» »

Toplotna črpalka

Toplotna črpalka

««
10 / 11
»»

telexdell ::

energetik je izjavil:

Že 100x ista debata. Da odpreš tista 2 ventila, moraš biti doma. Nekateri pa, ne moreš verjeti, gremo pozimi tudi na smučarijo za kakih 5 dni. Preden bi jaz zaznal, da je doma zmanjkalo štroma in bi do tja prišel kakšen kompetentni sorodnik, je zunanji izmenjevalec že kocka ledu.
Zato pa imam v monobloku antifriz, da mi ni treba skrbeti za take bedarije.
Nazadnje sem med smučarijo izklopil TČ za 6 dni, bilo je res mraz, ponoči-8, čez dan 0, pa je temp. v bajti padla iz 22 na 16°. Če TČ ne dela 1 dan, sploh ne vem, da se je kaj zgodilo.

Imaš pač smolo, da se ti neljube stvari zgodijo ravno takrat, ko te ni doma in si hkrati premalo iznajdliv, da bi si naredil alarmiranje za neljube dogodke v hiši. Me pa čudi, da izklopiš TČ ko greš na smučanje in raje zapraviš nekaj 100 € za antifriz kot da bi prestavil 4 ventile enkrat na leto. Že veš...
Sam imam npr. HA kateri me alarmira če voda v cevovodu do TČ pade pod 10°C. Dobim tudi e-mail od proizvajalca TČ če je njeno delovanje moteno ali ni povezana na splet. Ker je TČ višje kot 300 l zalogovnik v kleti imam tudi v najhujšem mrazu kar nekaj časa doklicati nekoga, da reši ženine rože in mačko-TČ itak lahko kupim novo, če ne bi mogel izpustiti vode iz nje:)
Pa- od nekje pol noči in do nekje 8 ure zjutraj mi temperatura v dnevni sobi pade za tam 1°C, ker pač ni vključene TV in nikogar ni v prostoru. Pa ogrevanje hiše povsem normalno deluje. Kaj bi bilo čez teden dni brez ogrevanja si ne upam niti pomisliti...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

energetik ::

DamijanD je izjavil:

Če imaš antifriz, ali je potrebno potem na kakšno komponento bolj paziti? recimo na izbiro boljerja za SV ?
Rabiš še izmenjevalec antifriz/voda za talno, če nočeš nabavljati hektolitrov antifriza.
Moja TČ je imela vse to že po defoltu, to je tovarniška konfiguracija. Pa je prišla 6kEUR cela kotlovnica z delom vred.
Antifriz mora biti ustrezen, da ni strupen. Sicer skoraj ni verjetno, da bi uhajal v bojler, ker je tam vedno višji tlak, ampak take so zahteve.

@telexdell, zakaj bi jaz kompliciral z nekimi ventili in obveščanjem ter izpustim, če pa sem antifriz dobil tovarniško, kot rečeno cela kotlovnica na ključ 6kEUR?
vires in numeris

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

telexdell ::

So obstajale neke eksotične TČ katere so imele dva kroga in v enem krogu antifriz. Se pa to nekako ni prijelo in pri večini monoblokov ni take možnosti v redni ponudbi. Lahko sicer narediš sam a potrebuješ še en izmenjevalec. Da pa potem dobiš zahtevano temperaturo DV v sekundarnem krogu moraš zagotoviti nekaj višjo v primernem. Višja temperatura pri TČ pa pomeni slabši SCOP. Če zaradi tega boljše spiš...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

trancer01 ::

To pri nizkotemperaturnem ogrevanju pomeni za približno eno stopinjo višjo temperaturo v dvižnem vodu oz. dober odstotek slabši izkoristek. Pri višjih temperaturah dvižnega voda pa je COP lahko nižji tudi za slabe tri odstotke.

borut_p ::

Pismu delate studije. Meni porabi tc na letni ravni za ogrevanje in sanitarno vodo 400eur. 130m2. Tistih 3% je res hec omenjati

telexdell ::

borut_p je izjavil:

Pismu delate studije. Meni porabi tc na letni ravni za ogrevanje in sanitarno vodo 400eur. 130m2. Tistih 3% je res hec omenjati

Ko enkrat presežeš tisto... saj lahko plačam... in prideš do tistega ...znam boljše... se pa nehaš spraševati o pismih.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Dionis ::

telexdell je izjavil:

Termostatski ventili na radiatorjih ne potrebujejo nobenega napajanja pa se sami odprejo, ko je v prostoru bolj hladno in zaprejo, ko je dovolj toplo. Zakaj pri vodi, katera gre v TČ ne bi nek ustrezen ventil mogel delati enako?

Če bi bil prepričan, da ti bo Kitajska TČ delala zanesljivo pričakovan čas pol razmišljaš povsem racionalno. Če pa v to nisi prepričan, si pa pred enako dilemo kot sem sam, pred nakupom EV- ali vzet cenejšega Kitajca pol pa mogoče ne bo več zastopnika in servisa čez npr. 5 let, ko se bo začel kvariti ali vzet eno od renomiranih znamk in to pač plačati?

Na termostatski ventil sploh pomislil nisem, seveda je to potem zelo prikladna rešitev in obenem čisto poceni.

energetik je izjavil:

In ko pride štrom nazaj? Obtočna začne delat v prazno.
Antifriz je poceni in je 100% ziher, brez komplikacij izpusta.

Predvidevam, da ima kakšno samodiagnostiko, da ni medija notri in ne štarta, dokler ni odpravljeno in napaka poresetirana. Bi mi bilo skoraj nenavadno, da tega ne bi bilo.
Kar sem sam slišal glede antifriza se to odsvetuje, da naj bi bile manjše težave in nekoliko slabši izkoristek.

energetik je izjavil:

DamijanD je izjavil:

Če imaš antifriz, ali je potrebno potem na kakšno komponento bolj paziti? recimo na izbiro boljerja za SV ?
Rabiš še izmenjevalec antifriz/voda za talno, če nočeš nabavljati hektolitrov antifriza.
Moja TČ je imela vse to že po defoltu, to je tovarniška konfiguracija. Pa je prišla 6kEUR cela kotlovnica z delom vred.
Antifriz mora biti ustrezen, da ni strupen. Sicer skoraj ni verjetno, da bi uhajal v bojler, ker je tam vedno višji tlak, ampak take so zahteve.

@telexdell, zakaj bi jaz kompliciral z nekimi ventili in obveščanjem ter izpustim, če pa sem antifriz dobil tovarniško, kot rečeno cela kotlovnica na ključ 6kEUR?

Katere znamke TČ potem imaš?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Dionis ()

alekskac ::

energetik je izjavil:

In ko pride štrom nazaj? Obtočna začne delat v prazno.

Ti pa še nisi videl toplotne črpalke od znotraj, ha? Najprej senzor tlaka vode ne dopusti zagona črpalke če ni tlaka (običajno je to 0,8 bar). Potem, če to slučajno odpove (pa itak ne), je pa še flow switch ... Ob prvem mehurju zraka gre v trdo zaustavitev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: alekskac ()

joez7 ::

No. V nekaterih primerih (pogosti izpadi el.) dajejo monterji namesto klasične kretnice - buferja, zalogovnik z izmenjevalcem (je rezda dražji) z vsaj 2m2 velikim izmenjevalcem. Ta krog + TČ je napolnjen z antifrizom - ostalo pa z kotlovno vodo. Pa je mir.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

telexdell ::

joez7 je izjavil:

No. V nekaterih primerih (pogosti izpadi el.) dajejo monterji namesto klasične kretnice - buferja, zalogovnik z izmenjevalcem (je rezda dražji) z vsaj 2m2 velikim izmenjevalcem. Ta krog + TČ je napolnjen z antifrizom - ostalo pa z kotlovno vodo. Pa je mir.

Mislim- montirati vir ogrevanja na elektriko kjer so pogosti izpadi elktrike, kateri lahko trajajo tako dolgo, da ti bo zamrznil zunanji izmenjevalec ni najbolj bistra odločitev. Še posebno če vemo, da izmenjevalec ne zamrzne hipoma ampak so potrebne ure. Rezervni vir za mogoče nekaj 100 W (OČ+elektronika+ventilator) je pa mnogo lažje tagotoviti pri kakšni drugi vrsti kotla.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

feryz ::

energetik je izjavil:

Antifriz mora biti ustrezen, da ni strupen. Sicer skoraj ni verjetno, da bi uhajal v bojler, ker je tam vedno višji tlak, ampak take so zahteve.
Tukaj te bom pa jaz popravil.
Antifriz oz. v mojem primeru glikol, definitivno uhaja v bojler, če pride bo poka ali česa drugega.
Pri meni je počila spirala od kolektorjev znotraj bojlerja. In čeprav je tlak v bojlerju 5 barov, v kolektorskem sistemu pa 1,5 bara, se je hitro premešalo vse skupaj.
Rezultat imaš pa na videu.

https://youtube.com/shorts/W_4gkDPpSEs

DamijanD ::

Zgleda okusno :-(

telexdell ::

feryz je izjavil:

energetik je izjavil:

Antifriz mora biti ustrezen, da ni strupen. Sicer skoraj ni verjetno, da bi uhajal v bojler, ker je tam vedno višji tlak, ampak take so zahteve.
Tukaj te bom pa jaz popravil.
Antifriz oz. v mojem primeru glikol, definitivno uhaja v bojler, če pride bo poka ali česa drugega.
Pri meni je počila spirala od kolektorjev znotraj bojlerja. In čeprav je tlak v bojlerju 5 barov, v kolektorskem sistemu pa 1,5 bara, se je hitro premešalo vse skupaj.
Rezultat imaš pa na videu.

https://youtube.com/shorts/W_4gkDPpSEs

Saj če malce logično pomisliš- ko poči izmenjevalec se pač tlaka v obeh krogih izenačta in je po celem združenem sistemu tlak 5 bar. Ker sistem z glikolom ni narejen za take tlake lahko poči še kje drugje kar povzroči ali mešanje glikola in sanitarne vode ali iztekanje glikola in vode v okolico.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

bm1973 ::

Glede na kompleksnost teh TČ, bo počasi treba nazaj na kurilno olje in drva :).

telexdell ::

bm1973 je izjavil:

Glede na kompleksnost teh TČ, bo počasi treba nazaj na kurilno olje in drva :).

Kompresorski hladilniki so podobno kompleksni pa praktično nihče ne razmišlja, da bi šel nazaj na zimsko zbiranje ledu in ledene jame/kleti.:)
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

mn ::

telexdell je izjavil:

bm1973 je izjavil:

Glede na kompleksnost teh TČ, bo počasi treba nazaj na kurilno olje in drva :).

Kompresorski hladilniki so podobno kompleksni pa praktično nihče ne razmišlja, da bi šel nazaj na zimsko zbiranje ledu in ledene jame/kleti.:)


Ja, ampak tudi nihče ne daje 19.000 EUR predračune za hladilnike ...

telexdell ::

mn je izjavil:

telexdell je izjavil:

bm1973 je izjavil:

Glede na kompleksnost teh TČ, bo počasi treba nazaj na kurilno olje in drva :).

Kompresorski hladilniki so podobno kompleksni pa praktično nihče ne razmišlja, da bi šel nazaj na zimsko zbiranje ledu in ledene jame/kleti.:)


Ja, ampak tudi nihče ne daje 19.000 EUR predračune za hladilnike ...

Sem pred Novim letom ravno kupil nov hladilnik. Iz omrežja mi vleče med 30 in 150 W in mesečno porabi tam 15 kWh energije. Toplotna črpalka pa mi iz omrežja vleče med 1200 in 6000 W in mesečno porabi tudi 1200 kWh. Hladilnik me je stal jurja, TČ katera porabi skoraj 40x več pa ni niti 20x dražja:)
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: telexdell ()

trancer01 ::

Kaj ima poraba aparata opraviti z njegovo ceno? Nič. Dejstvo je, da so toplotne pumpe navadni hladilniki na prostem s pošastnimi maržami vseh v verigi. To sicer velja za večino izdelkov.

telexdell ::

Oboje je hladilnik zato sem ju pač nekako primerjal, da se upraviči cena. Nekako logično je, da če porabi več energije mora imeti večjo moč, pa večjo maso materialov, pa... In tudi cene takih hladilnikov se gibljejo med 300 in 1500 € kar je tudi nekako primerljivo z razponom cen TČ. In začuda- ne kupujejo vsi hladilnikov za 300 €, čeprav enako ohladijo pivo kot oni za 1500 €.

PS smo pa imeli debato v službi glede cen storitev, za kaj bi se kdo moral šolati... tako je padlo vprašanje, kako drage so stroitve programerjev-plačaš nekaj deset jurjev za programiranje pol pa dobiš na ekranu nekaj ikonc in nekaj številk. Lepše ikonce ti nariše vnuk v vrtcu pa še zastonj so. No - tako nekako je to s pošatnimi maržami.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

extrex286 ::

še ena zanimiva dilema. Bufer da ali ne, po mojem internetnem raziskovanju, se ga ne priproča. TČ s tem izgubi komunikacijo z ogrevalnim krogom in posledično obrati kompresorja nihajo gor in dol, namesto da je ravna črta. Če pa že, se ga priključi paralelno. Kaj pravite?

telexdell ::

extrex286 je izjavil:

še ena zanimiva dilema. Bufer da ali ne, po mojem internetnem raziskovanju, se ga ne priproča. TČ s tem izgubi komunikacijo z ogrevalnim krogom in posledično obrati kompresorja nihajo gor in dol, namesto da je ravna črta. Če pa že, se ga priključi paralelno. Kaj pravite?

Glede na potrebe sistema lahko zalogovnik vežemo na dva načina ali zaporedno ali vzporedno. Glede na vezavo je drugačna njegova funkcija. Glede na funkcijo pa je drugačno obnašanje TČ. Zato nekaj posploševati ni resno. Prav tako ni resno kar enoznačno označiti ali je vgradnja zalogovnika dobra ali slaba izbira. Pač odvisno od kompletnega sistema ogrevanja.
Kompresor na TČ običajno deluje več ur ali celo več dni skupaj. V tem času se temperature okolice spreminjajo in spreminjajo se potrebe objekta. Če bi bila karakteristika kompresorja ravna črta bi v objektiu prihajalo do pregrevanj in do podhladitev. Če želimo konstantne bivalne razmere se mora krivulja komprsorja spreminjati. Zato pa so izumili inverterske TČ.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

DamijanD ::

Kakšna komunikacija z ogrevalnim krogom se izgubi?

deco16 ::

Subvencijo so mi odobrili. Mene je koštalo 5300EUR

Drag hladilnik, je še bojler zraven naj jim bo. Če crkne dam kitajca.
Vmes sem se še vodovoda navadu :D Tko da v lastni režiji...za naslednje

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: deco16 ()

extrex286 ::

telexdell je izjavil:

extrex286 je izjavil:

še ena zanimiva dilema. Bufer da ali ne, po mojem internetnem raziskovanju, se ga ne priproča. TČ s tem izgubi komunikacijo z ogrevalnim krogom in posledično obrati kompresorja nihajo gor in dol, namesto da je ravna črta. Če pa že, se ga priključi paralelno. Kaj pravite?

Glede na potrebe sistema lahko zalogovnik vežemo na dva načina ali zaporedno ali vzporedno. Glede na vezavo je drugačna njegova funkcija. Glede na funkcijo pa je drugačno obnašanje TČ. Zato nekaj posploševati ni resno. Prav tako ni resno kar enoznačno označiti ali je vgradnja zalogovnika dobra ali slaba izbira. Pač odvisno od kompletnega sistema ogrevanja.
Kompresor na TČ običajno deluje več ur ali celo več dni skupaj. V tem času se temperature okolice spreminjajo in spreminjajo se potrebe objekta. Če bi bila karakteristika kompresorja ravna črta bi v objektiu prihajalo do pregrevanj in do podhladitev. Če želimo konstantne bivalne razmere se mora krivulja komprsorja spreminjati. Zato pa so izumili inverterske TČ.



ja seveda, dvižna (outlet) temperatura se spremenja glede na krivuljo in zunajo temperaturo. Recimo, da imamo stabilno zunanjo temperaturo 5°C, v tem primeru bi se moral invertor nekako bolj ali manj konstantno vrteti, ne pa da niha gor in dol in s tem zvišuje porabo elektrike (višja temperatura, slabši cop). V primeru, da imamo klasično vezan bufer, na eni strani TČ, na drugi OK, se voda v buferju meša in s tem TČ izgubi povratno informacijo, to je temperaturo dejanskega ogrevalnega kroga in posledično lahko pride do nihanja kompresarja. Sinusno gor in dol, namesto, da z majšimi spremembami inevrtorskih ciklov (Hz) lovi temperaturne izgube hiše.

joez7 ::

Takole moja dela z 150l baferjem - radiatorsko ogrevanje.
Ob priliki dam 300l bafer (z izmenjevalcem in glikolom).
https://ibb.co/vx56z2Xk
Še najbolj jo moti dogrevanje sanitarne vode (42°C) - takrat gre tudi čez 2kW.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: joez7 ()

DamijanD ::

extrex pa saj TČ ima lahko dodatna tipala:
- DV PV do buferja
- DV PV za OK1
- DV PV za OK2
- temp v samem buferju

telexdell ::

extrex286 je izjavil:



ja seveda, dvižna (outlet) temperatura se spremenja glede na krivuljo in zunajo temperaturo. Recimo, da imamo stabilno zunanjo temperaturo 5°C, v tem primeru bi se moral invertor nekako bolj ali manj konstantno vrteti, ne pa da niha gor in dol in s tem zvišuje porabo elektrike (višja temperatura, slabši cop). V primeru, da imamo klasično vezan bufer, na eni strani TČ, na drugi OK, se voda v buferju meša in s tem TČ izgubi povratno informacijo, to je temperaturo dejanskega ogrevalnega kroga in posledično lahko pride do nihanja kompresarja. Sinusno gor in dol, namesto, da z majšimi spremembami inevrtorskih ciklov (Hz) lovi temperaturne izgube hiše.

Bo treba še malce čekirati po internetu in raziskovati različne načine regulacije temperature v hiši pa različni volumni zalogovnikov v luči slojenje vode v njih, pa merjenje temperatur pa...
Npr. temperaturo v hiši lahko reguliraš s konstantno temperaturo DV v odvisnosti od zunanje temperature ali s plazečo temperaturo DV v odvisnosti od zunanje temperature ali s temperaturnim primankljajem v nekem časovnem obdobju ali... Odvisno od regulacije je drugačno dogajanje v zalogovnikih in posledično pri kompresorju. Če bi bil odgovor, kaj je najboljše enostaven in enak za vsako zgradbo pol bi imeli na trgu mogoče le dva tipa TČ- en za navadno rajo dru pa za budžote, kot smo nekoč imel Fičota in Stoenko.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

sbawe64 ::

bm1973 je izjavil:

Glede na kompleksnost teh TČ, bo počasi treba nazaj na kurilno olje in drva :).

Kotli na drva so sedaj uplinjaki z lambda sondo (eta sh20 recimo).
Vse skupaj pride +10k (kotel, zalogovnik, črpalke, mešalni ventil, regulacija).
In drva moraš dnevno notri metati.

Iz tega stališča je bolj udobno kurilno olje, sploh če ima objekt male izgube.

Oz tč.
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

extrex286 ::

joez7 je izjavil:

Takole moja dela z 150l baferjem - radiatorsko ogrevanje.
Ob priliki dam 300l bafer (z izmenjevalcem in glikolom).
https://ibb.co/vx56z2Xk
Še najbolj jo moti dogrevanje sanitarne vode (42°C) - takrat gre tudi čez 2kW.



oja, tole dela kot je treba, ravna črta 900 W, ko pride potreba pa skoči. No pri meni 100 L bufer, pa pleše kot cinca marinca, gor in dol. Imam v planu prevezat na paralelno, kot je na spodjnem linku, shema D, pa da vidmo.
https://warmtepomp-tips.nl/warmtepomp/b...

https://ibb.co/FqWzTcbJ

joez7 ::

Če ti kaj pomaga, Jaz ma bufer takoj za TČ. Se pravi TČ ogreva bufer z svojo čepalko (in svojo pametjo), Ogrevalni krog pa jemlje iz Buferja z svojo črpalko (tu sobni termostat omejuje - izkljaplja obtočno črpalko).
Vsi radiatorji majo termostaske glave. Toplo vodo mam z samostojno STČ (300l), ki ma spiralo (grelec) vezan na ogrevalni krog - tu jemljem pozimi, poleti pa STČ obratuje samostojno. Tako Bufer kot STČ masta dodatne el. grelce za porabo zelenega pasu (viškov SE).
Pri tebi je verjetno premajhen Bufer napram moči TČ. (moj je 150l za 6kW TČ).
Poskusi omejit oddajno moč TČ ali malo spustit temperaturo DV (stopinjo ali dve).
Po tvojih skicah mam shemo "F" sam da ni kotel ampak TČ in radiatorji.

Predlagam, da prevežeš iz "D" na "F" shemo.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: joez7 ()

joez7 ::

Pa leva in desna stran buferja nista isto. Ti rabiš na levo stran vezat TČ. Na desno pa ogrevanje (najvišji in najnižji priklop).
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

extrex286 ::

ja bufer 100 L je premajhen oz. prenizek za 12 kW, po teoriji 20l na kW, bi moral biti cca 250-300 l. Trenutno je vezano po F shemi, z razliko, da je TČ priključena na sredini in spodaj, odvzem pa čisto zgoraj in povratni vod čisto spodaj. Sedaj pa, ali menjat buffer ali pa prevezat na paralelno D shemo, slednje je ceneje...

joez7 ::

Čaki, D je slabša kot F(vsaj za TČ), ti bo še manj uporabljalo bafer. Stvari morajo biti priklopljene direktno na bafer, kakšni koli "T" kosi so samo sranje. Ja za tvojo 12kW, bi bil idealen bafer 300 do 400l.
Ti priporočam, da najprej malo omeji DV in vidi. Pa poglej, če lahko kje omejiš moč TČ.
Lahko se tudi malo poigraš z nastavitvami obtočnih črpalk (tako od TČ, kot sekundarne).
Lahko tudi probaš (če maš) popolnoma odpret termostatske glave na dveh ali treh radiatorjih - tut to včasih pomaga.
Včasih nagaja notranji termostat od TČ (sobni korektor), ga je potrebno oddaljiti od grelnega telesa.
Možnosti za tvoje žaganje je več.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: joez7 ()

borut_p ::

telexdell je izjavil:

borut_p je izjavil:

Pismu delate studije. Meni porabi tc na letni ravni za ogrevanje in sanitarno vodo 400eur. 130m2. Tistih 3% je res hec omenjati

Ko enkrat presežeš tisto... saj lahko plačam... in prideš do tistega ...znam boljše... se pa nehaš spraševati o pismih.


Ko se enkrat zacnes ukvarjat s 3%, potem si nekje narobe zavil v zivljenju.

telexdell ::

borut_p je izjavil:

telexdell je izjavil:

borut_p je izjavil:

Pismu delate studije. Meni porabi tc na letni ravni za ogrevanje in sanitarno vodo 400eur. 130m2. Tistih 3% je res hec omenjati

Ko enkrat presežeš tisto... saj lahko plačam... in prideš do tistega ...znam boljše... se pa nehaš spraševati o pismih.


Ko se enkrat zacnes ukvarjat s 3%, potem si nekje narobe zavil v zivljenju.

3% je lahko zelo velika cifra. Če pripelješ za 3% prehitro v ovinek si prav gotovo narobe zavil v življenju. Če pa za 3% zmanjšaš npr. umrljivost otrok v podsaharski Afriki si pa verjetno na pravi poti in ne zavijaš napačno. Pač- enim je pomembno 3 % drigim pa so pomembna pisma. Vsi pa živimo naprej.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

borut_p ::

3% ni omembe vredno. če bi bilo, potem bi bili vsi top shit veseli z €€ na banki in nebi iskali dodatnih priložnosti.

tako tudi 3% na "privarčevanju" stroška za ogrevanje ne pomeni nič v primerjavi s stroški in časom, ki ga za to porabiš. Raje naredi kaj koristnega in prisluži v istem času nekajkrat več €€ ... bo več efektive od tega.

če greš 3% hitreje v ovinek kot je omejitev, je še vedno vse OK, ker je faktor varnosti dosti večji.

telexdell ::

borut_p je izjavil:

3% ni omembe vredno. če bi bilo, potem bi bili vsi top shit veseli z €€ na banki in nebi iskali dodatnih priložnosti.

tako tudi 3% na "privarčevanju" stroška za ogrevanje ne pomeni nič v primerjavi s stroški in časom, ki ga za to porabiš. Raje naredi kaj koristnega in prisluži v istem času nekajkrat več €€ ... bo več efektive od tega.

če greš 3% hitreje v ovinek kot je omejitev, je še vedno vse OK, ker je faktor varnosti dosti večji.

Ko človek nekaj prebere pol si pa razlaga po svoje. Nikjer nisem omenjal kakšnih omejitev ampak zgolj prehitro vožnjo v ovinek. Tudi nihče ne govori o privarčevanih 3% stroških pri ogrevanju ampak govorimo o delovanju TČ.
Generalno pa- ko enkrat presežeš mit, da je služenje denarja tvoja najpomembnejša dejavnost v življenju ti bo tudi bolj jasna borba za tistih 3%. Lahko so vredni precej več kot šop bankovcev v žepu.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

borut_p ::

se strinjam, da so hobiji lahko drugačni.

bm1973 ::

telexdell je izjavil:


Ko človek nekaj prebere pol si pa razlaga po svoje. Nikjer nisem omenjal kakšnih omejitev ampak zgolj prehitro vožnjo v ovinek. Tudi nihče ne govori o privarčevanih 3% stroških pri ogrevanju ampak govorimo o delovanju TČ.
Generalno pa- ko enkrat presežeš mit, da je služenje denarja tvoja najpomembnejša dejavnost v življenju ti bo tudi bolj jasna borba za tistih 3%. Lahko so vredni precej več kot šop bankovcev v žepu.

Treba je šparat, pa naj stane kar hoče...

Za 3% prihranek pri elektriki za TČ riskirat par tisoč EUR. Ni ravno najboljša investicija ;)

Dionis ::

Zdaj sem prejel sicer preko drugega kanala še eno ponudbo za NIBE TČ. Njemu sem tudi še takrat napačne podatke za porabo olja poslal in je potem sporočil, da bi bil potrebna moč 24kW, ampak da mi lahko ponudi 20kW. Torej F2120-20. Poleg pa še hranilnik za sanitarno z grelcem 3kW. Potem pa je na popravljene podatke sporočim, da potrebujem 18kW.
Za tem sem šel gledati katalog podatkov za te naprave in ima F2120-16 in F2120-20 dejansko enake podatke. Se pravi za temperaturo vode (temperature application) za 35°C = 11kW in za 55°C =12,3kW (to kar so mi ti tudi že na drugem forumu povedali). Od kod pride tu on od 20 oz. 18 kW? skupna moč z grelci? In da rečemo, da toplotna deluje do 130% recimo?
Ker za prvo ponudbo od NIBE mi je bilo samo ustno rečeno za F2120-16 + notrajno enoto S320. Za to S320 v katalogu piše da ima 9kW moči, preko trofaznega toka. Tukaj na primer pa imamo potem skupaj 21kW moči.
Zdaj pa pridem do enake dileme skoraj kot pri Kronotermu (tam sem imel 10,5kW zunanja enota + notranja 6kW grelcev).
Se pravi vsi so mi govorili, da je trenutna zunanja enota prešvoh (11,4kW), a na koncu ponujajo vsi podobne moči, razen še teh dodatnih grelcev. To pomeni (naj se me še enkrat popravi), da poraba ne bi bila optimalna, ker en del tega bo preko kompresorja in bo recimo COP 1:4, en del pa preko grelcev, kjer bo 1:1. Pa zanemarimo to, da imamo sončno elekrarno in ne bo toliko problem s porabo. Sam bi potem na ta račun kak evro manj za toplotno želel dati.

Po eni strani me moti tudi to, da na koncu tudi sam več ne veš koliko je primerna moč za izbiro. Namreč tudi v začetku tedna, ko so prišli na ogled so recimo za Mitsubishi Zubadan rekli da bi bila 14kW, za LG na primeri, ki ni tako dobra 16kW. Zdaj pa ne vem ali se pri slednjih ne pove, da majo še kakšne dodatke grelce.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Dionis ()

Utk ::

LG, če je to monoblok, po defaultu nima grelcev, lahko jih pa monter potem zmontira na zalogovnik. Ampak tistih 16 kw je brez grelcev, če je 16 kw model.
Grelcev sicer v nobenem primeru ne bi smeli štet v moč TČ, to je nateg, če to res delajo.

kixs ::

@Dionis: morda si ze napisal. Ampak kaj bos ogreval, da potrebujes 16kW?

Dionis ::

Mi imamo 320m2 bruto hišo, 250m2 je neto površine in ogrevamo cca 210m2 neto.

Izolacije razen stropne (20cm) na zgornji plati ni. Okna so stara 2-slojna. V energetsko sanacijo ni plan iti (ampak, kot sem že v preteklosti omenjal, ne bi to v debato vpeljeval).

MadMen ::

Čisto iz firba, kok pa plačujete elektrike na mesec v zimskem obdobju?

telexdell ::

Nakup TČ pri kateri že v startu predvidevaš delovanje grelcev je čisto napačna pot. Če ima objekt večje potrebe po toplotni energiji potem se pač namesti več TČ katere delujejo kaskadno ali se TČ doda drug vi ( npr. peleti) kateri pomaga, ko TČ ne zmore več sama.
Je pa res vprašanje kakšno hišo imaš. Za običajne hiše dimenzij tam 10x10 m K+P+M niti ne posebej toplotno izolirane bi namreč najmočnejši modeli običajnih TČ (Daikin, Nibe, Kronoterm...) morali zadoščati brez pomoči grelcev.
Ker imaš celo kopici različnih podatkov, kateri povzročajo zmedo mogoče ne bi bilo napačno, če bi obiskal kakšno pisarno energetskega svetovalca ali poiskal pomoč strojnega projektatnta?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

bm1973 ::

Če ti nabijajo tako visoke moč TČ, je mogoče bolje, da se ozreš za kako drugo ogrevanje, recimo kurilno olje.

Bistveno manjša investicija, pa si zračunaj koliko časa boš imel prihranjen denar za olje.

BTW. tudi elektriko je pri TČ treba plačati...

feryz ::

Koliko pa je poraba olja?
Za info, moj tastari je zmetal od 25 do 30 prm drv v peč vsako leto.
Če upoštevamo slab izkoristek peči, bi to pomenilo med 4.000 in 4.500 litrov kurilca.
9 kW toplotna to podela, brez grelcev ali dodatnega ogrevanja.
16 kW!? Ufff.

kixs ::

Dionis je izjavil:

Mi imamo 320m2 bruto hišo, 250m2 je neto površine in ogrevamo cca 210m2 neto.

Izolacije razen stropne (20cm) na zgornji plati ni. Okna so stara 2-slojna. V energetsko sanacijo ni plan iti (ampak, kot sem že v preteklosti omenjal, ne bi to v debato vpeljeval).


Imam rahlo manjso hiso. Bruto 290m2 in ogrevano 200m2. Pred izolacijo fasade je toplotna 9kW delovala na 50-70% moci in grela na 21-23stC. Po izolaciji deluje med 35-44% in greje na 23-24stC. Res pa TC deluje non-stop. Danes bi kupoval do max 7kW TC.

Seveda je tudi odvisno od tvoje lokacije. Od oka bi morala biti 12kW dovolj.

DamijanD ::

mi smo porabili okrog 1700 kurilca (brez SV), pa imamo zdaj 12kW TČ in je več kot dovolj (lahko bi bila 10) - za ogrevanje dobrih 200 kvadratov.

Dionis ::

MadMen je izjavil:

Čisto iz firba, kok pa plačujete elektrike na mesec v zimskem obdobju?


Letos smo imeli že sončno postavljeno in obenem črpalka odpovedala par tednov nazaj. Tako da za letos ne morem točno reči. Lani v najhladnejšem mesecu je bila položnica 430€. Zato smo tudi potem šli s SE in še net-meteringom.

telexdell je izjavil:

Nakup TČ pri kateri že v startu predvidevaš delovanje grelcev je čisto napačna pot. Če ima objekt večje potrebe po toplotni energiji potem se pač namesti več TČ katere delujejo kaskadno ali se TČ doda drug vi ( npr. peleti) kateri pomaga, ko TČ ne zmore več sama.
Je pa res vprašanje kakšno hišo imaš. Za običajne hiše dimenzij tam 10x10 m K+P+M niti ne posebej toplotno izolirane bi namreč najmočnejši modeli običajnih TČ (Daikin, Nibe, Kronoterm...) morali zadoščati brez pomoči grelcev.
Ker imaš celo kopici različnih podatkov, kateri povzročajo zmedo mogoče ne bi bilo napačno, če bi obiskal kakšno pisarno energetskega svetovalca ali poiskal pomoč strojnega projektatnta?


No saj NIBE imam, je zgoraj napisano. Prav tako Kronoterm je zunanja enota 10,5kW + 2+2+2kW grelci.

Potem sem dobil kontakt neke strojnega inženirja, ki je menda že 10 let v podjetju, ki se ukvarjajo z energetskimi rešitvami za velika podjetja. On je rekel, da je pristaš Japoncev, da to dela, kot njihovi avtomobili (s slednjim se deloma strinjam). Predlagal je ali Mitsubishi ali Fujistsu. Pa je zopet govoril tam 14-16kW (pač na pamet, ne preko preračuna, ker sva samo po telefonu govorila).

Sem pa iz drugega foruma dobil še ta odgovor, ki se mi zdi smiselen: ˝Grelci res dajo od sebe COP 1:1, vendar pridejo v upoštev/uporabo le v izrednih primerih, se pravi malokrat, in to takrat, ko TČ ne more dati od sebe COP 1:4, ampak bolj kot ne okoli 1:1,5 (ugibam!?) in hkrati ne dovolj moči, da bi vzdrževala potrebni energijski primankljaj. Zato se poraba grelcev na letnem nivoju skoraj ne pozna. Ti pa bo za to kompresor TČ neizmerno hvaležen.˝

bm1973 je izjavil:

Če ti nabijajo tako visoke moč TČ, je mogoče bolje, da se ozreš za kako drugo ogrevanje, recimo kurilno olje.

Bistveno manjša investicija, pa si zračunaj koliko časa boš imel prihranjen denar za olje.

BTW. tudi elektriko je pri TČ treba plačati...


Ja in potem bi plačeval 4000€ letno + šli v nesmiselno investicijo SE.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Dionis ()
««
10 / 11
»»