Forum » Na cesti » Hypermiling oz. varčna vožnja
Hypermiling oz. varčna vožnja
Aston_11 ::
In tam milijon procentno porabi manj, tudi nekega tveganja ni, ker poznaš cesto. Obstajajo ceste, kjer se lahko po 6-7 km odpelješ v leru neprekinjeno.Lahko postrežeš z izračunom? Moj izračun pravi, da je razlika na AC minimalna, če voziš v klanec navzdol v 5. brez gasa ali z dodanim gasom, da slediš toku ali pa v leru. Izračun pa bi pokazal, kaj je na tem. Moje mnenje, brez izračuna, smisel take vožnje je točno 0.
sandmat ::
"pri 70kmh pa prideš točno na naslednjo zeleno."
Ja ti že. Samo zaradi tega se pa za tabo dela kolona in nekateri že čez prvi semafor ne pridejo zaradi tega. Kar poglej kakšna gužva je v mestih, ko je dež/sneg ker vsi poačasi vozijo. Se pravi hitrost vožnje OGROMNO vpliva na gužvo/promet in vaše jajcanje veliko pripomore k tej gužvi. In to zaradi tega, da imaš 0,125L manjšo porabo in si ves pameten, ko drugi trobijo in blendajo. Ignorance is bliss?
kje na tržaški je omejitev višja od 70? :P
Bellzmet ::
@molnar: ne ni res kar pišeš. Počasna vožnja povečuje gužvo kar se vidi ob slabem vremenu. In 100 avtomobilov ne more imet konstane hitrosti, tako da je tvoje početje zelo sebično. Mogoče ti res profitiraš in boljše prideš čez (čas, poraba,...) samo drugi udeleženci v prometu pa so zaradi tebe na slabšem ker jih s tem oviraš. Pa tvoj link je neki "laboratorijski test", ki nima veze z realno vožnjo po mestu.
Je mislil neko "Recimo na tržaški proti hočam," ne Ljubljansko tržaško. Poglej od molnarja en post gor.
"pri 70kmh pa prideš točno na naslednjo zeleno."
Ja ti že. Samo zaradi tega se pa za tabo dela kolona in nekateri že čez prvi semafor ne pridejo zaradi tega. Kar poglej kakšna gužva je v mestih, ko je dež/sneg ker vsi poačasi vozijo. Se pravi hitrost vožnje OGROMNO vpliva na gužvo/promet in vaše jajcanje veliko pripomore k tej gužvi. In to zaradi tega, da imaš 0,125L manjšo porabo in si ves pameten, ko drugi trobijo in blendajo. Ignorance is bliss?
kje na tržaški je omejitev višja od 70? :P
Je mislil neko "Recimo na tržaški proti hočam," ne Ljubljansko tržaško. Poglej od molnarja en post gor.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Bellzmet ()
Bellzmet ::
@molnar: če še pogleda tvoj video je vidno, da točno to kar ti delaš pripelje do zastoja. Ko nekdo upočasni se naredi kolona. Logično.
Blinder ::
kako zabiti so povprecni ljudje. Semafor 200m naprej je rdec, jaz takrat spustim gas, a pustim avto v prestavi. Upocasnjujem pocasi in velikokrat uspe, da se semaforju priblizam s hitrostjo 20-30 ko se ta spremeni v zeleno. Ampak ljudje vseeno solidnokrat (10% casa) trobijo, blendajo, mislim da so me ene dvakrat celo prehiteli in potem stali pred rdeco, jaz sem jih pa na sredini krizisca ze dohitel .
Human stupidity is infinite!
Stupid si kvecjemu ti. Mislis da se vsem da 30 sekund cincat do semaforja? Ljudem pase pridet do semaforja, se ustavit in dat mozgane na off. Ne pa skos bulit v tistega cudaka pred njimi kaj pocne. Oni tudi ne spremljajo semaforja "200 m naprej" kot ti, zato se prestrasijo ,da bodo ravno oni fasali rdeco.
Pol pa imas se kake ustaske psihote, ko nalasc jebejo ostale voznike v glavo, da bi dobili rdeco
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
Bellzmet ::
@stara mama: Hehe Kul ja. Drgač take patrone srečam samo na cesti, tukaj pa lahko enemu direkt povem, da je njegovo prepričanje zmotno in da s svojim početjem ovira druge. Kljub vsemu je to bolj civilizirano kakor "fakiči" skozi odprto okno na cesti
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Bellzmet ()
m0LN4r ::
ne ni res kar pišeš. Počasna vožnja povečuje gužvo kar se vidi ob slabem vremenu.
In kako je konstanta vožnja 70kmh počasnejše od 6x nega zaviranja do 0 in pospeševanja nazaj na 70 ?
, tako da je tvoje početje zelo sebično.
Vem, da neboš verjel. Vsak dan je več takih, ki skužijo finto.
Ko nekdo upočasni se naredi kolona.
Kako že, če je moja hitrost konstantna?
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
Bellzmet ::
kako zabiti so povprecni ljudje. Semafor 200m naprej je rdec, jaz takrat spustim gas, a pustim avto v prestavi. Upocasnjujem pocasi in velikokrat uspe, da se semaforju priblizam s hitrostjo 20-30 ko se ta spremeni v zeleno. Ampak ljudje vseeno solidnokrat (10% casa) trobijo, blendajo, mislim da so me ene dvakrat celo prehiteli in potem stali pred rdeco, jaz sem jih pa na sredini krizisca ze dohitel .
Human stupidity is infinite!
Stupid si kvecjemu ti. Mislis da se vsem da 30 sekund cincat do semaforja? Ljudem pase pridet do semaforja, se ustavit in dat mozgane na off. Ne pa skos bulit v tistega cudaka pred njimi kaj pocne. Oni tudi ne spremljajo semaforja "200 m naprej" kot ti, zato se prestrasijo ,da bodo ravno oni fasali rdeco.
Pol pa imas se kake ustaske psihote, ko nalasc jebejo ostale voznike v glavo, da bi dobili rdeco
Zaradi tega jajcanja se mi je enkrat ena naslonila zadaj. Zelena luč, un pred mano je bil molnar ali reddrake (ki je speljal počasneje kot tovornjak) jaz seveda isto počasi za njem (kaj pa čem) baba za mano pa meni v rit. Seveda se je un odpeljal naprej...
ne ni res kar pišeš. Počasna vožnja povečuje gužvo kar se vidi ob slabem vremenu.
In kako je konstanta vožnja 70kmh počasnejše od 6x nega zaviranja do 0 in pospeševanja nazaj na 70 ?
, tako da je tvoje početje zelo sebično.
Vem, da neboš verjel. Vsak dan je več takih, ki skužijo finto.
Še enkrat. MOGOČE je zate OK, če si edini udeleženec v prometu. Čim pa so zraven še drugi pa jih s tem oviraš.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Bellzmet ()
m0LN4r ::
Čim pa so zraven še drugi pa jih s tem oviraš.
Pa če jih ne, ker jih vse prehitim na semaforju, medtem ko oni pospešujejo. Eh vidim, da ne gre.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Utk ::
In tam milijon procentno porabi manj, tudi nekega tveganja ni, ker poznaš cesto. Obstajajo ceste, kjer se lahko po 6-7 km odpelješ v leru neprekinjeno.Lahko postrežeš z izračunom? Moj izračun pravi, da je razlika na AC minimalna, če voziš v klanec navzdol v 5. brez gasa ali z dodanim gasom, da slediš toku ali pa v leru. Izračun pa bi pokazal, kaj je na tem. Moje mnenje, brez izračuna, smisel take vožnje je točno 0.
Tudi če daš v 4. na avtocesti za pol minute bo razlika minimalna, pa tega nihče ne dela. Zakaj pa bi. No, zakaj pa ne bi v ler dal. Trenutna poraba pač pade iz 2-3 litra na manj kot 1. Vsaj pri mojem. In seveda je razlika minimalna ko gledaš cel tank, pa kaj pol. Minimalna razlika bi bila tudi če bi na 5000 obratih prestavljal, pa tega ne delam.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Bellzmet ::
molna4r: Ni res. Za tabo se dela gužva. Celoten potek prometa se upočasni. PO tvoji logiki bi bile ceste isto hitro prevozne, ne glede na omejitev. Zakaj misliš, da imajo vpadnice omejitev vsaj 60km/h? Zaradi pretočnosti. Če potem vsi vozijo 40 in bremzajo že 1km pred semaforjem ker lovijo neke zadeve seveda zaradi tega trpijo vsi ostalo udeleženci v prometu. Dejstvo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Bellzmet ()
m0LN4r ::
Celoten potek prometa se upočasni.
Prometni tok je 70kmh na sredini med dvema semaforjema. Vse ostalo je manj. Z krivuljo 80 - 0 - 80 več zgubiš, kot z konstatnim 70.
A tebe skrbi to, da moraš prid 10 sekund prej do rdeče, da si lahko jaja počohaš ?
Za tabo se dela gužva.
Ne. Pa se ne. V vsakem semaforju grem mimo 3-4 avtov in za sabo pustim še 5. Do dvorane union sem jih že vsaj 30 prehitel in sem že na vhodnih vratih stanovanja, ko pridejo šele tisti, ki pri vsaki rdeči bremzajo. Pač vem, da ne verjameš. Vprašaj koga pri Amisu, kako hitro je dobil dostavo, ko sem jo _jaz pripelal.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
bambam20 ::
Celoten potek prometa se upočasni.
Prometni tok je 70kmh na sredini med dvema semaforjema. Vse ostalo je manj. Z krivuljo 80 - 0 - 80 več zgubiš, kot z konstatnim 70.
A tebe skrbi to, da moraš prid 10 sekund prej do rdeče, da si lahko jaja počohaš ?
Za tabo se dela gužva.
Ne. Pa se ne. V vsakem semaforju grem mimo 3-4 avtov in za sabo pustim še 5. Do dvorane union sem jih že vsaj 30 prehitel in sem že na vhodnih vratih stanovanja, ko pridejo šele tisti, ki pri vsaki rdeči bremzajo. Pač vem, da ne verjameš. Vprašaj koga pri Amisu, kako hitro je dobil dostavo, ko sem jo _jaz pripelal.
Pusti takšne, ki šele vidijo, da je zelena si že ti daleč naprej. Refleksi nikakvi. Poznam take. Zasanjani, ne spremljajo delovanje semaforjev. Ko speljem in se že konkretno peljem tisti za mano še ne opazi da je zelena :D
francek1 ::
1.5 dci 82 KM, 1600 km s ~45 L goriva.
Ne vem če bi ti kar tko verjela... po bregu navzdol, mogoče.
Ta podatek definitivno drži. Sam sem imel z enakim motorjem porabo 4.3 l/100 km.
Kdor se je že rodil učen se lahko reži...
pegasus ::
Lahko postrežeš z izračunom? Moj izračun pravi, da je razlika na AC minimalna, če voziš v klanec navzdol v 5. brez gasa ali z dodanim gasom, da slediš toku ali pa v leru.Lahko postrežem z meritvami, narejenimi z ultragauge.
Pri meni v leru s klimo poraba 0.8l/h, v peti po klancu navzdol 2.2l/h. Recimo vrhniški klanec ali rebrnice. Razlika je očitna.
bambam20 ::
m0LN4r ::
Pusti takšne, ki šele vidijo, da je zelena si že ti daleč naprej. Refleksi nikakvi. Poznam take. Zasanjani, ne spremljajo delovanje semaforjev. Ko speljem in se že konkretno peljem tisti za mano še ne opazi da je zelena :D
Je še hujše, ko se ti dva takšna postavita pred nos, pa ne moreš mimo, ker stojita na mestu ali pa se šele pobirata z mesta... Zelena pa že zdavnej.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
bambam20 ::
Pusti takšne, ki šele vidijo, da je zelena si že ti daleč naprej. Refleksi nikakvi. Poznam take. Zasanjani, ne spremljajo delovanje semaforjev. Ko speljem in se že konkretno peljem tisti za mano še ne opazi da je zelena :D
Je še hujše, ko se ti dva takšna postavita pred nos, pa ne moreš mimo, ker stojita na mestu ali pa se šele pobirata z mesta... Zelena pa že zdavnej.
Vem, vem :). Človeka prime, da bi namontiru na avto un bull, kot ga imajo ameriški policijski avti pa jih dol zrinil :).
RedDrake ::
Stupid si kvecjemu ti. Mislis da se vsem da 30 sekund cincat do semaforja? Ljudem pase pridet do semaforja, se ustavit in dat mozgane na off. Ne pa skos bulit v tistega cudaka pred njimi kaj pocne. Oni tudi ne spremljajo semaforja "200 m naprej" kot ti, zato se prestrasijo ,da bodo ravno oni fasali rdeco.
Pol pa imas se kake ustaske psihote, ko nalasc jebejo ostale voznike v glavo, da bi dobili rdeco
Tebi je vsaj jasno zakaj ljudje zelijo stati. Ker vecinoma niso sposobni konstantne, skoncentrirane voznje, oz. se pogosteje, se jim preprosto ne da. Za razliko od:
@reddrake: "Human stupidity is infinite!" hja to jaz zate mislim, ker s takšno vožnjo oviraš promet po Lj In se zraven še čudiš zakaj ljudje blendajo in torbijo...res "Human stupidity is infinite!"
takega misljenja, ki je povsem faljeno. Namrec, ce se celotna kolona za menoj ne bo ustavila, bo cez isti interval semaforja prislo do enkrat vec vozil. Razlozi mi prosim, kako je lahko vecja pretocnost krizisca krivec za pocasnejso voznjo?
Poglej, clovek, ukvarjam se z fizikalno matematicnim modeliranjem kaoticnih pojavov (vremena), in vem da ustavljanje povzroci desetkrat vecjo upocasnitev prometnega toka, kot da se hitrost recimo spusti samo za 50%, a se jo ohrani.
Ja, in ljudje so neumni.
Velika vecina ne razume osnov matematike in fizike, rezultati so pa na dlani.
Anekdota, izpred veliko let.
Ko Stajerska AC se ni bila narejena je bilo pred trojanami zoozanje iz AC na standardno cesto. Zastoj je bil prakticno vsak dan 3km+ To se zgodi samo zaradi neumnosti in nepoznavanja matematike. Ko sem enkrat sel tam, sem se povsem ustavil, potem pa sem pustil avto pred menoj da se je oddaljil in se nato pomikal s konstantno hitrostjo cca 10-15km/h, tudi ce je to pomenilo da je bilo pred menoj 200m+ prostora. Zacuda so ljudje za menoj hitro ugotovili da je to bolje - nihce vec se ni ustavljal in blizje smo bili zooznanju hitreje smo sli. Pogled v vzvratno ogledalo je potrdil da za menoj kolona ni stala.
Torej iz stojece kolone, se da s pametnim narediti premikajoco kolono. Mogoce je bilo casovno zame vseeno (ker hitreje kot tisti pred menoj nisem mogel iti), ampak zadaj so bili ljudje na boljsem.
Ce ne verjames, si poglej malo o matematiki zastojev (je zelooooo veliko napisanega na to tematiko).
Bellzmet ::
"Ko sem enkrat sel tam, sem se povsem ustavil, potem pa sem pustil avto pred menoj da se je oddaljil"
Hvala. To vse pove o tvoji vožnji. Vreme ni isto kot promet tako, da ne razumem kaj bi ti matematicnim modeliranje kaoticnih pojavov (vreme) pomagalo pri prometu. Kakor jaz razumem tvoj post si ti kaotični pojav na cesti, zaradi katerega imajo drugi težave.
Matematika zastojev je druga tema. Tukaj govorimo o jajcanju po mestu, vožnji pod omejitvijo in v tvojem primeru še načrtnem zajebavanju drugih udekežencev v prometu. Spet zelo sebičnmo gledaš na stvar.
Hvala. To vse pove o tvoji vožnji. Vreme ni isto kot promet tako, da ne razumem kaj bi ti matematicnim modeliranje kaoticnih pojavov (vreme) pomagalo pri prometu. Kakor jaz razumem tvoj post si ti kaotični pojav na cesti, zaradi katerega imajo drugi težave.
Matematika zastojev je druga tema. Tukaj govorimo o jajcanju po mestu, vožnji pod omejitvijo in v tvojem primeru še načrtnem zajebavanju drugih udekežencev v prometu. Spet zelo sebičnmo gledaš na stvar.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Bellzmet ()
krneki0001 ::
"Ko sem enkrat sel tam, sem se povsem ustavil, potem pa sem pustil avto pred menoj da se je oddaljil"
Hvala. To vse pove o tvoji vožnji. Vreme ni isto kot promet tako, da ne razumem kaj bi ti matematicnim modeliranje kaoticnih pojavov (vreme) pomagalo pri prometu. Kakor jaz razumem tvoj post si ti kaotični pojav na cesti, zaradi katerega imajo drugi težave.
Oprosti, ampak vožnja po naših avtocestah je kaotični pojav.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
HotBurek ::
Jaz tudi tako, bolj po jajcih speljem na semaforju. Če je pa zadaj kdo preveč živčen, ker ni dosegel 50kmh v 2 sekundah, pa pohodim gas. In pol ga čakam na naslednjem semaforju pri rdeči in si mislim, če je dojel, da nima smisla divjat od rdeče do rdeče.
Scorpia ::
@molnar: ne ni res kar pišeš. Počasna vožnja povečuje gužvo kar se vidi ob slabem vremenu. In 100 avtomobilov ne more imet konstane hitrosti, tako da je tvoje početje zelo sebično. Mogoče ti res profitiraš in boljše prideš čez (čas, poraba,...) samo drugi udeleženci v prometu pa so zaradi tebe na slabšem ker jih s tem oviraš. Pa tvoj link je neki "laboratorijski test", ki nima veze z realno vožnjo po mestu.
"pri 70kmh pa prideš točno na naslednjo zeleno."
Ja ti že. Samo zaradi tega se pa za tabo dela kolona in nekateri že čez prvi semafor ne pridejo zaradi tega. Kar poglej kakšna gužva je v mestih, ko je dež/sneg ker vsi poačasi vozijo. Se pravi hitrost vožnje OGROMNO vpliva na gužvo/promet in vaše jajcanje veliko pripomore k tej gužvi. In to zaradi tega, da imaš 0,125L manjšo porabo in si ves pameten, ko drugi trobijo in blendajo. Ignorance is bliss?
kje na tržaški je omejitev višja od 70? :P
Je mislil neko "Recimo na tržaški proti hočam," ne Ljubljansko tržaško. Poglej od molnarja en post gor.
V oddaji Vdor v sistem na Nat. G., so opravili test skozi vožnjo v koloni. Voditelj je lepo razložil, zakaj nastaja nepotrebna gužva, oziroma ustavljanje. Zanimivo, ni omenil, kot tudi ostale študije, da so krivci počasneži. Prav nasprotno, problem predstavljajo hitri vozniki, ki se ne znajo prilagoditi razmeram in menjavajo pasove. Zato ostali morajo upočasniti ali zavreti, da se umaknejo in pol veste kaj sledi...
////
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Scorpia ()
Utk ::
Jaz tudi tako, bolj po jajcih speljem na semaforju. Če je pa zadaj kdo preveč živčen, ker ni dosegel 50kmh v 2 sekundah, pa pohodim gas. In pol ga čakam na naslednjem semaforju pri rdeči in si mislim, če je dojel, da nima smisla divjat od rdeče do rdeče.
Če je gužva, je to vseeno idiotsko, ker gre čez križišče manj avtov kot sicer. Sej ni treba vozit 100 do naslednjega semafora, do 50 pa vseeno lahko pospešiš čim hitreje. Tudi če pred naslednjim veliko prej spustiš gas.
Aston_11 ::
Jaz tudi tako, bolj po jajcih speljem na semaforju. Če je pa zadaj kdo preveč živčen, ker ni dosegel 50kmh v 2 sekundah, pa pohodim gas. In pol ga čakam na naslednjem semaforju pri rdeči in si mislim, če je dojel, da nima smisla divjat od rdeče do rdeče.On si verjetno misli podobno.
Jaz prihranim 0,1l/100km če se ponoči vozim samo s parkirnimi lučmi.
Ne verjamem zato, ker v vrhniški klanec v leru porabiš 10 ccm nafte, v 5. pa 5x več, torej 50 ccm nafte.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Aston_11 ()
RedDrake ::
Ja super. Potem pa vsi 30 km/h in ne bo zastojev ali kako? Svašta
Ne.
Fora je v tem, da prakticno vsi speljujejo pocasneje kot bremzajo.
Rezultat je da ce se nekje na random mestu pri gostem prometu en avto ustavi za sekundo, se bo deseti avto tam ustavil za pet sekund. Stoti pa bo tam stal ze kako minuto. Jasno?
Ce se nihce ne ustavi sploh, potem tisti stoti tam ne bo stal minuto, ampak bo imel ves cas hitrost in bo prevozil enako razdaljo precej hitreje.
Kot sem rekel.
Human stupidity is infinite.
Poglej malo koliko casa je potrebno da spelje na semaforju dvajseti avto. Dejstvo je da ce se cez semafor prepelje vec vozil v koloni ki gre 30km/h, kot pa ce ta ista kolona stoji in potem spelje pri zeleni.
Bellzmet ::
Ja to velja npr. za AC oz za daljše odseke seveda. Nikakor pa ne velja za mestno vožnjo kjer je na vsakih nekaj metrov semafor in/ali križišče. Vstavit se je potrebno že zaradi rdeče luči in seveda gre več avtomobilov čez, če se vse skupaj hitreje dogaja. Ti potem tako upočasniš vožnjo, da ljudje za tabo sploh ne pridejo čez semafor in se dela gužva.
Tudi tvoj način kjer čakaš, da se vsi spredaj oddaljijo in potem si rečeš matr dobr vozim k ni nobenega pred tabo. Seveda zadaj pa nastaja zastoj ker imaš ti neko kaotično neracionalno vožnjo.
Se spomnim na tale vic. Kaj je razlika med kačo in kolono? Kača ima pizdo zadaj
Tudi tvoj način kjer čakaš, da se vsi spredaj oddaljijo in potem si rečeš matr dobr vozim k ni nobenega pred tabo. Seveda zadaj pa nastaja zastoj ker imaš ti neko kaotično neracionalno vožnjo.
Se spomnim na tale vic. Kaj je razlika med kačo in kolono? Kača ima pizdo zadaj
šernk ::
po poraba.com če izključimo tiste, ki imajo manj od 10 zapisov sem tretji na lestvici pred mano sta 2 z nižjo porabo z 1.4 motorjem, jaz imam 1.6. če gledam spritmonitor.de sem v isti konkurenci na četrtem mestu po porabi pred menoj so spet samo 3 vozila z 1.4 motorjem.
s tem da je v mojo končno porabo všteto približno 40.000km vožnje po avtocesti po sloveniji z minimalno 3 (večinoma 4 osebe) osebami v avtu. če grem gledat pa samo porabo v letu 2015 ko se večinoma vozim sam ali v dveh max pa je slednja še pol litra nižja in ima samo eden v nemčiji nižjo porabo od mene (pa še to manj kot 0,1 liter). če mi pridete z vašo ler vožnjo 1 liter pod to porabo vam čestitam in jaz popolnoma umirim mojo vožnjo izklopim hladilno torbo v prtljažniku, izklopim klimo, zaprem okna in izenačim vašo porabo ali pa jo zbijem še dodatno dol.
še to: slaba lamda sonda lahko dvigne porabo vozila tudi za 1 liter, klima dvigne za pol litra, odprto okno jo dvigne za 2dcl...prihranite pa zato ker vozite v leru glede na prej izključno zato ker prej niste znali voziti in ste ali preveč neenakomerno držali gas ali pa premalo (prepozno) zavirali z motorjem.
s tem da je v mojo končno porabo všteto približno 40.000km vožnje po avtocesti po sloveniji z minimalno 3 (večinoma 4 osebe) osebami v avtu. če grem gledat pa samo porabo v letu 2015 ko se večinoma vozim sam ali v dveh max pa je slednja še pol litra nižja in ima samo eden v nemčiji nižjo porabo od mene (pa še to manj kot 0,1 liter). če mi pridete z vašo ler vožnjo 1 liter pod to porabo vam čestitam in jaz popolnoma umirim mojo vožnjo izklopim hladilno torbo v prtljažniku, izklopim klimo, zaprem okna in izenačim vašo porabo ali pa jo zbijem še dodatno dol.
še to: slaba lamda sonda lahko dvigne porabo vozila tudi za 1 liter, klima dvigne za pol litra, odprto okno jo dvigne za 2dcl...prihranite pa zato ker vozite v leru glede na prej izključno zato ker prej niste znali voziti in ste ali preveč neenakomerno držali gas ali pa premalo (prepozno) zavirali z motorjem.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
lexios ::
Jaz prihranim 0,1l/100km če se ponoči vozim samo s parkirnimi lučmi.
Men pa poraba pade na 0, pri vsakem daljšem klancu, če izklopim kontakt in se spustim z ugasnjenim avtom.
RedDrake ::
S troli se ponavadi ne ukvarjam, ampak tule ne bom popustil.
Greva po vrsti.
Ljudje upocasnijo (zavrejo, se ustavijo) hitrejo kot potem nazaj pospesijo. Je to res ali ni?
Privzamemo da je, dokler ne bo kaksnih konkretnih eksperimentalnih dokazov proti temu.
Torej, poglejmo zdaj robni primer z nekega random semaforja.
Pred semaforjem stoji 6 vozil pred rdeco lucjo.
Vozilo, ki se tej stojeci koloni vozil bliza ima dve opciji:
A) Vozi po omejitve skoraj do kolone in se potem tam ustavi
B) Zacne upocasnjevati ze prej in pride do kolone ravno takrat ko zadnji avto kolone ze spelje in ima hitrost 10km/h
Pri A, se bo moralo to vozilo ustaviti in tisto za njem tudi, in tisto za njem tudi ipd ...
Pri B, se ne bo ustavil nihce.
Torej, recimo da je interval semaforja 30s, da speljevanje vsakega voznika traja vsaj 2 sekundi.
Pri kateri opciji bo vec vozil preckalo semafor?
Daj si zracunaj, narisi, pogooglaj, kar hoces, dejstvo je da je v B to boljsa opcija. Zanimivo je sicer da ravno za prvo vozilo v drugi koloni casovno to nicesar ne spremeni - v vsakem primeru je omejeno s tistim ki je v prvi koloni zadnje. Torej tisti, ki vozi tako da ga drugi (in tudi ti) kolnejo in mu blendajo ter trobijo, ne pridobi (ali izgubi) nicesar.
Ampak za vsako nadaljnje vozilo v drugi koloni pa so razlike precejsnje.
Pridobijo torej ravno tisti, ki so zivcni, samo tega ne vedo, ker jim intuicija narekuje da morajo iti cim hitreje. Takih kontraintuitivnih stvari je na svetu malo morje, in tisti neinteligentni pac tega ne bodo dojeli drugace, kot ce poskusijo sami.
A bo zdej slo?
Al si se vedno na 1+1=3?
Greva po vrsti.
Ljudje upocasnijo (zavrejo, se ustavijo) hitrejo kot potem nazaj pospesijo. Je to res ali ni?
Privzamemo da je, dokler ne bo kaksnih konkretnih eksperimentalnih dokazov proti temu.
Torej, poglejmo zdaj robni primer z nekega random semaforja.
Pred semaforjem stoji 6 vozil pred rdeco lucjo.
Vozilo, ki se tej stojeci koloni vozil bliza ima dve opciji:
A) Vozi po omejitve skoraj do kolone in se potem tam ustavi
B) Zacne upocasnjevati ze prej in pride do kolone ravno takrat ko zadnji avto kolone ze spelje in ima hitrost 10km/h
Pri A, se bo moralo to vozilo ustaviti in tisto za njem tudi, in tisto za njem tudi ipd ...
Pri B, se ne bo ustavil nihce.
Torej, recimo da je interval semaforja 30s, da speljevanje vsakega voznika traja vsaj 2 sekundi.
Pri kateri opciji bo vec vozil preckalo semafor?
Daj si zracunaj, narisi, pogooglaj, kar hoces, dejstvo je da je v B to boljsa opcija. Zanimivo je sicer da ravno za prvo vozilo v drugi koloni casovno to nicesar ne spremeni - v vsakem primeru je omejeno s tistim ki je v prvi koloni zadnje. Torej tisti, ki vozi tako da ga drugi (in tudi ti) kolnejo in mu blendajo ter trobijo, ne pridobi (ali izgubi) nicesar.
Ampak za vsako nadaljnje vozilo v drugi koloni pa so razlike precejsnje.
Pridobijo torej ravno tisti, ki so zivcni, samo tega ne vedo, ker jim intuicija narekuje da morajo iti cim hitreje. Takih kontraintuitivnih stvari je na svetu malo morje, in tisti neinteligentni pac tega ne bodo dojeli drugace, kot ce poskusijo sami.
A bo zdej slo?
Al si se vedno na 1+1=3?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: RedDrake ()
lexios ::
Ne.
Fora je v tem, da prakticno vsi speljujejo pocasneje kot bremzajo.
Točno tko, fora je v enakomernem konstantnem toku, skratka če bi na AC vsi vozili eksaktno po omejitvah, ne bi bilo nikakršnih zastojev na odsekih z gradbenimi deli...
B) Zacne upocasnjevati ze prej in pride do kolone ravno takrat ko zadnji avto kolone ze spelje in ima hitrost 10km/h
Ampak če smo natančni imaš še primer:
C) Zacne upocasnjevati ze prej in pride do kolone in se potem tam ustavi
Ki ti demonstrira ravno tole: ravno za prvo vozilo v drugi koloni casovno to nicesar ne spremeni - ampak za vsako nadaljnje vozilo v drugi koloni verjetnost, da bo speljal skozi semafor brez ustavljanja narašča. No, problem je v tem, da prej ali slej spet zagori rdeča, časovni interval semaforjev v mestih je dokaj kratek in v praksi z upočasnjevanjem ne dosežeš prav dosti...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: lexios ()
m0LN4r ::
Konstanta oz. več kot se voziš s povprečno in manjša, kot so odstopanja boljše je za vse. Matematično in tudi testirano (google traffic jam test).
Več, ko se jih spredaj našopa na en kup, več se jih bo moralo ustavit in ponovno pospeševat in potem sprožijo verižno reakcijo za nazaj. Polek tega pa še lahko nastane ozko grlo, ko se ceste ožajo, torej 3-2-1 pas in pol maš gužvo.
Maš na youtubu dovolj testov.
Več, ko se jih spredaj našopa na en kup, več se jih bo moralo ustavit in ponovno pospeševat in potem sprožijo verižno reakcijo za nazaj. Polek tega pa še lahko nastane ozko grlo, ko se ceste ožajo, torej 3-2-1 pas in pol maš gužvo.
Maš na youtubu dovolj testov.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Bellzmet ::
Ja seveda z vsem tem konstantna hitrost in učinek bremzanja za kolono se seveda strinjam. To npr na AC ni sporno in je tudi dokazano.
Ampak za mestno vožnjo to ne velja. Tam počasna konstantna vožnja ni možna zaradi že križišč in semaforjev. Se pravi je nabolj pomembno, da se pride od A do B čim hitreje, kar pa seveda ni možno, če nekdo počasi konstantno vozi.
Npr. na Celovški ko je gužva je kolona npr. preko 3 semaforjev:
1. če "prvi" v koloni hitro vozi gre za njem več vozil v koloni čez semafor
2. če se "prvi" jajca in lovi neko porabo ali neke intervali in se dobro počuti ker pred sabo nima nobenega, pa za njim manj vozil pride čez zeleno luč in se gužva veča
Skratka na mestno vožnjo z križišči in semaforji ne moreš implicirati teh poizkusov.
Finta je v tem, da tebi se verjetno že fajn zdi kako lepo počasi cruzaš čez semaforje in ti ni treba bremzat...samo s tem oviraš promet za sabo.
Ampak za mestno vožnjo to ne velja. Tam počasna konstantna vožnja ni možna zaradi že križišč in semaforjev. Se pravi je nabolj pomembno, da se pride od A do B čim hitreje, kar pa seveda ni možno, če nekdo počasi konstantno vozi.
Npr. na Celovški ko je gužva je kolona npr. preko 3 semaforjev:
1. če "prvi" v koloni hitro vozi gre za njem več vozil v koloni čez semafor
2. če se "prvi" jajca in lovi neko porabo ali neke intervali in se dobro počuti ker pred sabo nima nobenega, pa za njim manj vozil pride čez zeleno luč in se gužva veča
Skratka na mestno vožnjo z križišči in semaforji ne moreš implicirati teh poizkusov.
Finta je v tem, da tebi se verjetno že fajn zdi kako lepo počasi cruzaš čez semaforje in ti ni treba bremzat...samo s tem oviraš promet za sabo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Bellzmet ()
m0LN4r ::
Govora je blo o zelenem valu (ctrl+f "val"), tudi na razlagovi je en takšen val, pa imaš samo 3 semaforje.
Res je, zdaj pa še prištej dodaten čakalni in speljevalni čas k temu A-B zraven. Prej ko prideš, dle boš čakal.
To o čem ti govoriš, bi se moral jajcat 20kmh. Tega pa ne dela nihče in niti semaforji niso tako nastavljeni.
Zdaj pa še pride hrup in onesnaževanje zaradi pospeševanja in zaviranja.
da se pride od A do B čim hitreje,
Res je, zdaj pa še prištej dodaten čakalni in speljevalni čas k temu A-B zraven. Prej ko prideš, dle boš čakal.
To o čem ti govoriš, bi se moral jajcat 20kmh. Tega pa ne dela nihče in niti semaforji niso tako nastavljeni.
Zdaj pa še pride hrup in onesnaževanje zaradi pospeševanja in zaviranja.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
lexios ::
Torej, recimo da je interval semaforja 30s, da speljevanje vsakega voznika traja vsaj 2 sekundi.
Ne pozabi vkalkulirat časa, ki ga N-to vozilo v 2. koloni potrebuje, da prevozi pot do semaforja pri zaviranju iz 50 na 10 km/h ali pri konstantnih 50km/h (oz. pospeševanju iz 50-->70 km/h tik pred semaforjem, kot je pri nas navada), se razumemo? Tisti 2 s za speljevanje, se hitr zgubita v npr. 10 s razlike, skratka tole je precej odvisno od dolžine poti in intervala semaforja... V skrajnem primeru, kot je npr. mestna vožnja, zadnje vozilo iz 2. kolone vozi skozi semafor več časa oz. še enkrat čaka zeleno!
...lahk pa poskusiš s številkami:
V primeru B 200 m pred semaforjem začneš zavirat iz 50 km/h na 10 km/h, v povprečju torej prevoziš to pot z 30 km/h, ok? V primeru A to pot prevoziš z 50 km/h in pritsneš na bremzo tik pred kolono, recimo da se ustaviš v trenutku, ok? Za speljevanje iz 0 km/h na 10 km/h v primeru A potrebuješ 5 s, recimo, ok? Pospeševanje iz 10 km/h na 50 km/h pa predpostavimo, da je v obeh primerih enako dolgo, ok? Zdj pa računaj...
nejcek74 ::
skratka če bi na AC vsi vozili eksaktno po omejitvah, ne bi bilo nikakršnih zastojev na odsekih z gradbenimi deli...
Glej tudi to ni cisto res, ozitoma to si prevec poenostavil, ker kljub vsemu: visja je hitrost = vecji je pretok vozil / uro / cesto
1a) se pravi, ce se bo 50.000 vozil zelelo spraviti iz lj v kranj, se bodo ob zvisanju povprecne hitrosti za 2x lahko tja spravili v 1/2 casa
1b) seveda pa imas tudi prav: zacetek in konec poti sta botlenecka in bosta itak zmanjsala hitrost celotne kolone ne glede na maksimalno hitrost
2) v resnici so problematicni vsi, ki povzrocajo nepotrebno zaviranje: sem spadajo tako tisti idioti ki niso sposobni zadrge pred zozanji (oziroma z menjavo pasov prisilijo zadaj vozece v ustavljanje) kot specialci s posebnimi rezimi voznje kot je OP
3) OP je tipicen primerek posebneza, ki mu druzina in druzba ni uspela prikazati, da je življenje lepse za vse, ce se s svojimi dejanji ne tezimo ostalim po nepotrebnem.
Drugace bi pa zagovornikom hypermilinga predlagal vrnitev vozniskega izpita, enako kot cestnim dirkacem. Dirkaci ogrozajo zivljenja, hypermilasi pa ne znajo sestevat in ocitno niso opravilno sposobni.
facepalm ::
ima hypermiling sploh kak pozitiven efekt, razen minimalnega sparanja na gorivu, katero se prej ali slej poplaca zaradi potrebe po izrednem servisu (vztrajnik, sklopka)?
negativnih ste nasteli ogromno, pozitivnih pa..
negativnih ste nasteli ogromno, pozitivnih pa..
menjalnik ::
Kaj tisti, ko imate 3l porabo gledate povprečno ali trenutno, ker trenutno mamo lahko vsi 3litre
lexios ::
Glej tudi to ni cisto res, ozitoma to si prevec poenostavil, ker kljub vsemu: visja je hitrost = vecji je pretok vozil / uro / cesto
Je, ker tisti ki vozijo po prehitevalnem pasu 180 km/h se pri zožanju pasu in gradbenih delih z omejitvijo 80 km/h upočasnijo in povzročijo zastoj pri vključevanju na vozni pas... Da talentov, ki upočasnijo iz 130 km/h na 30 km/h ne omenjam...
Tud tole kar Red Drake trdi drži, vendar vozilo v primeru mestne vožnje med semaforji (v realni situaciji, med prometno konico npr.) pri upočasnjevanju do semaforja vozi dlje časa in se tisti dve sekundi za speljevanje (2 s za prvega v kolini, 4 s za 2. v koloni, 6 s za tretjega v koloni...) hitro izgubijo v razliki časa, med vozilom ki do semaforja vozi npr. 50 km/h ali vozilom, ki vozi 10 km/h...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: lexios ()
lexios ::
ima hypermiling sploh kak pozitiven efekt, razen minimalnega sparanja na gorivu, katero se prej ali slej poplaca zaradi potrebe po izrednem servisu (vztrajnik, sklopka)?
Itaq, manjšo porabo goriva. Na vsakem klacu izklopi kontakti in se pelji z ugasnjenim avtom, ni obrabe sklopke, vztrajnika, menjalnika...
Dodatni pozitivni eketi:
- bolj eko
- manj hrupa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: lexios ()
m0LN4r ::
Da talentov, ki upočasnijo iz 130 km/h na 30 km/h ne omenjam...
V primeru, da moraš prek na drugo stran ACja skozi tisto grabo in železne pokrivače na sredini. Moram jst na 40-50kmh it, ker drugače mi pobere še kaj z avta.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
lexios ::
V primeru, da moraš prek na drugo stran ACja skozi tisto grabo in železne pokrivače na sredini. Moram jst na 40-50kmh it, ker drugače mi pobere še kaj z avta.
Pritoži se na dars, da ne znajo uredi odseka, tko kot je treba. Govora je pa o povprečni hitrosti, glede na moje izkušnje večina nadaljuje z vožnjo 40-50 km/h oz. še upočasnijo, za vsak slučaj najbrž? Problem je vsekakor tudi na strani ljudi, ki projektirajo in izvajajo gradbena dela. Tudi npr. to, da se vozni pas (štajrski del AC trenutno recimo) razdelil na dva dela je možno zgolj na Balkanu, predstavljaj si da si tujec, vremenske razmere so slabe, noč, slaba vidljivost in pač zaviješ na napačni pas ter zaj... možnost za izvoz!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: lexios ()
m0LN4r ::
Ko so popravljali AC proti Grazu lani je bil isti princip zaprtja.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
lexios ::
V Nemčiji npr. to kjer se da sicer urejajo po odsekih oz. etapah, pred izvozom v mesta, kjer ni možnosti obvoza, se gradbena dela zaključi, AC razširi oz. omogoči izvoz in za izvozom nadaljuje z gradbenimi deli... Ko se zaključi z deli na teh odsekih, se uredi še odseke z izvozi in spelje tok na že urejene dele...
Je pa rzlika že v samem projektiranju AC in ljudje, če je omejitev 60 km/h peljejo 60 km/h, v skrajnem primeru 50-80 km/h, in ne 20-30 km/h kot se lahko vsak dan prepričaš na slovenski AC!
Je pa rzlika že v samem projektiranju AC in ljudje, če je omejitev 60 km/h peljejo 60 km/h, v skrajnem primeru 50-80 km/h, in ne 20-30 km/h kot se lahko vsak dan prepričaš na slovenski AC!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: lexios ()
HotBurek ::
Pa si za primer vzemite 20 težkih tovornjakov. Lažje je, če se konstantno peljejo (30-50 v naselju med semaforji), kot da pri vsaki rdeči speljejo po polžje...
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | "Šparanje" sklopke na avtu (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 46741 (34964) | INSIDE |
» | Proizvajalci avtomobilov prirejajo statistike o porabi (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 34093 (25172) | nekikr |
» | Poraba avtomobila. (strani: 1 2 3 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 23010 (19757) | Zheegec |
» | Dva centa za pospeševanje iz cestninske postaje (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 7107 (4637) | Tomi |
» | Varčna vožnja (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 25322 (20825) | Malner |