Slo-Tech - Irska vlada resno zasleduje cilj boja proti podnebnim spremembam, zlasti potem ko so v akcijskem načrtu za podnebje ugotovili, da močno zaostajajo. V sklopu nove strategije za zaščito okolja vlada predlaga, da bi bila od leta 2030 prepovedana prodaja novih avtomobilov z motorji z notranjim izgorevanjem. Po besedah okoljskega ministra Richarda Brutona je namreč država trenutno 85-odstotno odvisna od fosilnih goriv.
Ker irske emisije toplogrednih plinov rastejo, so se odločili za odločno ukrepanje. Do leta 2050 želijo postati družba z ničelnimi neto emisijami ogljikovega dioksida. K temu bodo pripomogla tudi električna vozila, ki jih bo do leta 2030 na tamkajšnjih cestah okoli 950.000. Na Irskem je trenutno registriranih 2,7 milijona vozil, od tega 2,1 milijona avtomobilov. Od leta 2025 bo treba tudi na vseh novih parkiriščih, ki niso pred stanovanjskimi stavbami, zagotoviti vsaj 10 odstotkov parkirnih mest s polnilnicami.
Načrti pa gredo še dlje. Od leta 2045 naj bi na Irskem prenehali opravljati tehnične preglede za avtomobile z motorji z notranjim izgorevanjem. Ti so na vozilih, starejših od 10 let, obvezni vsako leto. To pomeni, da bi se zelo hitro poslovili vsi bencinski in dizelski motorji.
Cena elektrike neprekinjeno (ce vzames recimo 10 letno povprecje) pada ze vec kot 100 let. Da se bo ta trend ustavil, je 'extraordinary claim'. Takoj bi stavil proti tvoji trditvi.
A sploh kdo bere? Saj ne bodo prepovedali bencinarje in dizlaše. Še vedno jih boš lahko imel tudi naslednjih 50 let če boš hotel. Edino v trgovinah ne bo več mogoče kupiti novih bencinarjev in dizlažev, še vedno pa bodo prodajali hibride. V hibride pa še vedno tankaš bencin.
No marsikej bo treba še dodelat ampak glej ljudje se vsega navadmo pa vse pogruntamo. Ga ni vrag da tud elektrifikacijo avtomobilov ne bi uspel poštimat tko k je treba. Vse se da če se hoče.
Tudi na irskem piha enkrat več, drugič manj, številke pa so polek tega zavajujoče: so kapacciteta oz koliko bi lahko teoretično oziroma v idelanih pogojih proizvedli v njih v časovni enoti (in ne letno popvprečje v posameznem tipu elektrarne).
Ko piha manj, pa je potrebno realno razpoložljivo kapaciteto (ki je takrat ni dovolj), nadomestiti z baterijo. Z baterijo sem mislil na karkoli, kar shrani energijo v zadostnih količinah za ta namen, recimo prečrpovalne hidroelektrarne.
Torej, ko bodo tistih 7000MW 100% termoelektrarn na fosilna in ostala goriva zaprli, 3000MW ustrezno razširili do prvotne številke + povečane porabe zaradi elketričnih vozil, dokupili baterije za čas ko ne piha ter ustrezno nadgradili električno omrežje za povečan prenos, takrat bodo Irci lahko postali družba z ničelnimi neto emisijami ogljikovega dioksida.
Ni samo Irska, tudi druge vlade zasledujejo cilj boja proti podnebnim spremembam. Toda o kakšnih podnebnih spremembah je to govora? Podnebne spremembe so se v preteklih stoletjih ves čas dogajale.
Imeli smo mrzle in tople zime. Leta 1794/1795, na primer, je bila zelo huda zima, 25. januarja so v Londonu namerili -29 stopinj Celzija. Leta 1833/1834 pa je bila precej topla, suha in mila zima, do sredine februarja ni bilo nobenega mraza.
In kaj se nam obeta v bližnji prihodnosti? Znanstveniki Ameriške vesoljske agencije Nasa opozarjajo na veliko verjetnost nove ledene dobe, kar naj bi nakazovale sončne pege, ki so bile v letošnjem letu doslej odsotne 55 odstotkov leta. Vse to pa dokazuje, da se približujemo pojavu, poimenovanem solarni minimum, ki bo najizrazitejši na prehodu iz leta 2019 v leto 2020.
Ni samo Irska, tudi druge vlade zasledujejo cilj boja proti podnebnim spremembam. Toda o kakšnih podnebnih spremembah je to govora? Podnebne spremembe so se v preteklih stoletjih ves čas dogajale.
Imeli smo mrzle in tople zime. Leta 1794/1795, na primer, je bila zelo huda zima, 25. januarja so v Londonu namerili -29 stopinj Celzija. Leta 1833/1834 pa je bila precej topla, suha in mila zima, do sredine februarja ni bilo nobenega mraza.
In kaj se nam obeta v bližnji prihodnosti? Znanstveniki Ameriške vesoljske agencije Nasa opozarjajo na veliko verjetnost nove ledene dobe, kar naj bi nakazovale sončne pege, ki so bile v letošnjem letu doslej odsotne 55 odstotkov leta. Vse to pa dokazuje, da se približujemo pojavu, poimenovanem solarni minimum, ki bo najizrazitejši na prehodu iz leta 2019 v leto 2020.
Razdalja igra veliko vlogo. Ce gres iz Belfasta do Corka in takoj nazaj, je recimo 900km. Leta 2030 bodo imeli drazji avtomobili verjetno vsaj 500-600 km dosega. Kar pomeni, da bos se enkrat ustavil na superchargerju in polnil recimo iz 15 procentov do 60 procentov. Kar bo trajalo recimo 15 minut. Kar pri 900km ne igra vecje vloge.
In 2018, the United States consumed an average of about 20.5 million barrels of petroleum per day , or a total of about 7.5 billion barrels of petroleum products.
Bi rekel, da nekaterim matematika ne gre prav dobro. Tisto količino, ki jo vojska porabi v celem letu, pokurijo avtomobilisti v manj kot dveh dneh In drugod po svetu ni bistveno drugače.
Ocenjuje se, da je na svetu trenutno okoli 2 milijardi avtomobilov. A si sploh predstavljate koliko nafte pokuri 2 milijardi avtov vsak dan? Bi rekel, da vsaj 10 milijard litrov dnevno, ker je okoli 63 milijonov sodčkov. Načrpa se pa okoli 80 milijonov sodčkov nafte na dan. Avtomobilisti torej sproti pokurimo tri-četrt vse načrpane nafte.
Ko pa začnemo računati koliko svinjarije gre v zrak ko naši avti vsak dan pokurijo 10 milijonov ton nafte pa začne boleti glava.
Ja sej je prav, čim prej na štrom... kdo pa bo podpiral naftarje.
- Olja, masti - Plastika (vse pene, plastični deli, folije, mreže, umetna guma (SBR), izolacija,...) - Voski - Bitumen kot glavno vezivo za asfalt - Razna topila in razredčila... - Kurilc, plin...
Bencin pa dizel sta tukaj pač ena od stranskih derivatov. Bencin z verigami okoli 8C od tu poimenovanje za oktane, dizel pa nekje 16C (Heksadekan - arhaično cetan). Kaj si naredil? Matr boste revolucijo naredil proti petrokemični industriji .
In potem bo živel od česa drugega. Bomo pač delali sestavne dele za vlake in avtobuse.
Rafinerije bodo še vedno kuhale na polno
Itak, na svetu ne nakopljemo dovolj kobalta in ostalega, da bi se vsi vozili na elektriko. Vse skupaj je fantazija in virtue signaling.
UK electric cars will require twice the world’s supply of cobalt A team of scientists has written to the Committee of Climate Change warning that if the UK’s 31.5 million cars are replaced by electric vehicles by 2050, as is currently planned by the Government, this will require almost twice the current annual global supply of cobalt.
The researchers have also calculated that based on the latest ‘811’ battery technology (80 per cent nickel, 10 per cent cobalt, 10 per cent manganese), UK demand for EV batteries will require almost the total amount of neodymium produced globally each year, three quarter’s of the world’s lithium, and “at least half” of the world’s copper.
In potem bo živel od česa drugega. Bomo pač delali sestavne dele za vlake in avtobuse.
Hja, če ne bomo proizvajali topov, bomo pa maslo, kajne? Danes je Fata čistačica, jutri bo kiborginženirka. Just like that.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
In potem bo živel od česa drugega. Bomo pač delali sestavne dele za vlake in avtobuse.
Hja, če ne bomo proizvajali topov, bomo pa maslo, kajne? Danes je Fata čistačica, jutri bo kiborginženirka. Just like that.
Ne, dejmo vztrajat na avtih, ker v fabrki žarometov za avtomobile ne bojo znali naredit žarometov za vlake ipd. Pa ne pozabit na uboge oskrbnike plinskih svetilk javne razsvetljave, jutranje trkalce po oknih, ki zbujajo ljudi, da ne zamudijo v službo in seveda vse oskrbnike konj, ki vlečejo kočije in “tramvaje” javnega prometa (pa ko smo že pri tem, vso množico čistilcev konjskih iztrebkov tega istega javnega prometa).
Mislim da bo Evropa kar v krizi, če ji pade prodaja osebnih vozil v kakršni koli že obliki. Ne se preveč smešit s konjskimi vpregami in uličnimi svetilkami...
Saj, zato pa dejmo vztrajat na napačni poti. Samo da se premika, pa čeprav v rikverc. Posedovanje avtomobila je ena tako neumna stvar, na kateri se glupo ljudstvo finančno izčrpuje na vse možne načine, da kar glava peče (zato pa lahko EU tako dobro živi od tega ko lupi folk globalno). Učinkovit javni prevoz povozi avtomobile kadarkoli, razen v redkih izjemah, če živiš v vukojebini, pa še to samo do prve postaje učinkovitega in kvalitetnega javnega prevoza. Žal je javni prevoz še daleč od učinkovitega, tako da mi ne prihajat s primeri vožnje iz Zgornje v Spodnjo Priritnico.
Načrpa se pa okoli 80 milijonov sodčkov nafte na dan. Avtomobilisti torej sproti pokurimo tri-četrt vse načrpane nafte.
Ko pa začnemo računati koliko svinjarije gre v zrak ko naši avti vsak dan pokurijo 10 milijonov ton nafte pa začne boleti glava.
Imaš link? Največ porabi industrija, ladje, kamioni, vlaki... avtomobili so malenkost.
Se kar prav sliši.
"Passenger or personal mobility-related fuel consumption accounted for 61% of total world transportation energy consumption in 2012. Among the personal mobility modes of transport, light-duty vehicles accounted for 44% of total world transportation energy use, followed by aircraft at 11%. Buses, 2- and 3-wheel vehicles, and rail accounted for 6% of total world transportation energy use." Vir
Osebna vozila (light-duty, kar vključuje tudi SUV-e in pickupe za domačo uporabo), so največji posamični potrošnik energije s 44%. Na drugem mestu so tovornjaki (freight trucks) s 23%.
V povezanem dokumentu imaš potem še dodatne grafke in povzetke za ZDA, za evropske države, ki so v OECD, Kitajsko in še nekaj zanimivih velikih trgov. Pod črto osebni prevoz globalno porabi več energije, kot pa celoten tovorni transport v vseh oblikah skupaj.
Če bi porabo zgolj v tem segmentu zmanjšali za 30%, bi prihranili toliko, kot danes porabijo vsi tovornjaki na vseh cestah na celotnem planetu skupaj.
Kot je morda kdo opazil že v kakšni drugi temi ... vprašanje časa je, kdaj bo vožnja z osebnim vozilom z motorjem z notranjim izgorevanjem postala tako neekonomična, da si je ne bo več praktično nihče privoščil za daljša potovanja, kaj šele za dnevne migracije. Vprašanje je samo to, če bo prehod postopen in boleč po korakih ali pa bo vsa bolečina prišla naenkrat, ko bo zabave konec.
Bravo Irci. Upam da jim bomo sledili tudi drugi. Čim več ljudi na javni prevoz. In nehat poganjat to usrano avtomobilsko in naftno industrijo.
Čakaj malo.... V primeru, da vsi pričnemo uporabljati javni prevoz, se bi število avtobusov močno povečalo. Verjetno mi ni potrebno poudarjati, da avtobusi bolj onesnežujejo okolje, kot avtomobili. S tvojo tezo, ne bi rešili ničesar!
Bravo Irci. Upam da jim bomo sledili tudi drugi. Čim več ljudi na javni prevoz. In nehat poganjat to usrano avtomobilsko in naftno industrijo.
Čakaj malo.... V primeru, da vsi pričnemo uporabljati javni prevoz, se bi število avtobusov močno povečalo. Verjetno mi ni potrebno poudarjati, da avtobusi bolj onesnežujejo okolje, kot avtomobili. S tvojo tezo, ne bi rešili ničesar!
Najbrž en avtobus manj onesnažuje kot 30 avtomobilov(na pol prazen avtobus).
Seveda bi bilo boljše, če bi se izogibali motornim/električnim vozilom kjer se da. Recimo spodbujamo dnevne migracije do 5km(s kolesom tudi 10km), da se spravijo na vozila na lastni pogon(kolo, skiro, rolke..).
Recimo spodbujamo dnevne migracije do 5km(s kolesom tudi 10km), da se spravijo na vozila na lastni pogon(kolo, skiro, rolke..).
Najprej moraš zorat avtoceste in postavit poti, po katerih se ljudje dejansko lahko premikajo, ne da bi jih življensko ogrožali tisti, ki si domišljajo, da so upravičeni do okoljsko in družbeno nevzdržne oblike osebnega prevoza.
Najprej moraš zorat avtoceste in postavit poti, po katerih se ljudje dejansko lahko premikajo, ne da bi jih življensko ogrožali tisti, ki si domišljajo, da so upravičeni do okoljsko in družbeno nevzdržne oblike osebnega prevoza.
Še prej bi morali z njih umakniti tiste, ki si domišljajo, da si jih lahko prilaščajo.
Irska brezogljična? Kakšna norost pa je to? Edino če bodo nagi okrog hodili in travo žrli. Tisti trenutek, ko dajo gate na rit ali kruh v usta, dobijo ogljični odtis. Sliši se pa fajn.
Sicer jurček očitno misli, da je on tisti, ki je brezogljičen. Zato pa tipka oslarije po forumih. Na plastični napravi, s štromom iz TEŠ. Bo že.
Irska brezogljična? Kakšna norost pa je to? Edino če bodo nagi okrog hodili in travo žrli. Tisti trenutek, ko dajo gate na rit ali kruh v usta, dobijo ogljični odtis. Sliši se pa fajn.
Neto brezogljična, je napisano. To pomeni, da je ustvarjanje CO2 tako ali drugače kompenzirano s porabo CO2. To pomeni, da nam, na srečo, še ne bo potrebno prenehati dihati.