» »

Višje kazni za prometne prekrškarje

strani: « 1 2 3 ... 6

edge540 ::

Torej, zvišali so kazni.

Bo to kaj pripomoglo k varnosti na cesti? Osebno mislim da ne, ker se zadeve lotevajo narobe. Pa ne toliko, ker so zvišali kazni ampak ker bodo lovili ljudi na brezveznih stvareh, kot to radi počnejo že sedaj (5 km/h preveč v naselju pa plačaš, medtem pa se mi celo noč pred hišo v mestu nažiga idiot z bmwjem 150 na uro pa ni nikjer policajev).

Mnenja?

WarpedOne ::

Povečevanje kazni ma enak efekt kot droga. Ko jo uvedeš rukne, s časom pa zbledi, ker se folk navadi nanjo. Enako kot se organizem navadi droge. Zahteva povečanje doze. Sedaj ljudje navijajo za ponovno povišanje kazni. Saj bo efekt, ampak spet kake pol, največ eno leto. Kaj pa potem? Še enkrat povišat? Prav, ampak kolikokrat še? Dokler ne bo tut kazen za 5km/h prekoračitev izven naselja pomenila zaplembo vsega premoženja dobrostoječe družine? Najetje kredita za odplačilo kazni? Varnost in kultura bo pa ko žaga. Mal gor pa spet dol kjer je bla, pa spet mal gor pa spet dol.

Mogoče je čas, da se o prometni varnosti začne razmišljat še malo drugače. Enostavni ukrepi so že izčrpani, ostanejo še težki in dragi. Kazen je enostaven ukrep in ima svoje mesto, je pa treba bit tut pri njeni implementaciji previden in preudaren.

En tak nov ukrep o katerem zaenkrat še nihče noče nič slišat, je aktivno sodelovanje voznikov pri nadzoru nad prometom. En drugemu bi talali črne pike (mogoče tut zvezdice za dobra dela in prijazen odnos). Ena črna pika al pa ena zvezdica ne pomeni nič. Če pa dobivam po 20 črnih pik na dan od 20 različnih ljudi, dan za dnem, pa to nekaj pomeni. Pomeni, da delam probleme na cesti.

Padem v kategorijo problematičnih, katere mora država vzet pod drobnogled. Mogoče avtomatska kazen, mogoče dražje zavarovanje, mogoče le podroben pregled vozila vsakič ko me ustavi policaj. Natačn ukrep je stvar debate (in količine prisluženih črnih pik).

Edini problem, ki ga vidim je implementacija. Kar pa danes nebi smel bit več noben resen problem. GSM omrežje zadostuje. Še malo avtomatske pameti v avte (video) in en centraln strežnik za spremljanje statistike.
What do you Think to Know?
Why do you Think you Know it?

Vikking ::

S kulturo voznikov se da doseči po moje najboljši rezultat.

Pri nas me motijo zelo ceste, zelo malo talnih označb, v tujini je zelo veliko tega po cestah, pri nas pa je še sreča da mogoč kje stoji kakšen napol prežvečen znak. Moti me recimo pri cestah to da so preozki vozni pasovi, bankine pa skoraj širše od samega voznega pasa.

Vožnjo v naseljih (omejtive do 50km/h) bi bilo potrebno veliko bolj strogo sankcionirat in kontrolirat.

Namesto višjih denarnih kazni, bi uvedel opravljanje javnih del za kaznovane od pobiranja smeti naprej, vse tiste stvari za kar "slovenčki" smatramo da smo prefini da bi se tega pretaknili. Vsak z mislijo na to, bi verjetno bil zadosten motiv da bi si večkrat premisli pritiskati na gas.
Tako pa vsak ob denarni kazni se nasmehne ob misli, da se lahka večkrat pritoži, ali pa se mu denarna kazen razpolovi, v glavnem učinka ni, sploh pa za tiste z malo več po palcem.

Avby ::

Kaj pomaga visoka kazen na kmečki cesti kjer je že 40 km/h prehitro za varno vožnjo, nekdo pa dirja 80 km/h in še na gas pritiska, da bi rad več? Ni je kazni pa če jo zvišajo za 1000 %, katera bi to preprečila. Na taki cesti nebo nihče se bal da bi bil kaznovan če se niti na glavnih prometnicah ne bojijo in je kljub vsokim kaznim ogromno nesreč. Zato še enkrat pravim, da ljudje ki povezujejo povišanje kazni z izboljšano varnostjo in majn nesreč ter smrtnih žrtev da so preprosto v zmoti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Avby ()

nebivedu ::

Moje skromno mnenje. Dokler ne bodo začeli že v vrtcu z prometno vzgojo in potem to skozi vse šolanje nadaljevali, nam nobene kazni ne pomagajo. To ni več preventiva, to je že kurativa, tko da s tem so čist zabluzili.

kekz ::

Višje kazni me ne bi motile, če bi končno enkrat spravili tudi omejitve na bolj življensko raven. Na primer, jaz vozim v službo vsak dan po eni od cest skozi gozd, ki pa je kljub temu uradno v naselju.
Pešcev ni, kolesarji imajo od vozišča ločeno kolesarsko stezo itd. Nekaj podobnega kot je Večna pot v Lj. (mimo živalskega vrta). Kdo vozi tam 50? Nihče. Ker tudi meni noga uhaja, sem se zadnje čase navadil, da tam aktiviram tempomat na 65 km/h.

Včasih je bilo po vseh naseljih 60 km/h, zdaj je pa to kar naenkrat tako nevarno, da je vredno 80€ kazni? :O

Kdo vozi po avtocesti med Vrhniko in Logatcem 40 km/h? Ampak res 40! Tak znak je postavljen. Tam kjer trenutno brskajo po cesti. Poizkusite, če si upate... ;)

Brane2 ::

Ne pomaga ti "vzgoja" če je sistem tak, da nagrajuje agresivnost.

Da je največji frajer tisti z najdražjim avtom in da je hitrost in agresivnost v prvi vrsti zanimivost in privlačnost, to da je kriminalna je pa zameglejno in postavljeno daleč v ozadje.

Če v takem okolju tumbaš folku o varni vožnnji,t e bodo vsi imeli (potihem ali ne) za luzerja brez refleksov, smisla za vožnjo in jajc
On the journey of life, I chose the psycho path.

nebivedu ::

In zdej boš vozil po trzinski obvoznici(2 pasova v vsako smer + kolesarska pot in pločnik ločena z ograjo) 53km/h in boš plačal 80 evrov, če boš pa med dvema vasema, kjer ni ne pločnikov in ne kolesarske steze, otroci pa peš hodijo po njej iz šole, priletel 90km/h pa to ne bo nič hudega, saj je 90km/h tam omejitev. Patetično.

nebivedu ::

Brane, vseeno pa bo zdej en revež, ki ima 500 evrov plače moral plačat 20% svoje plače za 3km/h prehitro vožnjo, nekdo ki je pa na socialni bo pa za 200% prekoračil hitrost, mu bodo pa samo pike vzel, ker denarja itak nima.

nebivedu ::

Od jutri naprej vozim 20km/h manj kot je omejitev po vseh cestah. Če mi bo pa kdo blendal ali se mi na rit zalepil, bo pa okusil, kako dela bremza na terencu in s tem kok močno je ojačan moj avto zadaj.

kekz ::

20km/h manj kot je omejitev po vseh cestah.

Aha, torej na predelu del na AC Vrhnika-Logatec celih 20 km/h! 8-O

edge540 ::

Zanimiva se mi zdi recimo kultura vožnje v ZDA (pa izvzemimo velika mesta). Tam se vsi, skorajda brez izjem držijo omejitev oz. vozijo 5 mph čez njih. In promet teče. Tam sem v 2 mesecih videl samo enega, ki je s korveto dirkal po prometni cesti, pa ga je takoj ustavil highway patrol. Kako jim uspe držati kulturo na takšnem nivoju? Hude kazni? Pomaga, ker te pri divjanju poknejo v zapor za par dni?

Brane2 ::

Brane, vseeno pa bo zdej en revež, ki ima 500 evrov plače moral plačat 20% svoje plače za 3km/h prehitro vožnjo, nekdo ki je pa na socialni bo pa za 200% prekoračil hitrost, mu bodo pa samo pike vzel, ker denarja itak nima.


Pa saj zaporna kazen je tudi sociala svoje sorte. Če nimaš $$$, imaš pa sekunde življenja, ki jih lahko nameniš pogledu v 4 stene in dolgotrajnemu, poglobljenemu razmišljanju.
On the journey of life, I chose the psycho path.

dolenska ::

ma super spet bojo zaslužl. mi pa najebal.
drgač pa od sedaj naprej bom tudi na cestninah vozu po omejitvah, tako da boste vidl kateri sem jaz, ker bom delal gužvo. ne bom već vozil hitreje.

Zvedavec ::

Sama kazen kaj dosti ne koristi, če ni bolj doslednega nadzora. In pri marsikom denarne kazni tako nimajo pravega učinka (pri drugih so pa prava katastrofa za celo družino). Najbrž bi bilo bolj smiselno uporabiti to, da je kazen odvisna od prihodkov, da pa zajameš še tiste, ki se izogibajo davkov, pa dodaš še delež vrednosti avtomobila.

V ZDA (Ohio) sem videl (za alkohol) zanimiv sistem: ko te dobijo prvič, greš za en dan v zapor, potem pa plačaš še kazen. Drugič (v petih letih) za dva dni v zapor, potem ustrezno višja kazen (in izguba vozniške za določen čas). Tretjič zapor za (zdi se mi celo vsaj) en teden - petič si zaprt že pol leta in dosmrtno izgubiš vozniško. Tako rešijo tisti problem, ko pri nas nekoga 20x dobijo pijanega, vozniške tako več nima, avto po možnosti neregistriran, uradno nima prihodkov in premoženja, naslednji teden ga pač spet ujamejo.
Pri hitrosti so pa tečne predvsem zavarovalnice, ki ti takoj povečajo zavarovalnino, če so te ujeli na radar. Pri določenem številu kazenskih točk moraš pa položiti 20.000 $ kavcije, da sploh lahko registriraš avto (in v primeru nesreče škodo najprej poplačujejo iz te kavcije, šele kar je čez, gre na obvezno zavarovanje).

Pri šolah imajo zelo stroge hitrostne omejitve (in velikokrat zraven še policaja z radarjem, tudi na splošno sem bil presenečen, kako veliko radarjev je bilo povsod) - ampak tista omejitev je le ob določenih urah, ko so tam otroci, ne pa kar ves čas, tudi ko ni nikogar tam.

In na gradbiščih so velika opozorila, da so tam vse kazni podvojene.

dzinks63 ::

:)) In kje se zgodi največ nesreč z smrtnim izidom? Imam občutek, da ne v naseljih, ampak zunaj njih. Nič nimam proti višjim kaznim v naseljih, ampah zunaj njih bi morale bit kazni še dvakrat večje, kot so predlogi.

Čeprav, to je res vse kurativa. Veliko več bi morali delat na preventivi. Bemtiti čez slabe ceste in slabo vzdrževanje le teh tudi nima smisla, voziti je pač treba tako, da se pač prilagodimo voznim razmeram in da vozimo varno.

Predvsem pa je treba vcepiti ljudem več vozniške kulture že v avtošolah in še prej z osnovno vzgojo pri otrocih doma. Samo kaj, ko pa so starši glavni krivec pri učenju dobre prometne kulture. Saj slabi zgledi vlečejo, ko se otroci vozijo zraven staršev in ti delajo prekrške: sečejo ovinke, prehitevajo čez polne črte, vozijo prehitro, vozijo čez rdečo, vozijo pod prevelikim vplivom alkohola,...

In na tak način bomo zelo težko kaj dosegli. Tako da spremeniti kulturo voznikov bo dolgotrajen proces , ki bo trajal vsaj eno generacijo, če ne kar dve , da se bodo sprejela nova spoznanja za varno vožnjo in da bi (bomo) postali vzorni vozniki.

Liker ::

ma super spet bojo zaslužl. mi pa najebal. drgač pa od sedaj naprej bom tudi na cestninah vozu po omejitvah, tako da boste vidl kateri sem jaz, ker bom delal gužvo. ne bom već vozil hitreje.


Povsem napacno razmisljanje. Ce pri cestniski postaji prigonis 300+, in potem pribremzas tako da se ustavis pol metra pred rampo, nisi povzrocal cisto nic manj guzve kot tisti ki je lepo po omejitvah prikolovratil. Poleg tega je casovni prihranek tako zelo majhen da je bolje da gres celo pot 131km/h kot pa da not prinasas pri cestniski postaji.Da niti ne omenjam da za tekoc promet sploh ni pogoj visoka omejitev.
Na japonskem sem recimo videl eno cesto v delu kjer sta iz cca 5 pasov (4 + nekaksen backup) nastala zgolj dva. Kljub izjemni masi avtomobilov, zastoja prakticno ni bilo. Pri nas pa nastanejo kilometrske kolone ker so razni wannabe frajerji pravilo zadrge prvic in zadnjic upostevali v avtosoli.

Blazno podpiram predlog od W1 da bi vozniki ocenjevali druge voznike. Za zacetek bi lahko zadevo implementirali na podoben nacin kot voznik-vozniku.
Ko se nabere dovolj predlogov za enega voznika, ga nasa preljuba policija vzame pod mocan drobnogled. Kazni namrec ne bodo spremenile nicesar na nasih cestah. zal.
www.firefoxmyths.com
Firefox - Buggier, Slower, Worse

Loki ::

sanjaj...
pa mislim, da je pravilo zadrge samo dobra volja soferjev (ce ni znaka lai kaj podobnega), nekaj casa nazaj sem nekaj na to temo bral.
I left my wallet in El Segundo

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Loki ()

Looooooka ::

lepo % od place.
pa kdor pijan voz takoj izpit vzet.
velik teh kretenov itak prej 10x ustavjo pijane...pol pa koga povozjo so pa del statistike.
in pol za izgovor uporablajo debilnost kot so "mladi vozniki" da lahko zavarovalnce zvisajo premije.
mladim voznikom naj lepo omejijo konje na avtomobilih da ne bo capcev v fotrovih BMWjih na cestih...pijancem odvzem izpita na mestu pa bo.
isto za folk k ga dobijo z mobitelom v roki...po moznosti na avtocesti.

primoz+ ::

te kazni (točk mi sicer ne morjo odbit, sam dnar pa?) mimgrede velajo tut za kolesarje. Ker bliz mene je ena dolinca kjer ga s kolesom prtisnem na ene 50, omejitev je pa 30 (še če grem tečt moram malo tam upočasnit:) )

nebivedu ::

% od plače?
Dejte mi razložit, kaj boste vzeli tistim, ki so na socialni, brez izpita in ki delajo prekrške in so pijani. Ja reveži s 400 ali 500 evri bodo nastradal, ker jim bodo trgal od plače, tiostim na socialni pa ne bo nič, ker že tako jim nimajo kaj vzet.

kriko1 ::

@nebivedu, menim da bi lahko trgali vsem, tudi tistim na socialni. Po mojem ne bo šel eden, ki se komaj preživlja gonit denar za kazni. Vsaj jaz ne bi. Drugače se mi tale % od dohodkov zdi boljši način, kot pa fiksne kazni.

Barakuda1 ::

Še boljš bi bil % od vrednosti avtomobila >:D

p.s.
Čisto resno mislim.

kekz ::

pa mislim, da je pravilo zadrge samo dobra volja soferjev (ce ni znaka lai kaj podobnega), nekaj casa nazaj sem nekaj na to temo bral.

Pravilo zadrge je z zakonom zapovedano povsod, kjer se konča en vozni pas. Kazen za neupoštevanje je ~40€.

Dogaja se sicer, da je označitev konca pasu že veliko prej in disciplinirani vozniki se že davno prej tudi razvrstijo na pravi pas.
Objestneži pa do konca po praznem pasu in načeloma strogo gledano ga disciplinirani morajo spustiti medse zaradi pravila zadrge. :\

Roadkill ::

% od plače?
Dejte mi razložit, kaj boste vzeli tistim, ki so na socialni, brez izpita in ki delajo prekrške in so pijani. Ja reveži s 400 ali 500 evri bodo nastradal, ker jim bodo trgal od plače, tiostim na socialni pa ne bo nič, ker že tako jim nimajo kaj vzet.


Pri "procentih od plače" je vedno tudi nek osnovni znesek, ki ga plačaš v vsakem primeru.
Tako bi recimo nekdo na sociali plačal 200€, tisti z dobro plačo pa 200€ + 30% dohodka.
Pri večanju prekrškov večaš osnovo in procent.
Ü

Dalmatinc ::

Naj mi kdo upa trdit, da je voznik v Mercedesu E/S Classe ali Bmw 5/7 enako nevarn kot voznik Reno Clia, pa čeprav oba vozita 150km/h. Ja.....my ass. Samo poglejte karateristike avtomobilov (zavorne poti, itd).

Hvala bogu da obstajajo anti radar sistemi :D :D

dolenska ::

liker: hja če še nisi vidu pri cestninski postaji je že slab kilometer stran znak 100, takoj spet 80 in naprej 60. in zdj 400m od postaje se bomo začeki voziti 60.če bi se peljal 100 bi komot ustavu, tako pa peljem po novem 60.

#000000 ::

Ma tisti antiRadar, so v večini ena jajca, jest sem sigurno pred 10 leti kupu enga za takratnih kr lepih 700 dem, a ni hudič piskal vsakič ko sem šel mimo bencinske (petrolove) ko so mel radar sem uletu k prase v buče, pa ni dost manjkal da bi mi en retard zaplenu antiradar, šele ko sm mu reku naj preden ga začne dol šravfat prinese kak sodno overjen papir, se je ohladu.

Tole s temi ciframi je precej pretirano, sevede ne bo nesreč nč manj, mogoče jih bo čelo več, k bojo vsi cincal in vozil pod pritiskom, da nebi slučajno fasal par 100€ kazni.

nebivedu ::

Roadkill, zakaj bi nekdo, ki noče delat in je brez službe, ter na socialni moral plačati manj za kazen kot jaz, ki pošteno delam, ne delam prekrškov in se mi vsake tok časa ponesreči da ob tabli za naselje še vedno nimam 50km/h, ampak 53.

nebivedu ::

Kazen za biti pijan (več kot 0,5 promila po starem) je še vedno manjša od 11km/h po naselju preveč.

#000000 ::

jype ::

Dalmatinc> Naj mi kdo upa trdit, da je voznik v Mercedesu E/S Classe ali Bmw 5/7 enako nevarn kot voznik Reno Clia, pa čeprav oba vozita 150km/h.

Ne. Voznik v večjem in težjem avtomobilu je bistveno nevarnejši, saj večja gibalna količina večjega avtomobila nedvomno povzroči več škode ob morebitnem trku.

Clio ima pri 150 kilometrih na uro, če je le opremljen s sodobno opremo, precej krajšo zavorno pot kot omenjeni večji avtomobili. Če ni, potem je seveda mogoče, da ima daljšo kot ustrezno opremljeni večji avtomobili.

Buggy ::

Ce bo ta neumnost sprejeta bo tako kot je bilo pri prejsnemo povisanju kazni.
Prve tri mesece se bo vozilo kot po jajcih, prihajalo bo do raznih naletov (z malo materialno skodo) in veliko slabe volje.
Po treh mesecih bodo stvari zopet prisle v ustaljene tire. Vele drzavni analitiki, ki so dali predlog bodo uvideli da je "groznja policijske drzave" obledela in nato bodo postavljali policajcke na razna nemogoca mesta (beri: kjer tocno vedo, da noben ne vozi po omejitvi, ker je omejitev nezivljenska) in tako bodo ljudem, ki se vozijo dnevno v sluzbo grenili vsakdanj ter ogrozali druzinske proracune za rahla odstopanja v hitrosti.
Objestnezi ter ostala cestna elita, ki pa resnicno ogroza ljudi v prometu pa bo ostala nekaznovana oz. ce ze, jo visina kazni ne bo tangirala.
Pa smo zopet na tem da bomo cez eno leto spet povecali kazni ...
Nasi vladi je resnicno potrebno samo se ploskati...in to takrat ko se jo bo zakopalo par metrov pod zemljo in to cimprej, da ne bo naredila se vec skode kot jo je ze.

just_a_cook ::

Jype: Tu pa si KREPKO brcnil v temo. Malo spremlaj teste in potem kaj takega napisi. Ti dam en slikoviti primer:

Cilo zavorna pot vs. BMW M5 ?
Po tvoji logiki clio, v praksi pa krepko bolje BMW M5.

Poskušaj s Cliotom na avtocesti pri 150 km/h izvesti nagli manever izogib oviri. Odnese te, tak, da se komaj vloviš.
Naredi to stvar z velikim avtom in je stvar mnogo varnejša.

Večji avtomobili (beri boljši) so varnejši od malih.

Osebno mislim, da morajo predlagatelji prejšnjega in sedajnjega zakona ODSTOPITI. Ker NISO s prejšnjimi ukrepi naredili željenega, so pa naredili mnogo negativnega.
Vprašajte se, ko se peljete skozi naselje, kaj gledate? A otroke na cesti ali kje stojijo radarji? Jaz radarje. K temu so me pripeljali njihovi zakoni.
==================
Just a cook

ahac ::

Ceste pucat!

Predstavljajte si enega frajerja, ki ima preveč denarja za svoje dobro. Po cesti divja, pravil ne upošteva... takemu ni čisto noben problem plačat kazen. Mogoče se bo še celo pred frendi pohvalu z tem!
Če bi ga pa poslal mal delat tko, da bi ga vsi vidl.. to je pa druga stvar. Tisto bo pa sramota za njega in veliko hujša kazen kot plačilo.

ps. V Kamniku so sedaj na sredi ene ceste rože. Zadnjič je pa spet nekdo zapeljal gor in vse razril.. a ne bi bilo fino, če bi moral ves sam nazaj posadit?
Isto bi lahko to delal ostali prekrškarji z cele občine. Pobiral bi plevel in smeti, zalival bi rože... vse to ob glavni cesti čez mesto in v posebnih oblačilih (mogoče z velikim napisom čez hrbet).
This post is awesome. I should get a medal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ahac ()

edge540 ::

>>Vele drzavni analitiki, ki so dali predlog bodo uvideli da je "groznja policijske drzave" obledela in nato bodo postavljali policajcke na razna nemogoca mesta (beri: kjer tocno vedo, da noben ne vozi po omejitvi, ker je omejitev nezivljenska)

Točno v tem je problem.

Jaz osebno recimo se omejitev držim zgolj okvirno. Če ocenim, da je varno voziti malo več, pač vozim več. Recimo kilometer pregledne ravnine z lepo cesto, omejitev pa 50, tam pač peljem 80. Tudi na avtocesti včasih pohodim, ampak samo v primeru da sem na cesti sam in pri tem nikogar ne ogrožam. Če vidim kakšen avto nadaljujem z 130-140 km/h. Velikokrat pa vozim tudi manj kot je omejitev (recimo v naseljih kjer so ob cestah parkirana vozila oz. kakšne ovire, izza katerih mi lahko na cesto prileti otrok, ali pa če razmere na cesti niso primerne - voda, led, sneg). Mislim da bi najprej morali postaviti normalne omejitve, potem pa bi se lahko dalje pogovarjali o primernih kaznih.

RookY ::

just_a_cook: A ti si en mulc, ki bere preveč testov? Jype ni brcnil nič mimo.
Tvoje mnenje je, da so lastniki večjih(boljših) avtov manj nevarni?
Ti avto so seveda bolj varni...za voznika. Za okolico pa ne, kar ti je razložil Jype.
In kako ti veš, dase bo M5 prej ustavil kot clio??
Clio je lahko tudi clio RS. V M5 lahko sedi ata™ brez refleksov, ki se lahko dosti kasneje ustavi kot povprečni clio.
Tudi oviri se mogoče sploh ne zna izogniti....lahko pa je ravno obratno.
Bistvo je, da ne moreš takole posploševati.
Ne moreš gledati samo karakteristike avtov. Kdo bo pa gledal karakteristike voznikov, ki v večji meri vplivajo na vožnjo?
Če pa gledamo psihološki profil voznikov večjih avtov, so ti vozniki v povprečju bolj nevarni kot ostali....imam velika kola, lahko se ustavim takoj...lahko vozim dosti hitreje kot ostali...
itaq, da bi vozil F1 ali pa vsaj rally, če bi imel cajt.
Tudi žmigovcev mi ni treba dajati, ker za mano itaq ni nobenega, ker se prepočasi peljejo, pa tudi če so, mam zasedeno roko z mobitelom....jebiga biznis.
Avtoinštalacija je pa predraga, ker potem zmanjka keša za plin, za 19" gume.
Juhu juhu spet bom bruhu

jype ::

just_a_cook> Večji avtomobili (beri boljši) so varnejši od malih.

Za tistega, ki sedi notri, brez dvoma.

Za tistega, ki ne, pa niso.

Res je pri izogibanju oviri s težjim avtom načeloma mogoče zavijati bolj varno, ker je težišče nižje in tako dalje, vendar to ne pomeni, da je zavorna pot krajša, poleg tega pa sodobni avtomobili z elektronskimi sistemi ne dovolijo avtomobilu, da bi začel drseti ali se prevrnil (zavirajo s kolesom, ki ustrezno zmanjša navor, ki zaradi oprijema koles prijema v trežišču in avto obrača).

Vse skupaj je seveda pesek v oči, ker je pri 150 kilometrih na uro ključen le reakcijski čas voznika in njegova usposobljenost obvladovanja vozila pri taki hitrosti (pri tej hitrosti v eni sekundi prevoziš prek 40 metrov, sile, ki delujejo na avtomobil ob sunkovitem zavijanju pa pri taki hitrosti brez težav obrnejo tudi ferarije).

Keyser Soze ::

To s % od vrednosti vozila se pa še jaz strinjam. Z fiksnim minimumom se razume.
OM, F, G!

snow ::

Radar na vsak kilometer.

Tisto o stopnjevanju kazni za večkratne prekrškarje mi je všeč - kot je nekdo opisal sistem v ZDA!
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins

Daedalus ::

En tak nov ukrep o katerem zaenkrat še nihče noče nič slišat, je aktivno sodelovanje voznikov pri nadzoru nad prometom. En drugemu bi talali črne pike (mogoče tut zvezdice za dobra dela in prijazen odnos). Ena črna pika al pa ena zvezdica ne pomeni nič. Če pa dobivam po 20 črnih pik na dan od 20 različnih ljudi, dan za dnem, pa to nekaj pomeni. Pomeni, da delam probleme na cesti.

Vaške straže? Ne hvala, nadzor prometa je delo Policije, ki ima zato tud ustrezno usposobljene ljudi in opremo. Problem pri nas je Policija, ki svojega dela ne opravlja, sploh. Lep primer tega je zadnja nesreča pred Golovcem - znano je, da se folk skoz take "zapore" na cesti vozi običajno prehitro. A je res tako težko tam meti stalno patruljo, ki naj polovi vse, ki se jim mudi? Folk bo upošteval omejitev - če jih v to prisiliš. In običajno je prisotnost patrulje z radarjem dovolj. Al pa fiksni radar, pa zaračunavat __vsem__ po vrsti. Threshold za napako pa znaša 5km/h.

Obenem pa so naši (prometni) policaji še blazno učinkoviti. Recimo - nekaj časa nazaj je en cepec pri mojem bloku pridivjal skoz križišče (podvoz pri Orto Baru) in pol mu v ovinku pri Kolinski ni več zneslo - pa je zahaklal robnik od pločnika in z zjebanim podvozjem obstal tam. Pokličem policijo in čakam. No, vrli plavi angeli so rabli !skoraj eno uro, da se prikažejo!, do takrat pa so oni že veselo spravli avto s ceste. Tekom tega početja so se pripeljali kompanjoni onega debila (v pomoč, prej so itak skup dirkali po mestu - videno na lastne oči) in postavili svoj avto sredi voznega pasu, da jih je moral vsak, ki je htel mimo - obvoziti po drugem pasu. Še najboljše je to, da se je sredi tele improvizirane blokade mimo pripeljala ena druga patrulja, pa se ji ni zdelo potrebno pogledat, kaj se dogaja (lepo vidim do tja iz balkona). In dokler bojo law enforcerji navadne lene peezde, tud kazni ne bojo pomagale. Folku kaj dopovedat je bolj težko. Ko jih pa začneš konstatno "tolčt po glavi", pa ščasoma dojamejo. Zero tolerance za neumnosti na cesti in to dosledno pelat. Plus par fiksnih radarjev v 24/7 režimu, prijazne pa nadomestiti z neprijaznimi.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

b ::

V večini napisanega se sicer strinjam z Jypetom, le glede zaviranja se žal ne morem. Še za vsak avto, ki sem ga vozil dlje kot par km, sem ob priložnosti preizkusil, kako zavira in kako se pri tem obnaša. Moj BMW 5 (sicer star kot zemlja, a s tip-top zavorami, za to sem poskrbel na prvem servisu po nakupu, pa tudi gume imam zelo dobre) ustavlja hitreje in mirneje kot praktično vse ostalo, kar sem imel priložnost preizkusit.

In ne, ni moj point da bi se lahko s takimi avti vozilo hitreje kot dopuščajo omejitve, a 100% sem, da so tako avtomobili kljub večji masi bolj varni tudi za ostale udeležence v prometu, ne samo za voznika.

Seveda je možno, da top-of-the-line Clio (ne poznam Renaultov, ampak pač kakšna "športna" varianta) z boljšimi zavorami od običajnih modelov lahko zavira tudi bolje, ampak za povprečen avto v tem razredu to pač iz mojih izkušenj ne velja.

BigWhale ::

> Vprašajte se, ko se peljete skozi naselje, kaj gledate? A otroke na cesti ali kje stojijo
> radarji? Jaz radarje. K temu so me pripeljali njihovi zakoni.

Povedal si vec kot dovolj, ce te v prvi vrsti skrbi kje so radarji je s teboj nekaj narobe. Konec debate.

Najprej te mora skrbeti tvoje udejstvovanje v prometu, torej tudi kje so otroci. K temu, da gledas kje so radarji, te je pripeljala edino tvoja nerazumnost. Da ne recem kar debilnost. Upostevaj omejitev in glej kje so otroci. Bos bolj varen za ostale, ker sedaj si ocitno nevaren.

nebivedu ::

In ne, ni moj point da bi se lahko s takimi avti vozilo hitreje kot dopuščajo omejitve, a 100% sem, da so tako avtomobili kljub večji masi bolj varni tudi za ostale udeležence v prometu, ne samo za voznika.


Hmm, tole ne bo držalo. Če ti mene nabiješ s plastik fantastik cliotom, imam še možnosti, da preživim, če me pa z isto hitrostjo nabašeš s prastarim bmw 5, pa te možnosti nimam več. Vsedi se svojemu avtu na havbo, potem se daj pa še kakemu cliotu, pa boš videl o čem govorim. Sem imel subaruja starega 20 let, po havbi je kolega s 160kg lahko hodil in skakal, pa se je udrla za 3cm in potem skočila nazaj. Ko sem se zaletel v tipa, ki me je izsilil (zapeljal je čez stop znak) sem mu odpeljal cel prednji konec s sabo, ob tem da sem polomil en nosilec za luč in je počil smernik (drugi avto je bil totalka). Če bi bil s cliotom, bi pa tam počakal in moral naročit prevoz.

Stari in veliki avtomobili niso varni za ostale, ampak samo za voznika, ker so pretrdi in imajo manj zmečkljivih con, ter rinejo vse pred sabo, poleg tega imajo ogromno težo, kar jim dodatno onemogoča hitro ustavljanje. Podobno pa je z ostalimi novimi velikimi avtomobili - imajo preveliko težo in rinejo vse pred seboj, tko da ima jype kr prav.


Pa če še vedno misliš da je velik avto varen za vse ostale, si poglej nesrečo recimo med cliom in enim audijem A8 čelno. Me zanima, če je tist audi za voznika clia varen - jst bi reku da NE!

edge540 ::

Crash test S-Class vs. Smart

Pri starih avtomobilih pa je problem, ker je veljalo, da je varen, če je trden kot opeka. Niso vedeli, da te ubije pojemek.

EDIT: Star in nov avto -primerjava

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: edge540 ()

nebivedu ::

Raptor, to ne bo držalo (drži, da te prevelik pojemek ubije), vendar sem videl teste in nesreče s starimi Saabi 9000 - ogrodje imajo iz prožnega jekla (medtem ko so ostali avtomobili s tem ogrodjem (alfa 164, lancia thema, fiat croma) narejeni iz navadnega pleha). Ta avto zdrži losov test za šalo (ne tist losov, kjer se losa obvije, ampak tistega, kjer se zaleti v 300kg težko oviro). Tudi vozniku ni nič pri takem trku. Na saab forumu sem videl tudi slikce, kjer je s saabom čelno zapeljal v ford tranzit (kr dost velik kombi) pa je voznik iz saaba izstopil, kljub temu, da sta na avtu manjkala havba in motor. Kar pomeni da kljub trdnosti še vedno ni tako trd, da bi te v tem avtu ubil pojemek. Najbrž bi te ubil pojemek če bi priletel v šlepar ali drug tovornjak ali v steno, vendar če priletiš v vse ostalo na naših cestah si v tem avtu varen, pa čeprav so prvi primerki pri nas celo iz leta 1986 in 1987, kar pomeni da so to 20 ali 21 let stari avtomobili.

Slike, ki jih prilagam, so iz hude nesreče med 9000-tko, Mercedesom (E klasa) in kombijem (Ford Transit). SAAB-u je motor odtrgalo iz sprednjega konca, kletka je ostala nedotaknjena. Nikakor ni motor niti poskušal pogledati v kabino.



Iz tega avta je človek izstopil po nesreči. Od Transita ni ostalo veliko, voznik SAAB-a se je še nekaj sprehajal naokrog in pikasto gledal svoj avto. Obstaja še par slikic te nesreče, vendar ne najdem slik sedaj.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: STASI ()

BluPhenix ::

Pri nas me motijo zelo ceste, zelo malo talnih označb, v tujini je zelo veliko tega po cestah, pri nas pa je še sreča da mogoč kje stoji kakšen napol prežvečen znak. Moti me recimo pri cestah to da so preozki vozni pasovi, bankine pa skoraj širše od samega voznega pasa.


Viking, potem se ti že dolgo nisi vozil po italiji. Pri nas so proti severu italije cestne oznake vzorno postavljene. Pri nas se mi še ni uspelo izgubiti, po italiji je pa to stalnica. Nemogoča križišča, stari znaki, neobstoječi znaki ipd.

Glede kazni pa ... cool, mene ne motijo.

Tisto s črnimi pikami in zvezdicami je pa IMO hud udarec mimo. Potrebna je vzgoja voznikov, a smo za to, žal že prepozni. Pravega načina za to ustavit ni. Italjani imajo še višje kazni kot mi, več kontrole ipd. še vseeno pa vozijo katastrofalno. Ravno zadnjič je nekdo polek mene na semaforu začel zavijati, ko je imel še rdečo, ampak pač cesta je bila prazna. Ne to ni bil slučaj, tega zadnje čase vidim čedalje več.
Podpisa ni več, ker so me poskušali asimilirati.

edge540 ::

>>Raptor, to ne bo držalo (drži, da te prevelik pojemek ubije), vendar sem videl teste in nesreče s starimi Saabi 9000 - ogrodje imajo iz prožnega jekla (medtem ko so ostali avtomobili s tem ogrodjem (alfa 164, lancia thema, fiat croma) narejeni iz navadnega pleha).

Ja to pa je res, Volvo in Saab že precej dlje od ostalih uporabljata takšno jeklo. Prav tako sta bila med prvimi proizvajalci z airbagi in tritočkovnimi varnostnimi pasovi (ki jih je izumil Volvo). Kapo dol Švedom:)

kekz ::

Audi : clio je preveč "vsakdanje".

Enkrat sem bral o nenavadni prometni nesreči nekje v Britaniji, ko se je na prehodu čez progo lokomotiva zaletela v tank.
Oba sta bila totalka. Kaj je bilo s "potniki", mi je ušlo iz spomina.

Keyser Soze ::

V James Bondu je lokomotiva odpeljala naprej.:D
OM, F, G!
strani: « 1 2 3 ... 6


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo

Nove kazni (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Loža
41916851 (8736) WarpedOne
»

Dražji prometni prekrški (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
1136552 (4400) BlackHole
»

upoštevate omejitve? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
562404 (1812) BigWhale
»

Policaj me je presenetu z milo kaznijo! (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
835289 (3692) Popeye

Več podobnih tem