Forum » Loža » Merilniki ogrevanja - poraba energije
Merilniki ogrevanja - poraba energije
Spajky ::
Ti še ni prišlo do velikih razlik v temperaturah, ker si imel že pregrete stene od prej, pa rabi vsaj 24ur za opazit razliko; zato se ti je kljub porabi za pol, notri zmanjšala temperatura samo za eno stopinjo ... moraš malo počakat. ... mej na 1, doklet ti ne bo ratalo hladno, pa potem po pol številke višaj ... in ne gnjavi serviserja brez veze ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
Okapi ::
Če je termostat nastavljen na 16 stopinj, v sobi je pa 23, nima radiator kaj "vzdrževati temperature". Biti bi moral ugasnjen, dokler se ne shladi do 16, potem šele lahko začne kaj vzdrževati.
O.
O.
WarpedGone ::
Tako pravi teorija, ja. Kako se pa praksa strinja s to teorijo pa izkušaš v praksi
:)
:)
Zbogom in hvala za vse ribe
gruntfürmich ::
daj probaj čisto izolirat termostat, pa potem poročaj o spremembah.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Okapi ::
Ne vem, če se mi bo to dalo početi - je šest termostatov, na vsakem radiatorju po en, pa še ne vem, kako bi lahko to izoliral tako, da bi kaj zaleglo.
Zdaj sem dal radiator na 1 in opazujem, kaj dogaja.
Pravzaprav mi sploh ni jasno, kako te termostatske glave delujejo (kako merijo temperaturo v prostoru) - so namreč čisto blizu cevi, po kateri pride topla voda v radiator, in ta cev je ves čas vroča. Tam je bolj toplo kot v prostoru.
O.
Zdaj sem dal radiator na 1 in opazujem, kaj dogaja.
Pravzaprav mi sploh ni jasno, kako te termostatske glave delujejo (kako merijo temperaturo v prostoru) - so namreč čisto blizu cevi, po kateri pride topla voda v radiator, in ta cev je ves čas vroča. Tam je bolj toplo kot v prostoru.
O.
SplitCookie ::
Pravzaprav mi sploh ni jasno, kako te termostatske glave delujejo
Slabo, samo dela pa vseeno
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Okapi ::
OK, zdaj sem izvedel, da naj bi bilo zaradi (enocevnega, karkoli že to pomeni) sistema ogrevanja normalno, da teče topla voda skozi stanovanje, tudi če so radiatorji čisto zaprti, in to kalorimeter meri. Ni pa še čisto jasno, koliko energije je normalno za tak "pretok". Ker se mi zdi precejšen nateg, če za polno obratovanje radiatorjev porabim 24 kWh na dan, za zaprte radiatorje pa 10-12 kWh. To bi pomenilo, da gre kakšnih 150-200 evrov na leto v nič. Saj ne, da bi človek zato obubožal, ampak se mi pa vseeno zdi bedasto.
Očitno to pomeni, da bi bilo treba zapirati master ventil pri števcu - ker en sosed ga ima že ves čas zaprtega in mu števec kaže 0 . Pravi, da ga sosedje in blok grejejo na skoraj 20 stopinj in da je to čisto dovolj. In kar vsaj pri sedanjih zunanjih temperaturah očitno kar drži, ker pri meni so zgleda radiatorji že peti dan zaprti (če ventili delajo OK), pa je še vedno malo več kot 22 stopinj.
O.
Očitno to pomeni, da bi bilo treba zapirati master ventil pri števcu - ker en sosed ga ima že ves čas zaprtega in mu števec kaže 0 . Pravi, da ga sosedje in blok grejejo na skoraj 20 stopinj in da je to čisto dovolj. In kar vsaj pri sedanjih zunanjih temperaturah očitno kar drži, ker pri meni so zgleda radiatorji že peti dan zaprti (če ventili delajo OK), pa je še vedno malo več kot 22 stopinj.
O.
Okapi ::
Ja, cev do radiatorja je vroča, samo skozi radiator pri zaprtem ventilu nič ne teče.
OK, saj je logično, da kalorimeter nekaj izmeri - kolikor se pač voda ohladi na poti prek stanovanja. Ampak teh 10-12 kWh na dan za pretok mimo radiatorjev se mi zdi hudo potratno. Ker potem je veliko bolj ekonomično toploto v stanovanju regulirati z master ventilom pri števcu.
O.
OK, saj je logično, da kalorimeter nekaj izmeri - kolikor se pač voda ohladi na poti prek stanovanja. Ampak teh 10-12 kWh na dan za pretok mimo radiatorjev se mi zdi hudo potratno. Ker potem je veliko bolj ekonomično toploto v stanovanju regulirati z master ventilom pri števcu.
O.
Matev ::
kaj če imaš recimo kalorifer (ločen vir toplote) in ti termostat na radiatorju še vseeno potem pokaže kot da radiator kuriš?
SplitCookie ::
Za en drek kalorimeterski sistem.
Certifikacija gor ali dol.
Meriti mora v obe smeri, drugače ni vreden pol qrca
Certifikacija gor ali dol.
Meriti mora v obe smeri, drugače ni vreden pol qrca
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Okapi ::
V kakšni obe smeri?
Imamo tegale:
O.
Imamo tegale:
T350 Ultrasonic Calorimeter
ULTRAHEAT/ ULTRACOLD T350 2WR6
The customer tailored, accurate and reliable heating or cooling meter especially designed for residential applications
Our ULTRAHEAT/COLD T350 heat and cold meters are not only accurate and permit easy billing, they are also absolute reliable, long-life and low-cost in demand in building services technology. These heat and cold meters offer you all that - especially for individual residential needs.
Highest precision
The ULTRAHEAT XS uses the ultrasonic flow measurement principle to measure the flow rate: opposite sending and receiving transducers send ultrasonic signals alternately with and against the flow direction. The flow rate can be exactly calculated from the difference between the two transit times. The measurement is wear-free and stable over a very long time period.
With its maximum 105 °C operating temperature and nominal pressure of PN16, the technical specifications meet the standard for residential meters. The high measurement dynamic allows a load of up to double the rating, thereby ensuring high operating security.
Tailored to residential applications
This compact meter fits in even the smallest installation conditions and can be mounted separately from the volume measurement device. A programmable deadline and an additional 15 months of values keep the calculation of heat costs transparent. The meter also has an optical interface and order option for remote read-out (M-bus or pulse output). The large display shows the deadline date and monthly consumption in addition to the current values, thus making heat cost calculations easier to understand.
O.
jernejl ::
OK, saj je logično, da kalorimeter nekaj izmeri - kolikor se pač voda ohladi na poti prek stanovanja. Ampak teh 10-12 kWh na dan za pretok mimo radiatorjev se mi zdi hudo potratno. Ker potem je veliko bolj ekonomično toploto v stanovanju regulirati z master ventilom pri števcu.
Saj nima kalorimeter dvojnih meril. Izmeri pač količino energije, ki je prešla iz sistema ogrevanja v tvoj prostor, ne glede na to, ali skozi cevi ali skozi radiator. In če imaš manj odprte radiatorje ter posledično nižjo temperaturo, bo šlo skozi cevi še več energije, kot bi šlo pri odprtih radiatorjih (zaradi večje delta T).
Glavni ventil (v kolikor ga imaš) je bolj ekonomičen samo v tem smislu, da lahko popolnoma izključiš ogrevanje stanovanja.
Okapi ::
bo šlo skozi cevi še več energije, kot bi šlo pri odprtih radiatorjih (zaradi večje delta T).??? Sicer v resnici ne vem, kako deluje ves sistem, ampak a ni pomembno to, koliko se voda ohladi, ne samo, koliko jo steče skozi? Če so radiatorji zaprti, pride vroča voda noter in gre vroča naprej. A bi moral to plačati, kot bi jo vso porabil?
Glavni ventil (v kolikor ga imaš) je bolj ekonomičen samo v tem smislu, da lahko popolnoma izključiš ogrevanje stanovanja.Ja, pač dela po sistemu on-off. Ko pade temperatura pod želeno, voda steče, ko je nad, voda ne teče. V čem bi bil problem?
Slabost je edino ta, da ne bi mogel regulirati različne temperature v posameznih sobah, oziroma vsaj ne tako natančno kot s posameznimi radiatorji. Še vedno bi pa lahko na radiatorjih, z navadnimi ventili, nastavil, da so eni čisto odprti, eni pa recimo samo na pol, ali zaprti.
O.
joze67 ::
Izoliraj cevi. Sicer se voda ohlaja tudi na poti skozi stanovanje, in to ti zmeri kalorimeter.
Okapi ::
Cevi so zakopane v betonu. Ven gleda le 2x10 cm pri vsakem od 6 radiatorjev. Ne vem, koliko bi se poznalo, če bi izoliral ta dober meter cevi.
O.
O.
jernejl ::
??? Sicer v resnici ne vem, kako deluje ves sistem, ampak a ni pomembno to, koliko se voda ohladi, ne samo, koliko jo steče skozi? Če so radiatorji zaprti, pride vroča voda noter in gre vroča naprej. A bi moral to plačati, kot bi jo vso porabil?
Tako kot si povedal, Q = m c deltaT.
Ker je voda v ceveh toplejša od prostora, se ohlaja in s tem greje prostor. Ko voda odteče iz stanovanja, ima nižjo temperaturo kot takrat, ko v stanovanje priteče, pa tudi če so radiatorji zaprti.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
Okapi ::
Ja no, saj to mi je jasno. Edino to mi ni jasno, a se res porabi 10-12 kWh na dan za neizogibno gretje betonskih tal na poti vroče vode mimo radiatorjev. Oziroma zakaj potem regulacija ni raje narejena z on-off termostatskim ventilom na vhodu v stanovanjski krog. Namesto šestih termostatskih ventilov bi imel samo enega, + en senzor v stanovanju + povezavo do ventila.
OK, če sem zadovoljen z dobrimi 22 stopinjami, kolikor očitno greje voda na poti mimo radiatorjev (vsaj pri zdajšnji zunanji temperaturi), potem ni frke. Pač ugasnem radiatorje in plačam za teh 22 stopinj (čeprav so verjetno izgube zaradi gretja betonskih tal večje, kot če bi greli radiatorji). Ampak če bi pa rad šparal in bi se zadovoljil z 20 stopinjami, pa tako ne gre. Poleg tega nam tudi nihče ni povedal, da ni dovolj zapreti radiatorje, ko greš recimo na zimske počitnice, ali za 2 meseca na potovanje. Greti stanovanje na 22 stopinj in kuriti (ter plačevati) 12 kWh energije na dan, medtem ko je stanovanje prazno, je imho velik fail.
O.
OK, če sem zadovoljen z dobrimi 22 stopinjami, kolikor očitno greje voda na poti mimo radiatorjev (vsaj pri zdajšnji zunanji temperaturi), potem ni frke. Pač ugasnem radiatorje in plačam za teh 22 stopinj (čeprav so verjetno izgube zaradi gretja betonskih tal večje, kot če bi greli radiatorji). Ampak če bi pa rad šparal in bi se zadovoljil z 20 stopinjami, pa tako ne gre. Poleg tega nam tudi nihče ni povedal, da ni dovolj zapreti radiatorje, ko greš recimo na zimske počitnice, ali za 2 meseca na potovanje. Greti stanovanje na 22 stopinj in kuriti (ter plačevati) 12 kWh energije na dan, medtem ko je stanovanje prazno, je imho velik fail.
O.
SplitCookie ::
V kakšni obe smeri?
Temperaturo dovoda in temperaturo odvoda
Če si 12kWh skuril samo za gretje betona - ni ok
Glede na to da take moči ne rabiš trenutno, vsaj pripri dovod in radiatorje odpri na stežaj
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Okapi ::
jamiroq ::
jaz sem zaprl ventil pred kalorimetrom (na sliki edini, ki je obrnjen navzgor). s tem, da mi ga je ena p*zda nazaj odprl. zdi se mi nesmiselno imeti odprto kurjavo in biti v stanovanju v kratkih hlačah in brez majice (sem na pol eskim :P). že samo (nadometne) cevi mi zaenkrat stanovanje preveč ogrejejo.
je pa pri nas tako, da bodo letošnjo sezono obračunavali po starem, se pravi na m2. naslednje leto pa bodo le popravili akontacijo glede na porabo. kolikor razumem tako ne bodo nikoli obračunavali dejanske porabe, le možnost mahinacij z njihove strani bo večja.
v tem bloku so sicer v začetku (ene 30, 40 let nazaj) obračunavali kurjavo po porabi - vsako stanovanje je imelo svoj števec. so se pa upravniki kasneje 'zbrihtali' in začeli računati pavšale po kvadraturi, ker so tako lahko zaračunali več.
za 66m2 plačujem ~930eur/leto. stanovanje ima nad sabo le (neizolirano) podstrešje in streho, dve daljši steni sta zunanji, krajši steni mejita na druga stanovanja in stopnišče.
on a related note: se je kdo poskušal 'odklopiti' od centralne v bloku?
je pa pri nas tako, da bodo letošnjo sezono obračunavali po starem, se pravi na m2. naslednje leto pa bodo le popravili akontacijo glede na porabo. kolikor razumem tako ne bodo nikoli obračunavali dejanske porabe, le možnost mahinacij z njihove strani bo večja.
v tem bloku so sicer v začetku (ene 30, 40 let nazaj) obračunavali kurjavo po porabi - vsako stanovanje je imelo svoj števec. so se pa upravniki kasneje 'zbrihtali' in začeli računati pavšale po kvadraturi, ker so tako lahko zaračunali več.
za 66m2 plačujem ~930eur/leto. stanovanje ima nad sabo le (neizolirano) podstrešje in streho, dve daljši steni sta zunanji, krajši steni mejita na druga stanovanja in stopnišče.
on a related note: se je kdo poskušal 'odklopiti' od centralne v bloku?
Okapi ::
Kar se zapiranje master ventila tiče - a je potem potrebno vsakokrat, ko ga odpreš, odzračevati radiatorje? Ali pa je bolje samo pripreti ga, tako da voda še vedno malo kroži skozi?
Pa še to me zanima - kaj je ta zadeva pod kalorimetrom? A je to mogoče kakšen centralni termostatski ventil?
O.
Pa še to me zanima - kaj je ta zadeva pod kalorimetrom? A je to mogoče kakšen centralni termostatski ventil?
on a related note: se je kdo poskušal 'odklopiti' od centralne v bloku?Jaz poznam enega, ki se ni priklopil. Blok iz šestdesetih let, ki je bil, kot večina takrat narejenih, z individualnimi pečmi. Pred kakšnimi desetimi leti so ga priklopili na toplovod in naredili centralno, ampak se niso vsi priklopili nanjo. Kolega se še naprej greje s termoakumulacijskimi pečmi in pravi, da je ceneje.
O.
satfinder ::
@jamiroq
!Po "pravilnikih" se placuje takole:
20 - 40% so fiksni stroski
[svoj delez placa vsak, imas prizgane,
ali ugasnjene radiatorje]
70% pa po porabi.
Pri nas imajo ljudje klime inverter,
...
!Po "pravilnikih" se placuje takole:
20 - 40% so fiksni stroski
[svoj delez placa vsak, imas prizgane,
ali ugasnjene radiatorje]
70% pa po porabi.
Pri nas imajo ljudje klime inverter,
...
Korak do konca in Naprej :).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: satfinder ()
Okapi ::
Kaj bi brez gugla
Tisto pod kalorimetrom je "Pressure independent balancing and control valve".
http://www.tahydronics.com/en/products-...
In nanj je mogoče montirati še "proportional actuator".
http://www.tahydronics.com/en/products-...
"Used together with thermostatic radiator valves it provides a more accurate room temperature control than On/Off control."
Zdaj moram samo še ugotoviti, zakaj je vse to koristno, koliko stane nadgradnja na ta actuator in kaj s tem profitiram
O.
Tisto pod kalorimetrom je "Pressure independent balancing and control valve".
http://www.tahydronics.com/en/products-...
In nanj je mogoče montirati še "proportional actuator".
http://www.tahydronics.com/en/products-...
"Used together with thermostatic radiator valves it provides a more accurate room temperature control than On/Off control."
Zdaj moram samo še ugotoviti, zakaj je vse to koristno, koliko stane nadgradnja na ta actuator in kaj s tem profitiram
O.
SplitCookie ::
Zapiraš lahko katerega hočeš, največ efekta ti bo s tistim ballancing ventilom.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Spajky ::
Okapi, Če imaš individualno enocevni sistem v stanovanju (blok ima dvocevni kot vidim) in ti seveda meri porabo, ker ti topla voda teče skozi Bypase pri radiatorjih (kadar zaprti termost.ventili) in ker ti teče skozi cevi v betonu, ti te cevi (če niso res dobro izolirane) ohladijo vodo, ki pride nazaj do kalorimetra in ti ta pokaže velik pretok x večja temp.razlika = velika poraba. Če ne bi bilo izgube na ceveh (vedno je!), bi ti kazalo pri zaprtih radiatorjih še vedno max pretok, vendar skoraj nikakršne delta T vode in torej res minimalno porabo. Ker pa pri tebi NI tako in segrevaš beton!, ti svetujem:
- odpri vse ventile radiatorjev na max (tako da voda gre preko radiatorjev in NE bypass (izgubil boš indiv. regulacijo) mimo njih.
- regulacijo gretja reguliraj na onem DESNEM krogličnem ventilu pod onim čudom pod kalorimetrom. Malo bo težko prav nastavljat, saj v kotu 90° gre od popolnoma zaprtega do ful odprtega tisti rdeči metuljček (pregroba regulacija). Namreč na tisti liniji je UZ senzor pretoka v cevi in temp.tipalo povratne vode, ki rabi ta izračun potrošnje.
Zato sem si jest montiral (kot edini v bloku) en novi oni kao "stari" tip ventila, ki rabi skor 4 obrate "marjetice" od min do max! . ravno zato, da lahko res fino reguliram pretok = priključno moč sistema mojega ogrevanja (dvocevno pod stropom gredo cevi). Podatke o pretoku, temperaturah in priključni moči in še marsikaj drugega ti vse prikazuje kalorimeter, samo moraš iti v njegov servis mode (Navodila poglej, čene DL-aj datashet, je tudi tam kako!)
Mogoče bi bilo za fino regulacijo ogrevanja zamenjat oni leptir-ventil za enega starega tipa ekrat po sezoni ... boš videl s prakso...
Spravi kalorimeter, da ti kaže pretok (m3/h) in trenutno priključno moč (kW) - updejta vsake dve tri sekunde podatek (najprej poglej pri ful odprtem ventilu). Nato zapiraj oni omenjeni ventil toliko časa, da ti kaže samo npr.cca.0,200_m3/h pretoka = 3,5L/min., ne manj. To ti bo nekje 1/10 maximalne moči, ki je sicer odvisna tudi od temperature ogrevane vode.
Manj NE, saj sem včeraj pri igranju z enakim kalorimetrom in ventili ugotovil, da je pri takem pretoku najbolj ekonomično MINIMALNO ogrevanje !!! Če je npr. še pol manjši pretok pri meni, dobi premalo vode skozi povratno cev in je potem dejanska razlika med temperaturama v obeh ceveh velika in pokaže kalorimeter večjo porabo, kot pa radiatorji grejejo !!! ...
No ko boš to naštelal in ugotovil tako minimalno moč (pri meni 0,5kW pri temperaturi dovodne vode 40°C) ... potem zapri vse ventile (da gre voda bypass) na radiatorjih in spet poglej moč. Boš ugotovil z razliko, koliko moči (%) ti gre v BETON oz. potem si lahko izračunaš svoje "talno gretje" preko betona ... upam da tvoje cevi v betonu niso na zunanjih straneh stanovanja. Verjetno so na notranjih, torej greješ tudi zid stopnišča/hodnika oz. s tem tudi zgornjega soseda + hodnik .. Mogoče boš sčasoma ugotovil, da bi se ti splačalo cevi za radiatorje (dvocevno) enkrat potegnit notri po vogalih pod stropom na novo
Ps.: sem spet sebi zaprl ogrevanje zaradi pretoplega vremena (+spodnja soseda hajca) in šel v našo kurilnico zbit toploto vode [delta T] še za 1°C dodatno ...
Info: pri meni 1m cevi (v luftu pod stropom) ki gre do max.delujočega radiatorja ogreva vogal/strop s cca. 50Wh. Ker sta dve cevi je to izguba energije na 1m kot 100W žarnica, ki greje vogale in strop nad 2m višine in mi ne koristi nič, ampak greje zgornjega soseda !!! Imam skoraj 15m cevi dvojno do vseh radiatorjev, in jih pravkar izoliram - zakaj bi grel zgornjega soseda! Vložek se mi bo povrnil prej kot v eni sezoni ...
Meni NE bi padno na pamet, da bi segreval BETON , torej nekaj boš moral ukrenit. ... jah, enkrat pač ni bilo važno kolko je šlo kurjave in se je postavil kao lepši (skriti) enocevni sistem pri tebi - verjetno babe imele glavno besedo (da se cevi ne vidi kao) ...
- odpri vse ventile radiatorjev na max (tako da voda gre preko radiatorjev in NE bypass (izgubil boš indiv. regulacijo) mimo njih.
- regulacijo gretja reguliraj na onem DESNEM krogličnem ventilu pod onim čudom pod kalorimetrom. Malo bo težko prav nastavljat, saj v kotu 90° gre od popolnoma zaprtega do ful odprtega tisti rdeči metuljček (pregroba regulacija). Namreč na tisti liniji je UZ senzor pretoka v cevi in temp.tipalo povratne vode, ki rabi ta izračun potrošnje.
Zato sem si jest montiral (kot edini v bloku) en novi oni kao "stari" tip ventila, ki rabi skor 4 obrate "marjetice" od min do max! . ravno zato, da lahko res fino reguliram pretok = priključno moč sistema mojega ogrevanja (dvocevno pod stropom gredo cevi). Podatke o pretoku, temperaturah in priključni moči in še marsikaj drugega ti vse prikazuje kalorimeter, samo moraš iti v njegov servis mode (Navodila poglej, čene DL-aj datashet, je tudi tam kako!)
Mogoče bi bilo za fino regulacijo ogrevanja zamenjat oni leptir-ventil za enega starega tipa ekrat po sezoni ... boš videl s prakso...
Spravi kalorimeter, da ti kaže pretok (m3/h) in trenutno priključno moč (kW) - updejta vsake dve tri sekunde podatek (najprej poglej pri ful odprtem ventilu). Nato zapiraj oni omenjeni ventil toliko časa, da ti kaže samo npr.cca.0,200_m3/h pretoka = 3,5L/min., ne manj. To ti bo nekje 1/10 maximalne moči, ki je sicer odvisna tudi od temperature ogrevane vode.
Manj NE, saj sem včeraj pri igranju z enakim kalorimetrom in ventili ugotovil, da je pri takem pretoku najbolj ekonomično MINIMALNO ogrevanje !!! Če je npr. še pol manjši pretok pri meni, dobi premalo vode skozi povratno cev in je potem dejanska razlika med temperaturama v obeh ceveh velika in pokaže kalorimeter večjo porabo, kot pa radiatorji grejejo !!! ...
No ko boš to naštelal in ugotovil tako minimalno moč (pri meni 0,5kW pri temperaturi dovodne vode 40°C) ... potem zapri vse ventile (da gre voda bypass) na radiatorjih in spet poglej moč. Boš ugotovil z razliko, koliko moči (%) ti gre v BETON oz. potem si lahko izračunaš svoje "talno gretje" preko betona ... upam da tvoje cevi v betonu niso na zunanjih straneh stanovanja. Verjetno so na notranjih, torej greješ tudi zid stopnišča/hodnika oz. s tem tudi zgornjega soseda + hodnik .. Mogoče boš sčasoma ugotovil, da bi se ti splačalo cevi za radiatorje (dvocevno) enkrat potegnit notri po vogalih pod stropom na novo
Ps.: sem spet sebi zaprl ogrevanje zaradi pretoplega vremena (+spodnja soseda hajca) in šel v našo kurilnico zbit toploto vode [delta T] še za 1°C dodatno ...
Info: pri meni 1m cevi (v luftu pod stropom) ki gre do max.delujočega radiatorja ogreva vogal/strop s cca. 50Wh. Ker sta dve cevi je to izguba energije na 1m kot 100W žarnica, ki greje vogale in strop nad 2m višine in mi ne koristi nič, ampak greje zgornjega soseda !!! Imam skoraj 15m cevi dvojno do vseh radiatorjev, in jih pravkar izoliram - zakaj bi grel zgornjega soseda! Vložek se mi bo povrnil prej kot v eni sezoni ...
Meni NE bi padno na pamet, da bi segreval BETON , torej nekaj boš moral ukrenit. ... jah, enkrat pač ni bilo važno kolko je šlo kurjave in se je postavil kao lepši (skriti) enocevni sistem pri tebi - verjetno babe imele glavno besedo (da se cevi ne vidi kao) ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
Okapi ::
Bab tokrat ne gre kriviti, kvečjemu arhitekta ali kdor je pač že načrtoval fužinske bloke.
Sicer pa ful hvala za tale pojasnila.
O.
Sicer pa ful hvala za tale pojasnila.
Če imaš individualno enocevni sistem v stanovanju (blok ima dvocevni kot vidim)Vertikalno po bloku gresta po dve cevi, iz ene od teh cevi je potem ena cev speljana v stanovanje in ta cev se potem na koncu vrne v drugo vertikalno cev. Tako je pri vsakem stanovanju v bloku. Te napeljave pa raje ne bi šel menjat Se bom zdaj raje z regulacijo malo pozabaval, da vidim, kaj se da storiti.
O.
Spajky ::
Pa v bloku si izolirajte tiste dve debele vertikale v jaških od strehe do dna z onimi spužva cevmi s trakom za zapiranje; pridejo ene slabe 3€ 2m cev (48 fi); pri nas še čakamo, da nam pridejo izolirat (bi že mogli!). Pri nas 6-7 nadstropij je to enih 30m cevi oz. 100€. Brez tega so izgube (gretje stopnišča) dodatno 6-7% ogrevanja celega bloka čez zimo (dodatnih 1500L nafte!) ... razmislite, ker bodo potem stanovanja dobila malce višjo temperaturo vode ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
Okapi ::
Pa v bloku si izolirajte tiste dve debele vertikale v jaških od strehe do dna z onimi spužva cevmi s trakom za zapiranje;Ja, to naj bi enkrat te dni izvedli.
No ko boš to naštelal in ugotovil tako minimalno moč (pri meni 0,5kW >:D pri temperaturi dovodne vode 40°C.Evo, če je glavni ventil odprt (pretok 0,320 m3/h) in radiatorji zaprti, mi kaže 0,5 kW (to je tistih 12 kWh na dan, ki sem jih prej kuril pri zaprtih radiatorjih). Zdaj sem ventil priprl na 0,120 m3/h in mi pri zaprtih radiatorjih kaže 0,1 kW.
O.
Spajky ::
Ma to si pogledal priključno moč ! Ne moreš tako porabe gledat! Moja moč pri istem max.pretoku tvoje je pri vseh petih radiatorjih všaltanih 9,5kW (potem bi to pomenilo 230kWh dnevno!!) ...
0,1kW priključna moč CEVI : normalno !!! (še malo) Pri meni je tolko 1m dvojne cevi v luftu... 0,5kW pa je za komplet vse moje cevi v stanovanju..
Lepo nastavi kot sem ti rekel pri zaprtih ventilih (saj zdaj ni mraz!) na 0,2 pretok in si zapiši porabo v kWh stanje in moč. Potem pa čez 24 ur ob istem času popiši še enkrat porabo stanje, pa odštej. Boš točno videl, koliko izgube je šlo v beton oz. ceveh. ... pa boš vedel na čem si !
0,1kW priključna moč CEVI : normalno !!! (še malo) Pri meni je tolko 1m dvojne cevi v luftu... 0,5kW pa je za komplet vse moje cevi v stanovanju..
Lepo nastavi kot sem ti rekel pri zaprtih ventilih (saj zdaj ni mraz!) na 0,2 pretok in si zapiši porabo v kWh stanje in moč. Potem pa čez 24 ur ob istem času popiši še enkrat porabo stanje, pa odštej. Boš točno videl, koliko izgube je šlo v beton oz. ceveh. ... pa boš vedel na čem si !
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
Okapi ::
OK. Pretok sem nastavil na 0,2, ventili na radiatorjih so zaprti, trenutno stanje števca zapisano.
O.
O.
Okapi ::
Je pa zgleda en manjši zaheb - ravno okoli takega pretoka mi začne v cevi nekaj šumeti in se v spalnici zelo neugodno sliši. Če zmanjšam pod 0,1 m3/h pa neha šumeti.
O.
O.
SplitCookie ::
Pripri še ostala 2 ventila. Prevelika razlika v tlakih je.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Spajky ::
Meni pa pri pretoku manjšem od 0,15 začne "peti" (cvilit) v jašku oni "stari" ventil ... zgleda, da je odvisno od pritiska v sistemu ...
... mi začne v cevi nekaj šumeti in se v spalnici zelo neugodno sliši. Če zmanjšam pod 0,1 m3/h pa neha šumetiJa neha šumet, če skor zapreš ventil (1L/min ali manj). Za en dan potrpi da opraviš meritve, pa pol daj na malce več, pa naj ne bi šumelo več ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Spajky ()
Okapi ::
Medtem ko še merim porabo pri različnih režimih (dokončne cifre bom itak dobil šele, ko se zares shladi), sem dobil tudi pojasnilo od firme, ki je montirala kalorimetre in termostatske ventile. Dejansko lahko na začetek napeljave, tam pri kalorimetru, namontiram še en pogon za zapiranje "master" ventila, povezan s termostatom v stanovanju. V tem primeru gre poraba na nulo, ko je v stanovanju dovolj toplo (oziroma v prostoru, kjer je termostat). To se mi zdi mnogo varčnejša možnost od radiatorskih ventilov, stane pa v bistvu enako (tisti pogon je sicer dražji, od 100 evrov dalje, ker obstaja nekaj različic) kot 6 radiatorskih termostatov, edina razlika je, da ne moreš regulirati vsake sobe posebej. Kombinacije obeh je pa optimalna, tako da zdaj si moram malo preračunati, v kakšnem času bi se mi amortiziral ta dodaten "master ventil", ali pa bo mogoče dovolj kar ročno zapiranje oziroma pripiranje glavnega ventila. Vse za eko-šparanje z energijo
Je pa po svoje zanimive, sedaj imam že cel teden zaprte radiatorje, pa imam še vedno 22,5 stopinj. Na račun gretja sosedov se lahko očitno v bloku kar precej prišpara pri gretju. Bi bilo pa zanimivo opazovati, kaj bi se dogajalo s stroški za gretje, če bi vsi začeli ne samo zapirati radiatorje, ampak tudi glavne ventile. Verjetno bi povprečna temperatura v bloku (vključno s hodniki med stanovanji, kjer je sedaj 24 stopinj) padla za vsaj 2 - 3 stopinje.
O.
Je pa po svoje zanimive, sedaj imam že cel teden zaprte radiatorje, pa imam še vedno 22,5 stopinj. Na račun gretja sosedov se lahko očitno v bloku kar precej prišpara pri gretju. Bi bilo pa zanimivo opazovati, kaj bi se dogajalo s stroški za gretje, če bi vsi začeli ne samo zapirati radiatorje, ampak tudi glavne ventile. Verjetno bi povprečna temperatura v bloku (vključno s hodniki med stanovanji, kjer je sedaj 24 stopinj) padla za vsaj 2 - 3 stopinje.
O.
WarpedGone ::
Stoopid question: dostop do tega master ventila maš prost al moš koga fehtat da ti kej odklene?
Zbogom in hvala za vse ribe
Okapi ::
Dostop je prost. Trenutno celo "javen", ker na omarici še ni montirana ključavnica, potem bomo pa dobili ključe.
O.
O.
jernejl ::
Kako pa vam, ki imate kalorimetre, izračunajo ceno ogrevanja? Imate kakšne faktorje, tako kot tisti z delilniki (npr. 70% skupne porabe po delilnikih, 30% po kvadraturi), oziroma faktorje glede na lego stanovanja?
Okapi ::
Ja, oboje. Faktor glede na lego, samo pri nas afaik še ni določen (kar je v bistvu ene vrste nateg - lega stanovanja ne bi smela biti stvar solidarnosti, ampak bi morala vplivati na vrednost stanovanja - če se že gremo kapitalizem ).
Poleg tega pa naj bi izmerjena poraba pomenila 80% (pri nas smo se odločili za razmerje 80:20), česar pa v bistvu tudi ne razumem, oziroma si ne predstavljam dobro, kaj to sploh pomeni pri nas, ki imamo kalorimetre in ne delilnikov. Po moji logiki bi moral plačati 100% svoje porabe po števcu, potem bi se pa porabe posameznih stanovanj odštele od skupne porabe bloka, kot jo kaže master števec (se pravi od tistega, kar za cel blok zaračuna toplarna), razlika pa razdelila na stanovanja glede na kvadraturo. Pojma nimam, kako bodo sedaj palamudili s temi 80:20.
O.
Poleg tega pa naj bi izmerjena poraba pomenila 80% (pri nas smo se odločili za razmerje 80:20), česar pa v bistvu tudi ne razumem, oziroma si ne predstavljam dobro, kaj to sploh pomeni pri nas, ki imamo kalorimetre in ne delilnikov. Po moji logiki bi moral plačati 100% svoje porabe po števcu, potem bi se pa porabe posameznih stanovanj odštele od skupne porabe bloka, kot jo kaže master števec (se pravi od tistega, kar za cel blok zaračuna toplarna), razlika pa razdelila na stanovanja glede na kvadraturo. Pojma nimam, kako bodo sedaj palamudili s temi 80:20.
O.
jernejl ::
Sklepam, da tako (morda se motim): ponudnik toplote ima svoj števec oz. kalorimeter, po katerem zaračuna skupen znesek ogrevanja za cel blok (zanje je pač merodajen njihov števec, kako se pa ta znesek razdeli med stanovalce, jih ne zanima).
20% od tega zneska se razdeli po stanovanjih glede na delež površine stanovanja v skupni površini vseh stanovanj.
80% tega zneska pa se deli po kalorimetrih glede na delež porabe posameznega kalorimetra v vsoti porabe vseh kalorimetrov.
Vsaj pri delilnikih je tak princip. Ampak pri taki delitvi potem argument "bom zaprl ventile in se grel na račun sosedov" delno pade v vodo. Tisti, ki imajo podpovprečno porabo, namreč financirajo del porabe drugih, ki imajo nadpovprečno porabo.
20% od tega zneska se razdeli po stanovanjih glede na delež površine stanovanja v skupni površini vseh stanovanj.
80% tega zneska pa se deli po kalorimetrih glede na delež porabe posameznega kalorimetra v vsoti porabe vseh kalorimetrov.
Vsaj pri delilnikih je tak princip. Ampak pri taki delitvi potem argument "bom zaprl ventile in se grel na račun sosedov" delno pade v vodo. Tisti, ki imajo podpovprečno porabo, namreč financirajo del porabe drugih, ki imajo nadpovprečno porabo.
Okapi ::
Saj, precej neumno, če je res tako. Ker logično bi bilo, da vsak plača svojo porabo, kar manjka do skupne porabe se pa razdeli po stanovanjih. Me prav zanima argumentacija, zakaj to ne bi bilo OK.
O.
O.
WarpedGone ::
Na prvo žogo se mi zdi še najbol 'vodotesno' da:
- vsak plača svojo porabo
- višek se razdeli med vse v enakem razmerju kot gre plačilo porabe po števcih (i.e. tisti kateremu našteje 0, ne plača tudi nič od tega skupnega dela)
- števci ti naštejejo tudi toploto, ki jo sprejmeš od sosedov
Prvi dve sta trivialni, zadnja je pa žal gumirabika.
- vsak plača svojo porabo
- višek se razdeli med vse v enakem razmerju kot gre plačilo porabe po števcih (i.e. tisti kateremu našteje 0, ne plača tudi nič od tega skupnega dela)
- števci ti naštejejo tudi toploto, ki jo sprejmeš od sosedov
Prvi dve sta trivialni, zadnja je pa žal gumirabika.
Zbogom in hvala za vse ribe
Spajky ::
Okapi, prav ste se odločili za po zakonu minimalno razmerje delitve! Zakonodajalec je tisti manjši procent predvidel zaradi INTERNIH (notranjih) izgub v bloku (na hodnik, stopnišče, kleti). Vendar jest bi dal še manjši procent, če bi mene vprašali (10/90). Tako bi tisti s priključenimi dvosistemskimi bojlerji (še) malček manj kradli one poštene z navadnimi el.bojlerji v kopalnici! Tam kjer imajo pa delilnike, pa kradejo v celoti še naprej (kam boš pa delilnik na bojler montiral ) Tam bi bilo tudi normalno ono 30/70 razmerje, predvsem zaradi "točnosti" prikaza onih kao indikatorjev na radiatorjih ... Pri takem razmerju je praktično položnica še vedno pol na kvadraturo ... Da bi blo pa 100% po porabi (tudi pri kalorimetrih) pa spet ni v redu, saj je indirektno ogrevano tudi stopnišče/hodnik, ki ga vsi rabijo več ali manj (valjda ne delate bungee jumping z balkona do tal za ven it)
Jest sem ravno včeraj naračunal izgube (od topl.postaje bloka do stanovanj) verikal v jaških pri nas : če so vertikale izolirane je nekje 1,5% izgube, če pa ne pa enih 7-8%, (tj.5x) oz. višje [priklj.moč cca.5kW in poraba kot eno manjše stanovanje]! in to pri ZAPRTEM stopnišču, ne pa da to deluje kot "kamin" prepih od kleti do strehe !!! V tem zadnjem primeru se vsaj še podvojijo !!! . In tudi notranje izgube se povečajo, ker se dodatno ohlajajo stene stanovanj naslonjenih na stopnišče ! Prepih=čista izguba energije! To je dodatna poraba bloka, ki jo vsi plačajo. Zato se splača zapirat okna na gorjo teraso in okence pri vhodu !!! (Mojim sem jest to "zaukazal"! Zdaj je na stopnišču topleje kot pri meni v stanovanju, ker še vedno niso prišli izolirat vertikal ; pol bo manj ..)
Okapi, tista tvoja ideja z master ventilom ni slaba, pa še termostatskih ventilov ne rabiš. Z navadnimi naštelaš razmerja po radiatorjih v stanovanju, master pa itak ima histerezo od zaprto do max. pretoka ene 2 stopinji in bi bil verjetno termostat v dnevni kajne ...
Jest sem nekaj podobnega hotel izvesti prejšnji mesec : termostatski ventil pod dnom radiatorja v dnevni na povratnem toku za celo stanovanje in še neke druge modifikacije. (treba rezat cevi in napravit/napeljat).. Vendar je zmanjkalo časa, ker so me kirurgi rezali pod nujno in sem šele zdej prišel dovolj k sebi, pa moram čakat maj 2013, da spet naredim kako inovacijo (odvisno od porabe letos zame).
Kar pa se tiče korekcijskih faktorjev, jih je pošteno uvest, VENDAR popravit (malus točke) za tiste, ki imajo neavtorizirano povečana stanovanja in/ali priključene dvosistemske bojlerje (da ne kradejo več niti preko tistega dela še po kvadraturi!, ker neavtorizirano s tem povečujejo tudi kompletno porabo bloka-večji delež za vse še za del po kvadraturi).
Drugi pogoj pa je, da se jim NE prizna kompletnih dodatnih zunanjih izgub, ampak samo največ pol !!! pri določitvi korekcijskih faktorjev : samo 50%-na solidarnost. Nekaterim so bila še v socializmu dodeljena stanovanja in so morali vzeti tisto, ki so jim ga ponudili. To treba imeti v umu! Za drugo polovico pa naj velja kapitalistična logika! Volk sit in koza cela.
Korekcijski faktorji služijo samo za ekvalizacijo poplačila ZUNANJIH izgub med stanovanji istega bloka !!! Ne pa kar za vse počez! Ker je račun bloka eden, ki ga je treba pokrit, morajo pač tisti z manjšimi zun.izgubami (večina) preko kor.faktorja več plačat še za one, ki bi plačevali manj kot jim prikaže! ... Zato pa predlogi korekcijskih faktorjev ponavadi ne prodjejo , razen če jim jih upravnik nekako diktatorsko ne uveljavi ...
Jest sem ravno včeraj naračunal izgube (od topl.postaje bloka do stanovanj) verikal v jaških pri nas : če so vertikale izolirane je nekje 1,5% izgube, če pa ne pa enih 7-8%, (tj.5x) oz. višje [priklj.moč cca.5kW in poraba kot eno manjše stanovanje]! in to pri ZAPRTEM stopnišču, ne pa da to deluje kot "kamin" prepih od kleti do strehe !!! V tem zadnjem primeru se vsaj še podvojijo !!! . In tudi notranje izgube se povečajo, ker se dodatno ohlajajo stene stanovanj naslonjenih na stopnišče ! Prepih=čista izguba energije! To je dodatna poraba bloka, ki jo vsi plačajo. Zato se splača zapirat okna na gorjo teraso in okence pri vhodu !!! (Mojim sem jest to "zaukazal"! Zdaj je na stopnišču topleje kot pri meni v stanovanju, ker še vedno niso prišli izolirat vertikal ; pol bo manj ..)
Okapi, tista tvoja ideja z master ventilom ni slaba, pa še termostatskih ventilov ne rabiš. Z navadnimi naštelaš razmerja po radiatorjih v stanovanju, master pa itak ima histerezo od zaprto do max. pretoka ene 2 stopinji in bi bil verjetno termostat v dnevni kajne ...
Jest sem nekaj podobnega hotel izvesti prejšnji mesec : termostatski ventil pod dnom radiatorja v dnevni na povratnem toku za celo stanovanje in še neke druge modifikacije. (treba rezat cevi in napravit/napeljat).. Vendar je zmanjkalo časa, ker so me kirurgi rezali pod nujno in sem šele zdej prišel dovolj k sebi, pa moram čakat maj 2013, da spet naredim kako inovacijo (odvisno od porabe letos zame).
Kar pa se tiče korekcijskih faktorjev, jih je pošteno uvest, VENDAR popravit (malus točke) za tiste, ki imajo neavtorizirano povečana stanovanja in/ali priključene dvosistemske bojlerje (da ne kradejo več niti preko tistega dela še po kvadraturi!, ker neavtorizirano s tem povečujejo tudi kompletno porabo bloka-večji delež za vse še za del po kvadraturi).
Drugi pogoj pa je, da se jim NE prizna kompletnih dodatnih zunanjih izgub, ampak samo največ pol !!! pri določitvi korekcijskih faktorjev : samo 50%-na solidarnost. Nekaterim so bila še v socializmu dodeljena stanovanja in so morali vzeti tisto, ki so jim ga ponudili. To treba imeti v umu! Za drugo polovico pa naj velja kapitalistična logika! Volk sit in koza cela.
Korekcijski faktorji služijo samo za ekvalizacijo poplačila ZUNANJIH izgub med stanovanji istega bloka !!! Ne pa kar za vse počez! Ker je račun bloka eden, ki ga je treba pokrit, morajo pač tisti z manjšimi zun.izgubami (večina) preko kor.faktorja več plačat še za one, ki bi plačevali manj kot jim prikaže! ... Zato pa predlogi korekcijskih faktorjev ponavadi ne prodjejo , razen če jim jih upravnik nekako diktatorsko ne uveljavi ...
WarpedGone je izjavil:
... števci ti naštejejo tudi toploto, ki jo sprejmeš od sosedov..To ne drži vode ... + Če bi imeli vsi enako temperaturo v stanovanjih brez prepiha, ne bi bilo prehoda med stenami! T1-T2= delta T = 0 ...
...Na račun gretja sosedov se lahko očitno v bloku kar precej prišpara pri gretju. ...ja na računa takih, ki so osli ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Spajky ()
WarpedGone ::
To ne drži vode
Zakaj pa nebi držalo vode?
Razen da je praktično neizvedljivo.
Zbogom in hvala za vse ribe
Okapi ::
tista tvoja ideja z master ventilom ni slaba, pa še termostatskih ventilov ne rabiš. Z navadnimi naštelaš razmerja po radiatorjih v stanovanju, master pa itak ima histerezo od zaprto do max. pretoka ene 2 stopinji in bi bil verjetno termostat v dnevni kajne ...Tako nekako ja, samo sedaj te termostatske ventile na radiatorjih že imam. Drugače pa je tisti 1 "master" ventil tudi mogoče daljinsko upravljati in/ali časovno programirati, in to ceneje kot če moraš za to kupiti x digitalnih radiatorskih ventilov.
Če bi se prej malo bolj poglobil v to, bi vsekakor predlagal, da vsem namesto termostatskih ventilov na radiatorjih (to so naredili za cel blok, ker je bil pogoj za subvencijo eko-sklada) vgradijo te glavne, na radiatorje bi si jih pa ljudje sami po želji gor dajali. Pogoj za eko-sklad bi bil menda s tem tudi izpolnjen, cena pa enaka ali celo nižja (pa še en kup komplikacij bi odpadel, ker ne bi bilo treba menjati več kot 500 radiatorskih ventilov po celem bloku). No ja, zdaj je, kar je.
O.
satfinder ::
Pri nas tisti, ki so v sredini
lepo grejejo na svoje stroske
zgolj sebe. -)
Od 6 stanovanj v objektu
[3 zgoraj, in 3 spodaj]
so 4 prazna [pocitniska]. -)
Tako da mora soseda v sredi
greti sebe na svoje stroske.
Spodaj ima prazno stanovanje,
na levi tudi, na desni pa tudi.
Ker sem se cez zimo preselil
v prostora, ki ne mejita na
njeno stanovanje [so pa
izolirane notranje stene,
strop].
Radiatorji so na 0.
Te dni se pa montira
klima ... -)
Stroske pa delimo 30% [fiksni,
po kvadraturi], 70% po porabi
[variabilni]. Cevi so pa izolirane.
Tako, da soseda, ki edina ogreva
na daljinsko se zmeraj nekaj
profitira. -)
Korekcijskih faktorjev na lego stanovanja,
... nimamo.
Edino k faktor/ korekcijski radiatorjev je v sredinski 2 stanovanjih
za njih lastnike malce bolj neugoden ...
S temi delilniki, kalorimetri najvec pridobijo
stanovanja, ki so na ugodni legi ... -)
Razen, ko je situacija, podobna nasi. -)
Oz. se notranje izolira stene, strope,
se naredi parno zaporo ... in se ne greje nobenega ...
15 cm stiripor, mrezica, ... so poceni. -)
lepo grejejo na svoje stroske
zgolj sebe. -)
Od 6 stanovanj v objektu
[3 zgoraj, in 3 spodaj]
so 4 prazna [pocitniska]. -)
Tako da mora soseda v sredi
greti sebe na svoje stroske.
Spodaj ima prazno stanovanje,
na levi tudi, na desni pa tudi.
Ker sem se cez zimo preselil
v prostora, ki ne mejita na
njeno stanovanje [so pa
izolirane notranje stene,
strop].
Radiatorji so na 0.
Te dni se pa montira
klima ... -)
Stroske pa delimo 30% [fiksni,
po kvadraturi], 70% po porabi
[variabilni]. Cevi so pa izolirane.
Tako, da soseda, ki edina ogreva
na daljinsko se zmeraj nekaj
profitira. -)
Korekcijskih faktorjev na lego stanovanja,
... nimamo.
Edino k faktor/ korekcijski radiatorjev je v sredinski 2 stanovanjih
za njih lastnike malce bolj neugoden ...
S temi delilniki, kalorimetri najvec pridobijo
stanovanja, ki so na ugodni legi ... -)
Razen, ko je situacija, podobna nasi. -)
Oz. se notranje izolira stene, strope,
se naredi parno zaporo ... in se ne greje nobenega ...
15 cm stiripor, mrezica, ... so poceni. -)
Korak do konca in Naprej :).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: satfinder ()
Spajky ::
S temi delilniki, kalorimetri najvec pridobijo stanovanja, ki so na ugodni legi ...največ pridobijo varčni, ki so prej preplačevali luxsus nevarčnim !!!
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
satfinder ::
?Nekaj me zanima, kako bi zgledalo
zunanjo, in notranjo enoto klima naprave
delujoce do -5, postaviti v notranji prostor,
ki bi se ga prezracevalo ...
Hrup zun. enote ne bi bil motec.
COP faktor bi bil max. koriscen,
hladilo se z njo ne bi, zato so
smreke, drevje pred objektom.
Tako, da hlajenje ni potrebno.
zunanjo, in notranjo enoto klima naprave
delujoce do -5, postaviti v notranji prostor,
ki bi se ga prezracevalo ...
Hrup zun. enote ne bi bil motec.
COP faktor bi bil max. koriscen,
hladilo se z njo ne bi, zato so
smreke, drevje pred objektom.
Tako, da hlajenje ni potrebno.
Korak do konca in Naprej :).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: satfinder ()
Spajky ::
.. sedaj te termostatske ventile na radiatorjih že imam ...Zmeni se z nekom/znancem v kakem drugem bloku, ki misli dat gor take tvoje avt.ventile, da mu prodaš naslednje leto (samo) termostatske glave za pol cene, sebi pa montiraš navadne gor, če boš dal master ventil ... pa si refundiraš del stroškov ... znajdi se ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Delilnikih toplote in stroški odčitavanja (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 39864 (22850) | Uporabnix |
» | Nov zakon za ogrevanje (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Problemi človeštva | 45187 (39351) | jernejl |
» | Priključna moč, delilniki, enote, pravilni izračuniOddelek: Loža | 3956 (3546) | Brias |
» | Delilniki odvzema toplote (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 57857 (46816) | Spajky |
» | Stroški centralnega ogrevanjaOddelek: Loža | 10967 (9415) | Pyr0Beast |