» »

Norveška bo prepovedala ogrevanje s kurilnim oljem

Norveška bo prepovedala ogrevanje s kurilnim oljem

Slo-Tech - Medtem ko je boj proti premogu v polnem zagonu v številnih državah, saj njegova uporaba ni problematična le z vidika izpustov ogljikovega dioksida, temveč tudi ali predvsem trdnih delcev, sta nafta in kurilno olje za zdaj še bistveno manj pod drobnogledom. Nekatera mesta se sicer spogledujejo s prepovedjo vožnje dizelskih avtomobilov v mestih, sedaj pa je Norveška napovedala, da bo do leta 2020 prepovedala uporabo kurilnega olja za ogrevanje. Norveška je per capita največja proizvajalka nafte in zemeljskega plina izven Bližnjega vzhoda.

Norveški okoljski minister Vidar Helgesenlaid je dejal, da bodo morali ljudje, ki se grejejo s kurilnim oljem, do leta 2020 poiskati alternative. Ukrep bo veljal tako za nove stavbe kakor tudi stare, tako za domove kakor poslovne stavbe. Norveška priporoča uporabo toplotnih črpalk, ogrevanja na elektriko iz hidroelektrarn ali z lesnimi sekanci. S tem ukrepom želijo zmanjšati izpuste ogljikovega dioksida za 340.000 ton ali 0,6 odstotka.

Okoljevarstvene organizacije ukrep načeloma pozdravljajo, a dodajajo, da je nekoliko paradoksalen. Norveška je že sedaj ena izmed vodilnih držav v boju zoper podnebne spremembe in zmanjševanje izpustov ogljikovega dioksida, hkrati pa ena največjih izvoznic nafte in zemeljskega plina, ki predstavljata kar polovico izvoza te države. Norveška je že lani napovedala, da želi do leta 2025 izkoreniniti avtomobile z motorji z notranjim izgorevanjem.

95 komentarjev

«
1
2

kow ::

"Okoljevarstvene organizacije ukrep načeloma pozdravljajo, a dodajajo, da je nekoliko paradoksalen. Norveška je že sedaj ena izmed vodilnih držav v boju zoper podnebne spremembe in zmanjševanje izpustov ogljikovega dioksida, hkrati pa ena največjih izvoznic nafte in zemeljskega plina, ki predstavljata kar polovico izvoza te države."

Ne vem kje je vidijo paradoks. Norveska nobeni drzavi ne preprecuje zmanjsanje porabe. Ce ne bodo proizvajali Norvezani,
bodo razliko nacrpali drugje.

Machete ::

Zakaj potem preganjajo dilerje droge? Podoben princip.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Furbo ::

Sekance priporočajo? To je še slabše od kurilca.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

kow ::

Furbo je izjavil:

Sekance priporočajo? To je še slabše od kurilca.

Slabse je za kvaliteto zraka, ne pa za neto emisije toplogrednih plinov.

OttoParts ::

Ekonazis are marching on...

Looooooka ::

Za 0,6% bodo šli jebat v glavo davkoplačevalce.
Pred zid postavt pa postrelt.

Furbo je izjavil:

Sekance priporočajo? To je še slabše od kurilca.

Politiki ne rabijo biti pametni.
To je menda že vsem jasno :D

Zgodovina sprememb…

MrStein ::

Oh, slovenci solijo pamet norvežanom.
Pri nas pa se prepiramo, kako spet faktorje na merilcih toplote spremeniti.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

jype ::

MrStein je izjavil:

Oh, slovenci solijo pamet norvežanom.
Pa ne le Norvežanom. Tudi Švicarji jih motijo: otvoritvena predstava Gotthard Tunnel-a

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: Tezaab ()

tikitoki ::

kow je izjavil:

Furbo je izjavil:

Sekance priporočajo? To je še slabše od kurilca.

Slabse je za kvaliteto zraka, ne pa za neto emisije toplogrednih plinov.


A res, srednjerocno je isto. Razen ce mislis, da drevesa rastejo k solata, danes posafis, posekas pa cez par mesecev.

jype ::

kow je izjavil:

Ne vem kje je vidijo paradoks. Norveska nobeni drzavi ne preprecuje zmanjsanje porabe. Ce ne bodo proizvajali Norvezani,
bodo razliko nacrpali drugje.
Tako je, hkrati pa Norvežani vedo, da lahko lastno nafto prodajo precej dražje, kot jih stanejo alternativne oblike ogrevanja.

Glugy ::

Zakaj paradoks?
Oni pač vedo da če folk ne bo kupoval nafte ipd od njih ; bo pa kupoval od drugih. Oni vedo da s tem ko ne bi nobenmu prodajal tega ne bi spremenil volje ostalih držav po spremembi.
Vedo pa kaj je za njih dobr.

Sami ne uporabljajo sranja; če ga pa drugi hočejo jim ga pa rade volje za pravo ceno dajo. Pa imejte sranje če vam paše.

kow ::

@tikitoki
V nekaj letih - saj je vseeno - ce ogljik krozi med atmosfero in rastjem.
Cikel je relativno kratek. Ce pa pocrpas ogljikovodike (nafto) izpod zemlje, pa bo trajalo stoletja?, da se vrne ogljik nazaj.

MrStein ::

Mimogrede, najnižji carbon footprint imajo:
- biomasa (ker porabljen les na novo zraste, vsaj v teoriji)
- veter
- plima
- jedrska
- hidro (ne vedno)

Vse drugo je 10 ali celo 100 krat več.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

...:TOMI:... ::

To je kot, da bi pri nas prepovedal prodajo usteklenične vode. Ja, se strinjam, da je ustekleničena voda brezvezna. Samo imamo toliko dobre vode, da nam res ni treba kupovat plastenk, pač pa samo odpreš pipo.

Norveška je bila hudo revna država, dokler niso odkrili nafte. Nafta jih je potisnila zelo naprej. Poleg tega "pametno delajo" s tem denarjem, tako, da načeloma jih podpiram. Jih na pa ne podpiram pri takih bedarijah. To so res bedarije. Kot se bedarije izjava, da bodo do 2025 brez motorjev z notranjim izgorevanjem. Ene same bedne fore in floskule.
Tomi

jype ::

...:TOMI:... je izjavil:

bedarijah
Videti je, da ti ni jasno, čemu so bogata država.

Magic1 ::

jype je izjavil:

...:TOMI:... je izjavil:

bedarijah
Videti je, da ti ni jasno, čemu so bogata država.

Če imaš rudnik zlata, si težko reven...
Magic

kow ::

Povej to Venezueli.

jype ::

Saj venezuela ni revna, zgolj slabo upravljana.

Na Norveškem so vsi davčni podatki (vključno s podatki vseh fizičnih oseb) javni.

fikus_ ::

"Povej to Venezueli. "

Poleg jypetove "slabo upravljana" velja še, da imajo svinjsko nafto z dosti žvepla in podobnih stvari, ki jih je potrebno v končnem produktu odstraniti. Zato se je izogibajo ali pa mora biti cena nižja.

dronyx ::

Machete je izjavil:

Zakaj potem preganjajo dilerje droge? Podoben princip.

Ja, to je dobra primerjava za Norveško dvoličnost. Dilajo sicer na veliko z drogo, ampak sami jo pa ne uživajo, ker so proti odvisnosti. Se vidimo čez 100 let ko bodo spet samo navadni ribiči.

Spock83 ::

Ja to ti misliš, da bodo ribiči. Do takrat bodo lepo obrnili denar za kasnejša vlaganja. Pa še čist zrak bodo imeli.

jype ::

Njihova politika do drog je sicer zgrešena, se strinjam, ampak saj to lahko popravijo.

MrStein ::

Kako politiko drog pa imajo?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

jype ::

MrStein je izjavil:

Kako politiko drog pa imajo?
Podobna kot Švedska: "Zero tolerance". Kriminalna obsodba, ki zahteva zaporno kazen ali prisilno "zdravljenje" za vsakogar, ki ga dobijo z drogo. "Zdravljenje" zato, ker velika večina "zdravljenih" na koncu konča v zaporu.

tikitoki ::

kow je izjavil:

@tikitoki
V nekaj letih - saj je vseeno - ce ogljik krozi med atmosfero in rastjem.
Cikel je relativno kratek. Ce pa pocrpas ogljikovodike (nafto) izpod zemlje, pa bo trajalo stoletja?, da se vrne ogljik nazaj.


S stalisca cloveskega zivljenja ni kratk cas, stoletja, ce upostevas, da drevo raste in zivi dolgo in ves ta cas veze vedno vec ogljika. Nakar lahko les uporabis za izdelavo predmetov, ki tudi dolgo ostanejo v uporabi.

MrStein je izjavil:

Mimogrede, najnižji carbon footprint imajo:
- biomasa (ker porabljen les na novo zraste, vsaj v teoriji)
- veter
- plima
- jedrska
- hidro (ne vedno)

Vse drugo je 10 ali celo 100 krat več.


Ja, v praksi pa kurijo tam se kaj spornega in nato s pepelim kontaminirajo zemljo.

Sej ena izmed moznosti je, btw, mislite da vsa mehanizaciha lavfa na biodizel?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: tikitoki ()

jlpktnst ::

Najmanjši footprint ima seveda jedrska, potem pa vse ostalo. Biomasa je ok, ker ne vnaša *dodatnega* CO2 v atmosfero - premog/nafta je co2, ki je bil zakopan v davnih časih, če ga bomo spravili nazaj "ven" bo pač temu primerno več co2 v atmosferi in temu primerno podnebje.

Glede Venezuele pa bi dodal, da je poleg slabega upravljanja verjetno še kaj drugega, recimo mednarodne sankcije verjetno ne pomagajo a?

vostok_1 ::

Ljudje, ki omenijo CO2 in onesnaževanje v istem stavku bi morali bit tepeni s palico.

Sicer pa kontradiktorno je, da norvežani prodajajo nafto in pol se hvalijo kako zmanjšujejo CO2 izpuste.
Če bi rekli, prodajamo nafto, ker vas želimo nategnit, bi bilo dosti bolj legitimno.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Okapi ::

tikitoki je izjavil:

kow je izjavil:

Furbo je izjavil:

Sekance priporočajo? To je še slabše od kurilca.

Slabse je za kvaliteto zraka, ne pa za neto emisije toplogrednih plinov.


A res, srednjerocno je isto. Razen ce mislis, da drevesa rastejo k solata, danes posafis, posekas pa cez par mesecev.
FYI, drevesa rastejo kot solata. Kar v enem letu zraste, v enem letu pokuriš.

jype ::

Okapi je izjavil:

FYI, drevesa rastejo kot solata. Kar v enem letu zraste, v enem letu pokuriš.
Tako je - biomase zraste več kot dovolj za cel planet in večina je trenutno CO2 nevtralno zgnije.

Hk416 ::

Okapi je izjavil:

tikitoki je izjavil:

kow je izjavil:

Furbo je izjavil:

Sekance priporočajo? To je še slabše od kurilca.

Slabse je za kvaliteto zraka, ne pa za neto emisije toplogrednih plinov.


A res, srednjerocno je isto. Razen ce mislis, da drevesa rastejo k solata, danes posafis, posekas pa cez par mesecev.
FYI, drevesa rastejo kot solata. Kar v enem letu zraste, v enem letu pokuriš.


Boj se ti takšnega drevesa ter njenih korenin ki ostanejo za njo. To absolutno ni rešitev.

tikitoki ::

Okapi je izjavil:

tikitoki je izjavil:

kow je izjavil:

Furbo je izjavil:

Sekance priporočajo? To je še slabše od kurilca.

Slabse je za kvaliteto zraka, ne pa za neto emisije toplogrednih plinov.


A res, srednjerocno je isto. Razen ce mislis, da drevesa rastejo k solata, danes posafis, posekas pa cez par mesecev.
FYI, drevesa rastejo kot solata. Kar v enem letu zraste, v enem letu pokuriš.


Potem, k posekas gozd, ki je tam rastel vec stoletij in spustis ves vezan ogljik v zrak? Ker tvoja predpostavka, da je neomejeno prazne, rodovitne zemlje, je zmotno. Pravzaprav se kolicina rodovitne zemlje vztrajno krci, vsako leto jo je manj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: tikitoki ()

Okapi ::

Ali pa če bi mogoče drugič malo premislil, preden neko random neumnost prijaviš;((
Za začetek mogoče lahko poguglaš, kaj pomeni letni prirast lesa. FYI, v Sloveniji lahko vsako leto posekaš in skuriš 8 milijonov kubikov lesa, pa ne bo niti enega kvadratnega metra gozda manj.

konspirator ::

A ogrevanje na drva (polena, peleti) bodo Norvežani pustili ?
--

Zgodovina sprememb…

jype ::

konspirator je izjavil:

A ogrevanje na drva (polena, peleti) bodo Norvežani pustili ?
Ne, seveda ne.

konspirator ::

Seems legit, tako kot prodaja peska Arabcu v Saharo.
--

jype ::

(Preberi temo, no.)

...:TOMI:... ::

Mnogo slabše za okolje je ogrevanje na toplotno črpalko. Najbolj dragoceno dobrino oz. energent rabimo za primitivno zadevo; gretje. Elektrika pa pride pozimi samo iz termo in jederskih elektrarn, seveda odvisno od lokacije.
Tomi

jype ::

Jedrske elektrarne so najčistejša oblika pridobivanja električne energije.

energija ::

jype je izjavil:

Jedrske elektrarne so najčistejša oblika pridobivanja električne energije.


Samo jih ne moreš imeti pod islamskim kalifatom ker pride do spontanega alahunuklearbarbuma. Tako da jaz raje živim v jami brez ogrevanja in luči, kot pa da se gremo islamofobno zapiranj mej sirijskim otrokom in ženskam ki bežijo pred brutalno civilno vojno v afriki.

konspirator ::

...:TOMI:... je izjavil:

Mnogo slabše za okolje je ogrevanje na toplotno črpalko. Najbolj dragoceno dobrino oz. energent rabimo za primitivno zadevo; gretje. Elektrika pa pride pozimi samo iz termo in jederskih elektrarn, seveda odvisno od lokacije.

V Norveški pride elektrika tudi iz HE, katerih imajo v izobilju, zato se lahko gredo kraljično na zrnu graha.
--

...:TOMI:... ::

jype je izjavil:

Jedrske elektrarne so najčistejša oblika pridobivanja električne energije.


A to je taka floskula, kot je polnjenje avta ekološko nesporno, če ga polnimo z elektriko.

Jure, najčistejša gor ali dol, predlagam da prevzameš odpadke zastonj, ki bodo nastali pri pridobivanju JE. Saj so čisti, ane. Oziroma, da se javiš na vpoklic, ko bo razneslo naslednjo in bo katastrofa.
Tomi

Invictus ::

...:TOMI:... je izjavil:


Jure, najčistejša gor ali dol, predlagam da prevzameš odpadke zastonj, ki bodo nastali pri pridobivanju JE. Saj so čisti, ane. Oziroma, da se javiš na vpoklic, ko bo razneslo naslednjo in bo katastrofa.

Jaz bi jih, seveda za plačilo, pa mi jih ne dajo.

Jedrske elektrarne še ni razneslo.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Geho ::

Invictus je izjavil:

...:TOMI:... je izjavil:


Jure, najčistejša gor ali dol, predlagam da prevzameš odpadke zastonj, ki bodo nastali pri pridobivanju JE. Saj so čisti, ane. Oziroma, da se javiš na vpoklic, ko bo razneslo naslednjo in bo katastrofa.

Jaz bi jih, seveda za plačilo, pa mi jih ne dajo.

Jedrske elektrarne še ni razneslo.


*cough* černobil *cough* fukušima *cough cough*

Saj če bi jih tako rad imel pri sebi, pa se preseli v kako skladišče teh odpadkov, pa tistih visokoradioaktivnih, pa reci da jih boš čuval in da te plačajo... no ne bodo te dolgo plačevali...

kingsix ::

jype je izjavil:

MrStein je izjavil:

Kako politiko drog pa imajo?
Podobna kot Švedska: "Zero tolerance". Kriminalna obsodba, ki zahteva zaporno kazen ali prisilno "zdravljenje" za vsakogar, ki ga dobijo z drogo. "Zdravljenje" zato, ker velika večina "zdravljenih" na koncu konča v zaporu.


Ne na pamet...

Massacra ::

"Hidroelektrarne so Združeni narodi lani razglasili za nezelene in neobnovljive vire energije".

Kaj pa je s tem?

A se še komu zdi, da so dejanja Norveške precejšnja hipokrizija?

perci ::

Invictus je izjavil:

...:TOMI:... je izjavil:


Jure, najčistejša gor ali dol, predlagam da prevzameš odpadke zastonj, ki bodo nastali pri pridobivanju JE. Saj so čisti, ane. Oziroma, da se javiš na vpoklic, ko bo razneslo naslednjo in bo katastrofa.

Jaz bi jih, seveda za plačilo, pa mi jih ne dajo.

Jedrske elektrarne še ni razneslo.

Kaj pa zate pomeni, da jedrsko elektrarno raznese?

T-h-o-r ::

jype je izjavil:

Jedrske elektrarne so najčistejša oblika pridobivanja električne energije.

seveda

dokler se reaktor ne pregreje in za 100.000 let vse v krogu x kilometrov neha obstajati
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: T-h-o-r ()

Markoff ::

Je že kdo Norvežanom prišepnil, da kurjenje njihove nafte v npr. Braziliji povzroča povsem enake izpuste kot kurjenje iste nafte na Norveškem? Če hočejo biti eco-nazis to the core, naj zapečatijo vrtine in onemogočijo uporabo te nafte komurkoli. To bo pravi ukrep. Resda bodo ukrepa veseli naši savdski, ruski in ameriški prijatelji, saj bodo hitro nadomestili izpad ali pa povišali prihodke pri isti količini črpanja, pa smo spet back to square one.

Sicer bodo Norvežani ob takem ukrepu čez par 10 let, ko skurijo naftni denar, spet na slanikih in solati, but hey, eco-nazism comes with a price!
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Markoff ::

jype je izjavil:

...:TOMI:... je izjavil:

bedarijah
Videti je, da ti ni jasno, čemu so bogata država.

Razen nafte in nizke stopnje korupcije se mi ne sanja, zakaj so tako bogati.

Tako lenega naroda svet ne vidi vsak dan. Tam gor dejansko delajo Slovenci, Bosanci, Kosovarji, Sirci, Iračani, ni da ni. Domačina ob delu nad 24°C pobere kap, 1 minuta nadurnega dela je mobing. Za vikende vsi spakirajo ob jezera, kjer ribarijo, piknikarijo in lenarijo. Z izjemo te aktivnosti cele dneve vse generacije samo še buljijo v pametne telefone.

Tako o njih sosed, ki dela gor terensko že 5 let in je videl celo Norveško naprej in nazaj 10x. Seveda o njih pove tudi veliko pozitivnih stvari, a delovne etike med njimi še ni našel.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

V letu 2018 izpusti ogljikovega dioksida najvišji doslej (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
7617556 (14933) zmaugy
»

Norveška bo prepovedala ogrevanje s kurilnim oljem (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
9525731 (18903) MrStein
»

Slovenija po letu 2030 brez novih avtomobilov na nafto in bencin (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
27787359 (79283) AštiriL
»

Volkswagen pojasnjuje ozadje afere z izpusti (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
12739109 (34763) fujtajksel
»

IPCC: drugi in tretji del poročila o podnebnih spremembah

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
178423 (6738) Truga

Več podobnih tem