» »

Nov slovenski razpored na tipkovnicah

Nov slovenski razpored na tipkovnicah

Slo-Tech - Po dolgem zatišju so v tehničnem odboru Slovenskega inštituta za standardizacijo sprejeli osnutek novega slovenskega razporeda na tipkovnici, ki bo zamenjal dosedanjega jugoslovanskega. Do 2. marca bo potekala javna obravnava osnutka oSIST 1044 in če ne bo pripomb, ga bodo nato tudi sprejeli. Novosti lahko razdelimo v dve skupini.

Prvič, premaknili bodo nekaj znakov, tako da bosta ć in đ degradirana v tretjo raven (podobno kot ß - za izpis bo potrebno pritisniti tudi Alt Gr), na nujno mesto pa bosta prišla š in evro (€); na starem mestu š-ja bo afna (@). Druga, opaznejša sprememba pa bo poslovenjene napisov na funkcijskih tipkah. Tako bo na primer Esc Izhod, Caps Lock Velike črke, Shift Dvig, Enter Potrdi, Backspace Briši nazaj, Print Screen Zajem zaslona, Pause Premor in tako dalje. Posebej zanimiv je prevod tipke Ctrl, ki bo Ktrl, in Tab, Alt ter Alt Gr, ki bodo v skladu s slovenskim pravopisom dobili pike (torej Tab., Alt. in Alt. Gr.).

471 komentarjev

««
«
1 / 10
»»

subby ::

hm... ne hvala?

air15 ::

meni se zdi brezveze spreminjati nekaj na kar smo (večinoma) vi navajeni

bluefish ::

OK, premik ć in đ bi še nekako preživel, malo manj mi ugaja premik š-ja, poslovenjenje funkcijskih tipk pa je neumnost največje vrste, enako tudi dodajanje pik. Očitno bom novo tipkovnico kupil tik pred to menjavo, ker na kaj takega se navajati ne mislim.

subby ::

hja no, saj premikanje č ter đ je kul
samo da bi bili na tipkovnici taki napisi kot so na sliki.. absurd za večino

keber ::

In ti veleumni slovenisti, kaj so dognali, da je slovenski prevod Alt. Gr. ?

Masamune ::

men se zdi pa ql.. predvsem "direkt" @
lp, j

spomenik ::

Za vpis v windowse pritisnite "Ktrl + Alt + Izbriši" :)

No thank you!

lp,m

bibip ::

No, pa kaj se nekaj pizdite!! To je pa ja že bil skrajni čas, da imamo svojo tipkovnico! Lepo vas prosim. Zaenkrat je predlog. Meni odgovarja. Zgleda, da bom prvi, ki bom to pozitivno sprejel.

R33D3M33R ::

Ktrl? :))
Zdaj pa si predstavljate tale famozni stavek: "Pritisni Ctrl+Alt+Delete", ki ga razlagaš nekomu, ki nima pojma in ima to tipkovnico :))
Moja domača stran: http://andrej.mernik.eu
Na spletu že od junija 2002 ;)
:(){ :|:& };:

pukyplay ::

manjka še gumb KRneki

Dr_M ::

S premiki znakov se strinjam. S prevodi ne.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

R33D3M33R ::

manjka še gumb KRneki


A to je namesto Any Key? :>
Moja domača stran: http://andrej.mernik.eu
Na spletu že od junija 2002 ;)
:(){ :|:& };:

Steinkauz ::

S premiki znakov se strinjam. S prevodi ne.

+1

Masamune ::

keber ne bod neumn in preber najprej dobr, preden kaj pišeš...

Alt. Gr. NI prevod ampak način kako stvar pravilo (po slovenskem pravopisu) napišeš
lp, j

sgdjkdlsugi4 ::

"Svojo" tipkovnico ? Zakaj ? Ker nas je oh in sploh 2 miljona, mlada perspektivna EU drzavica ?

Bolj mi to disi po kenslanju t.i. YU rasporeda, ki je zelo ne-evropski in nekomu ne pase.

|SNap| ::

A Ktrl je delo kakega KDE lobbyja? :P

Stark ::

pač če ti ne ustreza si boš kupu pa angleško. ne vem kaj se za vsak jajc tok pizdite pa sekirate. se boste že navadl. sicer pa jest uporabljam tipkovnico z angleško "poslikavo" in nimam težav pri tipkanju. par črk je drugače postavljenih, ampak ni panike. če bi bla slovenska verzija na voljo bi pa kupil slovensko. malo je treba pa tut za ohranjanje jezika prispevat.

in dobr preberte:
"do 2. marca bo potekala JAVNA RAZPRAVA".

lahko mirno spite še nekaj časa...

alexa-lol ::

men se zdi uredu to da tipke spremenijo...poslovenjeni izrazi so pa tko...dobr bi blo če bi blo na tek vecjih tipkah oba napisana
na tamalih pa tko PrtScn pa to bi blo dobr ce bi ostal

keber ::

keber ne bod neumn in preber najprej dobr, preden kaj pišeš...

Alt. Gr. NI prevod ampak način kako stvar pravilo (po slovenskem pravopisu) napišeš

To, da so slo-techovi pisci bolj tralala, bom raje tiho, vseeno, katera točka v slo. pravopisu pravi, da angleške kratice poslovenimo tako, da jim dodamo piko?

Jernej L ::

Kdorkoli si je izmislil ta nov razpored si zasluži deportirtacijo.

dba ::

Tole bi bilo treba naredit refenrendum :D pa ne pravega - ampak eno online anketo, katere rezultati bi se potem dejansko upoštevali! Pomojem, da bi na tak način zajeli največji delež ljudi, ki dejansko uporabljajo tipkovnico!
Že tak je katastrofa, da na vse telefone tlačijo slovenske prevode, ki so slabši kot če bi pustili v angleščini... Ampak dobro to vsaj lahko hitro popravim... Na tipkovnico pa bi si verjeno moral lepit nalepke, tak ko se še včasih zgodi, da slovenske znake dobiš "posebej" zraven kakega laptopa in jih moraš sam nalepiti...
Čeprav večina držav ima svoje lokalne napise, tako, da bi se tudi slovenija lahko pridružila...
Čisto ok bi mogoče bilo, če bi na tipkovnici ostali samo znaki za shift, enter ipd...

popzdravnik ::

končno neki pametnega!
Sej prevodi so kr kul. No nekateri kot Ktrl, .. .no temu se ne reče prevod :).
Pa tale nova razporeditev je res super, hvalabogu da prideta @ in € ven un ćđ sta pa tako al tako odveč.
Sej če komu ni všeč si bo pač kupu drugo tipkovnico, jst si jo takoj nabavm k pride al pa raj nalepke za prelepet bo cenej :P !

r5r ::

Kako so prevedli SysRq?

Skrbi me, če bo zadeva sploh kompatibilna za nazaj ali bodo pač samo premaknili tipke in bo kot "običajna".
And it makes me wonder.

bibip ::

"Svojo" tipkovnico ? Zakaj ? Ker nas je oh in sploh 2 miljona, mlada perspektivna EU drzavica ?

Bolj mi to disi po kenslanju t.i. YU rasporeda, ki je zelo ne-evropski in nekomu ne pase.


A se spomniš 91? To je prvi razlog, da se losamo še teh "YU". ZATO! Ker pa smo tu in se lahko pogovarjamo, bi bilo povsem normalno, da imamo SVOJO! Slovensko! Če pa te kaj moti, "yugoljubac", pa obdrži trenutno!

sleby ::

tnx god za angleske tipkovnice..

opeter ::

Aha, torej bom moral skočiti prek na Hrvaško, če bom želel kupiti "klasično" YU tipkovnico?

Sicer pa, kako si predstavljajo tole... ali bodo po novem za Slovenijo proizvajalci nastiskali dodatne znake? Predvsem me zanima Applova tipkovnica, ki smo jo (in jo še vedno lahko kupimo) kot CRO tipkovnica.

Zanima me tudi, ali to zdaj pomeni, da bo treba prilagajati razporeditev tipk tudi v samih OS-ih? Bravo. Linux bo prvi, ki bo to imel prilagojeno. Windows 7 pa s popravkom Service Pack 1. :D (xp ne bo podpiral nove tipkovnice).

Po mojem bo situacija ista kot z Windows XP N verzijami. Nihče jih ni kupoval.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: opeter ()

aljazh ::

Zanima me, ali so si zamislili kakšno prehodno obdobje, če bo predlog spremembe sprejet. Ali bodo operacijski sistemi imeli možnost izbire med Slovenian (new) in Slovenian (old)? Ali pa bodo operacijski sistemi po določenem datumu imeli samo še nov slovenski razpored, folk pa bo moral v nabavo novih tipkovnic ali pa nalepiti nalepke na stare. Edit: Ali pa v duhu dobrih medsosedskih odnosov izbrati Croatian >:D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: aljazh ()

Masamune ::

keber... točno tako kot si napisu!!!

Ampak če spremeniš "Alt" v "Alt." nisi prevedel kratico, ampak si jo napisu po slovensko. Alt je kratica za alternative in po slovensko se kraticam doda pika.

Še enkrat: Alt ostane Alt in tu NI spremembe. Takšnih pravil je kar nekaj in žalostno kako neuki so nekateri.
lp, j

i386 ::

Zakaj pa Ktrl ne bi bil prevod v slovenščino? Ctrl = control key, Ktrl = kontrolna tipka. kaj je narobe s tem? Se strinjam z tem da bolj poslovenimo tipkovnico, se bomo že navadili :)

techfreak :) ::

Zdaj se naj pa še na novo tipkovnico navajam. LOL

Kaj je tako narobe s trenutno, SLO/CRO tipkovnico? Zdaj bo pa vsako podjetje moralo izdelovati še posebno tipkovnico za slovence ... za vse laptope + za vse navadne tipkovnice ... Ja, super.

Zdaj bo k nam prišlo pol manj prenosnikov ... kdo bo pa izdelal za vsak laptop design tudi slo layout tipkovnico? Torej za 2 miljona ljudi izdelovati posebej tipkovnico ... in ta model bo kupilo recimo max 100 ljudi ...

Že tako smo svetovno gledano 0 (nula). Kaj bo šele potem?

Zdaj se naj pa še tajnice naučijo na novo tipkovnico. Ah ta Slovenija ...

ć je v 1/4 vseh priimkov ... pa ga bodo kar nekaj tja dali ... najbolje, da še xyqw ukinejo ... sej to niso naše črke.

---------------

Ok ... zdaj vidim da ne bo prevelikih sprememb ... ampak še vseeno me je strah kako bodo proizvajci strojne opreme to sprejeli ...

R33D3M33R ::

Že tak je katastrofa, da na vse telefone tlačijo slovenske prevode, ki so slabši kot če bi pustili v angleščini....


?
Na vseh nokiah, ki sem jih dosedaj videl, je bil prevod odličen.
Moja domača stran: http://andrej.mernik.eu
Na spletu že od junija 2002 ;)
:(){ :|:& };:

Masamune ::

i368

ma kdo danes še gleda kaj piše na kateri tipki?? niti moj fotr k je čist lev za te stvari piše na pamet pismo
lp, j

Switch ::

Prsti bodo spet "švicali" na nalepkah :(

dzinks63 ::

Tudi meni se zdi kar ok, lahko bi kar rekel SLO+EU podpora (a,u,e z dvema pikicama). Malo težje bo le za tiste, kateri se bolj na veliko dopisujejo z ex-yugo, bo treba malo bolj brskati za njihovimi znaki, ali pa si tipkovniko prirediti nazaj na trenutno obstoječi standard.

ripmork ::

slovenski prevodi - kretenizem.

nuff said.

opeter ::

Ok ... zdaj vidim da ne bo prevelikih sprememb ... ampak še vseeno me je strah kako bodo proizvajci strojne opreme to sprejeli ...


Na našo srečo ne bodo. Razen če jih bodo z nekimi banalnimi zakoni prisili in na koncu bomo v Sloveniji ostali brez tipkovnic. Si lahko rpedstavljate, da bi prodajali prenosne računalnike brez tipkovnic, katere bi morali naorčati iz drugih držav ..?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Chupa ::

If it isnt broken, dont fix it.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Chupa ()

techfreak :) ::

Na našo srečo ne bodo. Razen če jih bodo z nekimi banalnimi zakoni prisili in na koncu bomo v Sloveniji ostali brez tipkovnic. Si lahko rpedstavljate, da bi prodajali prenosne računalnike brez tipkovnic, katere bi morali naorčati iz drugih držav ..?

Bomo pač naročali iz tujine ... ali pa preprosto naročili z drugo tipkovnico (YU ali pa US).

bi0s ::

Tako je, ne spreminjat nekaj na kar je množica navajena. QWERTZ power!

squngy ::

Meni se zdi to vse skupaj veliko premal spremembe, da bi se splačal ukvarjat z vmesnim obdobjem (ki verjetno nebi bil prav kratek).

Bi pomojem lahko še mal več popravil, kot naprimer oklepaji na vrhu:
recimo namesto "¸"(kje d fak boš to rabu ???) in "+",
tudi nevidim zakaj bi na slovenski tipkovnici bil "'" nad "?", kot da se to sploh nuca v slovenščini('s).

Ampak ne oni bi raj da gremo popravljat vse OSe, programe, navodila in rač. literaturo zato da bomo imeli Ktrl in alt. gr. ...
(kdo se je pa to spomnil pa pomojem bolš da ne vem...)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: squngy ()

Bistri007 ::

Jaz sem proti taki spremembi. Ostane naj tako, kot je.

Ti prevodi na funkcijskih tipkah so prav nagnusni. Premik črke je tudi nesmiseln. Kako bodo novi KB driverji vedeli, ali imaš star ali nov razpored? In potem bo tam, kjer piše "š" narobe delovalo...

Če že mislijo spremeniti, naj naredijo slovenskega Dvoraka - ki ga ne bo nihče uporabljal: bo nov standard, funkcionalnost ista kot sedaj - volk sit & koza cela
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

MrStein ::

Je razen te fotokopije kaka uradna dokumentacija ?
(kje so jo sploh dobili ? A nismo v 21-em stoletju ???)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

MrStein ::

Bistri007:
Kako bodo novi KB driverji vedeli, ali imaš star ali nov razpored?

Enako kot vedo, ali imaš DE, US ali SLO. Namreč nikakor.
Kar bi sicer bilo pametno popraviti. Ampak ker je pametno in uporabno, garantirano ne bo realizirano.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Bistri007 ::

Shift+4 = $
Alt Gr + e = €

Ne vidim potrebe, zakaj bi moral znak za € požreti celo tipko. Znak "\" je veliko bolj uporaben kot € in pogosteje uporabljan!

@ - ok, namesto đ
\ - namesto ć (ali obratno)

Alt Gr + c = ć (v shiftom = Ć)
Alt Gr + d = đ (v shiftom = Đ)

Ostalo, vključno z napisi na funkcijskih tipkah, naj ostane isto.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Bistri007 ()

Berserker ::

To je kr neki če mi kdo na tej tipkovnici reče pritisni ktrl bom kr nekaj časa izkal, pa tudi razpored nekaterih tipk je neumen žal smo preveč navajeni.

Tomi ::

Dejstvo je, da đ in ć nista slovenski črki in da si ne zaslužita mesta na osnovnem nivoju. Ostalo je pa tako-tako, samo medlo bo ljudi, večine pa tako ali tako ne bo prizadelo, ker tipkamo slepo. Imam na MBP original ANG tipkovnico in me prav nič ne moti.
metrodusa.blogspot.com

Azrael ::

PC tipkovnice niso hardwired, ampak je prikaz znakov stvar nastavitev sistema. Tudi SLO tipkovnica ima npr. zamenjan z in y v BIOSU, kjer je privzeta US tipkovnica.

Torej, če sistem ne bo poznal nove slovenske razporeditve, ampak sedanji sistem, bo tudi nova SLO tipkovnica delala enako kot sedanje SLO/CRO/YU tipkovnice.

Bo pa še zaradi poslovenjenih tipk veselo in vprašanje kdaj se bo prijelo, če sploh.

Upam samo, da ne zamenjajo še kodnih tabel, enkrat smo to zbrko že dali skozi.
Nekoč je bil Slo-tech.

techfreak :) ::

Dejstvo je, da đ in ć nista slovenski črki in da si ne zaslužita mesta na osnovnem nivoju. Ostalo je pa tako-tako, samo medlo bo ljudi, večine pa tako ali tako ne bo prizadelo, ker tipkamo slepo. Imam na MBP original ANG tipkovnico in me prav nič ne moti.

Sam bi tudi raje imel US ker kar veliko programiram in na SLO tipkovnici je razpored znakov za programiranje slab ... in zato moral uporabljati US layout.

Bistri007 ::

Danes živimo v dobi Unicode, tako da je strah pred novimi kodnimi stranmi odveč. Zakaj pa bi sicer rabil nove?

Problem bo predvsem pri prenosnikih, ki imajo tipkovnico vgrajeno. Če kupuješ za desktop, ni problema, si izbereš eno. Pri prenosnikih pa ni tako enostavno zamenjati tipkovnice - in bi morali imeti dva modela - eden z novim drugi s starim razporedom... Tega pa ziher ne bo, razen za najbolj prodajane modele.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...
««
«
1 / 10
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Potrjen nov standard slovenske tipkovnice (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Diski
17630599 (19000) Phantomeye
»

Eclipse težave z bližnicami

Oddelek: Programiranje
133821 (3441) blue
»

Programerji in keyboard layout. (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
509759 (8806) kunigunda
»

Nov slovenski razpored na tipkovnicah (strani: 1 2 3 47 8 9 10 )

Oddelek: Novice / --Nerazporejeno--
47137287 (25534) Okapi
»

[java] NetBeans

Oddelek: Programiranje
142073 (1748) morbo

Več podobnih tem