» »

Toplotna črpalka

Toplotna črpalka

1 2 3
4
5

sbawe64 ::

feryz je izjavil:

Neon87 je izjavil:

Tale kitajska igračka ne verjamem, da bi učinkovito grela 270m2 hiše na radiatorje in zagotavljala toplo vodo..
Pokliči me, ko bo minus 10.
Bova šla pogledat še večjo igračko, ki greje tako bajto na Blokah, neizolirano, s 40 let starimi okni, na radiatorjih.

Drugače upam da ste že videli zloglasno, ultra drago, Nibe pumpo od znotraj.
Ko odstraniš pokrove izgleda, kot da bi nekdo to švasal skupaj minuto pred koncem šihta. Na koncu še nekaj malega izolacije natlačil noter. Skupaj s podganami, ki so jo pol požrle. Ko sem to videl pri sosedu, nisem mogel verjeti, da gre res za to črpalko. Ampak je šlo. Kitajsko narejeno na kubik. Ampak, baje, se boljše ne da. Za ta denar.

Kakšna je zimska poraba v kWh ?

IL_DIAVOLO je izjavil:

Neon87 je izjavil:

Jaz sem dal letos 15k€ za Bosch Compress 6000 13kW s povezavo na obstoječo peč na drva, bojler za sanitarno vodo 300l, zalogovnik 800l, vsa krmiljenja (Seltron, Wilo,..) - avtomatika.


Za taki dnar bi ze imel civilno TC in SE.

Fajn so te nategnili.

Če piše gor Bosch je avtomatsko cena +5000 EUR.
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

ViperR ::

Dobil se dodatne ponudbe: mitsubishi ecodan za 13k, panasonic aquarea za 14k, kronoterm znizal na 14,5k. A je kaka bistvena razlika pri teh proizvajalcih? Oz kako se odločit?

DamijanD ::

Če ne drugega (in če ti je to pomembno), poglej kakšna je regulacija, kakšen je UI.

IL_DIAVOLO ::

Dobi še ponudbe od lg-ja, daikin, fujitsu.

Kaj dejansko je narobe s 16 kW lg-jem monoblok za smešnih 6 jurjev?
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

joez7 ::

No moj jajček, je po posvetu z monterjem pristal iz 6kW v 4kW model. SW sprememba. Sedaj končno ne poskakuje - prej je delovala na preveliki moči in posledično izkljapljala ob nizki obremenitvi. Sedaj gre tudi dol do 2kW, prej pa je šla samo do 3kW. Je še vedno dovolj za ogrevanje 210m2 velike bajte z radiatorji.
Aja nabavna cena 3.5K + 1k ostali material - R32. Tak, da če nimate popolnoma levih rok, samomontaža.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

telexdell ::

joez7 je izjavil:

No moj jajček, je po posvetu z monterjem pristal iz 6kW v 4kW model. SW sprememba. Sedaj končno ne poskakuje - prej je delovala na preveliki moči in posledično izkljapljala ob nizki obremenitvi. Sedaj gre tudi dol do 2kW, prej pa je šla samo do 3kW. Je še vedno dovolj za ogrevanje 210m2 velike bajte z radiatorji.
Aja nabavna cena 3.5K + 1k ostali material - R32. Tak, da če nimate popolnoma levih rok, samomontaža.

Moram priznati, da si fenomen, pa kakorkoli obrnem- ali zato, ker si gradil nič energijsko hišo na radiatorje ali pa zato, ker klasično gradnjo ogrevaš s 4. kW toplotne moči.

PS sam imam tam 150 m2 ogrevalne površine pa mi sedaj, ko so temperature okrog nule hiša potrebuje tam 8...10 kW toplotne moči ob 10-12 urnem delovanju kompresorja. Če bi kompresor delal nepretrgoma bi torej bilo 4 kW ravno dovolj za prehodno obdobje.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

joez7 ::

Ja smo kar zmetali dnarja v staro bajto. Je pa potrebna moč pri 0°C nekje 3.5kW (24hrežim). Sem pa kar mel dela z toplotnimi mostovi - odstanitev nepotrebnih balkonov - napuščev, in izolacija obstoječih lož.
Nekaj tudi prinese rekuperacija - sam jo izkljapljamo pri minusu - presuh trak.
Se je pa el. moč kompresorja (konična) zmanjšala iz 2.3kW na 1.35kW. Bom poročal pri -10°C.
Ta jajček je sposoben dat ven 6.5kW pri 0 (ko je še bil 6kW je butnil ven 9.5kW pri 0). Po tabelah naj bi deval ven 5.9kW pri -10 in še vedno 4kW pri -20.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

DamijanD ::

Meni trenutno naša že par dni dolgočasno vleče 1,2kW in ogreva z okoli 4kW ~200m2
Me pa zanima ali lahko TČ tudi kako spremeni moč ogrevanja pri enaki električni moči? (ali je faktor/COP vedno odvisen samo od zunanjih dejavnikov)

joez7 ::

Faktor/COP je vedno odvisen samo od zunanjih dejavnikov in konstrukcije TČ - velikost kompresorja, velikost
kondenzatorja, in še nekaterih drobnih fines - pravilna regulacija expanzijskega ventila.
Sva pa približno na istem, moja vleče iz omrežja med 900 in 1100W, greje z ~ 3.5kW 210m2, notranja ~22°C.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

tomaz- ::

enako - 24 h na dan po okoli 700-900w za 220m2 , notranja med 22 in 23
20 let stara hiša, solidna izolacija, nič extra - 10 cm fasada, troslojna okna, cca 20 cm na podstrehi

BCSman ::

Kaj je najbolj osnovni pokazatelj, če toplotna deluje kolkertolko optimalno, razlika med vhodno in izhodno temperaturo vode (delta t)? Kolikšna mora bit?

DamijanD ::

Pomoje: število zagonov kompresorja in razlika med porabljeno (el.) energijo in proizvedeno.

telexdell ::

Kako ti deluje TČ najbolše vidiš, če pogledaš na spletno stran elektra in na spletno stran ARSO. In če je porabljena energija ob neki primerljivi zunanji temperaturi podobna, kot je bila v preteklosti pol vse deluje OK.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

joez7 ::

BCSman je izjavil:

Kaj je najbolj osnovni pokazatelj, če toplotna deluje kolkertolko optimalno, razlika med vhodno in izhodno temperaturo vode (delta t)? Kolikšna mora bit?

Moja, ko se stabilizira(pol ure po vklopu, ali po defrostu), ma razliko med DV in PV ~5°C.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

alekskac ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Dobi še ponudbe od lg-ja, daikin, fujitsu.

Kaj dejansko je narobe s 16 kW lg-jem monoblok za smešnih 6 jurjev?

Uff. Kje naj začnem ...
1. švoh ležaji ventilatorjev. Nabavit si orodje (sam mam dva mala apcigerja), ker na servisu ti ponudijo edino cel sklop motor-vetrnica v menjavo. Set ležajev je drugač manj ko 5 eur.
2. softver je neroden. Treba se je navadit, sej gre. Prav intuitivno pa ni.
3. zanič vodni izmenjevalci. Imam dva monoboloka od LG, noben nima več fabrško vgrajenega izmenjevalca (5. in 6. zima delovanja). Popravilo je ekstremno drago za moj okus.
4. plin pušča, tudi če je na strani izmenjvalca še vse tesno. To sicer ni značilno zgolj za LG, tudi ostale znamke imajo včasih težave tesnenja. Recimo uvodnice za napajanje kompresorja lahko spustijo.
5. 16kW model je bolj ali manj samo nafrizirana 12ica. Šasija, ventilatorji, površine za prenose toplote ... , enako za 12 in 16. Kompresor je bolj obremenjen, ker špona višje tlake če hoče izmolzt 16kW iz enako velikega izparilnika kot ga ima 12tka.
6. R32 modeli nimajo grelca, če si ga zaželiš je kr drago doplačilo.

8 jurjev je kar dosti, so pošteno dvignili cene v zadnje 4 leta. Jaz sem za 7ico (še na R410, ima vgrajene grelce) plačal 2550, za 12ico na R32 (brez grelcev) pa 4070eur.

joez7 ::

Ja, ko sem delal analizo moje TČ, sta 4 in 6kW model identična - samo prestavilo dip stikala. Pač 6kw dela do 85hz, 4kw pa do 65hz. 8 in 10kw model identična - samo dip stikalo. 12,14,16kw identične - samo dip stikalo.
Ker se je moj 6kw za moje pojme preveč zaganjal (pač glede na potrebe objekta) sem prestavil dip stikalo na 4kw - in čudežno dosegel ravnovesje med TČ in porabo objekta (je pa res, da čakam -15°C - takrat bo ura resnice). :)
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

Shkorc ::

Če bi se odrekel "zanesljivosti in znanemu imenu", katere poceni TČ se gleda ter kje? Okoli 6KW. Lahko NT ali VT.

Hvala

feryz ::

Panasonic 7 kW je okrog 2.500 evrov plus davek.
Jaz bi zase vzel York 7 kW, ki pride okrog 1.400 plus davek.

joez7 je izjavil:

Moja, ko se stabilizira(pol ure po vklopu, ali po defrostu), ma razliko med DV in PV ~5°C.
Kaj za vraga to kupujete!?
Defrost traja točno 3 minute. Da pride nazaj na obrate, traja še nadaljnje 4 in to je to. Kakšne pol ure!?

Utk ::

Jaz bi zase vzel York 7 kW, ki pride okrog 1.400 plus davek.

Kje?

Jazon ::

Super cene feryz, ma kje je to, nabavna iz tovarne za 10.000 kosov, na zadnjih vratih skladišča ali gre za varianto 5 minut straha.?

https://www.bing.com/search?q=panasonic...

Panasonic Aquarea 7kW (za izolirane hiše od cca 100m2) je cena 7016 € brez davka

joez7 ::

Shkorc je izjavil:

Če bi se odrekel "zanesljivosti in znanemu imenu", katere poceni TČ se gleda ter kje? Okoli 6KW. Lahko NT ali VT.

Hvala

https://www.bolha.com/search/?keywords=...
JAz mam Ferroli, zadovoljen (6kw-z dip stikalom prestavljeno v 4kW) :)

tale je najcenejši https://www.bolha.com/toplotne-crpalke/...
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: joez7 ()

BCSman ::

Koliko se okvirno prihrani pri porabi z izklopom posameznih radiatorjev, ali pa vsaj čez noč posameznih. To je predpostavka da nima veze da je treba kasneje "nadoknadit" izgubljeno toploto, saj (visokotemperaturna) toplotna deluje 24/7 neodvisno od notranje temperature. Recimo da je v hiši 18 radiatorjev, poraba 1,5megavatnih ur na mesec, vhodna temp vode cca 60stopinj.

joez7 ::

Pomoje boš še največ prihranil z konstantno temperaturo prostorov, in spuščanjem krivulje ogrevanja na TČ. Pri meni (radiatorji) je krivulja med 35 in 45°C - konkretno pri zunanji 0°C je DV ~40°C - pa je ravno dovolj. (poraba el. za TČ v Nov.24 malo - 522kWh, STV - 65kWh). Če ti dela TČ na 60°C ma kar slab COP - probaj it z DV dol - dokler vas ne bo zeblo :) .
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: joez7 ()

BCSman ::

Problem z DV dol je v tem, da bo v sobah ponoči prehladno.

joez7 ::

BCSman je izjavil:

Problem z DV dol je v tem, da bo v sobah ponoči prehladno.

To si probal, ali pa predvidevaš. Pri zaprtih radiatorjih bo tu še hladneje.
Ravno fora DV (vremenske regulacije z Dvižnim Vodom) je v tem, da ti ravno pomalo skoz greje.
Če ti je samo en prostor prehladen - v njem povečaj radiator, pa si zmagal.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

BCSman ::

Vem, ker že zdaj komaj dosega sprejemljivo temperaturo v sobah, ki so tudi absolutno brez kake izolacije, drugje je vsaj stropna izolacija. V sobah ne bom nabavljal novih večjih radiatorjev, ker se bo v srednjeročni prihodnosti vsaj tla na podstrešju izoliralo, da vsaj skozi strop ne bo uhajala toplota.

feryz ::

Jazon je izjavil:

Super cene feryz, ma kje je to, nabavna iz tovarne za 10.000 kosov, na zadnjih vratih skladišča ali gre za varianto 5 minut straha.?

https://www.bing.com/search?q=panasonic...
Panasonic Aquarea 7kW (za izolirane hiše od cca 100m2) je cena 7016 € brez davka
Nope.
Pri nabavi desetih kosov je taka cena. Pa še enajsto dobiš gratis.
Moram nabrati 10 žrtev, pa jih bom privlekel enajst. Eno bom v klet na lager postavil, za hude čase. Mi jih je zmanjkalo tam.

Upam, da je jasno, da je to cena kište. Koliko bo stala, da bo dejansko grela vodo, je od vsakega posameznika odvisno.
Ker gre za monoblok je lahko to dobesedno drobiž. 2 rora in en kabel vtakneš vanjo in že laufa.

joez7 ::

Tak sem tudi jaz začel, pol je pa sedaj že 6kablov, pa zalogovnik, pa motorni ventil - (vse skupaj ~1k€ - pa nekaj časa) :) . Na grobo bo TČ povrnjena prej kot v 3 letih.
Tista enajsta je ponavadi za pokritje garancijskih zahtev. Mel kolega kar zanimiv biznis v času CRT monitorjev, naročil 100kosov - dobil 110 - prodal vse, potem ko je pa blo za popravljat pa vil lase - bla pa banalna serijska napaka - ena dioda je bla brez hlajenja in pregorela (kar nekaj tuhtanja preden odkrito - potem nekje 20x rutina) :)

BCSman je izjavil:

Vem, ker že zdaj komaj dosega sprejemljivo temperaturo v sobah, ki so tudi absolutno brez kake izolacije, drugje je vsaj stropna izolacija. V sobah ne bom nabavljal novih večjih radiatorjev, ker se bo v srednjeročni prihodnosti vsaj tla na podstrešju izoliralo, da vsaj skozi strop ne bo uhajala toplota.

Še bolje je ostrešje izolirat (mam ~30cm, kjer pač je šlo). Še najbolj se pozna zrakotesnost - pri odprtem oknu ne gre.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: joez7 ()

Dionis ::

Pozdravljeni,

odgovor komentatorja alekskac me je pritegnil, da se zopet obrnem na vašo pomoč oz. mnenje. Besedilo je sicer malo daljše, vendar bom vesel, če bo šel kdo skozi in da dobim morda kakšen nasvet ali sem prav pisal ali ne.

Kopiram 1. moje sporočilo:

Spoštovani,

ker se že skoraj 2 meseca neuspešno želim uskladiti z monterjem, ki je vgradil toplotno črpalko vaše znamke, se obračam na vas, če bi mi lahko pomagali s servisom. Vem, da je zdaj obdobje, ko je to manj primerno, ker črpalka deluje ves čas in je več dela z nujnimi servisi, vendar zaradi prej omenjenega problema z monterjem, tega nismo uspeli opraviti.

Namreč, kolikor vem, se do sedaj ni delalo kakšnih rednih servisov in bi želel da se le ta opravi. Da se preveri, če plin tesni in če ostale glavne komponente delujejo optimalno itd.. Torej, da je le-ta čim bolj efektivna.

V prehodnem obdobju v septembru in deloma tudi še v oktobru se nam je pojavila težava, da sanitarna voda ni bila ogreta na primerno temperaturo. Nastavljena oz. želena temperatura je bila 45°C, dosegala pa je med 28-33°C. Zdaj sicer, ko je že nekaj časa mrzlo, se temperatura sanitarne vode normalno segreje na želeno.

Pri servisu sem tudi želel, da bi se mi razložilo ta sistem, da bi razumel kako deluje oz. če želim kako drugače narediti, da to naredim pravilno (recimo ravno za to sanitarno).

Recimo za zadevo s sanitarno vodo, sem se toliko slišal z monterjem, da je rekel, da naj bi bilo to zaradi tega, ker toplotna črpalka greje samo do določene temperature. Za višjo temperaturo pa dogreje centrala peč na olje. Sem potem po sms-u spraševal, če je ta toplotna črpalka nizko temperaturna, se pravi za talno gretje in nisem prejel odgovora. Na tem mestu se sprašujem, če slednje drži, zakaj se ni vgradila toplotna črpalka za radiatorsko ogrevanje, se pravi taka črpalka, ki greje do recimo 65°C.

Tu bi želel še vprašati, ali je smiselno tukaj nastaviti kakšno drugo krivuljo ogrevanja preko krmilnika, ker smo letos postavili sončno elektrarno. Res je, da na naši lokaciji v Kostanjevici na Krki velikokrat megla pozimi in sončna ne dela tako pogosto, ampak vendarle. Do letos smo recimo imeli želeno temperaturo v stavbi nastavljeno na 20,5°C in smo jo letos dvignili na 22°C. Zaradi tega se poraba elektrika ni spremenila, kolikor spremljam iz solaredgea od sončne elektrarne. Iz tega sklepam, da je samo večja poraba kurilnega olja. Jaz bi želel, da pri višji temperaturi porabimo več elektrike preko toplotne črpalke. Prosim popravite me, če ne pišem smiselnih zadev.

Bi pa še omenil, da se nam je preko krimilnika (Seltron) pojavila napaka 422c (mislim da je ta šifra). Sicer zaradi tega nisem zasledil, da bi bilo delovanje kaj drugače. Druga stvar, ki se mi dozdeva, da je ventilator na črpalki postal nekoliko bolj glasen, kot je običajno.

Drugače, pa če imate še kakšno idejo kako optimizirati delovanje, pa da recimo ne bi bil prevelik strošek investicije, sem oz. smo odprti za predloge.

V pričakovanje vašega odgovora, vas lepo pozdravljam.

Odgovor proizvajalca oz. prodajalca toplotne črpalke:


Spoštovani,

Preden vam lahko karkoli svetujemo, bi morali imeti podatke o sistemu, nameščenem pri vas.

Prosim sporočite serijsko številko in tip toplotne črpalke, kdo jo je namestil in regulacijo, ki črpalko krmili. Kot razberem iz vašega maila, vam ogrevanje krmili Seltron regulacija, ne pa CTC. Za delovanje toplotne črpalke pa imate verjetno samo osnovno regulacijo Basic Display?

422c pri Seltronu ni napaka, ampak shema sistema s toplotno črpalko, hranilnikom, bojlerjem, kotlom na olje in ogrevalnim krogom z mešalnim ventilom. Ali vaš sistem izgleda nekako takole?







Lep pozdrav,

Poslal sem mu podatke o toplotni. S poševnim zapisom so moji odgovori/komentarji/vprašanja glede na spodnje odgovora od prodajalca. Od mojih komentarjev nisem prejel nobenega odgovora.

Napaka, ki jo kaže regulator, me malce bega - regulator kaže napako senzorja T1, ki pa v tej shemi sploh ni potreben - mogoče je kdo kaj nastavljal in omogočil ta senzor? Vsekakor to očitno ne vpliva na delovanje sistema. To sem predvidevam jaz kaj pritisnil. Drži pa to, da načeloma ni potreben, ker notranjega senzorja v prostoru nimamo in kolikor vem, se črpalka regulira na podlagi zunanje temperture, kjer je tudi tipalo.



V konfiguraciji, ki jo imate nameščeno, je nujno potrebno, da je dodatni vir - kotel na olje vedno omogočen in vključen, da ga sistem lahko v primeru potrebe zažene. Premalo ogreta sanitarna voda je lahko posledica tega, da kotel ni bil vključen, ni imel nafte ali pa se zaradi kake napake ni zagnal. Če bi želeli, da toplotna črpalka deluje brez pomoči dodatnega vira vedno, razen v primerih ko so temperature prenizke, bi bilo potrebno črpalko namestiti v sistem z enim od sistemskih hranilnikov xxx - v tem primeru bi lahko popolnoma odstranili svoj bojler in kotel na olje. Cena takega sistemskega hranilnika je med 5000 in 7500 Eur. Na tem mestu, pridemo do te sitaucije, da sam ne poznam sistema delovanja oz. kako je zadeva montirana, da bi vedel delovanje. Torej, če prav razumem imamo mi zalogovnik vode (verjetno manjša kapaciteta 100L recimo). Predvidevam je to potem zalogovnik za sanitarno vodo. Potem imamo pa še vod z ogrevalno vodo, ki gre v radioatorje (če uporabljam napačne izraze, me prosim popravite). Slednji, če je moja razlaga prava, ima pa direktno ogrevanje te vode,ki nima zalogovnika. Zdaj sanitarno vodo imamo nastavljeno na 45°C in se tudi ogreje na to temperaturo +/- 2°C. Potem pa je še ogrevalna temperatura, ki pač varira glede na zunanjo temperaturo.


Kolikor je bilo meni do sedaj vedno rečeno, se naj bi večino časa ogrevalo preko toplotne črpalke, razn, ko je res mrzlo še preko kurilnega olja. Zdaj pa če prav razumem vaš stavek, da tudi če naredimo predelavo z zalogovnikom za ogrevalno vodo, da je še vedno potrebno imeti sekundardni vir, v naslednjem stavku te povedi, pa je napisano, da se popolnoma odstrani. Ne vem potem kaj bi bila prednost sistemskega hranilnika ali pa si jaz narobe interpretiram vašo razlago.



Toplotna črpalka xxx je visokotemperaturna toplotna črpalka, ki lahko vodo na izhodu segreje največ do 64 stopinj Celzija. To pomeni, da je voda na izhodu iz TČ lahko ogreta največ na 64 stopinj a posledično vode v bojlerju preko izmenjevalnika nikakor ni mogoče ogreti na 64 stopinj, saj je na vsakem toplotnem izmenjevalniku vsaj nekaj odstotkov izgube pri prenosu, ponavadi okrog 10%. Poleg tega, ima vsaka toplotna črpalka ob delovanju na visoke temperature znatno slabše izkoristke, zato je sistem potrebno izdelati tako, da ogrevamo s čim nižjo temperatutro. V vašem primeru mora tako oljni kotel vedno dodati nekaj energije za dokončno ogretje sanitarne vode, v odvisnosti od vašega obstoječega bojlerja, ki je bil zasnovan za ogrevanje z oljnim kotlom in ne s toplotno črpalko. Mogoče stvar, ki me bega in nisem prepričan je naslednja. Zdaj ko imamo nameščene sončne celice, lahko spremljam tudi porabo električne energije. Ta je načeloma konstantna okoli 3kW, razen seveda v primerih prižgane pečice in podobnih zadev. Ne glede na to ali je bila zunaj temperatura cca 7-8°C ali pa recimo -4°C, je poraba precej konstantna. A črpalka potem deluje z relativno enakomerno porabo močjo? Pa potem samo olje dogreva do želene temperature v ogrevalni vodi?

Ker če pravite, da oljni kotel dogreje do želene temperature sanitarne (45°C) vode potem črpalka segreje do cca 30°C. Ker mi imamo nastavljeno sanitarno vodo na 45°C, kar bi pomenilo, da toplotna črpalka lahko segreje do te temperture, ker četudi upoštevamo 10% izgube bi moralo teoretično segreti do cca 58°C.

V kolikor gre za okvaro ležajev ventilatorja, ga je seveda mogoče zamenjati. Cena novega ventilatorja je 1080 Eur + DDV. Imamo tudi možnost dobave generalno obnovljenega ventilatorja, pri čemer ob menjavi vzamemo tudi vaš stari ventilator. Cena takega obnovljenega ventilatorja je 350 Eur + DDV.

Zdaj kar se tiče servisa (kot redni) niste nič odgovorili. Ali je to sploh smotrno delati ali ne. Zdaj recimo za plin, ima črpalka samodiagnostiko in je notri tlačni senzor ali ima smisel to preveriti. Govorim zaradi čimboljšega izkoristka. Ali imam tudi tu napačne informacije?

Zdaj kolikor sem šel gledati posnetek na youtubu kaže cel postopek menjave ležajev za ventilator. Tudi sam sem si kupil apciger, ker se mi zdi res huda cena za zamenjavo ventilatorja. Kar je v posnektu razvidno, da bi moral zakleniti preko krmilnika ventilator. Mi nimamo krmilnika prav od toplotne črpalke ampak tale Seltron. Zdaj za sigurno bi jaz pač izklopil tole črpalko in menjal. Ali pa raje potrpel do toplih dni, ko ventilator ne bo deloval. Vendar mi tale nizka frekvenca zvoka brenčanja kar najeda. Sploh ko grem spat, jo najbolj slišim.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Dionis ()

Utk ::

feryz je izjavil:

Jazon je izjavil:

Super cene feryz, ma kje je to, nabavna iz tovarne za 10.000 kosov, na zadnjih vratih skladišča ali gre za varianto 5 minut straha.?

https://www.bing.com/search?q=panasonic...
Panasonic Aquarea 7kW (za izolirane hiše od cca 100m2) je cena 7016 € brez davka
Nope.
Pri nabavi desetih kosov je taka cena. Pa še enajsto dobiš gratis.
Moram nabrati 10 žrtev, pa jih bom privlekel enajst. Eno bom v klet na lager postavil, za hude čase. Mi jih je zmanjkalo tam.

Upam, da je jasno, da je to cena kište. Koliko bo stala, da bo dejansko grela vodo, je od vsakega posameznika odvisno.
Ker gre za monoblok je lahko to dobesedno drobiž. 2 rora in en kabel vtakneš vanjo in že laufa.

No kar daj še zame enga yorka.

sbawe64 ::

Katera Tč, kaj vse je v sistemu od 'ogreval', po kateri shemi je priključeno ?


Če potrebuješ v radiatorjih pri 24/7 ogrevanju +50°C dvižnega voda, da je v prostoru 22°C, potem imaš:
1) prevelike izgube toplote, stene/strop/stavbno pohištvo
2) premajhne/zanič radiatorje


V tem primeru potrebuješ Tč z dvema kompresorjema, Daikin HT, hitachi yutaki s80, ampak s tem samo odpravljaš posledice, ne vzroka.
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

Dionis ::

Črpalka je CTC EcoAir 410. Kolikor se prav spomnim, je ciljna temperatura v radiatorjih cc 45°C, da je potem v hiši 22°C. Se pravi pri teh zunanjih temperaturah, kot je sedaj. Hiša je res neizolirana, razen strop. Radiatorji so še ˝old school˝ stari 50 let.

Shema je na spodnji povezavi.

https://www.seltron.eu/wp-content/uploa...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Dionis ()

telexdell ::

Večji radiatorji pri naknadni toplotni sanaciji oboda stavbe pomenijo le še večji + ne pa stran vržen denar. Četudi nameravaš srednjeročno izvest toplotno sanacijo hiše kupi dodatne radiatorje takoj in zdaj. Pa nastavi ogrevanje 24/7 brez nočnega izklapljanja, da bo TČ pošiljala vodo z najnižjo možno temperaturo, katera bo še omogočala želeno bivalno udobje. Pošiljati vodo s 60°C iz TČ v sistem ogrevanja (razen pri ekestremnih temperaturnih rekordih) je metanje denarja z lopato skozi odprto okno.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

bm1973 ::

Pri TČ je tudi pomembno, da voda pride iz celotnega kroga ogrevanja s čim manjšo razliko temperature nazaj v TČ. Tako ima TČ manj za dogreti in posledično manj porabi.

Najbolje bi bilo, da imaš vse radiatorje odprte do konca in temperaturo kontroliraš preko temperature dvižnega voda. Tam kjer rabiš nižjo temperaturo, pač malo pripreš radiator.

Te stare fore, termostat in izklapljanje ogrevanja pri TČ ne delujejo. Čeprav se ogrevaš na radiatorje.

BCSman ::

To bi pač moralo biti prepovedano montiranje visokotemperaturnih črpalk v neizolirane bajte in ne bi bilo več teh problemov, da je treba pošiljat 60 v sistem. Če se je pri centralni na drva pošiljalo 70-90, po kakem čudežu bi pri toplotni črpalki zadostovalo 40? In ne, z daljšim delovanjem pri 40 se ne bo doseglo akumulacije toplote, če pa sproti izhaja skozi stene.
Nočno izklapljanje je seveda onemogočeno, saj drugače bi se zmrzovalo v drugi polovici noči.

kixs ::

Ampak na drva nisi kuril 24/7. Obicaj je bil tudi pri kurilcu, da si izklopil ogrevanje med 22 in 5 ali 6 zjutraj.

fikus_ ::

"Če se je pri centralni na drva pošiljalo 70-90,"
Če nimaš zalogovnika in kuriš nekaj ur/dan, potem je to, z zalogovnikom in regulacijo je temp. nižja.

Preveč se "vtikate" v delovanje TČ in podobne avtomatike. Nastaviš željeno temp. in potem ogrevanje dela, kot je predvideno 24/7. Ne ponoči ali ob katerih drugih urah izklapljati! Vklopiš avtomatiko in dokler dela, lahko pozabiš na ogrevanje in kako dela.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: fikus_ ()

kixs ::

BCSman je izjavil:

To bi pač moralo biti prepovedano montiranje visokotemperaturnih črpalk v neizolirane bajte in ne bi bilo več teh problemov, da je treba pošiljat 60 v sistem. Če se je pri centralni na drva pošiljalo 70-90, po kakem čudežu bi pri toplotni črpalki zadostovalo 40? In ne, z daljšim delovanjem pri 40 se ne bo doseglo akumulacije toplote, če pa sproti izhaja skozi stene.
Nočno izklapljanje je seveda onemogočeno, saj drugače bi se zmrzovalo v drugi polovici noči.


V bistvu je bilo tako pri meni. Kurilca sem zamenjal s TC. Eno sezono sem jo gonil brez nove izolacije. Delovala je 24/7 in v sistem nisem posiljal vec kot 40stC - bi moral preveriti zapiske koliko je bil DV v resnici - verjetno med 35 in 40stC. Danes pa je DV okoli 30-31stC in se vedno dela 24/7. Je pa res po dodatni izolaciji poleg nizjega DV, tudi visja temperatura v hisi za cca 1stC.

joez7 ::

Dionis
Prosim razdeli svoja vprašanja v točke, pa v enem stavku. Katera TČ?, kakšna vezava? kak problem=?
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

bm1973 ::

@dionis

Zmetal si cel kup denarja v elektro ogrevanje, TČ, plus SE (upam da si na netmeteringu), za ta denar bi se 25 let ogreval na olje. Sploh če bi zamenjal samo peč na olje, nove imajo bistveno boljše izkoristke.

Zakompliciral si si krmiljenje, pa še jasno ti ni kako deluje. Ker nek šalabajzer, ki se ima za stručkota pač nekaj nastavi. In proda neukemu cel kup regulatorjev, ki jih ne zna nastavit.

Za ta denar bi bila boljša investicija izolacija. Pač si padel na novodobna reklamna sranja. Nisi edini...

Če je TČ stara, jo vrzi ven, in kupi novo peč na kurilno olje... Mogoče TČ lahko prodaš celo na Bolhi...

Dionis ::

Trenutno je sistem narejen s toplotno črpalko in dogreva peč na kurilno olje. Tako da predvidevam, da toplotna črpalka potem greje vodo do cirka 30°C. Kje bi to lahko pogledam pa ne vem. Ostalo dogrejemo s kurilnim oljem.

kixs je izjavil:

Ampak na drva nisi kuril 24/7. Obicaj je bil tudi pri kurilcu, da si izklopil ogrevanje med 22 in 5 ali 6 zjutraj.

Cez dan je nastavljeno na 22°C, ponoči na 19°C.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Dionis ()

Utk ::

Zakaj pa ne ogreva TČ vode do 45 stopinj al kolk rabiš, v radiatorje pa pošilja 30 al kolk rabiš, kot delajo vse normalne TČ?

Zmetal si cel kup denarja v elektro ogrevanje, TČ, plus SE (upam da si na netmeteringu), za ta denar bi se 25 let ogreval na olje. Sploh če bi zamenjal samo peč na olje, nove imajo bistveno boljše izkoristke.

Ti pa si smešen. Za tolk kot stane TČ in elektrarna ne dobiš niti fasade, in na karkoli bi potem grel, bi nekaj porabil. TČ z elektrarno ne porabi nič (v denarju), pa še zastonj ostalo elektriko imaš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Dionis ::

bm1973 je izjavil:

@dionis

Zmetal si cel kup denarja v elektro ogrevanje, TČ, plus SE (upam da si na netmeteringu), za ta denar bi se 25 let ogreval na olje. Sploh če bi zamenjal samo peč na olje, nove imajo bistveno boljše izkoristke.

Zakompliciral si si krmiljenje, pa še jasno ti ni kako deluje. Ker nek šalabajzer, ki se ima za stručkota pač nekaj nastavi. In proda neukemu cel kup regulatorjev, ki jih ne zna nastavit.

Za ta denar bi bila boljša investicija izolacija. Pač si padel na novodobna reklamna sranja. Nisi edini...

Če je TČ stara, jo vrzi ven, in kupi novo peč na kurilno olje... Mogoče TČ lahko prodaš celo na Bolhi...

K tej hiši sem ˝priženjen˝, tako da na kakšen način so se pogovarjali ne vem. Toplotna črpalka je sicer stara 10-12 let. Sem se pa letos malo bolj začel pogljabljati v to, sploh ko smo SE postavili. Seveda smo na Net-meteringu, drugače tudi približno ne bi bilo računice. Glede na porabo elektriko, bomo SE pokrili v 6-7 letih. Pač ja, skušam si stvari razjasniti, ker se nisem nikoli poglabljam v ogrevalni sistem. Želim pa to sedaj narediti. Preko tega, ki je to montiral očitno ne bom velik izvedel, čeprav sem pripravljen plačati 100€ (recimo temu 2 uri + prevoz ˝izobraževanja˝).

Utk je izjavil:

Zakaj pa ne ogreva TČ vode do 45 stopinj al kolk rabiš, v radiatorje pa pošilja 30 al kolk rabiš, kot delajo vse normalne TČ?

Zmetal si cel kup denarja v elektro ogrevanje, TČ, plus SE (upam da si na netmeteringu), za ta denar bi se 25 let ogreval na olje. Sploh če bi zamenjal samo peč na olje, nove imajo bistveno boljše izkoristke.

Ti pa si smešen. Za tolk kot stane TČ in elektrarna ne dobiš niti fasade, in na karkoli bi potem grel, bi nekaj porabil. TČ z elektrarno ne porabi nič (v denarju), pa še zastonj ostalo elektriko imaš.

Zakaj ne ogreva TČ sem želel izvedeti od monterja. Zato sem pa kopiral celotni pogovor, če mi lahko kdo razjasni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Dionis ()

ViperR ::

Jaz imam TC sele 1 teden sedaj, ampak nam lepo greje radiatorje na cca 40-42° in je v hisi toplo(24° dnevna, 21 spalnice).

Imamo pa tud plikjučeno peč na drva, in ko zakuriš peč, se toplotna avtomatsko ugasne. Užge se potem šele ko temepratura konkretno pade v radiatorjih. Ne predatavljam si, da ti oboje naekrat dela?

telexdell ::

BCSman je izjavil:

To bi pač moralo biti prepovedano montiranje visokotemperaturnih črpalk v neizolirane bajte in ne bi bilo več teh problemov, da je treba pošiljat 60 v sistem. Če se je pri centralni na drva pošiljalo 70-90, po kakem čudežu bi pri toplotni črpalki zadostovalo 40? In ne, z daljšim delovanjem pri 40 se ne bo doseglo akumulacije toplote, če pa sproti izhaja skozi stene.
Nočno izklapljanje je seveda onemogočeno, saj drugače bi se zmrzovalo v drugi polovici noči.

Vsaka ogrevalna naprava na kateri koli energent ti mora v zgradbo dovesti toliko toplote, kot jo objekt skozi ovoj in z prezračevanjem izgubi. Se pa ogrevalne naprave razlikujejo med sabo po tem, koliko stane kWh energenta in kakšen izkoristek imajo. Tako imajo kondenzacijski kotli na olje in plin izkoristek okrog 0,9, nabadni kotli na olje in plin okrog 0,8, kotli na biomaso med 0,5...0,9, toplotne črpalke pa med 1,4 in 2,2. Pri neizolirani zgradbi je potreba po energiji višja kot pri izolirani in ker imajo TČ najboljši izkoristek je vgradnja tam le-teh še bolj smiselna kot v nič energijskih hišah.
Drugo zgodba, je pa delovanje naprave, ko se že odločimo za energent. Pri kotlih na kurilnoi olje moramo skrbeti za saje v kurišču in dimnik, pri TČ pa moramo skrbeti da deluje pri najnižji možni temeraturi vtoka. To temperaturo vtoka pa lahko nižamo ali s povečanjem moči grelnih teles (dodatni radiatorji) ali z zmanjšanjem izgub (toplotna sanacija zgradbe). Najdražje in najboljše pa je, da se poveča moč radiatorjev in toplotno sanira hiša.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

bm1973 ::

Utk je izjavil:


Ti pa si smešen. Za tolk kot stane TČ in elektrarna ne dobiš niti fasade, in na karkoli bi potem grel, bi nekaj porabil. TČ z elektrarno ne porabi nič (v denarju), pa še zastonj ostalo elektriko imaš.

TČ + SE je hitro 20k.

Za 20k ti naredijo fasado, brez problemov... četudi je stara socialistična bajturina.

telexdell ::

bm1973 je izjavil:

Utk je izjavil:


Ti pa si smešen. Za tolk kot stane TČ in elektrarna ne dobiš niti fasade, in na karkoli bi potem grel, bi nekaj porabil. TČ z elektrarno ne porabi nič (v denarju), pa še zastonj ostalo elektriko imaš.

TČ + SE je hitro 20k.

Za 20k ti naredijo fasado, brez problemov... četudi je stara socialistična bajturina.

Saj imaš prav. Boš pa za elektriko še vedno plačeval jurja na leto in za ogrevanje nemesto tri mogoče še dva jurja/leto. Za jurja manj /leto boš čez 20 let lahko postavil SE in TČ.
Če pa postaviš SE in montiraš TČ prihraniš 4 jurje/ leto. V 5 letih imaš 20 jurjev in postaviš še fasado. Pol pa vako leto razpolagaš s 4 jurje viška.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

feryz ::

bm1973 je izjavil:

TČ + SE je hitro 20k.

Za 20k ti naredijo fasado, brez problemov... četudi je stara socialistična bajturina.
Ha, ha, ha.
Sicer, baje, nekatere stane taka kombinacija tudi do 50 jurjev. Samo dovolj neumnega moraš najti, da bo toliko plačal.

mn ::

@feryz Lahko poveš kaj več in sicer katero črpalko točno bi pripeljal, za kakšen denar točno in kaj točno bi bilo priloženo - tule ciljam predvsem na upravljanje.

Utk ::

bm1973 je izjavil:

Utk je izjavil:


Ti pa si smešen. Za tolk kot stane TČ in elektrarna ne dobiš niti fasade, in na karkoli bi potem grel, bi nekaj porabil. TČ z elektrarno ne porabi nič (v denarju), pa še zastonj ostalo elektriko imaš.

TČ + SE je hitro 20k.

Za 20k ti naredijo fasado, brez problemov... četudi je stara socialistična bajturina.

Mene je tč in elektrarna za socialistično bajturino prišlo 15 jurjev. Če delaš fasado, moraš menjat še okna, če ne nekak nima smisla. In še zmeraj prišparaš samo 50%, pa še tolk ne.
1 2 3
4
5


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Toplotna črpalka (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
13414809 (3948) Arey
»

Izbira toplotne črpalke (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
22563906 (28635) Jurij25
»

Centralna peč predelava drva-peleti (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
17245024 (19260) feryz
»

Ogrevanje na Elektriko (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
15963603 (33052) konspirator
»

Montaža kotla na drva poleg obstoječega sistema na kurilca

Oddelek: Loža
3612230 (8993) gorjanc

Več podobnih tem