Forum » Pomoč in nasveti » Stvarna napaka in dokazovaje napake
Stvarna napaka in dokazovaje napake
chuck ::
O stvari napaki sem si prebral tukaj:
https://vemvec.si/index.php/stvarna-nap...
Omenjeno je, da je potrebno dokazati obstoj napake, kako ti naredim kot kupec ali kot prodajalec?
https://vemvec.si/index.php/stvarna-nap...
Omenjeno je, da je potrebno dokazati obstoj napake, kako ti naredim kot kupec ali kot prodajalec?
- poskusil klonirati: chuck ()
kloko ::
Nobenega dokazovanja ne rabiš, če si kupec. Pisno moraš pri prodajalcu podati zahtevek za uveljavljanje stvarne napake na izdelku ali storitvi s svojim opisom, kdo si, za kakšno reč gre, kaj ni tako kot mora biti in podati zahtevek, kaj pričakuješ od trgovca. Potem se bo že trgovec izjasnil kaj in kako. Če pride do spora, je tržni inšpektorat naslednja instanca pritožbe.
L.p., Kloko
L.p., Kloko
šernk ::
@kloko: ne zavajaj. Prve pol leta od nakupa je dokazovanje stvarne napake na prodajalcu, naslednjih 18 mesecev pa na kupcu. Tržni inšpektorat bo ukrepal, samo če je napaka v postopku (torej da mine 8 dni časa (al kolikor že je čas), kar je od vloge, če obravnava kot garancijo,...)
Če prodajalec reče, da stvarna napaka ne obstaja greš lahko samo na sodišče.
Če prodajalec reče, da stvarna napaka ne obstaja greš lahko samo na sodišče.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
šernk ::
z veseljem se naučim kaj novega, če uspeš tvoje trditve podpreti s citiranjem zakonov.
do takrat bom pa verjel da velja ZvPot:
do takrat bom pa verjel da velja ZvPot:
37.b člen
Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izročena.
Če je predmet pogodbe med prodajalcem in potrošnikom rabljena stvar, ne odgovarja prodajalec za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mine leto dni, odkar je bila stvar izročena.
Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: šernk ()
Groot ::
Luke987 ::
Predvidevam, da je do napake prišlo na tehničnem blagu - v tem primeru je mogoče bolj optimalno uveljavljati zahtevke iz naslova garancije. Po ZVPot je garancija najmanj 1 leto za nove stvari (lahko pa je v garancijskem listu daljši garancijski rok). In pri garanciji je potrebno dokazati samo, da stvar ne deluje brezhibno in da je še znotraj garancijskega roka.
ALT ::
Sodnega izvedenca dobiti za preproste tehnicne okvare na elektroniki (dslr) je prakticno nemogoce. Sem bil pripravljen placati, klical kar nekaj njih, nihce ni nic vedel kako in kaj, sprasevali oni mene kaj naj bi napisali, ugotovili itd.
Nihce ni bil pripravljen pregledati naprave in podati ugotovitve.
Toliko o moznosti dokazovanja, ce servis rece, da ni stvarna napaka.
Nihce ni bil pripravljen pregledati naprave in podati ugotovitve.
Toliko o moznosti dokazovanja, ce servis rece, da ni stvarna napaka.
twom ::
Fantje, sem trikrat uspešno uveljavljal stvarno napako, pred tem sem se pa trikrat učil na svojih napakah in so me zavrnili. Kloko ima prav, vsi ostali pa ne.
Razlika med stvarno napako in garancijsko je samo v načinu in času uveljavljanja. Tip napake ni pomemben.
Se pravi, garancija se uveljavlja na servisu, stvarna napaka pri prodajalcu, ne nujno v isti trgovini.
V dopisu opišeš napako, priložiš dokaze če lahko, posnetke, karkoli, natančno napišeš kaj želiš in to samo eno stvar (mene so prvič zavrnili, ker sem naivno dobronamerno ponudil več možnosti). Lahko uveljavljaš popravilo izdelka, zamenjavo izdelka, vrnitev kupnine, vrnitev dela kupnine zaradi zmanjšane uporabnosti. Napišeš tudi da uveljavljaš napako v roku (pred potekom dveh let od nakupa in pred potekom dveh mesecev od nastanka napake) in na predpisan način.
Seveda pa so trgovci zelo nejevoljni in nekooperativni, ker gre stvarna napaka iz njihovega žepa, strošek garancije pa uveljavlja servis pri izdelovalcu. Ampak kar pogumno, pravica je na tvoji strani in klump se mora nehat prodajat.
Razlika med stvarno napako in garancijsko je samo v načinu in času uveljavljanja. Tip napake ni pomemben.
Se pravi, garancija se uveljavlja na servisu, stvarna napaka pri prodajalcu, ne nujno v isti trgovini.
V dopisu opišeš napako, priložiš dokaze če lahko, posnetke, karkoli, natančno napišeš kaj želiš in to samo eno stvar (mene so prvič zavrnili, ker sem naivno dobronamerno ponudil več možnosti). Lahko uveljavljaš popravilo izdelka, zamenjavo izdelka, vrnitev kupnine, vrnitev dela kupnine zaradi zmanjšane uporabnosti. Napišeš tudi da uveljavljaš napako v roku (pred potekom dveh let od nakupa in pred potekom dveh mesecev od nastanka napake) in na predpisan način.
Seveda pa so trgovci zelo nejevoljni in nekooperativni, ker gre stvarna napaka iz njihovega žepa, strošek garancije pa uveljavlja servis pri izdelovalcu. Ampak kar pogumno, pravica je na tvoji strani in klump se mora nehat prodajat.
Ales ::
Fantje, sem trikrat uspešno uveljavljal stvarno napako, pred tem sem se pa trikrat učil na svojih napakah...
V temi imaš citiran zakon in še kar zavajaš ljudi.
Bog ve, kaj si ti delal in se učil ali ne učil, ampak kloko absolutno nima prav. Morda tebe le bralno razumevanje daje, nimam pojma.
Magic1 ::
Fora stvarne napake je le čas ugotovitve. Do 6 mesecev je dokazovanje neobstoja napake na prodajalcu, po 6 mesecih pa mora kupec dokazovati stvarno napako. Ko ti uveljavljaš stvarno napako pri prodajalcu, le ta pošlje stvar na servis in oni podajo mnenje po katerem se prodajalec odloči, ali odobri stvarno napako. Če ti jo zavrne z nekim utemeljenim razlogom(brez utemeljenega razloga lahko faše kazen inšpektorja), bo treba na sodišče, kjer bo moral prodajalec dokazati neobstoj stvarne napake (težko, če je kaj narobe).
Magic
chuck ::
Kaj pa pravi ZvPot o načinu dokazovanja stvarne napake? Je kje omenjen sodni izvedenec, servis? Če že servis, kateri, je lahko kr en s.p.?
Naprimer, kupiš prenosnik od XY kitajske firme in prodajalcu javiš, da ti zamrzuje med gledanjem youtube. Uradnega servisa pa za ta prenosnik v Sloveniji naprimer ni. Kdo je sedaj tisti, ki je kvalificiran, da poda mnenje?
Naprimer, kupiš prenosnik od XY kitajske firme in prodajalcu javiš, da ti zamrzuje med gledanjem youtube. Uradnega servisa pa za ta prenosnik v Sloveniji naprimer ni. Kdo je sedaj tisti, ki je kvalificiran, da poda mnenje?
UganiKdo ::
Prvih šest mesecev je pomembno zato, ker se takrat šteje, da je napaka, ki se je pojavila bila tam že ob prodaji. Torej, če se nekaj pokvari dva meseca potem, ko si kupil to pomeni, da ti je prodajalec stvar že prodal pokvarjeno. Taka napaka je avtomatično stvarna. Kasneje pa je na prodajalcu, da dokaže da je napaka, ki se je pojavila stvarna.
Stvarne so namreč sledeče napake:
če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;
če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
in po šestih mesecih je na kupcu, da dokaže da napaka sodi v zgornji okvir, medtem ko se prvih šest mesecev avtomatično šteje da je bil izdelek imel napako že ob prodaji (taka napaka je avtomatično stvarna) potem pa je na kupcu, da dokaže da je izdelek napako imel ob prodaji (torej prirojeno napako, ki se je pokazala čez čas) in da ne gre zgolj za okvaro (kar pokriva garancija).
ZPS ima na to temo kar dober FAQ: https://www.zps.si/index.php/nasveti-in... kjer je razlika glede vzroka in časa nastanka okvare korektno razložena.
Popolnoma nič, kot je tudi edino pravilno. Morebiten spor glede stvarne napake je stvar obligacijskega prava. Oziroma poenostavljeno rečeno gre za civilno tožbo, ki je oblika pravdnega postopka in se izvaja v skladu z Zakonom o pravdnem postopku. Ta dopušča tako toženemu kakor tožečemu da sodišču predloži dokaze, sodnik pa je tisti, ki te dokaze presoja in odloča katere sprejme in na njih opre odločitev. V kolikor sodišče presodi lahko odredi tudi sodnega izvedenca, da poda svoje stališče.
Opiranje na lastne izkušnje, še posebej glede na to, da zadeva niti blizu sodišča ali vsaj tržnega inšpektorata ni prišla je precej zavajajoče, da ne rečem neumno. Pogoste se namreč da zadeve rešit z trgovcem preden dejansko pride do presoje. In trgovci, tako kot kupci področje poznajo bolj na pol. Kar v praksi pomeni, da včasih dovolj tečen in vsaj malo pravno podkovan kupec lahko izsili ugodno rešitev, ker se prodajalcu ne da ukvarjat z morebitnim sodnim/inspekcijskim postopomo. In seveda obratno. Tudi sam sem že uveljavljal stvarno napako na izdelku starejšem od pol leta, pa je prodajalec tako zahtevo priznal (ima vso pravico do tega), pa to niti pod razno ne pomeni, da bi na sodišču avtomatično uspel, če bi se prodajalec odločil zavrnit zahtevek.
Tole je povsem neresnično in zgrešeno. Zakon v tem kontekstu na nobeni točki ne ureja razmerji med proizvajalcem, servisom in trgovino, ter njihove medsebojne odgovornosti.
Tržni inšpektorat sicer nima pristojnosti, da bi prisilil prodajalca v priznanje stvarne napaka ali izpolnitev obveznosti, lahko pa v očitnih primerih veže globo na rešitev stvarne napake. To je recimo pogosto predvsem v primerih, ko se napaka pojavi v prvih šestih mesecih, pa jo prodajalec kljub temu zavrača. Nima pa inšpektor pristojnosti, da bi presojal o konkretni napaki.
Stvarne so namreč sledeče napake:
če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;
če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
in po šestih mesecih je na kupcu, da dokaže da napaka sodi v zgornji okvir, medtem ko se prvih šest mesecev avtomatično šteje da je bil izdelek imel napako že ob prodaji (taka napaka je avtomatično stvarna) potem pa je na kupcu, da dokaže da je izdelek napako imel ob prodaji (torej prirojeno napako, ki se je pokazala čez čas) in da ne gre zgolj za okvaro (kar pokriva garancija).
ZPS ima na to temo kar dober FAQ: https://www.zps.si/index.php/nasveti-in... kjer je razlika glede vzroka in časa nastanka okvare korektno razložena.
Kaj pa pravi ZvPot o načinu dokazovanja stvarne napake?
Popolnoma nič, kot je tudi edino pravilno. Morebiten spor glede stvarne napake je stvar obligacijskega prava. Oziroma poenostavljeno rečeno gre za civilno tožbo, ki je oblika pravdnega postopka in se izvaja v skladu z Zakonom o pravdnem postopku. Ta dopušča tako toženemu kakor tožečemu da sodišču predloži dokaze, sodnik pa je tisti, ki te dokaze presoja in odloča katere sprejme in na njih opre odločitev. V kolikor sodišče presodi lahko odredi tudi sodnega izvedenca, da poda svoje stališče.
Kdo je sedaj tisti, ki je kvalificiran, da poda mnenje?Mnenje lahko poda kdorkoli, tudi vedeževalka. Na sodišču je da presodi verodostojnost predloženega mnenja, oziroma lahko za pridobitev mnenja angažira uradnega sodnega izvedenca.
Fantje, sem trikrat uspešno uveljavljal stvarno napako, pred tem sem se pa trikrat učil na svojih napakah in so me zavrnili. Kloko ima prav, vsi ostali pa ne.
Opiranje na lastne izkušnje, še posebej glede na to, da zadeva niti blizu sodišča ali vsaj tržnega inšpektorata ni prišla je precej zavajajoče, da ne rečem neumno. Pogoste se namreč da zadeve rešit z trgovcem preden dejansko pride do presoje. In trgovci, tako kot kupci področje poznajo bolj na pol. Kar v praksi pomeni, da včasih dovolj tečen in vsaj malo pravno podkovan kupec lahko izsili ugodno rešitev, ker se prodajalcu ne da ukvarjat z morebitnim sodnim/inspekcijskim postopomo. In seveda obratno. Tudi sam sem že uveljavljal stvarno napako na izdelku starejšem od pol leta, pa je prodajalec tako zahtevo priznal (ima vso pravico do tega), pa to niti pod razno ne pomeni, da bi na sodišču avtomatično uspel, če bi se prodajalec odločil zavrnit zahtevek.
Seveda pa so trgovci zelo nejevoljni in nekooperativni, ker gre stvarna napaka iz njihovega žepa, strošek garancije pa uveljavlja servis pri izdelovalcu.
Tole je povsem neresnično in zgrešeno. Zakon v tem kontekstu na nobeni točki ne ureja razmerji med proizvajalcem, servisom in trgovino, ter njihove medsebojne odgovornosti.
Tržni inšpektorat bo ukrepal, samo če je napaka v postopku (torej da mine 8 dni časa (al kolikor že je čas), kar je od vloge, če obravnava kot garancijo,...)
Tržni inšpektorat sicer nima pristojnosti, da bi prisilil prodajalca v priznanje stvarne napaka ali izpolnitev obveznosti, lahko pa v očitnih primerih veže globo na rešitev stvarne napake. To je recimo pogosto predvsem v primerih, ko se napaka pojavi v prvih šestih mesecih, pa jo prodajalec kljub temu zavrača. Nima pa inšpektor pristojnosti, da bi presojal o konkretni napaki.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: UganiKdo ()
UganiKdo ::
Nobenega dokazovanja ne rabiš, če si kupec. Pisno moraš pri prodajalcu podati zahtevek za uveljavljanje stvarne napake na izdelku ali storitvi s svojim opisom, kdo si, za kakšno reč gre, kaj ni tako kot mora biti in podati zahtevek, kaj pričakuješ od trgovca. Potem se bo že trgovec izjasnil kaj in kako. Če pride do spora, je tržni inšpektorat naslednja instanca pritožbe.
Popolnoma zgrešeno. Dokazovanje res ni pomembno za podajo zahtevka za uveljavljanje stvarne napake, je pa še kako pomembno če je ta zahtevek zavrnjen. Na zavrnitev zahtevka, seveda ni možna pritožba, ker ne gre za upravni, sodni oziroma sorodni postopek, ki bi to predpisoval. Kar pa je mogoče pa je civilna tožba, kjer pa je dokazno breme v veliki meri na tožečem.
Na sam tržni inšpektorat je mogoče podat prijavo (ne pritožbo) in tržni inšpektorat bo ukrepal v kolikor bo ugotovil kršitve obstoječe zakonodaje s strani prodajalca. V primeru ugotovljenih kršitev ima možnost vezat globo na izpolnitev zahtevka. Treba pa se zavedat, da spor o obstoju stvarne napake niti približno ne predstavlja kršitve obstoječe zakonodaje in da tržni inšpektor nima nikakršnih pooblastil, da presoja ali je napaka stvarna ali ne.
Tržni inšpektorat se pravilo kliče takrat ko trgovec ne spoštuje rokov; zavrne napako kljub temu, daje v šest mesečnem roku; izdelek popravi kljub temu, da je bilo zahtevano vračilo kupnine in podobno. Če pa pride do spora o tem ali je napaka obstaja in ali je ta napaka stvarna pa o tem inšpektor ne more odločat.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: UganiKdo ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Simobil, ram2 pritožbaOddelek: Pomoč in nasveti | 7177 (6112) | St235 |
» | Uveljavljanje stvarne napake (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 14805 (8027) | solatko |
» | Stvarna napaka LCD TV (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Pomoč in nasveti | 48045 (42839) | Okapi |
» | Tožba ram2 (strani: 1 2 3 4 … 12 13 14 15 )Oddelek: Mobilne tehnologije | 160856 (134479) | markezii |
» | Uveljavljanje stvarne napake - prenosnik (strani: 1 2 )Oddelek: Pomoč in nasveti | 16568 (15108) | St235 |