»

Začenja se sodni proces v sporu med Epic Games in Applom

Ars Technica - Po tem, ko so se pri Epic Games lansko poletje spustili v razvpit odprti spopad z Applom, glede višine trošarine na App Storu, se v ponedeljek naposled dejansko začenja sodni proces, ki naj bi predvidoma trajal tri tedne.

Večina najvidnejših nalinijskih trgovin, kot so App Store, Google Play in Steam, od vsake transakcije pobere 30 odstotkov. Ta relativno visok znesek že dolgo časa žuli podjetja, ki na teh tržnicah prodajajo svoje vsebine. Lanskega avgusta pa je nezadovoljstvo doseglo vrelišče, ko so se v Epic Games odločili spustiti v odprt in medijsko razvpit spor z Applom in Googlom na način, da so v igro Fortnite vdelali možnost, da uporabnik mikroplačil obe veliki tržnici obide. Velikana sta odgovorila z blokado Fortnita, ki tako na telefonih odtlej ni več posodabljan, Epic pa je v odgovor tožil. Čeprav gre za splošen odpor proti visokemu "davku", pa se je spopad izkristaliziral predvsem v dvoboj med Epicom in Applom - zvečine zato, ker so v Cupertinu na vse skupaj odgovorili...

15 komentarjev

Microsoft z znižanjem provizij v boj proti Steamu

The Verge - Microsoft je sporočil, da bo z avgustom znižal provizijo, ki jo zaračunava izdajateljem iger za računalnike na svoji platformi Microsoft Store. S trenutnih 30 odstotkov se bo spustila na 12 odstotkov, s čimer izenačuje pogoje Epic Games, medtem ko Valve s Steamom še vedno vztraja pri 30 odstotkih (kar se zniža na 25 odstotkov po 10 milijonih dolarjev in 20 odstotkov po 50 milijonih dolarjev).

Ne bo pa znižanje veljalo za igre za konzole Xbox, kjer provizija ostaja 30-odstotna. Razlog je bržkone v drugačni logiki prodaje iger za konzole, saj so tam subvencije strojne opreme znatne, zato jih proizvajalci nadoknadijo s cenami iger. To velja tako za Microsoft kakor tudi Sony in Nintendo.

Zanimivo bo opazovati, ali bosta Microsoft in Epic Games uspela privabiti več založnikov. Steam ima še vedno prevladujoč tržni delež, čeprav čedalje več založnikov meni, da si ne zasluži 30-odstotnega deleža pogače od prodaje. Ni namreč vse v odstotkih, temveč tudi v uporabniški izkušnji, ki je bila...

18 komentarjev

Epic toži Apple še pred Evropsko komisijo

vir: Flickr

Slo-Tech - Založniki popularnega Fortnita so zoper Apple pri Evropski komisiji (EK) vložili tožbo zaradi domnevnih kršitev konkurence. V njej zatrjujejo, da so Applove precizno zasnovane omejitve konkurence povsem zadušile tekmovalnost med ponudniki na njihovi tržnici, ko gre za distribucijo iger in z njimi povezano izvajanje plačil. Pri Epicu še trdijo, da posledično uporabniki plačujejo več kot bi sicer, Apple pa ima na svoji platformi prevelik nadzor nad razvijalci.

Tožba je samo zadnje poglavje zgodbe, ki se vleče že od lanskega poletja, ko je Epic začel javno napadati Applovo politiko v svojem App Storu. Zlasti je bila v ospredju 30 odstotna provizija, ki si jo je podjetje odrezalo ob vsaki transakciji na platformi, očitki pa so leteli tudi na favoriziranje lastnih izdelkov. Pri Epicu so sklenili temu napraviti konec z nadgradnjo Fortnita, v kateri je bilo mogoče nakupovati mimo App Stora, a se je Apple brž odzval z izbrisom njihovega razvijalskega računa in umikom Fortnita s svoje...

5 komentarjev

Google se odreka razvijanju lastnih iger za Stadio

vir: Google
Google - Iz Googla je prišla novica, da so obema studijema, ki so ju ustanovili za razvoj iger za svoj pretočni igričarski servis Stadia, šteti dnevi. Na samo pretočno storitev to na kratki rok ne bo imelo vpliva, a dolgoročno pomeni pomembno preusmeritev Googlovih prioritet.

Ko so v Googlu predlani pompozno naznanili storitev za pretočno igranje Stadia, so zarisali širokopotezen načrt razvoja naslednje stopnje igričarjenja, ki bo bo po njihovem potekala v oblaku in nam pošiljala igre na vse mogoče naprave, ob vsakem času in kamor koli (kjer je na voljo dovolj široka internetna pipica, to je). Notranja razvojna studia v Los Angelesu in Montrealu, ki so ju ustanovili nalašč za razvoj lastnih naslovov, imata zato precej pomembnejšo vlogo, kot je videti na prvi pogled. Gre obenem za nekakšna raziskovalna laboratorija za inovativno izrabo oblaka v igrah - na primer za vdelavo naprednih fizikalnih simulacij ali strojno učene umetne pameti, kar bi teoretično strežniška hrbtenica omogočala -...

10 komentarjev

Epic Games ostal brez razvijalskega računa v App Storu

vir: 9to5Mac

vir: Reuters
Reuters -
Sodna in siceršnja vojna med založnikom Fortnita, Epic Games in Applom, ponudnikom ključne tržnice z aplikacijami, se nadaljuje. Spomnimo, gre za spor okoli provizij pri nakupih v aplikacijah in nasploh za očitke o Applovem monopolzimu, ki se je razplamtel, ko je Epic v Fortnitu omogočil neposredne nakupe, ki so obšli plačilo sicer običajne, 30 % Applove provizije. Ameriško zvezno sodišče je prejšnji ponedeljek odločilo, da lahko Apple Epicu v času do razrešitve protikonkurenčne tožbe prepreči ponujanje svojih naslovov v App Storu. Ne sme pa tega storiti ko gre za Unreal engine, programsko orodje, ki ga uporabljajo številni razvijalci.

Predstavniki Appla so zdaj sporočili, da so Epicu ukinili razvijalski račun. Ukrep sicer ne bo prizadel Unreal engina, tega namreč tam upravljajo z ločenega računa. Si bo pa odslej nemogoče prenesti Epicove igre, ob priljubljenem Fortnitu denimo še kak Infinity Blade, predvsem pa bo onemogočeno prejemanje popravkov in nadgradenj ter opravljanje...

64 komentarjev

Tudi Facebook v boj z Applovim oderuštvom?

Izginula napisa v Applovi in Googlovi tržnici. Vir: Facebook

Reuters - Potem ko so pri podjetju Epic nedavno začeli vojno z Applom zaradi višine provizij pri nakupih prek njihove tržnice, je zdaj na njihovo stran kot kaže stopil še Facebook. Njihova nova funkcionalnost, nekakšen napovednik spletnih dogodkov, namreč omogoča tudi nakup vstopnic. Z njim so želeli podjetjem, influencerjem in drugim omogočiti prirejanje plačljivih spletnih dogodkov, da bi si s tem nekoliko povrnili izpad dohodkov zaradi pandemije COVID-19.

A kot je znano, si Apple brezsramno odreže 30 % marže, tudi ko gre za nakupe v samih aplikacijah, zato so pri Facebooku želeli uporabnike pri nakupu vstopnic o tem obvestiti. Apple jim je to preprečil, sporočilo so morali odstraniti. Apple pri tem citira pravila App Stora, ki pravijo, da razvijalci ne smejo objavljati za uporabnike nepomembnih sporočil. Mimogrede, na Googlovi tržnici Play je Facebook želel objaviti sporočilo, da si sami ob nakupu ne jemljejo provizije, a se to tudi tam ne prikazuje.

Pri Facebooku še pravijo, da so z...

77 komentarjev

Spor med Epic Games in Applom se zaostruje

Slo-Tech - Ravsanje med Epic Games in Applom zaradi spora okoli višine davka v App Storu se je prelevilo v žolčen pravni dvoboj. Apple je za talca vzel Unreal Engine in skuša blokirati njegov razvoj na svojih napravah, kar pa je nato sprožilo podporo Microsofta Epicu.

Pred dvema tednoma je prišlo do enega bolj monumentalnih trkov med tehnološkimi velikani, ko je igričarska firma Epic Games na populističen način sprožila spor z Applom in Googlom, vse zaradi njunega 30-odstotnega davka, ki ga od transakcij pobirata na svojih nalinijskih trgovinah App Store in Google Play. V Epicu so dogodke izzvali tako, da so za svojo priljubljeno igro Fortnite dostavili posodobitev, ki omogoča mikroplačevanje mimo trgovin in s tem pravil, kar je najprej sprožilo blokado igre na eni strani in nato še tožbo na strani Epica. Kako se bo Timu Sweeneyju in druščini tvegano igračkanje izšlo, je v veliki meri odvisno od tega, koliko drugih podjetij in pa politikov bodo uspeli pridobiti na svojo stran - gotovo pa si...

200 komentarjev

Epic Games v čelnem spopadu z Applom in Googlom

Ars Technica - V četrtek je Apple zaradi nespoštovanja pravil s svoje trgovine Apple Store umaknil igro Fortnite, nekaj ur zatem pa mu je z enakim ukrepom sledil še Google. Epic Games, snovalci Fortnita, so imeli odgovor že skrbno pripravljen, saj so proti velikanoma takoj sprožili tožbo, ki jo obenem spremlja še nenavadno bizarna medijska kampanja.

Kdor je letos poleti pričakoval kisle kumarice, se je uštel, kajti Epic Games so se z Applom in Googlom zapletli v spor, ki je navzven morda videti kot banalno podjetniško izsiljevanje, a lahko vendarle daljnosežno odloča o naravi delovanja online trgovin tehnoloških velikanov. Vse se je pričelo v četrtek popoldne, ko so v Epic Games lansirali novo posodobitev za svoj igričarski fenomen Fortnite. Specialnost "Mega Dropa" je v spremembi mikronakupovanja vsebine v igri, saj so uporabniki po novem dobili možnost nakupa neposredno od Epica, se pravi mimo trgovin Apple Store ali Google Play, ki si od vsake transakcije vzameta 30 odstotkov, nad čimer v...

255 komentarjev

Microsoft ukinja pretočni servis Mixer

Slo-Tech - Iz Microsofta je prišla nenadna novica, da je pred Mixerjem, njihovo storitvijo za streamanje igričarskih dogodivščin, samo še mesec dni življenja, saj jo bodo z 22. julijem zaprli, medtem ko obstoječe partnerje usmerjajo proti servisu Facebook Gaming. Odločitev je še posebej presenetljiva v luči dejstva, da so v preteklem letu z odmevnimi prestopi s Twitcha k sebi pripeljali več vidnih ustvarjalcev.

Ob prenosih igričarjenja mnogi danes že preživijo več časa kot ob igranju iger samem, zato ni bil nihče presenečen, ko je pred štirimi leti Microsoft prevzel mlado platformo za pretočni video Beam. Leto zatem so jo preimenovali v Mixer in jo tesno integrirali v Xboxov ekosistem. Čeprav je možno video igranja na Microsoftovih konzolah izvažati tudi na druge tovrstne servise, pa je raba Mixerja daleč najenostavnejša in videti je bilo, da bo eden temeljev ponudbe tudi v prihodnji generaciji ŠkatelX. Podjetje je v lanskem letu vrglo milijone dolarjev v ekskluzivne pogodbe, s katerimi so k...

8 komentarjev

Epic Games razkrili Unreal Engine 5

Slo-Tech - Epic Games so z navdušujočo video predstavitvijo odgrnili tančico s pete generacije grafičnega pogona Unreal Engine. UE5 predvidoma prispe konec prihodnjega leta in po videnem sodeč resnično pomeni generacijski preskok, ki ga bo mogoče izkusiti tudi na prihodnji generaciji konzol, saj naj bi omenjena prezentacija v realnem času tekla na Playstationu 5.

Epic Games so te dni še najbolj razvpiti po Fortnitu in svoji igričarski trgovini, toda jedro njihovega doprinosa industriji še vedno tvori grafični pogon Unreal Engine, ki z Unityjem sestavlja dvojico trenutno najbolj razširjenih. Najava naslednje, pete generacije pogona, je zato hudo pomembna reč, še posebno v luči dejstva, da prihaja skladno z nastopom nove generacije konzol in bo tako nosila stereotipno imenovani "next-gen" videz prihodnjih iger. Pred meseci je Microsoft z napovedjo DirectXa 12 Ultimate dal vedeti, da se lahko v grafičnem smislu kmalu nadejamo vznemirljivih kvalitativnih preskokov ... toda Epicovo razkritje je...

21 komentarjev

Beta test pretočnega servisa xCloud se začne prihodnji mesec

Euro Gamer - Microsoft bo storitev za pretočno igranje xCloud oktobra poslal v prvi beta preizkus - toda le v ZDA, Veliki Britaniji in Južni Koreji.

Lanskega oktobra so pri Microsoftu najavili xCloud: storitev, skozi katero bo moč igre pretočno poganjati na mobilnih napravah, računalnikih in konzolah; sprva bo šlo za naslove z Xboxov, pozneje tudi druge. Čeprav servisi za pretočno igranje niso nova zadeva, pa je xCloud zaradi dobrega slovesa in zmogljivosti Microsoftovega oblaka Azure mahoma postal eden glavnih tekmecev Googlovi sorodni platformi Stadia. Pričakovanja so še podžgali pozitivni vtisi s preizkusov na letošnjem sejmu E3.

Leto dni pozneje se bodo zadeve lahko lotili prvi domači zanesenjaki - če prebivajo v Združenih državah, Združenem kraljestvu ali Južni Koreji. Test bo za začetek omejen na Androidne telefone in tablice z verzijo OSa vsaj 6.0, uporabniki bodo morali imeti tudi Xboxov modrozobi igrator. V tej fazi bodo za igranje na voljo Halo 5: Guardians, Gears 5, Killer Instinct...

11 komentarjev

xCloud: še Microsoftova pretočna storitev za igre

vir: Microsoft
Microsoft - Storitev bo omogočala igranje iger z Xboxa - pozneje pa menda tudi drugih naslovov - na konzolah, računalnikih in mobilnih napravah. Koncept sicer ni nekaj novega, bo pa xCloud menda s pomočjo Microsoftovega Azura v ozadju, uspešno naslovil večni problem spletnih iger za več igralcev, to so zakasnitve oz. latence.

Po besedah predstavnikov Microsofta xCloud potihem pripravljajo že nekaj časa, prvi javni preizkus pa pripravljajo za prihodnje leto, ko naj bi se tudi prvič soočili s prakso, kako zadeva deluje z različnim številom igralcev na oddaljenih lokacijah. Že zdaj pa storitev interno preizkušajo na različnih napravah, njihovi inženirji pa s kombinacijo naprednih omrežnih tehnologij ter kodiranja in dekodiranja videa, iščejo rešitev za kar najmanjše...

26 komentarjev