» »

Zimske gum poleti ???

Zimske gum poleti ???

1
...
3 4
5
»

Utk ::

A moramo še stokrat napisat da pač ni vseeno ali v največji vročini narediš skupaj 1000 km ali 15,000, v največjem snegu pa 500 (če še tolk) ali pa 5,000?

m0LN4r ::

Opazil sem tale vzorec:
(nepredvidena situacija + varnost) * 4x tveganje < €€€€

Zdravstvenega zavarovanja tudi ne rabiš, saj maš v štirih letih itak samo 1x prehlad in že 10 let nis bil pri dohtarju.
A veste kolko se prišpara $ € $ € $ € $ ???

mfg
Cinebench R23 slo-tech lestvica / scores
https://slo-tech.com/forum/t777458
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

GrimReaper ::

Se pravi, če zdaj kupujem avto in ima gor zimske, tudi če so DOT4014 do 5214, je bolje da grem takoj po nove? Pač ker ne moreš vedt ali se je vozil junija in julija, pa tudi maj s 25 stopinjami ni ravno primeren mesec za zimske gume.
Sicer pa imam namen pomerit še profil, in potem skupaj s podatkom o DOT-u ugotavljat ali bi bile še primerne.
Vsekakor bodo morale pa čimprej dol.

Sem kupil tudi Carfax poročilo in piše tole:
2014-11-27 Deregistracija vozila sporočena v Slovenija
2015-05-18 65.000 Vozilo ponujeno v prodajo

Deregistracija verjetno pomeni, da se avto od 27.11. ni mogel več vozit po cesti?

Kaj pa če so samo na soncu, tudi verjetno niso več dobre?
i5 2500K 4.6GHz | Noctua NH-D14 | ASUS P8P67 PRO | G.Skill 1866 CL8
Samsung 850 EVO 250GB | WD5000AZRX | WD10EZRX | Dell U2711
ASUS GTX 660 Ti | Corsair 600T | Corsair AX760 | NuForce uDAC-2 | G9x

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Kaj zgubiš, če greš takoj po nove letne?
En jesenski strošek menjave, še kaj?
Konec koncev se poletje lahko šele ornk začenja in se komot zgodijo še trije precej topli meseci. Nebi bilo prvič, da bi sredi septembra mel še vedno čez trideset čez dan. Js bi šel.

Sm bil pa v delno podobni situaciji, ko sm konec julija kupil avto z zimskimi. In sm šel "kurc, tole zvozim zdele, pa čez zimo" in nove letne kupim spomladi.
Pozimi sm mel adrenalinsko vožnjo. Ko so bile temperature 'zmerne' je guma dobr držala. Huda vročina je bila tak ta, ornk mraz pa obup.

je pa res, da so tiste zimske bile najverjetneje na avtomobilu že od štarta in so za sabo imele že 20k, tudi poleti. Jih nism js fental v dobrem mesecu poletja.
Zbogom in hvala za vse ribe

RedDrake ::

Humm, ko berem vso to pamet in znanost tu, me spomni na moje izkušnje.

Z mojimi prvimi tremi avtomobili sem vedno vozil samo zimske gume. Vedno.
9 let.
120kkm.
Poletni izleti na morje, na Hrvaško, čez gorske prelaze (pri nas in v Avstriji) so bili sestavni del vsakega od treh vozil.
Prav tako zimski izleti v hribe, čez pol Evrope, ipd ...
Razložite, mi, kako je možno da sem z Goodyear UG7+, ki so preživele 3 polna poletja, lahko prišel po zaledeneli (sopotnik je padel, ko je stopil ven) cesti v konkreten hrib na Livške ravne. Ker sem vozniški navdušenec, sem vsako leto, ko je bil sneg, užival v vožnji čez ovinke po zasneženem cestišču. Razlika med novo in staro je bila, ja, ampak ne kot tu razlagate - plastika. Tko na uč, kakih 10-20% slabši oprijem, po treh letih (potem sem jih itak menjal). Aja, pa par jelenčkov, srnic, lisic in podobne zverjadi tudi nisem ravno pregazil pri 70-90, četudi so šli praktično direkt na haubo. Gume me niso enkrat samkrat izdale.
Btw, gume pridejo čez 45, že pri zaviranju po kakšne bregu navzdol po s soncem obsijanem asfaltu 10. marca. Tko da to o plastiki je zame BS.
Zdaj imam letne in zimske gume, in so tiste 3 sezone stare letne tako slabe, da mi na misel ne pride vozit agresivno z njimi (Fulda). Oprijem 3 leta starih zimskih, voženih tudi poleti, se mi je zdel boljši. So pa bile dražje tiste zimske, od teh letnih, ja.
Ampak, kaj čmo, razlagat betonu nima smisla, al' kako že?

P.S.: V svoji vozniški karieri, že več kot 15 let delam konkretne kilometre in sem moral velikokrat zavirati na polno, loviti milimetre zaradi budal, ipd ... Tistih 10-20% kolikor imaš manj rezerve s slabšo pnevmatiko, z lahkoto nadoknadiš z malce nižje hitrostjo - 10% je vrh glave dovolj. Poleg avtomatsko večje varnosti ti to nudi tudi kako desetinko več za reakcijo, če ravno počneš kaj drugega ...
Če ša si budala, potem bo pa tudi letna guma po par kkm že plastika in boš samo še zbiral tarčo za samomor z umorom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

GrimReaper ::

WarpedGone je izjavil:

Kaj zgubiš, če greš takoj po nove letne?
En jesenski strošek menjave, še kaj?
Konec koncev se poletje lahko šele ornk začenja in se komot zgodijo še trije precej topli meseci. Nebi bilo prvič, da bi sredi septembra mel še vedno čez trideset čez dan. Js bi šel.

Po nove letne itak da bom šel takoj, julija z zimskimi ne bo šlo, max 3 dni se edino zna zgodit, da bi moral vozit na zimskih. Edino če že kar pred nakupom avta kupim gume.
Novembra pa potem že takoj spet zimske, tako to gre, če menjaš avto. Pa po možnosti imaš vsaj en sedanji komplet še praktično nov, sam imam na letnih komaj 5k km.
i5 2500K 4.6GHz | Noctua NH-D14 | ASUS P8P67 PRO | G.Skill 1866 CL8
Samsung 850 EVO 250GB | WD5000AZRX | WD10EZRX | Dell U2711
ASUS GTX 660 Ti | Corsair 600T | Corsair AX760 | NuForce uDAC-2 | G9x

m0LN4r ::

Tko na uč, kakih 10-20% slabši oprijem

Ravno o teh par % se pogovarjamo, če se sploh splača tvegat oz. ti je denar bolj pomemben kot lastno in drugo življenje?
En meter je lahko usoden, tudi po 50 letih, za nekoga ti bo zelo zelo žal al pa ne. Ramisli.
15 let brez nesreč je isto, kot 15 let nisi zadel na loteriji pa vsakič igraš vsaj 10 kombinacij in potem rečeš da nikoli neboš zadel.

Kolko EUR/mesec pa prišparate, da je tko grozno in več pomeni kot teh par % varnosti ??

Varčujete tam, kjer ni treba, drugje pa razmetavate še več.
Cinebench R23 slo-tech lestvica / scores
https://slo-tech.com/forum/t777458
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

RedDrake ::

Mhm, saj pravim.
10-20% slabši oprijem brez težav negiraš z nižjo hitrostjo in defenzivno vožnjo, kot če bi imel maksimalen oprijem.
Pa tale vaš argument je tudi glup, da se ne splača šparat.
A pol imate vsi samo najboljšo pnevmatiko, ki sploh obstaja? Ali pač ne?
Ker če ne, potem igrate loterijo, tako kot jaz, ker 1m razlike med pnevmatiko za 140 EUR in tako za 150 EUR je hitro - raje še več kot samo meter. Pa a menjate vsako leto avto, ker najnovejši modeli imajo boljšo tehnologijo za preprečevanje nesreč, ipd ...
To je še en tak BS argument.
Če se zavedaš kaj voziš, in kakšne lastnosti ta reč ima, potem si vedno lahko enako varen ne glede na same sposobnosti vozila.
Če pa si budala, je pa vseeno če imaš gume za jurja, pa za 100k tehnike, se boš glih tko skantu pa enga poslal rož'ce gor porivat.
Jaz vozim mojim pnevmatikam in vozilu primerno. In glede na to kolikokrat mi skoči srna pred avto (veliko vozim po rizičnem območju), točno vem, kaj so limiti za mojo tehniko. In vozim temu primerno, tako v mestu, kot po hosti, kot po AC.

m0LN4r ::

Zakaj pa nebi šparal drugje ? Zakaj ravno pri gumah in avtu?

To kar ti pišeš niso argumenti, ampak izgovori.

To je še en tak BS argument.

V tvojem pisanju pa ni niti enga argumenta. Budale vozijo oboje dobre in slabe gume, to ni faktor. Ko nezavestno (refleksno) odreagiraš je važno le to, kako si obut.
Ti se pač naslanjaš na svojo statistiko, kot loterija. Proizvajalci pnevmatik so pa za razliko od tebe te stvari strokovno izmerili in testirali. Komu verjet tebi?

Nisi odgovoril na vprašanje:
Kolko EUR/mesec pa prišparate, da je tko grozno in več pomeni kot teh par % več varnosti ??

10-20% slabši oprijem brez težav negiraš z nižjo hitrostjo in defenzivno vožnjo, kot če bi imel maksimalen oprijem.

Ni nujno, ker nisi ti edini na cesti in na določene stvari boš odreagiral z refleksom ne zavestjo.
Cinebench R23 slo-tech lestvica / scores
https://slo-tech.com/forum/t777458
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

noraguta ::

m0LN4r je izjavil:

Zakaj pa nebi šparal drugje ? Zakaj ravno pri gumah in avtu?

To kar ti pišeš niso argumenti, ampak izgovori.

To je še en tak BS argument.

V tvojem pisanju pa ni niti enga argumenta. Budale vozijo oboje dobre in slabe gume, to ni faktor. Ko nezavestno (refleksno) odreagiraš je važno le to, kako si obut.
Ti se pač naslanjaš na svojo statistiko, kot loterija. Proizvajalci pnevmatik so pa za razliko od tebe te stvari strokovno izmerili in testirali. Komu verjet tebi?

Nisi odgovoril na vprašanje:
Kolko EUR/mesec pa prišparate, da je tko grozno in več pomeni kot teh par % več varnosti ??

10-20% slabši oprijem brez težav negiraš z nižjo hitrostjo in defenzivno vožnjo, kot če bi imel maksimalen oprijem.

Ni nujno, ker nisi ti edini na cesti in na določene stvari boš odreagiral z refleksom ne zavestjo.

če reagiraš z refleksom si že prepozn.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Unknown_001 ::

Gospodje, jst tako pravm. Raj 100 ojrov več za gume ko pa totalka id avta. Na naših cestah pa pri tak kultur na cest nas znajo dobre gume dostikrat rešit.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

RedDrake ::

Ni izgovor. Kontriram butasti trditvi (za 10-20% po treh letih se ne splača šparat) z enako bustasto trditvijo (zakaj nimajo vsi najboljših gum, kjer je razlika med povprečno gumo za x EUR in profi gumo za 2x EUR še več kot 10-20%).

Pa pozoren bralec bi opazil, da imam na mojih vozilih sedaj tako letne kot zimske pnevmatike (ok, na enem samo letne, ker prezimi v garaži).
Včasih, v 90ih in v začetku novega tisočletja pa sem imel samo zimske gume. To je izhajalo verjetno še iz prejšnjih časov, ker nihče v moji razširjeni familiji ni *nikoli* uporabljal letnih pnevmatik. Ta trend se je afaik začel kasneje, z avtomobili, kjer se je taka razlika sploh pozanala. Na stojadinu in yugu bi bil isti qrc če bi se s pravo plastiko okol vozu.
Moč navade je bila, kakršna je bila. Nikoli nisem sploh razmišljal o tem, da kaj šparam s tem. Pač fact of life zame.

Zdaj ko imam lita platišča za poleti in jeklena za pozimi, pač vestno menjam, zakaj pa ne? Verjetno je veliko ljudi podobnega mnenja. Tudi avto, ki ga imam sedaj je povsem drugačna zverina, kot razne starine ki sem jih imel včasih s 55KM in je bil strašanski dosežek če so šle 140 po AC.

Unknown_001 je izjavil:

Gospodje, jst tako pravm. Raj 100 ojrov več za gume ko pa totalka id avta. Na naših cestah pa pri tak kultur na cest nas znajo dobre gume dostikrat rešit.

Sej pravim. Pričakujem da imate vsi kake Michelinke (ali boljše) gume.
Drugače ste navadni hipokriti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

sandmat ::

m0LN4r je izjavil:

Zakaj pa nebi šparal drugje ? Zakaj ravno pri gumah in avtu?



zakaj si vsi ne kupimo volvotov? :P

m0LN4r ::

To nima veze stem.
Stavim se, da teh par EUR/mesc, ki jih prišparate na varnosti (zimskih-gumah) potrošite za bedarije, ki niso povezane z zdravjem/varnostjo...

Ne vsi, večina pa sigurno.
Cinebench R23 slo-tech lestvica / scores
https://slo-tech.com/forum/t777458
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

sandmat ::

m0LN4r je izjavil:

To nima veze stem.
Stavim se, da teh par EUR/mesc, ki jih prišparate na varnosti (zimskih-gumah) potrošite za bedarije, ki niso povezane z zdravjem/varnostjo...

Ne vsi, večina pa sigurno.


jaz ne šparam pri varnosti, vozim volvota. zakaj ga ti ne in se matraš z manj varno znamko?

m0LN4r ::

Kdor malega ne ceni, se ob velikem poleni.

Počasi s konji, lepo po vrsti. Od najcenejših stvari, proti najdražjim. Z dobrimi gumami bi lahk rešil volvotove zmečkljive cone. Tko da investiraj.
Cinebench R23 slo-tech lestvica / scores
https://slo-tech.com/forum/t777458
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

AapocalypseE ::

Jaz pravim tako. Bolj pomembno kot dobra guma je dober voznik. Če je voznik za k***c lahko maš gumo nevem kako in ti ne pomaga. Enkrat se nam je en v zadek zaletel brez zavorne poti. Bravo majstor...

Isto je pomembno kakšen avto maš. Od punce clio zleti s ceste kdaj hočem, ko gre moj BMW kot po tirnicah.

Vsak ma svoje izkušnje in je fajn, da jih napiše. Vsiljevanje volje pa je spet nekaj druga, tak da brezveze, ker ne boste prišli do zaključka.

Utk ::

V državi kjer se po oglasih prodavajo (iz)rabljene gume velikosti 17 col po 30 evrov, ki niso niti toliko vredne, in se s takimi gumami folk tudi vozi, z avti z 150-200 konji, si stara mama, ki naredi 5000 km letno in stalno vozi zimske, jih pa menja na 3-4 leta, zasluži medaljo. Ne teoretizirajte o par procentih, poglejte si kaj se vozi po cestah. Ja, pleh je lep, ko pogledaš malo bolj podrobno, vidiš pa vsega. Še nekateri policaji se s temi novimi megani vozijo na zimskih gumah.

sandmat ::

Utk je izjavil:

V državi kjer se po oglasih prodavajo (iz)rabljene gume velikosti 17 col po 30 evrov, ki niso niti toliko vredne, in se s takimi gumami folk tudi vozi, z avti z 150-200 konji, si stara mama, ki naredi 5000 km letno in stalno vozi zimske, jih pa menja na 3-4 leta, zasluži medaljo. Ne teoretizirajte o par procentih, poglejte si kaj se vozi po cestah. Ja, pleh je lep, ko pogledaš malo bolj podrobno, vidiš pa vsega. Še nekateri policaji se s temi novimi megani vozijo na zimskih gumah.


exactly!

če kdo ne verjame, naj gre na kako FB grupo pogledat kaj folk kupuje in daje gor na svoje "kvazipremium" avtomobile. 6 let stare gume z 2 mm profila. ampak važno, da ima 19" feltne, ki si jih evidentno ne more privoščit.

Jaz še v življenju doma nisem videl nobenega sorodnika ali znanca, ki bi uspel prit do 2mm na gumi. Ponavadi jih stran mečemo s 5-6mm po 4 letih. Še največ je pobralo Continenalove ContiSportContact3, ki so prišle na 4mm.

Zadnjič sem se na semaforju ustavil zraven golfa 3, ki sploh ni imel več profila. balončki. Me je prijelo, da mu šenkam svoje stare gume, namesto, da jih na odpad peljem.

Super Sonic ::

Razložite, mi, kako je možno da sem z Goodyear UG7+, ki so preživele 3 polna poletja, lahko prišel po zaledeneli (sopotnik je padel, ko je stopil ven) cesti v konkreten hrib na Livške ravne. Ker sem vozniški navdušenec, sem vsako leto, ko je bil sneg, užival v vožnji čez ovinke po zasneženem cestišču. Razlika med novo in staro je bila, ja, ampak ne kot tu razlagate - plastika. Tko na uč, kakih 10-20% slabši oprijem, po treh letih (potem sem jih itak menjal). Aja, pa par jelenčkov, srnic, lisic in podobne zverjadi tudi nisem ravno pregazil pri 70-90, četudi so šli praktično direkt na haubo. Gume me niso enkrat samkrat izdale.


To ni mogoče kar pišeš in razlika, ki si jo ocenil, je povsem napačna.

Še ena stvar sicer je, ampak ne v tvojem primeru. Niso vsi kompleti pnevmatik enako dobri. Včasih dobiš boljši set, včasih slabši set. To lahko oceniš šele po odvoženih sezonah. Ampak ti pišeš, da si konstantno imel samo 10% razliko do novih gum med temi seti, pri konstantnem pregrevanju gume čez poletje.

In še en pogoj je bil v preteklosti: tehnologija gum, ampak spet nima smisla, ker opisuješ UG7+.

Če bi to držalo kar si napisal bi bile letne pnevmatike povsem nepotrebne, praktično vsi testi teh gum pa prirejeni.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

RedDrake ::

Super Sonic je izjavil:

...
To ni mogoče kar pišeš in razlika, ki si jo ocenil, je povsem napačna.

Še ena stvar sicer je, ampak ne v tvojem primeru. Niso vsi kompleti pnevmatik enako dobri. Včasih dobiš boljši set, včasih slabši set. To lahko oceniš šele po odvoženih sezonah. Ampak ti pišeš, da si konstantno imel samo 10% razliko do novih gum med temi seti, pri konstantnem pregrevanju gume čez poletje.

In še en pogoj je bil v preteklosti: tehnologija gum, ampak spet nima smisla, ker opisuješ UG7+.

Če bi to držalo kar si napisal bi bile letne pnevmatike povsem nepotrebne, praktično vsi testi teh gum pa prirejeni.


Poglej, kot rečeno, Če sem lahko šel pri novi gumi skozi plundrast/rahlo zasnežen ovinek cca 40, sem lahko šel s tri leta staro nekje med 30 in 40. To je max 25% poslabšanje. Je pa odvisno od gume ja, ene so bile boljše, ene slabše, ampak zagotovo več kot 25% slabše ni nikoli bilo.
Zavornih poti v snegu nisem preverjal, ampak oprijem v hrib (in navzdol) je ostal dovolj dober.
Kot rečeno, imam veliko vozniških izkušenj, vozil sem vse sorte režime, od praktično gorsko hitrostne dirke do "stara mama na dopustu", pa se mi nikoli ni zdelo da imajo tri leta stare gume vožene non stop totalno uničen oprijem.
Še več, zadnjo poletno sezono preden sem prodal tisti avto z UG7+, sem vozil par cest zelo agresivno, pri konkretnih temperaturah, pa je oprijem za moje pojme še vedno bil zadovoljiv. In potem pozimi, v LJ, me na tistih mojih znanih drsečih točkah (slab asfalt na križiščih in klančkih) ni razočaral.

Ker sem znanstven človek, in ker imam dostop do dokaj kontroliranih pogojev, bom to preizkusil.
Kot rečeno, moja familija ne uporablja letnih pnevmatik. Preden se bodo menjale te, ki so stare (2-3 leta), bom najprej naredil en "emergency brake" s starimi, potem pa še z novimi.
Vsi vozijo poleti in vsi grejo tudi po AC 100km+ pri 30°C+.

Če bi to držalo kar si napisal bi bile letne pnevmatike povsem nepotrebne, praktično vsi testi teh gum pa prirejeni.

Pa še tole.
Letna ima zaradi oblike profila in same sestave neprimerljivo boljši oprijem pri suhih in ne-preveč mokrih pogojih, da sploh nima smisla razpravljat. Kdor hoče performance poleti, mora imeti eno dobro letno gumo - dejstvo.
Danes je tega več, ker ima že vsak družinski karavan 150KM+ in z več konji ljudje tudi radi malo bolj drzno vozijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

energetik ::

Super Sonic je izjavil:

Razložite, mi, kako je možno da sem z Goodyear UG7+, ki so preživele 3 polna poletja, lahko prišel po zaledeneli (sopotnik je padel, ko je stopil ven) cesti v konkreten hrib na Livške ravne. Ker sem vozniški navdušenec, sem vsako leto, ko je bil sneg, užival v vožnji čez ovinke po zasneženem cestišču. Razlika med novo in staro je bila, ja, ampak ne kot tu razlagate - plastika. Tko na uč, kakih 10-20% slabši oprijem, po treh letih (potem sem jih itak menjal). Aja, pa par jelenčkov, srnic, lisic in podobne zverjadi tudi nisem ravno pregazil pri 70-90, četudi so šli praktično direkt na haubo. Gume me niso enkrat samkrat izdale.


To ni mogoče kar pišeš in razlika, ki si jo ocenil, je povsem napačna.

Še ena stvar sicer je, ampak ne v tvojem primeru. Niso vsi kompleti pnevmatik enako dobri. Včasih dobiš boljši set, včasih slabši set. To lahko oceniš šele po odvoženih sezonah. Ampak ti pišeš, da si konstantno imel samo 10% razliko do novih gum med temi seti, pri konstantnem pregrevanju gume čez poletje.

In še en pogoj je bil v preteklosti: tehnologija gum, ampak spet nima smisla, ker opisuješ UG7+.

Če bi to držalo kar si napisal bi bile letne pnevmatike povsem nepotrebne, praktično vsi testi teh gum pa prirejeni.
Kaj ni mogoče, točno take izkušnje imam jaz. Zimske npr. UG7+, ki sem jih vozil, so odlično držale na mokrem tudi po 4 letih, VSE letne, ki sem jih imel, pa so bile po 3 letih zanendrek.
S tem da jaz zimske veliko vozim tudi do 1.maja, pri +20°, ker se še kdaj zapeljem na kakšen gorski prelaz. In ko potem pri +20 zamenja z letnimi, opazim slabši oprijem na mokrem. Pa so oboje odlično ocenjene na ADAc in stare 1-2 leti.

RedDrake ::

Mogoče še en pomemben podatek tule.
Jaz za zimske gume uporabljam samo dve znamki. Savo in Goodyear. Morda je pri drugih znamkah drugače, tega ne vem.

krneki0001 ::

Unknown_001 je izjavil:

eric_cartman je izjavil:

Čedalje bolj se mi zdi, da tut če maš najboljšo gumo letno ali zimsko je naš asfalt tako zanič, da drsi ne glede na vse.

To se recimo opazi predvsem v BTCju na krožnih. Če še malo dež pada pred tem, tam nastane živa drsalnica, ne glede na znamko in vrsto gume.


Po mojih izkušnjah se ravno na zanič cesti pokaže razlika med dobro in slabo gumo. Ljubljana ima še luksuz napram tistem kar mamo v našem koncu.

https://www.google.si/maps/@45.85297,15...!3m6!1e1!3m4!1sm1ALuf-eClw4Rd7EIg_qHQ!2e0!7i13312!8i6656
Ladies an gentlemen. I presen you biser cest, kjer se samo moli da ti medenica ostane cela. V bistvu je trenutno stanje še slabše kot na slikah.

https://www.google.si/maps/@45.852885,1...!3m6!1e1!3m4!1sKOTlkDfILQihAkhN0aJCJQ!2e0!7i13312!8i6656

Še po kateremkoli makadamu je bolj varno peljat kot po tem. Se pozna razlika med zimsko in letno gumo tu sploh pri normalni hitrosti. Če zapeljaš v neravnino, ti zimsko gumo dobesedno potegne iz smeri, medtem ko z dobro letno dokaj solidno (z ogromno tresenja) prepelješ brez bojazni da bi ti avto v eno smer zaneslo na neravnini. Pa je bilo to opaženo že večkrat in to z gumami razreda višje kvalitete.

Pa so še slabši primeri, sam se ne spominm točno.


Za take ceste so takele gume odlične (tako za pozimi kot za poleti)
Tole imam sam na avtu - yokohama. Garancija 50.000 milj in so celoletne (tudi pozimi se odlično obnesejo)


toyo - skrajno desna


goodyear



Vse te gume imajo ojačano bočnico, da ji veliko težje presekaš bok, jeklene plate v tekalni površini da ravno vsaka stvar ne prebode gume, lamele za pozimi in so testirane v najtežjih zimskih pogojih.
Res so pa drage ko žafran. Večinoma se cene začnejo nekje pri 120 evrov na gumo.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Zgodovina sprememb…

Super Sonic ::

Kdor hoče performance poleti, mora imeti eno dobro letno gumo - dejstvo.

Nikakor ne gre za performance poleti, ampak za performance pozimi. Poleti ni nobenih ekstremnih pogojev na cesti, ko bi rabil vrhunski oprijem, saj so na cestah postavljene omejitve, ki teoretično preprečujejo karkšnekoli G pospeške pri zavijanju, zaviranju ali pospeševanju. Javna cesta ni dirkališče zato forsiranje gum poleti niti ni vprašljivo. Pri 130 km/h je razlika v zavorni poti med zimsko in letno gumo nekje 5m, kar se da s preventivnim ukrepom vožnje, znamko avtomobila in reakcijo homo sapiensa za volanom, znivelirat. Je pa veliko odvisno od znamke gume in tlaka v gumah. So bili primeri, ko so razlike narasle za več kot 15m zavorne poti, kar je samo še en razlog več, da se pnevmatike menja. Ker to ni več performace, ampak govorimo o varnosti.

Obratno je pa pozimi problem, ker lahko v naših krajih pogoji postanejo tako slabi, da ni omejitev na cesti tista, ki omejuje tempo vožnje po cesti, ampak naravne vremenske razmere. In takrat je treba testirat. Takrat se med "trdo" zimsko gumo in "mehko" zimsko gumo pojavi razlika.

Ker sem znanstven človek, in ker imam dostop do dokaj kontroliranih pogojev, bom to preizkusil.

Super! Poiskusi in videl boš, da si dal napačne ocene. Kako delikatne so te zadeve pa si lahko pogledaš tule:
http://www.avto-magazin.si/nasveti/prim...

Pa srečno.

Kaj ni mogoče, točno take izkušnje imam jaz. Zimske npr. UG7+, ki sem jih vozil, so odlično držale na mokrem tudi po 4 letih, VSE letne, ki sem jih imel, pa so bile po 3 letih zanendrek. S tem da jaz zimske veliko vozim tudi do 1.maja, pri +20°, ker se še kdaj zapeljem na kakšen gorski prelaz. In ko potem pri +20 zamenja z letnimi, opazim slabši oprijem na mokrem. Pa so oboje odlično ocenjene na ADAc in stare 1-2 leti.


Ne vem kaj to pomeni odlično, ne vem kaj to pomeni čez prelaz, ne vem koliko km narediš, ipd. Ampak če skušaš prodat idejo, da je zimska guma OK v naših krajih v vseh štirih letnih časih, se ne trudi, ker to ni res. Se pa strijnam s teboj, da se da prevozit 4 sezone z eno vrsto gume. Ti si izbral zimske, moja tašča pa letne. ;)
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Zgodovina sprememb…

energetik ::

Nič ne skušam prodati, samo pišem svoje izkušnje. In imam oba kompleta gum, vendar dam letno gor šele, ko postane zares vroče, ker prej so na mokrem slabše od zimskih - osebno izmerjeno na istem odseku mokre ceste.
Jaz samo pravim, da zimskih pri mali kilometrini ne bi uničil v 2-3 poletjih. V tistih 3 zares vročih mesecih jaz naredim le 2000km. Od tega je skoraj polovica zgodaj zjutraj ko grem na izlet v hribe, in je temperatura morda le 15°C.

Zgodovina sprememb…

SuperVeloce ::

Jaz sem že večkrat (tudi na svojih primerih, na maminem 185/60/14) opazil, da imajo večje probleme (z letnimi) tisti, ki imajo cenejše dimenzije. Ne vem zakaj, ampak očitno proizvajalci za zimske gume pri teh dimenzijah uporabljajo toliko boljšo zmes, pri letnih je pa razvoj načrtno zaviran.
Je pa tudi res, da marsikdaj slišim, kako zimske bolje primejo v rondojih in bolj progresivno popuščajo, potem pa pri njegovi vožnji ugotoviš, da pripelje z letno kvečjemu bolj agresivno in hitreje, da bi ti dokazal point (in 5km/h razlike je dovolj, da si pri eni gumi presegel oprijem, pri drugi pa ne). Moje izkušnje so kvečjemu takšne, da čeprav imaš občutek da zimske bolj progresivno popuščajo, se to začne prej. Recimo moji primeri:
195/55/15 potenza vs. 185/65/14 conti TS850,
225/45/17 efficientgrip perf. vs. 205/55/16 conti TS850
dunlop bluresponse vs. goodyear (mislim da UG8) oboje na 195/65/15

seveda to ne govorim o zimskih mesecih, ampak za obdobje marec-november, kjer četudi na mokri cesti niso zelo nizke temperature, se mastna cesta redno ponavlja (sploh sedaj poleti)
i7-4790, MSI 5700xt Gaming X, 4x8GB 1600CL8, 850evo+860qvo, Fractal Mini C

Zgodovina sprememb…

m0LN4r ::

Od punce clio zleti s ceste kdaj hočem, ko gre moj BMW kot po tirnicah.

A so na cliotu iste gume in širina osi?
Cinebench R23 slo-tech lestvica / scores
https://slo-tech.com/forum/t777458
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

AapocalypseE ::

Ni isto zato pa pravim, da je odvisno tudi od avta ne pa samih gum...

m0LN4r ::

Zato pa ostanimo pri jabolkah. Eni ste spet zašli z osnovne problematike.
Zakaj voziti zimske gume vožene celo poletje, spet pozimi. Nekateri celo 2x. Zakaj, če imaš na večih uradnih straneh dokazano, da to ni zdravo za voznika in ostale udeležence v prometu.
Prodajo določenih rabljenih gum bi pa itak prepovedal, ker če nimaš za gume potem niti za avto nimaš.

Moje nove letne (michel f1 - rain) majo marca v dežju, nalivu, rosi boljši oprijem, kot nove zimske kupljene isto leto. Stare zimske so imele še 2-3 mm profila komot in vožene marca, aprila, maja, septembra, oktobra. No in potem sem šel po nove, ker zima je pač zima in takrat še ni bilo snega in lepih 15-20C. Med staro in novo zimsko je bila razlika tako velika, že na oprijem, da še sam nisem verjel. Od takrat naprej, strogo zimske čim prej gor in čim prej dol.

Pri težjih avtih, kjer je zaviralna sila še večja, mora biti tudi razlika večja.

Pozimi, ko je pa tist bel sloj snega, kaše pa itak da zimske zmagajo.
Cinebench R23 slo-tech lestvica / scores
https://slo-tech.com/forum/t777458
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

matobeli ::

Sej če maš prežgane zimske gume pa pozimi malo prilagodiš hitrost. Na kakšnih 30km/h izven naselja;((

In potem dobiš 1/3 ljudi ki ima preslabe gume za normalno vožnjo, 1/3 ljudi ki si ne upa vozit takoj ko ni laboratorijskih pogojev in 1/3 ljudi ki je zaradi prvih dveh tretjin čisto živčnih in sploh ne bi smel bit na cesti. Super recept za kakšno nesrečo.

Vse samo za to ker nihče ne pomisli da z tem ko špara na svojih gumah ovira ostali promet in aktivno ter pasivno zmanjšuje varnost na cesti.;)

Utk ::

To delaš že s tem ko se voziš. Življenje je polno kompromisov, ne vem zakaj je komu to kaj čudnega. Menda je vsak tolk pameten, da vidi ko ima gume zanič in gre po druge. Če ne, je tako vseeno ali ma letne ali zimske.

m0LN4r ::

Nekateri tukaj so napisali, da vozijo zimske, ki so dale skozi 1-2 (mogoče celo 3) poletja in kako varne in stabilne so.
Vprašal sem koliko EUR/mesec (v dobi gum) je prihranka, da je tako dejanje (tveganje) smiselno - ni bilo odgovora.
Ko sem vprašal, zakaj ne šparajo tam, kjer varnost ni faktor - ni bilo odgovora.

Rajši 2 gajbi pira več na leto in poleti vožene zimske pozimi, zmanjšana hitrost, tveganje, oviranje, ogrožanje drugih. Kompromis prve vrste.
Pol ko se pa po 30 letih nekaj zgodi, so pa vsi drugi krivi.
Cinebench R23 slo-tech lestvica / scores
https://slo-tech.com/forum/t777458
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

Utk ::

Prihranek je približno tak kot je povečano tveganje. Oboje precej majhno. Če jih vseeno pravi čas zamenjaš, lepo voziš, ne preveč, itd.
In niso take gume največji problem. Večji problem so zanič letne gume poleti, ali pa celo pozimi, ali pa zanič zimske pozimi. Zimske čez poletje so najmanjši problem.

m0LN4r ::

Zimske čez poletje so najmanjši problem.

Res je. Mene samo motijo posti tistih, ki potem trdijo, da so take gume isto dobre, kot nove zimske in še 2x to ponovijo.

Kar se pa tiče Fulda in Sava, never again.
Cinebench R23 slo-tech lestvica / scores
https://slo-tech.com/forum/t777458
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

GrimReaper ::

SuperVeloce je izjavil:

Jaz sem že večkrat (tudi na svojih primerih, na maminem 185/60/14) opazil, da imajo večje probleme (z letnimi) tisti, ki imajo cenejše dimenzije. Ne vem zakaj, ampak očitno proizvajalci za zimske gume pri teh dimenzijah uporabljajo toliko boljšo zmes, pri letnih je pa razvoj načrtno zaviran.
Je pa tudi res, da marsikdaj slišim, kako zimske bolje primejo v rondojih in bolj progresivno popuščajo, potem pa pri njegovi vožnji ugotoviš, da pripelje z letno kvečjemu bolj agresivno in hitreje, da bi ti dokazal point (in 5km/h razlike je dovolj, da si pri eni gumi presegel oprijem, pri drugi pa ne). Moje izkušnje so kvečjemu takšne, da čeprav imaš občutek da zimske bolj progresivno popuščajo, se to začne prej. Recimo moji primeri:
195/55/15 potenza vs. 185/65/14 conti TS850,
225/45/17 efficientgrip perf. vs. 205/55/16 conti TS850
dunlop bluresponse vs. goodyear (mislim da UG8) oboje na 195/65/15

seveda to ne govorim o zimskih mesecih, ampak za obdobje marec-november, kjer četudi na mokri cesti niso zelo nizke temperature, se mastna cesta redno ponavlja (sploh sedaj poleti)

Conti TS830 195/65/15 vs. Dunlop Sport Maxx RT 205/55/16, prve veliko bolj progresivno popuščajo, hitrost vstopa v krožno imam enako. Sicer ko se enkrat navadiš, točno veš kje imajo mejo, sam sem jo presegel enkrat, potem pa še drugič, ampak sem že pričakoval da me bo odneslo.
Me pa zanima, če obstajajo letne gume, kjer tega problema ni. Oz. nasplošno vlivajo več poguma pri vožnji po mokrem.
i5 2500K 4.6GHz | Noctua NH-D14 | ASUS P8P67 PRO | G.Skill 1866 CL8
Samsung 850 EVO 250GB | WD5000AZRX | WD10EZRX | Dell U2711
ASUS GTX 660 Ti | Corsair 600T | Corsair AX760 | NuForce uDAC-2 | G9x

šernk ::

letne za dež so uniroyal rainexpert 3. Baje da je v dežju res odlična (jo je imel kolega). se pa tudi nekoliko hitreje zradira. meni so se odlično odnesle še vredestein hi-trac/hi-trac 2. praktično brez obrabe (tam 60.000km so preživele in so šle v smeti z 3mm). fenomenalne v dežju, odlične predvsem pri preprečevanju aquaplaninga ampak jih ne delajo več.

osebno nisem preklopil na uniroyalke samo iz naslova prevelike obrabe, ker če grem parkrat po ovinkih ostanem brez profila po 5.000km.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

matobeli ::

Grimreaper: primerjaš zimsko in letno gumo ter dost različne dimenzije. So pa 830 baje zelo dobre zimske. No, za 850 to lahko potrdim:)

Za letne se splača pogledat tudi conti premiumcontact 5, meni dobro služijo. Se pa, glede na teste, tudi te dost hitro obrabijo.

Zgleda dober oprijem in malo obrabe ne gre prav skupaj. :P

oemdzi ::

Brez profila po 5k ? Damnnn, mi še na biciklu ponavadi dlje držijo :P
*Črna grafična kartica z rumeno lučko in varčnim hladilnikom*
Neslišen intel procesor iz lepe modre škatle* 2 enakomerno ploščata rama*
*overclockan napajalnik in varno ohišje z modro lučko* Hofer gamer copate*
1
...
3 4
5
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Menjava pnevmatik po 15. 11. (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
12314456 (10149) Buggy
»

Staranje zimskih gum (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
545681 (3796) GrimReaper
»

Zimske vs. poletne gume (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
16821472 (16369) m0LN4r
»

gume nove letne ok? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
13715865 (13231) krneki0001
»

Zimske gume poleti (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
11323886 (21027) SuperVeloce

Več podobnih tem