Prijavi se z GoogleID

» »

Toplotna črpalka katero izbrati

Toplotna črpalka katero izbrati

strani: 1 ... 9 10 11 12 13 ... 16

Zvezdica27 ::

visokotemperaturno sevanje je drugačno od nizkotemperaturnega...

probaj sušiti mokre rokavice v bajti ki ima samo talno.

občutek temp je čisto drugačen,

zz

kixs ::

Pred kaminom je sigurno drug obuctek ;)
Iscem/kupim/menjam stare racunalnike tip 286, 386, 486, Pentium in
njihove komponente (letnik 1990 do 1999). Vec na ZS

energetik ::

Ja, nažiga ti vročina od spredaj...

Pri talnem v izolirani hiši pa je kot bi se zavil v kovter, če prideš zunaj z mraza, se ti noge kar odtajajo. Meni absolutno boljši občutek.

nekikr ::

Zvezdica27 je izjavil:

visokotemperaturno sevanje je drugačno od nizkotemperaturnega...

probaj sušiti mokre rokavice v bajti ki ima samo talno.

občutek temp je čisto drugačen,

zz

Še enkrat: temperatura je druga, ne občutek. Razen, če me hočeš prepričati, da imaš tak kamin, ki te visokotemperaturno greje (seva) po celi hiši? Če sediš pred kaminom je pa druga pesem, res je, ampak to je potem samo ogrevanje lastne riti ;)
Ostalo ti je pa energetik napisal. Talno gretje je zakon. Marsikje recimo sploh nimajo mrzlo v hiši pozimi, ampak v noge te pa čez copate svinjsko zebe.

BorutK-73 ::

nekikr je izjavil:

A na radiatorje imaš zvočnike zvezane? Boljši občutek pri kaminu je larifari. Predvsem gre za to, da se je pri kurilcu šparalo, pa je bila temperatura 20°C, pri drvih, ki so bistveno cenejša, imaš pa 23°C. Ni občutek drug, temperatura je ;)

Kakšne veze ima kamin z centralnim ogrevanjem z pečjo na drva?
2500K|SabertoothP67|12GB|RX570|WD240GB
Nexus7 32GB|Redmi5|ZenPad10
http://mightytext.net/RsoDtvN

nekikr ::

Predpostavljal sem, da misli kamin. Ker sicer je pa še posebej neumno razlagati o drugačni toploti (karkoli naj bi to že bilo). Če sediš zraven radiatorja, ki ima 60°C je res drugače, ampak moraš biti zelo blizu njega, pri čemer te pa v noge še vedno zebe. Ni drugačne toplote, samo več jo je, ker so drva cenejša kot kurilc. Ko greš pa na toplotno črpalko je pa res "druga" toplota. Se pravi vedno toplo in povsod, tudi v nogah.

Zvezdica27 ::

no, jaz imam toplovodni kamin, vezan na centralno (po novem na TČ). Tako da seva od kamina + pol radiatorji (cca pol ure).

Kakorkoli, v SLo že dolgo ni bilo množičnega zmrzovanja, vsi bomo preživeli

b

dbala008 ::

Pozdravljeni,

doma se odločamo za toplotno črpalko v novogradnji. Hiša je 150m2, P+M, in 30m2 garaže. Talno gretje po celi hiši, opeka je porotherm 30cm, fasada bo 15cm, streha izolirana 25cm steklene volne. Kakšno TČ izbrati, voda/voda, zrak/voda. Koliko moči? Katere so znamke so med zanesljivejši?
Lp David

energetik ::

Bo garaža tudi ogrevana, ali je znotraj hiše ali ne.
Brez garaže bi morala biti dovolj dobra 8kW naprava (spet odvisno od vaše porabe SV). Katera je zanesljivejša pa je nemogoče povedati, večina zračnih TČ se vrti manj kot 10 let do zdaj in se težko dela statistika. Bilo je nekaj okvar, vendar precej naključno po znamkah. P/P je skoraj zagotovo LG.

Drugo vprašanje pa je, zakaj samo 15cm izolacije na fasado leta 2019? Sam izolacijski material je manjši del stroška pri fasadi. Daj gor vsaj 20-22cm grafita, čez 5/10/20 let boš hvaležen.

Bellzmet ::

Lahko je po toplotnih karakteristikah 15cm=20cm s tem, da imaš 5 cm ožjo steno, kar pa je seveda fajn.

energetik ::

Razmerje med belim stiroporjem in grafitnim (ali kameno volno) je nekje 17cm/20cm...
Ampak pri izdelavi fasade na novo bi vsaj jaz osebno dal gor minimum 20cm grafita/volne. Dela je enako, lepila/mrežice/zaključnega sloja/sider gre enako, prištej še vse vogalnike, police, špalete, oder, to je vse enako 15/20cm... Glede na to je razlika v tistih dodatnih 3-5cm stiropora zanemarljiva.

Če hočeš imeti ožjo steno, pa ne greš v klasično gradnjo, ampak montažno/skeletno, kjer debelina stene predstavlja tudi skoraj debelino izolacije.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Zvezdica27 ::

lp,

vsekakor zrak-voda TČ. MOČ - NE VEM. LG recimo ima osnovno moč pri vseh modelih isto, max pa se spreminja, razlike v cenah med modeli pa cca 100e. Druge firme imajo po jurja razlike med modeli. Po moje glede na opisano, bi ti svetoval 9 ali 11kw zadevo - ali več. Itak so inverterske. Monoblok in to je to.

Znamke - wellcome to hell. LG je poceni in znamka. Eibe je drag in znamka. Fiat ali Mercedes? Veliko sreče... Jaz ti lahko drugo leto povem kako bo z LG.

LongJohn ::

Ok imam eno vprasanje glede toplotne crpalke, do sedaj smo se greli na drva pec je bila predhodno zamenjana, vendar za namene ogrevanja z korilnim oljem. Ker je to pac bilo predrago smo sli na drva.
Na sezono se je pokurilo nekje 3 klaftre drv. Stari okni zvita vrata.
No lani sem zamenjal vsa okna 3 slojna in vrata. Naletel sem na drugo tezavo. Ker sem ob koncu leta dobil otroka je bila potreba po ogrevanju toliko vecja, vendar se je z menjavo oken in vrat temperatura v prostorih zdignila tudi do 26°c kar je absolutno prevec. Druga tezava je da zivimo blizu potoka in da prakticno od decembra do 23 februarja sonca ne vidimo vec kot 30min ob jasnem vremenu. Kar je velikokrat tudi tezava z visoko vlago, tja do 70%. Skratka hisa je zidana gornji del siporeks 40 cmm sama fasada brez izolacije, streha plehnata izolacija 30 cmm pod njo, klet je vecji del vkopan pod zemljo, v kleti je pec cevi so proste pod stropom brez izolacije in v kleti ni razen stropnih cevi nobenega grelnega telesa. V kleti temperatura ob najhijsem mrazu ne pade pod 10°c, drugace se suce nekje pri 14°c pa se to zaradi slabih kletnih vrat (prepih pod njimi).
Zanima me kaksno, kako mocno toplotno crpalko kupit in ali se investicija sploh splaca? Moji razlogi so neenakomerno ogrevanje hise, cez dan in noc, nadevavanje vsake 2 do 3 urce, ker je pac potrebno it ven in svinjarija in saje. Naj omenim da je kvadratura v bivalnih prostorih 90km², v spodnjih prostorih pa malce manjsa. V dnevni sobi imam se kaminsko pec, ki prakticno segreje vecji del hise.

Zvezdica27 ::

hja... to ti bo monter povedal.

Pri LG so stopnje TČ po moči le za 100 e dražje, torej med 9kw in 16kw je razlike 200e. In ker je inverter-ska in osnovna moč ista, pač vzameš večjo.

Kot drugo - razumem drva in težave, a veliko več boš naredil z izolacijo bajte, če nimaš za full spec ekosklad sceno, bo že minimalni stiropor veliko naredil. Prvih 5 cm je največ, potem je samo luksuz. Jaz sem dal 12 sivi (kao 18 navadni), tedaj se spremeni kvaliteta in udobje (smo šli čez to), ker ni vse v stopinjah. Pa še tu sem naredil isto napako kot ti: najprej okna potem izolacijo, a drugače ni šlo. Zdaj bom moral spet okbna čez cca 5 let.

zz

eriCartman ::

Pozdrav,
Vprašanje za post pred mano - zakaj je napaka najprej okna potem izolacija? Ali je bolje narediti najprej fasado, izolacijo in potem menjati okna (v kolikor ne delaš obojega naenkrat)?
Imamo ravno težavo s tem doma - okna se še OK in po našem osebnem mnenju ne potrebujejo še menjave nekaj let, bi pa nareili novo fasado izolirali hišo. Ali utegne priti do kakšnih težav, dodatnih del, stroškov pri naknadni menjavi oken?

starfotr ::

Energetik: jaz bi se držal raje belega stiropora, kot pa grafitnega. Tudi, če daš belega malo več za isti učinek.

Ericartman: seveda se okna menja najprej, nato se naredi fasada. Predlagam, da raje še našparate nekaj denarja in vgradite rekuperacijo, menjate okna, naredite fasado in nato menjate/izolirate še streho.

Seveda bi ob naknadni menjavi oken prišlo do posega v fasado, kar je popolna bedarija in nepotrebni stroški.

Zvezdica27 ::

lp,

odvisno od časovne dimenzije, če to delaš istočasno se seveda da najprej okna in potem izolacijo. Če pa imaš izbiro, kaj letos in kaj čez 5 let, bi jaz naprej izolacijo (če je ni), potem okna. Večji efekt na udobje je. To sem mislil, ne v istem letu, pač pa v 5 letih.

Izolacija je namreč relativno ista, okna pa v 3 letih tako napredujejo, da je že tu... naša so pvc, 20 let oz. 13 let in poglej, z današnjimi se sploh ne morejo primerjati. Mene to čaka torej čez cca 5-10 let, zadnjič v ivljenju okna menjat.

zz

nekikr ::

Izolacija da, ampak brez zaključnega sloja. Sicer bodo stroški precej višji, ko bo treba vse na novo barvati...

Zvezdica27 ::

pa dobro, saj se pazi + zapomniš si RAL barve in je rešeno, pač pobarvaš tisti rob. Na 20 let je itak vse flekasto (ali pa okoli oknba pobarvaš nek okvir)

zz

nekikr ::

Če pobarvaš samo rob se vidi od daleč. Vse je treba prebarvati kar je pa precejšen strošek. Razen, če res to narediš po 20 letih, takrat je vseeno.

nrgnejc ::

Lep pozdrav,
Ravnokar obnavljamo starejšo hišo (40let, 140m2) P+1+MANSARDA.Izolacija bolj tako tako, letos sledi menjava oken, drugo leto fasada in streha. Trenutno v hiši peč na kurilno olje, peč na drva in priključek na mestni plin, ogrevanje bojlerja za vodo na elektriko. Po hiši veliki radiatorji. Zanima me vaše mnenje glede na najbolj optimalno rešitev ogrevanja, ker bo slej ko prej potrebno ali poservisirati peči ali narediti zamenjavo? Ali vreči vse ven in dati not toplotno črpalko (eko subvencije) ali pustiti obstoječe? Pozimi imamo radi precej toplo, talnega gretja ne bomo dajali.

P.s: vidim, da dosti pišete o rekuperaciji. Kakšen je namen tega oziroma kak poseg je potreben?

Hvala.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nrgnejc ()

energetik ::

Dokler ni fasade pusti obstoječ sistem. Drugo leto vse skupaj zamenjaj za ogrevalno TČ + 300L bojler. Peč na drva ali kurilca lahko obržiš za backup (če imaš plac). Radiatorji morajo biti veliki in sodobni, če so stari cevasti so precej neučikoviti. Katere imaš?

Kako kakšen je namen rekuperacije? Da imaš ves čas svež zrak brez odpiranja oken in večjih izgub energije. Potrebno je v vsak prostor napeljati prezračevalne cevi premera nekje 65mm in v kotlovnico montirati rekuperator + 2 večji luknji skozi fasado.

Utk ::

Najcenejša je nova peč na drva z zalogovnikom in BREZ nove fasade. Cena tu nekje kot toplotna črpalka, še malo manj, prišparaš celo fasado, drva bojo nekaj dražja kot elektrika pri TČ po fasadi, ampak ne tolk, da bi se fasada kdaj izplačala. Če pa že v vsakem primeru delate fasado in nova okna, je čisto vseeno na kaj se ogreva, nič ne bo porabilo veliko.

nrgnejc ::

Hvala obema za hiter odgovor. Na žalost so vgrajeni prav ti - veliki in cevasti, tako da bo potrebna sanacija še tega vrjetno. Na energetski izkazaznici so zapisali, da priporočajo TČ 11kw in po možnosti varianto voda-zrak, ker imamo za hišo vodnjak. O možnostih in razlikah TČ se bom še poučil, ko bo čas za menjavo, zanimal me je samo vaš feedback na najbolj optimalno zamenjavo. Fasado bomo zagotovo delali, ker imamo v družini nekoga, ki se ukvarja z fasadami in bova z ženo izkoristila to prednost. V prvi fazi okna - ravno pošiljava dimenzije na MIK, termoglas, AJM (sva iz štajerskega konca) - pri MIKU se da baje dobiti troslojna za ceno dvojnih (spet me zanima ali je na obstoječ okvir samo eno steklo več, ali je dejansko profil tudi širši), če ne bova vrjetno posegla po PVC dvoslojnih.

@energetik - hvala, vprašal sem zato, ker sem ravno prebiral eno staro temo na tem forumu in so ljudje pisali, da ne vidijo razlike med klimo in tem sistemom, spet drugi so ga poimenovali enostavno zračnik. A se te cevi položijo po stropu po stenah do kotlovnice? To potem pomeni na 140m2 hišo z dolgim hodnikom in dnevno,dvema spalnicama, kopalnico in kuhinjo v enem nadstropju koliko teh enot? Mogoče strošek?

Smo pa imeli vsaj srečo z hišo, ki je brez vlage, položen nov parket in komplet renovirana dnevna ter kopalnica.

lp,

BorutK-73 ::

Ni najceneje ogrevanje na mestni plin?
2500K|SabertoothP67|12GB|RX570|WD240GB
Nexus7 32GB|Redmi5|ZenPad10
http://mightytext.net/RsoDtvN

Invictus ::

Na dolgi rok prav gotovo, saj je plinska peč v primerjavi z ostalimi rešitvami precej poceni... Kljub omrežninam in podobnim fiksnim stroškom.

Da ne govorimo o udobju...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

energetik ::

Kakšen mestni plin najcenejše ogrevanje je na TČ ali sodobni kotel na drva z prigrajenim zalogovnikom.
Udobje pri TČ enako kot pri plinu, oz. še boljše, saj se z njo lahko še hladimo.

nekikr ::

Ne, ne moreš se hladiti, ne zavajaj, ker so mene na to foro dobili. Lahko pohlajuješ, ob tem da še odvečne vlage ne moreš odvajati. Sem alergičen na to, ker so mi prodali 5 konvektorjev z napeljavo in ustrezno večjo TČ, da se bomo lahko hladili, po dveh letih zajebavanja sem pa vse skupaj dobesedno spulil dol in naročil klimo petorčka. Zdaj se pa hladimo, ne samo nekaj pohlajujemo.

windigo ::

S konvektorji in TČ bi lahko tudi hladil. Rabiš pa poseben ogrevalni krog za konvektorje, ker v tla in radiatorje ne smeš spuščati vode pod temperaturo rosišča. Vse skupaj pa navadno ni nič cenejše in je povrh morda celo še manj učinkovito od klime.

starfotr ::

1. Mestni plin ne obstaja že dolgo. Danes imamo zemeljski plin v plinovodih. Na naketerih območjih pa je UNP. Mestni plin so delali v plinarni iz premoga. Bil je hudo nevaren. Ne uporabljajte termina, ce ne veste, kaj pomeni.

2. Ne bo subvencije za TC, ce zivis na območju s plinovodom.

3. Hlajenje s konvektorji... Hja, ne bi tega vgradil nikoli.

4. Menjavo ogrevalne naprave se naredi po kompletni energijski sanaciji. Takrat se naredi izračun izgub in dobitkov objekta in se nato na podlagi izračuna menja ogrevanje.

Jaz bi se odločil za plin.

nekikr ::

windigo je izjavil:

S konvektorji in TČ bi lahko tudi hladil. Rabiš pa poseben ogrevalni krog za konvektorje, ker v tla in radiatorje ne smeš spuščati vode pod temperaturo rosišča. Vse skupaj pa navadno ni nič cenejše in je povrh morda celo še manj učinkovito od klime.

Ne, ne moreš se hladiti, lahko se zgolj pohlajuješ. Jaz sem imel poseben krog za konvektorje, seveda tudi zalogovnik. Majstri v dveh letih niso porihtali, ker se ne da. Pohlajevanje pomeni, da imaš lahko v hiši kakšno stopinjo manj (pri isti vlagi), nikakor pa ne moreš imeti 20°C v, recimo, spalnici. Razlog je preprost - fizika. Vode namreč s TČ ne moreš zadosti ohladiti, da bi it konvektorja pihalo enako mrzlo kot pri klimi. Zato tudi razvlaževanje ni možno, poleg tega pa so konvektorji pihali non-stop, da so tisto stopinjo pohladili. Klima po drugi strani piha tako mrzel zrak (zaradi plina v ceveh), da je možno tudi učinkovito razvlaževanje, poleg tega pa se recimo sedaj prižge vsake 15 minut za minuto in je prostor ohlajen. Konvektor je pihal in ropotal ves čas.
Si pa prav ugotovil, da je vse skupaj vsaj enako drago kot klime. Če greš v poceni klime, potem so te celo bistveno cenejše, če greš pa v petorčka, potem je pa morda tam-tam. Ampak eno je uporabno, drugo pa nikakor ne.

telexdell ::

Je pa seveda vprašanje, kakšno TČ imaš, kako imaš izveden razvod in kam/kako odvajaš kondenz, kateri nastane na konvektorju. Solidna TČ in izolirane cevi ti iz konvektorja pihajo tako hladen zrak, da na njem bolj ohladiš pivo, kot pa ga v hladilniku.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

energetik ::

nekikr je izjavil:

windigo je izjavil:

S konvektorji in TČ bi lahko tudi hladil. Rabiš pa poseben ogrevalni krog za konvektorje, ker v tla in radiatorje ne smeš spuščati vode pod temperaturo rosišča. Vse skupaj pa navadno ni nič cenejše in je povrh morda celo še manj učinkovito od klime.

Ne, ne moreš se hladiti, lahko se zgolj pohlajuješ. Jaz sem imel poseben krog za konvektorje, seveda tudi zalogovnik. Majstri v dveh letih niso porihtali, ker se ne da. Pohlajevanje pomeni, da imaš lahko v hiši kakšno stopinjo manj (pri isti vlagi), nikakor pa ne moreš imeti 20°C v, recimo, spalnici. Razlog je preprost - fizika. Vode namreč s TČ ne moreš zadosti ohladiti, da bi it konvektorja pihalo enako mrzlo kot pri klimi. Zato tudi razvlaževanje ni možno, poleg tega pa so konvektorji pihali non-stop, da so tisto stopinjo pohladili. Klima po drugi strani piha tako mrzel zrak (zaradi plina v ceveh), da je možno tudi učinkovito razvlaževanje, poleg tega pa se recimo sedaj prižge vsake 15 minut za minuto in je prostor ohlajen. Konvektor je pihal in ropotal ves čas.
Si pa prav ugotovil, da je vse skupaj vsaj enako drago kot klime. Če greš v poceni klime, potem so te celo bistveno cenejše, če greš pa v petorčka, potem je pa morda tam-tam. Ampak eno je uporabno, drugo pa nikakor ne.
Ne piši neumosti, TČ + konvektorji povsem enakovredno ohladijo in razvlažijo. Vsaka TČ lahko pripravi vodo z 6-7°C, kar je povsem dovolj za učinkovito razvlaževanje. Če tebi ne dela, imaš samo 2 možnosti, ali sfaljeno napeljavo ali pa sfaljene nastavitve.

Sicer pa tudi s talnim hlajenjem lahko hladiš izolirano hišo, čeprav ima voda le nekje 15-18°C. Seveda pa je potrebno dodatno razvlaževanje, mi imamo 3 kompresorske razvlažilnike po bajti. Notri imamo lahko tudi v najdaljšem vročinskem valu, brez nočnega zračenja, notri 23°C pri 55% vlage. Lahko tudi manj, samo je treba tolerirati bolj hladna tla.

nekikr ::

Glej, če bi to povedal znanec, ki ima prijatelja, ki je slišal od ženine kolegice.....potem sploh ne bi začel s pisanjem. So me pa dobili točno tako kot ti zdaj pišeš, na koncu se je pa izkazalo, da to ni to (inštalacije je delala resna firma, ne nek popoldanski s.p. fušar), gre za Kronoterm črpalko (kjer je tehnik sam povedal da, citiram: "ja, ohladite lahko malo, ampak klima pa to ni, veste, niti slučajno" - bom bolj verjel njemu in lastnim izkušnjam kot tebi). Ustrezno pre-dimenzionirana TČ (z rezervo še za ogrevanje bazena, se pravi dovolj zmogljiva). Ob tem, da so bili njihovi konvektorji višjega razreda, da so menjali obtočne črpalke, se igrali z nastavitvami DVE leti. Kljub temu so konvektorji ropotali ves čas, bilo je pa zgolj "pohlajeno". Začeli so potem z idejo, da bi pa nekaj dodali v vodo, da bi jo lahko bolje ohladili, ampak da neke druge probleme za sabo potegne....nakar sem potrgal vse skupaj dol in naročil klime. Ceneje in - deluje.

Je pa seveda vprašanje, kakšno TČ imaš, kako imaš izveden razvod in kam/kako odvajaš kondenz, kateri nastane na konvektorju.

Ločen ogrevalni krog, seveda izolirane cevi, gre za novogradnjo, kondez se odvaja v za to pripravljene cevi. Idealni scenarij, delalo je pa za en k.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nekikr ()

energetik ::

Potem enostavno ni bilo dobro narejeno ali nastavljeno in pika.

telexdell ::

@nekikr gotovo si že bil v kakšnem hotelu, kjer imajo nameščene konvektorje. Ogrevajo in hladijo prostor tako, kot si nastaviš na stenskem termostatu. Vlaga pa je vseskozi v optimalnem območju. Če tebi stvar ni delovala ni kriv sistem ogrevanja ampak "resna" firma. Drugič raje najemi kakšnega s.p., katerega preživetje je odvisno od montaže ogrevalnih sistemov ne pa firmo, kateri je montaža naprav zgolj stranska dejavnost.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

nekikr ::

energetik je izjavil:

Potem enostavno ni bilo dobro narejeno ali nastavljeno in pika.

Ne verjamem, ker je Kronotermov tehnik sam povedal, da to ne deluje kot klima. Je bil zelo jasen glede tega. To namreč ni kvantna znanost. Cevi morajo biti ustreznega premera, če je vezanih več enot, ustrezno izolirane, obtočna črpalka dovolj zmogljiva in TČ prav nastavljena, nastavitve so pa tri. In če mi tehnik pove, da me je vodovodar na suho, ker to ni isto, potem mu verjamem. No, pa zato, ker skupaj niso uredili v dveh letih. Najbrž zavisi od tega, kako "občutljiv" si. Prijatelji s stropnim pohlajevanjem so super zadovoljni, pa čeprav jim pohladi samo na 25°C pri čemer se seveda poviša vlaga, ker nimajo/nočejo ropotajočih razvlaževalcev. Ampak primerjati s klimo pa teh stvari ne gre.

windigo ::

nekikr je izjavil:

energetik je izjavil:

Potem enostavno ni bilo dobro narejeno ali nastavljeno in pika.

Ne verjamem, ker je Kronotermov tehnik sam povedal, da to ne deluje kot klima.

Potem je pa to verjetno kar Kronotermov problem in zraven kar soliden oversell, inštalater tu najbrž ni kaj dosti kriv, prodal je, kar so pač njemu povedali in ga naučili, inštalira pa se tega ne toliko, da bi si nabral zadosti izkušenj. Človek bi še razumel, če bi šlo za pasivno hlajenje, kjer pač prideš do temperature podtalnice/zemljine, da pa TČ ne zmore ohladiti vode na vsaj 10 stopinj, kolikor bi bilo potrebno za kolikor toliko učinkovito hlajenje, je pa ... zanimivo.

energetik ::

nekikr je izjavil:

energetik je izjavil:

Potem enostavno ni bilo dobro narejeno ali nastavljeno in pika.

Ne verjamem, ker je Kronotermov tehnik sam povedal, da to ne deluje kot klima. Je bil zelo jasen glede tega. To namreč ni kvantna znanost. Cevi morajo biti ustreznega premera, če je vezanih več enot, ustrezno izolirane, obtočna črpalka dovolj zmogljiva in TČ prav nastavljena, nastavitve so pa tri. In če mi tehnik pove, da me je vodovodar na suho, ker to ni isto, potem mu verjamem. No, pa zato, ker skupaj niso uredili v dveh letih. Najbrž zavisi od tega, kako "občutljiv" si. Prijatelji s stropnim pohlajevanjem so super zadovoljni, pa čeprav jim pohladi samo na 25°C pri čemer se seveda poviša vlaga, ker nimajo/nočejo ropotajočih razvlaževalcev. Ampak primerjati s klimo pa teh stvari ne gre.
Lej mojo TČ (Vaillant) sem že večkrat nagnal v konvektor mode, od sebe je dajala vodo s 6°C pri pretoku 30L/min. Če montiraš povprečen 2kW konvektor v sobo in ga napajaš s tako vodo, bo notri hladilnica s presušenim zrakom. Sicer hladim s talnim hlajenjem, kjer je vstopna voda nekje povprečno 15-18°C, toliko da ne kondenzira. Za razvlaževanje uporabljam razvlažilce. V treh letih med najdaljšimi vročinski valovi še nismo imeli več kot 24° in več kot 15° rosišča, in to v vsakem prostoru v bajti.

telexdell ::

@nekikr namesto, da slepo zaupaš nekomu, kateri je očitno stvar zastavil napačno raje pridobi drugo mnenje. Naj ti instalacijo pregleda kakšen strojni projektant ali energetski svetovalec.
Če recimo veš, da je: klima, toplotna črpalka in hladilnik v principu povsem ista zadeva in veš, da ti zamrzovalnik hladi tudi do -20°C potem ni nobene tehnične ovire, da ti toplotna črpalka ne bi mogla ohladiti vode na manj kot 10°C. Če je seveda TČ namenjena tudi za hlajenje in ne zgolj za ogrevanje.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

aborko ::

Je kak poseben razlog da poganjate (mučite, izrabljate) ranga 10x dražje TČ namesto klim, dodatno montirate konvektorje in kupujete razvlaževalce, na koncu pa je še izkoristek slabši (zaradi dodatnih izmenjevalcev, vodne črpalke, razvlaževalcev) kot na klimi? Samo da dokažete, da lahko TČ tudi ohlaja?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: aborko ()

K0l1br1 ::

Eni s(m)o znanstveniki. Nič nam ne da miru in vse moramo provati sami. Denar ni faktor, ker kupimo poceni, in če kaj dela ali ne dela, vse gre za večjo svrho.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: K0l1br1 ()

energetik ::

aborko je izjavil:

Je kak poseben razlog da poganjate (mučite, izrabljate) ranga 10x dražje TČ namesto klim, dodatno montirate konvektorje in kupujete razvlaževalce, na koncu pa je še izkoristek slabši (zaradi dodatnih izmenjevalcev, vodne črpalke, razvlaževalcev) kot na klimi? Samo da dokažete, da lahko TČ tudi ohlaja?
Ker TČ pri bajti itak je. Prav tako cevi v tleh. Razvlažilniki so tudi še ostali od gradnje hiše. Torej je bila dodatna investicija v hlajenje točno 0EUR. TČ se pri hlajenju prav nič ne muči, saj je tako zelo predimenzionirana za hlajenje, da dela na štandgasu s porabo nekje 500W, glih tolk da se malce vrti kompresor, neslišno.

Jasno, če ne bi imel že TČ za ogrevanje, ne bi šel delat sistema s konvektorji, ampak vrgel v bajto 2 klimi.

Zgodovina sprememb…

telexdell ::

aborko je izjavil:

Je kak poseben razlog da poganjate (mučite, izrabljate) ranga 10x dražje TČ namesto klim, dodatno montirate konvektorje in kupujete razvlaževalce, na koncu pa je še izkoristek slabši (zaradi dodatnih izmenjevalcev, vodne črpalke, razvlaževalcev) kot na klimi? Samo da dokažete, da lahko TČ tudi ohlaja?

Tu se pa malce motiš. Če imaš konvektorje razvlažilcev ne potrebuješ. Te potrebuješ le v primeru, da podhlajujeješ prostore preko talnega ali radiatorjev. Dobre TČ imajo občutno boljši izkoristek od povprečne klime. Konvektor potrebuje dosti manj vzdrževanja, kot pa klima. Ker je konstrukcijsko enostavnejši je tudi manj okvar in strokov servisiranja kot pri klimah... Če pa nimaš vgrajenh konvektorjev, je pa vsaj zame boljša izbira dodatna klima, kot pa razvlažilec in delovanje TČ.
Torej:- konvektorji prva izbira, klima sprejemljiva izbira, TČ+razvlačilci pa le kot izhod v sili.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

aborko ::

Vzdrževanje pri klimi? Kaj je to? Manj okvar in stroškov servisiranja? Pa si ti kdaj imel klimo? Zadeve delajo po 10 let in več brez tikanja. Če imaš vsaj približno idejo kako deluje TČ, veš da moraš najprej spravit toploto iz zraka ali vode (preko zemlje) na plin, potem iz plina prenest na vodo, potem pa še iz vode v zrak. Učinkovitost se težko primerja s klimo (razen če vzameš za primerjavo najbolj crappy klimo in dražjo zemlja-voda TČ). Da ne govorim o izgubah pri dolgih povezavah, štromu za obtočno črpalko, itd... PS: dober podpis :)

dvojka ::

@Energetik, se ti ukvarjaš s prodajo ali nameščanjem TČ ter konvektorjev? Če se, potem mi prosim piši zasebno, da se dogovoriva za ogled in rešitev težave. Budget za reševanje te težave je 1500€ kar je neka normalna klima.

Imam isto težavo kakor @nekikr in vsem, ki mislite uporabljati konvektor za hlajenje svetujem, da raje montirate klimo. Sam ga za hlajenje ne bi uporabljal saj imam talno hlajenje, bi ga pa uporabljal za razvlaževanje katero pa ni tako učinkovito kot s klimo. Toplotna črpalka Kronoterm mi shladi vodo v zalogovniku na minimalno 10 stopinj. Manj pravijo, da ne smejo, ker lahko začne voda zmrzovati. Temperatura vode pri katerem se prižge hlajenje toplotne črpalke je 16 stopinj. Torej mi konvektor hladi v območju 10 do 16 stopinj kar pa je daleč od klime. Pri taki temperaturi morate ali imeti konvektorje prižgane ves čas ali pa jih imeti veliko, da lahko hitro shladite prostor. Konvektor imeti prižgan ves čas je nemogoče saj je preglasen in moteč.

PS: če se kdo misli pridušati, da je sistem slabo postavljen naj povem takoj, da ni. Je pregledan s strani Kronoterma in to je to kar lahko oni prodajo.
PS2: talno hlajenje in tudi gretje delata BP zato bom samo dokupil razvlaževalnik.

Utk ::

Kako je pa s toplo vodo, sanitarno, ko TČ hladi zalogovnik?

windigo ::

Aaa, kakšen 12 ali več kilovatni on-off, relativno majhen zalogovnik, poddimenzionirani konvektorji (glede na povprečno temperaturo vode nekje 14 stopinj), pa je prostora za spremembe malo in dela slabo.

Če zalogovnik ni premahen in črpalka ne taktira preveč, potem bi bilo fajn zmanjšat T vklopa na največ 14 stopinj. Kaj več se pa že skoraj ne da naredit. Za znižanje temperature izklopa bi res rabil kakšen antifriz v ceveh, takale 12kW hladilna zverina sicer nima delta T 8 ali več stopinj, ampak voda v zalogovniku se plasti in dodatno s črpalko hladiš mrzlo vodo z dna zalogovnika, temperaturo pa meriš na sredini ali pri vrhu, od koder tudi navadno pelješ vodo v konvektorje (vsaj če z njimi tudi greješ, če bi izključno hladil, se morda splača zadevo obrnit, skratka jemati vodo za konvektorje z dna zalogovnika, za talno pa z vrha, kar je št. 2, kar bi se tu morda še dalo naredit, če je mogoče in če še niste).

(*Laik, do mnenj gre jemati varnostno razdaljo).

dvojka ::

@windigo vse se lahko naredi pa še vedno nismo na nivoju klime. Investicija v konvektor pa je bila na nivoju klime :)

windigo ::

dvojka je izjavil:

@windigo vse se lahko naredi pa še vedno nismo na nivoju klime. Investicija v konvektor pa je bila na nivoju klime :)

Vem, nikdar nisem trdil česarkoli drugega. Ni pa nekikr nič povedal, da ima velik on-off (čeprav bi lahko že iz znamke na to sklepali :))

windigo je izjavil:

Vse skupaj pa navadno ni nič cenejše in je povrh morda celo še manj učinkovito od klime.
strani: 1 ... 9 10 11 12 13 ... 16


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Izbira toplotne črpalke

Oddelek: Loža
458224 (4883) Borut H
»

Katero ogrevanje za hiso (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
814128 (1833) TheBlueOne
»

Ogrevanje hiše s toplotno črpalko? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Loža
38278913 (45737) Zvezdica27
»

Kolikšna je električna moč toplotne črpalke? (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
7026352 (18771) Magic1
»

Toplotna črpalka zrak-voda TERMOTEHNIKA

Oddelek: Loža
2612175 (11630) clancy

Več podobnih tem