» »

Varčna vožnja

Varčna vožnja

1
2
3 4

Stepni Volk ::

bobek - iz članka je samo razvidno, da sta vozila po mestu. Preberi del, ki govori o vožnji mimo stadiona, semaforji...

Pri tem bi nemara veljalo omeniti, da Slovenci ne premoremo velemst. Iz centra Ljubljane do table, ki označuje konec mesta sem v običajnih voznih razmerah v 10 min. V primeru špic in raznih nesreč, je trajalo tudi že 45 min.
V vsakem primeru se to ne more primerjati z velemseti, kjer bi takšna vožnja trajala uro in več. Zato se tudi nasveti glede ugašanja motorja veliko prej povrnejo, kot v našem primeru. Sam stojim na maksimalno 6 semaforjih na svoji poti, prebivalec velemesta ima faktor 10 ali več.

Bolj za šalo in čisto malce za res: "Predlogi za varčevanje"
* Če se bo naftna kriz nadaljevala in onasneževanje povečevalo, bi mora bilo potrebno sprejeti zakon, da pešci nimajo več prednosti. Saj vsako zaviranje in speljevanje povečuje porabo. Začuda zelenim širom po sveto to še ni kapnilo. Tu so nam vzor lahko Kitajci, kjer pešci nimajo prednosti (jih je preprosto preveč in bi posledično vozilo lahko samo stalo).
* Modri nasvet britanske vlade glede varčevanja in okoljevarstva je bil: "Najbolj ekološka in varčna pot je tista, ki jo ne opraviš."
Komentiral jo je že Jeremy Clarkson (Top Gear), tako da meni ni potrebno :)
* Toplo gredni plini... če so avtomobili res glavni vzrok za otoplitev podnebja, naj to čimprej storjio. Posledično bo moja in tudi vaše hiše manj ogrevane, kar bo znižalo svetovno porabo goriv in ugodno vplivalo na ceno goriv. BTW, že v temi o Prius-u sem podal izračun porabe goriva za ogrevanje hiše in celoletno porabo obeh vozil pri hiši. Seveda hiša krepko vodi pred seštevkom porabe obeh vozil.
* Varčno je tudi, če se skupaj v službo vozi več ljudi, ne samo eden v vsakem vozilu, kot lahko opažate na cesti. Država bi lahko daa olajšave za vse, ki se dnevno skupaj vozijo v službo. Vsi sedeži v avtomobilu zasedeni: tak in tak procent... in tako navzdol.
* Vsi, ki se vozijo s kolesi in ostalimi napravami na lastni pogon, naj bodo deležni kakšne olajšave pri plačilu davkov (recimo vsaj ekološkega dela).
* poleg števca kilometrov naj bodo avtomobili opremljeni še z obratometrom, ter board computerji... svoje podatke morajo pošiljati v realnem času centralnemu sistemu, ki bo glede na porabo dodatno obdavčil voznika, oz. ga le tega oprostil.
* registracija vozil naj bo plačana glede na normno porabo vozila, onasneževanje in njegovo težo, saj ceste uničuje teža vozil in ne moč motorja, podobno glede onasneževanja: lahko več porabi a manj onasnežuje: Lexus 430h.

Zgodovina sprememb…

b0B3k ::

Torej predvidevam, da po ravninskem delu, ker mi v bistvu nekaj ni jasno, če greš v hrib lahko voziš pod 1500 obrati (govorim za dizla), imaš npr v 4 predstavi, in pedal tišiš skor do konca, pa ne mi rečt da pol manj porabiš kot da vržeš v višjo predstavo in spustiš pedal na min pa pelješ v normali delovni moči motorja ?!?

Stepni Volk ::

Pravilno ugotavljaš, da je nasvet glede obratov mišljen za ravninsko vožnjo. Saj boš v hrib zelo težko vozil z minimalnimi obrati. Vprašanje naklona ceste je seveda tudi kateri obrati bodo optimalni za porabo. Če imaš board computer, boš sam ugotovil katero so. :)

Brane2 ::

Kar se vožnje z nizkimi obrati tiče- odkrivanje tople vode.

To mi je na svojem golfu pokazal fotr, ko sem kkomajda dobil vozniško. Takrat mi je tudi razložil tehnično ozadje vsega.

Sedaj pa razni cajtngi stvar prodajajo kot višjo stopnjo zen budizma.

A je ena bistvena razlika med mojim fotrom in voznico, ki je pisala o svojih izkušnjah s tem.

Moj padre je videl več motorjev z notranje strani kot sem jih jaz z zunanje in ko je prišel čas za generalko na golfu, je sam naredil generalko in prišel skozi za 80 kSIT. Ker domnevam, da je tista baba ne bo delala sama, kot tudi mnogi drugi tu ne, vam svetujem da se pozanimate na servisu za stroške. Za mojo astro hoče kolega, ki bi to opravil v svoji garaži ( je pa profi in počne to tudi v službi) nekako 400 kSIT. Seveda boste iz serviserja tu težko dobili dokončen odgovor, ker dokler ne odpre mašine, ne ve kaj bo vse teba zamenjati, a po vztrajanju se da izvedeti za neko spodnjo mejo...

Kojekakve cajtnge, "TUV", vlade itd boli *urac za trajnost vašega motorja. Pravzaprav raje vidijo,d a kupujete več, saj od tega posredno živijo. Pri insistrannjui na obremenitvah v nizkih obratih nastajajo večje in škodljivejše obrementive kritičnih delov motorja (ventili, bati, ležaji itd) in motorju se zelo pozna način vožnje. Kak avto, ki je bil praktično stalno vožen umirjeno na relacijah recimo Ljubljana-Stuttgart bo lahko po 200.000 km imel motor v boljšem stanju od avta, ki ga je mulc gonil na kratke relacije in z njim naredil le 120.000 km...

Za te zadeve so verjetno bolj primerni dizli, ker imajo itak tam večji navor, kritični deli so pa zaradi višjih pritiskov itak narejeni bolj robustno in z večjo rezervo.

Sem za varčno vožnjo, ampak pri vsem je treba imeti mejo. Ko bo vlada za svoja službena vozila kupovala čričke s porabo 3.5/100, bom njene nasvete resno jemal. Ko bo Petrol v ceni benza zajel tudi stroške generalke mojeg aavta in mi jo periodično opravil, bom z največjim veseljem coastal.

Iz tiste generalke ali dveh, kjer sem bil zraven, ne vlečem ravno najlepših izkušenj. Globoke, krvave praske, smrad po benzu in olju, ki se ga ne znebiš, bolečine v vseh okončinah in nenehno fehtanje folka, da te zategnejo po avtodele in sploh kamorkoli, ne vem no. Raje porabim tistih 0.5 dcl/100 več...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Boeing ::

Eh, Stepni, zdaj pa že konkretno bluziš... olajšave pri dohodnini za biciklarje ? Ja, se bo vsak 29. marca enkrat peljal 2km, se poslikal, priložil sliko in zahteval -3%.... :)

Telemetrija v avtih zaradi porabe ? Pa veš da lahko na ta način posreduješ tudi svojo lokacijo (kost za privacy-paničarje) ? Bolj učinkovito bi bilo, če bi država vsakemu, ki se odloči kupiti hibrida, dala zraven 2000 eur, tako kot to delajo v kaliforniji (no, tam dajo zraven 4000$ (popust pri dohodnini) ampak u get the point :))


Pa še nekaj. Bolj, kot boš ti užival v jajcanju in cincanju po cestah pri 50/h in se slinil ob 0.1l manj porabe, toliko bolj bo 18 letnen smrkavec, ki ima 2 meseca izpit in nima pojma o šparovni vožnji, užival, ko te bo prehitel in s tem steral mašino na 6k+ obratov - in pri tem porabil več kot si ti prišparal prejšnjih 20 in boš naslednjih 30km :)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Stepni Volk ::

TribesMan - ker del poti prevoziva po točno isti cesti, sem danes z uro štopal interval rdeče luči semaforjov po Šmartinski ulici:
- pri BTC-ju: 30s
- pri Žalah: 40s
- 1 pred podovozom na Topniški: 25s (je bila kolona, ker drugače pridem skozi ta semafor BP)
- Šmartinsk/Topniška: 54s

Tako, da dvomim, da te vsak semafor zaustavi le za 15s. Morda je samo občutek tak.

TIstega pri BTC-ju sem se izognil tako, da sem vozil v leru in se je vklopil, ko sem se do tja prikotalil.
Pri Žalah sem stal še dalj časa, ker se tam sedaj zožuje zadeva na lev pas (prejšnji teden se je na desno) in je bilo ugašanje motorja smotrno.
Na naslednjem, ga nisem ugasnil.
Sem pa pred podvozom, ker se je rdeča vklopila, ko sem ravno pripeljal iz ovinka. Pred mano sostali avtomobil, tako da sem cca. 10s dlje stal...

Boeing - kaj od naslova nisi razumel: Bolj za šalo...

Microsoft ::

Pa dej enkrat zmer, kolko avto pri 1000 obratih porabi v 1 minuti bencina? Stevilka bo brezvezno majhna in manjsa, kot je strosek, ki ga povzroci en sam vzig motorja.


by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr

neoto ::

Microsoft: tale tvoja trditev ni čisto pravilna. Motor v prostem teku porabi nezanemarljvo količino goriva. Vsaka minuta stanja ti da porabo, kot če bi prevozil en ali več kilometrov.

Stepni Volk ::

Microsoft - podatek je podan: po 9 sekundah ugasnjenega motorja si na istem, kot če bi avtopustil v leru. V 10 sekundi si že na profitu. Vzami ali dodaj sekundo ali dve, glede na tip in prostornino motorja.
Kot zapisano, je profit pri vlikosti naših mest in dolžini prevožnih razdalj minimalen. A to počnem tako zavoljo mojih sosedov (v leru do doma), okolja kot zase. Veliko bolj udobno je sedeti v avtomobilu z ugasnjenim motorjem.
Problematične so zime, ko se temperatura spusti pod ničlo: takrat ne ugašam.

neoto - poraba v leru je cca 1l/1h, z izklopljeno klimo seveda :).


Pred dvemi mesecemi sem imel 2 dneva testneg Renault Modus-a 1.5Dci 80ps s steklenim strešnim oknom. Ko sva ga prejela je imel povprečno porabo 6,7l/100km. Prvi dan se je z njim vozila žena, ki je povprečno porabila 5,4l/100km.
Naslednji dan sem ga prevzel jaz in vozil takorekoč z enim očesom na trenutni porabi goriva. Na avtocesti sem vozil 80km/h v peti, drugje 60km/h v četrti (to drugače velja za najbolj varčno razmerje).
Dodatno sem ugašal motor na znanih mi semaforjih, ter jadral na znanih odekih ceste. V dodatno napihovanje gum, impulzni pogon se nisem spuščal. Avto je prilezel na 3,4l/100km. Na vožnji nazaj do lastnika sem vozil tako kot običajno, poraba je skočila na 4,5l.

Z varčno vožnjo torej lahko privarčuješ, vprašanje je ali si se zmožen toliko vpreči v vajeti in drugačen način razmišljanja. Za ostale znance in sodelavce sem že sedaj ekstremist, čeprav vem, da vozim veliko bolj razsipno in zaradi neupoštevanja tu zapisanih navodil izgubljam 1 - 1,5 litra / 100km.

Eden boljših učiteljev je bord computer in prikaz trenutne in povprečne porabe. Zato se bom v naslednjih vozilih potrudil, da jih bom imel. :)
V svoji vozniški karieri sem vozil veliko različnih vozil in vedno prišel s porabo pod navedenimi tovarniškimi podatki. Tega mi ni uspelo samo pri Renault Twingu 1.2 16V in Alfa Romeo 155 1.8 Twin spark.
S Polom se zavedam, da lahko to dosežem, a se mi ne da. V službo ponavadi odidem prepozno in se potem ne morem po AC voziti s porbniško idealnimi 80km/h. Prav tako moram na križiščih kdaj hitreje speljati...

Bi bilo pa morda organizirati en SLo-Tech izlet, kjer bi si svoja vozila napolnili z gorivom, pokrov motorja in dotok goriva zaplombirali, se odpravili do cilja in preverili, kdo je porabil najmanj, ter v kolikšnem času je prišel na cilj :)

Zgodovina sprememb…

Roadkill ::

Poraba v leru je 1l/1h... torej pri bremzanju z mašino na 100m počasnega ustavljanja prihraniš ... 0,000....2l?

Ja, jest sem še en tistih, ki nima kaj pisat v to temo, ker se ne strinja z vami. Ko vidim folk, ki fura z ugasnjenimi lučni, jim poblendam injih ne prižgejo iz principa večkrat pomislim na to, da jih imajo mogoče zgasnjene zato, ker šparajo bencin. Takrat me začne bolet glava in pa trebuh od smeha.

Smiljo se mi vaše zamorjene mašine in pa vozniki v vaši bližini. Mislem sej vem, da vas večina ne voz tako kot teče debata tule, ampak usen... no ja... morda sem še premlad, da bi razumel.

Drugače sem pa tut jaz za foro probal eno rundo malo bolj počas furat, pa mi je sestra števec resetirala ... dvakrat, tako da ne vem, če je bilo pod 6l. :)

ergo: raje dam 1000sit na mesec več in vozim kot mi paše.
Ü

Microsoft ::

Na avtocesti sem vozil 80km/h
Ok, ce se gres neko doseganje minimalne porabe, je to vredu. Samo, da bi se pa stalno takole vozu, je pa kriminal. Ce ne drugega, na izpitni bi, hvala bogu, padu! Kar je prav. Ni razloga, da se tam, kjer je omejitev 130, jajcas 80 in prisiljujes prazne tovornjake z omejitvijo 90, da te prehitevajo.;(


by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr

Utk ::

To je res, ti kar šparaj, jaz da tudi, ampak ne tako da se voziš 80 po avtocesti in 60 po navadni:\

Brane2 ::

Po nekaj letih vožnje in vzdrževanja parih avtomobilov dosedaj sem dojel, da hitra vožnja ne pomeni samo litra ali dveh večje porabe. Vsak tak liter potem plačaš ohoho skozi vzdrževanje avta.

Zato se, če se da, držim racionalne vožnje. Ker je avto stalno v optimalnem režimu ali blizu, porabi manj, kot bi sicer.Pri takem režimu vožnje bistveno manj obremenjujem tako podvozje kot motor. Povrhu vsega sem bistveno varnejši in tudi v primeru trka je škoda manjša kot sicer. Da o kaznih ne govorimo. Skratka, racionalna vožnja ob dobrem vzdrževanju je win-win all around.

Da bi se pa sedaj vozil stalno 80 o avtocesti v 5-ti prestavi mi je pa malo mimo. Ja, benz ima svojo ceno, moj čas in potrpljenje pa tudi. Poleg tega je taka vožnja lahko rizična na avtocesti.
On the journey of life, I chose the psycho path.

Poldy ::

Ampak tole je pa cela znanost...

Zakaj pa potem človek enostavno ne proda svojega avta in kupi neko Škatlico 1.0. Ostalo mu bo še kar nekaj denarja + vozil bo lahko z normalnimi obrati.

neoto ::

Roadkill, se čisto strinjam s teboj.
Drugače pa je taka 'varčna' vožnja lahko zelo nevarna. Če ves čas pogleduješ na računalnik (torej stran od ceste) postaneš nevarnost za vse udeležence.

TribesMan ::

Stepni... nevem kaj si ti počel, ampak danes ob 14:50 sem jaz prepeljal celo šmartinko (od topniške do avtoceste) brez da bi me en semafor ustavil... ubistvu edin plac na celi poti kjer sem čakal malo dlje (okoli pol minute) je bil tam k zaviješ na kolodvorsko... (če se tko reče... tam mal pred "orto barom")

Zjutraj ko sem šel pa v center (ob 7:10) sem pa čakal ene pol minute pri fordu in 10 sekund iz šmartinke na topniško... ostalo sem pač prevozil v "tekoči koloni" tko da nimaš kej vgašat...

LP

TribesMan
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Fizikalko ::

Iz mojih izkušenj so najpomemnejši faktrorji pri minimalizaciji porabe sledeči:
- čim bolj konstantna hitrost, ne prevelika
- normalno speljevanje brez sunkovitosti
- polne gume
- ler
- poznavanje relacije

ostalo vpliva minimalno (razen klime seveda). Pri upoštevanju zgoraj naštetega mam doseženo 3.4 l / 100km. Če bi se pa še bolj potrudu, bi blo pa mogoče mal pod tri, ampak bi pa znoru... tko da ... tut šparanje ma meje seveda.

Vice ::

Dejte no s to varčno vožno in ugašanjem avtomobila mal pretiravate. Ja zlo verjetno bo zaradi tega ena sraka manj imela pljučnico, ko si bo nekdo, za boljši spanec, po neki svoji logiki, ugasnil za par sekund avto pred semaforjem. Izbljuvek avtomobila v ozon ti izniči vžig, poraba ja... na litre je manjša. V amortizacijski dobi avtomobila boš ti Stepeni svetu in sebi prihranil 1 deci bencina in eno migreno ljubljanskemu vrabcu. Zakaj si ne napneš še kakšnega jadra, za manjšo porabo???
Ampak ta z ugašanjem je tok dobra kot v podobni temi z odvajanjem vode iz avtomobila in neposrednim vplivom na poplave. Pa brez zamere.

Stepni Volk ::

Poglejmo, kaj pravijo naše oblasti in internet.
Policija in Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Republike Slovenije pravita takole:
V zadnjem desetletju beležimo izreden razvoj avtomobilskih motorjev, ki omogočajo nov, varčen, okolju prijaznejši in varen način vožnje. Voznik pri takšnem - varčnem načinu vožnje:
* vozi z manj kot 2.500 obrati na minuto,
* menja v višjo prestavo pri 2.000 obratih pri avtomobilih z bencinskim motorjem in pri 1.500 obratih z dizelskim motorjem
* pospešuje in zavira postopno
* kasneje menja v nižjo prestavo
* po nepotrebnem ne zavira in ne menja prestav
Z varčnim načinom vožnje lahko za 10-15% zmanjšamo porabo goriva in emisije CO2, za 10-25% zmanjšamo število nesreč, pomembno zmanjšamo hrup, zmanjšamo stroške vzdrževanja vozila zaradi manjše obrabe in povečamo udobje vožnje. Kljub temu pridemo na cilj v istem času, kot če bi vozili agresivno. Kako lahko z varčno vožnjo varčujemo z gorivom kaže slika povprečne porabe goriva pri vožnji v določeni prestavi. Na sliki se jasno vidi, da moramo hitro menjati v višjo prestavo in večino poti prevoziti v najvišji prestavi.

Varčna vožnja zahteva tudi stalno skrb za pravilen tlak v pnevmatikah, poleg tega pa moramo z vozila odstraniti odvečni tovor (prtljažnik, kovček za prtljago itd.). S takšnim načinom vožnje lahko (če upoštevamo povprečen avto in prevoženih 1.200 km) prihranimo mesečno od 10 do 15l goriva.

Pomemben dejavnik porabe goriva je zračni upor. Strokovnjaki so s poskusi ugotovili, da lahko voznik, ki vozi s hitrostjo 85 km/h 50 m za tovornim avtomobilom (kar je zadostna varnostna razdalja po načelu "2 sekund"), prihrani 6 do 12 odstotkov goriva. Morda je to podatek, ki bo prepričal vsaj del voznikov, da se kdaj splača voziti v varnem in varčnem zavetrju za tovornim vozilo, še zlasti takrat, ko je alternativa nevarno prehitevanje.


Kar si lahko preberete tudi v boršuri v PDF formatu: Hitrost in varnost prometa. Še več si lahko preberete v vladni brošuri, ponovno v PDF formatu: Vzemite manj imejte več

Škoda na kratko svetuje sledeče:
Nekaj uporabnih nasvetov za varčno vožnjo:
1. Speljite takoj po zagonu motorja, niti pozimi ne pustite, da se ogreje na mestu.
2. Največ prihranite pri vožnji z nizkim številom vrtljajev. Zato pravočasno prestavite v višjo prestavo in ne obremenjujte motorja.
3. Ne zavirajte po nepotrebnem, izkoristite zavorno moč motorja. Če npr. na semaforju gori rdeča luč, prestavite v nižjo prestavo.
4. Motor naj ne bo vključen po nepotrebnem, npr. pred prehodom čez železniško progo ali med natovarjanjem oz. raztovarjanjem.
5. Izogibajte se prekomerni teži v vozilu ali prevelikemu zračnemu uporu. Zato naj bo strešni prtljažnik nameščen samo, ko ga uporabljate, v prtljažniku pa ne imejte odvečnega tovora.
6. Redno preverjajte tlak v pnevmatikah. Zaradi prenizkega tlaka se pnevmatike hitreje obrabijo, poveča se poraba goriva.
7. Tudi vozilo mora biti v tehnično brezhibnem stanju. Svoje vozilo redno vozite na servisne preglede.



ADAC ima to dodelano:
Avto stoji, naj ugasnem motor?
Tudi če se vozilo ne pelje potrebuje energijo ob prižganem motorju. Povprečna poraba je tako 1liter na uro.
- Izklop motorja se izplača že po 10 sekundah, pri starejših po 20-ih. Pri tem velja, da pri postankih daljših od 20s (prehod preko železnice, zastoj na cesti) obvezno izkolpiti motor!
- Po 30 členu StVO (nemški zakon) je na prehodu preko železnice obvezno potrebno izklopiti motor. V nasprotju se kršitelje kaznuje s kaznijo do višine 10 €
- Kritično je izklapljanje motorja pri rdeči luči semaforja. Pomembno je, da po izklopu motorja damo kontakt, da električni porebniki delujejo. Pozor nekateri avtomobili ob izklopljenem motorju avtomatično izklopijo luči in preklopijo na pozicijske, kar je dovoljeno le za parkirana vozila, zato čimprej dajte kontakt.
...
Clever fahren - sprit sparen navaja koliko več porabiš:
TEŽA - 100kg dodatne teže te stane od 0,2 do 0,6 litra na 100km
AERODINAMIKA - smuči, strešni kovčki in nosilci povečajo porabo od 10 do 50%
KRATKE POTI - izogibajte se kratkim potem, hladen motor porabi ekstremno veliko goriva (30l/100km)
GRETJE in KLIMA - povečajo porabo do 0,7l / 100km
Fahrweise - način vožnje:
- startajte motor brez dodatnega gasa
- takoj, ko speljete prestavite v 2
- pospešujte s 3/4 gasa
- pravočasno prestavljajte v višjo prestavo, t.j. pri 2000 obratih na minuto
- na prestavljajte nazaj, dokler motor deluje tekoče in pospešuje z dovajanjem gasa, vsako prestavljanje stane gorivo
Naučiti se je tudi potrebno:
- predvidevajte poteze naprej, vsako zaviranje izničuje energijo
- dokler je možno izrabljajte zavorno moč motorja, ko se približujete rdeči luči, ne prestavljajte v lerm, saj je večina avtomobilov pri zaviranju z motorjem opremljena z zaporo, ki preprečuje dovod goriva
Će s temi preporstimi metodami lahko znižater porabo od 10 do 20%.

P.S. Tudi v primeru zastojev v tunelih je obvezno potrebno ugasniti motor.

Zgodovina sprememb…

Microsoft ::

To, da avto takoj po zagonu pustis na meru cakat, pa res nisem vedel, da skoduje. Kdo kaj vec ve, kaj konkretno se takrat bolj obrablja, kot ce bi se takoj zacel peljat?

Sicer se pa sam tako vozim, da imam obrate vedno med 1500 in 2750. Izjema je 5 prestava, ker je treba dat malo vec gasa, da prilejzez do ~150, ce si na AC. Vsakic se tako zamislim, zakaj hudica ni 6 prestave, ker bi jo z veseljem uporablju.:\


by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr

Zgodovina sprememb…

b0B3k ::

Mislim, da bi pred šolo varčne vožnje bilo potrebno uvesti šolo kulturne vožnje. Kajti, če v Ljubljani in za 1 sekundo zamudiš pri zeleni luči, je takoj kažin in se besni vozniki naslanjajo na svoje hupe. Še posebej, če je na reg. tablici ne-Ljubljanski grb.
Ali pa, če malce počasneje zapelješ proti semaforju se zna zgoditi da te "izkušeni" 18-letni vozniki prehitevajo in žugajo da si "mona" ;). Pa čeprav se po ljubljani voziš dlje časa kot znajo oni hoditi.
Torej če v Ljubljani ugašaš motor pred semaforji, zna biti to lep hec ...

neoto ::

...pospešujte s 3/4 gasa...
To ni kar tako. Treba je dokaj hitro speljat in doseči potovalno hitrost in ne da se vlečeš in počasi matraš motor.

TESKAn ::

Stepni Volk, očitno ti naši še niso vozili turbodizla. HDi začne šele pri 1500 RPM lepo tečt, kar je nižje se bojim, da mi motor crkne.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

gzibret ::

> Na avtocesti sem vozil 80km/h v peti,

Najbolj varčna vožnja je, da se z eno vlečno vrvjo privežeš za kamion. Poraba je zanesljivo 0 l/100 km.

Dajte dajte no, 80 km/h po avtocesti. Joj. Kdaj veš, da pretiravaš? Ko te začnejo kamioni prehitevat >:D .

Pa Stepni Volk, svetovanje, naj na dolgih klancih ugasnemo motor, smatram za poskus uboja večje skupine ljudi.

Sicer pa moj recept za varčno vožnjo - čim manj po premzi. Pa vozit PO OMEJITVAH. Pa med vožnjo NIKOLI ugašat motorja (da ne boste prišparanega bencina morali kompenzirat z razbitim avtom ali celo kakšno bolnico ali krsto).
Vse je za neki dobr!

wishmaster ::

Sej res ,pri novi turbodieslih šele pri 1250-1750 obratih začne laufat turbina.In tist ko prakticira šaltranje pred vklopom turbine pri novih dieslih je mal nor.In pri takih ni čist nič čudno da avto crkne. Kje so cajti ko si diesla moral šaltat v višjo brzino pri 1500 obratih.(časi navadnih dieslov -npr. golf 2.Za to da prizgeš avto in si na mestu prvič slišim da škodi.Mogoče če ga prizigaš v garaži ,pa še pri zaprtih vratih.Kaj pa stari tovornjaki ,ko ga je treba pozim pol ure prej vzgat ,da sploh malo vleče.

Varčna vožnja ima pa tudi slabe lastnosti.Recimo nekdo se vozi skoz največ z 2500 obrati po mestu ali lokalnih cestah .Tak je bilo pri prejšnem lastniku mojega cliota. Potem si pa mislite kok je bilo ko sem prvič šel z takim avtom na avtocesto.Mal je po mojem mnenju dobro da se varčuje ,preveč pa že lahk bolj škodi kot koristi.Jaz recimo sam na avtocesti šaltam pri 4000 obratih al več.Čeprav ni varčno ampak vsaj mal ventile spucaš ,če druga ne >:D

OZZY ::

neoto:

......pospešujte s 3/4 gasa...
To ni kar tako. Treba je dokaj hitro speljat in doseči potovalno hitrost in ne da se vlečeš in počasi matraš motor....


Kaj si hotel s tem povedat. Da gas do daske in čimprej doseči recimo 90km al ne.

Ker če recimo šaltaš v visokih obratih je poraba veliko višja kot pa če postopomoma dosegaš potovalno hitrost.. Če še nisi imel prilike videti trenutne porabe, ki jo kaže avtu računalnik pejt v en avto ki to ma...Pa boš videl.

gas do daske in čimprej doseči hitrost..poraba cc 2.5x večja po kompjuteru ..... cc 27-37 ali celo večL odvisno v kateri brzini si (moje izkušnje)
postopoma....cc 12-14L ..1x hitrej pa ne boš dosegel potovalne hitrosti z prvim načinom.

ko pa rpideš na potovalno pa lepo normaliziraš vse in je..
Go with the flow.

borchi ::

all in moderation, moderation in all!

večino nasvetov, ki jih podaja stepni volk in ostali "hard core" varčevalci upoštevam. ker tako veli zdrava kmečka logika. ne bom pa ugašal motorja na semaforjih, kjer ni označeno čez koliko sekund se prižge zelena, ne bom se vozil z gumami trdimi kot kamen, ker to JE nevarno, ne bom jadral ali vozil v (pre)visoki prestavi, ker to JE nevarno, ne bom vozil manj kot je omejitev, ker to na slovenskih cestah JE nevarno, ne bom "kvačkal" po prometno zabasanem mestu, ker to JE nevarno.

če lahko izbiram med 0,1L manjšo porabo in 10 minutami časa, ki ga delodajalec plača VSAJ 10x več kot jaz bencin, se bom raje odločil za hitrejšo vožnjo. tudi če ne dobim plačanih nadur in v službi dejansko delam, sem sloveniji naredil veliko več dobrega kot z malo manjšo porabo. drugo je, če v službo samo "hodiš". velika večina pa jih v službo hodi DELAT.

kljub vsemu temu razsipavanju energije, sma z 10 let starim bencinarjem (polo 1.4) zmenjena na 5,2-5,5L. tudi če je skoraj samo avtocesta ne pridem čez 6L. za 1.000 sit na teden sem z normalno vožnjo prihranil za 10.000 sit delodajalcu in vsaj 5x manjkrat me je skoraj "snela" honda accord.
l'jga

neoto ::

Ozzy: vozim z dvema avtomobiloma, ki imata števec (en turbodiesel in en bencinar) in nisem rekel, da moraš ful gasa. Ko pospešuješ pustiš tam do 3k obratov, pol šaltaš. Potem pa daš v čimvišjo prestavo in se pelješ čim bolj enakomerno.
Kolikor sem imel prilike to stestirat, se je vedno obneslo. Ne moreš pa tega prakticirat v mestu, kjer nimaš neke stalne hitrosti.
Drugače se pa lahko vozim z bencinarjem po (ravnem) naselju tudi pri 1100 obratih v peti prestavi, pa gre čist lepo (toliko da malo na gas tišim).
Pa glede tistih 80 km/h na avtocesti: če toliko šparaš se pelji raje po navadni cesti in ne ogrožaj drugih. Namreč tisti, ki na avtocesti še tovornjaki prehitevajo, res ovirajo promet.

Utk ::

Poln gas ni isto kot visoki obrati, me čudi da to enim še ni jasno...ali pa vozijo same poršeje ki takoj potegnejo na 6000 obratov, ne glede kako hitro greš. No, vglavnem, če imaš recimo 2000 obratov v 5., daš komot poln gas, da prideš do tiste hitrosti ki je rabiš. Recimo 130 na avtocesti. Če nimaš ferrarija to ne bo glih v trenutku. Tako bo avto porabu manj kot če pol ure lezeš do 130. Je nekdo že dal na ta forum link ki pravi da ima motor pri polnem gasu najboljši izkoristek. Pri polnem gasu, ne pri polnih obratih, lepo prosim.

Boeing ::

Hja, če se počasi cijaziš od 0 do 80, recimo, boš imel pač neko malo porabo okoli 10 litrov.

Če pošteno stisneš mašino, se le ta zvrti (in spuca ventile, kar je dobro), poleg tega pa s porabo 20-25 litrov prideš do želene hitrosti najmanj 3x hitreje - plus tega, da ti zadaj vozeči ne prikličejo na glavo vse možne in nemožne živali in situacije...

Komu se bolj splača ? :)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

neoto ::

Eno vprašanje za tiste, ki se spoznajo: Če se npr. v peti pelješ 60 km/h (nekje 1000-1500 obratov) in pritisneš na gas do konca, koliko bencina v resnici teče v motor? Trenutno nimam avta pri hiši, ki bi imel števec, drugače bi šel sprobat.

Utk ::

Boeing, trenutna poraba je res večja, ampak to nadoknadiš stem ko se dlje časa potem voziš pri tisti hitrost, ko je poraba nizka. Tako da v absolutni številki po neki razdalji porabiš manj. Če je izkoristek večji pri polnem gasu, že to pomeni da se splača. Samo izkoristek je važn na koncu. Ker po zakonih fizike sicer porabiš enako energije, ni važno al tečeš ali hodiš na goro:) Pa nism se jaz tega spomnu.

Vikking ::

Stepni volk: če hočeš prišparat je tukajle hint

Stepni Volk ::

Naslov teme je VARČNA VOŽNJA, če vam ni do nje, tudi komentirati ni potrebno, saj tudi mene ne zanimajo različne računalniške igre in jih posledičnone komentiram.
Za vse ostale, uporabite tiste nasvete, ki so vam smiselni. Tudi sam ne uporabljam vseh HARD CORE nasvetov: višji pritisk v gumah, jadranje, vožnja v zavetju, optimalne hitrosti glede prestave.
In nenazadnje že v družini vozimo popolnoma različno, oče hard core, sam nekoliko varčno, ostale to v glavnem ne zanima.

Različne tehnike s stoplako za plin za bencin in dizel
Naj vse še enkrat ponovim, ker očitno ne berete: najboljši učitelj je board computer in trenutna poraba.

BENCIN
Pri bencinskih motorjih velja, da s polnim gasom privarčješ več, to sem vam zapisal že v drugem sporočilu:Pospeševeanje z veliko plina
Ob dobro pohojenem pedalu za plin, se lopatice odpro na polno in motor lahko prosto in varčno zadiha (v glavnem ne velja toliko za dizelske motorje). Po možnosti, kot rečeno hitro prestavite v višjo prestavo in sicer med 2000 in 2500 obrati. Ob konstantni hitrosti pazite, da ima motor do 2000 obratov.


PLIN
Predvidevam, da so pravila enaka kot za bencinske motorje.

DIZEL
Klasičen dizel varčno deluje, če prestavljaš pri 1500 obratih.

TURBO DIZEL
Za varčno vožnjo velja, da se prestavi v višjo prestavo pred vklopom trubine. Logično je, da s turbino porabiš več. Ko dosežeš potovalno hitrost je drugače, odvisno od višine hitrosti bo turbina tako ali tako vklopljena (ali pa tudi ne).

Minimalne hitrosti na avtocesti
Minimalna hitrost na levem prehitevalnem pasu je 90km/h, razen tam, kjer je drugače navedeno (npr.: avtocestna križišča in tuneli imajo omejitev 80km/h, delo na cest gre tudi do 60 in 40km/h).
Minimalna hitrost na desnem pasu je 50km/h.
ZCVP na AMZS

Prestavna razmerja
Sicer se več ne vozim na relacijo, kot sem se nekoč, a vseeno pogrešam od proizvajalcev vozil drugačna prestavna razmerja. V smislu varčnosti bi bilo bolj primerno, da s 5 prestavo pri 2000 obratih vozilo pelje cca 120km/h. Za prehitevanje je tako potrebno prestaviti v nićjo: 4-to.
Kolikor sem bral debato na to temo, smo krivi vozniki, ki se nam ne da prestaviti v nižjo in prehitevati po avtocesti (velja za nemške kupce in voznike). Običajno se vozijo po avtocesti v 5 in v njej tudi prehitevajo. Temu tudi proizvajalci prilagodijo prestavna razmerja.

6 PRESTAVA
Za njo sem mislil, da bo rešila ta problem, a ni. Vsaj v modelih vozil, ki sem jo vozil (VW group), je to bolj peta :(
Edino Opel Lotus Omega je imela funkcionalno 6 prestavo, neke vrste overdrvie, ki je samo vzdrževal optimalne obrate in trenutno hitrost. Če si prišel do hriba navzgor, je začelo jemati sapo, kot pri 100 letnem dizlu :)
Na relaciji Luzern - Ljubljana (preko Italije) sem tako porabil 8,2l / 100km. Verjetno bi imel nižjo skupno porabo, če ne bi vmes nekajkrat pohodil plin. Človek se težko drži na vajetih v avtomobilu z dvema turbinma in 384 konji :)

Buster Keaton "varčevanje"
Negdo je že zgoraj omenjal nekaj podobnega, Buster Keaton je imel v nemi ČB burleski majhen avtomobilček in v roki magnet. Svoje vozilo je "poganjal" tako, da je magnet usmerjal proti avtomobilom, ki so vozili v njegovo željeno smer.
Oče, hard core varčevalec je že dostikrat v zavetrju tovornjakov tuhtal kakšne kljuke bi si moral omisliti, da bi se lahko pripel na tovornjak spredaj :)

Vsak sopotnik mojemu očetu se mi vnaprej smili. Za vožnjo od Luzern-a do Ljubljane povprečno potrebuje 18 ur. Vozi namreč po lokalnih cestah in "tangenzialah" (mestne obvoznice), da se izogne cestninam.
Sam za enako pot potrebujem 6-7 ur.

Utk ::

Ne glede na najnižjo hitrost na avtocesti (ali kje drugje), je prepovedano ovirat promet. In če vožnja 60 po avtocesti v gužvi ni oviranje prometa, potem mi ni jasno kaj je. Če imaš tovornjak ki v klanec ne zmore več, je to nekaj drugega...če se bi z normalnim avtom tolk vozil je pa zelo nekulturno. Tako se ne varčuje.

borchi ::

BENCIN
Pri bencinskih motorjih velja, da s polnim gasom privarčješ več, to sem vam zapisal že v drugem sporočilu:Pospeševeanje z veliko plina
Ob dobro pohojenem pedalu za plin, se lopatice odpro na polno in motor lahko prosto in varčno zadiha (v glavnem ne velja toliko za dizelske motorje). Po možnosti, kot rečeno hitro prestavite v višjo prestavo in sicer med 2000 in 2500 obrati. Ob konstantni hitrosti pazite, da ima motor do 2000 obratov.

hmmm, no potem je tu bila moja logika do sedaj napačna. če sem pri 60km/h v peti je bolje do konca pohodit plin, da prideš do 90, kot pa feather-throttling? zanimivo. bomo popravli!
l'jga

OZZY ::

bpeing..to kar si napisal ne bo držalo. Poraba pa ko do konca stisneš zelo poskoči in ni 20-25L kot si napisal ampak je več. Normalno pospeševanje in gas do daske pospeševanje ...vsekakor je razlika za prvega.

Recimo pri carismi je gas do daske varjanta kazalo tud 45L dokler nisi zamenjal brzine. Vsekakor porabiš več bencina pri drugi varjanti.
Go with the flow.

Brane2 ::


Pri bencinskih motorjih velja, da s polnim gasom privarčješ več, to sem vam zapisal že v drugem sporočilu:Pospeševeanje z veliko plina
Ob dobro pohojenem pedalu za plin, se lopatice odpro na polno in motor lahko prosto in varčno zadiha (v glavnem ne velja toliko za dizelske motorje). Po možnosti, kot rečeno hitro prestavite v višjo prestavo in sicer med 2000 in 2500 obrati. Ob konstantni hitrosti pazite, da ima motor do 2000 obratov.


Tega ne štekam. Pritisneš na plin, loputa za zrak se odpre, mašina dobi več svežega zraka in zato lahko vbrizga več benza.
Kaj je tu tako varčnega ? In če je, zakaj potem ne bi vozil stalno v varčnem načinu-v 5-ti in full gasom(= odprtimi loputami) ?
On the journey of life, I chose the psycho path.

Brane2 ::

Pa ne samo to. Starejši motorji na karburator so dodatno vbrizgali benz že samo zaradi nenadnega pritiska na plin, da se je mašina hitreje odzvala v prvem trenutku. Domnevam,d a pri elektronsko kontroliranem vbrizgu ta dodatek ni tako velik, verjetno pa ga je še vedno nekaj...
On the journey of life, I chose the psycho path.

b0B3k ::

se opravičujem za morebiten offtopic, vendar stepni, ali lahko poveš očetov avtomobil in njegove specifikacije? Zanima me namreč, s kakšnim avtomobilom tvoj oče varčuje ...

Stepni Volk ::

Zapis skoraj idealno varčne poti od službe nazaj



Noč, vračam se domov iz večerne izmene. Ura je 1 zjutraj. Usedem se v avto in ga prižgem brez dodajanja plina, takoj ko speljem prestavim v drugo, s parkirišča zavijem na cesto in se priključim Kolodvorski. Pri tem pazim, da prestavljam pri 1800 obratih. Delam bolj na posluh in začuda vedno nekje ob istih vrtljajih prestavim. Prvi semafor ne dela, podvoz, semafor na Topniški mi da zeleno, prav tako pri Fordu. Po Šmartinski tako vozim z 2000 obrati v četrti prestavi, kar je po števcu cca. 62 km/h. Večina semaforjev utripa rumeno, tako da ni ustavljanja.
Na desni strani vetrobranskega stekla je razpacani hrošč, ki me nekoliko nervira. A vem, da bi vklop brisalcev in črpalke za šricanje s čistilom samo povečalo potrebo po energiji. Zato samo malce zaškrtam z zobmi in peljem naprej.
Malce po križišču z BTC-jem spustim pedal plina, da motor zavira do križišča, zavijem desno in spet pospešujem, pri 1800 obratih v višjo prestavo, končna četrta, hitrost 62km/h. Pred prvim in drugim semaforjem malce vklopim dolge lučmi, da me opazi potencialni nadobudni dirkač iz ne prednostnih cest. Po drugem semaforju pospešim do 90 km/h po števcu in se takoj spomnim, da to ni idealno. Poleg tega sem na obvoznica in pred menoj je križišče z avtocesto omejitev 80km/h. Spustim plin, da se obrati ustavijo v peti prestavi na 2000 obrati, kar je po števcu cca 82km/h.
Sem na avtocesti in vozim z idealno varčnimi 2000 obrati v hitrosti, ki še ne vpliva bistveno na zračni upor (od 90km/h naprej). Vem, da je teoretično najbolj varčna vožnja v 4 prestavi in 60km/h, a se mi preprosto ne da. Kar je preveč, je preveč.
Malce dolgočasno je. Bom vklopil radio in si zavrtel kaj s CD-jev.
"Ne!" se naslednjih hip udarim po roki. "To bo povečalo porabo." Ne ostane mi drugega, kot da opazujem cesto in čudovito zvezdno nebo. Celo nekaj nizko letečih letal premore Slovenija v tej uri. V daljavi vidim par lučk. Na cest seveda. "Hah, s to hitrostjo mi ne bo nikogar potrebno prehitevati," sem pomislil.
Tako sem pred desetletjem enako razmišljal tudi v bolhi, mi je stvarnost pokazala, da temu ne bo tako. Celo paleto vozil sem moral prehitevati z bolho. Nikoli v življenju nisem bil tako prestrašen... da ne govorim kako ne-varčno je to bilo :).
Zgodovina se ponavlja. Lučki sem s svojimi 82km/h vztrajno dohiteval.
"Kaj je zdaj to? A vsi Ložo berejo in o varčni vožnji? A mora ravno 80km/h vozit. Preklet snail!" sem se čisto zares razburil, ko sem ga že dohitel. Nič. Avtocesta je prazna in moral sem ga prehiteti.
Kot hitrejši polž sem mu želel še kakšno stvar gestikulirati, a sem se premislil, ker je prehitevanje trajalo toliko časa, da bi me lahko vmes narisal. :)
Spet na desnem pasu. Lepo.
Počasi se je bližala tabla za moj izvoz. Ler. Do izvoza sem se prikotalil ravno v idealnih 60km/h. Zvozim ovinek, drugega in nato še tretjega. Pospešim do 50km/h s prestavljanjem pri 1800 obratih. Vrh nadvoza, ugasnem motor in dam kontakt, da se vklopijo električni porabniki. Radio, ventilacijo sem ugasnil, nekaj časa sem še razmišljaj, da bi vozil le z dnevnimi lučmi, kar pomeni, da mi razsvetljava dashboard-a ne bi "kradla" dizla... a sem takoj prekinil to misel. Vožnja ponoči z dnevnimi lučmi je nevarna. Saj se dnevne luči ob izklopu motorja prav tako izklopijo, kar pomeni, da te drugi udeleženci prometa v primeru nezgode ne bodo videli.
Zelo sem se sekiral tudi zaradi tega, ker sem s seboj vozil otroški sedež in dekco za psa, ki sta mi s svojo težo sigurno odžrla na poti vsaj kakšen mililiter dizla. Groza!
Tudi 3 dl soka, ki sem jih popil pred odhodom mi pri tem niso pomagali... nc,nc... kako nepozoren je lahko varčni voznik. "Nič, si moram omisliti kakšno anoreksijo, tako lahko pridobim vsaj 30kg na lastni teži... Ooo, to bo že za kak deci privarčevanega dizla!"
Jadram. Navzdol po nadvoz, avto pospeši na 60km/h, do odcepa na levo jih ima še 48 in moram rahlo zavreti. Kotalim se naprej proti hiši. Ko pridem v vidni doseg pritisnem dalinsko uporavljanje in vrtna vrata se odpeljejo v stran, pritisnem ponovno in garažna se dvignejo.
Z izklopljenim motorjem drsim proti garaži in se sprašujem ali bom moral zavirati ali ne. "Klinc, moram, prehiter sem!" zavrem in se ustavim. "Tole bom moral bolj naštudirati, moram priti točno do garaže brez zaviranja. To je cilj. Spet sem porabil preveč energije." :(
Izstopam iz vozila in se spomnim: "Tudi pritiska v pnevmatikah nisem preveril od meseca maja. Nemarnež ti."
Zaprem garažna vrata. Vstopim v hišo in me prešine: "Oh, neeee... jutri bo avto vozila žena in ves moj trud bo izničen."
Zla usoda nas dobrih varčevalcev :)

TESKAn ::

OZZY, bistvo je v tem, da je poraba, tudi če je 45l/100, taka le recimo 100m. Potem voziš lepo umirjeno.
Tako recimo hitro pospešiš od 0 do 90 kmh skozi prvih 100m z 45l/100 ter porabiš 0,045 litra goriva, pri počasnem pospeševanju, ko porabiš tam ~12l/100, pa porabiš, če dosežeš 90 kmh, ~0,06 litra goriva.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Roadkill ::

Tole se jest tut strinjam... sem peljal na morje in sem kar velik navijal obrate za speljevanje in pospeševanje, pa je bila poraba okrog 5,5l, drugače pa ta avto kuri ~7l. In ni bila končna hitrost na avtocesti 80km/h.

Mene samo nakaj zanima. Ali je za mašino NEškodljivo to, da voziš 50km/h v peti prestavi?
Ker sliši se vsekakor ne, kot da bi se mašina blazno zabavala. :)
To me zanima samo zato, ker en frend to stalno izvaja in mi gre na živce poslušat avto, ki na pol crkuje in se davi. :)
Ü

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Roadkill ()

Vice ::

Stepeni : Po 30 členu StVO (nemški zakon) je na prehodu preko železnice obvezno potrebno izklopiti motor. V nasprotju se kršitelje kaznuje s kaznijo do višine 10 €

Kazen je ČE UGASNEŠ motor!! Vsaj tako piše v njihovem zakonu.

Pomisli logično na morebitne posledice!!!

TESKAn ::

Stepni volk, kaj pa trenutek, ko se je pred avto usu nažgan klošar, servo trd, zavore trde, dvakrat vredu butne, v glavi samo 'o šit!' in sekiranje do konca življenja.

Hehe, se mi zdi, da sem srečal tu okoli kar dosti takih, ki so vozili varčno v četrti 60 kmh. 60 zunaj naselja, delali kolono, tako da jih normalni vozniki, ki postanejo zaradi takega cijazenja živčni, prehitevajo v desni nepregleden ovinek, 60 skozi naselje, da jih tisti, ki se držimo omejitve, zgubimo in skozi naselje nam ravno toliko uidejo, da jih na ravnini, ki sledi naselju, ne moremo več prehitet. Taki varčneži s svojo vožnjo povzročijo IMO več nesreč, kot jih prehitra vožnja izven naselja. Sovražim take ljudi. Ki mislijo, kako so le nevem kako oh in sploh fajn in bi jim mogli dat medaljo, ker so porabili 6,45 namesto 6,5 litra dizla na 100 km. In za tiste 0,05 litra ogrožajo življenja drugih.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

OZZY ::

teskan..na katerih podatkih ti pa to sloni. Nimaš dost podatkov, da bi podal tako oceno...

Kot prvo čas pospeševanja pri obeh načinih je različen. pri normalnem pospeševanju do cc 3000rpm in gas do daske varjanti, kjer dosežeš 5000 in več lahko ne bo 1x hitreje v prid drugi. Prav tako ne moreš vedet po kokem času bo dosegel 90km in kolikšno pot bo prevozil, ..razen čes se obrneš na podatke proizvajalca. Ponavadi je za 100km tam 10-11s za nek povprečen avto. In to v varjanti gas do daske...Pri normalnem pa 100% to ne preseže 20-22s. poraba pa je po drugi varjanti pri meni bila vedno več kot 2x...
Go with the flow.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: OZZY ()

Vikking ::

Mene samo nakaj zanima. Ali je za mašino NEškodljivo to, da voziš 50km/h v peti prestavi?

Zgleda da je za tvojega kolega edino primeren avto z avtomatskim menjalnikom.

Stepni Volk ::

Upam, da ste ujeli satiričen podton zgornje zgodbe.

Vice - preberi še enkrat povezavo na ADAC. MORAŠ UGASNITI MOTOR. Še povazava na Die Straßenverkehrs-Ordnung (StVO) 30-ti člen: § 30 Umweltschutz und Sonntagsfahrverbot.
30 člen preveden v slovenščino se glasi: Zaščita okolja in prepoved vožnje v nedeljah. Že naslov pove, da se v svojem razmišljanju motiš.

Brane2 - bom poskušal poiskati online razlago za Vollgas Teorie, imam jo nekje tudi v Avto Bildu v papirni obliki, a je ta kup dokaj velik.

b0B3k - Trenutna avtomobila sem že navedel: Audi A2 1.2 3L in MB E220CDI. A2 je kupil rabljen, ker so izredno poceni (drago vzdrževanje). Z Audi-jem se še nisem vozil. Sem pa vozil VW Lupa z enako mašino.
Pred tem je eksperimentiral s Seat Ibizo, s čip tuningom, ki je 1.9 TDI povečal moč na 140ps. Z impulznim načinom vožnje, ki mi ga je seveda šel takoj demonstrirati, je po board computer-ju dosegel povprečnoporabo okoli 2.8 litra. Tisti večer, ko sem bil na obisku je tudi ravno prejel Mercedesa in je zahteval, da ga moram takoj sprobati. Ko sem vozil sam sem bolj testiral druge lastnosti, ter Bose ozvočenje. Na poti nazaj je oče spet demonstriral impulzno vožnjo, a se ne spomnim, kakšna je bila poraba.
Potem sva se presedla v Ibizo in bilo je, kot da bi se usedel v kočijo. Popolnoma nekultiviran dizelski motor, vse se nekaj maje in škripa... podn. Aja, Ibizo je tudi kupil rabljeno in dokaj zmahano.
Te mali avtomobilčki so njegov hobi :)

A je imel v življenju različne faze, najprej je divjal, potem varčeval, ter se vozil s plinom, vmes je imel fazo, ko je bil relativno normalen (če odšteješ, da ni nikoli hotel natočiti čistil za čiščenja vetrobranskega stekla, temveč smo morali ustaviti in čistiti steklo s negom)...
Potem so ga zagrabili športni avtomobili... in sedaj ima spet varčevalno fazo. Nad hibridi začuda ni navdušen, verjetno zato, ker je voznikov vložek v varčevanje minimalen. Z njegovimi besedami: "Ni športno." :D

TESKAn - Zavore imajo po ugasnitvi motorja še vedno dovolj pristika za popolno ustavitev iz 60 na 0km/h. O ostalem smo že v temi o velki vozila, povezavo sem podal nekaj sporočil nazaj.
Tam kjer živim, me lahko pričaka samo srna ali lisica. Klošarji tam niso avtohtona vrsta.

Varčna vožnja ni varčna vožnja za vsako ceno. Prilagajati se je potrebno razmeram in stanju na cesti. Recimo v snežnih razmerah nimaš šans voziti varčno, čeprav je stil podoben; čim nižji obrati.
Zakon tudi jasno določa koliko smeš voziti po cestah, max in min. Poglej si AMZS povezavo višje.

Roadkill Odvisno od prestavnega razmerja, a 50km7h v peti v večini ne pomeni nič dobrega za sklopko in motor, kot je malce drugače že povedal Vikking.

Zgodovina sprememb…

bond007 ::

LAhko, da je že bilo to povedano. Ko se bližaš semaforju oz recimo izvozu iz avtoceste, porabi avto manj goriva, če ga pustiš v prestavi (ponavadi najvišji, saj najmanj zavira avto - tu je poraba praktično 0), kot pa če ga daš v ler(kjer avto porablja bencin, da ne crkne) . Je pa res da z lerom dlje prideš...

Sam vozim omejitvah ali max 10% več. Odkar sem pol leta nazaj plačal kazen, bol pazim na hitrost.. Nisem posebaj varčen voznik, rad imam malce bolj odločne pospeške, ko pa dosežem potovalno hitrost, pa se ponavadi vozim do okoli 2k RPM. Opažam da starejši ljudje ali ne slišijo dobro avtomobila, ali pa se jim ne ljubi prestavljat in tako vozijo avto s konstantno hitrostjo dlje časa na okoli 4k RPM - avto jim tuli in ponavadi takoj prepoznaš, da za volan sedi malce starejši človek. Sei ne, da bi bil živčen voznik - sploh ne, imam dosti strpnosti do drugih:)

TESKAn ::

Agresivno pospeševanje ne pomeni, da grejo vrtljaji do konca. Pri meni grejo pri mirnem pospeševanju tako od 1500 do 2500, pri agresivnem pa od 2500 do 3500 - da turbina ves čas dela in motor najbolj vleče. In po mojih izkušnjah z tako agresivno vožnjo dosti prej prilezem do 90 kmh, kot z mirno.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
1
2
3 4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Poraba avtomobila (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Na cesti
36354828 (5505) hojnikb
»

Hypermiling oz. varčna vožnja (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
13624010 (20630) Domobrancek
»

efektivna vožnja dizla (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15031408 (27008) Siddh
»

Proizvajalci avtomobilov prirejajo statistike o porabi (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
18331794 (22873) nekikr
»

Najbolj ekonomično pospeševanje (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
12823016 (20113) Pyr0Beast

Več podobnih tem