Novice » Znanost in tehnologija » Uberjev samovozeč avtomobil peško videl, a ignoriral
AndrejO ::
Unilseptij je izjavil:
Ne govorim o prepovedi vožnje, ampak o dejanski človeški odgovornosti za nesrečo, ki je pri AI-ju ni več in zadevo nekako zreduciramo na "višjo silo", kot je recimo okvara zavor ali kaj podobnega. Pri nesreči bi moral bit AI (oziroma njegovi snovalci) obravnavan kot voznik in temu primerno sankcioniran, ali pa naj se spremenijo tudi postopki za prave "človeške" napake pri človeških voznikih.
Mislim, da imaš prav in mislim, da se vzrok skriva v splošni (zakonodajni in družbeni) toleranci do dreka, ki ga razvijalci množično proizvajamo.
Do sedaj se je vzpostavilo vsaj približno smiselne mehanizme nadzora nad kvaliteto izdelka (torej tega, čemer se dejansko upravičeno reče "inženiring") zgolj pri programski opremi, ki skrbi za zadeve, kot so npr. upravljanje letal ali pa medicinska oprema. Tam, torej, kjer je nemogoče zanikati neposredno vzročno povezavo med drekom in smrtjo.
Povsod drugje, kjer je to povezavo možno zanikati, pa izgleda še vedno pristajamo na veljavnost pogodbene klavzule, kjer piše, da "proizvajalec ne prevzema nikakršne odgovornosti za nepravilno delovanje".
Hkrati pa mislim, da bo AI v avtonomnih vozilih pred dejansko uvedbo moral preiti iz nedefinirane kvalitete v nedefiniranem obsegu izvedene na nedefiniran način, v polje reguliranih sistemov, ki se jih da testirati in je pri njihovi uporabi možno smiselno upravljati z tveganji - znanimi in neznanimi. Če se to ne bo zgodilo, bo zadeva pač flopnila, ker bodo ljudje dejansko opazili neposredno vzročno povezavo med drekom in smrtjo, ter bodo nato od svojih izvoljenih predstavnikov zahtevali, da se morija ustavi.
AndrejO ::
Mi lahko kdo predstavi navdušenje nad samovozečimi osebnimi avti? Razumem za taksije in javni prevoz,
Samovozeča osebna vozila predstavljajo popolno spremembo paradigme.
Prednost javnega prevoza je ta, da so stroški nižji glede na osebni prevoz, pomankljivost pa ta, da izvedba ni individualna, temveč skupinska, kar pomeni, da ni vedno na voljo za uporabo.
Prednost individualnega prevoza je ta, da je na vedno na voljo, pomankljivost pa je ta, da veliko večino časa plačujemo zgolj "posest", ne da bi ga uporabljali.
Samovozeča osebna vozila združujejo dobre lastnosti obeh, brez večine slabih lastnosti. Uporabljal bi jih lahko vsakdo, brez investicije časa in denarja, da se bi učil voziti. Lastništvo ne rabi biti individualno, kar zniža število zahtevanih enot, kar poveča tudi izkoristek. To pomeni, da je rešitev stroškovno in tudi okoljsko (iz vidika manjše proizvodnje) varčnejša.
ne razumem pa, zakaj bi kdo (oz. veliko) ljudi želelo imeti doma avto, ki sam vozi? Vozit je ja preveč fajn, da boš samo sedel not, medtem ko avto sam pelje. Dolgočasno za znoret.
Velika večina ljudi osebna vozila uporablja za prevoz na in iz dela tam, kjer javnega prevoza ni ali pa ni primeren. V vožnji ne občutijo nikakršnega zadovoljstva, ker je strogo utilitarna. Vse, kar je izven tega, je dejansko uporaba, ki je tako obrobna, da je skoraj ni potrebno omenjati. Če temu ne bi bilo tako, potem bi ljudje imeli v lasti več rabljenih dirkalnikov, ki so zabavni za vožnjo, kot pa rabljenih pasatov z vso mogočo asistenčno opremo, ki služi predvsem temu, da je vožnja čim bolj udobna za rit in čim manj naporna za možgane.
Ja.
Avtomobilskih zanesnjakov je zelo malo. Običajno jih lahko prešteješ na kakšnem lokalnem rally-u ob stezi. Število ljudi, ki avto potrebujejo zgolj iz nuje, lahko prešteješ vsako delovno jutro na parkiriščih vseh podjetij v Sloveniji.
urbnzy ::
Unilseptij je izjavil:
Ne govorim o prepovedi vožnje, ampak o dejanski človeški odgovornosti za nesrečo, ki je pri AI-ju ni več in zadevo nekako zreduciramo na "višjo silo", kot je recimo okvara zavor ali kaj podobnega. Pri nesreči bi moral bit AI (oziroma njegovi snovalci) obravnavan kot voznik in temu primerno sankcioniran, ali pa naj se spremenijo tudi postopki za prave "človeške" napake pri človeških voznikih.
Sej ta nesreča je imela posledice, Uberju so prepovedal nadaljnja testiranja in bo zaradi katastrofalno narejenega sistema najbrž v celoti ustaviti razvoj. Če bo v prihodnosti neka nesreča z drugim samovozečim avtom, ljudje in regulatorji defenitivno ne bodo pogledal stran, ampak bodo zahteval popravke, dodatna pojasnila in dokaz, da AI ni vzrok, dali nekakšno kazen, kakšen ekstremist bi pa znal tudi uspešno tožit podjetja.
Pa ne na podlagi te nesreče z Uberjem začeti dvomit o celotni samovozeči industriji in enake stvari sklepat za ostale razvijalce samovozečih vozil (Tesla, Volvo, Google,...), ki so svetlobna leta pred Uberjem in že na nekem zadovoljivem nivoju.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: urbnzy ()
urbnzy ::
Samovozeča osebna vozila združujejo dobre lastnosti obeh, brez večine slabih lastnosti. Uporabljal bi jih lahko vsakdo, brez investicije časa in denarja, da se bi učil voziti. Lastništvo ne rabi biti individualno, kar zniža število zahtevanih enot, kar poveča tudi izkoristek. To pomeni, da je rešitev stroškovno in tudi okoljsko (iz vidika manjše proizvodnje) varčnejša.
Pa eno stvar še večina pozablja. Pri samovozečih avtih bi bile gneče veliko veliko manjše in bi se dejanska pot znala kr konkretno skrajšati. Največji razlogi za gneče so nesreče, nenadna zaviranja voznikov, vključevanja, norci na cesti in še kaj. S tem bi se znebil vseh teh stvari, nesreč bi bilo manj, norcev tud, ko bi pa vsa vozila nastavila hitrost na npr. 130 km/h, ne bi bilo potrebe po bremzanju, vključevanje bi bilo pa tud narejeno tako, da bi bil promet čimbolj tekoč.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: urbnzy ()
feryz ::
Kar je gladka laž.
Če v Sloveniji voziš PO OMEJITVAH, boš znucal gas in bremzo in dobil morsko bolezen.
Če voziš krepko pod omejitvami, pa imaš lahko lagodno vožnjo.
Če v Sloveniji voziš PO OMEJITVAH, boš znucal gas in bremzo in dobil morsko bolezen.
Če voziš krepko pod omejitvami, pa imaš lahko lagodno vožnjo.
jype ::
Po omejitvah v Sloveniji pomeni med 50% in 100% najvišje dovoljene hitrosti, pri čemer moraš, če je cesta pred teboj prazna, poskrbeti, da se za teboj ne naredi kolona.
dj_uro ::
Pa ne na podlagi te nesreče z Uberjem začeti dvomit o celotni samovozeči industriji in enake stvari sklepat za ostale razvijalce samovozečih vozil (Tesla, Volvo, Google,...), ki so svetlobna leta pred Uberjem in že na nekem zadovoljivem nivoju.
No ja.....
http://www.foxnews.com/auto/2018/05/09/...
vw-klub.si
kuall ::
Sedaj pa samo še spiši algoritem za to malenkost.
Delam na tem. Čez par mesecev bom imel narejen program, kateremu boš dal 2 knjigi v dveh različnih jezikih in bo znal povedat, katere besede pomenijo isto stvar. Vsaj za najbolj pogoste besede.
Ljudje so ta pristop poskušali v preteklosti, pa se ni izšlo, ker so stvari prehitro postale preveč kompleksne, da bi jih lahko ljudje s svojo "procesorsko močjo" še obvladovali.
Kateri pristop je to? Nevronske mreže?
Nevronske mreže delujejo ravno zato, ker znajo prepoznat podobnost.
Btw, dolgočasni so ljudje v tej temi, ki se pogovarjajo o prometu in o svojih političnih prepričanjih namesto o umetni inteligenci. NA kakšnih 24 ur vidiš take kmetavzarje, ki povsod vidijo politiko. No jype je zelo podoben lolekom na 24 ur. Stalno trobi o svojih političnih extremizmih. Samo to vidi na vsakem koraku.
AndrejO ::
Sedaj pa samo še spiši algoritem za to malenkost.
Delam na tem. Čez par mesecev bom imel narejen program, kateremu boš dal 2 knjigi v dveh različnih jezikih in bo znal povedat, katere besede pomenijo isto stvar. Vsaj za najbolj pogoste besede.
Popolnoma resno: te bi zanimalo delo v Švici ali v Kaliforniji?
Ljudje so ta pristop poskušali v preteklosti, pa se ni izšlo, ker so stvari prehitro postale preveč kompleksne, da bi jih lahko ljudje s svojo "procesorsko močjo" še obvladovali.
Kateri pristop je to? Nevronske mreže?
Interpolacija na podlagi ročno kodiranih podatkov - ontologije. Tako sem razumel tvoj primer, kjer je govora o sklepanju. NN so ML.
Nevronske mreže delujejo ravno zato, ker znajo prepoznat podobnost.
Hmm. Jaz bi bil previden s glagolom "prepoznati". Raje bi rekel, da se da model natrenirati do visoke stopnje zanesljivosti. Vendar pa se pojavi težava, ker zaradi same narave modela, ne moreš reči zakaj in kako je neka stvar enkrat razpoznana, enkrat pa ne.
Nevronsko mrežo lahko z ustreznimi podatki natreniraš, da razpozna npr. kolesarja. Vendar pa ta razpoznava nima ničesar skupnega z človeškim razumevanjem koncepta "kolesar", ki je najmanj dvonivojsko (odvisno tudi od tega, katerega psihologa vprašaš). Na enem nivoju zaznaš predmete, ki jih identificiraš kot "žoga", "kolo", "oseba", "otrok", (center za vid) ... na drugem nivoju pa imamo višje mentalne funkcije, ki imajo naučeno ontologijo sveta (čelni reženj) - oseba na kolesu = kolesar.
Šibka točna današnjih ML algoritmov (pogsto so to ravno večnivojske NN) je ravno ta lastnost črne škatle. Ne vem kako bi to opisal drugače, kot z zabavnimi in hkrati strašljivimi primeri, kjer je testno vozilo narobe identificiralo kolesarja, ki ni imel čelade. Testni podatki preprosto niso imeli takšnega primera. Kaj šele, ko pridemo do pustnih maškar, ki se prevažajo s kolesi. Če me spomin ne vara, je bila prva smrtna nesreča teslinega avtopilota povzročena zato, ker je bila polprikolica (semi-trailer) identificirana kot most preko ceste (overpass). (Tesla je uporabljala ali pa še uporablja dvonivojski sistem, ki oponaša tisto, kar sem prej opisal za ljudi).
Če pa model natreniraš s podatki, ki imajo namenoma več "šuma" v smislu večjih variance oblik objekta, pa ti bo narasla stopnja narobe identificiranih predmetov, kjer boš dobil "kolesarja" tudi tam, kjer ga ni in bo reakcija zato napačna.
Zabava, samo ne nujno prijetna, če se dogaja v javnem prometu.
In potem, ko prideš preko vseh teh "malenkosti", se začneš ubadati s tem, kar nekaterim še vedno ni jasno. Predvidevanje. To je pa nekaj, kar ni vezano na trenutno zaznavo, temveč na trajnost objektov, ki izginejo iz dosega senzorjev (object permeance) in na priučeno in praviloma pravilno ugibanje o prihodnjem obnašanju drugih udeležencev v prometu.
kuall ::
Popolnoma resno: te bi zanimalo delo v Švici ali v Kaliforniji?
Hehe, saj še nisem naredil takega programa. Če pa bi mi res uspelo potem ponudb za dobro plačano delo najbrž ne bi manjkalo. Nimam nič proti tujini če greš tja kot vrhunski stručnjak ne pa kot čefur, plus vse je treba enkrat probat.
Če pa model natreniraš s podatki, ki imajo namenoma več "šuma" v smislu večjih variance oblik objekta, pa ti bo narasla stopnja narobe identificiranih predmetov, kjer boš dobil "kolesarja" tudi tam, kjer ga ni in bo reakcija zato napačna.
Ta način, ki sem se ga jaz domislil za prepoznavo podobnosti neverjetno zlahka in pravilno kategorizira stvari v isto skupino. Kategorizacija je isto kot prepoznava podobnosti ali pa prepoznava lastnosti. Tu ne bo samo nekaj kategorij ampak je kategorij zelo veliko. Potem kategoriziraš kategorije same, torej prepoznavaš abstraktne kategorije.
Ponavljajoča razmerja med posameznimi elementi (besedami) je v bistvu tisto, kar ustvarja nove kategorije. Torej: vse besede, ki so na način X povezane z drugimi besedami spadajo v kategorijo X. Tako se kategorizira besede. Podobnost pa je tem večja, čimveč imata besedi skupnih kategorij.
Na koncu pa je cilj samo prepoznati vzorce, ki se ponavljajo, da bomo lahko naslednjič, ko bomo videli delček tega vzorca znali predvideti skriti del. In potem ko enkrar vemo, kako se bodo stvari odvijale lahko to izkoristimo sebi v prid, da posežemo s svojimi akcijami v potek dogodkov, da jih obrnemo sebi v prid.
Eno je res o svetu: vse se stalno ponavlja. To pa zato, ker je svet sestavljen iz milijarde enakih delcev atomov. Svet je v osnovi tako narejen, da se stvari na veliko ponavljajo in tu leži ključ za AI. Trdim da če se stvari v svetu ne bi ponavljale ne bi bilo nobenega reda, zakonov in tudi inteligenca ne bi bila možna.
Druga stvar pa je ta, da so povezave med elementi najbolj važne. Torej če hočeš razumet svet se moraš skoncentirat na povezave. Pri jeziku to pomeni, da se moraš skncentirat na to, kako so besede povezane z vsemi drugimi.
Šibka točna današnjih ML algoritmov (pogsto so to ravno večnivojske NN) je ravno ta lastnost črne škatle.
Obstaja več načinov kako narediti isto stvar. Današnji ML algoritmi dosegajo določene uspehe na svoj način, so pa tudi boljši načini, ki jih ni še noben odkril.
Nevronsko mrežo lahko z ustreznimi podatki natreniraš, da razpozna npr. kolesarja. Vendar pa ta razpoznava nima ničesar skupnega z človeškim razumevanjem koncepta "kolesar", ki je najmanj dvonivojsko (odvisno tudi od tega, katerega psihologa vprašaš). Na enem nivoju zaznaš predmete, ki jih identificiraš kot "žoga", "kolo", "oseba", "otrok", (center za vid) ... na drugem nivoju pa imamo višje mentalne funkcije, ki imajo naučeno ontologijo sveta (čelni reženj) - oseba na kolesu = kolesar.
Besedo definira to, kaj se da z njo vse delat.
Torej so definicija besede vsi stavki, v katerih jo je možno uporabiti.
Seveda ne boš našteval vseh specifičnih stavkov ampak boš podobne stavke združil v en abstraktni stavek. Spet je potrebna prepoznava podobnosti oziroma kategorizacija stavkov. To je res najbolj pomembno pri inteligenci.
Tako boš na koncu dobil recimo 100 stavkov, v katerih je besedo možno uporabit in to je potem njena definicija.
xmetallic ::
A ti to resno? Ti ves, da je prepovedano rokovanje z mobiteli med voznjo ravno, ker si zakonsko obvezan spremljati dogajanje in tudi roke bi morale biti ves cas na volanu. Tko, da ti, kare probaj ta zagovor in se ne cudi, ko bos kaznovan;).
Vem, da je rokovanje z mobitelom prepovedano. Nikjer nisem omenjal uporabe telefona. Branje knjige med vožnjo pa ni prepovedano. Gledanje netflixa na built-in zaslonu, upravljanje s komadami avtomobila tudi ne.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: xmetallic ()
BigWhale ::
A ti to resno? Ti ves, da je prepovedano rokovanje z mobiteli med voznjo ravno, ker si zakonsko obvezan spremljati dogajanje in tudi roke bi morale biti ves cas na volanu. Tko, da ti, kare probaj ta zagovor in se ne cudi, ko bos kaznovan;).
Vem, da je rokovanje z mobitelom prepovedano. Nikjer nisem omenjal uporabe telefona. Branje knjige med vožnjo pa ni prepovedano. Gledanje netflixa na built-in zaslonu, upravljanje s komadami avtomobila tudi ne.
35. clen zakona o pravilih cestnega prometa si preberi in ne nakladaj. V tem clenu je izrecno dovoljeno prostorocno telefoniranje, vse drugo pocetje, ki zmanjsuje tvojo pozornost pa je prepovedano. Nehaj se delati debila, ce bos povozil nekoga, ki je narobe preckal cesto in pri tem ne bos niti poizkusal zavirati in bos zraven se rekel, da si nekaj prckal po avtoradiu, bos verjetno fasal se vec odgovornosti, kot oni, ki je narobe preckal cesto.
jernejl ::
35. člen ZPrCp:
Veliko sreče pri dokazovanju, da branje knjige med vožnjo ne zmanjšuje vidne ali slušne zaznave ali zmožnosti obvladovanja vozila.
Voznik in učitelj vožnje med vožnjo ne sme uporabljati opreme ali naprav na način, ki bi zmanjševale njegovo slušno ali vidno zaznavanje ali zmožnost obvladovanja vozila (maska, slušalke, telefon itd.)
Veliko sreče pri dokazovanju, da branje knjige med vožnjo ne zmanjšuje vidne ali slušne zaznave ali zmožnosti obvladovanja vozila.
xmetallic ::
35. clen zakona o pravilih cestnega prometa si preberi in ne nakladaj. V tem clenu je izrecno dovoljeno prostorocno telefoniranje, vse drugo pocetje, ki zmanjsuje tvojo pozornost pa je prepovedano. Nehaj se delati debila, ce bos povozil nekoga, ki je narobe preckal cesto in pri tem ne bos niti poizkusal zavirati in bos zraven se rekel, da si nekaj prckal po avtoradiu, bos verjetno fasal se vec odgovornosti, kot oni, ki je narobe preckal cesto.
A bejž. Ko sem opravljal izpit mi je gospod iz izpitne komisije povedal, ne da lahko, ampak da moram uporabiti tudi komande za upravljanje ventilacije in klimatske naprave med vožnjo, da preprečim, da bi se zarosila šipa. Kako zdej to? A pol smem upravljat s klimo al se moram vozit z zarošeno šipo? Še nisem slišal da bi kdo dobil kazen ker je tipkal po radiju, upravljal s komandami avtomobila.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: xmetallic ()
Okapi ::
Ko sem delal izpit, sem v avtu malo zašvical. In vpraša en od komisije, kaj naredi kandidat, če mu je vroče v avtu? In sem odprl okno (on je pa hotel vedeti, če znam zračenje vklopit).
jernejl ::
mi je gospod iz izpitne komisije povedal, ne da lahko, ampak da moram uporabiti tudi komande za upravljanje ventilacije in klimatske naprave med vožnjo, da preprečim, da bi se zarosila šipa
A knjigo si tudi moral brati in pogledati film med izpitno vožnjo?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
BigWhale ::
A bejž. Ko sem opravljal izpit mi je gospod iz izpitne komisije povedal, ne da lahko, ampak da moram uporabiti tudi komande za upravljanje ventilacije in klimatske naprave med vožnjo, da preprečim, da bi se zarosila šipa. Kako zdej to? A pol smem upravljat s klimo al se moram vozit z zarošeno šipo? Še nisem slišal da bi kdo dobil kazen ker je tipkal po radiju, upravljal s komandami avtomobila.
A ti resno mislis, da ti bodo rekl: 'je ze uredu', ce bos izjavil, da si nekoga povozil zaradi tega, ker si po radiu saril? :))) Ali pa to, da si se nekomu v rit zaletel, ker si glih ventilacijo stimal? Sej varnostno razdaljo si mel, pa vse. Sam nisi videl, da je oni spredaj bremzal, ker si uravnaval temperaturo klime na sovoznikovi strani. :D
xmetallic ::
A ti resno mislis, da ti bodo rekl: 'je ze uredu', ce bos izjavil, da si nekoga povozil zaradi tega, ker si po radiu saril? :))) Ali pa to, da si se nekomu v rit zaletel, ker si glih ventilacijo stimal? Sej varnostno razdaljo si mel, pa vse. Sam nisi videl, da je oni spredaj bremzal, ker si uravnaval temperaturo klime na sovoznikovi strani. :D
Sej ne boš povedal da si po radiu šaril. Si pač opazoval naravo z desne strani vozišča. Pešec je pa z leve vstopil na avtocesto. Za drugi del stavka sem pa že 2x povedal, da govorim o primeru ko je za povzročitev nesreče kriv nekdo drug. Primeri kako se zaletiš v stoječo kolono tukaj odpadejo. Govora je o primeru ko je jasno kot beli dan, da se pešec nima kaj sprehajat tam kjer je to prepovedano. Zato obstaja zakonodaja. Ne more pešec biti nič kriv ker je šel na večerni sprehod na avtocesto, voznik pa kriv ker je vozil tam kjer mu je to dovoljeno. Najdi mi sodnika ki bo voznika obtožil za uboj ker je na avtocesti do smrti zbil pešca, ki je bil na večernem sprehodu. Že na lokalnih cesta gre v takih primerih kvečjemu za deljeno krivdo (z večjim deležem krivde na plečih pešca) pa še tam primer pade če se dokaže da gre za absolutno krivdo pešca.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: xmetallic ()
jernejl ::
Sej ne boš povedal da si po radiu šaril. Si pač opazoval naravo z desne strani vozišča.
Zdaj le še čakamo tvojo ugotovitev, da ZPrCp nikjer ne predpisuje, da moraš med vožnjo gledati na cesto.
Nehaj se že smešiti. Noben radio in nobena lepota narave te ne bo rešila pred lastno odgovornostjo.
Če boš pešca povozil, ker ga nisi videl, pa bi ga moral, boš pač nosil del odgovornosti. Pešec pa svoj del, če je kršil zakon.
Govora je o primeru ko je jasno kot beli dan, da se pešec nima kaj sprehajat tam kjer je to prepovedano. Zato obstaja zakonodaja.
http://www.sodnapraksa.si/?q=id:364&dat...
Ne more pešec biti nič kriv ker je šel na večerni sprehod na avtocesto
Ideja, da pešeč ni nič kriv, če je kršil zakon, je podobno butasta tisti zgornji, da se boš kot voznik izgovarjal na ogledovanje okoliške narave.
jype ::
Sploh je ideja, da je uporaba osebnega avtomobila kadarkoli, ko avto ne miruje varna, popolnoma absurdna v luči dejstva, da že zadnjih 50 let, morda pa še več, beležimo več kot milijon umorjenih s temi napravami.
xmetallic ::
http://www.sodnapraksa.si/?q=id:364&dat...
Amazing. Se pravi napijem se, uležem na cesto in nato iztožim 40 000 EUR. Free money. Only in Republic of Banana. Si pa prilimal odškodninsko pravo. Mene bolj zanima kazensko pravo. Po katerem zakonu te zaprejo v arest če ležečemu pijancu, ki leži na (avto)cesti polomiš noge.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: xmetallic ()
darkolord ::
Se pravi napijem se, uležem na cesto in nato iztožim 40 000 EUR. Free money.Ja, to da nosiš posledice povoženja, je pa res "free".
Amazing. Se pravi napijem se, uležem na cesto in nato iztožim 40 000 EUR. Free money. Only in Republic of Banana. Si pa prilimal odškodninsko pravo. Mene bolj zanima kazensko pravo. Po katerem zakonu te zaprejo v arest če ležečemu pijancu, ki leži na (avto)cesti polomiš noge.
Huda telesna poškodba
123. člen
(1) Kdor koga tako telesno poškoduje ali mu prizadene tako škodo na zdravju, da bi bilo lahko zaradi tega v nevarnosti življenje poškodovanca, ali je uničen ali za vselej in znatno oslabljen kakšen del njegovega telesa ali kak organ ali je začasno in znatno oslabljen pomemben del telesa ali pomemben organ ali je zaradi tega poškodovani začasno nezmožen za vsakršno delo ali je njegova zmožnost za delo za vselej zmanjšana ali je bila začasno precej zmanjšana ali je bil začasno skažen ali mu je začasno hudo ali za vselej v manjši meri okvarjeno zdravje, se kaznuje z zaporom od šestih mesecev do petih let.
(2) Če poškodovani zaradi poškodbe iz prejšnjega odstavka umre, se storilec kaznuje z zaporom od enega do desetih let.
(3) Kdor stori dejanje iz prvega odstavka tega člena iz malomarnosti, se kaznuje z zaporom do dveh let.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: darkolord ()
xmetallic ::
ZVCP ne velja več. Ta člen je iz KZ-1
Pravilen je 323. člen. Povzročitev nesreče iz malomarnosti. Vendar je slednje najprej potrebno dokazati. Google vrne kar nekaj zadetkov kjer so bili vozniki oproščeni kazenske odgovornosti kljub mnjenju nekaterih tule, da je voznik de facto kriv če zbije pešca.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: xmetallic ()
BigWhale ::
jernejl ::
Pravilen je 323. člen.
Torej si le ugotovil, da pravna podlaga obstaja. Pogoj je kršitev zakonodaje, v tem primeru ZPrCp.
Lahko voznika zaprejo tudi, če nikogar ne povozi, ampak le "ne prilagodi hitrosti vožnje na nepreglednih odsekih ceste, v križiščih, pred prehodi za pešce ali ob njih, kolesarskih stezah ali prehodih, prehodih ceste čez železniško progo".
Načelo zaupanja v cestnem prometu (2. odstavek 2. člena Zakona o varnosti cestnega prometa), ki ga omenja zagovornica, pomeni, da udeleženec v cestnem prometu sme pričakovati, da bodo tudi drugi udeleženci spoštovali cestnoprometne predpise. Vendar pa je to načelo treba obravnavati tudi v povezavi z načelom defenzivne vožnje, ki prvo načelo omejuje v tem smislu, da mora udeleženec v cestnem prometu bdeti tudi nad ravnanjem drugih udeležencev in da mora storiti vse, da prepreči nevarnost, če ugotovi, da ti ne ravnajo v skladu s cestnoprometnimi predpisi.
(Sodba I Ips 284/2005)
Vendar je slednje najprej potrebno dokazati.
Jasno, saj nismo v srednjem veku.
da je voznik de facto kriv če zbije pešca.
Če zbije pešča zaradi malomarne vožnje (npr. branja knjige ali gledanja filmov med vožnjo), prav gotovo. Tudi če je pešec počel nekaj, česar ne bi smel.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
jype ::
BigWhale ::
da je voznik de facto kriv če zbije pešca.
Če zbije pešča zaradi malomarne vožnje (npr. branja knjige ali gledanja filmov med vožnjo), prav gotovo. Tudi če je pešec počel nekaj, česar ne bi smel.
To me spomni na tipa, ki se je zaletel v nepravilno parkiran avto in potem trdil, da je krvi tisti, ki ga ni bilo v nepravilno parkiranem avtu in ne on, ker ni gledal, ko je vozil vzratno. :)))
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Prva smrtna žrtev v nesreči samovozečega avtomobila (strani: 1 2 3 4 … 8 9 10 11 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 197515 (181010) | AndrejO |
» | Uberjev samovozeč avtomobil peško videl, a ignoriral (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 51625 (39452) | BigWhale |
» | Uberjev samovozeč program caplja za konkurenco (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 35157 (29915) | krneki0001 |
» | Arizona prepovedala Uberjeva avtonomna vozilaOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 9795 (7871) | joze67 |
» | Tudi Google in Waymo začela uporabljati avtonomne tovornjake (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 27411 (23283) | xmetallic |