» »

Življenska doba gum ?

Življenska doba gum ?

1 2 3
4
»

fikus_ ::

Razna elektronika v avtu popravlja napake voznika! Ampak na koncu je vedno fizika tista, katera pokaže, ali boš zvozil situacijo, ali ne.

Lakotnik, fizika ni kurba, se ne pusti nategniti. Pri njej veš kje je meja.

Glede življ. dobe pnevmatik. Po mojih izkušnjah so zimske pnevmatike v tretji ali četrti sezoni občutno slabše od kot novih, ne glede na km. So bolj trde.

Sicer ne vem, koliko to drži, da je tekalna plast (~3 - 4 mm) izdelana iz boljše gume, to bi lahko bil odgovor na to, zakaj se obrabljena guma slabše obnaša.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: fikus_ ()

perci ::

Jst sem bil par dni nazaj na intenzivnem tečaju varne vožnje na Vranskem. Gume letnik 2013. Sprednje imajo 3mm, zadnje 5mm. 215/50/17 Goodyear Efficient Grip.

Zraven sta bila še dva iz UKC-ja z reševalnim vozilom (VW transporter) z novimi gumami (sem pozabil katere).

Po unem klancu navzdol, kjer se ti prižigajo vodne ovire, sem se pri enaki hitrosti (mislim, da je bilo 45kmh) ustavil 20m za reševalnim vozilom (ki je bilo tudi na tečaju). Skratka, 3 leta stare gume premium znamke s 3mmm profila, so za v smeti. Zadaj je sicer še 5mm profila ampak nimaš kej s tem počet, tko da gredo v smeti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: perci ()

energetik ::

Magic1 je izjavil:

energetik je izjavil:

Gume menjam glede na meritev zavornega pospeška, kar naredim cca. 2x/letno na istem odseku sprane mokre ceste. Do ene 80% začetne vrednosti še toleriram. Ponavadi je to pri letnih po 3-4 letih, pri zimskih pa po cca. 6 letih. Oboje imejo še vsaj 6mm profila ob tem.

Na suhem, ali mokrem? Mene najbolj skrbi zmanjšanje oprijema v mokrem, ker tam se razlika še najbolj pozna.
Sem ti še boldano označil... :|
Sicer pa sem bil zdajle pri Bauhausu, Rudnik. Nokian Line po 4. poletni sezoni. Za ubit se, to je huje ko na ledu (ko sem odhajal, je bil na uvozu za AC tudi trk 3 vozil). Imam že pripravljene TS800 da zamenjam jutri.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

solatko ::

Delo krepa človeka

St235 ::

uau, kak lep šopek reklam.

https://www.google.si/search?q=vede%C5%...

in kaj zdaj?

Zato ker kup ljudi tebi podobnim naivnežem prodaja neko neumnost to še ne pomeni nič.

Imaš zgoraj dva malce bolj verodostojna vira kjer so ugotovitve jasne:
100% na samo vožnjo ne vpliva popolnoma nič.
Malenkost pridobiš na izgubi plina, cc 3% manj izgube. Kar je enako nič, če kolikor toliko redno kontroliraš pritisk. Polniš pa potem tako ali tako zrak.
Teoretična prednost je v tem, da ni primesi kot sta voda in olje, kar pa pri zraku bistveno cenejše dosežeš z kvalitetnim filtrom. Uporabi kompresor za potapljanje in ne bo ne vode ne olja.

Se pa zato ne bo popolnoma nič spremenilo obnašanje vozila, kakor tudi ne življenjska doba pnevmatike. Ravno tako pnevmatike ni mogoče popolnoma spraznit, kar pomeni da vode in olja pač ne boš eliminiral. O tistih blodnjah z antigravitacijskim poljem, ki preprečuje deformacijo pnevmatike pri stoječem vozilu pa raje ne bi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

borisk ::

Če ne greš menjavat gum k lokalnemu fušarju, imajo povečini vsi vulkanizerji solidne kompresorje(največkrat vijačne), z sušilci in filtri. A tisto ko ti rob gume namaže s tisto tesnilno/montažno mastjo pa te en moti?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: borisk ()

St235 ::

To dušik razgradi v ekstra bio super duper spojino, ki ti v tretji brzini omogoča teleportacijo.

solatko ::

Lakotnik29 - Kaj pa ni komercialna finta - a je NCAP kaj drugega?
Cena plina ni tolikšna, da bi s tem kak vulkanizer obogatel, občutek in obnašanje vozila, pa, če si kolikor toliko voznik, opaziš sam.
Meni je volkanizer to predlagal pred 25-imi leti, mi ga celo za probo nafilal zastonj in občutek guncanja je bil prve dni res grozen, ko pa sem speljal nekaj ovinkov, pri katerih je isto vozilo z zrakom, začelo drseti, s plinom pa ne, se od plina nisem več ločil.
Preverjat gume enkrat ali dvakrat mesečno, pri vulkanizerju, mimo katerega se vsak dan nekajkrat pelješ, pa tudi ni tak problem. Vedno je bil pritisk b.p..

Če pogledaš gume, ki jih sname vulkanizer, so z notranje strani vidno postarane, po dveh-treh letih, pri plinu, so take, kot, da bi bile nove in tudi elastičnost ostane veliko dlje časa. Kisik pač materiale stara hitreje.

Glede na to, da po tvoje ni razlike, mi razloži, zakaj imajo vsa reaktivna letala v gumah plin in ravno tako F1, GP,...... in vsa nova vozila višjega cenovnega razreda, zato, ker je brez veze, pa še košta?
Delo krepa človeka

St235 ::

jao nakladaš:





nisem ti jaz kriv, če ste nekateri tako neumni, da vas nategnejo z raznimi slogani tipa: isti plin kot v Formuli 1 in rekreativnih letalih in ste vsi mokri. Primerjat multimiljonske projekte, kjer se z miljonskimi vloški lovi promile v zmogljivosti, z napihovanjem gum v lokalni garaži z dušikom je, po pravici povedano žaljivo do kogarkoli, ki je kočnal osnovno šolo.

Se mi res smiliš, ko take buče prodajaš. Kako razliko pa ti na cesti čutiš je pa približno tako kredibilno kot koliko hitreje zaviraš v tretji. Popolnoma nič.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

St235 ::

Meni je volkanizer to predlagal pred 25-imi leti, mi ga celo za probo nafilal zastonj in občutek guncanja je bil prve dni res grozen, ko pa sem speljal nekaj ovinkov, pri katerih je isto vozilo z zrakom, začelo drseti, s plinom pa ne, se od plina nisem več ločil.


Predlagam v branje, ker osnovne šole očitno še nisi končal:
Splo%C5%A1na plinska ena%C4%8Dba @ Wikipedia

Samo s prstom v riti in mokrih sanjan naivneža, ki so ga rovnokar nategnilu za 50€ pri polnejenju gum, boš na vozilu opazil razliko med 78% mešanico dušika in 95% mešanico dušika v gumah avtomobila.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: starboi ()

...:TOMI:... ::

Solatko raje da 12 € za polnjenje 4 gum z dusikom, ti ne razumes tega no :D
Tomi

Netrunner ::

12€ res ni dosti tako, da tisti ki je skeptičen glede tega je najbolje da sam poiskusi. Vse tiste primerjave in videi ti ne povejo toliko kot sam lahko vidiš

...:TOMI:... ::

Pojdi v trgovino in si raje kupi ucbenik fizika 1, kar je tudi tvoja ocena pri tem predmetu, glede na neznanje.
Tomi

smacker ::

Kaki dušik... jaz pumpam helij. Ta ravno prav avto prizdigne, da nobene luknje ne čutim, pa še na bencinu šparam :)):)) Kolega je pa zadnjič z dušikovim oksidom napumpal svojega... to so bili smehi med vožnjo :D

St235 ::

Netrunner je izjavil:

12€ res ni dosti tako, da tisti ki je skeptičen glede tega je najbolje da sam poiskusi. Vse tiste primerjave in videi ti ne povejo toliko kot sam lahko vidiš

Ja, placebo dela čudeže, sploh ko je treba razložit kako so te nategnili s premium plinom za pnevmatike, ki deluje v nasprotju z vsemi znanimi fizikalnimi pravili.

Netrunner ::

Tistega ki zanima, mu 12€ ne bo težko dati da zadevo testira in naj sam ugotovi ali je kaj na temu ali ne. Vsi ostali pametnjakoviči pa prebirajte fizikalne zakone in berite teste po internetu.

zk_eu ::

solatko je izjavil:

Lakotnik29 - Kaj pa ni komercialna finta - a je NCAP kaj drugega?
Cena plina ni tolikšna, da bi s tem kak vulkanizer obogatel, občutek in obnašanje vozila, pa, če si kolikor toliko voznik, opaziš sam.
Meni je volkanizer to predlagal pred 25-imi leti, mi ga celo za probo nafilal zastonj in občutek guncanja je bil prve dni res grozen, ko pa sem speljal nekaj ovinkov, pri katerih je isto vozilo z zrakom, začelo drseti, s plinom pa ne, se od plina nisem več ločil.
Preverjat gume enkrat ali dvakrat mesečno, pri vulkanizerju, mimo katerega se vsak dan nekajkrat pelješ, pa tudi ni tak problem. Vedno je bil pritisk b.p..

Če pogledaš gume, ki jih sname vulkanizer, so z notranje strani vidno postarane, po dveh-treh letih, pri plinu, so take, kot, da bi bile nove in tudi elastičnost ostane veliko dlje časa. Kisik pač materiale stara hitreje.

Glede na to, da po tvoje ni razlike, mi razloži, zakaj imajo vsa reaktivna letala v gumah plin in ravno tako F1, GP,...... in vsa nova vozila višjega cenovnega razreda, zato, ker je brez veze, pa še košta?


Pa daj ne me hecati no :). Imam 5 let stare zimske gume, ki jih nikoli nisem z drugim, kot pa z zrakom polnil, pa mi ne delujejo na notranjem delu stare. Odkrito, mi še pnevmatika ne deluje stara. Menjal jo bom samo zaradi let, čeprav imajo še 6 mm profila. :)
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

mihec87 ::

Saj se ne voziš po notranji strani pnevmatike...D. Najbolj trpi zunanja stran saj je izpostavljena vsemu..

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mihec87 ()

St235 ::

mihec87 je izjavil:

Saj se ne voziš po notranji strani pnevmatike...D


tam je kisik ki ustvarja medimenzonalne odprtine v kvantri matrici. To v kombinaciji z vodnimi hlapi, ki se v multiversu postavijo v formacijo petih vzporednih črt, ki se sekajo pod pravim kotom, povzroča staranje pnevmatik. Tapravi majstri pa tako ali tako vedo, da je boljše kot dušik, ki zgolj upočasni staranje, pnevmatike mazat z kremo proti gubam. Jih dejansko pomladi za 3-5 let.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

St235 ::

Netrunner je izjavil:

Tistega ki zanima, mu 12EUR ne bo težko dati da zadevo testira in naj sam ugotovi ali je kaj na temu ali ne. Vsi ostali pametnjakoviči pa prebirajte fizikalne zakone in berite teste po internetu.


Nekateri pač nimamo potrebe, da nas vsak, ki ima pet minut časa nategne. Drugi pač bolj na široko hodite. Predlagam, da poleg plina v pnevmatikah uporabljaš še magnete na dovodu goriva. Skupaj z chipom z ebaya za 10$ boš na porabi goriva prihranil toliko, da boš lahko kar ti petrol oskrboval z gorivom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

smacker ::

St235 je izjavil:

Nekateri pač nimamo potrebe, da nas vsak, ki ima pet minut časa nategne. Drugi pač bolj na široko hodite. Predlagam, da poleg plina v pnevmatikah uporabljaš še magnete na dovodu goriva. Skupaj z chipom z ebaya za 10$ boš na porabi goriva prihranil toliko, da boš lahko kar ti petrol oskrboval z gorivom.

Zanimivo, da temu ne nasedeš, nasedaš pa kozlarijam, da so pnevmatike po 3 letih za v smeti, tud če si samo 10kkm prevozil z njimi :D Zgleda je treba samo deset minut cajta, da se te nategne, hodiš pa ravno tako na široko kot vsi ostali :P

St235 ::

Od kje ti ideja da menjam pnevmatike na tri leta in da v tem času prevozim samo 10k?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

smacker ::

No, sej lepo da priznaš, da sploh ne veš kaj si pisal v prejšnjih postih in da si pametoval v tri dni ;)

St235 ::

Kaj ko bi dokazal, da si vsaj polpismen in bi mi pokazal en post kjer se trdil, da menjam gume na tri leta, čeprav prevozim samo 10k km? Tako, da vem ali si sploh prebral temo, al samo tako malo v tri dni trolaš.

Osebno se držim nasvetov, ki sem jih dobil na tečajih varne vožnje tako pri nas kot v avtriji in nemčiji. Verjamem, da imajo inštruktorji tam precej več izkušen in znanja kot razni sanjači, ki nakladajo po forumih. Dodatno njihove nasvete podpirajo tudi konkretne študije.

Zanimivo je, da se vsi strinjajo, da se gume menja okrog 4mm profila, da se vedno menja vse gume hrati, da se gume rotira in da je max starost 4-5 let. Nihče pa ne blodi o tem, da bi bilo treba gume polnit z 95% dušikom namesti 78% in nihče ne naklada, da se gume menja takrat, ko ugotoviš, da se ne držijo podlage.

Osebno, pa (kot sem že napisal, pa si kot vsak zgleden trol spregledal) menjavam gume na 2-3 sezone, ko pridejo na cc 4mm profila.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

smacker ::

Nimam kaj za dokazovat, si sam potrdil da sta 2 strani polni tvojega nakladanja, ki nima nobenega smisla. Bogega OPja si prepričal, da mora gume menjat 8-O

St235 ::

smacker je izjavil:

Nimam kaj za dokazovat, si sam potrdil da sta 2 strani polni tvojega nakladanja, ki nima nobenega smisla. Bogega OPja si prepričal, da mora gume menjat 8-O

Z drugimi besedami, nisi prebral teme, nimaš nič pametnega za povedat, kar pa te ne ovira pri tem, da serješ po forumu? To, da pa svoje pismenosti nisi sposoben dokazat je pa več kot očitno.

Še vedno pa čakam od kje si povlekel idiotizem, da menjam gume po treh letih in 10k prevozženih, ali da komurkoli to svetujem? Si ziher, da nisi mal tistega plina vdihnil?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

Netrunner ::

St235 je izjavil:

Nekateri pač nimamo potrebe, da nas vsak, ki ima pet minut časa nategne.


Imaš pa zelo veliko potrebo da pametuješ po forumu.

St235 ::

Netrunner je izjavil:

St235 je izjavil:

Nekateri pač nimamo potrebe, da nas vsak, ki ima pet minut časa nategne.


Imaš pa zelo veliko potrebo da pametuješ po forumu.


Samo kadar drekači prodajajo meglo.

smacker ::

/thread

shadeX ::

Zanimivo, da temu ne nasedeš, nasedaš pa kozlarijam, da so pnevmatike po 3 letih za v smeti, tud če si samo 10kkm prevozil z njimi


Guma je za v smeti tudi če si z njo prevozil natanko 0km, avto pa je zunaj stal več kot 6,7 let+. Guma bo postala trda, oprijema na cesti ne bo več. Najbolj je to vidno na mokri podlagi.

To sem lepo tudi na praznem parkirišču ta vikend (bila pač možnost ker je bilo mokro) demonstriral partnerki, ker je vztrajno trdila, da menjava gum na njenem avtu ni potrebna ker imajo dovolj profila.

Po demonstraciji, kakšna je razlika med mojimi 1 leto starimi gumami in njenimi 6 let, se je odločila da kupi nov par gum, čeprav ima na njenih še vsaj 5mm profila.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: shadeX ()

energetik ::

Se strinjam. Avto mi poleti 2/3 dneva stoji na soncu na parkirišču. Letne gume so po 2 letih za v smeti na mokrem. Profila pa še 7mm. UV pač uniči gumo.

Netrunner ::

Preveč je dejavnikov, da bi lahko posplošil koliko je življenska doba rabljene pnevmatike, zato je najbolje ravnati po občutku.

Magic1 ::

Netrunner je izjavil:

Preveč je dejavnikov, da bi lahko posplošil koliko je življenska doba rabljene pnevmatike, zato je najbolje ravnati po občutku.

Sej vozimo v normalnih razmerah tudi po občutku in bi lahko imeli 20 let stare gume. Samo dobro gumo rabiš ravno takrat, ko ne moreš voziti po 'občutku'.
Magic

energetik ::

Še enkrat - isti odsek mokre ceste ob isti temperaturi, Android telefon z Accelerometer monitorjem in par zaviranj na polno. Odčitaš povprečni zavorni pospešek --> primerjaš s pospeškom ko so bile nove. Potem se samo še odločiš ali boš menjal pri 90/80/70..%

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

eko_2k4 ::

Torej je nauk te debate:
1) na gumah se ne špara
2) dobro gumo rabiš za nepredvidljive situacije
3) nova guma je boljša od 1 leto stare, 1 leto stara je boljša od 2 leti stare, itd...ad infinitum

Iz tega se lahko zaključi le, da je prav pred vsako vožnjo NUJNO namestiti še tople nove gume iz fabrike. ;) Vse drugo je nevarno (ker nikoli ne vemo, kako ekstremna bo situacija).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: eko_2k4 ()

St235 ::

ja, ljudje z izrazito nizkim IQje bi vsekakor lahko prišli do takega sklepa.

Ostali pa se zavedamo omejitev, ki jih imamo v vsakdanjem življenju. Zato na vozilo namestimo najboljše gume, ki si jih lahko privoščimo in jih menjamo preden njihova kvaliteta toliko vpade, da bi bistveno vplivale na nepredvidljivo situacijo.

energetik je izjavil:

Še enkrat - isti odsek mokre ceste ob isti temperaturi, Android telefon z Accelerometer monitorjem in par zaviranj na polno. Odčitaš povprečni zavorni pospešek --> primerjaš s pospeškom ko so bile nove. Potem se samo še odločiš ali boš menjal pri 90/80/70..%


Ne rabiš niti telefona. Greš na prazno parkirišče in vsakič na začetku in koncu sezone izmeriš zavorno pot pri nenadnem zaviranju iz 50 km/h na nula. Zraven je to še dobra lekcija, da se na lastne oči prepričaš kako dolga je v resnici zaviralna pot, že pri tako nizki hitrosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

perci ::

Mene pri ADAC testih moti to, da z gumo prevozijo 300 km in na podlagi tega delajo zaključke. Ne vemo pa kaj se s to gumo dogaja po 10k km, ne vemo kaj se dogaja z njo naslednjo sezono. Koliko jo uničijo občasni topli in zelo sončni zimski dnevi...

Po mojem ni nujno najboljše, da kupiš zmagovalko adac testa.

...:TOMI:... ::

Te testi bolj kot ne reklama.

Ce kupujes gume priznanih proizvajalcev, ki imajo ustrezen DOT in ne najcenejse robe, ki je par let stoji v skladiscu, potem je to to. Nobenih testov ni treba brat.

Priznani proizvajalci pa vsi vemo kateri so. In jaz se drzim nacela, da kupujem nekaj srednjega, recimo, ce je najcenejsa guma 50€, kupim jaz tako, ki stane od 65 eur naprej, najdrazja je pa tam okoli 80-90 eur.
Tomi

krneki0001 ::

perci je izjavil:

Mene pri ADAC testih moti to, da z gumo prevozijo 300 km in na podlagi tega delajo zaključke. Ne vemo pa kaj se s to gumo dogaja po 10k km, ne vemo kaj se dogaja z njo naslednjo sezono. Koliko jo uničijo občasni topli in zelo sončni zimski dnevi...

Po mojem ni nujno najboljše, da kupiš zmagovalko adac testa.



Mene moti še dodatna stvar. Da je del ocene poraba goriva, glasnost in obraba gume. To bi morali dati stran in testirati samo obnašanje gume na različnih podlagah, pa magari še makadam dajo zraven (torej suha cesta, mokra cesta, zasnežena cesta, ledena cesta in makadamska cesta).
Glede porabe, obrabe in glasnosti me pa podatki ne zanimajo, še manj pa da so del ocene in to 25% vse ocene.

dice7 ::

Kolko let stare nove gume so se ok za kupit? Gledam neke letne dunlop DOT5017, me zanima kolko let je to se realno uporabno?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dice7 ()

D3m ::

Boš videl na cesti ane. :)

Jaz celoletne menjam po 2 sezonah.
|HP EliteBook|R5 6650U|

Miha 333 ::

Do 4 leta je še OK, potem se lastnosti hitro slabšajo.

hojnikb ::

kupi dot20, razn ce je pol ceneje. Pri novih gumah je dost bistveno, kako so ble skladiscene.
#brezpodpisa

energetik ::

Miha 333 je izjavil:

Do 4 leta je še OK, potem se lastnosti hitro slabšajo.

Kar je popolno posploševanje.

VIP58 ::

Pri Continentalu pravijo:
 Conti

Conti

Too much of everything is just enough.
1 2 3
4
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Katere zimske gume? (strani: 1 2 3 461 62 63 64 )

Oddelek: Na cesti
3158488765 (20062) Leko
»

Staranje zimskih gum (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5410252 (8367) GrimReaper
»

Zimske gum poleti ??? (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
23842043 (35762) oemdzi
»

Zamenjati ali ne zamenjati stare pnevmatike (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10534806 (32399) GrimReaper
»

Zimske gume poleti (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
11333096 (30237) SuperVeloce

Več podobnih tem