» »

Toplotna črpalka katero izbrati

Toplotna črpalka katero izbrati

««
29 / 31
»»

Bellzmet ::

telexdell je izjavil:

Bellzmet je izjavil:

Rešitve so, samo so vse povezane z visokimi investicijami. Že samo TČ je prevelika investicija za mnoge, kaj šele, da bi še 10m3 zalogovnike in solarne panele in ne vem kaj še vse zraven delal...

Tudi sam si ne morem privoščiti Mercedesa pa zato ne govorim, da je zanič avto. Podobno si TČ, SE... ne moremo privoščiti vsi, si pa to lahko nekateri. Zaradi nekaterih bodo cene padale in mogoče si bomo to lahko nekoč privoščili tudi mi. Mogoče takrat ne HiTech tehnologijo pa vendar še vedno boljšo, kot je danes. Nenazadnje, moja KIA ima danes vgrajene sisteme, o katerih je Mercedes pred 20+ leti lahko le sanjal.


Hm kje sem pa napisal, da so TČ, zalogovniki, paneli,... zanič? To vse je OK, kot Mercedes, samo seveda povezano z investicijo, zato prehod na te zadeve ne more biti tako hiter kot bi si nekateri želeli in izjave tipa "Skratka rešitve SO, treba jih je samo VIDETI. :)" nimajo kakšne teže. In na to izjavo se je moj prvotni komentar nanašal.

energetik ::

Bellzmet je izjavil:

Rešitve so, samo so vse povezane z visokimi investicijami. Že samo TČ je prevelika investicija za mnoge, kaj šele, da bi še 10m3 zalogovnike in solarne panele in ne vem kaj še vse zraven delal...
Prevelika investicija je zgolj za nekatere, glede na to da se določeni monobloki dobijo tam za 2-4kEUR.
Večina tistih, ki se jim zdi TČ prevelika investicija, ima na dvorišču mirno 2-4 avte, vsak po vsaj 5-10kEUR in porabijo za kurilca v neizolirani bajti par kEUR/leto. Jamrajo pa, da je fasada predraga, da je TČ predraga...

telexdell ::

Utk je izjavil:

Jebiga, šparanje nikoli ni bilo poceni.

Sem šel malce gledat v stare zapiske. Od leta 2008 sem ob investicijah v skupnem znesku nekje 30.000 € za različne ukrepe v hiši pri energentih (elektrika + plin) zmanjšal letni strošek za tam 2.600 € (absolutni znesek, brez upoštevanja sprememb cene energentov). Torej sem sedaj nekje na nuli.
Res je bilo drago, je pa tudi prihranek občuten>:D
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Xtruc ::

Bellzmet je izjavil:

Rešitve so, samo so vse povezane z visokimi investicijami. Že samo TČ je prevelika investicija za mnoge, kaj šele, da bi še 10m3 zalogovnike in solarne panele in ne vem kaj še vse zraven delal...


Stane na dolgi rok precejj manj kot pa da bi elektriko kupoval iz omrežja (okoli 4x manj), investicija pa tudi lahko ni velika. 8 m3 zalogovnik to je kocka 2m krat 2 metra x 2 metra, toliko kot ena malo večja omara. Vzameš par nerjavnih profilov, zavariš skupaj, navariš gor malo pločevine in izoliraš z kameno volno okoli. Vstrošek za material ene 500 EUR. Sončne celice se dobi že za 300 EUR na kW moči..na dolgi rok boš z tem ogromno prišpraral.

Utk je izjavil:

Jebiga, šparanje nikoli ni bilo poceni.


Toplotna črpalka je eden najcenejših najcenejši vir ogrevanja skupaj z upoštevano investicijo, če pa šteješ še vrednost dela pri drvih (nakladanje peči, čas priprave in nošenja drv, zlaganje drv) pa je toplotna črpalka tudi cenejša od drv in je najcenejši vir ogrevanja.

zato prehod na te zadeve ne more biti tako hiter kot bi si nekateri želeli in izjave tipa "Skratka rešitve SO, treba jih je samo VIDETI. :)" nimajo kakšne teže


Seveda imajo težo, ker dostikrat niso problem finance, ponavadi je problem že nazadnjaška MISELNOST. To je glavni problem, predvsem v Sloveniji (ker slovenija je polna kmetavzarjev, recimo bobu bob, pa te kmetavzarji nimajo nič skupnega z poklicom kmeta, da se razumemo, gre za omejeno nazadnjaško miselnost).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Xtruc ()

;-) ::

Utk je izjavil:

Jebiga, šparanje nikoli ni bilo poceni.

Res je jaz sem 670 dal nenasparanih all in v TČ in ke tri sezone že oddelala, prvo se je zamortizirala.

Utk ::

telexdell je izjavil:

Utk je izjavil:

Jebiga, šparanje nikoli ni bilo poceni.

Sem šel malce gledat v stare zapiske. Od leta 2008 sem ob investicijah v skupnem znesku nekje 30.000 € za različne ukrepe v hiši pri energentih (elektrika + plin) zmanjšal letni strošek za tam 2.600 € (absolutni znesek, brez upoštevanja sprememb cene energentov). Torej sem sedaj nekje na nuli.
Res je bilo drago, je pa tudi prihranek občuten>:D

Madona, kaj ste pa delali, da ste porabli 2600. Jaz ne morem tolk prišparat, ker tolk ne porabimo skupaj elektrike in ogrevanja. Samo da smo mi prej kurili na drva.

Kebo ::

Ja meni tudi ni jasno, kako prideš do take porabe. Odraščal sem v precej veliki in minimalno izolirani hiši iz 90ih. Porabili smo 2000 litrov kurilca in za cca 50€ elektrike mesečno.

floyd1 ::

Drago kurilno olje in starejši ljudje, ki jih je vedno zeblo, so bili glede tega "zmagovalna" kombinacija. Moja babica je zadnje zime doma imela po 25 stopinj, zdaj pa si računaj...

telexdell ::

Utk je izjavil:


Madona, kaj ste pa delali, da ste porabli 2600. Jaz ne morem tolk prišparat, ker tolk ne porabimo skupaj elektrike in ogrevanja. Samo da smo mi prej kurili na drva.

Res si je v Jugi lahko vsak zgradil hišo, če ni imel dve levi roki. Je pa gradnja bila tudi temu primerna. Betonski kvadri za klet- armiranobetonska plošča- opeka (za ene)/betonski kvadri(za druge)-betonska plošča-opeka/kvadri-leseno ostrešje- betonski strešniki. Znotraj omet iz mivke in apna, zunaj omet iz peska in apna. Dimenzije hiš so bile vsaj 10x10 m v treh etažah pol pa to ogrevaj. Brez 3500...4000 l olja so 20°C v prostorih bile le sanje.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

sbawe64 ::

Kebo je izjavil:

Ja meni tudi ni jasno, kako prideš do take porabe. Odraščal sem v precej veliki in minimalno izolirani hiši iz 90ih. Porabili smo 2000 litrov kurilca in za cca 50€ elektrike mesečno.

Ste kurili elko 8 ur na dan, ostalo ste bili v službi/šoli in spali.
Ter imeli notri slabih 18°C pozimi.

Zvezdica27 ::

je mogoče, ker si lahko zgradil lih karkoli in te ni noben nič vprašal.

Mislim, da so zdaj standardi in da bajte brez izolacije ne moreš več zgraditi, da ne dobiš uporabnega dovoljenja. Prav je tako.

zz

torej jaz imam 9x9 bajto, 2 štuka in klet, včasih odprta streha, saj veste - okoli 2500-3000 litrov.

Po investicijah sem na cca ... saj ne vem. 600e letno? Nekaj takega. Samo topla voda in ogrevanje. Saj nekje sem napisal, pa se mi ne da istakti.

V glavnem - recimo da 2 jutra na leto prihranim, torej če odmislim komfort, se bo vse skupaj "izplačalo" čez 12, 15 let. In ker smo že 5 let tega, je torej na pol že. Pa tudi če ne bi - TČ in izolacija je absolutna zmaga. Pa še do smrti bi potencialno lahko v bajti živel brez dodatnega evra.

zz

Zgodovina sprememb…

ValhallaG ::

TČ in izolacija je zmaga.... kar se tiče ogrevanje.

Kako pa najbolj optimalno hladiti energetsko učinkovito stavbo? Preko talnega ne bi, čeprav je v teoriji to opcija. Obstaja potem možnost klime ali pa da se najde kakšno centralno prezračevanje, ki ima še dodatno funkcijo pohlajevanja ...?

damirj79 ::

Preko talnega lahko tudi učinkovito znižaš temperaturo, problem je pa vlaga, ki ostaja enak oz. rel. vlažnost se veča in je lahko problem, ali pa tudi ne..

energetik ::

Kam misliš s tem optimalno?
Če gledaš cenovno ugodno, 1-2 klimi (npr. zgoraj hodnik mansarda, spodaj v dnevnem prostoru/kuhinji). Ta sistem ni tako dober, če ima družina večino časa zaprta vrata med sobami.

Potem je varianta hlajenje preko centralnega prezračevanja oz. kanalska klima, to je tudi kar ugodno, pač se v kotlovnici v prezračevalni sistem vgradi 1x hladilno rebro, zunaj 1 kišta.

Potem imaš stropno hlajenje hkrati s centralnim razvlaževanjem. To je najbolj udoben sistem za tiste, ki ne marajo pihanja hladnega zraka. Je pa seveda že dražje.

Nazadnje pa lahko v vsak prostor postaviš hladilni konvektor. To omogoča najbolj natančno regulacijo temp. za vsak prostor posebej. Konvektorji so kar dragi + rabiš napeljavo do vsakega + odvod kondenza.

Če bi jaz delal na novo, bi verjetno naredil hlajenje preko prezračevalnega sistema + 1x konvektor v dnevnem prostoru.

energetik ::

damirj79 je izjavil:

Preko talnega lahko tudi učinkovito znižaš temperaturo, problem je pa vlaga, ki ostaja enak oz. rel. vlažnost se veča in je lahko problem, ali pa tudi ne..
Lej, jaz uporabljam talno hlajenje. Se da, ni pa toliko učinkovito in ni udobno. Hladilna moč je mala, nujna je dobra izolacija in zunanje senčenje oken.

Razvlaževanje je nujno. Talno hlajenje meri temp. rosišča v bajti in ustrezno nastavlja temp. hladilne vode. Če ne razvlažuješ, bo rosišče takoj na 19, 20°C in s tako temp. hladilne vode, ne boš naredil kaj dosti.

Jaz razvlažujem z 2-3 razvlaževalci, rosišče držim na 15°C, taka je tudi temp. vode, tla imajo nekje 20°C. Notri imamo nekje 23-24°C tudi v vročinskem valu. Odpove pa sistem, če pridejo obiski npr. 12 komadov v dnevno sobo, takrat bo v dnevni vroče in vlažno. Dejansko sem ugotovil, da je najbolj važno, kaj se v bajti počne (ljudje, aparati), ne pa zunanja temperatura.
Bajta je toliko izolirana in senčena, da je lahko zunaj 2 tedna 40° in sonce, pa bo notri lepo ohlajeno. Če pa se stalno kuha/peče, pere, lika, bo štala. Za tisto rabiš klimo/konvektorje.

damirj79 ::

Jaz kombiniram s talnim hlajenjem in klimo in mi je OK, še posebej ker občasno s klimo samo nižam stopnjo vlažnosti. Ampak ta ni nikoli posebej problematična, tudi se ne pretirano trudim držati zaprte prostore, ponavadi tudi v najbolj vročih dnevih so panoramska vrata odprta s spuščenimi komarniki, zaprem jih samo kadar sonce začne sijati direktno nanje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: damirj79 ()

energetik ::

Jasno, če bi imel jaz samo 1 klimo zgoraj na hodniku, bi ta sistem odlično špilal. No, pri nas so okna in vrata v poletnem času vedno zaprta in zasenčena.

damirj79 ::

Mogoče smo malo manj zahtevni po hlajenju. mi je v prostorih, ko je zunaj 35st in več (sem na goriškem), malo neugodno imeti potem noter 23st, tako da jo držim na okoli 26. Zato pa je dovolj tudi voda v talnem z 22stC in občasno vklopim klimo nastavljeno na 26st. Imam pa pritlično hišo s stropovi do strehe, tako da večina toplega zraka je pač tam zgoraj :)

ValhallaG ::

energetik je izjavil:

Jasno, če bi imel jaz samo 1 klimo zgoraj na hodniku, bi ta sistem odlično špilal. No, pri nas so okna in vrata v poletnem času vedno zaprta in zasenčena.


Če imam potem sam recimo 3 etaže s skupnim stopniščem, ki ni zaprto, potem samo v 3. etažo namestimo klimo in bi to moralo dobro funkcionirati, ko bi bila potreba?

energetik ::

Če bo izolirano in res senčeno tisto, kar je prosti soncu obrnjeno. Ne moreš pa pričakovati, da bo v oddaljenih južnih prostorih na desetinko natančno ohlajeno, če boš tam kuhal ali imel rolete gor.

damirj79 je izjavil:

Mogoče smo malo manj zahtevni po hlajenju. mi je v prostorih, ko je zunaj 35st in več (sem na goriškem), malo neugodno imeti potem noter 23st, tako da jo držim na okoli 26. Zato pa je dovolj tudi voda v talnem z 22stC in občasno vklopim klimo nastavljeno na 26st. Imam pa pritlično hišo s stropovi do strehe, tako da večina toplega zraka je pač tam zgoraj :)
Jah smo različni. Če kaj delam mi je že 23° preveč, sploh če je vlažno.

Zgodovina sprememb…

feryz ::

damirj79 je izjavil:

Jaz kombiniram s talnim hlajenjem in klimo in mi je OK, še posebej ker občasno s klimo samo nižam stopnjo vlažnosti. Ampak ta ni nikoli posebej problematična, tudi se ne pretirano trudim držati zaprte prostore, ponavadi tudi v najbolj vročih dnevih so panoramska vrata odprta s spuščenimi komarniki, zaprem jih samo kadar sonce začne sijati direktno nanje.
Mi pa kombiniramo v nočnem času odprto okno v spalnici z drugim odprtim oknom v drugi spalnici. In je tudi čisto ok.
Kakšne bajte ste to gradili, da morate poleti toplotne hkrati s klimami laufati?

damirj79 ::

Kje sem pa napisal, da klima laufa tudi ponoči? Tudi čez dan jo samo občasno prižgem. TČ pa pač dela skozi, je ne ugašam oz. ne dela ponoči, razen ko so tudi nočne temp. čez 23-24stC (letos je takšnih noči že kar nekaj bilo in jih še bo nekaj zagotovo)

feryz ::

Varčna hiša, ni kaj?
Tudi tega nisi dojel, da je naši bajti dovolj, do jo ponoči ohladimo. Z naravo samo, brez klim, toplotnih in ostalih "zeleno varčnih" priveskov.

damirj79 ::

Se nisem niti trudil dojemati napisanega, ker se tudi ti nisi. Ampak glede prepiha in ohlajevanja je pa tako, da zelo zavisi kje si doma. Tam kjer je tudi ponoči zunaj 25st+ pa tudi 15 oken odprtih na prepioh ne bo ravno mraza naredilo.

Invictus ::

Zanimivo, da ima folk neke hude pasivne hiše, pa jih mora poleti hladit...

Kolikor vem, se ne bi smele niti zagreti... Vsaj ne nad 24 stopinj...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

damirj79 ::

Potem slabo veš. Ravno tako se segrejejo poleti in pozimi ohladijo. Tudi vroč čaj v termoski se ohladi in hladn špicr segreje, prej ali slej.

energetik ::

Invictus je izjavil:

Zanimivo, da ima folk neke hude pasivne hiše, pa jih mora poleti hladit...

Kolikor vem, se ne bi smele niti zagreti... Vsaj ne nad 24 stopinj...
Očitno _ne veš_.
Pri pasivnih oziroma NEH se še vedno proizvaja toplota v notranjosti, zaradi življenja. Praktično vsa poraba štroma se spremeni v toploto znotraj izolacijskega ovoja. Prav tako vsa proizvedena vlaga ostane notri (kuhanje, tuširanje, pranje), ker je vsaj po nižinah poleti zunaj rosišče večje kot notri 24/7. Vse to je potrebno odvesti s klimo, sicer gre gor temperatura in vlaga.
Seveda je tudi v neizoliranih bajtah enako, le da tam fašete zraven še toploto od zunaj.

Pa še neprimerljive so osebne preference. Enim še pri 26°@80% ni vroče, nekateri švicamo že pri 24°@60%.

Zgodovina sprememb…

damirj79 ::

energetik je izjavil:

Invictus je izjavil:

Zanimivo, da ima folk neke hude pasivne hiše, pa jih mora poleti hladit...

Kolikor vem, se ne bi smele niti zagreti... Vsaj ne nad 24 stopinj...
Očitno _ne veš_.
Pri pasivnih oziroma NEH se še vedno proizvaja toplota v notranjosti, zaradi življenja. Praktično vsa poraba štroma se spremeni v toploto znotraj izolacijskega ovoja. Prav tako vsa proizvedena vlaga ostane notri (kuhanje, tuširanje, pranje), ker je vsaj po nižinah poleti zunaj rosišče večje kot notri 24/7. Vse to je potrebno odvesti s klimo, sicer gre gor temperatura in vlaga.
Seveda je tudi v neizoliranih bajtah enako, le da tam fašete zraven še toploto od zunaj.

Pa še neprimerljive so osebne preference. Enim še pri 26°@80% ni vroče, nekateri švicamo že pri 24°@60%.


In dodatno tudi živeče osebe v hiši. Razen klinično mrtvi, živ človek proizvede primerljivo kot kakšnih 200-300W grelec.

Glede udobja v prostoru je pa tudi tako, da se veliko tudi navadiš. Meni pač ni jasno, kako je nekomu sredi zime v prostoru z 20stC toplo. Meni je mraz takrat še vedno. Udobno mi je pr tam nekje 23-25stC, je pa res da sem tudi pozimi v hiši večinoma v poletna oblačila oblečen..

energetik ::

No, meni je pa udobno pozimi pri 20-21° in talnem gretju. Jasno pa pozimi ne skačem okoli v gatah, ampak v dolgi trenirki, z dolgimi rokavi. Če pa kaj fizično počnem (pospravljanje, ukvarjanje z otroci) si vržem dolgi pulover dol in je glih prav v kratkih rokavih.
Če nam pozimi sonce ogreje na 23, hitimo odpirat okna, vsi po vrsti, ker nam je prevroče.

Zgodovina sprememb…

damirj79 ::

Tako, 100 ljudi 100 čudi.

telexdell ::

Sam imam vremensko postajo s katero spremljam zunanjo temperaturo. Imam tudi zunanji senzor za ogrevalno krivuljo. En merilec temperature je še na zunanji enoti TČ. Pa še ARSO ima svojo postajo v našem kraju. Pol pa sedaj pogledam temperature:
vremenska postaja: 24°C
senzor krivulje: 22.9C
senzor na TČ:22.5°C
ARSO:20.6°C

No- tako nekako je 20°C ali 24°C v prostoru. Mogoče je kje dejansko 20 več kot drugje 24.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

damirj79 ::

Mogoče. Poleg tega je zelo odvisno tudi od višine na kateri imaš senzor, tudi tisti v prostoru in ali je obešen na zunanji zid. Glede ARSO meritev ti pa ne znam veliko povedat, v mojem kraju ga ni nobenega blizu, pa tudi če bi bil, so lahko zaradi mikrolokacije razlike kljub vsemu velike.

blaz5 ::

damirj79 je izjavil:

energetik je izjavil:

Invictus je izjavil:

Zanimivo, da ima folk neke hude pasivne hiše, pa jih mora poleti hladit...

Kolikor vem, se ne bi smele niti zagreti... Vsaj ne nad 24 stopinj...
Očitno _ne veš_.
Pri pasivnih oziroma NEH se še vedno proizvaja toplota v notranjosti, zaradi življenja. Praktično vsa poraba štroma se spremeni v toploto znotraj izolacijskega ovoja. Prav tako vsa proizvedena vlaga ostane notri (kuhanje, tuširanje, pranje), ker je vsaj po nižinah poleti zunaj rosišče večje kot notri 24/7. Vse to je potrebno odvesti s klimo, sicer gre gor temperatura in vlaga.
Seveda je tudi v neizoliranih bajtah enako, le da tam fašete zraven še toploto od zunaj.

Pa še neprimerljive so osebne preference. Enim še pri 26°@80% ni vroče, nekateri švicamo že pri 24°@60%.


In dodatno tudi živeče osebe v hiši. Razen klinično mrtvi, živ človek proizvede primerljivo kot kakšnih 200-300W grelec.

Glede udobja v prostoru je pa tudi tako, da se veliko tudi navadiš. Meni pač ni jasno, kako je nekomu sredi zime v prostoru z 20stC toplo. Meni je mraz takrat še vedno. Udobno mi je pr tam nekje 23-25stC, je pa res da sem tudi pozimi v hiši večinoma v poletna oblačila oblečen..


Človek odda 100-120W, da smo bolj natančni.

dore2 ::

blaz5 je izjavil:

damirj79 je izjavil:

energetik je izjavil:

Invictus je izjavil:

Zanimivo, da ima folk neke hude pasivne hiše, pa jih mora poleti hladit...

Kolikor vem, se ne bi smele niti zagreti... Vsaj ne nad 24 stopinj...
Očitno _ne veš_.
Pri pasivnih oziroma NEH se še vedno proizvaja toplota v notranjosti, zaradi življenja. Praktično vsa poraba štroma se spremeni v toploto znotraj izolacijskega ovoja. Prav tako vsa proizvedena vlaga ostane notri (kuhanje, tuširanje, pranje), ker je vsaj po nižinah poleti zunaj rosišče večje kot notri 24/7. Vse to je potrebno odvesti s klimo, sicer gre gor temperatura in vlaga.
Seveda je tudi v neizoliranih bajtah enako, le da tam fašete zraven še toploto od zunaj.

Pa še neprimerljive so osebne preference. Enim še pri 26°@80% ni vroče, nekateri švicamo že pri 24°@60%.


In dodatno tudi živeče osebe v hiši. Razen klinično mrtvi, živ človek proizvede primerljivo kot kakšnih 200-300W grelec.

Glede udobja v prostoru je pa tudi tako, da se veliko tudi navadiš. Meni pač ni jasno, kako je nekomu sredi zime v prostoru z 20stC toplo. Meni je mraz takrat še vedno. Udobno mi je pr tam nekje 23-25stC, je pa res da sem tudi pozimi v hiši večinoma v poletna oblačila oblečen..


Človek odda 100-120W, da smo bolj natančni.


Lahko več od tega ali pa manj, odvisno od spola in aktivnosti:
https://www.researchgate.net/figure/Hea...

TommyGun ::

Bi kar vprašal v tej temi.

V kratkem mi bo verjetno šla dotrajana peč na drva in razmišljam opcije. Razmišljam, da bi šel dol iz drv, saj zahteva ogromno lastnega dela in časa. Trenutno imam celo kombinirano. Imam tudi na kurilno olje, ki ga pa ne uporabljam dosti (nekaj 100 litrov na sezono). Torej mogoče le v oblačnih zimskih dnevih, ko sonce ne ogreje dovolj prostorov na sončni strani hiše in nebi rad prišel domov v preveč mrzlo hišo. Drugače pa sem samo na drvah. Pač ko pridem iz dela zakurim pa kurim tam nekje do 2-3h ponoči.

Razmišljam seveda o toplotni črpalki, vendar nevem kako energijsko učinkovito bo in stroškovno potratno. Hiša je nadstropna. Skupaj ca. 200m2. Niti ne ogrevam vseh prostorov, saj sva v hiši samo 2 osebi.. Hiša je stara ca. 35 let, je fasada, vendar ne s stiroporno izolacijo. Vse na radiatorje. Torej visokoenergijsko. Najverjetneje bi bila najustreznejša toplotna v kombinaciji s sončno elektrarno, vendar je streha že enako stara in bi verjetno potem bilo tudi smiselno zamenjati celo streho. Ampak to bi pa investicijsko bilo že krepko preveč. Pa še lega strehe ni ravno idealna za sončno elektrarno.

Mogoče kaka ideja. Ali se sploh splača toplotna črpalka? in če ja, kaka? Kake alternativne ideje?

energetik ::

Iz teh podatkov se težko kaj svetuje. Ne vemo ne, ali je kje kakšna izolacija, kakšna in koliko je oken, kakšni so radiatorji in koliko jih je, lokacija itd itd.

Predvsem so kritični radiatorji. Če so premalih dimenzij in neprimernega tipa, boš rabil zelo visoke temperature ogrevalne vode, SCOP bo zanič in bo poraba v EUR podobna, kot če bi šel na pelete ali zemeljski plin.

V glavnem čisto na uč ocena - če ni nikjer nobene izolacije in so radiatorji prilagojeni na VT režim, potem pojdi raje v smer peletov, še bolje pa zemeljskega plina, če imaš slučajno plinovod kje blizu.
Obstaja pa varianta, da izoliraš vsaj podstrešno plato in zamenjaš radiatorje čim večje npr. tip33, ter priklopiš gor ustrezno TČ, npr. Nibe serija F2120, ki dobro dela tudi pri malce višjih temperaturah.

Poleg tega ogrevanje samo dela hiše s parimi radiatorji nikakor ni združljivo s TČ. Kot rečeno, rabiš čim nižjo temp. vode, kar pa lahko zagotoviš le z veliko površino ogrevalnih teles in/ali izolacijo hiše.

Zgodovina sprememb…

billy ::

Malce bi si sposodil tole temo, ker mi neke zadeve niso jasne, pri samo-izvedbi priklopa TČ na ogrevanje.

Torej TČ greje vodo v zalogovniku, na recimo 45 stopinj.
Iz zalogovnika gre voda preko mešalnega v talno gretje.
V talnem naj bo max voda temp 27.
Čez nekaj časa, ko se dovolj segreje material, je tudi povratna voda iz talnega nad 27.

Kako lahko potem mešalni sploh uravnava vodo na temp27, če je vhodna temp vode 45, povratna pa nad 27. Mogoče sem malo smotan, ampak ne vidim načina :)

Če pa bi se mešalni takrat zaprl, pa mu potem zmanjka pretok vode, da bi "vedel", kdaj se spet odpret?

Edino kar vidim, da se namesti električni mešalni (in ne mehanski), s tipalom na temp vode v omarici za talno?

jabe ::

Zakaj sploh zalogovnik?

billy ::

Takšna je pač izvedba, ne bo zdaj zaradi tega šlo v menjavo vsega, če je samo potrebno urediti temp vode v talnem :)

damirj79 ::

Ker TČ ne bo grela vode za v talno gretje na 45stC. pač pa bo grela le na največ toliko, kot je potrebno, da bo povratni vod imel neko minimalno temp. razliko proti vhodu (nekje 2 ali 3 stC je razlike, ko je vzpostavljeno temp ravnovesje, ob hudem mrazu je pa lahko tudi več), ker le če je razlika, potem pomeni, da se toplota oddaja. Če razlike ni, potem pomeni, da ogrevanje prostorov ni potrebno, saj so vsaj enako ali celo bolj topli, kot voda v ceveh za talno gretje. Tudi če bi imel zalogovnik za vodo v talnem gretju, bi to bil zalogovnik samo za talno gretje (ki načeloma ni potreben, saj zaloga dejansko je v vodi v ceveh talnega gretja + dodatno vztrajnost zagotavlja tudi sam estrih). Mislim, da si si malo narobe zamislil priklop TČ na talno ogrevanje.

billy ::

Aja, čisto sem smotan resno, mislil sem, da ko se 3 potni mešalni "zapre", da takrat neha voda krožit, ampak ni temu tako, takrat samo kroži voda ki je namenjena za talno, brez dovoda vode iz zalogovnika. Ergo, ko potem voda v talnem pade pod 27, mešalni spet odpre dovod, dogreje vodo in ponovi postopek?

Am, zalogovnik vode je samo kot hranilnik energije. Voda iz njega gre direktno v TČ zunanjo enoto in pa v talno gretje.

Sanitarna voda pa se preko izmenjevalca segreje, vedno sproti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: billy ()

jabe ::

Aja, imaš že narejeno...

damirj79 ::

OK sam zalogovnik vode za talno greti s TČ na 45st je neučinkovito in potratno. To se splača samo in le takrat, ko imaš el. energijo za gretje zastonj. Ampak potem v takem primeru prideš boljše skozi, če jo greješ z el. grelcem.

Zvezdica27 ::

sam res... grej jo potem na 30 pa je... pol boš pa pač TČ prek telefona ugasnil, ko bo prevroče ali pa znižal na 25.

Drugače imaš ti krivulje, ki vse to uravnavajo... in jih enostavno vklopiš. Vse dela na zunanjo temperaturo in podnebje v zadnjih 50 letih. Sam to dela samo na auto (mogogo tudi, če omejiš outbound T ?)

Vprašaj enega monterja tvoje firme, kako to rešijo.

zz

telexdell ::

billy je izjavil:

Aja, čisto sem smotan resno, mislil sem, da ko se 3 potni mešalni "zapre", da takrat neha voda krožit, ampak ni temu tako, takrat samo kroži voda ki je namenjena za talno, brez dovoda vode iz zalogovnika. Ergo, ko potem voda v talnem pade pod 27, mešalni spet odpre dovod, dogreje vodo in ponovi postopek?

Am, zalogovnik vode je samo kot hranilnik energije. Voda iz njega gre direktno v TČ zunanjo enoto in pa v talno gretje.

Sanitarna voda pa se preko izmenjevalca segreje, vedno sproti.

Pri ogrevanju s TČ ti vsak °C višja temperatura zmanjša učinkovitost (COP) in poveča stroške ogrevanja. Če ogrevaš vodo na 45°C namesto na 35°C se ti COP zmanjša za 20%, kar pomeni da boš porabil petino več elektrike. Če se ogrevaš s TČ pri talnem ogrevanju je zalogovnik škodljiv, saj je v njem višja temperatura, kot je potrebna za ogrevanje in s tem toliko slabši COP.
Če nočeš spreminjati instalacije potem priključi TČ v krog talnega ogrevanja, tripotni ventil pa zapri (izključi obstoječo avtomatiko!). Tako ti bo voda krožila iz TČ preko talnega nazaj v TČ. Če pa se boš hotel ogrevati s sedanjim virom pač izključiš TČ, zapreš ventile do nje in vključiš obstoječo avtomatiko.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

billy ::

Ampak zalogovnik je kot hranilnik energije, če ne bo temp vode not 45, bo pa sanitarja hladnejša? Izmenjevalec za sanitarno vodo se namreč greje iz zalogovnika.

Že 45 je včasih premalo "vroča" voda za kopanje/tuširanje.

J.McLane ::

Pa imej ta zalogovnik samo za SV, vse ostalo gretje za talno pa naj gre preko tripotnega ventila mimo tega.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

billy ::

Točno tako je mišljeno, ampak sedaj je tripotni, ki samo preklapla, pomeni ni neke avtomatike, ki bi vedno držala temp vode na 27 v talnem. In zato je vedno not voda temp ~37

Gledam neke poceni mehanske, da se to pokne not, pa roka. ampak me je prej malo zmedlo, ko si še nisem predstavljal kako to dela :)

J.McLane ::

Vsaka TČ zna ločeno ogrevati SV in talno preko tripotnega ventila, vsako stvar s svojo temperaturo. Jasno ne more pa obojega hkrati, ampka to ni problem ker nobena hiša ni iz papirja da bi se v trenutku negretja ohladila.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

telexdell ::

billy je izjavil:

Ampak zalogovnik je kot hranilnik energije, če ne bo temp vode not 45, bo pa sanitarja hladnejša? Izmenjevalec za sanitarno vodo se namreč greje iz zalogovnika.

Že 45 je včasih premalo "vroča" voda za kopanje/tuširanje.

Filozofija ogrevanja s TČ je malce drugačna kot je način ogrevanja z drugimi kotli. Vseskozi se stremi, da TČ greje vodo le na takšno temperaturo, kot jo hiša tisti trenutek potrebuje. Pri radiatorjih je to nekje od 28°C pa vse do 65°C. Pri talnem pa nekje od 25°C pa vse do 40°C. Pač odvisno od globine cevi v estrihu in vrste talnih oblog. Za ogrevanje sanitarne vode pa poleg hranilnika (z ustrezno velikim izmenjevalcem-pri 300 l tam 2m2) potrebuješ še tropotni ventil. Če boš obstoječi zalogovnik ogreval na 50°C boš porabil vsaj 50% več elektrike. Tako se ti tistih nekaj cevi in tropotni ventil povrneta že v eni sezoni.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
««
29 / 31
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Izbira toplotne črpalke (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
19822952 (662) DimmniBurek
»

Kolikšna je električna moč toplotne črpalke? (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
7132462 (3104) zamotsloteh
»

Nova mala lesena hiša - katera peč na pelete? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
692957 (1408) Vanich
»

Ogrevanje v neizolirani hiši (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
14023117 (15099) kixs
»

Ogrevanje hiše s toplotno črpalko? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Loža
382104362 (71186) Zvezdica27

Več podobnih tem