» »

Avtomobilizem prihodnosti

Avtomobilizem prihodnosti

««
«
1 / 6
»»

Hektor ::

Pozdravljeni,

Že od nekdaj sem se zanimal za prevozna sredstva prihodnosti in vse kar je povezano z bolj učinkovito izrabo energije in seveda vse kar je povezano z bolj čisto tehnologijo transporta.

Seveda je že veliko znanega o električnih avtomobilih, vendar še vedno obstaja problem skladiščenja energije saj za enkrat ti avtomobili preprosto še niso dovolj učinkoviti za praktično rabo.
Sam menim da bo prihodnost: kombinacija nano tehnologije, vodikovega pogona in napredne informacijske tehnologije, kjer se bodo avtomobili vozili avtomatično na naš ukaz (s pomočjo medsebojne komunikacije vseh avtomobilov v medmrežju).

Nano tehnologija: bo skrbela za veliko bolj napredno izdelavo šasije in tudi omogočala izbiro videza avtomobila, po naših željah.
Vodikov pogon: Bo omogočal veliko čistejši in neprimerljivo bolj učinkovit pogon kot današnji precej zastareli motorji.
Napredna informacijska tehnologija: bo omogočala veliko bolj varno in veliko bolj racionalno vožnjo v pričakovano še dosti bolj nasičenem prometu prihodnosti.

Veliko je že bilo napisanega na to temo in veliko še bo, zbral sem le nekaj dejstev ki sem jih v zadnjem času zasledil v zanimivih člankih, pred kratkim je bil predvajan tudi zanimiv dokumentarec na to temo na Discovery Chanel.

Seveda, kot pravi navdušenec nad avtomobilizmom prihodnosti sem si pred kratkim kupil mini avtomobil na vodikov pogon, ki sem ga našel v eni izmed novih spletnih trgovin v Slo., ki ponujajo izdelke ki so blizu nam vsem, ki nas zanima prihodnost in visoka tehnologija prihodnosti.

Mnenja in kritike so zelo zaželjene!


Lp vsem

Starodavni ::

Če bi obstajal učinkovit mrežni sistem za avtomatično vožnjo avtomobilov, bi bil promet veliko boljši, učinkovitejši in cenejši. Pa prav tako tudi manj stresen in naporen.

Vožnja z avtom se nekaterim mogoče zdi užitek, ker to prakticirajo za vikende, ampak za tiste, ki se peljejo na delo vsak dan vsaj 1 uro pa predstavlja dodaten psihični in fizični napor in poveča utrujenost, ko se vrnejo domov. Daljše ko je potovanje, bolj se pozna.

Tako, da energetsko učinkoviti in avtomazirani avti - kupim, ko bo garantirana varnost in učinkovitost. Če pa bo 100% vozni režim temeljil na teh avtomobilih, pa se bo nivo prometnih nesreč in situacij, v kateri ljudje nimajo pojma kako reagirat in povzročajo zamaške, zastoje, preglavice in živčnost ostalih voznikov, opazno zmanjšal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: antonija ()

gulfstream ::

Komaj čakam dan, ko bodo avti lahko (tudi) sami vozili. Pa drugače zelo rad vozim (sem blagi petrolhead, kot bi rekli pri top gear-u). Veliko varneje in manj stresno bo!

Sicer pa smo takšno tehnologijo (avtopilot, samodejno izogibanje trkom) že imeli, pa se je nekako izgubila. Reče se ji konj :)

Nanotehnologija? Sam vidim tu možnost predvsem za kakšne amorfne kovinske litine z za današnje pojme neverjetnimi mehanskimi lastnostmi, in posledično racionalnejšo porabo materiala. Ne samo da je produkt cenejši, tudi zmanjšanje mase za 10% pomeni 8% nižjo porabo, tako preko palca.

Vodik? Ima kar težave, ne samo shranjevanje (temperatura, pritisk?), ampak tudi difuzija skozi praktično karkoli. Zaenkrat ni še tu nekih resnih rešitev na vidiku. Je pa za razmišljat v tej smeri.

Napredna informacijska tehnologija? Nekaj kar bi že mogli danes imeti, pa nimamo. Recimo vsaj na avtocestah bi lahko bile v celoti fleksibilne omejitve glede na promet/razmere (tako kot sedaj skozi tunele), pa mogoče kakšni obcestni 'elektronski zemljevidi', ki bi kazali zasedenost cest na naslednjih odsekih itd. Možnosti je tukaj ogromno, in tehnologija je na voljo danes. Ali pa kabel pod asfaltom, ki bi mu avto sledil po avtocesti - v kombinaciji z pametno navigacijo in radarskim tempomatom je to že kar uporaben avtopilot, vsaj za avtoceste.

Zgodovina sprememb…

s51as ::

Zelo lepa tema :D Me neizmerno privlači vse v zvezi z avtomobili.

No pa sami avtomobili niso vse.

Svoje naredi tudi sistem transporta. Zanimivo bi bilo urediti sistem "železnice" od vrat do vrat. Torej na nek način tako kot imamo zdaj ceste bi bili razpeljani tiri (v kakršnikoli obliki že (enotirni, utori,...)).

Na ta način, seveda v kombinaciji z medsebojno komunikacijo z vozili, bi lahko dosegli še večje izkoristke in na nek način precej enostavno uporabo individualnega avtomatskega javnega prevoza.

Enote vozil, ki gredo v isto smer bi se lahko grupirale in potovale strnjeno z enim pogonom.

tak sistem bi v primerjavi s transportom po cestah bil precej bolj ekonomičen, tako s porabo goriva (kateregakoli že), kot tudi z obrabo prevoznih sredstev (osebnih in tovornih), poraba prostora, ki je sedaj namenjen cestam bi bila bistveno manjša, nadzor in avtomatizacija bi bila enostavnejša...

Samo ramišljanje pač...
It's just me myself and I

fpbs ::

Nano tehnologija: bo skrbela za veliko bolj napredno izdelavo šasije in tudi omogočala izbiro videza avtomobila, po naših željah.


Nano tehnologija: bo skrbela za tisto, kar je trenutno najbolj pomembno, to je mnogo boljše akomulatorje.

Pyr0Beast ::


Nano tehnologija: bo skrbela za veliko bolj napredno izdelavo šasije in tudi omogočala izbiro videza avtomobila, po naših željah.

Predrago zaenkrat. Je rolca pleha cenejša. Itak pa preše nimajo težav s tem.

Vodikov pogon: Bo omogočal veliko čistejši in neprimerljivo bolj učinkovit pogon kot današnji precej zastareli motorji.

Zasterel koncept vodikovega pogona se ne bo NIKOLI obnesel.

Napredna informacijska tehnologija: bo omogočala veliko bolj varno in veliko bolj racionalno vožnjo v pričakovano še dosti bolj nasičenem prometu prihodnosti.

Dam glas za avtomatsko navigacijo vozila po cesti - brez da bi človek kaj zafrknil.


Seveda, kot pravi navdušenec nad avtomobilizmom prihodnosti sem si pred kratkim kupil mini avtomobil na vodikov pogon, ki sem ga našel v eni izmed novih spletnih trgovin v Slo., ki ponujajo izdelke ki so blizu nam vsem, ki nas zanima prihodnost in visoka tehnologija prihodnosti.

Kupi takega na baterije. Je cenejši in boljši.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Grey ::

Alternativa kovinskim šasijam? Kaj je to? Namreč, če nafta, potem bo cena nafte verjetno hitro poskočila gor. Kako torej narediti šasije lažje? Namesto da avto tehta 1 tono, da bi tehtal recimo 500 kg.

Zheegec ::

Jah, očitno carbon-fibre, saj to se že počne pri... khm... eeeem... zelo dragih avtomobilih :)
Drugače pa če lahko odgovorim na vprašanje teme:
Avtomobilizem prihodnosti

Twin-turbo V8!
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

gulfstream ::

Namesto da avto tehta 1 tono, da bi tehtal recimo 500 kg.


Jup, jaz tudi pravim da je to prihodnost. Žal je zaenkrat pleh še vedno par velikostnih razredov cenejši od ogljikovih kompozitov. Da se ne menimo kako težko je popraviti vdrtino/razpoko na kompozitu v primerjavi s pločevino.

Vsekakor pa bi avtomobili morali shujšati, in marsikje bi se to dalo brez (občutnega) povišanja stroškov.

Zheegec ::

gulfstream je izjavil:

Namesto da avto tehta 1 tono, da bi tehtal recimo 500 kg.


Jup, jaz tudi pravim da je to prihodnost. Žal je zaenkrat pleh še vedno par velikostnih razredov cenejši od ogljikovih kompozitov. Da se ne menimo kako težko je popraviti vdrtino/razpoko na kompozitu v primerjavi s pločevino.

Vsekakor pa bi avtomobili morali shujšati, in marsikje bi se to dalo brez (občutnega) povišanja stroškov.

saj zmanjšati težo ne bi bilo težko... Samo ali bi imel lažji avto brez klime in 8x airbag, ali težji avto s klimo in airbagi? No, se mi je zdelo... :)
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

gulfstream ::

Ne gre se za to, da se konkretno zmanjšati maso brez poseganje v udobje in varnost. Poglej enkrat recimo povprečen sedež, kako je narejen. Pa poglej en športni sedež. So takšni, ki so zelo udobni, pa tehtajo tretjino navadnih. Pa je to en banalen primer, se da marsikje drugje prihraniti veliko več.

Zheegec ::

mislim, da je zgoraj nekdo napisal težavo s ceno... Pa športni sedeži niso udobni. Mogoče za takrat, ko je avto na miru so, ko se voziš pa čez luknje pa ne. razen če je kakšna draga high-tech varijanta.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

WarpedGone ::

Hmm, ali udobje sedežev pride iz debeline penaste obloge al debeline jeklenega ogrodja? In kaj je lažje, pena al kovina?

Lajate na napačno drevo. Glavni vzrok teže avtomobila je v "varnostni kletki", jeklu visoke trdnosti in elastičnosti, iz katerega je izdelana osnova potniškega prostora, pred in za njim so uporabljeni šibkejši materijali, da se ob trku najprej deformirajo oni.

Koliko je tehtala Zastava 101? 800kg
Koliko tehta Twingo? 950kg

Kompresor klime teha ranga 10kg, ni omembe vredno.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

Mašina je tudi zanemarljivo težka. 50-100kg.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Dr_M ::

Ja, recimo od smarta for two ja :)
V povprecju 150-200kg. Kaksni zelo majhni okoli 100-130.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

gulfstream ::

Lahki sedeži so LAHKO udobni. Ponavadi niso, ker jim to ni primarna funkcija. Da pa se naredit krasni sedež z zanemarljivo maso.

To je samo en primer. Naslednji so recimo platišča. Jeklo ima gostoto preko 7000kg/m^3, medtem ko Al-Mg zlitine z 20% slabšimi trdnostnimi lastnostmi dosegajo 2000kg/m^3. Problem je samo v ceni.

Varnostno ogrodje je težko, ker je težek avto. Če bi hipotetično prepolovil maso avtomobila, bi tudi varnostno ogrodje bilo precej lažje. Poleg tega se tukaj premalo uporablja cevne konstrukcije in kompozite. S pametno uporabo plastike se da narediti tako togo ohišje, da se vsako jeklo skrije, pri enaki masi. Za območja, ki morajo abdorbirati energijo, so satovja iz lahkih kovin zakon. Pa jih ima samo formula 1 :)

Pyr0Beast ::

Ni problem samo v ceni. Aluminjaste zlitine pokajo in se dobesedno odkrušijo, medtem ko se jeklene samo zvijejo.

Sama platišča pa so itak težka praktično 0.

Edina večja stvar bi bilo ven vreči akumulator.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

gulfstream ::

Aluminjaste zlitine pokajo in se dobesedno odkrušijo, medtem ko se jeklene samo zvijejo.


Popolnoma odvisno od duktilnosti materiala. Ene in druge se da s pravilnimi legirnimi elementi in termičnimi obdelavami narediti takšne, da se konkretno plastično preoblikujejo, preden pride do loma.

Sama platišča pa so itak težka praktično 0.


Ne? Dvigni 20 colsko 275mm ali 300mm jekleno platišče (recimo normalno kolo za danes popularne Q7/X5 in podobno šaro), pa povej če si si premislil. Skupaj z gumo komot 25-30kg.

Da sploh ne začnem z nevzmeteno maso:)

Pyr0Beast ::


Popolnoma odvisno od duktilnosti materiala. Ene in druge se da s pravilnimi legirnimi elementi in termičnimi obdelavami narediti takšne, da se konkretno plastično preoblikujejo, preden pride do loma.

To je res. Samo to stane še več.

Ne? Dvigni 20 colsko 275mm ali 300mm jekleno platišče (recimo normalno kolo za danes popularne Q7/X5 in podobno šaro), pa povej če si si premislil. Skupaj z gumo komot 25-30kg.

Pa dobro, X5 ima 2.2Toni. Kolko se 20kg x4 pozna ? 4% :)
Aluminijasta platišča pa tudi niso breztežna. Potem imaš pa še pneumatike.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

Dr_M ::

Ne? Dvigni 20 colsko 275mm ali 300mm jekleno platišče (recimo normalno kolo za danes popularne Q7/X5 in podobno šaro), pa povej če si si premislil. Skupaj z gumo komot 25-30kg.


Mislim, da ima toliko ze 14" jekleno platisce z gumo. :))
Ampak dandanes verjetno nihce nima vec jeklenih platisc, ampak aluminijaste (ampak zgledajo pa se vedno kot jeklene :))
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

gulfstream ::

Kolko se 20kg x4 pozna ? 4% :)


Recimo, da ima samo platišče 20kg.

Če to prepoloviš (kar se da za normalen denar - aluminij) si prihranil 4x10 kg. Pa to pomeni racionalnejšo porabo surovin za izdelavo avtomobila in racionalnejšo vožnjo. Plus boljše performanse.

Naredi to na petih sistemih na avtu (izvedljivo!), pa si prihranil 200kg. S tem si zmanjšal maso za ~10%, porabo za ~8%, avto možno da ne bo nič dražji (bolj racionalno porabljen material), pa še bolje bo šel. Hujšanje je zakon.

Ampak dandanes verjetno nihce nima vec jeklenih platisc, ampak aluminijaste (ampak zgledajo pa se vedno kot jeklene :))


Žal so kar še jeklena. Sem nedolgo nazaj nalagal v avto zimske gume za astro na 16", pa sem jih komaj dvignil do prtljažnika. Ne vem koliko imajo, ampak more biti blizu 20kg. Pa ne spadajo med večje!

Pyr0Beast ::


Če to prepoloviš (kar se da za normalen denar - aluminij) si prihranil 4x10 kg. Pa to pomeni racionalnejšo porabo surovin za izdelavo avtomobila in racionalnejšo vožnjo. Plus boljše performanse.

Ne
Aluminij je težje pridobivati kakor jeklo.

Težje ga je tudi obdelovati

In prešati se ga ne da.


Naredi to na petih sistemih na avtu (izvedljivo!), pa si prihranil 200kg. S tem si zmanjšal maso za ~10%, porabo za ~8%, avto možno da ne bo nič dražji (bolj racionalno porabljen material), pa še bolje bo šel. Hujšanje je zakon.

Aja ? Kje bi še ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

gulfstream ::

Aluminij je težje pridobivati kakor jeklo.


Zato pa je dražji.

Težje ga je tudi obdelovati


Ni res. Aluminij je krasen za obdelavo, edino kar je težje je varjenje.

In prešati se ga ne da.


Prešati? Misliš globoki vlek? Se da, audi ima s tem bogate izkušnje in kar nekaj aluminjastiv avtov. Če meriš na izdelavo platišč, pa se jih tako dela z litjem in CNC rezkali.

Aja ? Kje bi še ?


Kot rečeno, najprej na platiščih, ker je lahko izvedljivo. Pri sedežu se da prihraniti 50% z lahkoto. Šipe so brez potrebe steklene, narediti bi bilo potrebno stekleno zunanjo plast, ki bi imela trdoto (odpornost na praske), glavnino pa iz polikarbonata. Sesalni kolektor motorja je lahko plastičen, ni absolutno nobene potrebe, da je 30 kg težki kovinski kos. Izpušni kolektor in izpušni sistem iz lahkih zlitin. Ohišje menjalnika iz lahkih zlitin.

Da se ne lotim šasije, ki bi za varnostno kletko lahko imela cevno konstrukcijo iz visokotrdnostnega jekla, za VSE ostalo pa se da krasno uporabiti kompozite.

Tako na hitro, iz glave. Če bi sedel v avto, bi še marsikaj drugega lahko skurcal.

Pyr0Beast ::



Prešati? Misliš globoki vlek? Se da, audi ima s tem bogate izkušnje in kar nekaj aluminjastiv avtov. Če meriš na izdelavo platišč, pa se jih tako dela z litjem in CNC rezkali.


In 'pleh' na teh avtih lepo poka. Saj je super da ne rjavijo. Samo kaj boš s počeno aluminijasto karoserijo ?


Kot rečeno, najprej na platiščih, ker je lahko izvedljivo. Pri sedežu se da prihraniti 50% z lahkoto. Šipe so brez potrebe steklene, narediti bi bilo potrebno stekleno zunanjo plast, ki bi imela trdoto (odpornost na praske), glavnino pa iz polikarbonata. Sesalni kolektor motorja je lahko plastičen, ni absolutno nobene potrebe, da je 30 kg težki kovinski kos. Izpušni kolektor in izpušni sistem iz lahkih zlitin. Ohišje menjalnika iz lahkih zlitin.

Ajoj.
Šipe ma da so steklene. Tako kot bi morali žarometi biti stekleni.

Ne pa da se po 2h letih vse skupaj zamegli in je brez poliranja za na odpad.

Plastični sesalni kolektor je neumnost. Od njega je lahko pokrov plastičen, to so že delali leta 93.
Pa tudi pokrov ventilov je lahko plastičen - samo poka pri ležajih, kar je slabo (točka največje obremenitve)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

sidd ::

Pozabljate da je tule vseeno zelo velik faktor cena! Ob predpostavki, da se cene ne bi spremenile, in bi država odmaknila svoj lonček, bi proizvajalci brez skrbi lahko vse te želje implementirali v avtomobile!

Cevne konstrukcije pa so predrage. Dosti lažje je kupiti orodje ranga 200.000EUR gor, ter z njim štancati kose pleha, kateri je standardiziran in se ga kupuje na kolute, in ta pleh se potem točkovno vari z roboti. Formiranje cevi, varjenje cevi...že sam material v obliki cevi je dražji.

In seveda so sodobni avtomobili tako težki samo izključno zaradi varnosti! Brez skrbi, vsak kos pleha je premišljeno pozicioniran in preračunan. In poanta pleha je ravno v deformiranju, da pojemek ni prevelik pri trku! Vse to je že bilo tule na s-t obdelano :)

Glede alu platišč - boknedaj da povoziš kak višji pločnik!

In brez skrbi, poglejte formulo! Skorajda da so že prelahke!

In ja, audi ima že kar velik %% aluminija (se še spomnim da je bila recimo streha prilotana na šasijo, ker model kerega leta pa ne več, žal). vendar je temu cena primerna! Čeprav je zanimivo da v bistvu lepijo šasijo skupaj, spooky! :D

Vsi bi zmanjševali težo, ko pa kaj kje crkne pa se vsi bunite preko proizvajalca :D jah, pri 10.000.000 avtomobilih letno (kakšna toyota recimo) pač crkneta en ali dva avta....

Sej je lepo videti da je nekje želja in zagon, samo ne biti zaletavi! Najprej je potrebno videt dejansko stanje v industriji pol pa pljuvat po njej!

edit:typo
no idea for signature
signed
I

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sidd ()

gulfstream ::


In 'pleh' na teh avtih lepo poka. Saj je super da ne rjavijo. Samo kaj boš s počeno aluminijasto karoserijo ?


Vir? Nisem slišal da bi A2, A8 in R8 masovno pokali.

Ajoj.
Šipe ma da so steklene. Tako kot bi morali žarometi biti stekleni.

Ne pa da se po 2h letih vse skupaj zamegli in je brez poliranja za na odpad.


Še enkrat preberi kaj sem napisal. JEDRO iz polikarbonata, prevlečeno z steklom, ki ima potrebno trdoto, da se izogneš praskam. Tako kot je danes jedro iz folije polivinil butila, da obe plasti šipe skupaj drži. Problem je samo v tem, da je stekla danes dosti več, kot je potrebno. Desetinka milimetra ali dve bi bile dovolj.


Plastični sesalni kolektor je neumnost. Od njega je lahko pokrov plastičen, to so že delali leta 93.


Ja, samo '93 ni bilo temperaturno obstojne platike, kot je danes. Danes je to izvedljivo. DuPont dela čudeže.

Plastika je prihodnost, pa če ti je všeč ali ne. Enostavna izdelava (brizganje), obdelava, dva velikostna razreda ceneje od kovine, pa še lahka je. Kupiš granulirano surovino, počiš v orodje in bum, ven prileti brizgan kos, ki ne potrebuje nadaljne obdelave.

Pozabljate da je tule vseeno zelo velik faktor cena! Ob predpostavki, da se cene ne bi spremenile, in bi država odmaknila svoj lonček, bi proizvajalci brez skrbi lahko vse te želje implementirali v avtomobile!


Jup, razumljivo je da se ne bo nič spremenilo,če bo država na vsak avto še naprej nabijala severno od 300% davka in več. Že zdaj je avto predrag za marsikoga.

Izdelava Cliota tudi stane v revozu 3000EUR, potem pa država lonček pristavi...:)

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::


Vir? Nisem slišal da bi A2, A8 in R8 masovno pokali.


There are fewer and fewer remaining A2's as time goes on. The aluminium chassis is frequently written-off by insurers due to the relative dearth of "aluminium specialists" - for example one in all of Scotland - and the training and experience required to repair the shell. Welding is frequently required and aluminium is seen by many as difficult to weld, mainly due to the very high melting point of the outside oxidation, requiring the part to be welded to be prepared correctly. Combined with relatively high parts prices and hourly rates, apparently minor bumps may mean 'beyond economic repair'. Many examples of damage and subsequent repairs can be found in both the UK and German A2 owners club forums, often with tales of personal repair efforts and costs involved. Observance of salvage vehicles on online auction and car sales sites implies occasional fires with the majority of accidents being frontal.

Ko se zaleti ga ne morejo popraviti.

Nekje je bilo tudi o pokanju šasije, pa ne najdem, tudi iskati se mi ne da.

Tukaj imaš nekaj izračunov kaj se splača
http://www.tms.org/pubs/journals/JOM/01...


Še enkrat preberi kaj sem napisal. JEDRO iz polikarbonata, prevlečeno z steklom, ki ima potrebno trdoto, da se izogneš praskam. Tako kot je danes jedro iz folije polivinil butila, da obe plasti šipe skupaj drži. Problem je samo v tem, da je stekla danes dosti več, kot je potrebno. Desetinka milimetra ali dve bi bile dovolj.

Kaj pa jaz vem kako debelo jedro ti misliš :)


Ja, samo '93 ni bilo temperaturno obstojne platike, kot je danes. Danes je to izvedljivo. DuPont dela čudeže.

Eh. Ti kar :)
Je bila. Ni problem temperatura. Saj so tudi šlafi na vozilih iz gume.
Problem so obremenitve.


Plastika je prihodnost, pa če ti je všeč ali ne. Enostavna izdelava (brizganje), obdelava, dva velikostna razreda ceneje od kovine, pa še lahka je. Kupiš granulirano surovino, počiš v orodje in bum, ven prileti brizgan kos, ki ne potrebuje nadaljne obdelave.

In potem se zbudiš ?



Jup, razumljivo je da se ne bo nič spremenilo,če bo država na vsak avto še naprej nabijala severno od 300% davka in več. Že zdaj je avto predrag za marsikoga.

In prav je tako.


Izdelava Cliota tudi stane v revozu 3000EUR, potem pa država lonček pristavi...:)

Če ga nebi bi pa izdelava šla na 4kEUR. Cene v trgovinah pa iste, država (vlada, ne ljudstvo) pa na slabšem.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

gulfstream ::

Ko se zaleti ga ne morejo popraviti.


To je res. Da se, sploh v primeru kompozitov, rešiti z modularno gradnjo. Ko nekaj rukneš, kos vržeš stran in kupiš novega. Se pa strinjam da to je problem.

Problem so obremenitve.


Sesalni kolektor ni mehansko obremenjen. Termično nekaj malega je, ampak pri plastiki s trdnostjo 10-15MPa ni težav, pa še zastonj je. Sicer pa se vse da hladit.

In potem se zbudiš ?


Ne, buden sem že od 10:20. Brizgalni stroji dajo navadno končne izdelke, ki ne potrebujejo nadaljne obdelave, podobno kot sintranje. Primi v roke kako PET plastenko, pa občuduj kakšne detajle se da narediti. Ali pa karkoli plastičnega, če smo že pri tem.

sidd ::

Pri sintranju se material skrči lahko tudi za nekaj %...Temu primerno se pač vračuna (pre)velik zelenec, al kak pr vseh svetih se že temu reče...isto je pri štancanju - orodje ni takšne oblike kot je izdelek. Hudič se vedno skriva v detajlih pri strojništvu. In pa glede na razvoj kovin zadnji čas in njihove prednosti, bodo še dolgo časa z nami. Če bi bila plastika tako oh in sploh, bi jo že več uporabljali.
Drugač pa sej zato pa imajo recimo clioti že sprednje plastične blatnike, plastične odbijače....ne vem no kam bi še te rad plastiko vrinil? Glede na ceno in varnost, je to dejanska teža avtomobila danes, pika. Ko bodo 150-200 kg motorje nadomestili z nečim lažjim, pa se bo spet ene 100 kg prihranilo.

Modularna gradnja? Sej pa je že danes! Lahko menjaš vsak del! Lahko menjaš celotno ohišje ter premontiraš vse dele na novega....Mislim da bolj modularno ne bo šlo! :)

In zakaj so kovine tako priljubljene? No, to pa bi kak strojnik zoher moral vedet! :D
no idea for signature
signed
I

Pyr0Beast ::



Sesalni kolektor ni mehansko obremenjen. Termično nekaj malega je, ampak pri plastiki s trdnostjo 10-15MPa ni težav, pa še zastonj je. Sicer pa se vse da hladit.

Je, z vijaki in vibracijami.



Ne, buden sem že od 10:20. Brizgalni stroji dajo navadno končne izdelke, ki ne potrebujejo nadaljne obdelave, podobno kot sintranje. Primi v roke kako PET plastenko, pa občuduj kakšne detajle se da narediti. Ali pa karkoli plastičnega, če smo že pri tem.

Če smo že pri tem. PET plastenke niso brizgane.

Osnova je plastičen 'tule'c kateri se naredi v kalupu in zadevo prodaja po svetu.
Nato se ta plastičen tulec ekspandira z vročo paro in pritiskom v željene oblike pri končnem proizvajalcu
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

gulfstream ::

Je, z vijaki in vibracijami.


Pozabi vijake, pri plastiki imamo zaskočke.

Ja, iz epruvete se naredi plastenko, napihne se jo. Kalup enak kot za brizganje.

Drugač pa sej zato pa imajo recimo clioti že sprednje plastične blatnike, plastične odbijače....ne vem no kam bi še te rad plastiko vrinil?


Kamorkoli je mogoče. In da se marsikam še, kjer je danes kovina.

Pa mimogrede, sem strojnik. Zato ne kupim, ko mi razlagajo, kako sranje je plastika. Kovine so priljubljenje, ker je njihova obdelava low tech, obenem pa imajo super lastnosti. Plastika nima tako dobrih trdnostnih in trdotnih lastnosti, je pa drugod v vodstvu. In izpodriva kovino.

Kar probaj razstaviti kakšen multipraktik doma. Vsi zobniki noter so plastični (sintrani), 10 let nazaj pa so bili še kovinski.

Pyr0Beast ::


Pozabi vijake, pri plastiki imamo zaskočke.

Še to. Aj joj.


Kar probaj razstaviti kakšen multipraktik doma. Vsi zobniki noter so plastični (sintrani), 10 let nazaj pa so bili še kovinski.

Tisti na motorju je ponavadi še vedno kovinski ker prejme največ obrabe.

Ampak imam večje zaupanje do kovinskih kakor plastičnih izdelkov.

Primi v roke plastičen prenosnik, pa tak iz magnezija. Boš prec občutil razliko.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

gulfstream ::

Zaskočka je zakon, lahko narediš razstavljivo ali nerazstavljivo, po potrebi.

Tisti na motorju je ponavadi še vedno kovinski ker prejme največ obrabe.

Prejme obrabo? Je ali pa ni kovinski, marsikdaj ni. S tem se izogneš mazanju in hrupu. Dimenzioniran pa je aparat tako na 5 delovnih ur, in obraba ni problem.

Ampak imam večje zaupanje do kovinskih kakor plastičnih izdelkov.

Primi v roke plastičen prenosnik, pa tak iz magnezija. Boš prec občutil razliko.


Strah pred neznanim. Ker ljudje ob besedi plastika pomislijo na Kitajce in njihov šrot. Namesto na DuPont z njihovimi vrhunskimi materiali, ki so revolucionalizirali strojništvo.

Glede prenosnika.. čisto subjektivno mnenje. Osebno imam raje plastičnega, ker se mi roke zaradi nižje toplotne prevodnosti ne hladijo tako hitro in me posledično ne zebe v prste.

Pyr0Beast ::

Zaskočka je zakon, lahko narediš razstavljivo ali nerazstavljivo, po potrebi.

Dokler se ne zlomi. Potem si pa v piz*i.

Dimenzioniran pa je aparat tako na 5 delovnih ur, in obraba ni problem.

Seveda je. Ker je tak aparat navadn škrt. Zakaj pa misliš da je profesionalna oprema za kuhat iz kovin ?

Strah pred neznanim.

Strah pred znanim. Plastika je drek neglede na to kdo jo je naredil. Tako kot zame najboljši gradbeni material ni cegel in cement ali arnimirani beton ampak navaden kamen.

Ampak to ne spada v idejo potrošniške logike. Plastika je za okras ali pa dober grip ostalo ni za njo.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

sidd ::

gulfstream je izjavil:

Je, z vijaki in vibracijami.


Pozabi vijake, pri plastiki imamo zaskočke.

Ja, iz epruvete se naredi plastenko, napihne se jo. Kalup enak kot za brizganje.

Drugač pa sej zato pa imajo recimo clioti že sprednje plastične blatnike, plastične odbijače....ne vem no kam bi še te rad plastiko vrinil?


Kamorkoli je mogoče. In da se marsikam še, kjer je danes kovina.

Pa mimogrede, sem strojnik. Zato ne kupim, ko mi razlagajo, kako sranje je plastika. Kovine so priljubljenje, ker je njihova obdelava low tech, obenem pa imajo super lastnosti. Plastika nima tako dobrih trdnostnih in trdotnih lastnosti, je pa drugod v vodstvu. In izpodriva kovino.

Kar probaj razstaviti kakšen multipraktik doma. Vsi zobniki noter so plastični (sintrani), 10 let nazaj pa so bili še kovinski.


No, no, ne zdaj sramotit strojnikov! Mogoče si še kak nižji letnik, malo zaletav!

Glede zobnikov - so plastični skoraj povsod v gospodinjskih aparatov, kot si omenil. Dimenzionirani na življensko dobo nekje 5 ur, kot si omenil, +- kakšna urca. Bog ne daj da kaj laufa več kot 20 minut v eno!

Plastika je že dolgo z nami. Če bi bila tako oh in sploh, bi jo avtomobilska industrija že zdavnaj razgrabla! In jo tudi je, tam kjer se izkažejo njene prednosti! Kaj več plastike, vsaj za zdaj, ne bo videti na avtomobilih, katerim se lahko to reče! Če si res strojnik, potem dobro veš da se v avtobomilski industriji še najbolj gleda na vsak GRAM snovi, saj se vedno govori o serijah par 100x če ne par 1000k. Potem tudi dobro veš, da je v avtomobilski industriji numerika tako močno vpeta, da praktično ni kosa pleha oziroma plastike, ki ne bi bil numerično preverjen (ok, tisti preventovi sedeži oz. prevleke niso bli, ali pač? :D). In če bi vedel kaj več, bi lahko tudi vedel da se že dandanes gre v skrajnosti! Pri AVL firmi recimo simulirajo in delajo preračune motorjev in vpetij za motorje. In ko ti tam inženir reče da ne vrjame da so motorji brez mikrorazpok, potem veš na kako tankem ledu so že z optimizacijo.
Ko se za pleh uporabljajo pločevine z 2000 Mpa, potem že tudi veš da je hudič. Bognedaj da ti tak kolut stoji več ko par tednov v skladišču, saj ga zaradi staranja lahko daš pretopit, če ne želiš da ti potem monocoque ne popoka zaradi zaostalih napetosti! In ne, plastika glavnine monocoque-a ne bo kmalu nadomestila! Ko se bo pojavila revolucija v skladiščeju energije in drugem tipu pogona, se pa bo dalo tudi zelo drugače dizajnirati avtomobile. Dokler pa je tako kot je, osnovna oblika ostaja enaka že odkar je bil monocoque "izumljen".

Sej je lepo biti zagnan, samo ne si misliti da pa trenutno delajo razvoj neumni ljudje, kateri niso naredili računice kaj se splača in kaj ne. Fizika je, navsezadnje jebena zadeva v praksi! >:D

Se da lepo videti koliko je že plastike in gume v avtomobilu! Vendar dandanes in še v bližnji prihodnosti ga ni čez dober pleh! V prihodnosti pa....kdo ve, mogoče odkrijejo kako se da iz lesa narediti močnejše stranske b stebričke na avtih kot pa iz pleha ...
no idea for signature
signed
I

Pyr0Beast ::

Omenjaš mogoče še tisti pleh ki dejansko dobi boljše sposobnosti potem ko kakšen teden miruje ? :)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

M-XXXX ::

Pyr0Beast je izjavil:

Omenjaš mogoče še tisti pleh ki dejansko dobi boljše sposobnosti potem ko kakšen teden miruje ? :)

Mislil je na to, da ga je potrebno takoj uporabiti/predelati.

gulfstream ::

Ah, mene jebe da gledam skozi oči konstrukterja, ne pa ekonomista:)

Saj je vse res kaj praviš (razen tistega o nižjem letniku, tisto je bilo malo grdo>:D). Vem vse o numeričnih simulacijah in ja, res je da je marsikaj izpopolnjeno v nulo. Jasno, da se gram snovi pri 100k seriji pozna na ceni.

Sej je lepo biti zagnan, samo ne si misliti da pa trenutno delajo razvoj neumni ljudje, kateri niso naredili računice kaj se splača in kaj ne. Fizika je, navsezadnje jebena zadeva v praksi!


Nikjer nisem trdil da je kdo neumen. Samo da se da marsikaj izboljšati. Vem da nisem najpametnejši in se je že o vsem razmislilo, pa se očitno ne splača.

Jaz trdim samo, da se mnogo stvari da izboljšati, nisem pa omenjal cene. Jasno da je plehnata plošča vsaj 10x cenejša od karbonske.

Grey ::

Kovina je passe, to je dejstvo. V letalstvu že kar nekaj časa uporabljajo kompozite in se čedalje bolj veča delež kompozitov pri gradnji. Avtomobili bi temu lahko komot sledili. Alu blok motorja, kletka kot pri rally avtomobilih, ohišje iz kompozita (GFK, CFK, ali kaj drugega), lažja platišča. Vse bi se dalo lepo optimizirati na eno ceno nižjega-srednjega razreda.

Pyr0Beast ::

Eh ja. Letalstvo je spet popolnoma drug svet.

Alu blok motorja so znali izdelati že leta 93
Kletka je berezveze, je kar integrirana v samo šasijo
Kompoziti so blazno dragi
Poleg tega traja da se strdijo. Pri preši gre zadeva čez praktično v trenutku.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

gulfstream ::

Napredek se res najbolj vidi pri letalih. Tam je kovino popolnoma izpodrinila plastika (govorim o generalni aviaciji - pa tudi pri potniških je procent kompozitov z vsakim modelom višji). Je pa res, da je pa tam masa na prvem mestu, potem pride cena.

antonija ::

Je pa res, da je pa tam masa na prvem mestu, potem pride cena.

Pomojem se vedno najbolj gledajo na ceno (izdelka in njegovega vzdrzevanja) in je nizja masa samo posledica tezenja k (naj)nizji ceni.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

gulfstream ::

Pomojem se vedno najbolj gledajo na ceno (izdelka in njegovega vzdrzevanja) in je nizja masa samo posledica tezenja k (naj)nizji ceni.


Ne bo držalo..dosti ceneje je narediti aluminijasto konstrukcijo in jo kovičiti (Cessna), kot pa iz kompozitov. To je lepo opazno tudi na cenah manjših letal. Tudi vzdrževanje je težje (poškodbe, recimo ko nagaziš ptiča pri 250km/h - to pusti lepo vdrtino v krilu).

Ampak, ko ti letalo na uro požre 25% manj in je obenem 40% hitrejše, zahvaljujoč manjši masi, hitro pozabiš na zgornje težave. Ne pozabite, da je letalsko gorivo za manjša letala (avgas) okoli 2EUR/liter.

sidd ::

Joj, ne mešat plastike pa kompozitov!! In tale vseopevani kompozit, ki ga tako opevate, se imenuje GLARE, in je, jojmene, tudi iz aluminija! Prvo si preberite definicijo kompozita. Tudi nekatere kovine so kompoziti po definiciji ;)

In GLARE je kar dražji od "navadne" alu folije ko se drugač uporablja na teh mestih na letalih. Ampak je malce lažji, malce več zdrži in ima dosti boljše lastnosti, tako da se kljub dražji ceni na življensko dobo letala pač to splača. Etole, sej znajo vrli inženirji po svetu razmišljati kje se kaj splača! Pri avtomobilu se ne! Ne dokler država odžre 40-60%! In sploh ne dokler morajo biti avtomobili dump people proof nareti :))

Pri vitalnih delih konstrukcij pa raznorazni kompoziti še dolgo ne bodo izpodrinili kovin. Za "pokritje" sedežev na letalih, kot na a380, komot. Vertikalni stabilizator, komot. Podvozje, krila, jok brate, odpade :)

Kletk pri avtomobilih ne bomo videli, sploh ne pri serijski proizvodnji. Videli pa bomo kakšne bolj napredne šasije, to pa ja. Če pa ima kdo kako revolucionarno idejo, izdelat koncept, pa kr na kak BMW al pa AUDI. Dobre ideje sprejemajo odprtih rok!

Drugače pa prosim, ne primerjat letalske industrije ter avtomobilske industrije. Že že da oboji uporabljajo več ali manj francoze (DS), sam tu pa se podobnost konča :))

@gulfstream:
en prijateljski nasvet: Čimprej se nauči gledati skozi oči konstrukterja z ekonomskim priokusom. Nobena firma te ne bo marala če zadeve ne bodo poceni. Tud če bo nek projekt stal miljone, se bo vsakih 1000 pršparanih EUREUR poznalo na šefovem obrazu. Seveda to ne pomeni zmanjšana zanesljivost, funkcionalnost ali življenska doba! :)
no idea for signature
signed
I

gulfstream ::

Joj, ne mešat plastike pa kompozitov!! In tale vseopevani kompozit, ki ga tako opevate, se imenuje GLARE, in je, jojmene, tudi iz aluminija! Prvo si preberite definicijo kompozita. Tudi nekatere kovine so kompoziti po definiciji


Vem kaj je kompozit in kaj ne. To je vsaka snov, ki je sestavljena iz dveh različnih faz, ki ju lahko ločiš s prostim očesom. Kompozit je fiberglas, karbon, tudi glare, če ga že omenjaš, kompozit je tudi slama, zalita z blatom, ali pa keramična plošča z kevlarskimi vlakni.

Nekateri kompoziti so iz steklenih/karbonskih vlaken, zalitih z epoksijem, ki je duroplast, kar spada pod PLASTIKO.

Pri vitalnih delih konstrukcij pa raznorazni kompoziti še dolgo ne bodo izpodrinili kovin. Za "pokritje" sedežev na letalih, kot na a380, komot. Vertikalni stabilizator, komot. Podvozje, krila, jok brate, odpade


B787



Krila so v celoti kompozitna, samo vodilni rob je aluminijast (zaradi anti-icing naprav). Podobno stabilizatorji.

@gulfstream:
en prijateljski nasvet: Čimprej se nauči gledati skozi oči konstrukterja z ekonomskim priokusom. Nobena firma te ne bo marala če zadeve ne bodo poceni. Tud če bo nek projekt stal miljone, se bo vsakih 1000 pršparanih EUREUR poznalo na šefovem obrazu. Seveda to ne pomeni zmanjšana zanesljivost, funkcionalnost ali življenska doba! :)


Ah, ne delam v strojništvu, sem pa strojni inženir po izobrazbi. Zato tudi ne gledam na vse iz ekonomskega stališča. Poznam pa stanje po firmah ja, in da je vse podrejeno denarju. Imam pač to srečo da za svoje 'hobi projekte' ne rabim nobenemu povedati koliko kaj stane:)

Zgodovina sprememb…

  • zavaroval slike: bluefish ()

gulfstream ::

Aja, pri omembi letal sem mislil na manjša športna letala (2-4 sede). Tam sem je v zadnjih 15 letih zgodila revolucija, milo povedano. Ker so šli iz kovine na plastiko.

sidd ::

Za mala letala sem spregledal, imaš prav. Lep primer je naš vseopevani pipipipistrel! :)

Drugače pa sem pisal o vitalnih delih! Kar se vidi na sliki, je pleh, koža letala. Ali sem kje kaj prespal da ima krilo a380 kompozitno jedro? Ali je podvozje iz česa drugega kot pa kakšnga fletnega jekla? Potem se posipam s pepelom po dolgem in povprek in prosim za link! Je pa res da so določeni deli že iz kompozitov. Iz kakšnih pa se mi sanja ne....

Za kompozite pa ne bi moral lepše napisati! Samo še vseeno ne morš rečt kompozitom ala fiberglass plastika, četudi jo vsebujejo. Vendar tako kot si omenil epoksi, je v glare recimo vmes pleh, aluminij. Pa je kompozit, ne alumijih. Pač v tole sem se zapičil ker ponavadi ljudje ko slišijo kompoziti že sanjajo o vesoljski tehniki in ne vem kakih uber materialih! V bistvu pa kot si rekel, je kompozit tudi slama z blatom. :D

Vendar še vseeno nekako ne vidim kako bi se lahko kaj takšnega preneslo v avtomobilsko industrijo kaj kmalu. Sicer je tema avtomobili prihodnosti, tako da čez kake par 10 let bi že lahko bilo kaj novega (masovna proizvodnja high tech materialov...)...vendar ne kaže kaj dosti v tej smeri. Kakšen dodaten blatnik bo plastičen...drugače pa avtomobili niso ravno na neki hudi shujševalni kuri. Nasprotno, postajajo vse večji (primer clio). Pač, zaradi varnosti.

In če že samo stroške pogledamo; koliko je stal razvoj novega airbusa, ali pa dreamlinerja? Pa koliko let so porabili za to? Pa potem koliko stane razvoj novega avtomobila. Pa koliko stane. (mnja, po velikosti zagotovo ni primerjave, je pa v količini). Tako da nekih čudežev IMHO ni za pričakovati kaj kmalu. Mogoče na področju pogonske tehnike? Vendar dokler ostaja isti princip pri avtomobilih, se kaj dosti navsezadnje ne more spremenit. Kaj pa bo prinesla recimo uvedba novega tipa pogona, 100% zanesljiva aktivna varnost, itd... pa me v bistvu prav firbec matra!

Omenjaš mogoče še tisti pleh ki dejansko dobi boljše sposobnosti potem ko kakšen teden miruje ? :)

Prej pleh, ki komaj pride do želenih lastnosti po plastični defromaciji (štancanju).

Pa gulfstream, pardon glede nižjega letnika, ni bilo mišljeno grdo! Vendar je dejstvo da te fakulteta v prvih letih še pač ne usposobi dovolj, če lahko tako napišem!
no idea for signature
signed
I

gulfstream ::

Drugače pa sem pisal o vitalnih delih! Kar se vidi na sliki, je pleh, koža letala. Ali sem kje kaj prespal da ima krilo a380 kompozitno jedro? Ali je podvozje iz česa drugega kot pa kakšnga fletnega jekla? Potem se posipam s pepelom po dolgem in povprek in prosim za link! Je pa res da so določeni deli že iz kompozitov. Iz kakšnih pa se mi sanja ne....


Tako je, A380 je po zasnovi starejši od B787, in krilo je skoraj v celoti aluminjasto. Glare, steklo in karbon je na trupu in stabilizatorjih. Pri B787 pa je celotno krilo kompozitno, z rebri in oporniki vred, edino centralni krilni nosilec je iz titana, če me spomin ne vara. Je pa res, da je bilo pri razvoju ogromno težav in še so, ker je le nepreverjena tehnologija (v takšnem obsegu).

Podvozje je jasno iz nekega zajebanega jekla, saj mora nositi par sto ton;)

In če že samo stroške pogledamo; koliko je stal razvoj novega airbusa, ali pa dreamlinerja? Pa koliko let so porabili za to? Pa potem koliko stane razvoj novega avtomobila. Pa koliko stane. (mnja, po velikosti zagotovo ni primerjave, je pa v količini). Tako da nekih čudežev IMHO ni za pričakovati kaj kmalu. Mogoče na področju pogonske tehnike? Vendar dokler ostaja isti princip pri avtomobilih, se kaj dosti navsezadnje ne more spremenit. Kaj pa bo prinesla recimo uvedba novega tipa pogona, 100% zanesljiva aktivna varnost, itd... pa me v bistvu prav firbec matra!


Za celotne avtomobile ne vem, za tisti marcini pa so cifre ~15x10^9 USD, pa mnogo mnogo let. Vem da ni za pričakovati čudežev, in da morajo inženirji vedno poiskati kompromis med 1000 stvarmi na zahtevniku, in ugoditi proizvodnikom, oblikovalcem, ekonomistom, predpisom, varnosti, zelenim,...

Pa gulfstream, pardon glede nižjega letnika, ni bilo mišljeno grdo! Vendar je dejstvo da te fakulteta v prvih letih še pač ne usposobi dovolj, če lahko tako napišem!


Se strinjam. Fakulteta je za neko osnovno znanje, kar dejansko rabiš se tako naučiš kasneje.

Grey ::

sidd je izjavil:

Za mala letala sem spregledal, imaš prav. Lep primer je naš vseopevani pipipipistrel! :)

Drugače pa sem pisal o vitalnih delih! Kar se vidi na sliki, je pleh, koža letala. Ali sem kje kaj prespal da ima krilo a380 kompozitno jedro? Ali je podvozje iz česa drugega kot pa kakšnga fletnega jekla? Potem se posipam s pepelom po dolgem in povprek in prosim za link! Je pa res da so določeni deli že iz kompozitov. Iz kakšnih pa se mi sanja ne....

Za kompozite pa ne bi moral lepše napisati! Samo še vseeno ne morš rečt kompozitom ala fiberglass plastika, četudi jo vsebujejo. Vendar tako kot si omenil epoksi, je v glare recimo vmes pleh, aluminij. Pa je kompozit, ne alumijih. Pač v tole sem se zapičil ker ponavadi ljudje ko slišijo kompoziti že sanjajo o vesoljski tehniki in ne vem kakih uber materialih! V bistvu pa kot si rekel, je kompozit tudi slama z blatom. :D

Vendar še vseeno nekako ne vidim kako bi se lahko kaj takšnega preneslo v avtomobilsko industrijo kaj kmalu. Sicer je tema avtomobili prihodnosti, tako da čez kake par 10 let bi že lahko bilo kaj novega (masovna proizvodnja high tech materialov...)...vendar ne kaže kaj dosti v tej smeri. Kakšen dodaten blatnik bo plastičen...drugače pa avtomobili niso ravno na neki hudi shujševalni kuri. Nasprotno, postajajo vse večji (primer clio). Pač, zaradi varnosti.

In če že samo stroške pogledamo; koliko je stal razvoj novega airbusa, ali pa dreamlinerja? Pa koliko let so porabili za to? Pa potem koliko stane razvoj novega avtomobila. Pa koliko stane. (mnja, po velikosti zagotovo ni primerjave, je pa v količini). Tako da nekih čudežev IMHO ni za pričakovati kaj kmalu. Mogoče na področju pogonske tehnike? Vendar dokler ostaja isti princip pri avtomobilih, se kaj dosti navsezadnje ne more spremenit. Kaj pa bo prinesla recimo uvedba novega tipa pogona, 100% zanesljiva aktivna varnost, itd... pa me v bistvu prav firbec matra!

Omenjaš mogoče še tisti pleh ki dejansko dobi boljše sposobnosti potem ko kakšen teden miruje ? :)

Prej pleh, ki komaj pride do želenih lastnosti po plastični defromaciji (štancanju).

Pa gulfstream, pardon glede nižjega letnika, ni bilo mišljeno grdo! Vendar je dejstvo da te fakulteta v prvih letih še pač ne usposobi dovolj, če lahko tako napišem!

Za varnost naj lepo poskrbi elektronika, je lažja od kovine pa tudi veliko cenejša. Ko imaš to enkrat pošlihtano, lahko začneš stran rezat "špeh".

gulfstream ::

Jaz tudi mislim, da je dokončna rešitev eliminacija šibkega člena, torej nesposobneža za volanom.
««
«
1 / 6
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Hyperloop (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
42356894 (6099) pegasus
»

Resnica o škodljivosti dizlov (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Na cesti
40625921 (13758) m0LN4r
»

Musk naposled ponudil pokuk v svoj prvi tunel (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
9610696 (5339) Okapi
»

Nizozemska se spogleduje s prepovedjo prodaje bencinskih in dizelskih avtomobilov (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
25540224 (28919) PredatorX

Boste menjal avto zaradi podražitve goriva (strani: 1 2 3 410 11 12 13 )

Oddelek: Loža
62976764 (65864) Ziga Dolhar

Več podobnih tem