» »

Življenska doba gum ?

Življenska doba gum ?

«
1
2 3 4

Netrunner ::

Zadnjič sem nekaj bral da povprečna pnevmatika zdrži cca 50.000km oz. po 4 letih zaradi zastarelosti jo je dobro menjat.Če recimo da imaš zimsko letne pomeni, da najkasneje po 4 letih jih je dobro zanenjat, saj narediš v tem času cca 60.000km. Če pa imaš ločene zimske in letne jih moraš zamenjat po cca 30.000 km zaradi zastaranja po 4 letih ! :)

:) Nevem, vendar meni se zdi, da je ta podatek marketniško usmerjen zato da se gume čimpogosteje prodajajo, saj ne vidim potrebe tako pogoste menjave.

Res je odvisno od načina vožnje, vendar ne vidim težav če ima guma dober profil in je stara recimo 6-7 let ? ... Naj bi se spemenile lastnosti gume in posledično ni več tako varnja, vendar sklepam, da to velja če dirkaš in ne za normalno vožno?... ali ?

Machete ::

Ne, velja čisto pri normalni vožnji. Sploh zaviranje, ovinki bla bla bla.
Imam zimske precej stare, z dovolj profila po zakonu, a ne držijo čisto nič več. Sem se upiral 'marketinškim foram', ampak ko ti rit odnaša elektronika, je čas, da nisi več najbolj pameten in kupiš nove :]

Better safe than sorry.
aka Previdnost je mati modrosti.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Machete ()

St235 ::

Netrunner je izjavil:

Zadnjič sem nekaj bral da povprečna pnevmatika zdrži cca 50.000km oz. po 4 letih zaradi zastarelosti jo je dobro menjat.Če recimo da imaš zimsko letne pomeni, da najkasneje po 4 letih jih je dobro zanenjat, saj narediš v tem času cca 60.000km. Če pa imaš ločene zimske in letne jih moraš zamenjat po cca 30.000 km zaradi zastaranja po 4 letih ! :)

:) Nevem, vendar meni se zdi, da je ta podatek marketniško usmerjen zato da se gume čimpogosteje prodajajo, saj ne vidim potrebe tako pogoste menjave.

Res je odvisno od načina vožnje, vendar ne vidim težav če ima guma dober profil in je stara recimo 6-7 let ? ... Naj bi se spemenile lastnosti gume in posledično ni več tako varnja, vendar sklepam, da to velja če dirkaš in ne za normalno vožno?... ali ?


Narobe sklepaš.

http://tires.about.com/od/Tire_Safety_M...

Guma je EDINA stvar, ki se dotika površine in šparat tukaj je približno tako kot pri kondomih.

Tudi vsaka šola varne vožnje se prične z predavanjem o gumah. Na vranskem rečejo temu načelo štiric. Torej menja se vse 4 gume, najkasneje pri 4mm ali 4 letih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

jalovec09 ::

3 leta-

fujtajksel ::

Jaz mislim da to načeloma drži, ker je znano da guma sčasoma otrdi itd. Problem je da to kot "normalen" voznik težko sam nadzorovano preveriš, ker bi moral menjavat gume in jih testirat v različnih pogojih. Ampak v snegu se že marsikakšne čungalunga nove gume s čisto celim profilom opazno slabše obnesejo kot ta dobre.
Tudi pri "normalni" vožnji prideš vsake tolk v nenormalno situacijo. Mogoče ti ne bi škodilo it sprobat ono šolo varne vožnje.

dottor ::

Jaz jih menjam čim ne držijo več (tako zimske kot letne). Čim čutim da se avto zaradi gum čudno obnaša kličem vulkanizerja. Jih pa imam ponavadi 4 sezone gor.
Xeon X5650@3.8GHz |Asus P6T|
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi

eko_2k4 ::

Proizvajalci (premium razred) pravijo, da je max 10 let, s tem da jih po 5 letih vsako leto pregleda strokovnjak. Moje osebne izkušnje (Michelin, Conti, Falken) pa so, da so po 5 ali 6 letih držale še kot nove, samo sem jih menjal, ker je bilo premalo profila - recimo samo 4-5mm.

---------------------
He says Michelin also recommends regular inspections by a tyre specialist.

"After five years or more of use, it is recommended that this inspection be carried out at least once a year. And as a precaution, if the tyres have not been replaced 10 years from their date of manufacture, Michelin recommends replacing them with new tyres -- even if they appear to be in usable condition and have not worn down to the tread wear indicator," Heatley says.

Michelin's maximum 10-year recommendation is in line with most other major tyre manufacturers with Continental, Hankook, Bridgestone, BF Goodrich, Kumho and Yokohama in the USA. Organisations such as the Japan Automotive Tyre Manufacturers Association also recommend tyre replacement after a maximum of 10 years since the date of manufacture.

kixs ::

Zadnjič sem nekaj bral da povprečna pnevmatika zdrži cca 50.000km oz. po 4 letih zaradi zastarelosti jo je dobro menjat.


Zaradi starosti/staranja materiala.

smacker ::

S 6-7 let staro pnevmatiko (premium znamka, malo prevoženih kilometrov, pravilno skladiščena ko ni v uporabi, primerno napumpana, "lepo vožena") si na cesti veliko manj nevaren sebi in drugim, kot če kršiš prometne predpise (telefoniranje, neupoštevanje varnostne razdalje, prekoračitev hitrosti,...).

St235 ::

dottor je izjavil:

Jaz jih menjam čim ne držijo več (tako zimske kot letne). Čim čutim da se avto zaradi gum čudno obnaša kličem vulkanizerja. Jih pa imam ponavadi 4 sezone gor.


Osebno gume menjam preden dobim kakršenkoli signal kot ga ti opisuješ. Če pri normalni vožnji na volanu občutiš, da je s pnevmatiko nekaj narobe to pomeni, da že lep čas voziš na pnevmatikah, ki se v kritični situaciji ne bodo obnesle optimalno. Konkretno glede na prevožene kilometre menjam gume na 2-3 sezone, ko ostane kake 4mm profila.

Dr_M ::

Folk velikokrat ne ve oz ne uposteva, da se guma pri visokih temperaturah hitreje stara, kot pri nizkih. Velikokrat tudi vozimo zimske gume poleti, ko za zimo niso vec primerne, ampak na zalost tudi za poleti niso, ker ze na suhem ne drzijo vec, kaj sele na mokrem.
Jest gume menjam na 3 sezone, letne in zimske, delam pa okoli 18.000-20.000km letno.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Unknown_001 ::

Guma ima ne glede na globino profila za redno vožnjo realni rok uporabe 3-4leta. 4 sezona je že kriza. Pa ne zaradi obrabe ampak zaradi staranja materiala. Guma s časom postane pretrda in neustrezna za vozit. Drugo je če se ti z avtom voziš samo do prve štacune/gostilne po vaški cesti s penzionistično vožnjo.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Netrunner ::

HJa če je po 4 letih dobro menjat gumo, potem je pa imeti dva para zimske / letne zelo draga zadeva, saj jih moraš zamenjat na polovici življenske dobe gledano po km.

Tako gledano se najbolj splača imeti zimsko letne in jih menjaš ko je to potrebno.

fujtajksel ::

Netrunner je izjavil:


Tako gledano se najbolj splača imeti zimsko letne in jih menjaš ko je to potrebno.


Če malo prevoziš.

shadeX ::

vendar ne vidim težav če ima guma dober profil in je stara recimo 6-7 let ?


Iz lastnih izkušenj, ti povem lahko da 6 let stara guma ima čisto drugačen oprijem na cestišče kot nova guma (obe seveda z isto količno profila). Taka guma je po mokrem smrtno nevarna, kolesa se kar obračajo.

dottor ::

Jaz imam dvojne feltne in sam premontiram, če vidim da kej trese volan al se jo čuje se zapeljem h vulkanizerju da mi centrira.
Xeon X5650@3.8GHz |Asus P6T|
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi

Unknown_001 ::

Netrunner je izjavil:

HJa če je po 4 letih dobro menjat gumo, potem je pa imeti dva para zimske / letne zelo draga zadeva, saj jih moraš zamenjat na polovici življenske dobe gledano po km.

Tako gledano se najbolj splača imeti zimsko letne in jih menjaš ko je to potrebno.


Ako so zime mile in si previden voznik potem je to res. Osebno dam 100 EUR za komad in sem miren. Četudi je moj slog vožnje umirjen in ne zaletav, je to za takrat ko je treba res ustavit ali pa imam rezerve za momente precenim kak ovinek in svoje sposobnosti (navadno le ko sprobam malo hitreje odvozit). Je pa fino blo enkrat ko sem v ovinkih Cliota sport lahko dohajal :D
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

smacker ::

6 let stara zimska je boljša kot 4 leta stara letno-zimska... Drugač pa 3 leta staro gumo z prevoženimi 20kkm komot prodaš za pol cene na bolhi ;)

shadeX ::

smacker je izjavil:

6 let stara zimska je boljša kot 4 leta stara letno-zimska... Drugač pa 3 leta staro gumo z prevoženimi 20kkm komot prodaš za pol cene na bolhi ;)


Sicer jaz sem imel neke leve znamke tako da verjetno tudi to vpliva. Sicer na Michelinovi strani piše da po 10. letih je priporočljivo gumo zamenjat, tudi če ima še profil. Men se zdi 10 let sicer dost.

2- Ten years is a maximum
If the tyres haven't been replaced 10 years after their date of manufacture, as a precaution, Michelin recommends replacing them with new tyres. Even if they appear to be in usable condition and have not worn down to the tread wear indicator.
This applies to spare tyres as well.

šernk ::

kar imam osebno izkušenj z michelinom je gumo za menjat po 2 sezonah...ne pa po 10ih...

po 15ih letih je 2 leti nazaj prišla spet prva michelin guma na avte pri hiši in drugo sezono smo že razočarani nad njo v mokrem.

doslej pa še ne poznam gume, ki bi po recimo 5ih sezonah bila še kolikor toliko varna v mokrem. že četrto sezono je ponavadi oprijem bolj na meji. (no ja mogoče me bo pirelli p zero drugo leto negirala, ker letos je četrto sezono gor pa še kar drži)
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: šernk ()

St235 ::

Netrunner je izjavil:

HJa če je po 4 letih dobro menjat gumo, potem je pa imeti dva para zimske / letne zelo draga zadeva, saj jih moraš zamenjat na polovici življenske dobe gledano po km.

Tako gledano se najbolj splača imeti zimsko letne in jih menjaš ko je to potrebno.


Vse je odvisno od tega koliko prevoziš in koliko daš na lastno varnost. Zato da prihranim 500€ vsakih par let mi na kraj pameti ne pade, da bi sebe in svoje bližnje ogrožal z all season gumami.

krneki0001 ::

Tale s 50.000km je malo bosa. Moje gume imajo 60.000 milj garancije, sicer so za terence in 4x4 vozila, ampak vseeno je to skoraj 100.000km.

dottor ::

Jaz sem lani obrnu sprednje in zadnje ampak naslednjo sezono pridejo nove. Verjetno spet ContiPremiumContact 5, zimske pa imam gor Sava Eskimo S3+ MS (na obali zimske niso obvzne ampak se kdja pa kdaj kej na celino zapeljem pozimi). Pač ni vredno tistih 500€ (save še manj) kot je nekdo nad mano napisal da bi nosu svojo in še kakšno življenje okoli in upal da ne bojo gume zatajile :|
Xeon X5650@3.8GHz |Asus P6T|
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi

Netrunner ::

St235 je izjavil:


Vse je odvisno od tega koliko prevoziš in koliko daš na lastno varnost. Zato da prihranim 500€ vsakih par let mi na kraj pameti ne pade, da bi sebe in svoje bližnje ogrožal z all season gumami.


Prevozim 15k letno in vsekakor dam pozornost na varnost sebe in sopotnikov. Samo pričakoval sem da je življenska doba pnevmatike več kot 4 leta, saj če uporabljaš en set gum pol leta na leto, to pomeni da v roku 4 let jo uporabljaš samo 2 leti. Če se ne bi oziral na leta bi po enaki logiki vozil zimsko gumo recimo 7k na sezono in bi jo lahko imel cca 6 let, saj v tem času bi naredil okroglih 60.000

Dr_M ::

Moje gume imajo 60.000 milj garancije, sicer so za terence in 4x4 vozila, ampak vseeno je to skoraj 100.000km.


Plastik fantastik za ameriske kante imajo take obljube, ampak takih gum jest na karjolo nebi dal, kaj sele na avto.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

GrimReaper ::

Pa saj vidiš kdaj je guma za zamenjat. Sem imel tudi že Bridgestone ER300 DOT 2005 gume leta 2013, pa je bil samo en manjši problem, na zlizanem asfaltu mi je mal odneslo zadek, ampak to sem že mal pričakoval, ker sem zahodil v drugi. Za normalno vožnjo bi bile dobre še 2 leti, za upokojensko pa še vsaj 5 let.
Tudi nove ni rečeno da bodo dobre, čeprav so od ene od top 6 znamk. Potem sem zamenjal za Dunlop in so bile še slabše kot prej omenjene leta 2012, mokro krožno in polni plin v drugi prestavi in je šel avto po svoje, to sem probal naredit dvakrat, potem pa nikoli več. Pri ER300 ni bilo tega problema, res pa da tiste ER300 so bile redka izjema, ne verjamem da katere tolk stare še tako dobro primejo.

Seveda se pa strinjam da je bolje preventivno menjat po 4. sezoni. Zdaj nekateri tu pravite, da so 4. sezono že slabe, ampak sam kar sem imel gum, so bile 4. sezono na nekje 80-90% oprijema nove, to je samo številka na pamet, drugače niti nisem opazil poslabšanja. Seveda pa recimo Sava S3 ne bo zdržala 4 sezone, sam sem imel samo Conti/Goodyear/Dunlop/Bridgestone/Michelin, edino Pirelli še nisem imel od velikih 6.

Za referenco dobre zimske gume imam pa TS830/850 (+zdaj že 860), to je že praktično idealna guma, edino na ledenem ovinku sem imel enkrat problem, ampak na ledu guma ne bo nikoli dobro prijela. Te preverjeno zdržijo 4 leta, pa vozim daleč od počasi.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

janezvalva ::

jaz svoje gume dvakrat letno natupiram z glicerinom, tako da ostanejo mehke ter dobro držijo podlago. pridobim cca 300%, torej jih zamenjam po 15-20 letih.

še več nasvetov za dolgo življensko dobo gum:
- ne vozite v visoki vročini in pripekajočem soncu
- ne vozite v snegu in ledu
- v dežju ter nalivu se izogibajte lužam, ter vozite počasi
- ne vozite pri zelo velikih hitrostih (max 90kmh)
- izogibajte se makadamu, neravnem terenu, lukenj
- jejte samo domače pridelano hrano
- čez ležeči policaj zapeljite izredno počasi
- redno (1x na 4 leta) obrnete kolesa (spredaj-zadaj, zadaj spredaj)

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: jest10 ()

zk_eu ::

Mah, letne so meni še vedno zdržale 5 sezon, sem jih potem raje menjal. Zimske manj (3 sezone), ker jih navadnob uničiš, ker jih ne menjaš dovolj hitro, ko se začne toplo vreme.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

Blinder ::

Odvisno koliko se hoce varcevat...
Tudi slabe gume so zadovoljive, ce si pazljiv za volanom.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 1080 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

Netrunner ::

Ja dejavnikov je kar nekaj ki določajo kaj je varno in kaj ne. Sploh pri novih avtomobilih imaš malo morje elektronskih sistemov ki pomagajo pri vožnji in kompenzirajo slabost gume.

Aston_11 ::

Netrunner je izjavil:

kompenzirajo slabost gume.
Močno dvomim. Oprijema, ki ga ni, ga tudi software ne bo nadomestil.

seminal ::

Safa prefecta 2013 letnik so katastrofa :Pdrsi kot da bi se po ledu vozo.. Sam imam verdestein sportrac in se ne more primerjat :)

Netrunner ::

Aston_11 je izjavil:

Netrunner je izjavil:

kompenzirajo slabost gume.
Močno dvomim. Oprijema, ki ga ni, ga tudi software ne bo nadomestil.


Pa kar pomaga, sploh če avto zanese ti s pomočjo ABS-a in pospeševanja in nevem česa avto izravna oz prepreči da bi zletel iz ceste.

Aston_11 ::

Izravna ti ga, če bo se imelo na kaj opreti. Med slabo gumo in podlago bo švoh trenje, lepljenje, ko bo posegla elektronika (abs, eps).

krneki0001 ::

Dr_M je izjavil:

Moje gume imajo 60.000 milj garancije, sicer so za terence in 4x4 vozila, ampak vseeno je to skoraj 100.000km.


Plastik fantastik za ameriske kante imajo take obljube, ampak takih gum jest na karjolo nebi dal, kaj sele na avto.


Plastik fantastik za kakšne ameriške kante?
Od kdaj so gume yokohama plastične? Na splošno so to znane gume, ki imajo največjo vsebnost silice v zimskih gumah. Daleč od tega da bi bila plastična ali trda.

#000000 ::

Baje po zakonu 7 let od datuma proizvodnje "not shure"

Zimske vedno nokian, letne mišelinke, včasih kak model rad cvili že pr 30 kmh, zato so jim radi pravli VČASIh filmske gume, menjaš zimske na 4-5 let letne pa tm na 3-4 odvisno od kilometraže om sevede kok grobo voziš.

Gregor5816 ::

smacker je izjavil:

6 let stara zimska je boljša kot 4 leta stara letno-zimska... Drugač pa 3 leta staro gumo z prevoženimi 20kkm komot prodaš za pol cene na bolhi ;)

Pri nas mati dela malo kilometrov z avto, zato imamo na tem avtu zimsko-letne gume. Prvo leto so ok, drugo leto so za silo, potem pa so gume že tako slabe, da moraš kupit nove gume ali pa nagrobnik. Čeprav bi bilo recimo dovolj profila še za eno leto, ampak guma nima nobenega oprijema.

Zdaj spredaj na pogonska kolesa damo vsako leto 2 novi gumi, eno leto stare iz sprednjih pa na zadnja.

N0t0ri0us ::

janezvalva je izjavil:

jaz svoje gume dvakrat letno natupiram z glicerinom, tako da ostanejo mehke ter dobro držijo podlago. pridobim cca 300%, torej jih zamenjam po 15-20 letih.

še več nasvetov za dolgo življensko dobo gum:
- ne vozite v visoki vročini in pripekajočem soncu
- ne vozite v snegu in ledu
- v dežju ter nalivu se izogibajte lužam, ter vozite počasi
- ne vozite pri zelo velikih hitrostih (max 90kmh)
- izogibajte se makadamu, neravnem terenu, lukenj
- jejte samo domače pridelano hrano
- čez ležeči policaj zapeljite izredno počasi
- redno (1x na 4 leta) obrnete kolesa (spredaj-zadaj, zadaj spredaj)


Hvala za nasvete.. bom od sedaj to prakticiral.. :))

Ko sem začel brat sem si mislil kakšen pacient si.. potem sem ugotovil da si res.. ampak na pozitiven način :))

on:
po mojih izkušnjah max 4 leta. Na dve leti dam nov par spredaj, 2 leti star par ki je bil spredaj pa zadaj. Enkrat sem imel 5 let staro bridgestonko ecoshit.. vrtelo v prazno povsod, pri burnoutu ni bilo niti sledu na asfaltu..

Je pa stvar posameznika koliko stare gume bo imel.. osebno zaradi gume med 50 in 70€ kolikor stanejo 205/55 r16 in 195/65 r15 ne mislim reskirat, saj najmanjša poškodba na avtu stane 200€+, na dolgi rok pa ne profitiraš praktično nič. Morali bo uvesti zakon, da več kot 6 let stare gume nimajo na cesti kaj delat. Če morajo avti imeti nevem kakšne asistenčne varnostne sisteme, pa naj imajo še neke solidne gume.

Druga stran tega pa je, da lahko daš gor brand name ali pa čungalunga ki pa se ne more primerjati po kvaliteti...

PrimozR ::

smacker je izjavil:

6 let stara zimska je boljša kot 4 leta stara letno-zimska... Drugač pa 3 leta staro gumo z prevoženimi 20kkm komot prodaš za pol cene na bolhi ;)

To bi pa rad videl. TS850 s 4k km in komaj vidno obrabo (razen na sprednji levi na zunanjem levem robu) prodajam za 170 € na (sicer zanič) platiščih, nekdo je ponudil 100 €. Nove so bile dobrih 250 €. Je pa res, da ni ravno dimenzija, ki paše na stare BMWje in Audije :D

Netrunner je izjavil:

Zadnjič sem nekaj bral da povprečna pnevmatika zdrži cca 50.000km oz. po 4 letih zaradi zastarelosti jo je dobro menjat.Če recimo da imaš zimsko letne pomeni, da najkasneje po 4 letih jih je dobro zanenjat, saj narediš v tem času cca 60.000km. Če pa imaš ločene zimske in letne jih moraš zamenjat po cca 30.000 km zaradi zastaranja po 4 letih ! :)

:) Nevem, vendar meni se zdi, da je ta podatek marketniško usmerjen zato da se gume čimpogosteje prodajajo, saj ne vidim potrebe tako pogoste menjave.

Res je odvisno od načina vožnje, vendar ne vidim težav če ima guma dober profil in je stara recimo 6-7 let ? ... Naj bi se spemenile lastnosti gume in posledično ni več tako varnja, vendar sklepam, da to velja če dirkaš in ne za normalno vožno?... ali ?

Sem imel med zimo 2014/2015 mislim da letnik 2009 Sava Eskimo zimske gume, pa je bil oprijem obupen. Lanska sezona na novih TS850 je bila kot dan in noč, predvsem v mokrem. Eskimo je na koncu BISTVENO raje zdrsnil.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

alexmarsic ::

Jaz trenutno imam za zimske 5 let oziroma skoraj 6 let stare Continentalke. Skladiščene so bile kot bi mogle bit in imajo še cca. 8mm profila. Kupu sem jih prejšnji mesec za really cheap z platišči (rabim nujno pa so finance mal v p.) Sicer jaz jih toliko ne rabim. Zdaj 1 mesec bom z njimi odvisen ker vozim se v LJ. Drugače pa bom reku takole nimajo odličen oprijem na cesti ker to ne moreš niti pričakovat od toliko let starih gum. So pa dovolj dobre če nisi dirkač. Gume so po dežju še zmeraj dobre in imam v Kopru bolj natačno na Markovcu eno dobro površino za jih preikusit ker je asfalt že toliko gladek da skoraj vsaka guma zakoplje v klancu gor. Na srečo trkam na trdo do zdaj nisem imel teh problemov oziroma samo enkrat ko sem preveč tiščal na pedalki (Ooops =) )

Bom pa sigurno za naslednje leto omislu 4 nove gume pa bom imel mir.

Kot se pravi če je guma pravilno skladiščena da ni izpostavljeni prenizki temperaturi ali previsoki temperaturi bo guma bila dobra še kako leto več kot 3 ali 4. Sem pa pred leti ko je bilo malo več €€€ v denarnici vsake 2 leti menjaval pnevmatike in sem imel mir. Oziroma 1 leto letne drugo leto zimske. Pa jaz z avtom prevozim neki čez 30.000km na leto.

klemenSLO ::

Nedolgo nazaj sem govoril z znancem ki je pred leti postavlal v Savi diskovje in je pravil, da naj bi amerečani ko so jo kupili ugotovili, da je Sava proizvajala nadpovprečno vzdržljive gume ??vzdržljive 6,7+ let??. In da so dejali je to občutno preveč, da se mora guma prej znucat oziroma otrdet da več novih prodajo. Žal verjamem te nori potrošniški strategiji.

Sam pravim da pri gumah ni za šparat, ker recimo v primeru nekih klasičnih velikosti ni toliko dražja guma kolikor bi morda zaradi cenejše gume izgubil na varnosti.
Life is not measured in minutes, but in MOMENTS...

smacker ::

Varnost v prometu je odvisna od številnih dejavnikov. Glavni so telefon, alkohol, prehitra vožnja, premajhna varnostna razdalja. Kdaj ste nazadnje videli poročilo "zaradi 4leta starih pnevmatik povozil pešca"? Žalostno, da eni posvečajo več pozornosti menjavi gum, kot pa preostalim, veliko pomembnejšim dejavnikom. Dokler bo tako, bojo teme v smislu te: Smo že na 98 smrtnih? precej popularne :(
Sam vozim letne in zimske 5-6let (kupim valda nove, premium znamke - Continental, Goodyear, Michelin,..), delam 10kkm/letno in še nisem zgubil nadzora nad avtom (pa nimam ESP in TCS).

hojnikb ::

seminal je izjavil:

Safa prefecta 2013 letnik so katastrofa :Pdrsi kot da bi se po ledu vozo.. Sam imam verdestein sportrac in se ne more primerjat :)

same here. Isti letnik, profil še dost, pa so zanič. K sreči grejo zdej gor ug9, spomlad pa te v kanto.
#brezpodpisa

zk_eu ::

smacker je izjavil:

Varnost v prometu je odvisna od številnih dejavnikov. Glavni so telefon, alkohol, prehitra vožnja, premajhna varnostna razdalja. Kdaj ste nazadnje videli poročilo "zaradi 4leta starih pnevmatik povozil pešca"? Žalostno, da eni posvečajo več pozornosti menjavi gum, kot pa preostalim, veliko pomembnejšim dejavnikom. Dokler bo tako, bojo teme v smislu te: Smo že na 98 smrtnih? precej popularne :(
Sam vozim letne in zimske 5-6let (kupim valda nove, premium znamke - Continental, Goodyear, Michelin,..), delam 10kkm/letno in še nisem zgubil nadzora nad avtom (pa nimam ESP in TCS).


Točno tako!!! S tem, da jaz imam oboje Savo in delam letno 20-25k.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

Netrunner ::

Jaz menjam pnevmatike po občutku vendar tukaj ste očitno v večini taki, kateri menjate dokaj pogosto. Odvisno kakšne imaš, vendar te en set pride. cca 300-350€ in da moraš toliko plačati vsako drugo leto ne bi bilo take panike če ne bi bilo še vseh drugih stroškov.

Machete ::

That's life. Zmeraj so drugi stroški :(
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Machete ()

Netrunner ::

Hja so, vendar sem se nanašal predvsem na tiste povezane z avtomobilom. Kakorkoli obrneš je to ena izmed najdražjih zadev za družinski proračun.

ivanuscha ::

Moj kolega je kupil rabljene 12 let stare gume za 80EUR, sicer še z dovolj profila, za Oktavijo. Prodal mu jih je en serviser iz Mb.
Pa sva se potem pregovarjala, kolega mi je zatrjeval, da če je guma pravilno shranjena, drži brez problema 10 let(kar pravi Michelin) in da je veliko bolj pomemben profil kot starost. Mnenja?
Jaz sem mu povedal, da je opravil zelo slab nakup. Tisti serviser pa je navaden kreten.

Zgodovina sprememb…

SambaShare ::

Netrunner je izjavil:

Jaz menjam pnevmatike po občutku vendar tukaj ste očitno v večini taki, kateri menjate dokaj pogosto.


Pozabi na to, gre spet za pojav t.i. svetništva, ki je v taki temi neizbežen. Še par strani pa se bojo posamezniki hvalili da menjajo gume vsak mesec.

smacker ::

Kakorkoli obrneš, pod 15centov na kilometer je težko prit, če delaš malo km/leto. Najbolj se splača kak Clio 1.2 (5-6let star z 50-60kkm se dobi za cca. 4000eur) - zavarovanje pod 200eur, cestnina 60, servis na 2 leti (30eur material + 1 mehnaikova ura), komplet gum z menjavo vred je 200eur, pije pa dobrih 6L pri kombinirani vožnji. Za 10kkm (1 leto) torej porabiš 750eur bencina, povprečno 350eur/leto za vzdrževanje (brez vinjete) pa 300-400eur/leto zgubiš na vrednosti avta. Ko sešteješ te avto stane cca. 1500eur/leto.
Marsikatera družina da več denarja za cigarete (3eure škatla, 2kadilca, vsak škatlo/dan = 180eur/mesec). Ni ravno tako grozen strošek, če mene vprašaš.
«
1
2 3 4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Katere zimske gume? (strani: 1 2 3 461 62 63 64 )

Oddelek: Na cesti
3158488132 (19429) Leko
»

Staranje zimskih gum (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5410224 (8339) GrimReaper
»

Zimske gum poleti ??? (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
23841983 (35702) oemdzi
»

Zamenjati ali ne zamenjati stare pnevmatike (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10534782 (32375) GrimReaper
»

Zimske gume poleti (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
11333060 (30201) SuperVeloce

Več podobnih tem