Forum » Na cesti » Hypermiling oz. varčna vožnja
Hypermiling oz. varčna vožnja
nicksonn ::
Sam sicer ne vozim striktno po "pravilih" hypermilinga, ampak vozim tako že nekaj časa, še predno sem ta izraz sploh poznal.
Bom izpostavil samo mestno vožnjo, AC je trivialna (manjša hitrost, manjša poraba), izvenmestna tudi terja nekaj načina.
Vsa fora je v tem, kako imaš prekalkulirane semaforje.
Pri semaforjih, ki so vidni zelo od daleč: v glavi prekalkuliraš, da voziš s takšno hitrostjo, da prideš na zeleno. Terja nekaj prakse, 98% šoferjev tega pač ne dela.
Pri bližnjih semaforjih: spremljaš semafor za pešče/kolesarje. Glede na to, preračunaš ali pospešiš, da ujameš rumeno, ali pa takoj nogo z gasa ter eno/dve nižje, da avto sam ustavlja, in čimdlje časa voziš s porabo 0.
Že omenjene metode, da priležen pred semafor z 10kmh, se poslužujem če ni nikoga za mano. Torej hitreje zabremzam, nato prilezem do semaforja ravno v času, ko (preračunano) pričakam zeleno. To dela s hitrostmi od 30 do 2khm. Vseeno je učinkovitješe speljati z 2khm kot z 0.
Ler uporabljam ali ne. Odvisno od potrebe. Navadno se avto zelo počasi ustavlja že, če samo spustim gas. Variabilno krmiljenje ventilov + dolgo prestavno razmerje naredita svoje.
Če sem v koloni, in ne vidim začetka, počakam da naredi avto pred mano nekaj poti. In se nato počasi prestavim naprej. Naredim npr 5 dolžin avtov z enim speljevanjem, in ne 1 dolžine.
Če nimam nikoga za sabo, še dlje čakam.
Poskušam biti čimbolj toleranten do netolerantnih (čeprav ne bodo zato nič počasneje na cilju).
Spet, ko nimam prometa za sabo - ko vozim po poznani poti mi skoraj ni potrebno uporabljati zavor, ker pred ovinki/semaforji/rondoji spustim gas in se prikotalim do tja. Spet, potrebna je vaja, da veš kje in pri kakšni hitrosti spustiš gas, da prideš do ovinka/križišča s pravo hitrostjo.
Tako zlahka brez gasa (in ne v leru) prevozim 500m ali več da spravim hitrost iz 90 ali 80 na 40.
Imam srečo, da nimam veliko voženj po mestu, poraba je zato lahko na LPG nižja, kot je povprečna na spritmonitor na bencin.
Pa vseeno uporabljam klimo cca 50% časa (ali pa šipe dol), radio, ventilacijo. Ter prehitevam kakšne počasneže in ga sem in tja stisnem v obrate.
Za gušt.
Bom izpostavil samo mestno vožnjo, AC je trivialna (manjša hitrost, manjša poraba), izvenmestna tudi terja nekaj načina.
Vsa fora je v tem, kako imaš prekalkulirane semaforje.
Pri semaforjih, ki so vidni zelo od daleč: v glavi prekalkuliraš, da voziš s takšno hitrostjo, da prideš na zeleno. Terja nekaj prakse, 98% šoferjev tega pač ne dela.
Pri bližnjih semaforjih: spremljaš semafor za pešče/kolesarje. Glede na to, preračunaš ali pospešiš, da ujameš rumeno, ali pa takoj nogo z gasa ter eno/dve nižje, da avto sam ustavlja, in čimdlje časa voziš s porabo 0.
Že omenjene metode, da priležen pred semafor z 10kmh, se poslužujem če ni nikoga za mano. Torej hitreje zabremzam, nato prilezem do semaforja ravno v času, ko (preračunano) pričakam zeleno. To dela s hitrostmi od 30 do 2khm. Vseeno je učinkovitješe speljati z 2khm kot z 0.
Ler uporabljam ali ne. Odvisno od potrebe. Navadno se avto zelo počasi ustavlja že, če samo spustim gas. Variabilno krmiljenje ventilov + dolgo prestavno razmerje naredita svoje.
Če sem v koloni, in ne vidim začetka, počakam da naredi avto pred mano nekaj poti. In se nato počasi prestavim naprej. Naredim npr 5 dolžin avtov z enim speljevanjem, in ne 1 dolžine.
Če nimam nikoga za sabo, še dlje čakam.
Poskušam biti čimbolj toleranten do netolerantnih (čeprav ne bodo zato nič počasneje na cilju).
Spet, ko nimam prometa za sabo - ko vozim po poznani poti mi skoraj ni potrebno uporabljati zavor, ker pred ovinki/semaforji/rondoji spustim gas in se prikotalim do tja. Spet, potrebna je vaja, da veš kje in pri kakšni hitrosti spustiš gas, da prideš do ovinka/križišča s pravo hitrostjo.
Tako zlahka brez gasa (in ne v leru) prevozim 500m ali več da spravim hitrost iz 90 ali 80 na 40.
Imam srečo, da nimam veliko voženj po mestu, poraba je zato lahko na LPG nižja, kot je povprečna na spritmonitor na bencin.
Pa vseeno uporabljam klimo cca 50% časa (ali pa šipe dol), radio, ventilacijo. Ter prehitevam kakšne počasneže in ga sem in tja stisnem v obrate.
Za gušt.
x n!
GrimReaper ::
Pridobijo torej ravno tisti, ki so zivcni, samo tega ne vedo, ker jim intuicija narekuje da morajo iti cim hitreje. Takih kontraintuitivnih stvari je na svetu malo morje, in tisti neinteligentni pac tega ne bodo dojeli drugace, kot ce poskusijo sami.
Ampak ti ne veš da vsaj 95% živčnih ne vozi hitro zaradi pridobitve na času, veliko bolj kot minutno čakanje na semaforju jih dela živčne polžje speljevanje. Pa da se vozijo 70 kjer gre komot 100, to te dela živčnega.
Tudi sam dam v tretjo in drugo tisti trenutek, ko vidim da bom prišel do kolone brez uporabe zavor, tudi za tiste zadaj se pri tem nič ne spremeni, ker bomo itak prišli do kolone, ko bo enkrat zelena. Iz semaforja pa vedno pospešujem na vsaj 80% zmogljivosti avtomobila, tako da čimhitreje pridem do 100, oz. 50 če se gre za naselje. Če bi cela kolona tako speljevala, bi bilo prav lepo za pogledat, tako je pa za zjokat.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
nicksonn ::
GrimReaper je izjavil:
Pridobijo torej ravno tisti, ki so zivcni, samo tega ne vedo, ker jim intuicija narekuje da morajo iti cim hitreje. Takih kontraintuitivnih stvari je na svetu malo morje, in tisti neinteligentni pac tega ne bodo dojeli drugace, kot ce poskusijo sami.
Ampak ti ne veš da vsaj 95% živčnih ne vozi hitro zaradi pridobitve na času, veliko bolj kot minutno čakanje na semaforju jih dela živčne polžje speljevanje. Pa da se vozijo 70 kjer gre komot 100, to te dela živčnega.
Tudi sam dam v tretjo in drugo tisti trenutek, ko vidim da bom prišel do kolone brez uporabe zavor, tudi za tiste zadaj se pri tem nič ne spremeni, ker bomo itak prišli do kolone, ko bo enkrat zelena. Iz semaforja pa vedno pospešujem na vsaj 80% zmogljivosti avtomobila, tako da čimhitreje pridem do 100, oz. 50 če se gre za naselje. Če bi cela kolona tako speljevala, bi bilo prav lepo za pogledat, tako je pa za zjokat.
Tu se strinjam z grimreaperjem.
Tudi mene živcira, če folk počasi speljuje. Sam speljujem normalno, če se mi ne mudi...ampak sem itak redko prvi pri semaforju. Če sem prvi, toliko bolj spremljam zeleno luč, da čimprej speljem (če že ne čimhitreje).
Res redko se mi ne mudi, in mi je glupo, ko folk pelje 60 ali 70 izven naselja.
Take pač prehitim ob prvi priliki. Res je majhna razlika v porabi, če peljem 65 oz če peljem 90. Še do 110 - 120 je poraba samo cca 1L višja (napram 90) - in popolnoma sprejemljiva.
Mislim pa, da tu Red Drake misli predsem tole počasnost pred rdečo / križiščem, ne toliko glede speljevanja?
Sicer ja pa tako, da odločneje* speljevanje sploh dosti ne dvigne porabe. Saj prideš prej na ugodno, potovalno hitrost (in porabo).
*Odločneje = normalno, menjaš kamot pri 2000-2500. Ne pa da cincaš in rabiš pol minute do 60.
x n!
lexios ::
Glede na zadnjih par komenterjave res vem kje vozite, da srečujete tolk nesposobnih ljudi pred semaforji na cesti, mogoče v Lj?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: lexios ()
Red_Mamba ::
Zakaj pa ne daš v ler?
zato ker ko z masino bremzas ne papca masina nic bencina/dizla
[st.slika https://img.shields.io/badge/Slo-Tech-green.svg test]
Linkedin >> http://goo.gl/839Aua
Mamba's Crypto & ICO's: https://t.me/joinchat/AAAAAExTkO4P4UDy0fIZdg
Linkedin >> http://goo.gl/839Aua
Mamba's Crypto & ICO's: https://t.me/joinchat/AAAAAExTkO4P4UDy0fIZdg
JanK ::
Ne.
Fora je v tem, da prakticno vsi speljujejo pocasneje kot bremzajo.
Točno tko, fora je v enakomernem konstantnem toku, skratka če bi na AC vsi vozili eksaktno po omejitvah, ne bi bilo nikakršnih zastojev na odsekih z gradbenimi deli...
Nope. V promet pride spontano do zgostitev in razredcitev, tudi ce se vsi udelezenci po najboljsih moceh trudijo voziti s konstantno hitrostjo:
"Think about how stupid the average person is,
then realize that 50% are stupider than that"
-George Carlin
then realize that 50% are stupider than that"
-George Carlin
issak ::
@rupsi31
Zanimivo, da kar sklepaš, kako težak avto vozim in podobno. Zakaj bi bila obsedenost s porabo slaba zadeva? Mar ni ekonomičnost dobra stvar?
Pripisujem tudi, da nisem pritrdil, da mi ljudje trobijo, ker bi sredi ceste počasi vozil. Ko na daleč vidim, da mi pospeševanje ne koristi zaradi semaforjev, prestavim v ler. Ker je kopica idiotov na cesti, ki pospešujejo do rdeče luči ali pa celo čez njo, pa pač taki trobijo.
Nadaljnje, o ljudeh ki svarijo o nevarnosti vožnje v prostem teku želim izreči le, da sploh ni nujno, da govorimo o vožnji po klancu navzdol, kar je bistveno drugačen scenarij od početja le tega v ravnini.
Vožnje v zavetrju ne prakticiram že zaradi kršenja varnostne razdalje.
No evo, pa se boš nekaj novega naučil, in sicer vožnja v leru porabi več kot pa v prestavi do ustavitve:
http://www.wikihow.com/Hypermile
Lušni nasveti, nisem prej vedel za za izraz, se pa že držim nekaj od naštetih stvari, kot naprimer počasno približevanje rdečim semaforjem ipd.
Hypermiling ne pomeni da se zdaj voziš 30 po avtocesti, ampak predvsem, da ne pospešuješ, ko to ni potrebno.
Vsi bi nekaj globili ljudi ki vozijo 'počasi', ampak za veliko živčnežev je počasi že 55 tam ko je omejitev 50. Danes me je nek tak prehitel na križišču čez rdečo luč. Peljal sem dobrih 50 (ker mi je bil naliman na rit in nisem mogel počasneje, ni bilo namreč videti da mu je kaj mar za varnostno razdaljo), in ko sem prišel na semafor sem ustavil (na pasu za naravnost). Ko je že bila rdeča, je izza mene pospešil, na pas za zavijati levo, in čez rdečo luč. Ni bilo par sekund ko so začeli prihajati avtomobili iz drugih smeri. Take dajte raje globiti, ne pa nas, ki vozimo po omejitvah in se ustavljamo na poznih rumenih.
Desktop: i7-12700F | 7900XTX | Asrock H670M-ITX/ax | 32 GB RAM | Dell G3223Q
Server: G4560 | 16GB RAM | 3x4TB
OLKB Planck | Logitech G Pro X Superlight | Sennheiser HD660S2
Server: G4560 | 16GB RAM | 3x4TB
OLKB Planck | Logitech G Pro X Superlight | Sennheiser HD660S2
nicksonn ::
Zakaj pa ne daš v ler?
zato ker ko z masino bremzas ne papca masina nic bencina/dizla
Ja. Odvisno. Če se ne želiš tako hitro ustavit, daš v ler. Če se lahko hitreje ustavljaš, pustiš v prestavah.
Nope. V promet pride spontano do zgostitev in razredcitev, tudi ce se vsi udelezenci po najboljsih moceh trudijo voziti s konstantno hitrostjo:
Tu si pozabil en/dva pomembna pogoja. Ali pa je bilo v videu slabo razloženo.
Do zastojev v takem poskusu pride na dva načina:
-ali je prevelika gužva
-ali je ob večji gostoti prometa prevelika hitrost.
Sem videl video, ko so to stestirali - so dodajali avtomobile v krog, v določeni točki so se razvili zastoji. Ali pa je bilo fiksno število (neko povprečno, ne malo, ne huda gužva) pa so rekli, naj večajo hitrost v krogu - pa so se ravno tako razvili zastoji (premalo varnostne, bremze, oni za njim bremza še močneje...)
Sam pogosto prakticiram veliko varnostno razdaljo. Če ni za mano nikogar, potem gladko pustim razdalje za recimo 5 avtomobilov. Tako mi ni potrebno bremzati, če nekdo zavija, se ustavlja, ipd.
Tudi na AC uporabljam večjo varnosto razdaljo in poskušam čimmanj bremzati. Ne le zato, ker so bremze pač direktne izgube, ampak zato da tisti za menoj ne bremza promet teče bolj gladko.
x n!
Super Sonic ::
V promet pride spontano do zgostitev in razredcitev, tudi ce se vsi udelezenci po najboljsih moceh trudijo voziti s konstantno hitrostjo
Stvar tudi ni tako spontana saj dokler imamo vsi različne fizične in motorične predpozicije/zmožnosti, spihofizične sposobnosti in vozimo različne avtomobile, ki se med seboj zelo tehnično razlikujejo in jih vozimo po eni in isti cesti, praktično ni možnosti, da bi tak krog deloval. Torej je kar točno opredeljen problem: homo sapiens za volanom.
Lahko bi zahtevnost vozniških dovoljenj precej dvignili širom sveta; ampak tega niso naredil. V tej panogi dobi izpit pač vsak "debil", zato je na cesti toliko mrtvih. Menda ima globalna mobilnost po planetu prevladujoč pomen za razvoj naše vrste.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Super Sonic ()
An0N ::
Glede na vse objave zaključujem, kot OP, da so glede varčne vožnje mešana mnenja. Torej zaključimo lahko:
- s tehnikami je možno varčevati občutno (po mnenju nekaterih neobčutno, svobodno mnenje).
- ljudje znajo tudi ovirati promet s takim ravnanjem, toda obstaja meja med oviranjem normalnega toka prometa in oviranjem ljudi, ki radi potegnejo čez omejitev, pospešujejo po nepotrebnem ipd.
Osebno sem s prakticiranjem teh tehnik ogromno privarčeval, in moja izkušnja je, da mi je tovrstno početje zelo koristilo.
V kolikor sem s svojimi ugotovitvami izjavil kaj napačnega, se zavedam svoje človeške zmožnosti zmote.
Lep pozdrav,
OP
- s tehnikami je možno varčevati občutno (po mnenju nekaterih neobčutno, svobodno mnenje).
- ljudje znajo tudi ovirati promet s takim ravnanjem, toda obstaja meja med oviranjem normalnega toka prometa in oviranjem ljudi, ki radi potegnejo čez omejitev, pospešujejo po nepotrebnem ipd.
Osebno sem s prakticiranjem teh tehnik ogromno privarčeval, in moja izkušnja je, da mi je tovrstno početje zelo koristilo.
V kolikor sem s svojimi ugotovitvami izjavil kaj napačnega, se zavedam svoje človeške zmožnosti zmote.
Lep pozdrav,
OP
mitja73 ::
Super Sonic je izjavil:
V promet pride spontano do zgostitev in razredcitev, tudi ce se vsi udelezenci po najboljsih moceh trudijo voziti s konstantno hitrostjo
Stvar tudi ni tako spontana saj dokler imamo vsi različne fizične in motorične predpozicije/zmožnosti, spihofizične sposobnosti in vozimo različne avtomobile, ki se med seboj zelo tehnično razlikujejo in jih vozimo po eni in isti cesti, praktično ni možnosti, da bi tak krog deloval. Torej je kar točno opredeljen problem: homo sapiens za volanom.
Lahko bi zahtevnost vozniških dovoljenj precej dvignili širom sveta; ampak tega niso naredil. V tej panogi dobi izpit pač vsak "debil", zato je na cesti toliko mrtvih. Menda ima globalna mobilnost po planetu prevladujoč pomen za razvoj naše vrste.
v USA stvar zelo lepo deluje, ampak tam to posredno uredijo zavarovalnice ;-)
vsi na AC ali vpadnicah vozijo praktično enako hitro in skoraj vedno s tempomatom, ko se vključi dohiti tistega pred sabo, poklika tempomat in uživa do konca poti
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: mitja73 ()
lexios ::
Ne.
Fora je v tem, da prakticno vsi speljujejo pocasneje kot bremzajo.
Točno tko, fora je v enakomernem konstantnem toku, skratka če bi na AC vsi vozili eksaktno po omejitvah, ne bi bilo nikakršnih zastojev na odsekih z gradbenimi deli...
Nope. V promet pride spontano do zgostitev in razredcitev, tudi ce se vsi udelezenci po najboljsih moceh trudijo voziti s konstantno hitrostjo:
Tole pač ni enakomeren konstanten tok!
Hja, teorija je eno, praksa drugo in to do implementacije AI neizvedljivo, to drži. Faktor so že razlike, kot je Supersonic naštel (...različne fizične in motorične predpozicije/zmožnosti, spihofizične sposobnosti in vozimo različne avtomobile...). Marsikomu pri počasni konstantni vožnji postane dolgčas, popusti koncentracija, kdo drug ni vajen hitre vožnje, tretji je antitalent, četrti netolerantna egoistična budala, peti vozi tovornjak, šesti motor, sedmi je za volanom že 8h ...
Sicer pa je vožnja po AC povsem nekaj drugega kot vožnja v krogu in tale "eksperiment" ne izključuje dejstva, da bi bilo zastojev v povprečju manj, če bi se VSI natančno držali omejitev, torej ko je 80 km/h, se vozi 80 (+- 10) km/h in ne nekateri 30 km/h, drugi pa 180 km/h!
v USA stvar zelo lepo deluje, ampak tam to posredno uredijo zavarovalnice ;-)
Deluje praktično v večini držav z razvito vozniško kulturo ali neke vrste "finančno motivacijo", sicer pa probleme "netolerantnih voznikov" reši že 3. vozni pas...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: lexios ()
driver_x ::
Lahko pa vsem obsedencem s šparanjem dam še en nasvet, kar je pred leti prakticiral moj stric: po naselju je ves čas vozil v 5. z najnižjimi možnimi obrtati. Nagradno vprašanje: zakaj ne počne več tega?
Janac ::
Sam nekej. Vsakemu od vas bi dal za pelat v mestu atmosferskega 1.6 VAG motorja in kdor ga spravi pod 8 ga lahko obdrži :)
Nobenemu ne bi uspelo.
Nobenemu ne bi uspelo.
Spajky ::
...ves čas vozil v 5. z najnižjimi možnimi obrtati.... zakaj ne počne več tega?Verjetno, ker so se mu ležaji glavne gredi zjebali prekmalu ? ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
driver_x ::
nagobčnik ::
Lahko pa vsem obsedencem s šparanjem dam še en nasvet, kar je pred leti prakticiral moj stric: po naselju je ves čas vozil v 5. z najnižjimi možnimi obrtati. Nagradno vprašanje: zakaj ne počne več tega?
Kolk bi se stric šele zasekiru, če bi mu kdo povedu, da vožnja na najnižjih možnih obratih sploh ni najbolj šparovna niti z vidika porabe...
Bellzmet ::
No upam, da srečam čim manj vas hypermillerjev...ker opisovanje kako vozite po mestu je vzrok za večjo gužvo in zastoje ter seveda načrtno zajebavanje/živciranje druge udeležence v prometu (počasno speljevanje, jajcanje, brez gasa že 500m prd semaforjem,...) zaradi česar negativno vplivate na prometno varnost, ker zaradi vas kdo zgubi živce.
m0LN4r ::
ker zaradi vas kdo zgubi živce.
Tako zelo mentalno šibak človek se naj rajši izogne vožnji vozila, nikol neveš kdaj se mu bo vtrgalo in postal "Amokläufer"
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Domobrancek ::
Sj varčevanje z gorivom oz varčna vožnja je do neke mere ql. Sam k s tem začnete ogrožati življenje drugih je pa to že mal preveč če mene vprašate. Pa vidi se vam, da vozite uglavnem po mestih. Dejte se enkrat zapelat čez kako pokrajino ki ima po možnosti nekje v bližini gozd. Težko boste peljali brez zaviranja če vam bo pred avto skočila srna, lisica, zajec...morda celo maček. Tako, da ta tehnika verjetno deluje in je do neke mere uporabna na nekaterih cestah sam povsod se pa vsekakor nemoreš na tak način (varno) pelat.
Bellzmet ::
molnar: tako zelo mentalno šibak človek lahko v afektu stori kakšno zadevo, ki jo bo sicer kasneje obžaloval, ampak posledice pa bodo. Pa ne samo za njega. Lahko zaradi zagrizenega hypermilerja izgubi živce in povzroči nesrečo, zbije pešca ali se "namerno zaleti". Da o fizičnem nasilju ne govorimo (že videno).
Pa v tem primeru vsekakor ne govorim zase, jaz si o "hypermilerjih" mislim svoje, mi pa na cesti ne pridejo do živega - sej pravim se raje "prepucam" tukaj na forumu Cesta ni za razgrete živce.
Pa v tem primeru vsekakor ne govorim zase, jaz si o "hypermilerjih" mislim svoje, mi pa na cesti ne pridejo do živega - sej pravim se raje "prepucam" tukaj na forumu Cesta ni za razgrete živce.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Bellzmet ()
m0LN4r ::
Težko boste peljali brez zaviranja če vam bo pred avto skočila srna, lisica, zajec...morda celo maček.
Moja mama se vozi preko hribov, čez gozd (krajinski park) 2x na dan, 300dni na leto, že 30 let in lahko rečem, da je tak "dogodek" zanemarljiv za kakršnokoli statistiko ali primerjavo še bolj pa debato. V bistvu, ker je počasna še ni povozila nobene:
srna, lisica, zajec...morda celo maček.
@Bellzmet
Po mojem bi morali pred izpitom štiri take dat igrat "človek ne jezi se" in na podlagi tega določit ali je za na cesto ali ne :)
Cesta ni za razgrete živce.
Res je, zato raje greš na Hungaroring za 150EUR nažigat ali pa na Raceland v Krško ali pa dol na Hrvaško in si daš tam duška, javne ceste pa pustiš pri miru.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
Bellzmet ::
@m0lna4r: ma finta je v tem, da lahko čisto miren človek, ki je že po naravi dokaj miren (mu tudi človek ne jezi se ne pride do živega :) na cesti zaradi kakšnih posebnosti (hypemiling v mestu?) izgubi živce in naredi kakšno sranje. Ne vem zakaj avto/promet tako vpliva na določene?
Mene motijo samo zaradi tega, ker upočasnujejo promet. Sej če to dela zvečer ko nobenega ni na cesti naj mu bo. Samo da se pa zaradi hypermilinga delajo zastoju jim pa kdaj kar malo privoščim kakšnega "živčkota"
Mene motijo samo zaradi tega, ker upočasnujejo promet. Sej če to dela zvečer ko nobenega ni na cesti naj mu bo. Samo da se pa zaradi hypermilinga delajo zastoju jim pa kdaj kar malo privoščim kakšnega "živčkota"
m0LN4r ::
Samo da se pa zaradi hypermilinga delajo zastoju jim pa kdaj kar malo privoščim kakšnega "živčkota"
Maš kako raziskavo na to temo?
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
WarpedGone ::
m0LN4r:
Not enough data for a meaningful answer.
Elektronski vbrizg se prekine ko dvingeš nogo iz pedala, če daš v ler mora zopet futrat cilindre.
Po drugi strani pa se 'upor proti vrtenju' motorja povečuje superlinearno in nucaš več kot 2x več energije za 2x višje obrte. Ergo se splača da se motor vrti čimpočasneje. Kolk je razlike je odvisno od motorja in hitrosti.
Moje vprašanje je, če ima ler sploh isti efekt kot nekoč?
Not enough data for a meaningful answer.
Elektronski vbrizg se prekine ko dvingeš nogo iz pedala, če daš v ler mora zopet futrat cilindre.
Po drugi strani pa se 'upor proti vrtenju' motorja povečuje superlinearno in nucaš več kot 2x več energije za 2x višje obrte. Ergo se splača da se motor vrti čimpočasneje. Kolk je razlike je odvisno od motorja in hitrosti.
Zbogom in hvala za vse ribe
m0LN4r ::
Kaj pa schwungrad mora imeti tudi dokaj veliko vlogo pri tem. Recimo stari mlini za žito so imeli tako velike schwungrade, da se je z enim pritiskom bata schwungrad v zagonu še naredil kr nekaj krogov. Pač tista sila, ko nabiraš obrate se delno ohrani v njem ali se motim. Tako, da recimo pri steyr 1956 traktorju, lahk gas znižaš skor na 1 udarc na sekundo pa ima še kr dost moči, da se vrti in pelje.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Bellzmet ::
@m0ln4r: nobene raziskave, samo moje opazovanje in predvsem logika, ki sta mi do sedaj dobro služila
WarpedGone ::
Vztrajnik hrani tolk energije da premaguje kompresijo brez 'prevelikega' nihanja kotne hitrosti vrtenja odmične gredi.
Ta je še vedno zanemarljivo majhna v primerjavi s kinetično energijo vozila pri običajnih hitrostih.
Kolk ma zadeva energije lahko vidiš ko pri visokih obratih hkrati stisneš sklopko in spustiš plin.
Obrati v kaki sekundi padejo na prosti tek kjer jih ulovi vbrizg in prepreči ustavitev motorja.
V konstantnem režimu delovanja (neglede na dejanske obrate) zadeva nima vpliva na samo porabo.
Ta je še vedno zanemarljivo majhna v primerjavi s kinetično energijo vozila pri običajnih hitrostih.
Kolk ma zadeva energije lahko vidiš ko pri visokih obratih hkrati stisneš sklopko in spustiš plin.
Obrati v kaki sekundi padejo na prosti tek kjer jih ulovi vbrizg in prepreči ustavitev motorja.
V konstantnem režimu delovanja (neglede na dejanske obrate) zadeva nima vpliva na samo porabo.
Zbogom in hvala za vse ribe
nagobčnik ::
Domobrancek je izjavil:
Sj varčevanje z gorivom oz varčna vožnja je do neke mere ql. Sam k s tem začnete ogrožati življenje drugih je pa to že mal preveč če mene vprašate. Pa vidi se vam, da vozite uglavnem po mestih. Dejte se enkrat zapelat čez kako pokrajino ki ima po možnosti nekje v bližini gozd. Težko boste peljali brez zaviranja če vam bo pred avto skočila srna, lisica, zajec...morda celo maček. Tako, da ta tehnika verjetno deluje in je do neke mere uporabna na nekaterih cestah sam povsod se pa vsekakor nemoreš na tak način (varno) pelat.
Ja, itak, ker bremzat morš najbolj za gozdne živali, za mestne pešce pa ne. In itak so hypermilerji nekak izračunali, da jih stalo manj dnarja če namest brezmanja prepreko enostavno nasadijo, ker hypermiling = carmageddon, to ja vsi vemo.
nicksonn ::
Lahko pa vsem obsedencem s šparanjem dam še en nasvet, kar je pred leti prakticiral moj stric: po naselju je ves čas vozil v 5. z najnižjimi možnimi obrtati. Nagradno vprašanje: zakaj ne počne več tega?
Kolk bi se stric šele zasekiru, če bi mu kdo povedu, da vožnja na najnižjih možnih obratih sploh ni najbolj šparovna niti z vidika porabe...
Kaj pa vem. Očitno je že kaj narobe delal. Načeloma se pri dzilih s sajami/garežem zapacajo EGR in izpušni kolektor, če je vožen prenizko s preveč gasa.
Sam se v najnižjih vrtljajih (ki so vseeno zmeraj cca 30% višji kot prosti tek) v visoki prestavi vozim izključno z minimalno gaza. Spremljam kazalec trenutne porabe, in obremenitev motorja ni nikoli čez 10 - 15%. Če želim pospeševati, prestavim eno ali dve nižje.
In ja, takrat (v peti v mestu pri enakomerni vožnji) je najnižja poraba, saj bi moral pri višji prestavi bolj prisniti gas. In rezultat tudi takoj vidim pri trenutni porabi.
No upam, da srečam čim manj vas hypermillerjev...ker opisovanje kako vozite po mestu je vzrok za večjo gužvo in zastoje ter seveda načrtno zajebavanje/živciranje druge udeležence v prometu (počasno speljevanje, jajcanje, brez gasa že 500m prd semaforjem,...) zaradi česar negativno vplivate na prometno varnost, ker zaradi vas kdo zgubi živce.
Še dobro, da imam mestne vožnje samo 15%. Ene 10% vsak dan (3je semaforji na 30km), ostalo ko sem tu in tam v glavnem mestu.
Kljub temu - če sem prvi v koloni, spremljam stranske semaforje. Dam v prvo ko vidim, da bo zelena in hitro speljem. Navadno me tisti za mano ne dohiti, razem če se mu res mudi.
V tem primeru ne delam gužve.
Če pa se pripeljem pred rdečo v 20s namesto v 10ih, pa ne bo tisti za mano nič hitreje na cilju, ker bova oba čakala zeleno.
/.../Samo da se pa zaradi hypermilinga delajo zastoju jim pa kdaj kar malo privoščim kakšnega "živčkota"
Na AC z večjo varnostno razdaljo ob višjih hitrostih (ko se ne vozimo vsi 110) kvečjemu preprečim kakšen zastoj, ker ne bremzam za vsako malenkost, in s tem delujem kot "buffer".
/.../ In itak so hypermilerji nekak izračunali, da jih stalo manj dnarja če namest brezmanja prepreko enostavno nasadijo, ker hypermiling = carmageddon, to ja vsi vemo.
Itak!
Si sploh igral carmageddon?
No, hypermiling je popolnoma nasprotna zadeva, tako da, če bi jedel abecedo iz kosmičev bi ekskrementiral boljši odgovor.
x n!
Domobrancek ::
Domobrancek je izjavil:
Sj varčevanje z gorivom oz varčna vožnja je do neke mere ql. Sam k s tem začnete ogrožati življenje drugih je pa to že mal preveč če mene vprašate. Pa vidi se vam, da vozite uglavnem po mestih. Dejte se enkrat zapelat čez kako pokrajino ki ima po možnosti nekje v bližini gozd. Težko boste peljali brez zaviranja če vam bo pred avto skočila srna, lisica, zajec...morda celo maček. Tako, da ta tehnika verjetno deluje in je do neke mere uporabna na nekaterih cestah sam povsod se pa vsekakor nemoreš na tak način (varno) pelat.
Ja, itak, ker bremzat morš najbolj za gozdne živali, za mestne pešce pa ne. In itak so hypermilerji nekak izračunali, da jih stalo manj dnarja če namest brezmanja prepreko enostavno nasadijo, ker hypermiling = carmageddon, to ja vsi vemo.
Ta tema je že šla malo iz pogona kakor vidim. Omenju sem samo živali zato, ker mislim da je itak usakmu logično da ustaviš mestnemu pešcu. Drugače sem pa malo probal tako vožnjo (s čim manj zaviranja in tega) in nekje se lahko na tak način kar dostojno in varno pelješ, povsod pa pač ne. Na nekaterih odsekih enostavno moraš zavirati če se želiš varno peljati. Verjetno je vseeno point te varčne vožnje v tem, da čim manj speljuješ in ne toliko na tem da čim manj zaviraš? ali se motim?
Bellzmet ::
Ja tako nekako. In to seveda delaš vse počasi (speljevanje, zaviranje) in vse pod omejitvijo hitrosti ter s svojim jacanjem s "stalno hitrostjo" oviraš in ogrožaš druge udeležence v prometu. Nekako tako bi jaz definiral
Utk ::
Kako naj mi vemo, če ti moraš zavirat? Če se pelješ z Vršiča dol, se verjetno ne boš peljal v prvi, čeprav bi bilo to pravilno po pravilih hypermilinga.
Jaz vozim s čim manj bremzanja, s čim več lera in ne pod omejitvijo. Če prideš do 180 stopinjskega ovinka boš pa pač malo pribremzal, ne boš 3 kilometre prej šaltal dol da se boš do ovinka ustavil sam od sebe.
Ne vsak, ki tako vozi, pretirava, čeprav nekateri da, večinoma najbrž taki, ki tega sploh ne delajo nalašč ampak so navadni kreteni.
Niti nisi na ta način počasen, glih tako si lahko tudi (pre)hiter, če se voziš čez ovinke recimo 90-100, po ravnini tudi, nekdo drug pa pritiska po ravnem, čez ovinke pa zavira. Povprečje je isto, samo da drug je "dinamičen" voznik, prvi pa kao ovira. Resnica je glih obratna..
Jaz vozim s čim manj bremzanja, s čim več lera in ne pod omejitvijo. Če prideš do 180 stopinjskega ovinka boš pa pač malo pribremzal, ne boš 3 kilometre prej šaltal dol da se boš do ovinka ustavil sam od sebe.
Ne vsak, ki tako vozi, pretirava, čeprav nekateri da, večinoma najbrž taki, ki tega sploh ne delajo nalašč ampak so navadni kreteni.
Niti nisi na ta način počasen, glih tako si lahko tudi (pre)hiter, če se voziš čez ovinke recimo 90-100, po ravnini tudi, nekdo drug pa pritiska po ravnem, čez ovinke pa zavira. Povprečje je isto, samo da drug je "dinamičen" voznik, prvi pa kao ovira. Resnica je glih obratna..
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
issak ::
Domobrancek je izjavil:
Domobrancek je izjavil:
Sj varčevanje z gorivom oz varčna vožnja je do neke mere ql. Sam k s tem začnete ogrožati življenje drugih je pa to že mal preveč če mene vprašate. Pa vidi se vam, da vozite uglavnem po mestih. Dejte se enkrat zapelat čez kako pokrajino ki ima po možnosti nekje v bližini gozd. Težko boste peljali brez zaviranja če vam bo pred avto skočila srna, lisica, zajec...morda celo maček. Tako, da ta tehnika verjetno deluje in je do neke mere uporabna na nekaterih cestah sam povsod se pa vsekakor nemoreš na tak način (varno) pelat.
Ja, itak, ker bremzat morš najbolj za gozdne živali, za mestne pešce pa ne. In itak so hypermilerji nekak izračunali, da jih stalo manj dnarja če namest brezmanja prepreko enostavno nasadijo, ker hypermiling = carmageddon, to ja vsi vemo.
Ta tema je že šla malo iz pogona kakor vidim. Omenju sem samo živali zato, ker mislim da je itak usakmu logično da ustaviš mestnemu pešcu. Drugače sem pa malo probal tako vožnjo (s čim manj zaviranja in tega) in nekje se lahko na tak način kar dostojno in varno pelješ, povsod pa pač ne. Na nekaterih odsekih enostavno moraš zavirati če se želiš varno peljati. Verjetno je vseeno point te varčne vožnje v tem, da čim manj speljuješ in ne toliko na tem da čim manj zaviraš? ali se motim?
No ja, tudi BMWji ki so pospeševali tik pred prehodom, da jim ja ni bilo treba ustavit niso nič novega. Če je vsakemu to tako logično, zakaj potem nihče ne ustavlja? Aja, zato ker iz 70 je težko varno zabremzat da pešču ustaviš. iz 50 se pa še kar da. Jaz ustavljam za pešce, razen če jih ne vidim (ker stojijo predaleč, mencajo nekaj sem in tja), če pa ga vidim da opazuje promet da bo lahko prečkal, pa vedno ustavim. In potem speljem normalno, brez da mi gume cvilijo, se opravičujem če s tem in z vožnjo po omejitvah delam zastoje na cestah.
Desktop: i7-12700F | 7900XTX | Asrock H670M-ITX/ax | 32 GB RAM | Dell G3223Q
Server: G4560 | 16GB RAM | 3x4TB
OLKB Planck | Logitech G Pro X Superlight | Sennheiser HD660S2
Server: G4560 | 16GB RAM | 3x4TB
OLKB Planck | Logitech G Pro X Superlight | Sennheiser HD660S2
Domobrancek ::
Domobrancek je izjavil:
Domobrancek je izjavil:
Sj varčevanje z gorivom oz varčna vožnja je do neke mere ql. Sam k s tem začnete ogrožati življenje drugih je pa to že mal preveč če mene vprašate. Pa vidi se vam, da vozite uglavnem po mestih. Dejte se enkrat zapelat čez kako pokrajino ki ima po možnosti nekje v bližini gozd. Težko boste peljali brez zaviranja če vam bo pred avto skočila srna, lisica, zajec...morda celo maček. Tako, da ta tehnika verjetno deluje in je do neke mere uporabna na nekaterih cestah sam povsod se pa vsekakor nemoreš na tak način (varno) pelat.
Ja, itak, ker bremzat morš najbolj za gozdne živali, za mestne pešce pa ne. In itak so hypermilerji nekak izračunali, da jih stalo manj dnarja če namest brezmanja prepreko enostavno nasadijo, ker hypermiling = carmageddon, to ja vsi vemo.
Ta tema je že šla malo iz pogona kakor vidim. Omenju sem samo živali zato, ker mislim da je itak usakmu logično da ustaviš mestnemu pešcu. Drugače sem pa malo probal tako vožnjo (s čim manj zaviranja in tega) in nekje se lahko na tak način kar dostojno in varno pelješ, povsod pa pač ne. Na nekaterih odsekih enostavno moraš zavirati če se želiš varno peljati. Verjetno je vseeno point te varčne vožnje v tem, da čim manj speljuješ in ne toliko na tem da čim manj zaviraš? ali se motim?
No ja, tudi BMWji ki so pospeševali tik pred prehodom, da jim ja ni bilo treba ustavit niso nič novega. Če je vsakemu to tako logično, zakaj potem nihče ne ustavlja? Aja, zato ker iz 70 je težko varno zabremzat da pešču ustaviš. iz 50 se pa še kar da. Jaz ustavljam za pešce, razen če jih ne vidim (ker stojijo predaleč, mencajo nekaj sem in tja), če pa ga vidim da opazuje promet da bo lahko prečkal, pa vedno ustavim. In potem speljem normalno, brez da mi gume cvilijo, se opravičujem če s tem in z vožnjo po omejitvah delam zastoje na cestah.
Glede teh stvari to še ni najhuje. Naredilo se mi je že dostikrat, da mi je na desnem pasu avto ustavil, ko sem šel čez mi je poslednično moral ustaviti tudi voznik na levem pasu, ki nad tem, da sem prečkal cesto ni bil ravno navdušen. Mahanje, kovnenje, piskanje..vse to sem že občutil na lastni koži. Raje vidim, da se tak voznik odpelje mimo kot pa da mi prejebe celotno družinsko drevo.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | "Šparanje" sklopke na avtu (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 47001 (35224) | INSIDE |
» | Proizvajalci avtomobilov prirejajo statistike o porabi (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 34501 (25580) | nekikr |
» | Poraba avtomobila. (strani: 1 2 3 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 23207 (19954) | Zheegec |
» | Dva centa za pospeševanje iz cestninske postaje (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 7142 (4672) | Tomi |
» | Varčna vožnja (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 25388 (20891) | Malner |