» »

Uveljavljanje stvarne napake - prenosnik

Uveljavljanje stvarne napake - prenosnik

«
1
2

Modri dirkač ::

Zadeva je takšna:

- pri (naj)večjem spletnem trgovcu je bil kupljen prenosnik Lenovo G serije
- dobra 2 tedna je deloval brezhibno, nakar se ne zažene več

Opis napake: ob vklopu se prikaže logo Lenovo za 2-3 sek., nakar se računalnik ugasne.
Enako se zgodi, če ga vklopim na drugo tipko (za dostop do BIOS-a).

Uveljavljala se je stvarna napaka, ki jo je servis zavrnil z razlago, da so na disku slabi sektorji in da bo po menjavi diska vse brezhibno delovalo.

Prosim za mnenje.
Everybody lies!

RejZoR ::

Stvarne napake so se vsi začel otepat zdej ko je po vseh letih folk končno sploh ugotovil, da imajo tud to pravico. Naj ti še razložijo kaj imajo bad sectorji za delat na 2 tedna starem računalniku, kar pomeni, da je disk (če je res krivec) star prav toliko. Take stvari se načeloma ne smejo dogajat niti na 5 let starem sistemu, ne pa po 2 tednih...

Je pa tko da se vsaj sam osebno skoraj sigurno nikoli več ne bom dotikat Lenova. Ena navadna jajca z zanič podporo. btw, iz katerega servisa pa si to dobil odgovor?
RejZoR's Flock of Sheep @ www.rejzor.tk

shmandi ::

Stvarna napaka se uveljavlja v primeru, ko se sumi, da je bila napaka prisotna že ob nakupu. V tem primeru pa je čisto možno, da je nastala ob uporabi. Zakaj pa ne bi kar uveljavljal garancije, glede na to, da je prenosnik star 2 tedna?

misek ::

shmandi je izjavil:

Zakaj pa ne bi kar uveljavljal garancije, glede na to, da je prenosnik star 2 tedna?
Ker si lahko brez računalnika več kot mesec dni. Računalnik pa si kupil zato, da ga uporabljaš.

Modri dirkač ::

Servis itak naklada, od kdaj so pa slabi sektorji na disku krivi, da se pc po dveh sekundah vgasne in da sploh ne moreš dostopat do BIOS-a.

IMHO je itak nekaj narobe z matično ali napajanjem.

Bolj me zanima, kaj je naslednji korak, vztrajat naprej in/ali takoj vklopit tržno inšpekcijo?
Everybody lies!

Zgodovina sprememb…

St235 ::

shmandi je izjavil:

Stvarna napaka se uveljavlja v primeru, ko se sumi, da je bila napaka prisotna že ob nakupu. V tem primeru pa je čisto možno, da je nastala ob uporabi. Zakaj pa ne bi kar uveljavljal garancije, glede na to, da je prenosnik star 2 tedna?


če se napaka pojavi v šestih mesecih od nakupa se šteje,d a je imela naprava napako že ob nakupu.

Šimpanz ::

Tržna inšpekcija ti ne bo nič pomagala, saj če servis zavrne stvarno napako nima več nobene vloge in lahko potrošnika samo napoti na sodišče. Servisi so namreč ugotovili, da morajo samo napisati da stvarno napako zavračajo zaradi xx (neki neumni izgovor), pa tržna inšpekcija nima več nobenega vzvoda, ampak mora stvar prepustiti sodišču, ki razsoja ali stvarna napaka res obstaja.
Če servis meni da je vzrok okvare res disk naj ga zamenja pa bo imel napako odpravljeno v nekaj dneh. Če boš šel na tržno inšpekcijo pričakuj da bojo rabili vsaj 2-3 tedne da bodo stvar sploh vzeli v roke.

Modri dirkač ::

Šimpanz je izjavil:

Tržna inšpekcija ti ne bo nič pomagala, saj če servis zavrne stvarno napako nima več nobene vloge in lahko potrošnika samo napoti na sodišče. Servisi so namreč ugotovili, da morajo samo napisati da stvarno napako zavračajo zaradi xx (neki neumni izgovor), pa tržna inšpekcija nima več nobenega vzvoda, ampak mora stvar prepustiti sodišču, ki razsoja ali stvarna napaka res obstaja.
Če servis meni da je vzrok okvare res disk naj ga zamenja pa bo imel napako odpravljeno v nekaj dneh. Če boš šel na tržno inšpekcijo pričakuj da bojo rabili vsaj 2-3 tedne da bodo stvar sploh vzeli v roke.

Hm, pa je to preverjena informacija ali mnenje serviserja/prodajalca?
Everybody lies!

Zgodovina sprememb…

Invictus ::

Glede na to da je računalnik v garanciji in daje servis ugotovil, da je disk zanič, naj ti zamenjajo disk.

Ni pa to stvarna napaka ...

Ampak precej verjetno je šla matična. Crknjen disk ni ovira za dostop do BIOSa.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

St235 ::

Seveda je stvarna napaka, če so ti prodali računalnik z nedelujočim diskom.

zee ::

@Invictus: Glej to temo. Obstaja verjetnost, da OP ne ve, kako priti v Bios.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

Modri dirkač ::

zee je izjavil:

@Invictus: Glej to temo. Obstaja verjetnost, da OP ne ve, kako priti v Bios.

Dej, dej, v BIOS se pridi pri tem prenosniku, z malim gumbom, ki se nahaja ob velikem za vklop.
G505s je model.

Ampak, kot sem že napisal, tega ne moreš storiti, ker se po 2-3 sek. enostavno ugasne, je vseeno ali prižgeš z velikim ali malim gumbom.
Everybody lies!

Zgodovina sprememb…

imagodei ::

Ne glede na to, ali zna priti v bios ali ne - če prenosnik ne zna prebrat diska oz. zagonskega sektorja, bi moral izpisat neko obvestilo o "non-bootable disk" ali kaj podobnega. Kaj pa, če vstaviš inštalacijski DVD oz. kak Live CD? Ali se boot proces nadaljuje?
- Hoc est qui sumus -

BladE_ ::

Če so mu rekli, da gre za okvarjen disk in bo po menjavi ok je to to... ni stvarna napaka! Zakaj je potem tukaj garancija, če je lahko vsaka stvar stvarna napaka?
Akcija - Reakcija

Aston_11 ::

Ker sta dve različni stvari - za kosilo lahko izbereš vegi ali pa mesni menu in odvisno od tega dobiš samo zelenjavo ali pa tudi meso. Bo?

St235 ::

BladE_ je izjavil:

Če so mu rekli, da gre za okvarjen disk in bo po menjavi ok je to to... ni stvarna napaka! Zakaj je potem tukaj garancija, če je lahko vsaka stvar stvarna napaka?


Zato ker stvarna napaka te med drugim tudi ščiti pred DOA

BladE_ ::

DOA ni, ker zadeva je ob nakupu delala in je do okvare prišlo po cca dveh tednih normalne uporabe. Tudi stvarna napaka ni, kar je obrazložil tudi servis.
Akcija - Reakcija

imagodei ::

Napaka, ki se pojavi v 6 mesecih po nakupu in ni neznatne narave, temveč vpliva na karkoli iz spodnjega seznama:

-če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;
-če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
-če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
-če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila;

Je stvarna napaka. Torej, četudi je naprava delovala brezhibno prve 4 mesece, pa se napaka pojavi s petim mesecem delovanja (prej kot v šestih mesecih od nakupa), se lahko šteje, da je bila naprava prodana s stvarno napako.

Potrošnik od prodajalca lahko zahteva karkoli od naslednjega :
-Odpravo napake
-Vračilo plačanega zneska v sorazmerju z napako
-Zamenjavo blaga
-Vračilo plačanega zneska
- Hoc est qui sumus -

St235 ::

BladE_ je izjavil:

DOA ni, ker zadeva je ob nakupu delala in je do okvare prišlo po cca dveh tednih normalne uporabe. Tudi stvarna napaka ni, kar je obrazložil tudi servis.


Pismeni in inteligentni ljudje ne nasedajo vsaki neumnosti, ki jo napiše servis.

Zakon je okrog tega kaj pomeni DoA zelo jasen:
37.b člen

(1) Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izročena.

(2) Če je predmet pogodbe med prodajalcem in potrošnikom rabljena stvar, ne odgovarja prodajalec za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mine leto dni, odkar je bila stvar izročena.

(3) Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve.

Silvo ::

Ja disk se zamenja in fertik...diski pač crkujejo in to je to.
Dobra novica je,da bolje zdaj,ko po poteku garancije:)

lp,S
Silvo

imagodei ::

Še tole, če bo kaj bolj jasno (vir:)
Pomembna je še ena razlika. Za stvarno napako kot prvi jamči prodajalec, garancijo pa kot prvi daje proizvajalec ali uvoznik. S stvarno napako so kupci predvsem zaščiteni pred prodajalci, ki dajejo svojim izdelkom lastnosti, ki ji le ti nimajo. Če kupite planinske čevlje, bodo pač morali zdržati hojo na Triglav, sicer jih lahko vrnete in zahtevate denar nazaj. Tudi če kupite obleko, ki se takoj po pranju skrči več kot je predvideno ali pa izgubi barvo, jo lahko brez nadaljnjega vrnete. Lopata, katere ročaj se zlomi že pri prvem kidanju snega ima stvarno napako. Grelec, ki ne ogreje vaše sobe, čeprav ste prodajalcu povedali, kako velika je, lahko dela a vseeno ga zaradi stvarne napake vrnete. Obenem pa ni vsaka okvara tudi stvarna napaka. Če v avtomobilu ne dela luč, boste to težko uveljavili kot stvarno napako. Enako je, če kupite televizor in vam ne dela daljinski upravljalnik. Zadnja dve primera sta tipični okvari, ki se rešujeta v okviru garancije.

V konkretnem primeru, ko prenosnik ne deluje sploh, je to zlahka lahko stvarna napaka. Če bi res šlo za okvarjen disk, je pa zadeva IMO (in IANAL) malo bolj komplicirana: prenosniki se prodajajo kot celoten izdelek, za razliko od (no name) računalnikov, ki jih računalniške trgovine sešraufajo skupaj po zahtevah kupca. Pri navadnem računalniku IMO stvarne napake na računalnik ne bi mogel uveljavljat (lahko pa na disk); pri prenosniku, ki je kupljen kot celovit izdelek, pa je okvarjen disk, ki onemogoča normalno rabo, po moje ravno tako podlaga za uveljavljanje napake - tokrat na celem izdelku.

Bo mogoče Lakotnik29 kaj več povedal.
- Hoc est qui sumus -

St235 ::

težko reč, ker tudi pri prenosniku je disk načeloma ločena komponenta, ki se brez težav menja. Žal sodne prakse na tem področju nimamo kaj dosti, ker večina ljudi pač pohlevno skloni glavo in naredi kar reče servis.

Engineer_ ::

kaj je važno kaj je fuč?!?

Pač daj na servis na garancijo in zahtevaj da popravijo.

Prav tako, če bi bilo kaj narobe z diskom bi računalnik zmrznil, ne pa da se ugasne!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Engineer_ ()

St235 ::

zakaj bi nosil v garanciji, zahteval popravilo in čakal 45 dni? Če ima pravico do stvarne napake, ki mu omogoča dosti bolj ugodne pogoje?

BladE_ ::

NI stvarna napaka. Kaj je še treba razlagati? To je okvara in ne napaka, servis zamenja disk in odpravi okvaro v garanciji. Konec koncev pa za stvarno napako odgovarja prodajalec in lahko mirno odobri in zamenja izdelek...
Akcija - Reakcija

Engineer_ ::

sicer je stvarna napaka. o tem ni dvoma. sam ima pač obe možnosti, da popravi računalnik.

also, KATER RAČUNALNIK SE UGASNE, ČE JE Z DISKOM KAJ NAROBE no halo. Ste že slišal za tak primer? Osebno malo dvomim da je disk zanič.
Tudi v bios mu ne gre...zaradi "slabih sektorjev"?!? Tole mi ne gre skupaj.
Zato sem rekel da naj da na garancijo in naj ugotovijo kaj točno je narobe s prenosnikom. Ali pač uveljavlja stvarno napako pri trgovcu, saj se računalnik ne zažene.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Engineer_ ()

imagodei ::

St235 je izjavil:

težko reč, ker tudi pri prenosniku je disk načeloma ločena komponenta, ki se brez težav menja. Žal sodne prakse na tem področju nimamo kaj dosti, ker večina ljudi pač pohlevno skloni glavo in naredi kar reče servis.

Po moje je problem tudi, če kupiš prenosnik, ki ima predinštalirane Windows (in nima priloženega DVD medija), recovery particijo, particijo z gonilniki in orodji - enostavna menjava diska tega ne reši, nekje mora dobiti Windows 7 DVD, znati namestiti sistem, vnesti kodo, dobiti gonilnike... Neukemu končnemu uporabniku pa se s tem res ni potrebno ubadat.

Seveda, če je trgovec res pravi trgovec, se lahko kamot zmeni, da vse to opravi on sam na svoje stroške, disk pa zamenja preko servisnega kanala.
- Hoc est qui sumus -

Rupa ::

Po moje se komot uveljavlja stvarno napako. Tudi obstoj napake ni sporen (v nasprotnem primeru pade pridobitev sodnega izvedenca na potrošnika, če napake ni možno drugače dokazati).
Zakaj bi izbral garancijo, če je pri tem slabše zaščiten? Obenem mu potem zadevo packajo 45+ dni. In če v 45 dneh ne poštimajo, tržni inšpektorat lahko izda globo, ne more pa ukazati, da napako tudi odpravijo, saj takih pooblastil nimajo.
Pri stvarni napaki morajo po obvestilu v 8 dneh odgovorit, če pa nočejo poštimat, jih inšpektorat k temu lahko z odločbo tudi prisili.

Vse potrebne info tule:
http://www2.gov.si/mg/tirs/tirs.nsf/f1?...

St235 ::

BladE_ je izjavil:

NI stvarna napaka. Kaj je še treba razlagati? To je okvara in ne napaka, servis zamenja disk in odpravi okvaro v garanciji. Konec koncev pa za stvarno napako odgovarja prodajalec in lahko mirno odobri in zamenja izdelek...


recimo to da je stvarna napaka, ker so mu prodali pokvarjen prenosnik? Ali pa to da govoriš neumnosti o zadevah, ki jih očitno ne poznaš?

shmandi ::

St235 je izjavil:

BladE_ je izjavil:

DOA ni, ker zadeva je ob nakupu delala in je do okvare prišlo po cca dveh tednih normalne uporabe. Tudi stvarna napaka ni, kar je obrazložil tudi servis.


Pismeni in inteligentni ljudje ne nasedajo vsaki neumnosti, ki jo napiše servis.

Zakon je okrog tega kaj pomeni DoA zelo jasen:
37.b člen

(1) Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izročena.

(2) Če je predmet pogodbe med prodajalcem in potrošnikom rabljena stvar, ne odgovarja prodajalec za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mine leto dni, odkar je bila stvar izročena.

(3) Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve.


Nikoli slišal tega. In kolikor sem uspel pobrskat, se to tiče rabljenih aparatov in ne novih.

BladE_ ::

St235 je izjavil:

]recimo to da je stvarna napaka, ker so mu prodali pokvarjen prenosnik? Ali pa to da govoriš neumnosti o zadevah, ki jih očitno ne poznaš?


Pa kdo mu je prodal pokvarjen prenosnik????? Prenosnik je ob nakupu delal, okvara se je pojavila kasneje... Beri OPjev post!
Akcija - Reakcija

imagodei ::

> "Nikoli slišal tega. In kolikor sem uspel pobrskat, se to tiče rabljenih aparatov in ne novih. "

Človek ti citira Zakon o varstvu potrošnikov, ti bi pa kot svojo referenco navajal to, da tega še nisi slišal? Taisti zakon glede stvarnih napak niti od daleč ne omenja kakršnih koli omejitev glede novih/rabljenih aparatov. Še več, niti približno se ne omejuje na aparate - stvarno napako lahko potrošnik uveljavlja tudi na prehranskih izdelkih, tekstilu, kondomih in straniščni ščetki - skratka, na vseh artiklih, ki se znajdejo na prodajnih policah.
- Hoc est qui sumus -

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: imagodei ()

shadeX ::

Večje bedarije in izgovora v mojem življenju še nisem slišal. Da se računalnik ugasne 2-3 sekundah po zagonu zaradi diska? LOL!!

Diska niti ni potrebno imeti v računalniku za zagon. Če diska ni v računalniku ali pa če je pokvarjen, ne bo prišlo dlje kot od boot menuja ( kjer se ti izpišejo nekateri podatki o računalniku ali LOGO proizvajalca ). Nato bo napisalo, NLDTR is missing ali kaj podobnega.

In ja, to je stvarna napaka.

imagodei ::

BladE_ je izjavil:

St235 je izjavil:

]recimo to da je stvarna napaka, ker so mu prodali pokvarjen prenosnik? Ali pa to da govoriš neumnosti o zadevah, ki jih očitno ne poznaš?


Pa kdo mu je prodal pokvarjen prenosnik????? Prenosnik je ob nakupu delal, okvara se je pojavila kasneje... Beri OPjev post!

Madona, zakaj se smešite? ;((

Zgoraj omenjen zakon, glej odebeljeno besedilo:
37.b člen

(1) Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izročena.

(2) Če je predmet pogodbe med prodajalcem in potrošnikom rabljena stvar, ne odgovarja prodajalec za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mine leto dni, odkar je bila stvar izročena.

(3) Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve.

Bolj razločno kot to, se ne da napisat. Lažem, da se. Poglejmo še naslednji člen:
37.č člen

(1) Z nobenim pogodbenim določilom ni mogoče omejiti ali izključiti prodajalčeve odgovornosti za stvarne napake, kot je določena s tem zakonom.

(2) Pogodbeno določilo, ki nasprotuje prejšnjemu odstavku, je nično.
- Hoc est qui sumus -

St235 ::

BladE_ je izjavil:

St235 je izjavil:

]recimo to da je stvarna napaka, ker so mu prodali pokvarjen prenosnik? Ali pa to da govoriš neumnosti o zadevah, ki jih očitno ne poznaš?


Pa kdo mu je prodal pokvarjen prenosnik????? Prenosnik je ob nakupu delal, okvara se je pojavila kasneje... Beri OPjev post!


ker si očitno nepismen ti bom še enkrat povedal:

Zakon o varstvu potrošnikov določa:

(3) Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve.

Torej za vse pol pismene: Če se napaka pojavi v prve pol leta po nakupu potem se šteje, da je bila naprava pokvarjena ob nakupu.

BladE_ ::

Prvo kot prvo...

polpismen pólpísmen -a -o [u?p] prid. (o??-i?) 1. ki zna samo brati, ne pa pisati: statistični podatki o nepismenih in polpismenih prebivalcih države 2. ekspr. ki se slabo, nepravilno izraža, zlasti pismeno: bil je inženir, vendar polpismen // jezikovno slab, nepravilen: polpismen članek

Drugo pa, NI vsaka napaka stvarna, potrebo je tudi bralno razumevanje in malo smisla, da zadevo preceniš. Njemu lahko računalnik tudi pade iz rok pa se nikjer ne vidi, disk je pa šel rakom žvižgat, torej ne gre za stvarno napako! Tudi v OPjevem primeru ne gre za stvarno napako, če je res kriv disk! Sploh ne vem zakaj ti razlagam, če je že servis podal takšno mnenje pa še vedno nekaj v tri dni tupiš.
Akcija - Reakcija

Engineer_ ::

morda ti delaš na tem servisu, da tako zagoarjaš to odločitev brez podajanja argumentov zakaj je temu tako?

Računalnik se mu mora instantno zastonj popraviti. Pred 3 tedni ga je kupil in zadeva ne dela. Nima veze skozi kater vzvod se popravi..stvarna napaka ali garancija. Eno ali drugo, kupec mora dobiti delujoč artikel.

Sicer pa napaka zagotovo je stvarna, saj disk, ki ga je kupil, ne deluje. Kaj tu ni jasno? Če kupiš avto in ne dela klima po 2 tednih uporabe to ni stvarna napaka? Dajmo no. Jaz bi peljal to reč nazaj in bil tam dokler se ne odpeljem z novo ali popravljeno robo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Engineer_ ()

imagodei ::

> "Drugo pa, NI vsaka napaka stvarna, potrebo je tudi bralno razumevanje in malo smisla, da zadevo preceniš. Njemu lahko računalnik tudi pade iz rok pa se nikjer ne vidi, disk je pa šel rakom žvižgat, torej ne gre za stvarno napako! Tudi v OPjevem primeru ne gre za stvarno napako, če je res kriv disk! Sploh ne vem zakaj ti razlagam, če je že servis podal takšno mnenje pa še vedno nekaj v tri dni tupiš. "

Seveda ni vsaka napaka stvarna napaka. Že tisočkrat citiran zakon pravi tudi, da mora potrošnik omogočiti pregled stvari. Prav tako dopušča možnost, da se prodajalec ne strinja s stvarno napako:
39. člen

(1) Če v primerih iz 37. in 38. člena napaka ni sporna, mora podjetje čimprej, vendar najpozneje v roku osmih dni ugoditi potrošnikovi zahtevi.

(2) Podjetje mora pisno odgovoriti potrošniku na zahtevo najpozneje v osmih dneh po njenem prejemu, če je napaka sporna.


Vsekakor pa prodajalec ne more prodajati buč: če je do okvare diska prišlo zaradi padca na tla, se verjetno nekje poznajo sledovi udarca, počena plastika ohišja, ipd. Ravno tako je bebasto trditi, da se računalnik ugasne zato, ker so na disku slabi sektorji. Če nič drugega, se mora na zaslonu pojaviti obvestilo "Non-system disk" oz. nekaj podobnega. In računalnik mora navkljub okvari diska omogočiti zagon iz CD/DVD-ja (instalacijski DVD, Live DVD...).
- Hoc est qui sumus -

čuhalev ::

Zdaj ne vem, kdo je trenutno serviser za Lenovo, ampak meni so tisti v Trzinu, kjer sem priložil oranžen karton (garancija) ter račun, v okviru garancije zamenjali ventilator, ker so šli ležaji, tipkovnico, ker so se oznake zgulile, ter zaslon, ker se je ta ob zaprtem pokrovu dotikal tipkovnice in se ,,porajsal" brezplačno.

Res da sem uveljavil garancijo, vendar sem čakal en teden. Večinoma zato, da so se oni zmenili, koliko stvari mi lahko menjajo.

Pomembno je, če gre za stvarno napako, da se ta uveljavi pri prodajalcu. Servis nima tukaj nič.

andromedar ::

Mater ste eni pametni.

Navedeno seveda JE stvarna napaka, ker naprava nima lastnosti, ki so potrebne za normalno uporabo.

Ali je kriv disk (osebno močno dvomim, da ima to kaj veze z diskom) je NEPOMEMBNO! Vsako stvarno napako se da popravit z zamenjavo 'nečesa'. Ampak, če se stranka ne strinja z zamenjavo (uveljavljanje garancije, potencialno čakanje) in hoče uveljavljati stvarno napako, se bo zadeva pač zamenjala z novo oz. povrnila kupnina - stvar izbire kupca.

Kaj servis napiše, je nerelevantno. Servis NE MORE sam zavrniti stvarne napake. Lahko jo zavrne samo sodni izvedenec, ki ga more servis najet (drago za servis). Tega servis v tem primeru ne bo naredil, ker je vsem jasno, da gre za stvarno napako.

Lahko jih pokličeš in jim to poveš in ti bodo z dolgim nosom dali drug prenosnik ali denar (kar pač hočeš), ali pa počakaš 8 dni in potem prijaviš tržnemu inšpektoratu. V drugem primeru jih bo najbrž doletela sočna kazen (odgovorno osebo in ločeno od tega tudi podjetje (mene je, pred mnogimi leti :()). Predlagam prvo rešitev, brez tržnega inšpektorata.

btw.: z njimi komuniciraj samo preko priporočene pošte in hrani kopije, za vsak slučaj.
Eh?

Zgodovina sprememb…

111111111111 ::

BladE_ je izjavil:

Drugo pa, NI vsaka napaka stvarna, potrebo je tudi bralno razumevanje in malo smisla, da zadevo preceniš. Njemu lahko računalnik tudi pade iz rok pa se nikjer ne vidi, disk je pa šel rakom žvižgat, torej ne gre za stvarno napako! Tudi v OPjevem primeru ne gre za stvarno napako, če je res kriv disk! Sploh ne vem zakaj ti razlagam, če je že servis podal takšno mnenje pa še vedno nekaj v tri dni tupiš.


Pri tako kratkem času, JE stvarna napaka. Za disk morajo pa dokazat, da ti je računalnik padel iz rok tako da je vse ostalo nepoškodovano, diska pa ne prebere. Drugače pa imajo današji diski lepo vgrajene senzorje, ki pravočasno odmaknejo glave z magnetne plošče. Servisi velikokrat tupijo vse mogoče, samo da ne bi bilo treba vzet pod stvarno napako, čeprav mislim, da je to stvar prodajalca.

Se pa strinjam z večino, da skoraj gotovo po 2-3 sekundah ni kriv disk, ampak kaj bolj primarnega.

P.S. Vmes sem naredil še nekaj drugega, zato post ni aktualen. :)

Zgodovina sprememb…

blackbfm ::

Drugače pa imajo današji diski lepo vgrajene senzorje, ki pravočasno odmaknejo glave z magnetne plošče.


pri mojem moraš imet sw inštaliran in seveda deluje samo v windowsih..bognedej da ti ne zašteka kej med padcem:))

Hayabusa ::

Silvo je izjavil:

Ja disk se zamenja in fertik...diski pač crkujejo in to je to.
Dobra novica je,da bolje zdaj,ko po poteku garancije:)

lp,S

Če sploh v bios ne moreš, se prej prenosnik ugasne, torej je še kaj drugega kot samo disk...

BladE_ ::

Zadeva gre preveč offtopic... imejte svoj prav.

Zanima me zakaj je potem sploh garancija, če je lahko vsaka okvara/napaka stvarna? Kaj pa potem ni stvarna napaka in za katere napake se uveljavi garancija?
Akcija - Reakcija

Magic1 ::

Garancijo imaš zato, da oni zadevo lahko popravijo, če crkne po več kot pol leta. Če crkne prej, nimaš kaj čakat 45 dni, da oni svoje falirane napake popravljajo in zato imaš stvarno napako. Eno je za nepredvidljive odpovodi v času garancije, drugo proti nategovanju s krš robo.
Magic

Zheegec ::

zakaj si pri 2 tedna starem prenosniku uveljavljal stvarno napako? lenovo ima en mesec po nakupu DOA postopek, kjer se direktno v trgovin zamenja za novega. je pa možno, da tega ni v spletnih trgovinah, v fizičnih je pa sigurno.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

blackbfm ::

doa nima nič s samim načinom nakupa:)

Gregor P ::

Sam bi rad le poudaril za vsak slučaj, da imajo Lakotnik29, imgodei&co 100% prav!!! ... in da prosim ne širiti krive vere:8)


imagodei je izjavil:

Taisti zakon glede stvarnih napak niti od daleč ne omenja kakršnih koli omejitev glede novih/rabljenih aparatov.
... morda le da zakon le govori tudi rabljenih stvareh in skrajša 2-letni na 1-letni rok, ampak tistih začetnih 6 mesecev pa vseeno ostane:
37.b člen
(1) Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izročena.
(2) Če je predmet pogodbe med prodajalcem in potrošnikom rabljena stvar, ne odgovarja prodajalec za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mine leto dni, odkar je bila stvar izročena.
(3) Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Oberyn ::

Jaz sem imel podoben primer na HP prenosniku, le da je trajalo nekje do 30 sekund, preden se je ugasnil. Uveljavil sem DOA in so mi ga zamenjali takoj (prodajalec). Rečeno pa je bilo, da gre za napako na hlajenju najbolj verjetno.

Sicer pa sem stvarno napako uspešno uveljavil recimo pri posodicah za zamrzovanje hrane (v katerih se ni dalo zamrzniti hrane). Taki artikli navadno nimajo garancije. No, vsaj garancijskega lista ne dobiš poleg. Tale stvarna napaka je tako dobra stvar, da se sprašujem, po kakšni napaki je pravzaprav zašla v slovensko zakonodajo.

Gregor P ::

Oberyn je izjavil:

Tale stvarna napaka je tako dobra stvar, da se sprašujem, po kakšni napaki je pravzaprav zašla v slovensko zakonodajo.
... po evropski; v celotni EU mora biti tako urejeno:)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Uveljavljanje stvarne napake / garancije (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
8010642 (570) TOP
»

Zakon o varstvu potrošnikov in rabljen avtomobil (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5917615 (8052) rupsi31
»

Nokia Lumia 625 - stvarna napaka?

Oddelek: Mobilne tehnologije
151671 (1484) fireX88
»

Stvarna napaka LCD TV (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Pomoč in nasveti
27030132 (24926) Okapi
»

HTC HD7 nakup????

Oddelek: Mobilne tehnologije
202077 (1715) Jaži

Več podobnih tem