Forum » Problemi človeštva » Enotni sistem obveščanja? Reševalci 30 minut za nekaj km
Enotni sistem obveščanja? Reševalci 30 minut za nekaj km
hipertija ::
Ob nedavnem grozljivem dogodku se je izkazal še en problem zdravstva. Kaj si mislite, 30 minut od klica iz Ljubljane do Grosuplja. Vzrok v deficitu reševalnih enot? Jaz mislim, da je težava še v nečem drugem:
Pokazala se je še ena slabost, ki me morda malo bolj zanima in bi ji namenil to temo. To je enotni sistem komunikacije in obveščanja, ki med reševalnimi službami ne deluje.
Po mojem mnenju je osnova za delovanje tako pomembnih služb komunikacija med ReCO (center za obveščanje, ki sprejema klice 112) in reševalnimi enotami, zdravstvenimi domovi (tudi zdravniki kdaj pomagajo pri intervencijah), prostovoljnimi in poklicnimi gasilci, helikopterska pomoč itd. Koordinator bi moral biti ReCO, ki bi moral za svoje območje natančno vedeti:
- kje se nahaja posamezna reševalna, helikopterska ali gasilska enota, seveda tudi v kakšnem obsegu lahko pomaga itd. (to verjetno vedo)
- kaj se dogaja na samem kraju intervencije (zelo pomembno), dvomim da ReCO sproti dobiva info
- kdaj je intervencija zaključena in je enota prosta itd.
Nisem prepričan, da to vse funkcionira tako, kot bi se moralo. V dotičnem primeru je bil v osnovi aktiviran zdravnik iz Grosupljega, ReCO ob njegovem posredovanju verjetno sploh ni vedel, kaj se na kraju dogaja, verjetno so bili šele naknadno obveščeni bog si ga ve od koga (morda naknadno od zdravnika), da se potrebuje še reševalno enoto. Zdravnik morda v osnovi sploh ni vedel, ali je reševalna enota aktivirana itd. Možnosti je veliko, kaže pa se vzorec pomanjkanja komunikacije.
Če bi službe, ki so v nekem trenutku skupaj na kraju: npr. prometna nesreča, dotični primer, uporabljale isti sistem zveze in hkrati isto radijsko frekvenco delovanja, potem bi se lahko ReCO in oni sami na kraju aktivno vključevali v pogovor. Seveda bo kdo rekel, da se na intervenciji ne pogovarja, ampak rešuje, in se povsem strinjam, vendar imamo zato na kraju zmeraj vodjo intervencije;
PRIMER pomanjkanja komunikacije, ker vem da ste tudi med nami gasilci: prostovoljni gasilci javijo na ReCO samo izvoz, prihod na kraj in to je to. Navadno na 112 ali pa preko aplikacije vpišejo zaključno poročilo. Je to res dovolj?
In kako imam na koncu rešeno komunikacijo reševalnih služb v slovenskem reševalnem prostoru:
- zdravstveni domovi zelo različno, eni gsm, eni nič, dvomim da kaj veliko delajo na sami intervenciji z ReCO
- reševalne postaje imajo nekateri gsm-e, nekateri ukv, nekateri nič...
- prostovoljci komunicirajo najnujneje z ReCO, ostalo pa interno, če.
- poklicni ne vem kaj uporabljajo
Sistem je dobro nastavljen s tako imenovanim ZARE+ omrežjem, ki pa se ga ne implementira. Gre za digitalni sistem. Z mobilnimi radijskimi terminali (walkie talkie) lahko ReCO ustvarja posamezne skupne pogovore, obveščanja, alarmiranja (pagerji so edina stvar, ki jo implementirajo s PGD-ji) itd. Vse kar je, je to, da se bi moralo vse enote opremiti s temi terminali v avtomobile in v prenosne postaje, jih izobraziti in narediti nek "vzorec" kako peljati komunikacijo od klica do konca intervencije. V primeru digitalnega kolapsa pa ostanejo še vedno analogni sistem preko ZARE omrežja. Slovenija je s tem omrežjem repetitorsko pokrita več kot 95%, tako da ne vidim velike težave.
Policija, vojska, DARS, redarji itd. imajo sistem pogojno dobro rešeno s sistemom TETRA, ki žal nima tako dobre pokritosti, omogoča pa vse kar omogoča zareplus in pa kriptiran zvok za voljo varnosti.
Kakšno je vaše mnenje? Verjetno ste med nami tudi gasilci, reševalci in podobni z izkušnjami.
Pokazala se je še ena slabost, ki me morda malo bolj zanima in bi ji namenil to temo. To je enotni sistem komunikacije in obveščanja, ki med reševalnimi službami ne deluje.
Po mojem mnenju je osnova za delovanje tako pomembnih služb komunikacija med ReCO (center za obveščanje, ki sprejema klice 112) in reševalnimi enotami, zdravstvenimi domovi (tudi zdravniki kdaj pomagajo pri intervencijah), prostovoljnimi in poklicnimi gasilci, helikopterska pomoč itd. Koordinator bi moral biti ReCO, ki bi moral za svoje območje natančno vedeti:
- kje se nahaja posamezna reševalna, helikopterska ali gasilska enota, seveda tudi v kakšnem obsegu lahko pomaga itd. (to verjetno vedo)
- kaj se dogaja na samem kraju intervencije (zelo pomembno), dvomim da ReCO sproti dobiva info
- kdaj je intervencija zaključena in je enota prosta itd.
Nisem prepričan, da to vse funkcionira tako, kot bi se moralo. V dotičnem primeru je bil v osnovi aktiviran zdravnik iz Grosupljega, ReCO ob njegovem posredovanju verjetno sploh ni vedel, kaj se na kraju dogaja, verjetno so bili šele naknadno obveščeni bog si ga ve od koga (morda naknadno od zdravnika), da se potrebuje še reševalno enoto. Zdravnik morda v osnovi sploh ni vedel, ali je reševalna enota aktivirana itd. Možnosti je veliko, kaže pa se vzorec pomanjkanja komunikacije.
Če bi službe, ki so v nekem trenutku skupaj na kraju: npr. prometna nesreča, dotični primer, uporabljale isti sistem zveze in hkrati isto radijsko frekvenco delovanja, potem bi se lahko ReCO in oni sami na kraju aktivno vključevali v pogovor. Seveda bo kdo rekel, da se na intervenciji ne pogovarja, ampak rešuje, in se povsem strinjam, vendar imamo zato na kraju zmeraj vodjo intervencije;
PRIMER pomanjkanja komunikacije, ker vem da ste tudi med nami gasilci: prostovoljni gasilci javijo na ReCO samo izvoz, prihod na kraj in to je to. Navadno na 112 ali pa preko aplikacije vpišejo zaključno poročilo. Je to res dovolj?
In kako imam na koncu rešeno komunikacijo reševalnih služb v slovenskem reševalnem prostoru:
- zdravstveni domovi zelo različno, eni gsm, eni nič, dvomim da kaj veliko delajo na sami intervenciji z ReCO
- reševalne postaje imajo nekateri gsm-e, nekateri ukv, nekateri nič...
- prostovoljci komunicirajo najnujneje z ReCO, ostalo pa interno, če.
- poklicni ne vem kaj uporabljajo
Sistem je dobro nastavljen s tako imenovanim ZARE+ omrežjem, ki pa se ga ne implementira. Gre za digitalni sistem. Z mobilnimi radijskimi terminali (walkie talkie) lahko ReCO ustvarja posamezne skupne pogovore, obveščanja, alarmiranja (pagerji so edina stvar, ki jo implementirajo s PGD-ji) itd. Vse kar je, je to, da se bi moralo vse enote opremiti s temi terminali v avtomobile in v prenosne postaje, jih izobraziti in narediti nek "vzorec" kako peljati komunikacijo od klica do konca intervencije. V primeru digitalnega kolapsa pa ostanejo še vedno analogni sistem preko ZARE omrežja. Slovenija je s tem omrežjem repetitorsko pokrita več kot 95%, tako da ne vidim velike težave.
Policija, vojska, DARS, redarji itd. imajo sistem pogojno dobro rešeno s sistemom TETRA, ki žal nima tako dobre pokritosti, omogoča pa vse kar omogoča zareplus in pa kriptiran zvok za voljo varnosti.
Kakšno je vaše mnenje? Verjetno ste med nami tudi gasilci, reševalci in podobni z izkušnjami.
mirage ::
Jaz ti lahko s prve roke povem, kako je v zdravstvu. Trenutno imaš dva sistema - enote, ki so vključene v dispečerski center (Ljubljana, Maribor, Slovenska Bistrica, Slovenske Konjice, Lenart, Ptuj, Ormož) in enote, ki niso.
Pri enotah, ki so vključene v dispečerijo sitem deluje tako:
klic na 112- prvi dvigne ReCo, ki če je potrebno, klic preveže v dispečerski center (DC) , tam po Slovenskem indeksu za nujno medicinsko pomoč, klic triažirajo in aktivirajo ustrezno enoto - enota, ki jo aktivirajo dobi aktivacijsko sporočilo na DMR postajo in klic na GSM - pri rdeči prioriteti klica (najnujnejši) se stremi, k izvoznemu času pod eno minuto, v reševalni vozilih so montirane tablice, kjer se ti izpišejo podatki o intervenciji ter tudi vklopi navigacija do kraja, na tablici moraš tudi stiskati gumbe da se beležijo statusi (začetek, na kraju intervencije, s kraja intervencije, v bolnišnici, prost)
- v vseh vozilih vključenih v DC so sledilne naprave tako da DC ves čas razpolaga z lokacijami vozil in statusi vozil, tako lahko brez problema prihaja tudi do prehajanja med posameznimi območji, če je neko rešavalno vozilo bližje ali če so nekje vsa zasedena
Pri enotah, ki niso vključene v DC:
klic na 112 - ReCo - vezava v Zdravstveni dom na območju, tam telefon dvigne medicinske sestra oziroma zdravnik ter se odloči kako bojo ukrepali (hišni obisk, izvoz reševalnega vozila itd)
Tu so geografske meje bolj trdo določene in je tudi slabši pregled, kje se kdo nahaja oziroma koliko vozil je prostih zato je prehajanja med območji manj
Pri enotah, ki so vključene v dispečerijo sitem deluje tako:
klic na 112- prvi dvigne ReCo, ki če je potrebno, klic preveže v dispečerski center (DC) , tam po Slovenskem indeksu za nujno medicinsko pomoč, klic triažirajo in aktivirajo ustrezno enoto - enota, ki jo aktivirajo dobi aktivacijsko sporočilo na DMR postajo in klic na GSM - pri rdeči prioriteti klica (najnujnejši) se stremi, k izvoznemu času pod eno minuto, v reševalni vozilih so montirane tablice, kjer se ti izpišejo podatki o intervenciji ter tudi vklopi navigacija do kraja, na tablici moraš tudi stiskati gumbe da se beležijo statusi (začetek, na kraju intervencije, s kraja intervencije, v bolnišnici, prost)
- v vseh vozilih vključenih v DC so sledilne naprave tako da DC ves čas razpolaga z lokacijami vozil in statusi vozil, tako lahko brez problema prihaja tudi do prehajanja med posameznimi območji, če je neko rešavalno vozilo bližje ali če so nekje vsa zasedena
Pri enotah, ki niso vključene v DC:
klic na 112 - ReCo - vezava v Zdravstveni dom na območju, tam telefon dvigne medicinske sestra oziroma zdravnik ter se odloči kako bojo ukrepali (hišni obisk, izvoz reševalnega vozila itd)
Tu so geografske meje bolj trdo določene in je tudi slabši pregled, kje se kdo nahaja oziroma koliko vozil je prostih zato je prehajanja med območji manj
Smrekar1 ::
Ob nedavnem grozljivem dogodku se je izkazal še en problem zdravstva. Kaj si mislite, 30 minut od klica iz Ljubljane do Grosuplja.
ZD Grosuplje ima svojo urgenco, ki je bila verjetno zasedena. Praviloma se odzovejo bistveno prej, do težav pride ko imajo več intervencij naenkrat. Od Ljubljane do Grosuplja ni "nekaj kilometrov", od UKC (kjer se urgenca nahaja) do Grosuplja je dobrih 20 minut vožnje. Rešilec namreč ne začne pri tabli "Ljubljana" kot se običajno meri razdalja v teh primerih. Rešilec gre sicer lahko hitreje kot, ampak dejansko je bilo zakasnitve tu nekje 15 minut, več ne. To je verjetno neučinkovitost dvojnega sistema dispečerjev in lokalnih klicev, ki jo je potrebno odpraviti.
Še to velja samo v primeru, da v tistem trenutku urgentna služba v Ljubljani ni bila polno zasedena.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Smrekar1 ()
hipertija ::
Jaz ti lahko s prve roke povem, kako je v zdravstvu. Trenutno imaš dva sistema - enote, ki so vključene v dispečerski center (Ljubljana, Maribor, Slovenska Bistrica, Slovenske Konjice, Lenart, Ptuj, Ormož) in enote, ki niso.
Pri enotah, ki so vključene v dispečerijo sitem deluje tako:
klic na 112- prvi dvigne ReCo, ki če je potrebno, klic preveže v dispečerski center (DC) , tam po Slovenskem indeksu za nujno medicinsko pomoč, klic triažirajo in aktivirajo ustrezno enoto - enota, ki jo aktivirajo dobi aktivacijsko sporočilo na DMR postajo in klic na GSM - pri rdeči prioriteti klica (najnujnejši) se stremi, k izvoznemu času pod eno minuto, v reševalni vozilih so montirane tablice, kjer se ti izpišejo podatki o intervenciji ter tudi vklopi navigacija do kraja, na tablici moraš tudi stiskati gumbe da se beležijo statusi (začetek, na kraju intervencije, s kraja intervencije, v bolnišnici, prost)
- v vseh vozilih vključenih v DC so sledilne naprave tako da DC ves čas razpolaga z lokacijami vozil in statusi vozil, tako lahko brez problema prihaja tudi do prehajanja med posameznimi območji, če je neko rešavalno vozilo bližje ali če so nekje vsa zasedena
Pri enotah, ki niso vključene v DC:
klic na 112 - ReCo - vezava v Zdravstveni dom na območju, tam telefon dvigne medicinske sestra oziroma zdravnik ter se odloči kako bojo ukrepali (hišni obisk, izvoz reševalnega vozila itd)
Tu so geografske meje bolj trdo določene in je tudi slabši pregled, kje se kdo nahaja oziroma koliko vozil je prostih zato je prehajanja med območji manj
Morda večja težava je komunikacija med različnimi enotami med sabo, ne toliko interno med reco, dispečerjem in vašo enoto.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Rtl-sdr - Tetra/DMR/ZARE - težave/problemi (strani: 1 2 3 )Oddelek: Zvok in slika | 28829 (662) | hipertija |
» | Programiranje Baofeng BF-V9Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 4286 (2802) | hipertija |
» | Rtl-Sdr TunerOddelek: Zvok in slika | 3735 (2242) | veso266 |
» | Tablični računalniki v ga. vozilihOddelek: Pomoč in nasveti | 2187 (1397) | okna |
» | Klic na številko 112 - kako to poteka?Oddelek: Loža | 2151 (1704) | hellomania |