» »

Avtomobilizem prihodnosti

Avtomobilizem prihodnosti

WarpedGone ::

>> ..v tunelu lahko pospešuješ s 50G ali pa še več če ti tako paše.

Wha?
Popravi se, da ti nebi še kdo verjel ...
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::


Ne vem kam brcaš in me po pravici niti ne zanima. Vlaki funkcionirajo, konec.

Ni zaprt sistem.

Kar tunel zlahka je.


Ne bo se, ker bo vlak ob nesreči s 1000km/h+ razjebal tunel do neprepoznavnosti, in ga bodo lahko par let popravljali. Če ga investitorji ne popihajo prej.


Wha?
Popravi se, da ti nebi še kdo verjel ...

Think, think !!!

Raje razmišljaj tako; Kaj te omejuje danes. In kako to rešiš.

Omejitev je sila ki pritiska na tla.
Kako jo povečaš:
Na prostem s 'krilci' ki žrejo energijo - neuporabno, vlak pa lahko preprosto vzleti

V tunelu se preprosteje odrivaš dol od stropa :)
Hkrati lahko še pospešuješ z odrivanjem od vseh sten.. Problem solved.

Namesto 10G na tirih imaš sedaj
20G spodaj, 10G zgoraj, 10G levo, 10G desno
50G FTW !

Yawdrop, yes ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

očitno tale tvoj G tebi pomeni neki druzga kot pa vsem drugim tle okrog.

50 G tvoje telo pretvori v mlačno juho.
Zbogom in hvala za vse ribe

gulfstream ::

Ni zaprt sistem.

Za 300km/h ne rabi biti zaprt, to ti hočem dopovedat.

Meni tudi ni jasno kaj hočeš povedat? 50G preživi človek za par deset milisekund...kar je več, dobijo organi dovoljšno hitrost glede na ogrodje človeka, da jih ob trku s steno trebušne votline, kot je W1 omenil, utekočini.

Pyr0Beast ::

WarpedGone je izjavil:

očitno tale tvoj G tebi pomeni neki druzga kot pa vsem drugim tle okrog.

50 G tvoje telo pretvori v mlačno juho.


Ampak pospeševati s takšnim pospeškom je možno.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

gulfstream ::

Tudi z 2000G je možno pospešit. Če se iz topa izstreliš.

WarpedGone ::

Možno je tut s 500 G, ampak brez na ogljiku temeleče življenske oblike na krovu.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

gulfstream je izjavil:

Ni zaprt sistem.

Za 300km/h ne rabi biti zaprt, to ti hočem dopovedat.

Meni tudi ni jasno kaj hočeš povedat? 50G preživi človek za par deset milisekund...kar je več, dobijo organi dovoljšno hitrost glede na ogrodje človeka, da jih ob trku s steno trebušne votline, kot je W1 omenil, utekočini.


Tut ok. Samo 300 je premalo. :))

50G bi bilo treba za blazne hitrosti. Zračni upor je v ozkem tunelu ogromen in požre precej energije. Zato pa rabiš konkretno moč.

WarpedGone je izjavil:

Možno je tut s 500 G, ampak brez na ogljiku temeleče življenske oblike na krovu.

:))

Važno da vlak to preživi. Dnevne migracije so jeba. Pač gre prazen nazaj. Se hkrati tudi učinkovito znebiš vse golazni :))
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

energetik ::

Za potovanja čez oceane in celine imamo letala, tam res ni smiselno delati vakuumskih tunelov. Za razdalje nekaj 100km po kopnem bi pa lahko ustvarili kakšne vakuumske vlake.
Za 50-200km pa nam povsem zadostujejo vlaki tipa TGV pri hitrostih do 300 km/h + zadostno velika parkirišča na postajah, kamor se pripelješ iz svojih rovt z recimo e-avtom in se ti tam tudi fila medtem ko si v službi.

WarpedGone ::

Pravzaprav so tuneli pod zemljo čist brezvezna komplikacija, strošek in strah za ljudi. Tračnice se lepo dvignejo nad zemljo, zapre se jih v cev iz kazga pleksija in v njej zniža zračni tlak na kako polovico al pa desetino standardnega. Kjer se pač najde optimum med porabo vlaka in pump, ki pumpajo zrak ven.

Voila.
Takšno reč se lahko za človeške zneske naredi z današnjo tehnologijo. Ker ni treba vrtat je prece lažje naredit gostejše omrežje takšnih zadev. Ker je dvignjeno nad teren, križišča s cestami niso tak problem, razen če se kak šlepar prbije v nosilni steber...
Zbogom in hvala za vse ribe

clix ::

Kaj pa japonski magnetni maglev? Zakaj se jih ne uporablja bolj pogosto? Če bi jih zaprl v tunel, pa malo znižal zračni tlak, bi šlo po moje brez problema kakšen mach.

energetik ::

WarpedGone je izjavil:

Tračnice se lepo dvignejo nad zemljo, zapre se jih v cev iz kazga pleksija in v njej zniža zračni tlak na kako polovico al pa desetino standardnega. Kjer se pač najde optimum med porabo vlaka in pump, ki pumpajo zrak ven.
Saj neki tazga sem imel v mislih. Ne rabimo ravno vakuuma. Če pride do nesreče se pa avtomatično detonira za to namenjene dele pleksi tunela in zrak lepo hitro vdre v "tunel". Seveda potem, ko se zadeva že ustavi. Če seveda že prej ne predre lupine tunela.

Okapi ::

Ne zaradi tega ker se nebi dalo locirati kraja nesreče, temveč zaradi dolžine, vakuma, globine, ....
Nekaterim kronično primanjkuje domišljije. Saj ne bi bil samo en predor, zraven bi bili še servisni, reševalni ...

Eni sanjajo o singularnosti, uploadu, osvajanju vesolja, potem pa vidijo problem v enem malo naprednejšem predoru;((

O.

WarpedGone ::

Hitrost ne določa moč motorjev (moči imajo te zadeve dovolj za precej višje hitrosti) ampak konstrukcijski faktorji proge in obvladovanje rizikov - kolikšna je verjetnost takšnih in drugačnih problemov in koliko časa imaš, da se ustaviš pred njim.

Hitreje kot greš, dlje naprej moraš met recmo temu buffer-zone. Pri 720km/h nardiš 200 m v eni sekundi, pri zaviranju s pospeškom 1g se ustavljaš 20 sekund, medtem pa prevoziš 2 km.

Zavedat se je treba še, da zaviranje z 1g pomeni da te v prsa reže varnostni pas s silo kakih 50 kg, če nisi privezan odletiš v steno kot bi skočil iz hiše. To je drastična situacija.

Da je vsaj neki maneverskega prostora moraš imet vsaj ene 5 km kontroliranega prostora pred sabo, da si lahk privoščiš teh 720km/h.

>> Eni sanjajo o singularnosti, uploadu, osvajanju vesolja, potem pa vidijo problem v enem malo naprednejšem predoru

Drugi so pa totalno brez občutka o stvareh o katerih pametujejo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

Pravzaprav so tuneli pod zemljo čist brezvezna komplikacija, strošek in strah za ljudi.

Uh, waht ?

Nadzorovani pogoji
Nobene megle, dežja, vročine, mrazu, toče, snega, etc ....

Sicer nisem nikoli rekel da mora biti tunel obvezno pod zemljo.

Vakum pa si vlak zagotavlja že s tem ko poriva zrak pred seboj. Vsakič je v tunelu globji vakum in hitrosti večje.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Okapi ::

Za potovanja čez oceane in celine imamo letala, tam res ni smiselno delati vakuumskih tunelov.
Ravno za take proge jih ima najbolj smisel graditi. Ker lahko pri nekem za potnike še dovolj udobnem pospešku dosežeš recimo 5000 km/h. Za tovorne vlake brez človeške posadke pa še toliko bolj. Svetovno gospodarstvo temelji na prevozu tovora, ne potnikov.

Začeten strošek je resda večji, ampak letalski prevoz tako ovira fizika, da ko bo enkrat gradnja predorov dovolj poceni, bodo ljudje hoteli izkoristiti možnost tako hitrega potovanja.

A bodo tuneli pod zemljo ali prozorni na površini je pa samo tehnična podrobnost, ki za zdaj sploh ni pomembna.

O.

Pyr0Beast ::

Pa zgoraj sem zajebal, namest 10G bi moral pisati 10m/s^2, torej 1G
tak da 5G
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

gulfstream ::

Začeten strošek je resda večji, ampak letalski prevoz tako ovira fizika, da ko bo enkrat gradnja predorov dovolj poceni, bodo ljudje hoteli izkoristiti možnost tako hitrega potovanja.


Letala toliko ovira fizika kot vlake. Noben ne trdi da je treba plužiti po troposferi;)

tak da 5G


Pri 5g bo povprečen človek izgubil zavest (ok ne deluje pospešek direktno v tla, tako da ne gre kri iz glave, ampak vseeno ni prijetno). Sam sem iz letal navajen močnih pospeškov, pa se mi pri dolgotrajnem 4g+ že pojavi tunelski vid in težave z dihanjem, pri večjih pospeških pa samo tema.

1,5g je maksimum, oziroma že skoraj preveč za občutljive ljudi.

edit:typo

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

Ma pa 1G, v 10 sekundah potem pospešiš na 360km/h.
V 20h si že proti 700
V 40h pa prebiješ mach 1 :)

Rabiš pa vsakič več energije. Tak da ohranjaš 1G pospeška ti potem požre okolica ostale 4.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

Ok, to je pol razčiščeno. 5 g človek še preživi, ni pa to udobje za običajne nežne duše.

Ampak tut s precej nežnim 1 G v 5 minutah dosežeš 1000 km/h in si že 40 km daleč, če začneš takoj zavirat z istim 1 g si v dobrih 10ih minutah prišel 100km daleč, kjer te običajno že čaka naslednje večje mesto.

Pospeškov nad 1 G za zemeljske dimenzije niti ne potrebuješ.

Tuhtam glede unih pump - a jih nucaš al ne.
Če bi v steno tunelov vgradil enosmerne ventile, katere odpre tlak v fronti pred vlakom pravzaprav nisi ničesar naredu, vlak čuti natanko enak (če ne še večji) upor, kot če tunela ni.

Da maš kak profit od tunela, mora tlak pred vlakom bit nižji kot pa če ga nebi bilo. To zahteva aktivne pumpe.

Je pa res, da bi naslednja fura čutila nižji tlak in se ventili morda sploh nebi odpiral več. En konc avtomatske pumpe. Najs.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

sidd ::

Glede predorov in zraka v njih - imajo že dovolj velike probleme z eurotunelom. Vi pa bi še vakuumske meli :D
Samo za primerjavo, vendar kontra - po fabrikah se kar uporablja pnevmatsko orodje, temu namensko obstaja tudi omrežje s stisnjenim zrakom. In vsak ko to pozna ve da so kar problemi s tesnenjem. In kako veliki stroški so povezani z iztekanjem zraka iz takšnega sistema. Nenadzorovano seveda.

Vlak si pod nobenim pogojem ne more sam zagotavljati vakuuma. Vlak bi preprosto porabil preveč energije za izničevanje tlačne razlike. Pyro, zdajle pa ga že bluziš!!!

Sicer pa bi takšni vlaki bili dokaj prazni. Normalen potnik se ne bo peljal z 5G v riti. Za take zadeve se gre v kak zabaviščni park tipa gardaland :))

add1:

šlo bi recimo ravnoobratno - da pred vlakom črpaš zrak ven, in tako zračna razlika premika vlak...vendar, to je - drago!
no idea for signature
signed
I

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sidd ()

Pyr0Beast ::

In vsak ko to pozna ve da so kar problemi s tesnenjem.

Ma ... tisti sistem je drek ...
Nekako podobno kakor so se včasih pogovarjali preko cevi na ladjah.

Če bi v steno tunelov vgradil enosmerne ventile, katere odpre tlak v fronti pred vlakom pravzaprav nisi ničesar naredu, vlak čuti natanko enak (če ne še večji) upor, kot če tunela ni.

Jup.
Lahko pa narediš vlak ki ima jet, ki črpa zrak na fronti in ga rine za seboj.

Z enosmernimi ventili pa delaš vakuum.
Vsakič je dovolj le da je tlak višji od atmosferskega.
Prvo bo za to dovolj 100m/s
drugič 200
nato 300
...


Vlak si pod nobenim pogojem ne more sam zagotavljati vakuuma. Vlak bi preprosto porabil preveč energije za izničevanje tlačne razlike. Pyro, zdajle pa ga že bluziš!!!

Um . .. waht ?
Vsa ta energija ne gre v nič. Tudi rekel sem da bi pri končni hitrosti vseh 5G pospeška motorjev skuril za preprosto vzdrževanje hitrosti.
Že pri 100m/s in blazno nizki sprednji plati 1m2 stisneš 100 kubikov zraka na sekundo (to bi pihalo na končnih postajah tako, da bi ljdi stran odpihnilo :))))
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

sidd ::

Sej nisem nikjer rekel da gre energija v nič. Mene skrbi ekonomska računica. Ideja je že fajn fletna in popolnoma logična - preveč energije se porabi za premagovanje trenja zraka - mobilno sredstvo pri velikih hitrostih seveda. Potniška letala to fletno rešijo, vlak pa nekako ne more. Če pa se splača ustvariti umetne "letalske" pogoje tu spodaj, pa je vprašljivo! Še bolj me skrbi tesnenje takihle tunelov. Ker, navsezadnje, je površina takega tunela ogromna, tako da ti že mala razlika tlaka ustvari ogromne sile...Vse skupaj kopati pod zemljo - že zemeljske linije za hitre vlake so nesramno drage.
Da pa bi vlak tiščal zrak pred seboj, pa je še večja bedarija kot da ga preprosto samo preusmeri, kot to dela že sedaj. Ker pomoje tunel, ki bi zares u nulo tesnil bi bil ali predrag - ali pa bi ga bilo nemogoče narest. Torej bi pri vsaki vožnji dejansko kuril več energije kot jo sedaj normalni vlaki.
Ideja je dobra, že dolgo znana, samo če pa se to izplača....če se bo, oz. se, bomo pa tako ali tako videli, ko se bo kdaj v prihodnosti takšna proga kje odprla.

Sicer pa je to tema avtomobilizem prihodnosti, lahko se tema loči na novo temo o vlakih prihodnosti :)
no idea for signature
signed
I

Pyr0Beast ::

Na 1m^2 deluje sila ene tone. Sile so res ogromne.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

Ne gledat samo ene fure vlaka.
Maš tunel z enosmernimi ventili v njem pa običajnih 1 bar pritiska. Gre prvi vlak klasičnih 200 kmh in pred sabo "čuti" natanko enak tlak, kot brez tunela. A ker so ventili enosmerni, bo za vlakom ostal nižji tlak. Naslednja fura bo lahko dosegla recimo 250 kmh, da bo čutila isti tlak kot brez tunela. Za njo bo tlak še nekaj nižji. Po parih furah bi tlak v cevi padel relativno precej nizko. Dodaš še avtomatske zapore tunela pred/za glavnimi postajami, da ni preveč vdiranja zraka in si na profitu. Takoj, ko v tunelu tlak naraste ga prva fura preko enosmernih ventilov avtomatsko spumpa ven.

Tko maš relativno malo vložka in komplikacij za progo, kjer vlaki z enako energije dosegajo opazno višje hitrosti. Ker je stvar v cevi je tut izolirana od okolice in ti kaki zajci ne morjo povzročit iztirjena. Če pride do kake poškodbe ti takoj naraste tlak in hitrosti niso več take kot pričakovane.

Velik "avtomatskih" efektov, ki skrbijo za varnost. To bi lahko delalo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

:)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

sidd ::

Če maš tunel - spredaj pumpa vlak zrak ven, zadaj ostaja nižji tlak - imaš zelo velik vlek na vlak od zadaj. Če gre zrak normalno mimo vlaka - ne narediš ničesar. Torej, what's gonna be?
Sej sem napisal da mi je ideja sila zanimiva, samo ne vidim računice. Sploh ne, da mora vlak dodatno še sam pumpati ven zrak. Poglejte malo sistem v eurotunelu. Tam zrak kroži recimo.
Se mi še vedno bolj smotrno zdi inštalacija črpalne postaje nekje, ter znižanje tlaka za vsaj par 10 mbar.

Se pa zelo bojim nenadnega vdora zraka v tunel, ter vlak pri ene 700 km/h. Bi znalo malce zropotat po cevi.
no idea for signature
signed
I

Okapi ::

Letala toliko ovira fizika kot vlake. Noben ne trdi da je treba plužiti po troposferi
Ja, samo če hočeš šibat po stratosferi, moraš najprej tja priti, težnost je pa jeba. Še zlasti, če moraš s seboj tovorit tudi vse gorivo, česar vlaku ni treba.

Torej bi pri vsaki vožnji dejansko kuril več energije kot jo sedaj normalni vlaki.
Ja, samo boš tudi 10x hitreje potoval. Bistvo vaktraina ni toliko v šparanju z energijo, ampak v hitrosti in udobnosti potovanja.

O.

gulfstream ::

Ja, samo če hočeš šibat po stratosferi, moraš najprej tja priti, težnost je pa jeba. Še zlasti, če moraš s seboj tovorit tudi vse gorivo, česar vlaku ni treba.


Težnost ni neka jeba, ker se menimo o letalu (ne pa o raketi). Gorivo neseš, oksidant imaš pa v okolici, za razliko od rakete. Scramjeti danes že eksperimentalno letajo po zraku. Edini problem je spraviti letalo do hitrosti, kjer scramjet začne delovati - to se najlažje doseže z raketnim motorjem, ki bi deloval zgolj na začetku.

Za razdalje ~5000km+ (recimo skok preko luže) bi to bila optimalna rešitev. Vsekakor pa bolj enostavna, kot skopat 3 tunele po 5000km in v njih ustvarjati podtlak.

Okapi ::

vsekakor pa bolj enostavna, kot skopat 3 tunele po 5000km in v njih ustvarjati podtlak.
Kratkoročno že, dolgoročno pa sigurno ne.

O.

Pyr0Beast ::


Težnost ni neka jeba, ker se menimo o letalu (ne pa o raketi). Gorivo neseš, oksidant imaš pa v okolici, za razliko od rakete. Scramjeti danes že eksperimentalno letajo po zraku. Edini problem je spraviti letalo do hitrosti, kjer scramjet začne delovati - to se najlažje doseže z raketnim motorjem, ki bi deloval zgolj na začetku.

No, vlak še goriva in oksidanta ne potrebuje.
Pravtako ne potrebuje tudi kril ne.

Trup pa pobereš od designa avionov, ki so že prilagojeni na visoke hitrosti.

V 5h minutah prebiješ mach 4 bp. (V tunelu to po uporu še mach 1 nebi bil)

Izgube pa rastejo itak s kvadratom hitrosti ! V tunelu mogoče še celo s kubom.

V vakkuumu jih ni. Pelješ lahko poljubno hitro. Ne rabiš se zezati s prebijanjem zvočnih zidov.

Če pa bo šlo kaj resno narobe pa se bo cel vlak vključno s potniki uplinil v delčku sekunde.

In večja kakor je frekvenca voženj, večji izkoristek imaš.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

gulfstream ::

Kratkoročno že, dolgoročno pa sigurno ne.


Vzdrževati sistem predorov pod Atlantikom? Bo kar vzdrževanje letala cenejše...

No, vlak še goriva in oksidanta ne potrebuje.
Pravtako ne potrebuje tudi kril ne.


Potrebuje pa štrom sredi atlantika, kar ni trivialno, tako čisto mimogrede.

Izgube pa rastejo itak s kvadratom hitrosti ! V tunelu mogoče še celo s kubom.


Vidim da ti fizika ni ravno domača. No da boš vedel za drugič, sila upora se povečuje kvadratno. Moč, ki je potrebna za premagovanje te sile, pa raste s tretjo potenco hitrosti.Kljik

Ne rabiš se zezati s prebijanjem zvočnih zidov.


V stratosferi tudi ne. Pri tako majhnem tlaku kot je tam se zvok praktično ne prenaša nikamor, sploh pa ne do tal.

borut_p ::

Kot je nekdo pred menoj že omenil je edina prihodnost v kompletnem avtomizmu prevoznih sredstev, kjer človek ne more posegati in vse vodi računalnik. Vse ostalo je optimizacija obstoječega in je že vse videno, nobena revolucija.
Predstavljajte si, da edino kar potrebuješ vnesti je destinacijo in tja prideš brez zastojev z najvišjo možno hitrostjo. Vse naredi računalnik. Še dlje, avto ni več lastnina ampak kot del javnega transporta, kjer 'najameš' le tak avto kot potrebuješ za določen namen. Potem ne potrebuješ nobenih varnostnih sistemov razen zavor, pa še to bolj kot ne, saj je vožnja optimizirana od začetka do konca. Avto bi tako lahko obsegal le 4 ali pa 2 ali pa le 1 sedež ter po potrebi nekaj prtljažnika, odvisno od namena vožnje. Teža bi bila lahko le nekaj 100 kg, toliko, da nosi elektromotor ter osebo.
To je revolucija ne pa neki petrol avti ter avti ki zaradi nespametne vožnje ljudi potrebujejo žblj varnostnih sistemov
lep pozdrav

Pyr0Beast ::

Ne vem.

To da pripelješ folk iz druge strani v manj kot 1 uri bi bilo noro.

Ali pa novo-mesto Lj. Čas potovanja: 5 minut :)


Potrebuje pa štrom sredi atlantika, kar ni trivialno, tako čisto mimogrede.

So what. V vakuumu je čisto isti drek kak hitro greš. Pa magari da na začetnih 10km linije našopaš na 10Mm/h pa zaviraš dokler ne prideš do druge strani :)

Vidim da ti fizika ni ravno domača. No da boš vedel za drugič, sila upora se povečuje kvadratno. Moč, ki je potrebna za premagovanje te sile, pa raste s tretjo potenco hitrosti.

Potem pa v tunelu na četrto potenco.

Iskreno rečeno me boli k.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

sidd je izjavil:

Če maš tunel - spredaj pumpa vlak zrak ven, zadaj ostaja nižji tlak - imaš zelo velik vlek na vlak od zadaj. Če gre zrak normalno mimo vlaka - ne narediš ničesar. Torej, what's gonna be?
Sej sem napisal da mi je ideja sila zanimiva, samo ne vidim računice. Sploh ne, da mora vlak dodatno še sam pumpati ven zrak. Poglejte malo sistem v eurotunelu. Tam zrak kroži recimo. Se mi še vedno bolj smotrno zdi inštalacija črpalne postaje nekje, ter znižanje tlaka za vsaj par 10 mbar.
Se pa zelo bojim nenadnega vdora zraka v tunel, ter vlak pri ene 700 km/h. Bi znalo malce zropotat po cevi.


Gremo še enkrat:

Ja, imaš vlek od zadaj - na prvi furi, ko je tlak v cevi enak zunanjemu. Zato ta prva fura ni na "običajni" hitrosti ampak nižji/servisni, ker se mora izrivat zrak ven iz tunela. Ker so ventili enosmerni, ostane za vlakom tlak nižji od zunanjega. Vlak praktično čuti enak upor, kot pa če cevi sploh nebi bilo.

Ampak naslednja fura malo za njo pa ni več v tunelu z 1 bar ampak je tlak že nižji in gre z enako močjo hitreje. Verjetno to še ni čist to in tudi ta fura pred sabo ustvarja tlak nad 1 bar in tako iz cevi izrine še nekaj dodatnega zraka, za sabo pa pusti še nižji tlak - naslednja fura bo še hitrejša. Par takih fur in boš z enako energijo, kot jo danes nucaš za 200kmh v zračnem tlaku 1 bar lahko dosegal tut recimo 500kmh, vlak bo pa pred sabo čutil le nekaj malega nad 1bar tlaka.
Če uvedeš še posebne pumpe za praznjenje tunela, bojo vlaki ponucal še manj energije, jo bojo pa zato kurile te pumpe. Na pamet ne vem kje je sweet-spot, stvar računice in optimizacije. Bi pa raje imel sistem brez teh pump, ki znajo dodat več komplikacije kot profita. Čas vožnje se ne razlikuje bistveno če dosegaš 500 ali 800 kmh.

Nenaden vdor zraka pa ni nekaj česar bi se moral bat ampak je avtomatski varnostni mehanizem, ki zagotavlja da se praktično samodejno stvari upočasnijo, takoj ko je s progo/cevjo karkoli narobe. To dosežeš brez posebnih aktivnih varnostnih sistemov, ki sami po sebi lahko odpovejo če kje preprežeš kakšno žico. Tu ti porast tlaka takoj povzroči da se začne vlak ustavljat. Ne nucaš senzorjev na vsake pol metra al je s predorom vse v redu ampak le en simpl senzor tlaka vsake recmo 100 m. Če bo kje kaj je narobe (puščanje cevi) boš mel hiter porast tlaka in lahko ustaviš igro. če tega ti ne nardiš, to nardi fizika sama.

Če pred vlakom na hitro zelo naraste tlak (na 1 bar) se bo zgodilo kaj? Nič posebnega, vlak bo začel zavirat (tut če mu crknejo vse zavore), enosmerni ventili bodo še vedno pred njim odvajali povišan tlak tako da ni nujno da bi cev eksplodirala (razen če se morda izkaže, da je tako vse skup še bolje). Ljudje lahko recimo splezajo ven iz vlaka in tunela brez pomoči od zunaj. Ker se zračni tlak izenači z zunanjim ni nevarnosti zadušitve ob izpadu energije ipd.

V tunelu so lahko tudi prekati z avtomatskimi vrati, ki preprečujejo vdor zraka, enaka vrata so tudi na vsaki postaji. Odprejo se tik pred vlakom, in zaprejo takoj za njim. Seveda jih je treba narest tako, da ni hude katastrofe tut če se ne odprejo - jih pač razrtga že udarni val pred samim vlakom. Pravzaprav bi tut ta vrata bila lahko narejena na princip samodejnega enosmernega ventila. Ko pridivja vlak in pred njim še udarni val povečanga tlaka to vrata odpre (dovolj lahka), zapre jih pa kaka mala vzmet. Ker je vožnja vedno v isto smer se da stvari fino zoptimizirat.

Kakih 800 kmh potovalne hitrosti pomeni, da imaš praktično letališča v središčih mest, in to brez ure in pol čakanja na vkrcanje. Nadzvočne hitrosti bi bile uporabne le na nad 1000km progah, kjer je pa vprašanje če se sploh res splačajo.
Zbogom in hvala za vse ribe

gulfstream ::

@Pyr0Beast

Brez zamere, ampak v tvoje dobro ti svetujem da si nekoliko bolj odprte glave.

Kaj imata štrom sredi atlantika in vakuum skupnega? Poanta je, da moraš potegniti 3000km dolge kabele, to pa so izgube.

Potem pa v tunelu na četrto potenco.


No lepo da smo to razčistili. Fizikalni zakoni se spremenijo ko vstopiš v tunel!

(btw, upor se poveča zaradi povečanja tlaka zraka pred lokomotivo, to je vse)

Pyr0Beast ::

Brez zamere, ampak v tvoje dobro ti svetujem da si nekoliko bolj odprte glave.


Biti odprtega uma ne pomeni sprejeti vsak drek ki ti ga ponudijo.


Kaj imata štrom sredi atlantika in vakuum skupnega? Poanta je, da moraš potegniti 3000km dolge kabele, to pa so izgube.


Če si speljal 5000km dolg tunel pod morjem, fural svedre vse do druge strani boš pa ja še štrom potegnil.


No lepo da smo to razčistili. Fizikalni zakoni se spremenijo ko vstopiš v tunel!

Zakoni so isti.


(btw, upor se poveča zaradi povečanja tlaka zraka pred lokomotivo, to je vse)

Ja. In enačba v prostem okolju ni več enaka tisti v zaprtem. Do you get it now ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

gulfstream ::

Ja. In enačba v prostem okolju ni več enaka tisti v zaprtem. Do you get it now ?


Kakšna pa je? Če so zakoni isti?:))

Robni pogoji se spremenijo, to je vse. Malo večji upor dobiš, ker gostota zraka naraste.

Pyr0Beast ::


Robni pogoji se spremenijo, to je vse. Malo večji upor dobiš, ker gostota zraka naraste.

'Malo' ...

Namesto 1.3kg na m3 zraka imaš sedaj 2.6kg, ali proti 5kg na m3 če res posiljuješ okolico z energijo.
Čisto malo a ne.

S tem da imaš za ritjo -1Atm, na nosu pa +1Atm+

Finta bi bila tudi del zraka v tunelu nadomestiti z lažjimi plini, kot je npr. helij.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

gulfstream ::

Ideja ni slaba, ampak helij ni ravno poceni.

'Malo' ...

Namesto 1.3kg na m3 zraka imaš sedaj 2.6kg, ali proti 5kg na m3 če res posiljuješ okolico z energijo.
Čisto malo a ne.


Noben ni rekel da upor v tunelu ni svinjski. Samo pravim da fizika ostane ista, dobiš pa zgoščevanje zraka.

S tem da imaš za ritjo -1Atm, na nosu pa +1Atm+


Na nosu imaš statični+dinamični tlak, za ritjo pa tlak, ki je le malo manjši od statičnega, če že. Pa tudi če bi imel zadaj popoln vakuum (kot bi bil v tvojem primeru -1atm, kar seveda ni mogoče) bi pač potreboval ustrezno večjo silo za pogon.

Boeing ::

Pyr0Beast je izjavil:



(btw, upor se poveča zaradi povečanja tlaka zraka pred lokomotivo, to je vse)


Ja. In enačba v prostem okolju ni več enaka tisti v zaprtem. Do you get it now ?



Ne nabijat. Razen tega, da je par členov, ki so v primeru odprtega prostora enaki nič oz. zanemarljivi, v primeru tunela dobilo neko vrednost, je enačba popolnoma enaka.


Sicer pa, da ne boste po nepotrebnem izumljali tople vode, takšna ideja o tunelu čez Atlantik že obstaja, in sicer potopljeni plavajoči tunel v globini 40-50 metrov, s podtlakom, izmenjevalnimi komorami na vsaki strani (v katere vlak zapelje in počaka na izenačitev pritiska) itd itd. Bilo na discoveryu že precej let nazaj in tudi konkretni izračuni so bili opravljeni. Če se prav spomnim je bilo rečeno, da se ob trenutnih (takratnih) cenah transporta ne splača, da se mora cena transporta dvigniti za faktor 3-5, potem bo stvar rentabilna, ker investicija je dražja od izgradnje novega mesta s populacijo enega milijona... nekako v tem smislu.

Očitno drsimo proti tej točki.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

WarpedGone ::

Debata o tistem plavajočem tunelu je bla že tut tule gor.
Glavni fail je, da je premalo folka, ki bi se spravlo tja not.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

Plavajoči tunel je blazno nevarna zadeva.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Bellatrix ::

Pyr0Beast je izjavil:

Plavajoči tunel je blazno nevarna zadeva.


S tem se strinjam. Po prespani noči pa mislim, da je bolje, glede na to da so letala veliko več v uporabi za medcelinske povezave kot vlaki, da se nadaljuje razvoj v tej smeri --- torej po zraku. Kot je eden omenil suborbitalna letala. Za celinske povezave pa se strinjam za [vakumske] vlakce.

Mogoče pa bi ne bilo potrebno manjšati tlaka v tunelu, temveč ga za vlakom večati. Tako da bi zrak ubistvu sam potiskal naprej vlak ?
People are quick to judge and slow to correct themselves.

Pyr0Beast ::


Mogoče pa bi ne bilo potrebno manjšati tlaka v tunelu, temveč ga za vlakom večati. Tako da bi zrak ubistvu sam potiskal naprej vlak ?

Taka ideja je bila že podana kar nekaj časa nazaj. Dobrih 100 let imo :))

Saj zadeva je dobra, ampak trpi izkoristek. Rabiš absolutno tesnenje vlaka, drugače gre energija mimo.

Imaš pa pospešek zelo nežen.

Suborbitalna letala so metanje energije stran. Prvo moraš na tisto višino priti, zadeva je zelo podvržena različnim vremenskim pogojem. In nato se tudi spustiti. Višek kinetične energije pa zmetati v gretje bremz namesto nazaj v distribucijsko omrežje :)
Hkrati rabiš tekoče gorivo in motorje ki delujejo tudi pri tako nizkih tlakih.
In krila. Kar precej odvečne teže.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

>> Imaš pa pospešek zelo nežen.
Kar pomeni počasen vlak in dolge vožnje. Pumpanje zraka je energetsko precej potratna stvar, pa ni važno al delaš nadtlak al podtlak. Splača se, če za pumpo uporabiš kar sam vlak, namenske zadeve so pa vprašljive.

Zemlja je premajhna da bi se suborbitalna letala res splačala. Boljši pristop bi bil, da se Concorde pripelje v 21.stoletje in maš medcelinske lete merjene v urah in ne dnevih, kot sedaj :|
Bol se ti splača hitre vlake med glavnimi mesti in letališči, kot pa letališča ob vsako večjo vas.
Zbogom in hvala za vse ribe

energetik ::

Je pa tudi vprašanje, zakaj bi rabili tako hitra medcelinska potovanja. Za biznis je čisto dovolj videokonferenca, roba pa itak najbolj ekonomično potuje na kontejnerskih ladjah.

Turistom se pa ponavadi ne mudi tako zelo...

WarpedGone ::

Pelji se enkrat z letalom v Avstralijo, Z ali J Ameriko, ipd. Vožnje ranga blizu celega dneva, z vmesnimi večurnimi posedanji po letališčih, kar te tolk utrudi da izgubiš še kak dodaten aktiven dan, ker si cel zdelan. Če bi se to skrajšalo na polovico, bi precej ljudi bilo pripravljenih plačat višjo ceno karte.
Zbogom in hvala za vse ribe

Brane2 ::

Ampak kaj pa bodo vlaki konkretno skrajšali glede na letala ?

Menda ne misliš, da bo pa screening kaj bistveno krajši ?

Tudi vmesna večurna posedanja bodo realnost pri vlakih, saj ne bodo vse destinacije neposredno povezane, torej boš moral presedat.

Tudi pregled vlaka najbrž ne bo ravno čisto rutinski.
On the journey of life, I chose the psycho path.

WarpedGone ::

Vlak gre v središče mesta, letalo ne sme. Tuki si profitiral vsaj eno uro časa.
Screening bo na železniških postajah vseeno manj strog in posledično nekaj hitrejši. Tut če neseš bombo na vlak, bo razf*kalo tvoj vagon, kak maglev se bo usedu na tla in oddrsel naprej dokler se ne ustavi. Mrtev bo morda en vagon, ne cel vlak, kot v primeru avijona. Drugo je, če kdo zaminira progo, kar zna bi glavna šibka točka sistema. Če tak vlak postane strmoglavljen avijon zna bit mrtev tut kr cel vlak...
Začuda "teroristi" še niso odkrili tega low-hanging fruta. Hebejo se s švercanjem bombe na same vlake/avijone al pa vsaj na glavne postaje, da bi jo montiral nekam na progo sred hoste, kjer jih ne bo nihče videl, jim pa še ni kapnilo. Le zakaj?

Tak vlak ni namenjen 10 minutnim potovanjem ampak potovanju iz enega večmilijonskega središča do drugega, ki sta oddaljena vsaj nekaj sto kilomentrov. Za krajše razdalje so metroji. Preveč postaj onemogoča kakršnokoli hitro obliko potovanja.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…



Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Musk naposled ponudil pokuk v svoj prvi tunel (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
13018657 (4545) Meizu
»

Hyperloop (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
42379380 (28585) pegasus
»

Resnica o škodljivosti dizlov (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Na cesti
40640466 (28303) m0LN4r
»

Nizozemska se spogleduje s prepovedjo prodaje bencinskih in dizelskih avtomobilov (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
25561554 (50249) PredatorX

Boste menjal avto zaradi podražitve goriva (strani: 1 2 3 410 11 12 13 )

Oddelek: Loža
62990445 (79545) Ziga Dolhar

Več podobnih tem