Pred dvema tednoma je prišlo do enega bolj monumentalnih trkov med tehnološkimi velikani, ko je igričarska firma Epic Games na populističen način sprožila spor z Applom in Googlom, vse zaradi njunega 30-odstotnega davka, ki ga od transakcij pobirata na svojih nalinijskih trgovinah App Store in Google Play. V Epicu so dogodke izzvali tako, da so za svojo priljubljeno igro Fortnite dostavili posodobitev, ki omogoča mikroplačevanje mimo trgovin in s tem pravil, kar je najprej sprožilo blokado igre na eni strani in nato še tožbo na strani Epica. Kako se bo Timu Sweeneyju in druščini tvegano igračkanje izšlo, je v veliki meri odvisno od tega, koliko drugih podjetij in pa politikov bodo uspeli pridobiti na svojo stran - gotovo pa si v ta namen želijo, da bi kateri od tekmecev ihtavo napravil kakšno neumnost. In videti je, da so jim v Applu ustregli.
Prejšnji teden je namreč jabolčni velikan zagrozil, da bo z 28. avgustom Epic odrezal od dostopa do razvojnih orodij za iOS in Mace, s tem pa onemogočil razvoj Epicovega grafičnega pogona Unreal Engine na teh platformah. To je zelo velika reč, ker je Unreal Engine najbolj razširjeno tovrstno orodje na svetu za igre in virtualna okolja nasploh. V Applu so se očitno odločili pritisniti tako na pomembno Epicovo nišo prihodkov, kakor posredno tudi na studije, ki ta orodja uporabljajo in so nenadoma postali talci v izsiljevanju med velikani. Gre za precej drastičen ukrep, ki med drugim kaže na to, kako alergičen je Apple na kritike glede App Stora - kar ni presenetljivo, ker zelo očitno od tod nabere ogromno denarja in je hudo pripomoglo k dejstvu, da je pred tednom dni prebil mejo dveh bilijonov ameriških dolarjev vrednosti (to je, 2000 milijard). Toda ravno ta bajna rast lahko Apple ugrizne v zadnjo plat, saj se zavoljo nje res ne more nazaj pritoževati, da ne bi mogel znižati marže v Storu.
Iz Epica so na sodišče koj vrgli zahtevo po sodni prepovedi Applovega ukrepa, na katero so jabolčniki odvrnili, da si je igričarska firma tegobe pač nakopala sama in da se razmere lahko hitro vrnejo v prejšnje stanje, če iz Fortnita odstrani kočljivo možnost plačevanja mimo tržnic. Toda zgodilo se je tisto, na kar so v Epicu upali in poleg so se začeli pririvati tudi veliki igralci. Pri Microsoftu so namreč v obravnavi zahteve stopili na Epicovo stran in poudarili, da je Applov strel v smeri Unreal Engina preveč drastična poteza, ki lahko po nepotrebnem ogrozi mnoge razvojne skupine in "ni v interesu ne industrije, ne igričarjev". V Epicu poudarjajo, da je pravilnik za sodelovanje na App Storu pravno povsem ločen od tistega za sodelovanje v razvoju programja, zaradi česar gre za brezzvezno Applovo izsiljevanje.
Ob tem gotovo ni odveč omeniti, da ima tudi Microsoft do Appla sorodne zamere v tej smeri, saj je ravno zapleten z njim v spor okoli prepovedi servisa za pretočno igranje xCloud na App Storu. Po Applovi razlagi je moral xCloud s tržnice zato, ker jabolčniki ne morejo preverjati, ali vsa pretočna vsebina zadošča njihovim pravilnikom, kar pa je nekam kisla razlaga ob dejstvu, da po drugi plati dovoljujejo programje s podobno funkcionalnostjo, kot je Valvov Steam Link. Zato v Microsoftu sumijo, da je zadaj v resnici dejstvo, da je xCloud storitvena platforma, ki lahko vključuje lastne kanale za mikrotransakcije in s tem podoben trn v Applovi peti kot Fortnite. Kakorkoli, sodnica je obljubila, da bo okoli Epicovega zahtevka o sodni prepovedi blokade Unreal Engina "odločila v kratkem".
PS. Če imate preveč kokic: tudi pri Unityju, glavnem tekmecu Unreal Engina, so se odločili čorbo izrabiti v svoj prid in nenadoma oditi na borzo.
Posodobitev (25. 8. zvečer): Sodnica Yvonne Gonzalez Rogers je v torek v resnici pritrdila kritikam, da je Applov napad na Unreal Engine pretiran in odobrila sodno prepoved ukrepa, tako da je grafično okolje trenutno na varnem. Hkrati se še ni odločila glede prvotne, Epicove tožbe zaradi Applove in Googlove poteze, s katero sta s svojih tržnic vrgla Fortnite; naslednja obravnava glede tega je konec septembra.