» »

Toplotna črpalka katero izbrati

Toplotna črpalka katero izbrati

««
62 / 77
»»

wcpapir ::

Še enkrat. S pretokom se dolgo ne boš igral :)

Buggy ::

Na kompromise vedno pristajam, ce pa zadeva ne bo po mojih potrebah bodo potrebne spremembe tam kjer to potrebno. Zadeva se bo prilagajala mojim zeljam ne jaz njej ;)

Ni hudica da ob vseh teh nastavitvah ne najdem optimuma. Pocasi pa z uzitkom...bom ze skuzil zadevo tako kot vse.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Buggy ()

Buggy ::

Still going strong, brez napake...hvala kurcu :D

trancer01 ::

Če hočeš brez težav s pretokom uporabljati termostatske ventile na radiatorjih, naredi tako, kot je napisal Energetik, vzporedno vgradi zalogovnik v sistem. Drugače pa je najbolj optimalno, da so radiatorji primerne velikosti in temperaturo uravnava le TČ prek krivulje ogrevanja. Da se ne mučiš z zelo natančnim nastavljanjem krivulje lahko dokupiš še sobni korektor LG ali pa na ustrezno mesto v hiši namestiš daljinski upravljalnik, ki že ima vgrajen senzor zraka. Tako boš imel verjetno najbolj stabilno temperaturo in najbrž niti ne boš nujno rabil zalogovnika, če ti temperatura med odmrzovanjem ne bo preveč padala.

trancer01 ::

S sobnim korektorjem LG kolikor toliko vzdržuje nastavljeno temperaturo, v servisnem meniju pa je možno nastaviti tudi, da se ciljna temperatura zraka v objektu izračunava glede na zunanjo temperaturo zraka. Nastaviš lahko, da je pri višjih zunanjih temperaturah ciljna temperatura zraka v hiši nižja kot pri nižjih in tako zmanjšaš vpliv pregrevanja bajte v času višjih zunanjih temperatur. Te opcije še nisem dobro preizkusil, bi pa vsaj v teoriji morala nekoliko zmanjšati pregrevanje bajte v primeru previsoke krivulje ogrevanja pri višjih zunanjih temperaturah zraka.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: trancer01 ()

toplakd ::

Lahko pošlješ posnetek te opcije v meniju, da vidim če sem kaj spregledal.

trancer01 ::

Ti imaš novejši upravljalnik, ki ima nekatere stvari drugače poimenovane. Pri meni je to v meniju Seasonal auto temp, kjer nastavljaš krivuljo ogrevanja. Tam nastaviš tudi parametra Air 1 in Air 2. Če hočeš ravno črto, to je da se ciljna temperatura zraka v hiši ne računa na podlagi zunanje temperature, nastaviš enako temperaturo za Air 1 in Air 2. Če pa hočeš, da je pri višji zunanji temperaturi ciljna temperatura prostora nižja, nastaviš parameter Air 2 na manjšo vrednost kot Air 1. Če hočeš, da to upošteva, moraš v osnovnem meniju nastaviti način delovanja AI. Če ti je temperatura v hiši pri določenih zunanjih temperaturah prenizka, lahko vzporedno premakneš krivulji za izračun temperature vode in zraka navzgor ali navzdol do pet stopinj C.

trancer01 ::

Pač malo se moraš igrati z nastavitvami.>:D

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: trancer01 ()

toplakd ::

Ja, pri novem je na krivulji ogrevanja še krivulja temperature zraka v hiši, če je notranji termostat omogočen.
Tako da ja, to že uporabljamo :)

Buggy ::

Vecina termostatskih ventilov na radiatorjih po vasem nasvetu sedaj odprta na polno, razen tistih v spalnici in otroskih sobah.
Nastavljeno na AI -4 sedaj ko je zunaj -2 stopinji, v prostoru je dokaj stabilnih 21.5-22 stopinj kar je kul. Celo soboto je delalo ok.
Ni pa kul, ker me je v nedeljo zjutraj spet pricakal CH14 in vprasanje ali zelim nadaljevati v emergency mode.
Sem potrdil z OK in zadeva je delal nekaj casa potem pa enkrat pridem pogledat in je bilo vse ugasnjeno a brez napake. Sem izkljucil iz stroma in ponovno zagnal...do danes 24ur sedaj deluje, sem pa opazil da je od takrat obcutna poraba energije za ogrevanje SV (DHW), cesar prej ni bilo. Je pa res da so zadnje dva dni temperature pod nulo prej pa okoli 8 stopinj plusa. Je to ta razlika?



Pa se eno vprasanje, ce sem prav razbral se ta emergency mode ne resetira sam od sebe ampak mora to uredit serviser, predvidevam s kaksnih posegom v zunanjo enoti?
Sicer pa kaj je sploh hendikep tega mode-a, ker se mi zdi da deluje isto ali se je morda po izklopu iz elektrike poresetriral?
Pritisk v sistemu je ustaljen na 1.5 bara..sem pa opazil da je pretok pri ogrevanju od 28l/min pa vcasih tudi 8l/min, je to normalno, ker AI prilagaja pretok zaradi ustreznega tempiranja prostora?
Nekje sem zasledil da bi moral imeti bypass ventil da preprecim tezave s pretokom, kaj je to in kje naj bi bil namescen?

Vceraj je dopoldne tudi vrglo ven fit stikalo, ceprav je na 25A varovalki.

feryz ::

Varovalka je 25A, fit pa, verjetno, 20A?
Sicer naj bi fit metalo ven zaradi napak, ne zaradi preobremenitev.

A imaš "pametno" obtočno? Daj jo na glupi, najhitrejši sistem.

energetik ::

FID stikalo? To nima veze z obremenitvijo, nekje ti neka naprava prebija. Čudno bi bilo, da bi nova TČ.

Sicer pa kakorkoli guglam, napaka CH14 je premali pretok vode! Ali ti še vedno preveč termoventilov zapira ali pa imaš še vedno nekje zračni žep, kar jaz mislim da je pri tebi problem. Če se ne motim si nafilal vodo na 2bar, zdaj imaš le še 1,5. Kako to? Verjetna možnost je, da avtomatski odračevalnik (če je vgrajen) počasi odračuje. Vmes se zračni žep pomika po sistemu in občasno tako zaduši pretok, da ti vrže ven napako. Na tvojem mestu bi konkretno pregonil vodo skozi ves sistem, torej pri ustavljenem sistemu nekje na polno dotakaj svežo vodo, drugje, najbolje v zgornjem štuku šlauf na kakšno izpustno pipico in v odtok. Ko sem pri meni takole naredil s talnim, skozi pregonil 80L vode, so se mehurčki popolnoma nehali.

Razlika pri zunanji temperaturi +8 ali -2 je enormna. Predvsem, ker se pričnejo redni defrosti.
vires in numeris

Buggy ::

Če se ne motim si nafilal vodo na 2bar, zdaj imaš le še 1,5.

mogoce sem malenkost se odzrazeval po tistem a ne prevec. dva radiatorja po 10s da sem preveril ce bo se kej zasikalo...drugega nic.
Analogni kazalec pogosto skaze od 1.5 do 2 bara, digitalno pa preko kontrolerja TC razberem 1.5bara.

TC je na tej pod stevilko 18, sam je ozja zica kot na ostalih, ki so C16 ker je bila premaknjena iz C10.




Defroste pa res dela zdej...je ze -4 zunaj :S

FID je ta spodaj? Ven je vrglo stikalo pod 18

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Buggy ()

feryz ::

A to je "FID" zate? Ok, pa naj bo.

ales85 ::

feryz je izjavil:

A to je "FID" zate? Ok, pa naj bo.

Verjemi ali ne, večina pozna FID tako :D

energetik ::

Kako? Tisto spodaj 25A/30mA je FID. Kaj je zdaj vrglo ven, tole ali varovalko 18?
vires in numeris

Buggy ::

Se opravicujem, ce sem vas zavajal in hvala za pojasnilo, zdej vem nekaj vec :P

...torej vrglo je ven to C16 stikalo pod stevilko 18(varovalko). Zaradi kakse napake bi to vrglo ven oz. gre v tem primeru za preobremenjnost. Kako sanirati. Serviserju je ze javljeno, rabim klicat se elektricarja?

energetik ::

Vzrok je lahko samo velika poraba TČ. Še enkrat napiši model, ali imaš vgrajene tudi grelce?
vires in numeris

feryz ::

Kako imaš TČ na 25A, če lepo piše gor C16?
Šestnajstko z lahkoto vrže ven. Ko se ta tč zaganja, po defrostu, recimo, z lahkoto dosega 4 do 5 kW za kakšno minutko.
Čeprav bi varovalka to morala načeloma prežvečiti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: feryz ()

Buggy ::

LG OGREVALNA TOPLOTNA ČRPALKA MONOBLOK
THERMA V SILENCE&SUPREME HM091MR.U44 9KW


..se pravi je potrebno to varovalko C16 menjati s to C25?

https://www.epros.si/instalacijski-odkl...

V omarici so trenutno zgolj C10 in C16 za SVTC kot tudi za gorilec od peci na pelete. Torej klic elektricarja ne bo odvec, sploh ker se sam ne spoznam popolnoma nic na strom in lahko izkolpe varovalke v teh mrzlih dneh se naprej pricakujem.

ales85 ::

Buggy je izjavil:

LG OGREVALNA TOPLOTNA ČRPALKA MONOBLOK
THERMA V SILENCE&SUPREME HM091MR.U44 9KW


..se pravi je potrebno to varovalko C16 menjati s to C25?

https://www.epros.si/instalacijski-odkl...

V omarici so trenutno zgolj C10 in C16 za SVTC kot tudi za gorilec od peci na pelete. Torej klic elektricarja ne bo odvec, sploh ker se sam ne spoznam popolnoma nic na strom in lahko izkolpe varovalke v teh mrzlih dneh se naprej pricakujem.

Že tukaj piše, da je priporočena 25A varovalka. Kdo ti je pa sploh priključil TČ na neprimerno varovalko?

trancer01 ::

Zelo verjetno imaš tudi v sistemu zrak. Naredi tako, kot ti je predlagal Energetik, prisilno odzrači sistem. Seveda pa tudi preklopi toplotno črpalko na močnejšo varovalko.

Buggy ::

Lokalni elektricar ze poklican, pride baje danes dopoldne, pravi pa da bi zadostovala ze C20 varovalka.
Kako je pa z zicam, ker tista ki gre na to varovalko je bila prenesena iz C10 varovalke in je tanjsa kot ostale, ki so na C16. Je tu lahko tudi problem, naj mu recem naj uredi tudi to?

Hvala lepa vsem za pomoc. Bom pa poskusil se enkrat odzraciti kot je rekel energetik. Ko bo vse ugasnjeno bom odprl vse ventile tudi v sobah na full ter pognal vodo v sistem najvisji radiator pa odprl in zlival ven ter spremljal da ne bo slo cez 2 bara, ceprav bi to pricakoval da bodo naredili serviserji.

ales85 ::

Buggy je izjavil:

Kako je pa z zicam, ker tista ki gre na to varovalko je bila prenesena iz C10 varovalke in je tanjsa kot ostale, ki so na C16. Je tu lahko tudi problem, naj mu recem naj uredi tudi to?

Da! Obvezno!

MeGreat ::

Žice je treba zamenjat, sam imam 4mm2. Jemlje pa tale TČ tudi po 22A in to več minut, tako da nevem ali bo C20 varovalka dovolj. Če imaš enofazno, rabiš eno fazo samo za TČ s svojo 25A varovalko.

energetik ::

Buggy je izjavil:

Lokalni elektricar ze poklican, pride baje danes dopoldne, pravi pa da bi zadostovala ze C20 varovalka.
Kako je pa z zicam, ker tista ki gre na to varovalko je bila prenesena iz C10 varovalke in je tanjsa kot ostale, ki so na C16. Je tu lahko tudi problem, naj mu recem naj uredi tudi to?

Hvala lepa vsem za pomoc. Bom pa poskusil se enkrat odzraciti kot je rekel energetik. Ko bo vse ugasnjeno bom odprl vse ventile tudi v sobah na full ter pognal vodo v sistem najvisji radiator pa odprl in zlival ven ter spremljal da ne bo slo cez 2 bara, ceprav bi to pricakoval da bodo naredili serviserji.
Seveda bi morali vse to izvesti monterji, ampak dandanes so monterji zgolj "monterji", vržejo skupaj in šibajo naprej.
Varovalka mora varovati žico, če je pretanka, gor ne bi smela biti niti C16. Seveda ti mora serviser ob menjavi varovalke poleg menjave vodnika do TČ, tudi preveriti, kakšne imaš glavne varovalke in koliko porabnikov je na tej fazi, sicer boš problem samo prestavil na glavne varovalke (katerih menjava stane in zahteva klic na dežurno službo).

Sicer bi moral odklopnik C16 zdržati 24A vsaj 2 minuti. Po tehničnih podatkih je nazivni tok kompresorja nekje do 10A. Tako da skoraj gotovo imaš nastavitve za vklop pomožnih grelcev previsoko nastavljene in ko se vklopijo grelci, ti jasno leti ven. Kako lahko monter priklopi TČ z grelci enofazno in to na drat, primeren za 10A odklopnik, je pa drugo vprašanje.
vires in numeris

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

wcpapir ::

Še enkrat, s pretoki imaš težave, kako pa imaš TČ povezano, ima kak vmesen zalogovnik ? Kake ventile imaš na radiatorjih ? Imaš dva kroga, ali šiba direktno v radiatorje ?

S pretoki se dolgo ne boš igral, ker boš odpihnil izmenjevalec, sploh pa ko tako forsiraš kljub napakam.

MeGreat ::

energetik je izjavil:

Buggy je izjavil:

Lokalni elektricar ze poklican, pride baje danes dopoldne, pravi pa da bi zadostovala ze C20 varovalka.
Kako je pa z zicam, ker tista ki gre na to varovalko je bila prenesena iz C10 varovalke in je tanjsa kot ostale, ki so na C16. Je tu lahko tudi problem, naj mu recem naj uredi tudi to?

Hvala lepa vsem za pomoc. Bom pa poskusil se enkrat odzraciti kot je rekel energetik. Ko bo vse ugasnjeno bom odprl vse ventile tudi v sobah na full ter pognal vodo v sistem najvisji radiator pa odprl in zlival ven ter spremljal da ne bo slo cez 2 bara, ceprav bi to pricakoval da bodo naredili serviserji.
Seveda bi morali vse to izvesti monterji, ampak dandanes so monterji zgolj "monterji", vržejo skupaj in šibajo naprej.
Varovalka mora varovati žico, če je pretanka, gor ne bi smela biti niti C16. Seveda ti mora serviser ob menjavi varovalke poleg menjave vodnika do TČ, tudi preveriti, kakšne imaš glavne varovalke in koliko porabnikov je na tej fazi, sicer boš problem samo prestavil na glavne varovalke (katerih menjava stane in zahteva klic na dežurno službo).

Sicer bi moral odklopnik C16 zdržati 24A vsaj 2 minuti. Po tehničnih podatkih je nazivni tok kompresorja nekje do 10A. Tako da skoraj gotovo imaš nastavitve za vklop pomožnih grelcev previsoko nastavljene in ko se vklopijo grelci, ti jasno leti ven. Kako lahko monter priklopi TČ z grelci enofazno in to na drat, primeren za 10A odklopnik, je pa drugo vprašanje.


Ne, nazivni tok kompresorja sigurno ni 10A. To je 2,3 kW, merilec porabe meni kaže 18-20A v mrzlih pogojih. Kar se tiče pa pretokov, kakšno cev imaš do toplotne črpalke, minimum je 28 mm, ampak se spomnim da je kar nekaj inštalerjev želelo dati 18mm aluplast, ki ima še dodatne omejitve v prehodnih kosih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MeGreat ()

energetik ::

V tehničnih podatkih je napisan nazivni tok 9A. Je pa res, da ima zadeva ajnšpric in dopuščam, da ima tudi več porabe. Ali pa tudi ti meriš zraven še porabo pomočnih grelcev.
Moja Vaillant podobne moči 8kW, ki nima ajnšprica, gre do max od max 3,1 kW, kar je nekje 14A, pomerjeno tudi s tokovnimi kleščami.
vires in numeris

MeGreat ::

Nima nobenih grelcev. Tok je do 22A, sigurno je 20A več kot 15minut v kosu.

energetik ::

OK, potem je to očitno "zverina" kot npr. Zubadan. Sem bil prej prepričan da nima ajnšprica.
@Buggy, obvezno vsaj 4mm2 drat pa vsaj 20A odklopnik. Lahko je tudi B karakteristika. C ima veze tam do 5 sekund, kar je pomembno le pri hladnem zagonu navadnega elektromotrja, pri inverter TČ pa ne.
In še enkrat, štromar naj preveri, kako imaš porabnike po fazah, na tej fazi ne smeš imeti nobenega večjega porabnika dodatno, sicer boš imel probleme z glavnimi varovalkami. Kakšen imaš glavni priklop, 3x20 ali 3x25?
vires in numeris

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Buggy ::

Urejeno kar se stroma tice, upam pa tudi pretoka.

Elektricar je uredil in dejansko preveril kako in kam vezat. Imam pa trifazni strom in je uredil da je na tej fazi samo TC ter dodal C20 varovalko (pod stevilko 20). Vzel je debelo zico.




Med tem ko je bila crplaka izklopljena sva s sinom spet prezracila sistem in baje je bilo se nekaj zraka v sistemu.

Zdej je na 1.8 bara takoj ko je spet zalaufala in pretok pri ogrevanju radiatorjev skoraj 30l/min (voda je imela 25 stopinj) torej ni problem v ceveh in radiatorjih. Je pa sedaj ko je prislo voda na 45 stopinj padel pretok ze na 17l/min. Zakaj spusca pretok, ce je kobajagi potreben vecji al kaj je na stvari? To dela avtomatika AI zaradi temperature v prostoru?



Malo vec kot 30l/min je ko se ogreva zgolj SV.

Zadeva je zalaufala bom videl kaj se bo dogajalo. Serviser se se ni javil :S

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Buggy ()

energetik ::

Pretok spušča, ker je pametna OČ, pri manjši toplotni moči je dovolj nižji pretok, verjetno regulator lovi optimalni delta T
Ampak ne sme pa pod minimalnega.
vires in numeris

trancer01 ::

Sama gotovo ne bo spustila pretoka pod minimum. Če bi se to vseeno še dogajalo, pa lahko izbereš tudi fiksni pretok na 100 %.

MeGreat ::

Termostatski ventili ti zapirajo, zato pade pretok.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MeGreat ()

feryz ::

Mama mia, kakšnim prodajajo polizdelke. Oz. bolje rečene polstoritve. Samo da se proda in pokasira.
LG se ne bi smel, ker dejansko rabiš nekaj znanja in veselja s tem. Drugače dobiš godljo kot v tem primeru.
Ja vem, pochi soldi, poca roba (kakva plata, takva vrata). Ampak vseeno.

MeGreat ::

Se strinjam. Sam ne bi nikoli vzel lg monoblok, samo je bil lani 2k nov, medtem ko so bile ostale cc 5k in gor

trancer01 ::

Tako hudo že ni, vsaj kar se LG pumpe tiče.:D Sem ugotovil, da sem prepogosto spreminjal nastavitve, namesto da bi pustil zadevo delovati. Rabi kar nekaj časa, da prilagodi ogrevalno krivuljo s pomočjo sobnega korektorja. Danes se je dobra dva dni po moji zadnji spremembi ogrevalna krivulja končno prilagodila in lepo vzdržuje nastavljeno temperaturo.

Je pa ogromno šušmarjev, ki danes montirajo toplotne črpalke. Če hidravlična povezava ni pravilno narejena, nobena toplotna črpalka ne more delovati pravilno!

feryz ::

Kaj če ti hidravlična vezava, če hočejo najcenejše, brez zalogovnika, potem pa še termostatske zapirajo? Ker tako delajo že desetletja, odkar kurijo na drva. Lahko jim 10x narišeš, čim odideš od bajte, začnejo delati po starem. Dokler nazadnje TČ ne razgoni, oni pa nedolžni kot ovčke.

wcpapir ::

Saj zalogovnik je samo zascita pred takimi uporabniki ko zapirajo ventile. V TČ sploh ni problem tukaj bolj v uporabniku.

feryz ::

Kaj sem pa napisal? Zgoraj imaš lep primer.

In tudi to ni čisto res. Defrosti so zelo močni, majhen pretok in mogoče malo nižja temperatura v sistemu zna biti tudi premalo za uspešno izvedbo. Odvisno od količine vode v sistemu. Ampak pri tistih, ki "ogrevajo" na 20 stopinj, je lahko sranje.
Sicer imajo toplotne povečini nastavitev moči defrosta, ampak so praktične vse našponane do kraja. Da gre čimprej skozi.

toplakd ::

Buggy je izjavil:

sem pa opazil da je od takrat obcutna poraba energije za ogrevanje SV (DHW), cesar prej ni bilo.


LG malo čudno računa to razmerje porabe za ogrevanje in SV. Vsaj moj :)
Ker imam večkrat dneve ko za SV po vmesniku "porabimo" 1kW ali manj, je pa za tisti dan za ogrevanje nabitih več kW, v primerjavi z ostalimi normalnimi dnevi ko vmesnik bolje izračuna :)

Najbolje računa porabo za SV takrat ko je ogrevanje izklopljeno.

Začetek obratovanja 20 september, poraba SV po mesecih:
September 11 dni 41kW
Oktober 90kW (vmes je že par dni bilo ogrevanje, tako da sem že tukaj skeptičen)
November 56kW, pa koliko se spomnim, smo se vsak dan umivali 4je, 2 vedno na dolgo :)
December 150kW
Januar 132kW
Februar do danes 116kW

Skupna izračunana dnevna poraba na vmesniku ne variira kaj dosti med podobno toplimi/mrzlimi dnevi.
Razlika je samo v razmerju med porabo SV in porabo za ogrevanje.

Načeloma sem s tem 5,5kw LGjem zelo zadovoljen, sploh za vložen denar, ogreva se pa 135m2 z radiatorji, od tega 14m2 na talnem.
To da vmesnik in regulacija nista optimalna mi je bilo jasno že pred nakupom in me tudi sedaj ne moti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: toplakd ()

energetik ::

feryz je izjavil:

Kaj sem pa napisal? Zgoraj imaš lep primer.

In tudi to ni čisto res. Defrosti so zelo močni, majhen pretok in mogoče malo nižja temperatura v sistemu zna biti tudi premalo za uspešno izvedbo. Odvisno od količine vode v sistemu. Ampak pri tistih, ki "ogrevajo" na 20 stopinj, je lahko sranje.
Sicer imajo toplotne povečini nastavitev moči defrosta, ampak so praktične vse našponane do kraja. Da gre čimprej skozi.
Jaz sem med gradnjo ogreval na 13°, pa ni bilo nobenih problemov z defrosti. Ampak je talno. V parih tonah estrihov je vedno dovolj toplote za defrost.
vires in numeris

DamijanD ::

Jp če imaš talno zalogovnik ni nujen, pri radiatorskem je pa skoraj nujno, da ga imaš.

toplakd: dokaj ugodna poraba. Pri nas super stara TČ za SV porablja med 8 in 10 kWh na dan (podatki od oktobra do danes, bolj za nazaj jih nimam). Je pa to 300l 5-6 ljudi, plus kar nekaj ročnega pomivanja posode

Likalnik ::

lahko malo bolj razložite glede zalogovnika...kaj to v praksi pomeni?...zakaj mora biti, če so radiatorji?
ok, če je talno vem, da ti estrih še drži toploto in se ti posledično ne ohladi stanovanje....defrosti kratkotrajni in tudi, če bi imel radijatorje se ti hiša ne bi shladila oziroma, da bi opazil razliko.

ales85 ::

Likalnik je izjavil:

lahko malo bolj razložite glede zalogovnika...kaj to v praksi pomeni?...zakaj mora biti, če so radiatorji?
ok, če je talno vem, da ti estrih še drži toploto in se ti posledično ne ohladi stanovanje....defrosti kratkotrajni in tudi, če bi imel radijatorje se ti hiša ne bi shladila oziroma, da bi opazil razliko.

Če jaz prav razumem, je to zato, da je dovoljšna kapaciteta vode, ki se lahko uporabi ravno za ta defrost. V talnem je precej več vode kot v radiatorjih na primer.

Likalnik ::

čudno mi je ker jaz recimo imam polovico talnega in polovico radijatorjev...vse skupaj cca 150kv veliko stanovanje....in nimam zalogovnika.
(tako je monter priporočal...da ga pač ne rabim)

Teta in starši imajo cca 200kv veliko hišo...samo radijatorje in brez zalogovnika....

jaz pri sebi ne opazim oziroma občutim nekega pomanjkanja ker zalogovnika ni...če vprašam teto ali starše, če je kaj slabše oziroma, če kaj negativnega opazijo ker nimajo zalogovnika.....pa pravijo, da ne (sicer sploh ne vedo kaj pomeni zalogovnik)...

pač ne vem...ali je to odvisno od vsakega objekta posebej....

ales85 ::

Tebi pač del talnega zagotavlja to kapaciteto. Pri večji hiši z radiatorskim ogrevanjem tudi morda ni potreben zalogovnik, če je radiatorjev dovolj/so dovolj veliki. Malo pa je še odvisno od izbrane toplotne črpalke, najbrž?

feryz ::

Pri radiatorjih je malo vode v sistemu, zato začne temperatura vode hitro padati, ko TČ dela defrost.
TČ pa dela defrost tudi s par kilovati električne moči, vsekakor z veliko večjo močjo, kot je moč ogrevanja.
Načeloma tudi to ni tak problem, dokler ne naletiš na kretene, ki začnejo nastavljati termostatske ventile. Potem se ti lahko zgodi, da imaš dejansko polno odprt samo en radiator ali par njih.
Da je zadeva še bolj zajebana, pa poskrbijo še varčne pumpe, če so v avtomatskem načinu, ker v tem primeru zaznajo manjšo potrebo po moči in jo temu primerno zmanjšajo.

Če bi rekel, da vem, da je zaradi tega crknilo 5 TČ, bi se zlagal. Verjetno imam premalo prstov na eni roki za vse krepane.
Pa niti pod razno ne vem koliko je še ostalih crknilo, za katere meni ni znano.

energetik ::

ales85 je izjavil:

Likalnik je izjavil:

lahko malo bolj razložite glede zalogovnika...kaj to v praksi pomeni?...zakaj mora biti, če so radiatorji?
ok, če je talno vem, da ti estrih še drži toploto in se ti posledično ne ohladi stanovanje....defrosti kratkotrajni in tudi, če bi imel radijatorje se ti hiša ne bi shladila oziroma, da bi opazil razliko.

Če jaz prav razumem, je to zato, da je dovoljšna kapaciteta vode, ki se lahko uporabi ravno za ta defrost. V talnem je precej več vode kot v radiatorjih na primer.
Niti ne, tudi radiatorji imajo dovolj vode za naredit defrost, če so seveda pravlno dimenzionirani, torej zadosti veliki. Zalogovnik (ali kretnica) je nujen le, če hočeš prosto uporabljati termoventile na večini ali vseh radiatorjih. Če imaš radiatorje pravilno izbrane za vsak prostor in do konca odprte ventile, zalogovnika ne rabiš, ker sobno temp. reguliraš s temp. ogrevalne vode, pretoka pa je vedno dosti.
No, zalogovnik je tudi priporočljiv, če nočeš tipati mrzlih radiatorjev med defrostom. Če te to ne moti za tistih par minut, nima veze.
Je pa SCOP praviloma vedno boljši, če ni vmes zalogovnika/kretnice.
vires in numeris
««
62 / 77
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Ena ženska, ki je izgubljena med ponudbami TČ in IR paneli (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
16610299 (2614) a_borlak
»

Katero ogrevanje za hiso (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
21936906 (13546) fikus_
»

Izbira toplotne črpalke (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
22557280 (22009) Jurij25
»

Kolikšna je električna moč toplotne črpalke? (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
7141238 (11880) zamotsloteh
»

Ogrevanje hiše s toplotno črpalko? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Loža
382153217 (120041) Zvezdica27

Več podobnih tem