Forum » Loža » Toplotna črpalka
Toplotna črpalka

bm1973 ::
Dokler @Dionis ne pove, koliko sedaj zapravljajo za ogrevanje, je vse skupaj malo mimo.
Ni TČ vedno najboljša rešitev, sploh v teh časih, ko je cena elektrike zelo dinamična.
Ni TČ vedno najboljša rešitev, sploh v teh časih, ko je cena elektrike zelo dinamična.

feryz ::
Dejstvo je, da si je folk postavljal prevelike SE, verjetno v trenutku investicije celo brezvezne, zdaj pa so "prisiljeni" kupovati toplotne.
Kakšne nore zneske pri tem zmečejo skozi okno, niti ni pomembno.
Važno je, da si in, ker to vsi delajo.
Kakšne nore zneske pri tem zmečejo skozi okno, niti ni pomembno.
Važno je, da si in, ker to vsi delajo.

alekskac ::
Po eni strani me moti tudi to, da na koncu tudi sam več ne veš koliko je primerna moč za izbiro. Namreč tudi v začetku tedna, ko so prišli na ogled so recimo za Mitsubishi Zubadan rekli da bi bila 14kW, za LG na primeri, ki ni tako dobra 16kW. Zdaj pa ne vem ali se pri slednjih ne pove, da majo še kakšne dodatke grelce.
Ne, LG nima grelcev iz fabrke ven, to je ekstra za kupit, in še kartico, da jih krmili. Tudi moraš vedet, da pri LG je 12, 14 in 16 kW enaka toplotna črpalka, torej: enaka šasija, enako površinsko velik uparjalnik, enako veliki ventilatorji. Vse kar je, da so 14 in 16 našponali na kompresorju, ker drugje ni vzeti. Ravno zato je potrebno pogledati kje točno (pri kateri zunanji T,in kakšni T dvižnega voda) da aparat od sebe teh 16kW. Ker, če je 16 ali 14ica samo navita 12tka, je nočem. Več hrupa je zagotovljeno, več porabe kot je nujno tudi, kompresor bolj trpi, ne dobiš pa bistveno več toplote ven kadar bi jo rabil najbolj. Tako tudi pri drugih poglej kako je s tem. Če uparjalnik fizično ni večji, to ni bistveno močnejša TČ. Pa, tudi, kupovati pri toplotni črpalki moč "na zalogo", če se v resnici potrebuje redko ali nikoli, je napačno. Ker premočna bo konstantno porabljala preveč. Malenkost prešibka je pravi odgovor (glej Feryjev prispevek). Morebitno razliko za vršno moč se zagotavlja ceneje (recimo dodatni grelec), če te že skrbi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alekskac ()

joez7 ::
To z navijanjem kompresorja delajo vsi. Moja 6kW ma isti kompresor kot 4,6,8in 10. Stem, da 8 in 10 masta večji uparjalnik. Naslednja serija 12,14,14 majo vse isti, malo močnejši kompresor in uparjalnik iz 8,10 serije. Pozna se samo, do koliko se suče kompresor. Če bi še enkrat kupoval, bi kupil 10kW model in ga z kodirnim stikalom omejil na 6kW (benifit-večji uparjalnik). Razlika v ceni med 10 in 6kW je pa 350€.
Pa grejem 210m2 z 6kW črpalko, COP pa tak tak. Do + 2°C dober, naprej pa pade celo na 2.
Pa grejem 210m2 z 6kW črpalko, COP pa tak tak. Do + 2°C dober, naprej pa pade celo na 2.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

Utk ::
Kolk je meni znano, je nazadnje kompresor zadnja stvar, ki crkne. Sej tudi enkrat crkne, ampak marsikaj drugega prej. Če že sploh.

alekskac ::
Kolk je meni znano, je nazadnje kompresor zadnja stvar, ki crkne. Sej tudi enkrat crkne, ampak marsikaj drugega prej. Če že sploh.
Lahko zaruži hitro, če toplotni izmenjevalec spusti, flow switch pa ne zazna da plin po mehurjih uhaja ... Če se pravi čas zaustavi, se lahko reši, sicer voda uide v plinski krog, in potem je fertik.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alekskac ()

alekskac ::
Dobro, ampak za to ni vzrok v tem, da je bil kompresor malo bolj obremenjen nekaj let.
Ne. Moraš pa vedet, da bi vsi radi da nam vrti čimdlje. Pa tud manj zoprno za poslušat, posebno če ni neke hude koristi.
Če bi še enkrat kupoval, bi kupil 10kW model in ga z kodirnim stikalom omejil na 6kW (benifit-večji uparjalnik).
Meni so točno tako svetovali, pri danem uparjalniku vzemi TČ z najnižje deklarirano močjo iz celotne serije. Lahko jo pretaknem na low power na DIPu, pa še dodatno silent mode vklopim.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alekskac ()

Utk ::
Pa kaj ni fora inverterja ravno to...jaz imam tudi 16 kw, ampak ne dela s polno močjo ves čas. Ko pa dela, ima najbrž dober razlog za to.

alekskac ::
Menda ne 100%. Disclaimer: nisem klimaš, tako so mi razložili. Tlaki niso isti, ker moraš pretočiti več mase plina skozi fizično enak uparjalnik da dobiš na koncu več toplote ven (v primeru LG, ko so 12, 14 in 16 fizično enako veliki). Večje tlake poganjat najbrž pomeni več energije, tudi takrat ko tega ne potrebuješ v celoti? Morda to pojasni kdo ki to res pozna, da ne bo kaka traparija? Inverter pomeni, da ne dela na on-off, vendar režim lahko imaš tako ali drugače energetsko ugoden (ali neugoden).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alekskac ()

Utk ::
Če hočeš tak pa tak pretok, toploto, itd, pri istem izmenjavalcu, rabiš enako energije, ne glede na velikost kompresorja. Lahko je neka razlika v izkoristku med malo večjim in malo manjšim, ampak pravite da je ta kompresor isti pri deklariranih 12 in 16 kw. Od kod bi prišla razlika v izkoristku, pri istem izmenjavalcu in istem kompresorju? Če pod nekimi pogoji sfriziran kompresor da malo več od sebe, zakaj bi to vplivalo na izkoristek ko teh pogojev ni? Ko pa so pogoji za to, kar je najbrž redko, je pa najbrž koristno, da ima tiste 4 kw več.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

alekskac ::
Kompresor je enak. Konstantno gre na višji tlak? Za višji tlak gre več energije? Špekuliram. Seveda vprašanje je tudi, kje ti da tistih 4kW več? Pri A7W35 ti skorej ne koristijo. Pri A-5W55 je pa razlika lahko že manjša kot 4kW, saj nima iz kje vzet teh 4kW razlike, če so ventilatorji že na 100%. Ne glede na to koliko kompresor šopa. Pomaga samo fizično večji uparjalnik, večji ventilator. Pri A-10W55 je pa najbrž razlika neznatna? Pogosto teh podatkov v tabelah proizvajalcev ni, jih skrivajo kot kača noge.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alekskac ()

Dionis ::
Dokler @Dionis ne pove, koliko sedaj zapravljajo za ogrevanje, je vse skupaj malo mimo.
Ni TČ vedno najboljša rešitev, sploh v teh časih, ko je cena elektrike zelo dinamična.
Da še kopiram:
Sem potem še enkrat preveril pri tastu in je rekel, da je bila poraba kurilnega olja 4200-4500L pri stari peči, ki je bila montirana ob gradnji hiše. Torej 50 let nazaj. CCa 25 let nazaj so kupili Viessmannovo, ki je tudi serviser rekel, da naj bi imela cca 30% višji izkoristek. Torej iz tega sklepamo, da se je potem porabilo cca 3000L. Kot sem pa že omenil, zadnjih 11 let je bila kombinacija zunanje monoblok enote s to pečjo na kurilno olje. In težko dam do točno vrednost +/- 5%

alekskac ::
To se mi zdi trapasto. Toplotna črpalka na SCOP cca 2.5 bo vedno cenej kot kotel na ELKO z 90% izkoristkom. Tud če gre elektrika na draženje, ELKO se ne bo magično pocenilo.

Dionis ::
Po eni strani me moti tudi to, da na koncu tudi sam več ne veš koliko je primerna moč za izbiro. Namreč tudi v začetku tedna, ko so prišli na ogled so recimo za Mitsubishi Zubadan rekli da bi bila 14kW, za LG na primeri, ki ni tako dobra 16kW. Zdaj pa ne vem ali se pri slednjih ne pove, da majo še kakšne dodatke grelce.
Ne, LG nima grelcev iz fabrke ven, to je ekstra za kupit, in še kartico, da jih krmili. Tudi moraš vedet, da pri LG je 12, 14 in 16 kW enaka toplotna črpalka, torej: enaka šasija, enako površinsko velik uparjalnik, enako veliki ventilatorji. Vse kar je, da so 14 in 16 našponali na kompresorju, ker drugje ni vzeti. Ravno zato je potrebno pogledati kje točno (pri kateri zunanji T,in kakšni T dvižnega voda) da aparat od sebe teh 16kW. Ker, če je 16 ali 14ica samo navita 12tka, je nočem. Več hrupa je zagotovljeno, več porabe kot je nujno tudi, kompresor bolj trpi, ne dobiš pa bistveno več toplote ven kadar bi jo rabil najbolj. Tako tudi pri drugih poglej kako je s tem. Če uparjalnik fizično ni večji, to ni bistveno močnejša TČ. Pa, tudi, kupovati pri toplotni črpalki moč "na zalogo", če se v resnici potrebuje redko ali nikoli, je napačno. Ker premočna bo konstantno porabljala preveč. Malenkost prešibka je pravi odgovor (glej Feryjev prispevek). Morebitno razliko za vršno moč se zagotavlja ceneje (recimo dodatni grelec), če te že skrbi.
No tega ljudje, ki se ne ukvarjamo s to branžo ne moremo vedeti. V mislih imam to, da je pri LG samo navita zadeva. Torej to odpade takoj.

alekskac ::
Pove ti pošten prodajalc. Sej tud ne pove vsega, ampak sem pa tja kaj izveš. jaz sem hotel iz strahu pred premalo moči za našo hišo v hribih 14tko. Mi je izbil iz glave.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alekskac ()

Utk ::
V mislih imam to, da je pri LG samo navita zadeva. Torej to odpade takoj.
Jaz imam v eni bajti 16 kw LG, kjer se realno ogreva vseh 300 m2. Izolacija podobno kot pri tebi.
Če stvar segreje, mi prav dol visi ali je navit ali ni.

bm1973 ::

Dionis ::
V mislih imam to, da je pri LG samo navita zadeva. Torej to odpade takoj.
Jaz imam v eni bajti 16 kw LG, kjer se realno ogreva vseh 300 m2. Izolacija podobno kot pri tebi.
Če stvar segreje, mi prav dol visi ali je navit ali ni.
Koliko časa jo pa že imaš in koliko je na primer glasna, ko je manj kot 5°C? Jaz bi vseeno želel vzeti v račun to, da je na žalost pri nas zunanja enota postavljena na zid pri 2 spalnicah in sam vem, da če je glasna, jo bom ponoči, ko bo tišina slišal.

Utk ::
Zdaj je 4. zimo.
Pri meni ni tako blizu spalnice, ampak dvomim, da te bi pri zaprtem oknu motila. Če sem v hiši, na tistem koncu, kjer je TČ, jo nikoli ne slišim. Zunaj jo pa seveda slišiš, na nekje 10 metrov, potem več skoraj ne.
Pri meni ni tako blizu spalnice, ampak dvomim, da te bi pri zaprtem oknu motila. Če sem v hiši, na tistem koncu, kjer je TČ, jo nikoli ne slišim. Zunaj jo pa seveda slišiš, na nekje 10 metrov, potem več skoraj ne.

Dionis ::
Mislim, sprašujem zato, ker kolega ima Mitsubishi Zubadan in je poleg dnevne sobe, ter jo tam sliši, ko je pod temperaturo. Pa naj bi bila slednja višje rangirana od LG-ja.
Ker moramo tudi upoštevati to, da različno nas moti hrup. Ko je kompresor pri nas že res slabo delal, sem jaz to slišal, moja pa recimo ne.
Ker moramo tudi upoštevati to, da različno nas moti hrup. Ko je kompresor pri nas že res slabo delal, sem jaz to slišal, moja pa recimo ne.

telexdell ::
Ker premočna bo konstantno porabljala preveč. Malenkost prešibka je pravi odgovor (glej Feryjev prispevek). Morebitno razliko za vršno moč se zagotavlja ceneje (recimo dodatni grelec), če te že skrbi.
Seveda lahko nabaviš tudi malo prešibko TČ če si v to primoran ali je to ekonomsko opravičljivo. Pač daš na papir ceno TČ moči A in ceno TČ moči B poleg pa za življensko dobo TČ (npr. 10 let) dodaš še razliko stroškov:
šibkejša TČ:
strošek nakupa in montaže dodatnega grelca (kakšnih 500 EUR)
strošek omrežnine za moč katero bo proizvedlo dleovanje TČ na max+dodatni grelci (dodaj strošek za moč grelcev- pri 6 kW je to po trenutnih cena 1700 EUR/10 let)
morebitno povišanje priključne moči iz 3x20A na 3x25 A (povečanje je tam 210 EUR+varovalke, delo)
Strah, da ti bo ob hudem mrazu ko bo delala TČ na max in bodo pomagali grelci števec vrglo ven pa naj bo gratis.
Če s šibkejšo TČ prihraniš več pol je nakup zagotovo upravičen, drugače pač ne.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: telexdell ()

Utk ::
Ceneje je zamenjat kakšno okno za oreng 3 slojno, kar lahko narediš potem, če te zares moti, kot pa dat v štartu 8 jurjev več za domnevno tišjo TČ. Ki bo morda vseeno preglasna, ker strašna razlika tu dvomim da je, tolk pa tolk zraka mora prepihat čez, sam kompresor pa ponavadi ni glasen.

telexdell ::
Ceneje je zamenjat kakšno okno za oreng 3 slojno, kar lahko narediš potem, če te zares moti, kot pa dat v štartu 8 jurjev več za domnevno tišjo TČ. Ki bo morda vseeno preglasna, ker strašna razlika tu dvomim da je, tolk pa tolk zraka mora prepihat čez, sam kompresor pa ponavadi ni glasen.
Gornji izračun je narejen na podlagi, da izbereš firmo od katere boš kupil TČ pol si pa še zgolj v dilemi ali kupiti TČ moči A in grelce ali TČ moči B.
Tvoje razmišljanje pa lahko vodi tudi v drugo skrajnost, kjer bo TČ z manjšo močjo za 8 jurjev dražja od TČ večje moči zato je ceneje kupiti močnejšo.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Utk ::
Nisem odgovarjal tebi, ampak na splošno. Jaz zmeraj glasujem za eno številko močnejšo TČ. Za 200 m2 bi pa morala bit dovolj močna vsaka "prava" 11 kw, če kupi za par 100 evrov dražjo sfrizirano na "16 kw", pa tudi ne bo neke izgube naredu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

alekskac ::
Ker premočna bo konstantno porabljala preveč. Malenkost prešibka je pravi odgovor (glej Feryjev prispevek). Morebitno razliko za vršno moč se zagotavlja ceneje (recimo dodatni grelec), če te že skrbi.
Seveda lahko nabaviš tudi malo prešibko TČ če si v to primoran ali je to ekonomsko opravičljivo. Pač daš na papir ceno TČ moči A in ceno TČ moči B poleg pa za življensko dobo TČ (npr. 10 let) dodaš še razliko stroškov:
šibkejša TČ:
strošek nakupa in montaže dodatnega grelca (kakšnih 500 EUR)
strošek omrežnine za moč katero bo proizvedlo dleovanje TČ na max+dodatni grelci (dodaj strošek za moč grelcev- pri 6 kW je to po trenutnih cena 1700 EUR/10 let)
morebitno povišanje priključne moči iz 3x20A na 3x25 A (povečanje je tam 210 EUR+varovalke, delo)
Strah, da ti bo ob hudem mrazu ko bo delala TČ na max in bodo pomagali grelci števec vrglo ven pa naj bo gratis.
Če s šibkejšo TČ prihraniš več pol je nakup zagotovo upravičen, drugače pač ne.
Grelce sem dal samo kot nek najenostavnejši primer. Pri Dionisu že imajo obstoječi kotel na ELKO. Recimo. To se dokaj enostavno integrira v sistem za zagotavljanje primanjkljaja. Odpade tudi povečanje EE moči in morebitna doplačila. Tistih nekaj litrov ELKO letno za zagotavljanje dodatnih X kWh toplote pa tudi ni tak bavbav. Fery je recimo pri fotru pustil še peč na drva za ta namen. Sam sem tudi še pustil uplinjevalni kotel na polena. Resnično rabil ga doslej nisem, kurim pač kar se od neurij podre poleti in moram itak počistit s ceste, in krajnike iz sosedove žage, ki jih dobim zastojn. Tukaj imaš nekaj različnih načinov, ki lahko stanejo malo ali nič. Lahko pa ne daš nič, in daš X% močnejšo TČ. Sej tudi to dela.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alekskac ()

telexdell ::
Grelce sem dal samo kot nek najenostavnejši primer. Pri Dionisu že imajo obstoječi kotel na ELKO. Recimo. To se dokaj enostavno integrira v sistem za zagotavljanje primanjkljaja. Odpade tudi povečanje EE moči in morebitna doplačila. Tistih nekaj litrov ELKO letno za zagotavljanje dodatnih X kWh toplote pa tudi ni tak bavbav. Fery je recimo pri fotru pustil še peč na drva za ta namen. Sam sem tudi še pustil uplinjevalni kotel na polena. Resnično rabil ga doslej nisem, kurim pač kar se od neurij podre poleti in moram itak počistit s ceste, in krajnike iz sosedove žage, ki jih dobim zastojn. Tukaj imaš nekaj različnih načinov, ki lahko stanejo malo ali nič. Lahko pa ne daš nič, in daš X% močnejšo TČ. Sej tudi to dela.
Razlika je, če kupuješ novo ali nadgrajuješ staro.Kdo pri zdravi pameti bo šek kupovat podhranjeno TČ in oljni kotel namesto dovolj močne TČ (četudi dve TČ v kaskadi)? Nove hiše nimajo niti dimnikov več, marsikatera starejša hiša pa ima dimnike v razsulu. Pol jih boš pa ogreval le nekjakrat na zimo- le kaj bo takrat teklo iz njih?
Sem pa doma šel vse od velenjskega lignita in drv,preko kurilnega olja in zemeljskega plina do TČ. Tako, da imam nekaj izkušenj s posameznim energentom. Kurilno olje, če ti dolgo stoji v cisterni postane zdrizasto in ko po dolgem času zakuriš v peč se lahko pripraviš na zelo pogosto menjavo in čiščenje diz. Polena pa sčasoma strohnijo. Sem imel za rezervo litoželezno peč na drva, katera bi naj bila večna pa mi je po kakšnih 7 letih odpovedal plinski kotel in ko sem hotel zakuriti na drva so ta bila kup prahu. Sreča, da je bilo nekaj iverk od stare kuhinje, da smo zdržali tista dva dneva, da se je plinski kotel popravil. Je šla tudi "večna" peč ven, ko je prišla not TČ. V 8 letih še ni bilo potrebe po dodatnem viru, ker pač ni poddimenzionirana.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: telexdell ()

alekskac ::
Tako, da imam nekaj izkušenj s posameznim energentom. Kurilno olje, če ti dolgo stoji v cisterni postane zdrizasto in ko po dolgem času zakuriš v peč se lahko pripraviš na zelo pogosto menjavo in čiščenje diz.
Ravno obratno je. Doma imam 16 let star rezervar kurilca. Bister je ko solza, noben zdriz. Tud mat je BP pokurla cisterno 10 let starega ELKO. Tko da, ne vem od kod ti vlečeš te podatke? Dizelsko gorivo, ja, morda res ne bo držalo (pa še to ni rečeno). ELKO komot. Problem so morda kovinske cisterne, mat je imela plastično, jaz tudi.

telexdell ::
Tako, da imam nekaj izkušenj s posameznim energentom. Kurilno olje, če ti dolgo stoji v cisterni postane zdrizasto in ko po dolgem času zakuriš v peč se lahko pripraviš na zelo pogosto menjavo in čiščenje diz.
Ravno obratno je. Doma imam 16 let star rezervar kurilca. Bister je ko solza, noben zdriz. Tud mat je BP pokurla cisterno 10 let starega ELKO. Tko da, ne vem od kod ti vlečeš te podatke? Dizelsko gorivo, ja, morda res ne bo držalo (pa še to ni rečeno). ELKO komot. Problem so morda kovinske cisterne, mat je imela plastično, jaz tudi.
In kakšna je razlika med dieselskim gorivom in kurilnim oljem? Mogoče nekaj kapljic barvila?
Drugače pa- lepo, da niste imeli nobenih težav pri kurjenju starega olja. To pa še ne pomeni, da jih nihče drug ne bo imel.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: telexdell ()

DamijanD ::
in koliko časa naj bi to zdržalo, ker jaz imam tudi kot rezerva še peč na kurilca in nekih 100l olja v cisterni?

kixs ::
Nazadnje sem kurilca tankal 2018. Verjetno je ostalo kaksnih 200L. Nimam pojma v kaksnem stanju je.

telexdell ::
Največji problem je kondenz v cisterni in pa oksidacija olja. Kondenz nastaja zaradi nihanja temperatur, oksidacija pa zaradi prisotnosti kisika. Ker ima cisterna oddušnik kisika nikoli ne zmanjka (kot bi ga npr. v zaprtem kanistru) zato se olje nenehno spreminja v vodo in CO2. CO2 gre pri oddušniku ven, voda pa na dno. In ko po nekaj letih zaženeš gorilec je lahko voda že tako visoko da jo potegne črpalka gorilca. Povratek iz gorilca, kateri je voda, zmeša vsebino v cisterni, dvigne usedline...
Ko so mi odstranili 2500l cisterno je bilo v njej od tam 700 l tekočine vsaj polovico vode. Ali so me toliko ogoljufali, ko so mi vozili kurilca ali pač drži zgornje razmišljanje.
Ko so mi odstranili 2500l cisterno je bilo v njej od tam 700 l tekočine vsaj polovico vode. Ali so me toliko ogoljufali, ko so mi vozili kurilca ali pač drži zgornje razmišljanje.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

miro2x ::
V plastični cisterni imam 13 let staro kurilno olje in tudi letošnjo sezono je gorilnik delal na začetku eno uro brez problemov. Toliko, da se je sistem segrel, nato pa je prevzela gretje toplotna črpalka.
Mogoče takrat k olju še niso mešali bio komponente, ki pa je menda pokvarljiva.
Mogoče takrat k olju še niso mešali bio komponente, ki pa je menda pokvarljiva.

alekskac ::
Bio kompenente v kurilno olje ne mešajo, ker je poredrago. Še za v dieselsko gorivo ni obvezna, in pozimi tega 100% ni. Preberte si pravilnik o sestavi goriv, tabela v prilogi 1.

alekskac ::
Največji problem je kondenz v cisterni in pa oksidacija olja. Kondenz nastaja zaradi nihanja temperatur, oksidacija pa zaradi prisotnosti kisika.
Ko so mi odstranili 2500l cisterno je bilo v njej od tam 700 l tekočine vsaj polovico vode. Ali so me toliko ogoljufali, ko so mi vozili kurilca ali pač drži zgornje razmišljanje.
No, to bi pa rad videl ... 350 litrov vode je cca 350 kg, kar pomeni 19.444 mol. Zaradi enostavnosti predpostavimo da je ELKO enako diesel (ker približno je). V reakciji oksidacije dizla na vsako molekulo dizla nastane 14 molekul vode. Torej bi zato da nastane 350 litrov vode, moralo oksidirati 1388 molov dizla. Kar je pri molski masi 165 g na mol 230 kil dizla. OK, ker je oksidacija dizelskega goriva eksotermna reakcija, predvidevam da bi za oksidacijo dobrih četrt kubika dizla oz ELKO nastalo dovolj toplote, da ti vode v cisterni več ne bi imel, v bistvu kurilnice več ne bi blo. TLDR, nateg in kondenz je bil. Oksidacija ELKO z zrakom je zanemarljiva.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alekskac ()

telexdell ::
Pa si dal v enačbo za energijo še časovno komponento 15 let? Verjetno pa je bila voda posledica večih vzrokov, največji je bil verjetno nategi pri dobavi.
Pač, če že skladiščiš kurilno olje za dlje časa je mogoče dobro da zapreš možne dovode zraka, da s tem preprečiš kondenz in oksidacijo. Pa odvzem malce dvigniti, da se ne zajame vode in ostalih usedlin z dna cisterne, ko zaženeš gorilec.
Pač, če že skladiščiš kurilno olje za dlje časa je mogoče dobro da zapreš možne dovode zraka, da s tem preprečiš kondenz in oksidacijo. Pa odvzem malce dvigniti, da se ne zajame vode in ostalih usedlin z dna cisterne, ko zaženeš gorilec.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.