» »

Kombinacija celoletnih in zimskih gum

Kombinacija celoletnih in zimskih gum

G0zdar ::

Mogoče je to že obdelano v kakšni od tem, pa vendarle: ali je v Sloveniji dovoljeno imeti na eni osi (osebni avto) zimske in na drugi celoletne gume?

darkolord ::

Dovoljeno je, ampak kot zimska oprema štejejo samo zimske gume na vseh kolesih.

Alfonso ::

Ne bluzi, večina celoletnih ima snežinko in se zakonsko šteje pod zimsko gumo.

darkolord ::

Ah, my bad, sem narobe prebral (poletne namesto celoletne).

Sicer vseeno drži, kar sem napisal :)

Cveto ::

Dovoljeno je, ni pa priporočljivo. Vedno boš imel na eni osi večjo trakcijo, kot na drugi. In s tem manjšo stabilnost ob zaviranjih in v ovinkih.

starfotr ::

Najboljša izbira je komplet 4 letnih in komplet 4 zimskih. Katere niso stare in imajo dovolj profila.

Dzhimen ::

starfotr je izjavil:

Najboljša izbira je komplet 4 letnih in komplet 4 zimskih. Katere niso stare in imajo dovolj profila.


Jaz mam tkole zdaj, ker sem kupil avto z zimskimi gor, in sem kasnej spomladi pri menjavi kupil še komplet letnih.
Še za kaki 2 leti sta dobra ta kva kompleta, ampak pol dam pa celoletne gor, ker mi je totalno brezveze 2x na leto gume gor in dol s podstrešja vlačit, pa vulkanizerja čakat pa plačevat... 8-O

Če voziš normalno in po pameti, ter pri slabših razmerah (sneg, dež) prilagajaš hitrost v mejah normale, potem 95% ljudi itak ne opazi razlike v gumah. Dober komplet celoletnih gor in je pol mir s temi gumami za nekaj časa.

Samozvani reli vozniki, ki rabijo pri 120 kmh po mokrem ovinku regionalne ceste optimalen oprijem, sicer bodo v službo zamudili, so pa druga zgodba...

starfotr ::

Kupiš še en komplet platišč in to je to. Pa ni več treba čakat vulkanizerja.

Saj za 99 % situacij imaš lahko tudi povsem zlizane gume, skoraj brez profila. Vendar za 1 % pa rabiš perfektne gume.

Isto je z zavorami. 99 % časa lahko voziš brez zavor. Bremzaš samo za mašino. Vendar 1 % ...

Pithlit ::

starfotr je izjavil:

Kupiš še en komplet platišč in to je to. Pa ni več treba čakat vulkanizerja.

Privzemaš da jih človek zna zamenjat... ja poznam dece k tega ne znajo.
Life is as complicated as we make it...

starfotr ::

Komplet gum ti lahko potem zamenja vsak mehanik. Ni treba, da je vulkanizer. Če že kdo ne zna sam ali pa se mu ne da.

urosz ::

Dzhimen je izjavil:

starfotr je izjavil:

Najboljša izbira je komplet 4 letnih in komplet 4 zimskih. Katere niso stare in imajo dovolj profila.


Jaz mam tkole zdaj, ker sem kupil avto z zimskimi gor, in sem kasnej spomladi pri menjavi kupil še komplet letnih.
Še za kaki 2 leti sta dobra ta kva kompleta, ampak pol dam pa celoletne gor, ker mi je totalno brezveze 2x na leto gume gor in dol s podstrešja vlačit, pa vulkanizerja čakat pa plačevat... 8-O

Če voziš normalno in po pameti, ter pri slabših razmerah (sneg, dež) prilagajaš hitrost v mejah normale, potem 95% ljudi itak ne opazi razlike v gumah. Dober komplet celoletnih gor in je pol mir s temi gumami za nekaj časa.

Samozvani reli vozniki, ki rabijo pri 120 kmh po mokrem ovinku regionalne ceste optimalen oprijem, sicer bodo v službo zamudili, so pa druga zgodba...


Jaz bi na tvojem mestu vozil raje celo leto zimske (m+s) kot celoletne.

starfotr ::

Zimske za poleti so največja možna napaka.

Celoletne so za tiste, ki hočejo nekaj šparat. Pa še to so samo izbrane dobre. Kak Continetal, Michelin ipd. Nikakor pa ne nekih nizkocenovnih, samo da zadostimo zakonu.

cvalsr ::

Jaz bi na tvojem mestu vozil raje celo leto zimske (m+s) kot celoletne.


...je napisal nekdo, ki nima pojma!
Upoštevaj pregovor: Veliko poslušaj (= pouči se) preden kaj rečeš.

urosz ::

starfotr je izjavil:

Zimske za poleti so največja možna napaka.



Zakaj ze?

Za nekoga ki z 2. avtomdela par tisoc km letno in se mu ne splaca menjavati letne in zimske, je ok da izbere zimske. So vsaj pozimi dobre. Poleti na suhem so vse dobre.

Celoletne so pa tako pozimi kot poleti bolj tko..

starfotr ::

Ni res. Zimske so premehke za poleti.

Tisti, ki dela par 1000 km na leto naj si raje omisli avant2go, če nima za prave gume.

urosz ::

To da so premehke, samo pomeni da se bodo prej obrabile.

starfotr ::

Pa da nič ne držijo na cesti tudi.

cvalsr ::

So vsaj pozimi dobre. Poleti na suhem so vse dobre.


Ti bom še enkrat ponovil, čeprav vidim, da je brez haska:
Veliko poslušaj (= pouči se) preden kaj rečeš.
Razlagati bi imelo smisel nekomu, ki bi razumel.

donvito ::

starfotr je izjavil:

Ni res. Zimske so premehke za poleti.

Tisti, ki dela par 1000 km na leto naj si raje omisli avant2go, če nima za prave gume.

Sam kupujem vedno zimske in jih vozim celo leto. Menjam na 4 leta in to je to, in nimam nobenih problemov, če voziš "normalno". Delam pa letno od 6-8 tisoč km.
Se mi ne splača, da bi kupil še letne, ker vsaka menjava + shramba le teh me pride letno ena guma.
Je pa res, da kupim zmeraj kvaliteto, do letos (5 leto) sem imel michelin, sedaj sem pa kupil goodyear-ke.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: donvito ()

IL_DIAVOLO ::

Je rekel kupi kvaliteto, ki jo unici prvo poletje haha
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

Bolt ::

starfotr je izjavil:

Zimske za poleti so največja možna napaka.

Celoletne so za tiste, ki hočejo nekaj šparat....Nikakor pa ne nekih nizkocenovnih, samo da zadostimo zakonu.

Glede na tvoj nick bi rekel, da imaš že nekaj izkušenj v življenju, pa glede na tvoje pisanje očitno nimaš, ne pojma, ne avta, ne izpita. Vse kar znaš je neko limanje nekih youtube posnetkov v praksi pa nimaš pojma. Bolje, da si tiho in se ne brukaš, te bo še kdo resno vzel in potem ga boš imel na vesti.
Ne misli, da si dober, če si najboljši med najslabšimi.

feryz ::

starfotr je izjavil:

Pa da nič ne držijo na cesti tudi.
Saj veš da lažeš, mar ne?
Nobene zaznavne razlike ni med oprijemom zimskih in letnih poleti. Celo bi rekel, da zimske še bolje držijo. Kaj od njih ostane, je pa druga stvar. Čeprav jih tudi pobere ne kar čez noč.
Popolnoma prav imajo tisti, ki svetujejo zimske čez celo leto za špar voznike. Prav nič na slabšem ne bodo, kot čez jih menjujejo za letne.

MIHAc27 ::

verjetno je veliko odvisno od kilometrine. Jaz delam 10k letno in zimske poleti so mi bile boljše kot poletne poleti.
V dežju se je zimska bolje odrezala. V lepem vremenu so bile pa vse gume enako dobre.
Meni gum ni nikoli uspelo zlizat, vedno sem jih menjaval zaradi starosti tam pri 5-6letih.

cvalsr ::

Feryz, ne laže, prav ima.
Tudi ti verjetno ne lažeš zanalašč, se pa zelo motiš:
Poleti se da previdno vozit z zimskimi, seveda. Ko pa s temi pregretimi prideš pozimi na sneg ... !!

Bolt, če so tvoji edini argumenti pljuvanje po sogovornikh, raje upoštevaj svoj lastni nasvet: """Bolje, da si tiho in se ne brukaš"""

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: cvalsr ()

MIHAc27 ::

BDW a je dovoljena kombinacija celoletne/letne? Na hitro bi rekel, da ne.

WizzardOfOZ ::

zinska guma poleti otrdi zaradi vročine.
šele pod 7 stopinj celzija je temperatura, ko naj bi imel zimske gume na avtu.

celoletna guma pa je narejena za vse leto, kar pomeni da je vročina ne bo toliko uničila kot zimsko poleti in da pozimi ne bo tako trda da bo problematična.

seveda pa to ni prava zimska guma, zato bo slabša od zimsle gume pozimi.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

starfotr ::

Ne. http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPred...

Ne smeš imeti različnih.

primoz4p ::

starfotr je izjavil:

Ne. http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPred...

Ne smeš imeti različnih.

Kje "Pravilnik o delih in opremi vozil" sploh omenja celoletne pnevmatike?
Omenja pa zimske.

46. člen, 2. točka, 5. odstavek
(5) Zimske pnevmatike so tiste pnevmatike, ki imajo na boku proizvajalčevo oznako »M + S« ali »M.S« ali »M&S« ali piktogram »simbol snežinke« in so pnevmatike, katere profil (dezen), sestava ali struktura tekalne plasti so načrtovani predvsem za doseganje večje učinkovitosti v snežnih razmerah od običajne pnevmatike, kar zadeva njeno učinkovitost pri speljevanju ali ohranjanju motornega vozila v gibanju.

23. člen (dodatne zahteve glede pnevmatik), 2. odstavek
(2) Na vozilih z največjo dovoljeno maso do vključno 3,5 t in največjo konstrukcijsko hitrostjo nad 40 km/h, morajo biti, poleg zahtev iz prejšnjega odstavka, vse pnevmatike enake velikosti (če izdelovalec vozila ni predvidel različnih pnevmatik na različnih oseh), vrste (poletne, zimske, terenske) in zgradbe (diagonalne, prepasane diagonalne, radialne), na isti osi pa tudi iste nosilnosti, kategorije hitrosti ter istega proizvajalca in dezena (vzorec tekalne površine).

Že od 2016, ko se je pri nas uveljavil pojem "celoletne pnevmatike", vemo, da imajo oznako M+S
Večina zimskih pnevmatik je torej tudi na tokratnem našem testu dokazala primernost za vožnjo v vseh razmerah, ki jih pozimi lahko doživimo na cestah. A marsikdo se sprašuje, če bi morda lahko nadomestil uporabo specializiranih pnevmatik, torej letnih poleti in zimskih pozimi, z univerzalnimi, celoletnimi – še zlasti zato, ker celoletne pnevmatike s svojimi oznakami izpolnjujejo zakonske zahteve glede uporabe pnevmatik pozimi – vse imajo namreč oznako M+S.
https://www.amzs.si/motorevija/test/pne...

WizzardOfOZ ::

Po domače; Vse 4 morajo biti enake vrste (letne/zimske/terenske/celoletne), lahko od različnih proizvajalcev, ampak na isti osi od istega proizvajalca, ne smeš pa imeti dveh zimskih in dveh celoletnih/letnih/terenskih
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

CallMeAl ::

Name je vtis naredil tale video: . Ker postajajo zime pri nas vse milejše, sem se odločil narediti korak v tej smeri in imam pozimi namesto zimskih celoletne gume, za katere računam, da so v milih zimah varnejše od zimskih. Slabše so samo v ekstremnih zimskih pogojih, ki pa jih pri nas praktično ni več, hkrati pa takrat vozimo zelo previdno in se kakšna hujša nesreča že težko zgodi. Še vedno pa je celoletna guma v osnovi zimska (ima lamele) s prilagojenim profilom in zmesjo, zato je ne bi ravno vozil poleti na morje, kjer avto stoji na žgočem soncu. Na drugem avtu (ki se uporablja skoraj izključno za kratke lokalne vožnje po mestu) pa imam celo leto celoletne gume.
Če komu pomaga pri razmišljanju. Vesel bom tudi, če me kdo opozori na kakšno pomanjkljivost take kombinacije, mogoče prilagodim pri kupovanju naslednjih gum.

Daliborg ::

Pozabljate na zmrzal. Govorim o tistih par mm ledu ki se nabere na cesti pozimi pa čeprav nimamo padavin. V teh razmerah boste z gumami, ki imajo manjši profil od zimskih lepo drsali po cestah. Na suhem je pa skoraj vseeno kakšna je guma če voziš po pravilih.

Lp.
Format life:
Warning all life will be erased!
Do you want to continue?(y/n) Y_

G0zdar ::

starfotr je izjavil:

Ne. http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPred...

Ne smeš imeti različnih.


Drži, vendar celoletna pnevmatika je zakonsko enaka zimski, tako da če imam gor celoletne in zimske šteje kot da imam enake.
V osnovi sem spraševal ker imamo na avtu dve novi zimski pnevmatiki in dve stari. Stari bo treba zamenjati in me je zanimalo ali naj novi kupim zimski ali celoletni. Gre za manjši avto, ki ne dela veliko kilometrov (4-5 tisoč na leto).

starfotr ::

Zakaj vsi opravičujete avte, s katerimi se dela malo km na leto. Da za tisti avto pri hiši je pa dobro malo šparat.

Ne razumem. A če bi z njim namesto 5 delali 30 na leto, je pa to opravičljiv razlog, da se kupi npr. 2 kompleta gum ali celoletne. Če je pa 5, bomo imeli pa zimske celo leto. Ne štekam te logike. Če ste škrtuhi, ste škrtuhi, ne glede na št. prevoženih km. In s katerimkoli avtom, ki je na cesti se ti lahko zgodi nesreča.

Nekateri stroški so fiksni stroški, kot je na primer menjava olja vsaj 1x na leto, četudi ni 15 ali 30 km narejenih. Ali pa menjava gum. Tudi če imajo še dovolj profila. So pa stare in neuporabne. Ampak videti so pa kot nove.

Menim, da bi morali spremenit zakonodajo in pocepat škrtuhe na tehničnih pregledih. Jim naj pa tekočino za zavore pregledujejo ekstra in jih mečejo. Saj tudi te ne menjajo v celotni zgodovini lastništva vozila.

Opažam, da veliko ljudi ni zmožnih (finančno, fizično) na pravi način vzdrževat imetja. Vedno neke bližnice iskat. Pa naj bodo to vozila, nepremičnine ali pa otroci/starši.

WizzardOfOZ ::

G0zdar je izjavil:

...vendar celoletna pnevmatika je zakonsko enaka zimski, tako da če imam gor celoletne in zimske šteje kot da imam enake....


Ne drži. Zgradba je različna.
Ima oznaki (M+S in snežinko), da je testirana v težkih zimskih pogojih. Ampak vseeno to ni zimska guma.

CallMeAl je izjavil:

Še vedno pa je celoletna guma v osnovi zimska (ima lamele) s prilagojenim profilom in zmesjo, zato je ne bi ravno vozil poleti na morje, kjer avto stoji na žgočem soncu.


Napačno predvidevanje. Osnova za celoletno gumo je letna guma, kateri so v zmesi dodali več silice, da so zmehčali gumo in ji dodali lamele. Zato se z njo lahko voziš tudi po žgočem soncu.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Zgodovina sprememb…

CallMeAl ::

starfotr je izjavil:

Zakaj vsi opravičujete avte, s katerimi se dela malo km na leto. Da za tisti avto pri hiši je pa dobro malo šparat.

Ne gre toliko za število km kot za tip vožnje. Po mestu je to 0-50 (občasno 70) km/h po sčiščenih cestah. Tukaj so zahteve do gum drugačne kot če greš enkrat čez zasnežene gorske prelaze in drugič na morje na 40+ stopinj in žgoče sonce. Če gremo v tvoj ekstrem pa seveda lahko vsako leto kupujemo 2 kompleta najdražjih gum in bomo najbolj varni. Nek trade-off se vedno sprejme.

CallMeAl ::

WizzardOfOZ je izjavil:

Napačno predvidevanje. Osnova za celoletno gumo je letna guma, kateri so v zmesi dodali več silice, da so zmehčali gumo in ji dodali lamele. Zato se z njo lahko voziš tudi po žgočem soncu.

Možno, priznam da v svojo trditev nisem 100% prepričan. Sem zasledil enkrat, ko sem bral o Michelinovi CrossClimate, ki naj bi bila kot prva celoletna guma zasnovana na letni gumi, vse ostale pa naj bi bile na zimski.

Bolt ::

@cvalsr
Raje upoštevaj svoj nasvet:
"Ti bom še enkrat ponovil, čeprav vidim, da je brez haska:
Veliko poslušaj (= pouči se) preden kaj rečeš.
Razlagati bi imelo smisel nekomu, ki bi razumel."
Več kot očitno zimskih gum nisi videl niti od blizu kaj šele, da bi jih preizkusil v vožnji.
Ko boš naredil toliko kilometrov z zimskimi gumami poleti kot jaz se pa lahko oglasiš in pametuješ. Kar te berem si še presmrkav, da bi lahko delil nasvete.
Ne misli, da si dober, če si najboljši med najslabšimi.

mr_chai ::

Cveto je izjavil:

Dovoljeno je, ni pa priporočljivo. Vedno boš imel na eni osi večjo trakcijo, kot na drugi. In s tem manjšo stabilnost ob zaviranjih in v ovinkih.


lahko potrdim. Mi je letos odletel zadek v enmu ovinku, ker sem imel vzadaj zgonjenje stare kitajske letne gume, spredaj pa zimske. Na srečo je bilo vse ok.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: mr_chai ()

cvalsr ::

@cvalsr
Raje upoštevaj svoj nasvet:
"Ti bom še enkrat ponovil, čeprav vidim, da je brez haska:
Veliko poslušaj (= pouči se) preden kaj rečeš.
Razlagati bi imelo smisel nekomu, ki bi razumel."
Več kot očitno zimskih gum nisi videl niti od blizu kaj šele, da bi jih preizkusil v vožnji.
Ko boš naredil toliko kilometrov z zimskimi gumami poleti kot jaz se pa lahko oglasiš in pametuješ. Kar te berem si še presmrkav, da bi lahko delil nasvete.


:))
Seveda, seveda. Tvoje izjave res kažejo presežek znanja, izkušenj in "nesmrkavosti". Poleti sem se z zimskimi vozil 1 sezono, za probo. Saj gre; zelo previdno, ker fizike pri zavorni razdalji ne moreš goljufat! Potem pa sem s temi gumami poskusil peljati po snegu ... 'držale' so približno toliko, kot s slamo natlačene polivinil vreče, s kakršnimi smo se nekoč otroci spuščali po položnem travniku. (Po strmem je preveč 'letelo'.)
Torej, ti in samo ti imaš prav in nihče drug ne na tem forumu ne v vesolju.

FoxKnox ::

starfotr ::

Nihče od škrtuhov ne bo kupil premium celoletne pnevmatike, katere so edino le sprejemljive in pogojno dobre, v nasprotju z nizkocenovnimi. Ker nima denarja ali pa ga noče dati od sebe.

Če že, bodo kupili poceni in zanič zimske ali poceni in zanič celoletne.

Piše, da je prihranek 100 eur. Če si kot lastnik avta ne moreš privoščiti 100 eur na leto ali na sezono za gume, potem avto ni primerno prevozno sredstvo.

tomaz- ::

kje so dobili prihranek do 100,00, mi ni jasno..

za enega izmed naših treh vozov sem pred to sezono nabavil Michelin Crossclimate 2 - cena 175,00 po komadu - se pravi 700,00 + premontaža 36,00 = 736,00

Zimske bi bile recimo : Michelin Pilot Alpin 5 201,00 po komadu- skupaj 804,00 + premontaža 36,00 = 840,00
Letne bi bile recimo : Michelin Pilot Sport 4 SUV 185,20 po komadu -skupaj 740,80 + premontaža 36,00 = 776,00

Celoletnih ne preoblačim med sezonami , torej odpade vsako leto dvakrat po cca 36,00
Celoletne zvozijo brez problema 50000km ( zgolj relacija Kamnik - Ljubljana , brez karšnihkoli smučanj , hribov ipd.. )
na leto avtek naredi cca 12000km, se pravi , bodo gume gor cca 4 leta, potem jih bi itak že starost načela, če ne profil - se pravi štiri leta brez dvakratnih premontaž

Tudi če bodo namenske gume ( letne + zimske posebej ) imele pol manj kilometrov, argument ne zdrži, ker vsi tako vneto zagovarjate, da je cca 5 let stara guma samo še za v smeti :D

Za primerjavo sem vzel vse tri gume širine 225 18 colske istega proizvajalca in pri istem trgovcu ( gume.direkt )
Izračun si pa seveda vsak sam naredi :)

energetik ::

starfotr je izjavil:

Nihče od škrtuhov ne bo kupil premium celoletne pnevmatike, katere so edino le sprejemljive in pogojno dobre, v nasprotju z nizkocenovnimi. Ker nima denarja ali pa ga noče dati od sebe.

Če že, bodo kupili poceni in zanič zimske ali poceni in zanič celoletne.

Piše, da je prihranek 100 eur. Če si kot lastnik avta ne moreš privoščiti 100 eur na leto ali na sezono za gume, potem avto ni primerno prevozno sredstvo.
Si pogledal kakšne teste, npr. Autobild? Niso le premium celoletne dobre, med najboljšimi imaš npr. Vredestein in Hankook, ki so cenovno zelo ugodne.
Še enkrat, zanemarjaš pogoje - če imaš avto le za par 1000km/letno, brez smučarije in gorskih prelazov, je lahko celoletna boljša izbira - ker je samo 1 komplet in ga menjaš lahko pogosteje kot 2 kompleta. Primer je npr. moja mama, ki sicer vozi stalno zimske - po 4 letih ima na njih praktično ves profil, znucala jih je nekje 1-2mm. Še 1 sezono, potem bo lahko mirne vesti zamenjala za nove in imela spet svež material. Nikoli ni imela niti ene problematične situacije, držijo pa še vedno dobro, sem preizkusil.
To da so poleti nevarne, je bolj kot ne nabijanje. Ja, malce slabše držijo na suhem pri 40°C, če hoče nek "cestni dirkač" na meji speljati svoj ovinek daleč preko omejitev. Ugani, mama ne vozi tako. Na mokrem so pa zimske tudi poleti enakovredne letnim, sploh na zlizanem asfaltu.

Na naš 2. avto bodo šle tudi celoletne Hankook 4s2 - avto imamo za občasno uporabo, nekje 2000km letno, LJ in okolica. Nima popolnoma nobenega smisla imeti 2 kompletov.
vires in numeris

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

LeQuack ::

Quack !


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Celoletne gume (strani: 1 2 3 411 12 13 14 )

Oddelek: Na cesti
65367719 (1706) vinkop
»

Letne gume (strani: 1 2 3 47 8 9 10 )

Oddelek: Na cesti
46367330 (7580) Vuli
»

Celoletne gume 165 65 15

Oddelek: Na cesti
416625 (5421) KAVINSKY
»

Zimske vs. poletne gume (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
16836414 (31311) m0LN4r
»

Izbira pnevmatik help (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
939613 (8390) LordTado

Več podobnih tem