» »

Zakaj so avtonomna vozila prava stvar

Zakaj so avtonomna vozila prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
39 / 39
»
»»

codeMonkey ::

Tudi dalec najhitrejsi nacin izpostavljanja javnosti nesprejemljivem tveganju. Ne gre le v eno smer. S tem da je ena bistveno tezja.

Lej to je tvoje mnenje, nimas osnove za take trditve.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Ker je samoumevno. Poleg tega je Tesla to ze dokazala. Tudi, ce lazejo za x10, je irrelevanto. Napredek je dovolj hiter in se ne bo ustavil.

V resnici je nesprejemljivo tveganje, da imamo na cesti boomerje za volanom. Pa se nihce ne razburja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

Mesas stvari. Jasno je da je to smer v katero se gre. Vprasanje je samo na kaksen nacin. Vsaka taka nova tehnologija predstavlja ogromno tveganje, da bo (najprej) slabse. Tu sploh ne gre za Teslo konkretno. Ceprav se cela vojska postavlja zdaj na trepalnice, in skusa prikazati tako (da gre za Teslo), da napumpajo naslednjo veliko zgodbo, ker jih je pac trenutno zmanjkalo ocitno. Pri tem pa so jih polna usta varnosti, ko je jasno da jim je vseeno - drugace bi poskusali razumeti stvari, pa se delajo glupe.

Cel x jih je poln sirjenja lazi, peticij in ne vem kaj se, in kot pogosto, preko tebe prihaja se to stanje na slo-tech.

Ce je FSD toliko boljsi, naj lobirajo pri UNECE za razsirjene operacijske domene za l3 in L4, kakor je pac trenutno smiselno, logirajo in delijo skladno z regulativo podatke, pa je reseno. Stroka ni proti, samo nacin bodo pa morali prilagoditi.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Se absolutno ne strinjam. Potrebno je povsem prenoviti regulacijo, da bo omogocila hitrejso deployanje tehnologije. Regulacija mora slediti tehnologiji in ne obrantno.

codeMonkey ::

Je jasno da se ne strinjas in tudi iz kaksnih razlogov. Zato lahko drugic komot tudi izpustis del kako nevarna je voznja danes.

kow ::

Zaradi taksnega nacina razmisljanja, bom ocitno se desetletja lahko lepil crno kroniko iz cest. Kjer ljudje umirajo zaradi trivialnih napak.

codeMonkey ::

Ker pri Tesli nocejo tocno omejiti delovanja na scenarije kjer sistemu najbolj zaupajo, ter vkljuciti voznika z ustrezno stopnjo, glede na to kako je najbolj varno in kako deluje? Ocitno.

Zanimivo da so se lahko omejili pri robotaxiju. Ali pa tudi ne. Konec je zajebancije enkrat, ko ni voznika, na katerega bi prelagal odgovornost za napake.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Od kod ti ideja, da ne morejo regulirati teh zadev? Govoril sem o HW v avtomobilu. Odgovornost bi radi prelagali ravno birokrati. Na sistem, namesto na posameznika. To je evropski nacin, ki se je izkazal za tehnolosko nazadnjeskega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

In kaj je tu slabo (sistem=proizvajalec)? Itak da bo proizvajalec moral sprejeti odgovornost takoj ko ni vse odvisno le od voznika. Normalna stvar.

HW za varnostno kriticne sisteme tezko vgradis predcasno ker ti softver pri odpovedih ne bo pomagal. Sicer so ze pri Tesli sami demonstrirali da te obljube niso vredne nic.: https://electrek.co/2025/10/13/thousand...

Evpropski proizvajalci lahko testirajo kjer hocejo. Sistem kot je FSD bi lahko za zdavnaj tam kot Tesla (tako kot danes L4 na Kitajskem), pa ga niso. Zato ne zavajaj.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Tvoj link je irrelevanten. Nihce ne pravi, da morajo avtomobili podpirati "full self driving". Le, da je smiselno na cesti cimprej imeti stotine milijonov avtomobilov, ki imajo OTA, dovolj mocan racunalnik za "matricno racunanje" in zadostno stevilo kamer.
To je itak de facto stanje za premium vozila. Problem je, da ta tehnologija ne bo sla v poceni avtomobile. Ceprav je strosek cirka 1000e, kar ni zanemarljivo, ni pa ogromno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

Veliko jih pravi ravno to. Lobira se na polno trenutno, da se FSD v taki obliki sprosti v clanicah UNECE.

V osnovi je jasno da se funkcionalna varnost mora tu nekako prilagoditi, ker je tradicionalno bila vzpostavljena za sisteme, ki se niso spreminjali, niti niso bili povezani v internet. In tudi se prilagaja na AI ter ADAS ze kar nekaj casa, ker je ze dolgo jasno, da pri avtomatizirani voznji ne mores uporabiti istih pristopov kot za nek ABS sistem. Ravno tu sem jaz pricakoval vec od Tesle. Da bi bili vodlini pri svetovanju, definiranju novih praks in standardov, ter v smer obvladljivih in transparentnih resitev. FSD, kot je zamisljen, to ni.

Pa moja Skoda ima cisto OK L2 sistem in ni premium vozilo. Bi bilo pa super, ce bi ze zmogla L3 in L4 sisteme.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Software lahko napisejo tudi ostali. Pomembno je, da imajo cimprej vsi avtomobili dovolj kamer in dovolj mocan racunalnik, OTA itd. To bi bilo smiselno tudi subvencionirati.
Drugace bos se naprej dobil veliko segmentacijo trga. Moderna varnost bo pa nekaj "za doplacilo" glede na opremo itd. Ce ima tudi Dacia za 20k notri dovolj TOPS-ov, lahko potem nadgrajujes software. Avti so na cesti 15-20 let.

Okapi ::

Predvsem je treba infrastrukturo ustrezno opremit, in uspostaviti komunikacijo infrastruktura-avto. Ta del v bistvu še popolnoma manjka. In dodatno še komunikacija avto-avto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

codeMonkey ::

Nismo tako dalec se, da bi to obvladali za varnostno kriticne sisteme. Ni praks, ni metodologij, ni ljudi, ki bi imeli izkusnje, standardi so prevec v razvojni fazi. Zato je pac potrebno zaceti necem, da bi te izkusnje proizvajalci pridobivali, in pac dokazali stvari v praksi. S to idejo je nastal L3 po UNECE, ki pa ima ODD tak kot je. Pa se to je zgleda predrago, saj jih je malo slo v to resno. V tem primeru potrebujes tudi narocnine za te funkcije, ker tak kontinuiran razvoj ni poceni (hw ni edini strosek). Vprasanje koliko ljudi bi na koncu to financiralo. Tega ti pac nihce ne more zaracunati z avtom.

Vmes pa so tu vseeno klasicni L2 sistemi v novih avtomobilih, ki ze delujejo dovolj dobro, brez pretiranega konstantnega razvoja.

Ce pa se nekako uspejo dogovoriti, da je danes pridobivanje teh izkusenj na L3 in L4 predrago, in bi radi delali to tudi na L2, kot Tesla, pa je se vedno potrebno to narediti kot je treba, ter definirati in vgraditi ODD tudi v L2. Ceprav po standardu to ni bilo tako zamisljeno (ODD karakteristika za L3 in L4 sisteme), ker raziskave kazejo, da cloveku ni za zaupati takih L2 sistemov (s tako sirokim naborom voznih funkcij). Pa recimo da to danes z res strogim nadzorom voznika lahko nekako reguliras in pac omejis ODD najprej na res manj kriticne scenarije. Spet lahko pri Tesli to argumentirajo, ampak da pac sprejemjo, da v prvi fazi ne bo slo povsod in dejansko iz svojih podatkov (prevzemi s strani voznikov, nesrece ipd.) povejo kako definirati ODD (kot najboljse razmerje med varnostjo in poslovnim aspektom) in tudi kako zagotavljajo varnost na daljavo (kaj vse spremljajo v realnem casu, kako hitro morajo reagirati ipd.). Lahko bi bili tu vodilni.

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

Oni so bili predvsem vodilni v tem, da so po ameriško ponovno na silo z milijardami obudili že izumrle EV-je (te na težke baterije) in dobesedno prisili vse ostale, da so morali sedaj to nekako kopirati. In sedaj bi radi še prisili EU&Co, da se kar sprijaznimo z njihovem FSD-jem in naj preprosto ljudje stestirajo to v živo na cestah in tudi sami nosijo odgovornost za to. Po ameriško pač.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

DamijanD ::

na rtvslo o tem kaj Mercedes ponuja pri nas:
https://www.rtvslo.si/zabava-in-slog/av...

codeMonkey ::

Ja tista sprememba za samodejno menjavo pasu je deloma odprla pot za t.i. L2++, ampak seveda z ODD (avtocesta trenutno). Pri Mercedesu so ze dolgo nezadovoljni s hitrostjo odpiranja teh zadev, ni tu le Tesla. Ker je pac L3 ocitno se predrag, bodo, upam, vsaj tu stvari prej na cestah. Ce bi tudi pri Tesli prispevali v obliki nekega kompromisa, bi bilo vsekakor hitreje vse skupaj. Ampak padla prodaja, ze tako na manjsem trgu, ni ravno v pomoc.

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

Avto industrija ima dovolj denarja da zlobira karkoli zeli. Samo interes mora biti.

Tesla bo Elonu izplacala en bilijon, nimajo pa del promila tega denarja za lobiranje in regulacijo? :D Lepo vas prosim, no.

Regulativa je samo prirocen izgovor.
««
39 / 39
»
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Amazon Zoox začel ponujati svoje avtonomne taksije

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
112681 (1625) Gregor P
»

Avtomobili z lidarjem lahko uničijo kamero na telefonu (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
6111437 (4826) Sparrow
»

General Motors bo zaprl Cruise (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Nakupi / združitve / propadi
586465 (4133) BT52
»

Tesla povečala proizvodnjo in prodajo vozil (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Rezultati
708996 (5414) dexterboy
»

Mercedes-Benz v Evropi prehitel Teslo (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
8418662 (13593) DamijanD

Več podobnih tem