Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so avtonomna vozila prava stvar
Zakaj so avtonomna vozila prava stvar
Temo vidijo: vsi
codeMonkey ::
Tudi dalec najhitrejsi nacin izpostavljanja javnosti nesprejemljivem tveganju. Ne gre le v eno smer. S tem da je ena bistveno tezja.
Lej to je tvoje mnenje, nimas osnove za take trditve.
Lej to je tvoje mnenje, nimas osnove za take trditve.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
kow ::
Ker je samoumevno. Poleg tega je Tesla to ze dokazala. Tudi, ce lazejo za x10, je irrelevanto. Napredek je dovolj hiter in se ne bo ustavil.
V resnici je nesprejemljivo tveganje, da imamo na cesti boomerje za volanom. Pa se nihce ne razburja.
V resnici je nesprejemljivo tveganje, da imamo na cesti boomerje za volanom. Pa se nihce ne razburja.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
codeMonkey ::
Mesas stvari. Jasno je da je to smer v katero se gre. Vprasanje je samo na kaksen nacin. Vsaka taka nova tehnologija predstavlja ogromno tveganje, da bo (najprej) slabse. Tu sploh ne gre za Teslo konkretno. Ceprav se cela vojska postavlja zdaj na trepalnice, in skusa prikazati tako (da gre za Teslo), da napumpajo naslednjo veliko zgodbo, ker jih je pac trenutno zmanjkalo ocitno. Pri tem pa so jih polna usta varnosti, ko je jasno da jim je vseeno - drugace bi poskusali razumeti stvari, pa se delajo glupe.
Cel x jih je poln sirjenja lazi, peticij in ne vem kaj se, in kot pogosto, preko tebe prihaja se to stanje na slo-tech.
Ce je FSD toliko boljsi, naj lobirajo pri UNECE za razsirjene operacijske domene za l3 in L4, kakor je pac trenutno smiselno, logirajo in delijo skladno z regulativo podatke, pa je reseno. Stroka ni proti, samo nacin bodo pa morali prilagoditi.
Cel x jih je poln sirjenja lazi, peticij in ne vem kaj se, in kot pogosto, preko tebe prihaja se to stanje na slo-tech.
Ce je FSD toliko boljsi, naj lobirajo pri UNECE za razsirjene operacijske domene za l3 in L4, kakor je pac trenutno smiselno, logirajo in delijo skladno z regulativo podatke, pa je reseno. Stroka ni proti, samo nacin bodo pa morali prilagoditi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
kow ::
Se absolutno ne strinjam. Potrebno je povsem prenoviti regulacijo, da bo omogocila hitrejso deployanje tehnologije. Regulacija mora slediti tehnologiji in ne obrantno.
codeMonkey ::
Je jasno da se ne strinjas in tudi iz kaksnih razlogov. Zato lahko drugic komot tudi izpustis del kako nevarna je voznja danes.
kow ::
Zaradi taksnega nacina razmisljanja, bom ocitno se desetletja lahko lepil crno kroniko iz cest. Kjer ljudje umirajo zaradi trivialnih napak.
codeMonkey ::
Ker pri Tesli nocejo tocno omejiti delovanja na scenarije kjer sistemu najbolj zaupajo, ter vkljuciti voznika z ustrezno stopnjo, glede na to kako je najbolj varno in kako deluje? Ocitno.
Zanimivo da so se lahko omejili pri robotaxiju. Ali pa tudi ne. Konec je zajebancije enkrat, ko ni voznika, na katerega bi prelagal odgovornost za napake.
Zanimivo da so se lahko omejili pri robotaxiju. Ali pa tudi ne. Konec je zajebancije enkrat, ko ni voznika, na katerega bi prelagal odgovornost za napake.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
kow ::
Od kod ti ideja, da ne morejo regulirati teh zadev? Govoril sem o HW v avtomobilu. Odgovornost bi radi prelagali ravno birokrati. Na sistem, namesto na posameznika. To je evropski nacin, ki se je izkazal za tehnolosko nazadnjeskega.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
codeMonkey ::
In kaj je tu slabo (sistem=proizvajalec)? Itak da bo proizvajalec moral sprejeti odgovornost takoj ko ni vse odvisno le od voznika. Normalna stvar.
HW za varnostno kriticne sisteme tezko vgradis predcasno ker ti softver pri odpovedih ne bo pomagal. Sicer so ze pri Tesli sami demonstrirali da te obljube niso vredne nic.: https://electrek.co/2025/10/13/thousand...
Evpropski proizvajalci lahko testirajo kjer hocejo. Sistem kot je FSD bi lahko za zdavnaj tam kot Tesla (tako kot danes L4 na Kitajskem), pa ga niso. Zato ne zavajaj.
HW za varnostno kriticne sisteme tezko vgradis predcasno ker ti softver pri odpovedih ne bo pomagal. Sicer so ze pri Tesli sami demonstrirali da te obljube niso vredne nic.: https://electrek.co/2025/10/13/thousand...
Evpropski proizvajalci lahko testirajo kjer hocejo. Sistem kot je FSD bi lahko za zdavnaj tam kot Tesla (tako kot danes L4 na Kitajskem), pa ga niso. Zato ne zavajaj.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
kow ::
Tvoj link je irrelevanten. Nihce ne pravi, da morajo avtomobili podpirati "full self driving". Le, da je smiselno na cesti cimprej imeti stotine milijonov avtomobilov, ki imajo OTA, dovolj mocan racunalnik za "matricno racunanje" in zadostno stevilo kamer.
To je itak de facto stanje za premium vozila. Problem je, da ta tehnologija ne bo sla v poceni avtomobile. Ceprav je strosek cirka 1000e, kar ni zanemarljivo, ni pa ogromno.
To je itak de facto stanje za premium vozila. Problem je, da ta tehnologija ne bo sla v poceni avtomobile. Ceprav je strosek cirka 1000e, kar ni zanemarljivo, ni pa ogromno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
codeMonkey ::
Veliko jih pravi ravno to. Lobira se na polno trenutno, da se FSD v taki obliki sprosti v clanicah UNECE.
V osnovi je jasno da se funkcionalna varnost mora tu nekako prilagoditi, ker je tradicionalno bila vzpostavljena za sisteme, ki se niso spreminjali, niti niso bili povezani v internet. In tudi se prilagaja na AI ter ADAS ze kar nekaj casa, ker je ze dolgo jasno, da pri avtomatizirani voznji ne mores uporabiti istih pristopov kot za nek ABS sistem. Ravno tu sem jaz pricakoval vec od Tesle. Da bi bili vodlini pri svetovanju, definiranju novih praks in standardov, ter v smer obvladljivih in transparentnih resitev. FSD, kot je zamisljen, to ni.
Pa moja Skoda ima cisto OK L2 sistem in ni premium vozilo. Bi bilo pa super, ce bi ze zmogla L3 in L4 sisteme.
V osnovi je jasno da se funkcionalna varnost mora tu nekako prilagoditi, ker je tradicionalno bila vzpostavljena za sisteme, ki se niso spreminjali, niti niso bili povezani v internet. In tudi se prilagaja na AI ter ADAS ze kar nekaj casa, ker je ze dolgo jasno, da pri avtomatizirani voznji ne mores uporabiti istih pristopov kot za nek ABS sistem. Ravno tu sem jaz pricakoval vec od Tesle. Da bi bili vodlini pri svetovanju, definiranju novih praks in standardov, ter v smer obvladljivih in transparentnih resitev. FSD, kot je zamisljen, to ni.
Pa moja Skoda ima cisto OK L2 sistem in ni premium vozilo. Bi bilo pa super, ce bi ze zmogla L3 in L4 sisteme.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
kow ::
Software lahko napisejo tudi ostali. Pomembno je, da imajo cimprej vsi avtomobili dovolj kamer in dovolj mocan racunalnik, OTA itd. To bi bilo smiselno tudi subvencionirati.
Drugace bos se naprej dobil veliko segmentacijo trga. Moderna varnost bo pa nekaj "za doplacilo" glede na opremo itd. Ce ima tudi Dacia za 20k notri dovolj TOPS-ov, lahko potem nadgrajujes software. Avti so na cesti 15-20 let.
Drugace bos se naprej dobil veliko segmentacijo trga. Moderna varnost bo pa nekaj "za doplacilo" glede na opremo itd. Ce ima tudi Dacia za 20k notri dovolj TOPS-ov, lahko potem nadgrajujes software. Avti so na cesti 15-20 let.
Okapi ::
Predvsem je treba infrastrukturo ustrezno opremit, in uspostaviti komunikacijo infrastruktura-avto. Ta del v bistvu še popolnoma manjka. In dodatno še komunikacija avto-avto.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
codeMonkey ::
Nismo tako dalec se, da bi to obvladali za varnostno kriticne sisteme. Ni praks, ni metodologij, ni ljudi, ki bi imeli izkusnje, standardi so prevec v razvojni fazi. Zato je pac potrebno zaceti necem, da bi te izkusnje proizvajalci pridobivali, in pac dokazali stvari v praksi. S to idejo je nastal L3 po UNECE, ki pa ima ODD tak kot je. Pa se to je zgleda predrago, saj jih je malo slo v to resno. V tem primeru potrebujes tudi narocnine za te funkcije, ker tak kontinuiran razvoj ni poceni (hw ni edini strosek). Vprasanje koliko ljudi bi na koncu to financiralo. Tega ti pac nihce ne more zaracunati z avtom.
Vmes pa so tu vseeno klasicni L2 sistemi v novih avtomobilih, ki ze delujejo dovolj dobro, brez pretiranega konstantnega razvoja.
Ce pa se nekako uspejo dogovoriti, da je danes pridobivanje teh izkusenj na L3 in L4 predrago, in bi radi delali to tudi na L2, kot Tesla, pa je se vedno potrebno to narediti kot je treba, ter definirati in vgraditi ODD tudi v L2. Ceprav po standardu to ni bilo tako zamisljeno (ODD karakteristika za L3 in L4 sisteme), ker raziskave kazejo, da cloveku ni za zaupati takih L2 sistemov (s tako sirokim naborom voznih funkcij). Pa recimo da to danes z res strogim nadzorom voznika lahko nekako reguliras in pac omejis ODD najprej na res manj kriticne scenarije. Spet lahko pri Tesli to argumentirajo, ampak da pac sprejemjo, da v prvi fazi ne bo slo povsod in dejansko iz svojih podatkov (prevzemi s strani voznikov, nesrece ipd.) povejo kako definirati ODD (kot najboljse razmerje med varnostjo in poslovnim aspektom) in tudi kako zagotavljajo varnost na daljavo (kaj vse spremljajo v realnem casu, kako hitro morajo reagirati ipd.). Lahko bi bili tu vodilni.
Vmes pa so tu vseeno klasicni L2 sistemi v novih avtomobilih, ki ze delujejo dovolj dobro, brez pretiranega konstantnega razvoja.
Ce pa se nekako uspejo dogovoriti, da je danes pridobivanje teh izkusenj na L3 in L4 predrago, in bi radi delali to tudi na L2, kot Tesla, pa je se vedno potrebno to narediti kot je treba, ter definirati in vgraditi ODD tudi v L2. Ceprav po standardu to ni bilo tako zamisljeno (ODD karakteristika za L3 in L4 sisteme), ker raziskave kazejo, da cloveku ni za zaupati takih L2 sistemov (s tako sirokim naborom voznih funkcij). Pa recimo da to danes z res strogim nadzorom voznika lahko nekako reguliras in pac omejis ODD najprej na res manj kriticne scenarije. Spet lahko pri Tesli to argumentirajo, ampak da pac sprejemjo, da v prvi fazi ne bo slo povsod in dejansko iz svojih podatkov (prevzemi s strani voznikov, nesrece ipd.) povejo kako definirati ODD (kot najboljse razmerje med varnostjo in poslovnim aspektom) in tudi kako zagotavljajo varnost na daljavo (kaj vse spremljajo v realnem casu, kako hitro morajo reagirati ipd.). Lahko bi bili tu vodilni.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Gregor P ::
Oni so bili predvsem vodilni v tem, da so po ameriško ponovno na silo z milijardami obudili že izumrle EV-je (te na težke baterije) in dobesedno prisili vse ostale, da so morali sedaj to nekako kopirati. In sedaj bi radi še prisili EU&Co, da se kar sprijaznimo z njihovem FSD-jem in naj preprosto ljudje stestirajo to v živo na cestah in tudi sami nosijo odgovornost za to. Po ameriško pač.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
codeMonkey ::
Ja tista sprememba za samodejno menjavo pasu je deloma odprla pot za t.i. L2++, ampak seveda z ODD (avtocesta trenutno). Pri Mercedesu so ze dolgo nezadovoljni s hitrostjo odpiranja teh zadev, ni tu le Tesla. Ker je pac L3 ocitno se predrag, bodo, upam, vsaj tu stvari prej na cestah. Ce bi tudi pri Tesli prispevali v obliki nekega kompromisa, bi bilo vsekakor hitreje vse skupaj. Ampak padla prodaja, ze tako na manjsem trgu, ni ravno v pomoc.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
BigWhale ::
Avto industrija ima dovolj denarja da zlobira karkoli zeli. Samo interes mora biti.
Tesla bo Elonu izplacala en bilijon, nimajo pa del promila tega denarja za lobiranje in regulacijo? :D Lepo vas prosim, no.
Regulativa je samo prirocen izgovor.
Tesla bo Elonu izplacala en bilijon, nimajo pa del promila tega denarja za lobiranje in regulacijo? :D Lepo vas prosim, no.
Regulativa je samo prirocen izgovor.
kow ::
Gregor P ::
Ah teslo ne pa Tesla.
https://m.arenaev.com/tesla_robotaxi_tr...
"Flota je med pozno junijem in začetkom novembra odvozila približno 402 300 km, podatek naj bi zdaj znašal približno 483 000 km.
For comparison, a normal human driver usually goes about 1,127,000 km before having a crash.
...
Podatki kažejo, da gre za razmeroma visoko frekvenco nesreč glede na prevožene kilometre: avtonomni sistem se zatika pri razvoju in ne-človeškem "refleksu" pri mestni vožnji (sistem reagira drugače kot človek)." V kaotičnih mestnih situacijah (avto, ki nenadoma vzvratno zapelje, kolesar, žival na cesti ipd.) se ti algoritmi v praksi še ne odzivajo tako hitro in "instinktivno" kot človek z izkušnjami.
If a trained employee cannot stop a crash from the passenger seat, a regular passenger in the back seat has no chance.
... kar slabo
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Gregor P ::
Pri 50 km/h in manj pa upam da res ne pričakuješ gore mrtvih.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Okapi ::
Predvsem je treba infrastrukturo ustrezno opremit, in uspostaviti komunikacijo infrastruktura-avto. Ta del v bistvu še popolnoma manjka. In dodatno še komunikacija avto-avto.
Predrago in overengineering. Ogromni stroski, pa marginalni benefit.
Tako so nekoč nekateri govorili za semaforje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
kow ::
Pri 50 km/h in manj pa upam da res ne pričakuješ gore mrtvih.![]()
Koliko zelo rahlo poskodovanih? Koliko skode v dolarjih?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Gregor P ::
Težko oceniti, ker Tesla noče deliti svojih podatkov (tako kot to recimo deli Waymo)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
RedDrake ::
Lej, sistem ki je bil že 9 let nazaj na "samo što nije" SW nivoju in kobajagi zadostnem HW nivoju, še vedno vozi slabše kot človek. Vsaj v mestnem settingu. Nič presentljivega. Mimo je še eno leto ko stvar "bo". Še nekaj takih let in bo na nivoju človeka. Potem pa še nekaj let in bo stvar dejansko uporabna - da boš lahko v avto dal 3 leta starega otroka in ga poslal čez pol države k starim staršem. Ali kaj podobno uporabnega.
Kdo bo prvi bomo pa videli. Naivno je pričakovati da vsi drugi delajo "nič". Sploh poševnooki sozemljani znajo imeti marsikaj v rokavu.
Kdo bo prvi bomo pa videli. Naivno je pričakovati da vsi drugi delajo "nič". Sploh poševnooki sozemljani znajo imeti marsikaj v rokavu.
codeMonkey ::
Ce bi bile poskodbe ali mrtvi, lahko kar koncajo. Pri teh kilometrih bi bila to katastrofa. Metrik je vec in nesrece brez poskodb so tudi ena od teh. Sploh ker rabis bistveno manj kilometrov za to metriko (so najbolj pogoste). In tu ocitno ne kaze dobro zaenkrat (pa to z voznikom v zanki).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
iKst_ ::
Ah teslo ne pa Tesla.
https://m.arenaev.com/tesla_robotaxi_tr...
"Flota je med pozno junijem in začetkom novembra odvozila približno 402 300 km, podatek naj bi zdaj znašal približno 483 000 km.
For comparison, a normal human driver usually goes about 1,127,000 km before having a crash.
...
Podatki kažejo, da gre za razmeroma visoko frekvenco nesreč glede na prevožene kilometre: avtonomni sistem se zatika pri razvoju in ne-človeškem "refleksu" pri mestni vožnji (sistem reagira drugače kot človek)." V kaotičnih mestnih situacijah (avto, ki nenadoma vzvratno zapelje, kolesar, žival na cesti ipd.) se ti algoritmi v praksi še ne odzivajo tako hitro in "instinktivno" kot človek z izkušnjami.
If a trained employee cannot stop a crash from the passenger seat, a regular passenger in the back seat has no chance.
... kar slabo... in seveda tudi povsem pričakovano glede na dosedanje "dosežke" Tesle.
Od kje pa so te številke? 483.000km, 1,127,000km...? V članku ne najdem vira, članek je povzet po electrek članku katerega avtor je precej znan Tesla hater.
Hiter google search najde npr. tale dokument, ki pravi, da je povprečno število prevoženih kilometrov med nesrečami cca. 300.000km (185 milj).
https://aaafoundation.org/wp-content/up...
Dodaj k temu še dejstvo, da je število nesreč v mestih precej večje kot na avtocestah in dejstvo, da vsaj določen procent nesreč (fender benderjev) pri človeških voznikih ne pride v policijske zapisnike, pa je jasno, da Tesla vozi precej bolj varno od ljudi.
codeMonkey ::
Nic ni jasno no. Ce ima voznika notri, moras se prevzeme dati v enacbo. To so nesrece kljub nadzorniku. Glede podatkov pa predvidevam da od reporta za robotaksije ker je to precej pod nadzorom in NHTSA spremlja. Nisem pa sel gledati zdaj.
Pa ni znam tesla hejter. Tako ga skusajo prikazati fanaticni vlagatelji od trenutka, ko ni objavljal stvari vec kot je ta skupima zelela - ala Teslarati.
Pa ni znam tesla hejter. Tako ga skusajo prikazati fanaticni vlagatelji od trenutka, ko ni objavljal stvari vec kot je ta skupima zelela - ala Teslarati.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
codeMonkey ::
Ocitno je se situacija se bolj zanimiva:
https://www.reddit.com/r/SelfDrivingCar...
Imeli so vsaj toliko nesrec, ker podatke za NHTSA "obdelujejo" in se nesrece naknadno pojavijo.
https://www.reddit.com/r/SelfDrivingCar...
Imeli so vsaj toliko nesrec, ker podatke za NHTSA "obdelujejo" in se nesrece naknadno pojavijo.
kow ::
Dokler ne vemo kaksne so te "nesrece", je tezko karkoli komentirati. V linku zgoraj namigujejo, da je Tesla kriva, ker se je nekdo v njo zaletel v rikverc ipd.
Mimogrede, reddit ne smes resno jemati kadarkoli je govor o Tesli. Je popolnoma negativno nastrojen in poln fake newsa. Ampak ocitno je fake news problem samo na iksu.
Na tistem linku je od 7 incidentov, en sam z poskodbo (karkoli to ze pomeni). Poskodovanec ni potreboval hospitalizacije.
Mimogrede, reddit ne smes resno jemati kadarkoli je govor o Tesli. Je popolnoma negativno nastrojen in poln fake newsa. Ampak ocitno je fake news problem samo na iksu.
Na tistem linku je od 7 incidentov, en sam z poskodbo (karkoli to ze pomeni). Poskodovanec ni potreboval hospitalizacije.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Zimonem ::
Dokler teslo ne razkrije informacij, je pač jeba. Ta vozila delajo štalo na cestah.
Pa še vedno porazno slaba statistika proti waymo in Apollo go.
Da se v tistih treh ulicah zahgoniš 7krat si slabši ob nas pijačkov.
Pa še vedno porazno slaba statistika proti waymo in Apollo go.
Da se v tistih treh ulicah zahgoniš 7krat si slabši ob nas pijačkov.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Zimonem ()
codeMonkey ::
Poskodbe so prehuda metrika za tako malo kilometrov. Oz. je kar malo cudno da je, ce ti kilometri drzijo, ze prislo do poskodb. Ampak vseeno, ni pomembno. Pomembno je da imajo ODD pod kontrolo v smislu da ni prevelik in da niso pogoji za voznjo prezahtevni (kar je ze nekako dano z lokacijo zaradi vremenskih razmer ipd.), ter da se stvari transparetno spremlja. Pa ne smejo se prehitro znebiti voznikov, ampak ko res vidijo, da je to smiselno. Za vse ostalo bodo ze poskrebeli tisti, ki so jim dali dovoljenje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Kodrnusa ::
Včeraj na slo 2 ob 21 20 avtomobilnost...
Lepo povejo zakaj še dolgo ne bo level 3.
Level 3,4,5 pomeni da je avto odgovoren za kazni, nesreče pač vse kar se zgodi. Zato vsi dajo 2++ pa druge neumnosti zato da se proizvajalec resi odgovornosti...
Kitajska ma bolj razrahljana pravila in se vozijo že level 3. V evropi bo se trajalo dolgo. Zanimiva oddaja, poglejte.
Lepo povejo zakaj še dolgo ne bo level 3.
Level 3,4,5 pomeni da je avto odgovoren za kazni, nesreče pač vse kar se zgodi. Zato vsi dajo 2++ pa druge neumnosti zato da se proizvajalec resi odgovornosti...
Kitajska ma bolj razrahljana pravila in se vozijo že level 3. V evropi bo se trajalo dolgo. Zanimiva oddaja, poglejte.
codeMonkey ::
level 3 je ze. Cehi so ravno spravili v zakonodajo zadeve od UNECE. Japonci in Nemci so bili eni prvih. Tudi nekje v ZDA je Mercedes spravil skozi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
kow ::
codeMonkey je izjavil:
Poskodbe so prehuda metrika za tako malo kilometrov. Oz. je kar malo cudno da je, ce ti kilometri drzijo, ze prislo do poskodb. Ampak vseeno, ni pomembno. Pomembno je da imajo ODD pod kontrolo v smislu da ni prevelik in da niso pogoji za voznjo prezahtevni (kar je ze nekako dano z lokacijo zaradi vremenskih razmer ipd.), ter da se stvari transparetno spremlja. Pa ne smejo se prehitro znebiti voznikov, ampak ko res vidijo, da je to smiselno. Za vse ostalo bodo ze poskrebeli tisti, ki so jim dali dovoljenje.
Saj ne vemo kaj je "poskodba". Brez podatkov ne mores soditi.
Včeraj na slo 2 ob 21 20 avtomobilnost...
Lepo povejo zakaj še dolgo ne bo level 3.
Level 3,4,5 pomeni da je avto odgovoren za kazni, nesreče pač vse kar se zgodi. Zato vsi dajo 2++ pa druge neumnosti zato da se proizvajalec resi odgovornosti...
Kitajska ma bolj razrahljana pravila in se vozijo že level 3. V evropi bo se trajalo dolgo. Zanimiva oddaja, poglejte.
Oddaja je negledljiva, novinarji pa popolnoma nesposobni. Mislim, da sem gledal 2x po nekaj minut in nisem zdrzal.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
iKst_ ::
codeMonkey je izjavil:
Nic ni jasno no. Ce ima voznika notri, moras se prevzeme dati v enacbo. To so nesrece kljub nadzorniku. Glede podatkov pa predvidevam da od reporta za robotaksije ker je to precej pod nadzorom in NHTSA spremlja. Nisem pa sel gledati zdaj.
Pa ni znam tesla hejter. Tako ga skusajo prikazati fanaticni vlagatelji od trenutka, ko ni objavljal stvari vec kot je ta skupima zelela - ala Teslarati.
Glede na zgornje številke je jasno. Jasno je tudi, da so številke v tistem članku potegnjene iz riti.
Imaš kakšno boljšo statistiko mogoče?
codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Nic ni jasno no. Ce ima voznika notri, moras se prevzeme dati v enacbo. To so nesrece kljub nadzorniku. Glede podatkov pa predvidevam da od reporta za robotaksije ker je to precej pod nadzorom in NHTSA spremlja. Nisem pa sel gledati zdaj.
Pa ni znam tesla hejter. Tako ga skusajo prikazati fanaticni vlagatelji od trenutka, ko ni objavljal stvari vec kot je ta skupima zelela - ala Teslarati.
Glede na zgornje številke je jasno. Jasno je tudi, da so številke v tistem članku potegnjene iz riti.
Imaš kakšno boljšo statistiko mogoče?
NHTSA ima reporte, tam poisci za uradno. Tudi locijo podatke med klasicnim FSD in robtaxijem. Kakorkoli obrnes, tvoj zakljucek da deluje bolje od cloveka je BS.
kow ::
Prisla nova verzija 14.2
- izboljsali so razlicne nacine voznje, ki imajo bolj predvidljivo hitrost (oz. velikost prekoracitve omejitve)
- odpravljen oz. redek je t.i. "break stabbing"
- voznja je se bolj udobna, avto ne spreminja odlocitev v kratkih casovnih intervalih
- na avtocesti se zdi, da malo lepse (hitreje) menja vozne pasove
- poslabsalo se je parkiranje
Zacetni podatki glede varnosti so izgleda zelo dobri, ker verzijo hitro pushajo na vse vec avtomobilov.
- izboljsali so razlicne nacine voznje, ki imajo bolj predvidljivo hitrost (oz. velikost prekoracitve omejitve)
- odpravljen oz. redek je t.i. "break stabbing"
- voznja je se bolj udobna, avto ne spreminja odlocitev v kratkih casovnih intervalih
- na avtocesti se zdi, da malo lepse (hitreje) menja vozne pasove
- poslabsalo se je parkiranje
Zacetni podatki glede varnosti so izgleda zelo dobri, ker verzijo hitro pushajo na vse vec avtomobilov.
kow ::
Zadnja verzija je 14.2.1. Zdi se, da bodo vse avtomobile migrirali na to verzijo.
Waymo je povozil psa:
https://missionlocal.org/2025/12/waymo-...
FSD je zacel voziti tudi po Evropi. Tesla je zaradi regulacij morala narediti nekaj modifikacij oz. featurjev. Ce se ne motim gre za verzijo 14.1.7
Waymo je povozil psa:
https://missionlocal.org/2025/12/waymo-...
FSD je zacel voziti tudi po Evropi. Tesla je zaradi regulacij morala narediti nekaj modifikacij oz. featurjev. Ce se ne motim gre za verzijo 14.1.7
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Vredno ogleda ...
| Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
|---|---|---|---|
| Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
| » | Amazon Zoox začel ponujati svoje avtonomne taksijeOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 2752 (1696) | Gregor P |
| » | Avtomobili z lidarjem lahko uničijo kamero na telefonu (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Ostale najave | 11608 (4997) | Sparrow |
| » | General Motors bo zaprl Cruise (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Nakupi / združitve / propadi | 6668 (4336) | BT52 |
| » | Tesla povečala proizvodnjo in prodajo vozil (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Rezultati | 9277 (5695) | dexterboy |
| » | Mercedes-Benz v Evropi prehitel Teslo (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 18960 (13891) | DamijanD |