Forum » Loža » Zimske gume poleti
Zimske gume poleti
furion ::
Imam nove zimske michelinke na Volvotu, ampak glede na to da imam motor se poleti z avtom zelo redko vozim. Ker sem dal za gume 800eur mi je zelo skoda, da bi jih poleti unicu v 2 furah, pa me zanima, ce ma kdo izkusnje s tem in mi lahko priporoca kej.
Avto imam namen v poletju uporabiti morda 5x, in sicer Metalcamp Tolmin, Metalfest Zadar, morda kaka mirabilandija v italiji pa za na pocitnice na jug hrvaske...vse skupaj nebi smelo bit nad 2000km.
Zanima me, ali se v tem obdobju gume unicijo. Ker za tako malo kilometrino mi je skoda dat 500e za gume, sam da mi zimske unici je tudi se vecja skoda.
Avto imam namen v poletju uporabiti morda 5x, in sicer Metalcamp Tolmin, Metalfest Zadar, morda kaka mirabilandija v italiji pa za na pocitnice na jug hrvaske...vse skupaj nebi smelo bit nad 2000km.
Zanima me, ali se v tem obdobju gume unicijo. Ker za tako malo kilometrino mi je skoda dat 500e za gume, sam da mi zimske unici je tudi se vecja skoda.
- spremenil: Mavrik ()
korenje3 ::
ne uničijo se... sicer se zrabijo hitreje kot ponavadi, poleg tega pa so nevarne za hitro vožnjo, ker drsijo tako kot da bi vozil po dežju. pri zaviranju se namreč guma kar stopi.
Mesar ::
ne uničijo se... sicer se zrabijo hitreje kot ponavadi, poleg tega pa so nevarne za hitro vožnjo, ker drsijo tako kot da bi vozil po dežju. pri zaviranju se namreč guma kar stopi.
Od kod pa pobiraš te informacije? Če iz izkušenj potem verjetno še niti izpita nimaš. Drsijo že zimske gume poleti... ampak na kombinaciji slab asvalt + dež, drugače pa preživiš z njimi... ne cesti.
Your turn to burn!
blackbfm ::
Za predpisane hitrosti in umirjeno vožnjo je čisto vseeno kakšno gumo imaš gor, novo/staro zimsko/poletno.. tudi če se celo poletje zmerno furaš dvomim da se bo poznalo kaj na obrabi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: blackbfm ()
IvoJan ::
ne uničijo se... sicer se zrabijo hitreje kot ponavadi, poleg tega pa so nevarne za hitro vožnjo, ker drsijo tako kot da bi vozil po dežju. pri zaviranju se namreč guma kar stopi.
Od kod pa pobiraš te informacije? Če iz izkušenj potem verjetno še niti izpita nimaš. Drsijo že zimske gume poleti... ampak na kombinaciji slab asvalt + dež, drugače pa preživiš z njimi... ne cesti.
zimske gume se na mokri in ohlajeni poletni cesti drzijo dosti bolje kot nove letne gume :)
DragonHeart ::
oprijem zimskih gum na mokri cesti poleti, pa ni važno ali je ohlajena ali vroča, je neprimerno boljši kot s povsem novimi letnimi gumami.
Obraba zimskih gum poleti je nekoliko večja kot pozimi, saj je guma poleti veliko mehkejša. Ampak če ne boš naredil veliko kilometrov je še najboljše če obdržiš kar zimske gume in se voziš z motorjem. zakaj? zato ker če boš kupil letne gume in jih ne boš porabil v nekaj letih, jih boš vrgel proč saj po max 4 letih guma postane povsem neuporabna saj postane pretrda.
Seveda moraš imeti v glavi tudi to, da moraš z zimskimi gumami poleti na suhi in vroči cesti voziti malo previdneje, saj tam pa bo oprijem vsekakor slabši kot z letnimi gumami saj je guma pač mehka.
Obraba zimskih gum poleti je nekoliko večja kot pozimi, saj je guma poleti veliko mehkejša. Ampak če ne boš naredil veliko kilometrov je še najboljše če obdržiš kar zimske gume in se voziš z motorjem. zakaj? zato ker če boš kupil letne gume in jih ne boš porabil v nekaj letih, jih boš vrgel proč saj po max 4 letih guma postane povsem neuporabna saj postane pretrda.
Seveda moraš imeti v glavi tudi to, da moraš z zimskimi gumami poleti na suhi in vroči cesti voziti malo previdneje, saj tam pa bo oprijem vsekakor slabši kot z letnimi gumami saj je guma pač mehka.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: DragonHeart ()
Mesar ::
ne uničijo se... sicer se zrabijo hitreje kot ponavadi, poleg tega pa so nevarne za hitro vožnjo, ker drsijo tako kot da bi vozil po dežju. pri zaviranju se namreč guma kar stopi.
Od kod pa pobiraš te informacije? Če iz izkušenj potem verjetno še niti izpita nimaš. Drsijo že zimske gume poleti... ampak na kombinaciji slab asvalt + dež, drugače pa preživiš z njimi... ne cesti.
zimske gume se na mokri in ohlajeni poletni cesti drzijo dosti bolje kot nove letne gume :)
a ti poleti hladiš gume? al cesto?
Your turn to burn!
zuz3k ::
vidm da eni odkrivate tu toplo vodo, no
s tem postom se pa strinjam!
strinjam se! kot si sam spoznal za 2000 km se ti ne splača met letnih, zimske imej pa vozi normalno, se
pravi ne prehitro v ovinke, ne agresivno speljevat itd.. in jih ne bo fajn pobralo
boš pa pač prej menjaval zimske gume, npr. vsake 3 leta, če bodo zdržale ker poleti ratajo malo trde
lp
s tem postom se pa strinjam!
DragonHeart je izjavil:
oprijem zimskih gum na mokri cesti poleti, pa ni važno ali je ohlajena ali vroča, je neprimerno boljši kot s povsem novimi letnimi gumami.Obraba zimskih gum poleti je nekoliko večja kot pozimi, saj je guma poleti veliko mehkejša. Ampak če ne boš naredil veliko kilometrov je še najboljše če obdržiš kar zimske gume in se voziš z motorjem. zakaj? zato ker če boš kupil letne gume in jih ne boš porabil v nekaj letih, jih boš vrgel proč saj po max 4 letih guma postane povsem neuporabna saj postane pretrda.
Seveda moraš imeti v glavi tudi to, da moraš z zimskimi gumami poleti na suhi in vroči cesti voziti malo previdneje, saj tam pa bo oprijem vsekakor slabši kot z letnimi gumami saj je guma pač mehka.
strinjam se! kot si sam spoznal za 2000 km se ti ne splača met letnih, zimske imej pa vozi normalno, se
pravi ne prehitro v ovinke, ne agresivno speljevat itd.. in jih ne bo fajn pobralo
boš pa pač prej menjaval zimske gume, npr. vsake 3 leta, če bodo zdržale ker poleti ratajo malo trde
lp
Life is a psychological game.
dzinks63 ::
Nekaj na to temo so imeli tudi v Avtomagazinu: zimske-gume-poleti-nikar
In še nasprotni test: letne gume pozimi , kar da tudi presenetljive rezultate.
In še nasprotni test: letne gume pozimi , kar da tudi presenetljive rezultate.
WarpedGone ::
@mod: Briši moj zgornji post, prosim.
___
Gume se zamenja, ko ratajo pretrde in s tem zgubijo večino 'delovnega oprijema'. Za vse gume se to zgodi tam enkrat po 4 do 6 letu - odvisno od firme in okusa šoferja. Ni to digitalni dogodek ampak performanse padejo pod zanič kitajsko plastiko.
Problem zimskih je, da imajo kot nove že nekaj slabši oprijem kot nove letne (manj gume v stiku z asfaltom), njihova degradacija poleti je pa sploh hitra. Na profilu se ne bo poznalo skoraj nič (i.e. nobene zelo vidne obrabe) le ko bodo temperature padle boš mel občutek da se voziš po mokri plastiki. Nobene vidne obrabe ne bo, ker se material "zapeče" in postane zelo tog.
Večina vas je fokusiranih na kolk mm profila je še. Profil na gumi ma vlogo čiščenja - da ima umazanija/voda/sneg prostor se nekam umaknit, da se lahko guma pritisne direkt ob kamne/asfalt na casti. Oprijem sam pa v največjem deležu pride iz tega stika guma/asfalt. Če je velik umazanije/vode/snega na cesti, nucaš več prostora za umikanje, da dobiš pravi kontakt. Zato je na suhi cesti direkt vseeno ali ima letna guma še praktično nov profil al pa sam kak mm še - itak v večini grabi sam material gume in ne profil.
Sprijazni se da bo vsako drugo leto treba zamenjat komplet gum in ne iskat bližnjic in "pametnih prihrankov" kjer jih ni. To je del lastništva avta.
Js sm to enkrat naredu - celo poletje prefural z dobrimi zimskimi, ker so prišle skupaj z novim rabljenim avtom in so že itak mele nekaj take vožnje za sabo. Občutek v vožnji je bil OK, le močnejša zaviranja so bila nekako "mastna", avto je kr zaplaval. Ko pa je prišla zima je bilo pa šele res "zabavno" - profila polno a mal snega na cesti in smo se drsali. Ne splača se tega počet.
___
Gume se zamenja, ko ratajo pretrde in s tem zgubijo večino 'delovnega oprijema'. Za vse gume se to zgodi tam enkrat po 4 do 6 letu - odvisno od firme in okusa šoferja. Ni to digitalni dogodek ampak performanse padejo pod zanič kitajsko plastiko.
Problem zimskih je, da imajo kot nove že nekaj slabši oprijem kot nove letne (manj gume v stiku z asfaltom), njihova degradacija poleti je pa sploh hitra. Na profilu se ne bo poznalo skoraj nič (i.e. nobene zelo vidne obrabe) le ko bodo temperature padle boš mel občutek da se voziš po mokri plastiki. Nobene vidne obrabe ne bo, ker se material "zapeče" in postane zelo tog.
Večina vas je fokusiranih na kolk mm profila je še. Profil na gumi ma vlogo čiščenja - da ima umazanija/voda/sneg prostor se nekam umaknit, da se lahko guma pritisne direkt ob kamne/asfalt na casti. Oprijem sam pa v največjem deležu pride iz tega stika guma/asfalt. Če je velik umazanije/vode/snega na cesti, nucaš več prostora za umikanje, da dobiš pravi kontakt. Zato je na suhi cesti direkt vseeno ali ima letna guma še praktično nov profil al pa sam kak mm še - itak v večini grabi sam material gume in ne profil.
Sprijazni se da bo vsako drugo leto treba zamenjat komplet gum in ne iskat bližnjic in "pametnih prihrankov" kjer jih ni. To je del lastništva avta.
Js sm to enkrat naredu - celo poletje prefural z dobrimi zimskimi, ker so prišle skupaj z novim rabljenim avtom in so že itak mele nekaj take vožnje za sabo. Občutek v vožnji je bil OK, le močnejša zaviranja so bila nekako "mastna", avto je kr zaplaval. Ko pa je prišla zima je bilo pa šele res "zabavno" - profila polno a mal snega na cesti in smo se drsali. Ne splača se tega počet.
Zbogom in hvala za vse ribe
-valvoline- ::
Precej folka kupi zimske gume in se z temi fura celo leto. Maš neke kao zimsko letne varijante. Za 2000km se pa res ne splača menjat. Če se pelješ umirjeno in počasi do 110-120kmh največ zimske gume se ne bodo preveč poškodovale-obrabile,v bistvu normalna obraba tko k pr letnih.Za vsak primer izogibaj se vožnjam po največji vročini torej če se odpravljaš na daljšo pot štartaj čim bol zgodaj zjutraj ali zvečer.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
#000000 ::
Če se viz predvsem po mestu kot je LJ sploh, na šiht in nazaj + vrtec in spotoma štacuna, maš lahko gor karkoli samo da ni zlizano. Če pa si kupil nove zimske novembra in ne greš s tem avtom na morje pol pač pustiš gor zimske, škoda denarja.
T0RN4D0 ::
Vozi z zimskimi in ne kompliciraj.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
floyd1 ::
amigo_no1 ::
Meni niso gum še čisto nikoli gledali (imam registracijo v zimskem obdobju).
Bolj je lahko problem pozimi z letnimi na tehničnem, sploh če nimaš verig s sabo.
Bolj je lahko problem pozimi z letnimi na tehničnem, sploh če nimaš verig s sabo.
Venomus ::
LOL... če bi to vprašal na avotomobilizmu.com, bi bil že pravi kriminalec, ker se tako voziš. Ozi. jaz tudi.
Pusti zimske gor in to je to. Jaz se vozim z zimskimi celo leto okrog 5 let zdaj in jih imam za 2 sezoni, potem pa menjam. Vozim normalno, brez norenja in tudi ''nepredvidene'' situacije, nenadno bremzanje itd. niso nikoli predstavljale problema, tudi v največji vročini. In jih je bilo že par po teh naših odličnih cestah. Mogoče je vožnja malo glasnejša, če nimaš primerjave z letnimi, potem ti bo ok.
Pusti zimske gor in to je to. Jaz se vozim z zimskimi celo leto okrog 5 let zdaj in jih imam za 2 sezoni, potem pa menjam. Vozim normalno, brez norenja in tudi ''nepredvidene'' situacije, nenadno bremzanje itd. niso nikoli predstavljale problema, tudi v največji vročini. In jih je bilo že par po teh naših odličnih cestah. Mogoče je vožnja malo glasnejša, če nimaš primerjave z letnimi, potem ti bo ok.
Go-ahead ::
Že nekajkrat sem prefural celo poletje z zimskimi, pa ni bilo nobenih težav. Pa tudi če se malo hitreje zrabijo je to kompenzirano s stroški, ki nastanejo ob premontažah.
In res je kar pravite, če imaš sezonske gume in ne voziš prav dosti jih boš moral zavreči, preden jih boš obrabil. Še en strošek, ki ti ne nastane, če zguliš zimske (kombinirane) gume do konca.
Žal vulkanizerji, tako je.
In res je kar pravite, če imaš sezonske gume in ne voziš prav dosti jih boš moral zavreči, preden jih boš obrabil. Še en strošek, ki ti ne nastane, če zguliš zimske (kombinirane) gume do konca.
Žal vulkanizerji, tako je.
energetik ::
@W1, kaj pa storiš v tistih dnevih, ko je zjutraj megla pri -3°, popoldne pa lahko pride temperatura tudi do 12°, asfalt še več? Hitro menjaš gume za letne? Pa je veliko takih dni.
Tako kot je pretiravanje, da letna guma pod 7° odpove, je tudi pretiravanje, da je zimska guma v vročini totalno zanič.
Trenutno vozim na 5 let starih zimskih Avon s 4 mm profila (dobil zraven rabljenega avta). Sem bil tudi sam skeptičen, ampak ker zaupam samo meritvam in ne govoricam, sem se ob prvem dežju odpravil na meritve zavorne poti. Nakupovalni center Rudnik, vodoravna cesta z mokrim, zlizanim asfaltom, bremzanje z ABS 60-0km/h. Po nekaj meritvah na istem odseku sem dobil rezultat za koeficient lepenja okoli 0.7, kar se mi zdi za take gume in zanič moker asfalt dokaj dobro. Za primerjavo, pri ustavitvi 100-0km/h v odličnih 35m rabiš koeficient 1.1, kar pomeni odlične letne gume na odličnem suhem asfaltu. Še bolj zanimivo pa bi bilo takole izmeriti take odlične letne gume na mokrem, zlizanem Rudniškem asflatu. Grem stavit, da bi bil rezultat tudi pri njih precej pod 1.0
Skratka po tem testu sem se odločil da jih vozim do jeseni, ko pridejo gor nove zimske.
Če bi hotel imeti ves čas najboljši oprijem znotraj 90-100% oprijema najboljše nove gume, potem se 3/4 modelov gum sploh ne bi smelo prodajati, in še tiste najboljše bi moral menjati na max 1 leto. Kar v praksi ne gre, saj gre za kompromise. Tako tudi letalo ni 100% varno, in še marsikatera druga stvar.
EDIT: dokler pri Avtomagazinu zavzeto merijo zavorno razdaljo pri vsakem avto testu in z njo utemeljujejo kakovost zavornega sistema določenega avta, težko resno jemljem njihov blog. Pri sodobnih avtih je namreč zavorna pot 100-0km/h odvisna praktično samo od gum, ki jih imajo nataknjene.
Tako kot je pretiravanje, da letna guma pod 7° odpove, je tudi pretiravanje, da je zimska guma v vročini totalno zanič.
Trenutno vozim na 5 let starih zimskih Avon s 4 mm profila (dobil zraven rabljenega avta). Sem bil tudi sam skeptičen, ampak ker zaupam samo meritvam in ne govoricam, sem se ob prvem dežju odpravil na meritve zavorne poti. Nakupovalni center Rudnik, vodoravna cesta z mokrim, zlizanim asfaltom, bremzanje z ABS 60-0km/h. Po nekaj meritvah na istem odseku sem dobil rezultat za koeficient lepenja okoli 0.7, kar se mi zdi za take gume in zanič moker asfalt dokaj dobro. Za primerjavo, pri ustavitvi 100-0km/h v odličnih 35m rabiš koeficient 1.1, kar pomeni odlične letne gume na odličnem suhem asfaltu. Še bolj zanimivo pa bi bilo takole izmeriti take odlične letne gume na mokrem, zlizanem Rudniškem asflatu. Grem stavit, da bi bil rezultat tudi pri njih precej pod 1.0
Skratka po tem testu sem se odločil da jih vozim do jeseni, ko pridejo gor nove zimske.
Če bi hotel imeti ves čas najboljši oprijem znotraj 90-100% oprijema najboljše nove gume, potem se 3/4 modelov gum sploh ne bi smelo prodajati, in še tiste najboljše bi moral menjati na max 1 leto. Kar v praksi ne gre, saj gre za kompromise. Tako tudi letalo ni 100% varno, in še marsikatera druga stvar.
EDIT: dokler pri Avtomagazinu zavzeto merijo zavorno razdaljo pri vsakem avto testu in z njo utemeljujejo kakovost zavornega sistema določenega avta, težko resno jemljem njihov blog. Pri sodobnih avtih je namreč zavorna pot 100-0km/h odvisna praktično samo od gum, ki jih imajo nataknjene.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
WarpedGone ::
Tako kot je pretiravanje, da letna guma pod 7° odpove, je tudi pretiravanje, da je zimska guma v vročini totalno zanič.
A sm to kje napisal? Dej mi pokaž, da grem in popravim.
Celo poletje sem prefural z BS Blizzak LM25 in oprijem je bil Uau. Razen ko je bilo treba na AC skočt na bremzo zaradi dogajanja spredaj in je avto "zaplaval". Pravi problem se je pokazal šele pozimi, ko so bile te sicer super zimske gume s skoraj komplet profilom le še "eh ja". Na kopni oz. mokri cesti je še šlo. Ko je blo mal snega na cesti, nism mogu na semaforju več speljat brez da bi kolo zgubilo oprijem. To je FUČ zimska guma.
Brez veze je kupit dobre (i.e. drage) zimske in jih nato v eni poletni sezoni uničit. Kolk je treba prefurat, da se uničijo je pa žal črna magija. Degradacija materiala je analogna reč in je stvar ocene posameznika kolk škode bo še pogoltnil in kdaj bo slabo postalo preslabo.
Zbogom in hvala za vse ribe
OZZY ::
Ko tkole berem zadeve je prav zamimivo, da vse teste zavržete. Da je učinkovitost obeh do 7 stopinj enaka potem pa se prožnost ene in druge zmanjša. In pod to temepraturo je bolj učinkovita zimska, nad 7 pa letna. To so dejstva. testi ta dejstva potrjujejo.
Kaj so pa vaše izkušnje je pa drugo.
To je posledica uporabe zimske gume poleti. Če bi bile letne bi se avto drugače obnašal.
sam sem vozil tudi z zimskimi poleti in ni šans, da nebi uporabljal letnih. Edino kar bi še imel je za prvo silo kake zimsko letne, ki imajo spet drugačno strukturo/zmes kot ostale, saj gre pri njih z akompromis. Čeprav na gumi piše M+S gre dejansko za zimsko gumo, ki ima drugačno strukturo kot letna.
Dejstvo je, da se zavorna pot podaljša poleti pri zimski in obratno, ter še veliko drugi stvari je. Sifurno pa so razlike pri uporabi.
Kaj so pa vaše izkušnje je pa drugo.
Razen ko je bilo treba na AC skočt na bremzo zaradi dogajanja spredaj in je avto "zaplaval".
To je posledica uporabe zimske gume poleti. Če bi bile letne bi se avto drugače obnašal.
sam sem vozil tudi z zimskimi poleti in ni šans, da nebi uporabljal letnih. Edino kar bi še imel je za prvo silo kake zimsko letne, ki imajo spet drugačno strukturo/zmes kot ostale, saj gre pri njih z akompromis. Čeprav na gumi piše M+S gre dejansko za zimsko gumo, ki ima drugačno strukturo kot letna.
Dejstvo je, da se zavorna pot podaljša poleti pri zimski in obratno, ter še veliko drugi stvari je. Sifurno pa so razlike pri uporabi.
Go with the flow.
furion ::
Ma tle na obali pozimi sploh ni snega...jih pa nocem unicit, ker lani sem imel zimske gume poleti pa so ble ze po 1 sezoni fuc (tu ma namrec poleti asfalt 50 stopinj) in guma spremeni barvo in ne drzi vec nic.
Blinder ::
WarpedGone je izjavil:
Na tvojem mestu bi prodal te zimske in nabavu letne.
neeee, tako zgubi 60€ za premontažo(za 17 18 19 palčne feltne kot ima on je dražje) in dodatnih 200€ za zgubo vrednosti gum :D
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
energetik ::
WarpedGone je izjavil:
Nisem tebe mislil, ampak Avtomagazinov blog. Ki se tako spravlja na zimske poleti, nikoli pa ne omenijo tisočev avtov na 7 let starih letnih, ki mislijo da so na tirih, če imajo gor prastare letne Michelinke.Tako kot je pretiravanje, da letna guma pod 7° odpove, je tudi pretiravanje, da je zimska guma v vročini totalno zanič.
A sm to kje napisal? Dej mi pokaž, da grem in popravim.
Ne vem, no, jaz sem imel na prejšnjem avtu z UG7+ s 6mm profila tudi pri 20°C in več (spomladi, pred menjavo za letne) odličen občutek. Sploh na mokrem so limale. Nisem pa takrat delal meritev, ker avto ni imel ABS.
DragonHeart ::
Ma tle na obali pozimi sploh ni snega...jih pa nocem unicit, ker lani sem imel zimske gume poleti pa so ble ze po 1 sezoni fuc (tu ma namrec poleti asfalt 50 stopinj) in guma spremeni barvo in ne drzi vec nic.
hja to pa nisi povedal v prvem postu. Na primorskem z zimskimi gumami se voziti poleti je rahlo zabavno. Kot sem rekel, zimska guma je poleti veliko premehka in se prav zabavno zvija po ovinkih, na razgretem asfaltu prav lepo drsi, obraba pa je abnormalna. Ob agresivnem speljevanju in agresivni vožnji skozi ovinke lahko popolnoma nove zimske gume zrabiš v 1 poletni sezoni.
Vendar, če boš naredil maksimalno nekaj tisoč kilometrov je praktično vseeno če obdržiš te gume, vendar upoštevaj da ti bodo na primorskem zdržale okoli 2 leti maksimalno, če narediš malo kilometrov. Če leto narediš vsaj 30.000 km, pa jih boš v enem letu povsem zrabil na primorskem.
Če narediš poleti malo kilometrov (recimo do 5000), pa se ti letnih gum ne splača kupovati.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: DragonHeart ()
oo7 ::
Jaz letos nisem menjal zimskih gum imam gor zdaj 2 leti stare zimske gume.Jaz imam itak velikokrat probleme,če je velik hrib ker imam zadnji pogon tako,da sem rajši kupil ketne in gre brez problema.
Je pa res,da zimska guma nima odvodnega kanala in če je dež lahko zgubi stik s podlago.Vsaj tako mi je povedal vulkanizer.
Je pa res,da zimska guma nima odvodnega kanala in če je dež lahko zgubi stik s podlago.Vsaj tako mi je povedal vulkanizer.
DragonHeart ::
Lani sem tudi imel nove zimske, pa so ble po poletju fuc... :S
verjamem, saj je asfalt na primorskem poleti izjemno vroč in zimsko gumo obrabi kot za šalo. Če bi bil recimo iz notranjske ali pa še severneje, bi imel brez problema celo leto zimske gume in se to ne bi bistveno poznalo na obrabi samo na primorskem pa temu pač ni tako.
Povej mi koliko km narediš poleti?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: DragonHeart ()
furion ::
Letos poleti bi naredil okoli 2000km max.
Lani pa nevem, 10,000 al neki.
Sicer avto vozim pocasi, ampak ze zdej je tolk vroc asfalt da ce mal prehitro prides v ovinek cvilijo...na motorju pa je glih prav, drzijo v nulo kot zalepljene xD
Lani pa nevem, 10,000 al neki.
Sicer avto vozim pocasi, ampak ze zdej je tolk vroc asfalt da ce mal prehitro prides v ovinek cvilijo...na motorju pa je glih prav, drzijo v nulo kot zalepljene xD
Zgodovina sprememb…
- spremenil: furion ()
energetik ::
DragonHeart ::
Letos poleti bi naredil okoli 2000km max.
Lani pa nevem, 10,000 al neki.
Sicer avto vozim pocasi, ampak ze zdej je tolk vroc asfalt da ce mal prehitro prides v ovinek cvilijo...na motorju pa je glih prav, drzijo v nulo kot zalepljene xD
10.000 km poleti z zimskimi gumami, kar si naredil lansko leto, je že kar precej. Ampak če si res 100% prepričan da letos več kot 2000 km z avtom ne boš naredil, se ti letnih ne splača kupovati. Če pa bi naredil 10.000, kot lansko leto pa sploh ne bi bilo debate, bi vsekakor moral kupiti letne gume.
Računaj da če ti dejansko res kupiš zdej letne gume, boš dal približno 80 eur samo za premontiranje gum (40 zdaj in 40 oktobra)... Za tistih 2000 km se imho ne splača, je bolj pametno pač kupiti nove zimske gume vsako leto kot komplet zimskih vsaki 2 leti in komplet letnih vsake 3 leta.
Kratek izračun:
- letne gume lahko uporabljaš max 4 sezone (potem postanejo trde).
- zimske gume ponavadi zdržijo max 3 sezone, jaz jih sicer po 2 sezonah vedno menjam saj nočem voziti z minimalnim profilom. (letno naredim ogromno km, tako da jih pač obrabim)
TOREJ:
Začetk zime si kupil zimske gume, za njih odštel RECIMO 300 eur (številka je izmišljena).
zdaj bi kupil letne gume, za njih odštel RECIMO spet 300 eur.
...
čez 3 leta bi moral kupiti nove zimske gume, spet 300 eur
čez 4 leta bi moral kupiti nove letne gume, spet 300 eur.
v 4 letih bi toraj zapravil 4x300 eur. Se mi zdi da je v tvojem primeru, ko praviš da se poleti ne voziš veliko, povsem vseeno če obdržiš zimske gume tudi čez poletje...v najslabšem primeru boš začetk vsake zime kupil nov komplet zimskih gum, plačal pa boš povsem isto kot če kupiš letne in zimske gume na način kot sem opisal zgoraj.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: DragonHeart ()
oo7 ::
Je pa res,da zimska guma nima odvodnega kanala in če je dež lahko zgubi stik s podlago.Vsaj tako mi je povedal vulkanizer.Ta vulkanizer pa nima ravno pojma...
Glih zimske imajo ekstremno velike kanale, da lahko odvajajo plundro, tako da jim voda ne dela ravno težav.
Tako mi je rekel vulkanizer.Moja guma zgleda nekako tako in tudi jaz nevidim nekga velikega odvodnega kanala?
ponavadi je odvodni kanal po dolzini gume čez celi krog če se ne motim nekaj takega.
DragonHeart ::
Je pa res,da zimska guma nima odvodnega kanala in če je dež lahko zgubi stik s podlago.Vsaj tako mi je povedal vulkanizer.Ta vulkanizer pa nima ravno pojma...
Glih zimske imajo ekstremno velike kanale, da lahko odvajajo plundro, tako da jim voda ne dela ravno težav.
Tako mi je rekel vulkanizer.Moja guma zgleda nekako tako in tudi jaz nevidim nekga velikega odvodnega kanala?
ponavadi je odvodni kanal po dolzini gume čez celi krog če se ne motim nekaj takega.
kaj zaboga pa misliš da so tiste prečne reči na prvi sliki? za okras, da guma izgleda bolj hardcore?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: DragonHeart ()
oo7 ::
Dragonheart prav imaš ne razburjaj se pač nisem vseved.
Vsaka od omenjenih dveh oblik profila ima svoje prednosti in slabosti, spet pa se bomo vrnili k akvaplaningu. Usmerjen oziroma "smrekast" profil ima po vsej svoji podlagi enako široke odvodne kanale. Zaradi tega je načeloma manj občutljiv na splavitev, saj voda lahko hitro odteka. Pri nesimetričnem profilu je namreč težava v tem, da so vzdolžni kanali široki in lahko sprejmejo veliko količino vode, zaplete pa se potem, ko omenjeno vodo želimo čim hitreje spraviti iz njih. Ker so odvodni kanali mnogo ožji od tistih vzdolžnih, pa to ne gre tako hitro.
Vsaka od omenjenih dveh oblik profila ima svoje prednosti in slabosti, spet pa se bomo vrnili k akvaplaningu. Usmerjen oziroma "smrekast" profil ima po vsej svoji podlagi enako široke odvodne kanale. Zaradi tega je načeloma manj občutljiv na splavitev, saj voda lahko hitro odteka. Pri nesimetričnem profilu je namreč težava v tem, da so vzdolžni kanali široki in lahko sprejmejo veliko količino vode, zaplete pa se potem, ko omenjeno vodo želimo čim hitreje spraviti iz njih. Ker so odvodni kanali mnogo ožji od tistih vzdolžnih, pa to ne gre tako hitro.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: oo7 ()
DragonHeart ::
avtorju teme:
Seveda MORAŠ upoštevati, da zimske gume poleti primejo slabše ker so premehke. V dežju se sicer obnesejo enako ali bolje od letnih gum (odvisno od temperatur), na suhi in razgreti cesti pa se brez dvoma obnesejo precej slabše kot letne gume!!! Zato temu primerno skozi ovinke vozi previdno, da te ne odnese ven iz ovinka ali celo obrne za 180 stopinj:D
M-power, saj se nisem razburjal samo čudno se mi je zdelo da si bil mnenja da tisto niso vodni kanali:D
Kot si sam ugotovil, simetričen profil je neprimerno bolj odporen na aquaplaning kto asimetričen (vsaj po mojih izkušnjah). Ima pa asimetričen profil verjetno tudi svoje prednosti..morda ima boljši odporost proti prečnemu zdrsu skozi ovinke? nevem, bi moral dobro preučiti kakšne teste da bi ugotovil če ima asimetričen profil kakršnokoli prednost pri letnih guma...zagotovo pa je poraba nekoliko nižja, saj je kotalni upor nižji pri asimetričnem profilu. načeloma. ne me držati za besedo:D
Seveda MORAŠ upoštevati, da zimske gume poleti primejo slabše ker so premehke. V dežju se sicer obnesejo enako ali bolje od letnih gum (odvisno od temperatur), na suhi in razgreti cesti pa se brez dvoma obnesejo precej slabše kot letne gume!!! Zato temu primerno skozi ovinke vozi previdno, da te ne odnese ven iz ovinka ali celo obrne za 180 stopinj:D
M-power, saj se nisem razburjal samo čudno se mi je zdelo da si bil mnenja da tisto niso vodni kanali:D
Kot si sam ugotovil, simetričen profil je neprimerno bolj odporen na aquaplaning kto asimetričen (vsaj po mojih izkušnjah). Ima pa asimetričen profil verjetno tudi svoje prednosti..morda ima boljši odporost proti prečnemu zdrsu skozi ovinke? nevem, bi moral dobro preučiti kakšne teste da bi ugotovil če ima asimetričen profil kakršnokoli prednost pri letnih guma...zagotovo pa je poraba nekoliko nižja, saj je kotalni upor nižji pri asimetričnem profilu. načeloma. ne me držati za besedo:D
Zgodovina sprememb…
- spremenil: DragonHeart ()
Invictus ::
Se mi zdi da mehkejše gume vedno bolj primejo. Vendar se bolj obrabljajo. Kaj ne gledate formule 1? To trobijo že kar nekaj let.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
IceIceBaby ::
Da je učinkovitost obeh do 7 stopinj enaka potem pa se prožnost ene in druge zmanjša. In pod to temepraturo je bolj učinkovita zimska, nad 7 pa letna. To so dejstva. testi ta dejstva potrjujejo.
Ni res. Testi potrjujejo, da je na asfaltu letna guma neprimerno boljša pri vseh temperaturah. Tudi pri -10 se letna guma obnaša boljše. Edino na snegu in ledu letna odpove.
Če se zavedaš, da imaš slabše gume tudi z zimskimi ni problem voziti poleti. Sploh, če voziš normalno, bolj kot ne po omejitvah. Je pa nevarno, če precenjuješ sposobnosti gum in se greš šumaherja z zimskimi.
DragonHeart ::
pri f1 ja. samo avtomobilske gume pa se precej zvijajo, zimske še toliko bolj poleti, ker so mehke.
Pri mojem avtu razliko med letnimi in zimskimi pnevmatikami občutim že če dam avto z roko zibam levo/desno, saj imam ogromne 4x4 pnevmatike.
iceicebaby, true that. Vendar je zimska guma vedno boljša v dežju.
o temle govorim:
pri 5:25
Pri mojem avtu razliko med letnimi in zimskimi pnevmatikami občutim že če dam avto z roko zibam levo/desno, saj imam ogromne 4x4 pnevmatike.
iceicebaby, true that. Vendar je zimska guma vedno boljša v dežju.
o temle govorim:
pri 5:25
Zgodovina sprememb…
- spremenil: DragonHeart ()
oo7 ::
Kaj pa če je mastna cesta je pa najbrž vseno ali je letna ali zimska?
Se spomnim enkrat poleti ene 5 let nazaj je bilo 25 stopinj poleti potem je pa na hitro padel dež in cesta je bila mastna če lahko temu tako rečem.Peljem se v dolino tam ookoli 50 kmh in tam okoli 30 metrov pred križišcem pritisnem na zavoro in z avtom sem se odpeljal direktno na glavno cesto sem imel pa srečo,da se je zadnji avto ravno odpeljal drugače bi naredil orng karambol.
Se spomnim enkrat poleti ene 5 let nazaj je bilo 25 stopinj poleti potem je pa na hitro padel dež in cesta je bila mastna če lahko temu tako rečem.Peljem se v dolino tam ookoli 50 kmh in tam okoli 30 metrov pred križišcem pritisnem na zavoro in z avtom sem se odpeljal direktno na glavno cesto sem imel pa srečo,da se je zadnji avto ravno odpeljal drugače bi naredil orng karambol.
Blinder ::
Se mi zdi da mehkejše gume vedno bolj primejo. Vendar se bolj obrabljajo. Kaj ne gledate formule 1? To trobijo že kar nekaj let.
Zimske gume na avtu so kot rain gume na F1. In veš kaj delajo rain gume v F1 na suhem? Ful slab performance imajo. Pa pregrevajo se, zato pol vozniki po ravnicah grejo po mokrem, da jih hladijo z vodo.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
blackbfm ::
Na profilu se ne bo poznalo skoraj nič (i.e. nobene zelo vidne obrabe) le ko bodo temperature padle boš mel občutek da se voziš po mokri plastiki.
Jz sm imel čist isti občutek s 7 let starimi in novimi. No kaj bi se zgodilo v primeru nesreče ko bi šlo za milimetre pustmo to, ampak občutek je popolnoma isti
Razen če so bile nove tak šit, al pa stare tok dobre :D
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: blackbfm ()
IceIceBaby ::
iceicebaby, true that. Vendar je zimska guma vedno boljša v dežju.
Testi pravijo drugače.
energetik ::
Precej malo je testov, ki bi hkrati testirali zimsko in letno. In to pri 30° ter pri recimo -10°.
AM test je sicer dal nekatere podatke, vendar je so tam testirali S3 in Intenso...
Čakam test, kjer bi vzeli najboljše od recimo ADAC testa letnih in zimskih, ter jih testirali hkrati. In potem še po 2 letih uporabe. To bi bil ultimate test.
AM test je sicer dal nekatere podatke, vendar je so tam testirali S3 in Intenso...
Čakam test, kjer bi vzeli najboljše od recimo ADAC testa letnih in zimskih, ter jih testirali hkrati. In potem še po 2 letih uporabe. To bi bil ultimate test.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
WarpedGone ::
Ja in ko so kao testirali letne v mrazu, je bila ob cesti zelena trava tko da ...
Tole je sploh čista tema.
Nekak še najdeš teste novih gum. Nikjer pa nobenega testa, kako se kakšna guma obnaša po 10k, 20k ali 30k prevoženih. Po možnosti še z upoštevanjem temperature - i.e. vedno vožena v mrzlem, vročem, mokrem, suhem..
Vse to vpliva na staranje materiala a je prehuda znanost, da bi to prišlo v revije. Pod črto ostane merjenje v milimetre profila in zaklinjanje "nism šumaher, tut plastika je OK".
In potem še po 2 letih uporabe.
Tole je sploh čista tema.
Nekak še najdeš teste novih gum. Nikjer pa nobenega testa, kako se kakšna guma obnaša po 10k, 20k ali 30k prevoženih. Po možnosti še z upoštevanjem temperature - i.e. vedno vožena v mrzlem, vročem, mokrem, suhem..
Vse to vpliva na staranje materiala a je prehuda znanost, da bi to prišlo v revije. Pod črto ostane merjenje v milimetre profila in zaklinjanje "nism šumaher, tut plastika je OK".
Zbogom in hvala za vse ribe
Boobiz ::
IceIceBaby je izjavil:
iceicebaby, true that. Vendar je zimska guma vedno boljša v dežju.
Testi pravijo drugače.
Letna guma je boljša v dežju. Ma tud boljše kanale za odvodnjavanje.
Fulda kristal montero 2 in fulda ecocontact uporabljam in je slednja neprimerno boljša v dežju ob nepodhlajenih temperaturah.
I'm drunk, what's your excuse?
IceIceBaby ::
AM test je sicer dal nekatere podatke, vendar je so tam testirali S3 in Intenso...
Primerjali so primerljive gume. Če mene vprašaš je Intensa še kak razred ali 2 nižje. Se pa strinjam, da bi lahko naredili malo bolj konkreten test.
Ja in ko so kao testirali letne v mrazu, je bila ob cesti zelena trava tko da ...
Kaj?
DragonHeart ::
Če pa je vroče pa kot sem rekel....je zimska pnevmatika premehka. Če pa se poleti shladi med deževno sezono (kar ponavadi tudi se), pa je zimska enostavno boljša).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: DragonHeart ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Poškodovana gumaOddelek: Na cesti | 3175 (2346) | val46 |
» | Menjava pnevmatik po 15. 11. (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 24504 (20197) | Buggy |
» | Zimske vs. poletne gume (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 36382 (31279) | m0LN4r |
» | Zimske gum poleti ??? (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Na cesti | 45107 (38826) | oemdzi |
» | gume nove letne ok? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 25607 (22973) | krneki0001 |