Forum » Na cesti » Nakup novega karavana
Nakup novega karavana
TheBlueOne ::
WizzardOfOZ je izjavil:
Jaz se še kar držim tega da kupujem avto z eno ali dvomesečnim zaslužkom. Pol pa ene 2 do 3 leta vozim in prodam naprej. Za kaj več se ne splača.
Novega si bom mogoče enkrat kupil, če naredijo avto po moji želji. Trenutno gredo v tej smeri. Bomo videli prihodnje leto.
Ce imas denar za avto, avta pa ne kupis znas imeti problem, ce bo visoka inflacija.
WizzardOfOZ ::
Tudi če bo visoka inflacija (5%), bom z novim avtom izgubil več na leto kot z denarjem na banki.
Sicer pa raje vlagam v zemljo kot v pleh. Plehu cena pada, zemlji ne.
Sicer pa raje vlagam v zemljo kot v pleh. Plehu cena pada, zemlji ne.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
TheBlueOne ::
Ja ce znas investirati in ne drzis v kesu, potem vsaj nisi na izgubi. Ampak ce samo akumuliras in nic ne zapravis, potem tudi akumulacija nima nekega pravega smisla. Najboljse stvari, v dobesednem smislu, so pac drage.
WizzardOfOZ ::
Ne akumuliram. Čim se malo nabere, kupim zemljo.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
TheBlueOne ::
Kako pa to gre? Zemlja je pa ja tako draga, da avto praviloma stane delcek nakupne cene. Ali dejansko malo po malo in meces denar stran za stroske pri nakupih.
energetik ::
TheBlueOne je izjavil:
Kako pa to gre? Zemlja je pa ja tako draga, da avto praviloma stane delcek nakupne cene. Ali dejansko malo po malo in meces denar stran za stroske pri nakupih.Imaš na voljo tudi nepremičninske ETF, kjer lahko vlagaš po zelo malih delčkih.
TheBlueOne ::
TheBlueOne je izjavil:
Kako pa to gre? Zemlja je pa ja tako draga, da avto praviloma stane delcek nakupne cene. Ali dejansko malo po malo in meces denar stran za stroske pri nakupih.Imaš na voljo tudi nepremičninske ETF, kjer lahko vlagaš po zelo malih delčkih.
Potem sem ga razumel narobe. Se je bralo kakor, da kupuje direktno. Ce kupujes ETF praviloma tako poves.
Kaj od ETF pa priporocas?
WizzardOfOZ ::
Jaz kupujem direktno. 2 ali 3 plače na kup, pa kupim kak hektar ali več gozda.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
cvalsr ::
Japajade. Greš z vozičkom v štacuno in kupiš kak hektar ali več gozda, ko imaš ravno denar na kupčku, kajneda?
Ti še v življenju nisi kupil niti grmička, če ne bi vedel, da je to kar dolg postopek, s precej "letanja po pisarnah", pa tudi gozdovi niso naloženi za prodajo kar na policah veleblagovnic. Moraš leta iskati in čakati, če se pojavi kaka primerna ponudba. Če kupiš kar nekaj v Posočju, pa nekaj v Beli krajini, pa ... - si, hm, bedak. Pa nekoliko se moraš spoznati na stroko, da ne kupiš nečesa popolnoma neuporabnega in nedostopnega, od koder v življenju ne boš mogel dobiti niti polena/evra ... Pa nihče, ki prodaja, ga ne bo šel tebi posebej po želji odparcelirati "hektar ali več", niti če bi ti prevzel (precejšnje) stroške geometra itd...
Ti še v življenju nisi kupil niti grmička, če ne bi vedel, da je to kar dolg postopek, s precej "letanja po pisarnah", pa tudi gozdovi niso naloženi za prodajo kar na policah veleblagovnic. Moraš leta iskati in čakati, če se pojavi kaka primerna ponudba. Če kupiš kar nekaj v Posočju, pa nekaj v Beli krajini, pa ... - si, hm, bedak. Pa nekoliko se moraš spoznati na stroko, da ne kupiš nečesa popolnoma neuporabnega in nedostopnega, od koder v življenju ne boš mogel dobiti niti polena/evra ... Pa nihče, ki prodaja, ga ne bo šel tebi posebej po želji odparcelirati "hektar ali več", niti če bi ti prevzel (precejšnje) stroške geometra itd...
WizzardOfOZ ::
Če bi ti mogoče kdaj pogledal v kako zemljiško knjigo, bi videl, kako grdo so na nekaterih koncih slovenije razdrobljene parcele.
Kaj si pa ti misliš, mi je pa vseeno. Itak ste se že pokazali za nesposobne, ko se niti obrnt ne znate. Pa je za vas vse preveč skakanja in ....
Kaj si pa ti misliš, mi je pa vseeno. Itak ste se že pokazali za nesposobne, ko se niti obrnt ne znate. Pa je za vas vse preveč skakanja in ....
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
TheBlueOne ::
Japajade. Greš z vozičkom v štacuno in kupiš kak hektar ali več gozda, ko imaš ravno denar na kupčku, kajneda?
Ti še v življenju nisi kupil niti grmička, če ne bi vedel, da je to kar dolg postopek, s precej "letanja po pisarnah", pa tudi gozdovi niso naloženi za prodajo kar na policah veleblagovnic. Moraš leta iskati in čakati, če se pojavi kaka primerna ponudba. Če kupiš kar nekaj v Posočju, pa nekaj v Beli krajini, pa ... - si, hm, bedak. Pa nekoliko se moraš spoznati na stroko, da ne kupiš nečesa popolnoma neuporabnega in nedostopnega, od koder v življenju ne boš mogel dobiti niti polena/evra ... Pa nihče, ki prodaja, ga ne bo šel tebi posebej po želji odparcelirati "hektar ali več", niti če bi ti prevzel (precejšnje) stroške geometra itd...
Lol, bi napisal enako, pa se mi ni dalo. Hvala...
WizzardOfOZ ::
Da ne bosta preveč pametna.
Okoli moje zemlje je ogromno majhnih totalno razdrobljenih parcel gozda. Stari lastniki so pomrli (ti nebi nikoli prodali), otroci pa se zanje ne brigajo. Večina jih celo dobiva kazni zaradi lubadarja in so jih pripravljeni hitro prodat, če jim ponudiš dobro ceno. So pa to parcele med 1000 in 8000m. Tako da nič tako pretresljivo velikega.
Ampak ko jih kupiš 10, se pa že pozna.
Okoli moje zemlje je ogromno majhnih totalno razdrobljenih parcel gozda. Stari lastniki so pomrli (ti nebi nikoli prodali), otroci pa se zanje ne brigajo. Večina jih celo dobiva kazni zaradi lubadarja in so jih pripravljeni hitro prodat, če jim ponudiš dobro ceno. So pa to parcele med 1000 in 8000m. Tako da nič tako pretresljivo velikega.
Ampak ko jih kupiš 10, se pa že pozna.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
TheBlueOne ::
WizzardOfOZ je izjavil:
Jaz kupujem direktno. 2 ali 3 plače na kup, pa kupim kak hektar ali več gozda.
Jaz niti kot prodajalec ne bi letal za vsako fliko, ce res ne placas vedno dobro ceno oz. preplacas. Kaj potem krijes vse stroske, parcelacije itn.? Bi verjetno bil na boljsem, ce bi malo varceval, kupil avto in enako povrsino v enem kosu. In tudi, ce te sosedi nimajo poln kufer, ko jih zicas za flike, je to omejen resurs in bo slej kot prej zmanjkalo kandidatov. Ce pa si veleposestnik, da imas dosti sosedov voljnih parcelacije in vsega kar pride zraven, ker imas slucajno tri place na kupu in si ne mores privosciti dostojnega avta, pa nekaj delas narobe.
Skratka tvoje zgodbice se slisijo nerealne, kar verejtno, ce dvakrat pomislis ves tudi sam. Ce pa so realne pa si zelo specificen primer, kar pa potem tezko prodajas kot neko modrost na forumu v smislu, raje bodi kul kot jaz in kupuj flike namesto avta.
WizzardOfOZ ::
Ni to nobena modrost. Niti je ne prodajam kot modrost. Samo povedal sem, da raje kupim zemljo, kot pa da bi kupil drag nov avto.
Lahko pa poveš, kaj bo delal človek s parcelo 30x400m (1200 kvadratov) gozda, daleč od ceste, ki jo je podedoval in živi 100km stran? Samo davke plačeval, pa logarji mu bodo težili, če je lubadar na parceli. Tak jo raje proda. In tega je v naših koncih veliko, zemlja pa zaradi razdrobljenosti zelo malo vredna.
Lahko pa poveš, kaj bo delal človek s parcelo 30x400m (1200 kvadratov) gozda, daleč od ceste, ki jo je podedoval in živi 100km stran? Samo davke plačeval, pa logarji mu bodo težili, če je lubadar na parceli. Tak jo raje proda. In tega je v naših koncih veliko, zemlja pa zaradi razdrobljenosti zelo malo vredna.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
profii ::
Če wizzard kupuje lokalno je to čisto možno. Da bi se pa nekdo iz Lj peljal na kočevkso iskat zapuščene gozdove in dediče je pa pravljica.
TheBlueOne ::
Pac tega ne mores prodajati kot neko alternativo za vse v stilu raje kupi zanic avto in dokupuj flike, ker tega v 99.99% ni na izbiro.
Sicer pa sam pravi, da jih resi problemov in preplaca, ampak to so zame katastrofalni financni nasveti.
Sicer pa sam pravi, da jih resi problemov in preplaca, ampak to so zame katastrofalni financni nasveti.
matobeli ::
Teh flik je v resnici velik, zelo_velik.
Flike same po sebi, sploh če so še deljena lastništva niso dost vredne. Če maš pa na koncu eno zaključeno celoto maš pa lahko tud kaj od tega.
Eni ljudje sicer ne bi prodajal, tisti ki so podedovali pa včas komaj čakajo da se znebijo.
Je pa vsem lažje ko jim daš dejansko ponudbo.
Flike same po sebi, sploh če so še deljena lastništva niso dost vredne. Če maš pa na koncu eno zaključeno celoto maš pa lahko tud kaj od tega.
Eni ljudje sicer ne bi prodajal, tisti ki so podedovali pa včas komaj čakajo da se znebijo.
Je pa vsem lažje ko jim daš dejansko ponudbo.
WizzardOfOZ ::
točno tako.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Utk ::
Ti si še večji prasec kot tisti, ki otrokom zapustijo bajturine v mp3. Ti si že malo v letih, misliš da boš pri 70ih drva podiral? Kje piše da bo tvojim otrokom do tega, pa še hčerke imaš, če se ne motim. Kaj bojo oni s hektarji gozda v treh krasnih? Če ni to gozd res prve klase, je vreden tolk po kolk si ga kupil. Nič. Pa še manj bo.
Raptor F16 ::
Ti si še večji prasec kot tisti, ki otrokom zapustijo bajturine v mp3. Ti si že malo v letih, misliš da boš pri 70ih drva podiral? Kje piše da bo tvojim otrokom do tega, pa še hčerke imaš, če se ne motim. Kaj bojo oni s hektarji gozda v treh krasnih? Če ni to gozd res prve klase, je vreden tolk po kolk si ga kupil. Nič. Pa še manj bo.
Nah, ko bodo parcele združene v eno veliko bo celota vredna več, ker bo gospodarsko bolj zanimiva.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva
stratosD ::
FAQ -kako se z novim karavanom pripeljati na gozdno parcelo in še obenem zbiti prasca/merjasca za večerjo...
vse to in še več v tej temi...
vse to in še več v tej temi...
Buggy ::
AvtoR ::
Kaj, ko bi si odprli novo temo - vlaganje v nepremičnine...
Tole je tema o nakupu novega karavan!!!
Tole je tema o nakupu novega karavan!!!
energetik ::
Evo naročena Karjola TS 1.8 HSD Luna. Baje bo kar za čakat, lahko tudi do decembra, da jo pritrogajo iz UK.Da napišem zaključek - prevzel sem jo po dobrih 2 mesecih, kar presenečen glede na vse težave v avtoindustriji. Baje pa če bi naročil zdaj, je čakalna doba lahko tudi 8 mesecev... Očitno sem naročil zadnji trenutek.
Potem pa kaj več napišem, kako se obnese.
Pelje se tako kot je treba, zaenkrat zelo zadovoljen. Porabo mi zaenkrat kaže 5,2 ta prvi tank, polovico vožnje AC s 130km/h, četrtino na lokalni hrib in dol, ostalo jajcanje par km v okolici. Čakam da grem 2. tankat, da še ročno izračunam.
AvtoR ::
Čestitam, za nakup.
V kratkem mislim tudi sam naročiti Corollo TS Sol. Kolebam ali vzeti 1.8 ali 2.0. Sicer se bolj nagibam k 1.8 varianti + park senzorji zadaj.
Kako se kaj 1.8 obnese v vožnji navkreber, npr. v vrhniški klanec na AC? Vetjetno v klanec precej tuli, ali se motim? So obrat fiksni sli se zaganja?
Sem naredil napako in sem na probni vožnji najprej vozil 1.8, čez kak mesec pa še 2.0, tako da nimam ravno pravega občutka v primerjavi. Trenutno vozim 136ks dizla in je na ac primerljiv z 2.0 varianto. Verjetno bi se lažje odločil, odločil
če bi vozil v obratnem vrstem redu. Verjetno je največja razlika pri vožji po avtocesti, sploh v klanec...
V kratkem mislim tudi sam naročiti Corollo TS Sol. Kolebam ali vzeti 1.8 ali 2.0. Sicer se bolj nagibam k 1.8 varianti + park senzorji zadaj.
Kako se kaj 1.8 obnese v vožnji navkreber, npr. v vrhniški klanec na AC? Vetjetno v klanec precej tuli, ali se motim? So obrat fiksni sli se zaganja?
Sem naredil napako in sem na probni vožnji najprej vozil 1.8, čez kak mesec pa še 2.0, tako da nimam ravno pravega občutka v primerjavi. Trenutno vozim 136ks dizla in je na ac primerljiv z 2.0 varianto. Verjetno bi se lažje odločil, odločil
če bi vozil v obratnem vrstem redu. Verjetno je največja razlika pri vožji po avtocesti, sploh v klanec...
energetik ::
V Vrhniki klanec sem že vozil s 130 po tempomatu. Če imaš tempomat, se nič ne zaganja, le narastejo obrati. Seveda pa se zaganja, če greš v prehitevanje in stisneš do konca, takrat je kar glasen.
Če te to moti in veliko voziš po AC, absolutno vzemi 2.0. Raje brez senzorjev zadaj pa 2.0, jaz jih pravzaprav ne rabim, ker je kamera zadaj dovolj dobra.
Sicer pa se tudi z 1.8 lepo pelje po AC, če nisi zahteven. Jaz se ponavadi peljem nekje 120-125 s tempomatom in takrat je zelo uglajen, sploh če je ravnina je motor skoraj neslišen. Čista zmaga pa je povsod drugod, mesto, primestna vožnja, gneča... Daš tempomat na 55kmh in sediš, vozi sam, nobenega cukanja, šaltanja.
Če te to moti in veliko voziš po AC, absolutno vzemi 2.0. Raje brez senzorjev zadaj pa 2.0, jaz jih pravzaprav ne rabim, ker je kamera zadaj dovolj dobra.
Sicer pa se tudi z 1.8 lepo pelje po AC, če nisi zahteven. Jaz se ponavadi peljem nekje 120-125 s tempomatom in takrat je zelo uglajen, sploh če je ravnina je motor skoraj neslišen. Čista zmaga pa je povsod drugod, mesto, primestna vožnja, gneča... Daš tempomat na 55kmh in sediš, vozi sam, nobenega cukanja, šaltanja.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
krho ::
Kamera je zvečer in ko pada dež in so na njej kapljice za en drek (sem imel doma na testu). Priporočam parkirne senzorje.
si.Mail odprto-kodni odjemalec elektronske pošte. - http://www.simail.si
Uredite si svojo zbirko filmov, serij in iger - http://xcollect.sf.net
Uredite si svojo zbirko filmov, serij in iger - http://xcollect.sf.net
mujek ::
Kamera vzadaj se hitro umaže (ko je cesta mokra). Če se med vožnjo zadnja šipa umaže potem je kamera tudi zapackana.
Prav tako je težava če je sonce nizko in se vse blešči. Zvečer niti ni tako problematično.
Prav tako je težava če je sonce nizko in se vse blešči. Zvečer niti ni tako problematično.
Utk ::
No, ni. Jaz jo obrišem morda 3x letno (še to samo pozimi, to zimo recimo je še nisem).
Dosti večja težava je, če imaš senzorje in nič ne vidiš, v novih avtih. Tudi tu lahko izmišljamo scenarije. Tudi se umažejo, v travi, malo višjem snegu, itd.
Dosti večja težava je, če imaš senzorje in nič ne vidiš, v novih avtih. Tudi tu lahko izmišljamo scenarije. Tudi se umažejo, v travi, malo višjem snegu, itd.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
AvtoR ::
Prav na avtocesti ne vozim veliko, parkrat na mesec, se pa veliko vozim po LJ obvoznici. Tu pa sta samo dve varianti, ali se voziš 80km/h s kamioni ali pa 130 po prehitevalnem pasu :)
Če se bo dalo naročit samo zadnje senzorje za cca 300-400€ jih bom naročil, drugače pa ne. Meni vem da so ponujal nek paket za 1000+ €. V tem paketu so mi bili res upotabni samo park senzorji.
Saj če so obrati zmerno visoki in konstantni se mi ne zdi tak problem kot če se konstantno zaganja. Niti 2.0 ni čisto imun na to, vendar se kar lepo pelje po AC s solidnimi pospeški, pa ga nisem teral v visoke obrate.
Če se bo dalo naročit samo zadnje senzorje za cca 300-400€ jih bom naročil, drugače pa ne. Meni vem da so ponujal nek paket za 1000+ €. V tem paketu so mi bili res upotabni samo park senzorji.
Saj če so obrati zmerno visoki in konstantni se mi ne zdi tak problem kot če se konstantno zaganja. Niti 2.0 ni čisto imun na to, vendar se kar lepo pelje po AC s solidnimi pospeški, pa ga nisem teral v visoke obrate.
J.McLane ::
Obrati so tolikšni kolikor moči zahtevaš od avta, več moči potrebuješ pri pospeševanju ali vožnji v hrib, po ravnini pri 130 kmh potrebuješ zgolj nekih 30 konj.
Dizelski navor ni nič drugega kot moč pri nizkih obratih, recimo 250 Nm pri 2.000 obratih pomeni že ugodnih 70 konjskih moči.
1.8 bencinar brez turbine, ki je po vrhu še atkinson ima 120 Nm pri 2.000 obratih kar pomeni 35 konj. Da doseže isto moč kot zgornji dizel se mora zavrteti na nekje 3.500 obratov.
Dizelski navor ni nič drugega kot moč pri nizkih obratih, recimo 250 Nm pri 2.000 obratih pomeni že ugodnih 70 konjskih moči.
1.8 bencinar brez turbine, ki je po vrhu še atkinson ima 120 Nm pri 2.000 obratih kar pomeni 35 konj. Da doseže isto moč kot zgornji dizel se mora zavrteti na nekje 3.500 obratov.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
energetik ::
Seveda, to je jasno. Ampak po drugi strani pa je obratovalno območje tega Atkinsa skoraj do 6k, dizla pa 4k. Zafrknejo ga dalj trajajoče obremenitve, nekaj 10s pospeška še pokrije MG2 iz baterije, potem pa pride realnost. Saj pravim, za nekoga ki dnevno vozi 100km po AC s 160kmh, ta sistem ni glih primeren.
Kakor hitro pa padeš v slo realnost, torej gužvo pri 80-100kmh pa HSD že kaže prednosti.
Kakor hitro pa padeš v slo realnost, torej gužvo pri 80-100kmh pa HSD že kaže prednosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
J.McLane ::
Jaz to vozim že 10 let in mi je ta način delovanja res prirasel k srcu, z veseljem za 5s pohodim gas do daske da naredi kar mora (prehitevanje, vključevanje na AC), nato pa kruzaš s potovalno hitrostjo. Kakšne gorske ceste pa res niso v užitek, ne na poti gor ne na poti dol, ko zavira z motorjem.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
nicksonn ::
Največja prednost HSD je nekomu lahko tudi največja slabost. To je - da drži motor v območju največjega izkoristka. In spreminja obrate, obremenitev pa je konstantna.
Dvoje je OK pri HSD, če govorimo o avtocestni vožnji:
Če voziš po relativno ravnem področju z enakomerno hitrostjo.
Takrat so obrati presenetljivo nizki za bencinarja.
Drugo: Če ti ni mar za obrate.
Moj prius2 1.5 in 1.8 corolla nimata obratomera. In slednja ima tudi solidno zvočno izolacijo, tako da sprememba obratov ni tako očitna.
No, jst sicer uporabljam HybridAssistant app (preko bluetooth obdja). S tem lahko precej bolje spremljaš kaj vse se z avtom dogaja, posledično lahko tudi sistem izkoristiš v svoj prid in znižaš porabo. Po drugi strani pa je lahko stalno gledanje na dodatne kazalce tudi stresno in nevarno.
In vožnja po AC, sploh Primorka, zahteva od HSD velika spreminjanja obratov.
Vajeni smo klasičnih pogonov, ko prideš do Obale v isti (zadnji) prestavi, obrati pa se spreminjajo linearno med 100 in 130 kmh, sepravi je sprememba za 30%.
Sem si preračunal in tudi potrdil:
Za vzdrževanje 130 kmh v 5% vrhniški klanec se moj mlinček dere s 4200 rpm. Do Vrhinke gre pa z nekje 2000 rpm.
Če bi imel 1.8 bi bili obrati do Vrhnike nekje 1700 rpm, po klancu gor pa 3500.
Tudi pri 2.0 bi bili obrati še vedno nad 3000, ker navadno (nižji vrtljaji) dela v Atkinsonovem ciklu in ima nekje 150 Nm. Bože nedaj da so kakšni hujši klanci kot 5%...
Kar bi želel pri mojem je večja vpletenost električnega sistema, ampak le-ta je za avtocestne moči zelo poddimenzioniran.
Tako da kdor ima veliko poti po AC in je vajen bolj klasičnih pogonskih sistemov - mu toyotinega hibrida ne bi priporočil. Je pa seveda super za po mestu
Dvoje je OK pri HSD, če govorimo o avtocestni vožnji:
Če voziš po relativno ravnem področju z enakomerno hitrostjo.
Takrat so obrati presenetljivo nizki za bencinarja.
Drugo: Če ti ni mar za obrate.
Moj prius2 1.5 in 1.8 corolla nimata obratomera. In slednja ima tudi solidno zvočno izolacijo, tako da sprememba obratov ni tako očitna.
No, jst sicer uporabljam HybridAssistant app (preko bluetooth obdja). S tem lahko precej bolje spremljaš kaj vse se z avtom dogaja, posledično lahko tudi sistem izkoristiš v svoj prid in znižaš porabo. Po drugi strani pa je lahko stalno gledanje na dodatne kazalce tudi stresno in nevarno.
In vožnja po AC, sploh Primorka, zahteva od HSD velika spreminjanja obratov.
Vajeni smo klasičnih pogonov, ko prideš do Obale v isti (zadnji) prestavi, obrati pa se spreminjajo linearno med 100 in 130 kmh, sepravi je sprememba za 30%.
Sem si preračunal in tudi potrdil:
Za vzdrževanje 130 kmh v 5% vrhniški klanec se moj mlinček dere s 4200 rpm. Do Vrhinke gre pa z nekje 2000 rpm.
Če bi imel 1.8 bi bili obrati do Vrhnike nekje 1700 rpm, po klancu gor pa 3500.
Tudi pri 2.0 bi bili obrati še vedno nad 3000, ker navadno (nižji vrtljaji) dela v Atkinsonovem ciklu in ima nekje 150 Nm. Bože nedaj da so kakšni hujši klanci kot 5%...
Kar bi želel pri mojem je večja vpletenost električnega sistema, ampak le-ta je za avtocestne moči zelo poddimenzioniran.
Tako da kdor ima veliko poti po AC in je vajen bolj klasičnih pogonskih sistemov - mu toyotinega hibrida ne bi priporočil. Je pa seveda super za po mestu
x n!
Utk ::
Ja, 2,0 gre do 3000 obratov v klanec, tudi kaj več, ampak bencinarja do 3000 obratov ne slišiš kaj dost.
Za v klanec je pa to sploh zmaga. Na Vršič recimo, čez ovinke, brez razmišljanja ali bi dal v 3. ali cijazil v 2., tudi ostali avtomatiki imajo isto dilemo. HSD pa gre in je.
Za v klanec je pa to sploh zmaga. Na Vršič recimo, čez ovinke, brez razmišljanja ali bi dal v 3. ali cijazil v 2., tudi ostali avtomatiki imajo isto dilemo. HSD pa gre in je.
mikhaair ::
A je šel kdo čez Col oz. Hrušico, relacija Logatec - Ajdovščina, pa se spomni, kako se je tam Corolla obnesla? Kdaj ponuca ves sok iz baterije, kdaj se napolni na drugi strani, zavira z motorjem?
Utk ::
Sem šel parkrat. 2,0 nikoli ne porabi vsega, ker je motor dovolj močan da vsaj malo napolne kadarkoli in boš še zmeraj imel 150 konjev iz ice motorja. Enostavno ne moreš tako dolgo držat poln gas, da bi zmanjkalo. Dol se pa napolne ja, odvisno kako hitro se spuščaš, če se zelo hitro se baterija kaj dost niti ne polne, razen po ovinkih, tam če noriš bojo pa tudi diski delali, če se pa lepo spuščaš, se bo pa hitro napolnila. Tudi odvisno kolk klime rabiš, ni pa to zelo pomembno kdaj. Zakaj bi bilo? Na koncu bo sigurno polna.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
energetik ::
Ja, 2,0 gre do 3000 obratov v klanec, tudi kaj več, ampak bencinarja do 3000 obratov ne slišiš kaj dost.Ja to je meni najbolje, nima veze kako hitro, kakšen klanec, vedno gre ko po putru, brez kakršnega koli cukanja ali izbiranja prestave. Se ustaviš na hudem klancu, HOLD drži, dotakneš se gasa in zadeva enostavno spelje, kot bi te potegnila vlečnica.
Za v klanec je pa to sploh zmaga. Na Vršič recimo, čez ovinke, brez razmišljanja ali bi dal v 3. ali cijazil v 2., tudi ostali avtomatiki imajo isto dilemo. HSD pa gre in je.
@nicksonn: 1.8 corolla seveda ima obratomer. Ja, na Vrhniški klanec se mi zdi je šlo nekje z 3500rpm pri 130kmh. Seveda ko sem se spravil enega še prehitet in stisnil, je šlo pa takoj preko 4k. Ampak potem prideš do uravnave oz. se spustiš proti Lomu in obrati padejo pod 2k, se ti takoj oddolži.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
mikhaair ::
Sem šel parkrat. 2,0 nikoli ne porabi vsega, ker je motor dovolj močan da vsaj malo napolne kadarkoli in boš še zmeraj imel 150 konjev iz ice motorja. Enostavno ne moreš tako dolgo držat poln gas, da bi zmanjkalo. Dol se pa napolne ja, odvisno kako hitro se spuščaš, če se zelo hitro se baterija kaj dost niti ne polne, razen po ovinkih, tam če noriš bojo pa tudi diski delali, če se pa lepo spuščaš, se bo pa hitro napolnila. Tudi odvisno kolk klime rabiš, ni pa to zelo pomembno kdaj. Zakaj bi bilo? Na koncu bo sigurno polna.
Tnx. Kdaj je polna sem mislil zaradi 'tuljenja' ob zaviranju motorja.
nicksonn ::
@mikhaair: Klanec mora biti res hud, da si obilno pomaga z baterijo.
Takšna je tudi funkcionalnost - nižja kot je hitrost, večji je battery assist (glede na ICE).
Zato recimo pri HSDjih pri porabi v mestu pomaga nežno speljevanje, ker gre recimo do 20 ali 30kmh na baterijo (verjetno so te parametre prilagodili na NEDC cikel, hehe).
Tu okrog mene so kar hudi klanci in lokalne ceste - nizke hitrosti.
V praksi je potem tako, da več kot pritisneš gas, večji je battery assist (kadar gremo počasi, pri AC je to skoraj nezaznavno). Imam 2km 10+% klanca ozke ceste, hitrosti 30kmh. Če hočem iti hitreje (40kmh), se baterija sprazni po 500m (pade iz 60 na nekih 45% ali manj*) takrat jo začne sistem polnit, zato se ICE še bolj muči in hitrost še bolj pade. Tako da grem raje počasneje, da se baterija sprazne do nekih 50%, pri čemer neha asistirat. Okej, ima že nekaj kilometrov za sabo, moram enkrat preveriti, koliko je sploh stara. Bi rekel, da ima še nekje okrog 70% zmogljivosti*.
Ko grem pa navzdol, pa se napolne nekje 1,5 kilomera (sepravi iz 50 na 80%).
Ko je polna, začne bremzati z motorjem, lahko pa tudi že prej sam sprožiš, če daš v "B".
Aja, faktor je še temperatura baterije. Ko je hladna, se napolni samo recimo do 70% in ne do 80. In tudi moč je omejena.
Sicer se je efektivneje peljati počasi po (kratkih) klancih, bodisi avtocestnih bodisi lokalnih. Več rekuperiraš. Tudi višji izkoristek je pri nižjih tokovih (= močeh). Itak pa lahko pri meni polni s cca 23kW, prazni pa z 21kW. Četrta generacija mislim da ima discharge limit 27kW, charge pa 33kW. Vseeno je to relativno mala moč, to je neko srednje močno bremzanje v mestu, in šibko na avtocesti.
Baterija: 1,3kWh * 0,4 (40-80%)= ~0,35kWh. Če bremzaš z 10kW, se takšna baterijica napolni v 2 minutah. To je pri 50kmh razdalja 1,7km.
Če assistira z 10kW se 15% od 1,3kWh (0,2kWh) sprazni v 0,02h kar je 80s, kar je cca 800m vožnje z 40kmh.
Vglavnem, tudi če ste doma v hudih hribih se vam toyotin HSD ne splača.
Aja, prav tako ni praktičen na zelo kratke razdalje, sploh pozimi, ker prvo ogreje katalizator, pri čemer zelo retardira timing in se premika praktično zgolj na baterijo. In se kar hitro sprazni...
@energetik:
Ok, nisem vedel. 1.8 motor sem peljal samo v Aurisu TS, tam ga ni, zato sem mislil, da so ga v corroli dali le v 2.0, ker je športnejša. Mi pa nikakor ni všeč prestavna ročka na novih toyotah. Na prejšjih je precej laže in hitreje menjati PDNR.
Pri 4th gen HSD mi je všeč to, da lahko coastaš z ugasnjenim motorjem do cca 100kmh. Pri 2. in 3gen gre to le do 70kmh
Takšna je tudi funkcionalnost - nižja kot je hitrost, večji je battery assist (glede na ICE).
Zato recimo pri HSDjih pri porabi v mestu pomaga nežno speljevanje, ker gre recimo do 20 ali 30kmh na baterijo (verjetno so te parametre prilagodili na NEDC cikel, hehe).
Tu okrog mene so kar hudi klanci in lokalne ceste - nizke hitrosti.
V praksi je potem tako, da več kot pritisneš gas, večji je battery assist (kadar gremo počasi, pri AC je to skoraj nezaznavno). Imam 2km 10+% klanca ozke ceste, hitrosti 30kmh. Če hočem iti hitreje (40kmh), se baterija sprazni po 500m (pade iz 60 na nekih 45% ali manj*) takrat jo začne sistem polnit, zato se ICE še bolj muči in hitrost še bolj pade. Tako da grem raje počasneje, da se baterija sprazne do nekih 50%, pri čemer neha asistirat. Okej, ima že nekaj kilometrov za sabo, moram enkrat preveriti, koliko je sploh stara. Bi rekel, da ima še nekje okrog 70% zmogljivosti*.
Ko grem pa navzdol, pa se napolne nekje 1,5 kilomera (sepravi iz 50 na 80%).
Ko je polna, začne bremzati z motorjem, lahko pa tudi že prej sam sprožiš, če daš v "B".
Aja, faktor je še temperatura baterije. Ko je hladna, se napolni samo recimo do 70% in ne do 80. In tudi moč je omejena.
Sicer se je efektivneje peljati počasi po (kratkih) klancih, bodisi avtocestnih bodisi lokalnih. Več rekuperiraš. Tudi višji izkoristek je pri nižjih tokovih (= močeh). Itak pa lahko pri meni polni s cca 23kW, prazni pa z 21kW. Četrta generacija mislim da ima discharge limit 27kW, charge pa 33kW. Vseeno je to relativno mala moč, to je neko srednje močno bremzanje v mestu, in šibko na avtocesti.
Baterija: 1,3kWh * 0,4 (40-80%)= ~0,35kWh. Če bremzaš z 10kW, se takšna baterijica napolni v 2 minutah. To je pri 50kmh razdalja 1,7km.
Če assistira z 10kW se 15% od 1,3kWh (0,2kWh) sprazni v 0,02h kar je 80s, kar je cca 800m vožnje z 40kmh.
Vglavnem, tudi če ste doma v hudih hribih se vam toyotin HSD ne splača.
Aja, prav tako ni praktičen na zelo kratke razdalje, sploh pozimi, ker prvo ogreje katalizator, pri čemer zelo retardira timing in se premika praktično zgolj na baterijo. In se kar hitro sprazni...
@energetik:
Ok, nisem vedel. 1.8 motor sem peljal samo v Aurisu TS, tam ga ni, zato sem mislil, da so ga v corroli dali le v 2.0, ker je športnejša. Mi pa nikakor ni všeč prestavna ročka na novih toyotah. Na prejšjih je precej laže in hitreje menjati PDNR.
Pri 4th gen HSD mi je všeč to, da lahko coastaš z ugasnjenim motorjem do cca 100kmh. Pri 2. in 3gen gre to le do 70kmh
x n!
energetik ::
Morda se v hudih hribih HSD ne izplača le po ekonomski plati. Glede enostavnosti vožnje pa je vsaj meni tudi v hude klance zmaga. Ker ni sklopke, šaltanja in cukanja. Jaz sem HSD načeloma vzel zato, ker sem hotel avtomatika, pa ga za tako ceno drugje nisem dobil, hkrati pa sem dokaj navdušen nad enostavnostjo sistema (in baje tudi zanesljivostjo).
Bonus je, da imam zdaj pri enaki vožnji tudi porabo 5,5 namesto 8, kot sem imel pri stari bencinski kišti.
Bonus je, da imam zdaj pri enaki vožnji tudi porabo 5,5 namesto 8, kot sem imel pri stari bencinski kišti.
Utk ::
Tnx. Kdaj je polna sem mislil zaradi 'tuljenja' ob zaviranju motorja.
Jaz z vsakim avtom tako vozim. Pa ja ne boš kuril bremz, če lahko zaviraš z motorjem. Pri drugih potem "tuli" cel klanec, če nimajo baterije, ne samo ko je ta polna.
Zato recimo pri HSDjih pri porabi v mestu pomaga nežno speljevanje, ker gre recimo do 20 ali 30kmh na baterijo (verjetno so te parametre prilagodili na NEDC cikel, hehe).
Tako vozit se v resnici ne splača. Ne delajte tega. Pri tem speljevanju do 30 na uro se porabi dosti energije iz baterije, ampak pri pospeševanju je tudi ICE kar dober. Na baterijo se moraš potrudit vozit ko se voziš konstantno tistih 50, 60, 70, tam je profit baterije, ICE pa takrat ni preveč dober.
Vglavnem, tudi če ste doma v hudih hribih se vam toyotin HSD ne splača.
Pa ne vem, jaz imam občutek, da hibrid že v klanec gor manj porabi, ker dela pod idealnimi obrati, in pred vsakim ovinkom ko spustiš gas, takoj ugasne. Ko greš dol pa itak 0 ne porabi, kar ostali ICE v realnosti pač ne. Pa še po dolini se potem lahko malo voziš.
Bonus je, da imam zdaj pri enaki vožnji tudi porabo 5,5 namesto 8, kot sem imel pri stari bencinski kišti.
Ko se boš naučil vozit bo šlo zlahka pod 5. Pa tudi nov je, mraz, itd. Jaz sem rabil 20-30,000 km, da sem opazil vse podrobnosti. Pa še po 40 jih morda nisem, kdo bi vedel.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
mujek ::
Morda se v hudih hribih HSD ne izplača le po ekonomski plati. Glede enostavnosti vožnje pa je vsaj meni tudi v hude klance zmaga. Ker ni sklopke, šaltanja in cukanja. Jaz sem HSD načeloma vzel zato, ker sem hotel avtomatika, pa ga za tako ceno drugje nisem dobil, hkrati pa sem dokaj navdušen nad enostavnostjo sistema (in baje tudi zanesljivostjo).
Se strinjam s tem. Vožnja z HSD po hribih (serpetinah) je res milina.
Po pol leta vožnje z Corollo 2.0 imam porabo približno enako kot z Avensis 2.0 diesel - okrog 6.5 l/100km.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Zakaj se CVT ne uporablja oziroma ni razširjen? (strani: 1 2 3 4 … 7 8 9 10 )Oddelek: Na cesti | 79643 (31067) | WizzardOfOZ |
» | išče se nov "družinski" avto (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 23767 (20302) | WizzardOfOZ |
» | Bi kupili avto (nov) z atmosferskim motorjem? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )Oddelek: Na cesti | 50685 (40756) | -valvoline- |
» | Mnenja/Predlogi: Novo vozilo do cca. 20k EUR (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 29030 (20280) | Superboyy |