Slo-Tech - Včeraj zvečer je bilo v mestu Tempe v Arizoni Uberjevo avtonomno vozilo udeleženo v prometni nesreči, zaradi katere je podjetje začasno prekinilo vsa testiranja svojih samovozečih avtomobilov. Po za zdaj zbranih podatkih je bil povzročitelj prometne nesreče voznik drugega vozila, ki je odvzelo prednost Uberjevemu športnemu terencu Volvo, ko je ta vozil v avtonomnem načinu. Nastala je precejšnja gmotna škoda na samovozečem vozilu in še dveh običajnih avtomobilih, poškodovanih pa ni bilo.
Zaradi resnosti nesreče je Uber prenehal vse preizkuse samovozečih vozil, dokler se okoliščine ne razjasnijo. V Uberjevem vozilu je bil tudi voznik, ki pa ni uspel pravočasno prevzeti nadzora nad vozilom, da bi preprečil nesrečo. To je prva resna nesreča pri visokih hitrostih, ki se je zgodila Uberjevim vozilom.
Te sicer Uber od lanskega decembra preizkuša v Arizoni, potem ko so se sporekli z regulatorji v Kaliforniji. Uber je namreč vztrajal, da ne potrebuje posebnega dovoljenja za samovozeče avtomobile, ker imajo ti ves čas prisotnega voznika, ki lahko prevzame nadzor. Kalifornijski urad za motorna vozila ni bil istega mnenja, zato je Uber svoj vozni park 16 vozil Volvo XC90 prepeljal v Arizono, kjer teh birokratskih težav niso imeli. Poleg tega Uber samovozeče avtomobile testira tudi v Pittsburghu.
V Uberjevem vozilu je bil tudi voznik, ki pa ni uspel pravočasno prevzeti nadzora nad vozilom
Uber je namreč vztrajal, da ne potrebuje posebnega dovoljenja za samovozeče avtomobile, ker imajo ti ves čas prisotnega voznika, ki lahko prevzame nadzor.
Poškodvanih ni bilo oseb. Bila so poškodovana vozila. Samovozeča vozila ne bodo nikoli do teme mere varna, da bi lahko v resnici samodejno vozila, ker jim ne morejo obesit ok senzorjev in kamer, ker niso sposobna odločanja in reagiranja na nepredvidene dogodke.
Poškodvanih ni bilo oseb. Bila so poškodovana vozila. Samovozeča vozila ne bodo nikoli do teme mere varna, da bi lahko v resnici samodejno vozila, ker jim ne morejo obesit ok senzorjev in kamer, ker niso sposobna odločanja in reagiranja na nepredvidene dogodke.
Ne vidim ničesar, kar bi bremenilo uberjev avto. Voznik drugega avtomobila se je zaletel v avtonomno vozilo. Prepovemo vožnjo ljudem? Ker očitno človek ni bil sposoben odločat in reagirat na nepredviidene dogodke (beri upoštevanje predpisov samovozečega avtomobila).
Po za zdaj zbranih podatkih je bil povzročitelj prometne nesreče voznik drugega vozila, ki je odvzelo prednost Uberjevemu športnemu terencu Volvo.
Avto je zaznal nevarnost hitreje kot jo je zmožen človek. Človek v tej situaciji bi odreagiral šele ko bi pred seboj videl, da sta se dva zaletela, k temu prištej še čas preden začne zavirat. Tesla je na to opozoril še preden sta se avta zaletela.
" Samovozeča vozila ne bodo nikoli do teme mere varna, da bi lahko v resnici samodejno vozila, ker jim ne morejo obesit ok senzorjev in kamer, ker niso sposobna odločanja in reagiranja na nepredvidene dogodke. "
V nepredvidljivih dogodkih se tud ljudje nepredvidljivo odzovejo. Nekateri se odzovejo pravilno nekateri napačno. Bistveno je da samovozeče vozilo ni povzročitelj nesreče. To da se v smislu kurative škodo poskuša zmanjšat z drugimi prijemi je pa dodatna funkcija nikakor pa ne elementarna. Ne morš zdej rečt da so samovozeča vozila manj varna zarad tega ker sekundarne funkcije nimajo tako velikega prilagoditvenega razpona kot pri ljudjeh + tud ta razpon ti ne pomaga da bi se ljudje zanesljivo samoprilagodil pravilno.
Kar na bruhanje mi gre, ko vidim kaj nam vsiljujejo! Pa ne samo za normalno vsakodnevno rabo ampak tudi v avto športu. Pa elektro motorji, DRS,....kot,da je izdelovanje baterije popolnoma okolju prijazno. Sploh pa mi gre na K, ko slišim,da me bo avto sam dostavil na cilj. Kam gre ta kur*evi svet?! Da ne pozabim na neko deljenje avtomobilov (car sharing). To je enako, kot, da bi si delil mojo žensko z enim zašvicanim pedrajsom. Ne HVALA, ne potrebujem tega sranja!!
Poškodvanih ni bilo oseb. Bila so poškodovana vozila. Samovozeča vozila ne bodo nikoli do teme mere varna, da bi lahko v resnici samodejno vozila, ker jim ne morejo obesit ok senzorjev in kamer, ker niso sposobna odločanja in reagiranja na nepredvidene dogodke.
ti ves, kaj pomeni beseda nikoli? ti ves, da senzor in kamera nista namenjena odlocanju? za vecinski del varnega vozila je zadostno zgolj zadosti dobro zaznavanje okolice. in to lahko ta vozila za danes delajo bolje od cloveka.
Kar na bruhanje mi gre, ko vidim kaj nam vsiljujejo! Pa ne samo za normalno vsakodnevno rabo ampak tudi v avto športu. Pa elektro motorji, DRS,....kot,da je izdelovanje baterije popolnoma okolju prijazno. Sploh pa mi gre na K, ko slišim,da me bo avto sam dostavil na cilj. Kam gre ta kur*evi svet?! Da ne pozabim na neko deljenje avtomobilov (car sharing). To je enako, kot, da bi si delil mojo žensko z enim zašvicanim pedrajsom. Ne HVALA, ne potrebujem tega sranja!!
saj ne rabis sledit. bos pac kupil avto, ki te lahko ubije, namesto avta, ki bo sam bremzal, ko bodo tvoji refleksi odpovedali. se nekaj cajta bodo na voljo cenejsi avti s slabsimi varnostnimi ocenami. pa hcerki bos kupil zanic avto, ki ponoci v dezju ne bo gledal na to, da ne bo zavila cez rob ceste ali cez sredinsko crto v tovornjak, in bos ponoci mirno spal, ker bos vedel, da si prisparal 2000 eur.
Samovozeči avtomobili ne bodo tržno zanimivi dokler ne bo "pametnih" cest. Mark my words.
kako "mark my words"? saj ne govoris o prihodnosti, govoris o sedanjosti in ze sedaj se vec kot ocitno motis. volvo, tesla, bmw, mercedes, lexus itd. vsi igrajo na karto varnosti iz vidika preventive, torej avtonomnih varnostnih sistemov. prav tako igrajo na karto udobnejse voznje, ko vozniku ni vec treba vozit na dolocenih razmerah (avtoceste, zastoji, itd.). ce to ne bi bilo trzno zanimivo, ne bi bilo v ponudbi in kupci za to ne bi placevali premiuma.
Poškodvanih ni bilo oseb. Bila so poškodovana vozila. Samovozeča vozila ne bodo nikoli do teme mere varna, da bi lahko v resnici samodejno vozila, ker jim ne morejo obesit ok senzorjev in kamer, ker niso sposobna odločanja in reagiranja na nepredvidene dogodke.
A niso tebi podobni geniji napovedovali nekaj takega tudi za dvoboje med človekom in računalnikom v šahu in goju? Dr. Watson se je prav tako izkazal kot boljši diagnostik od najboljših človeških zdravnikov. In to že v zori AI.
Ne apliciraj svojih intelektualnih zmožnosti na zmožnosti človeštva, prosim.
Kar na bruhanje mi gre, ko vidim kaj nam vsiljujejo! Pa ne samo za normalno vsakodnevno rabo ampak tudi v avto športu. Pa elektro motorji, DRS,....kot,da je izdelovanje baterije popolnoma okolju prijazno. Sploh pa mi gre na K, ko slišim,da me bo avto sam dostavil na cilj. Kam gre ta kur*evi svet?! Da ne pozabim na neko deljenje avtomobilov (car sharing). To je enako, kot, da bi si delil mojo žensko z enim zašvicanim pedrajsom. Ne HVALA, ne potrebujem tega sranja!!
Samovozeči avtomobili ne bodo tržno zanimivi dokler ne bo "pametnih" cest. Mark my words.
Nobody cares about your words. Še sam jih boš jutri pozabil.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
V Uberjevem vozilu je bil tudi voznik, ki pa ni uspel pravočasno prevzeti nadzora nad vozilom
Uber je namreč vztrajal, da ne potrebuje posebnega dovoljenja za samovozeče avtomobile, ker imajo ti ves čas prisotnega voznika, ki lahko prevzame nadzor.
To o prevzemu kontrole ima več nians sivega (črnega). Če vidiš, da avto nekam čudno leze, mu zagrabiš volan in ga popraviš. Tako kot v avtošoli inštruktor popravlja kandidata za izpit.
Če te pa hipoma nekdo butne v bok, nimaš niti časa reagirati, kaj se je zgodilo.
Jaz upam, da jih ne bo na cesti se vsaj 30let. Voznika se nekako preberes kaj namerava naredit, ce te je opazil itd.. na podlagi tega se odlocis kako bi izpeljal manever (recimo vkljucevanje na meji izsiljevanja v krozni). Za avtonomno vozilo pa ne bos nikoli vedel kako bo reagiralo. Vsaka firma bo imela drugacen algoritem. Vsekakor avtonomna + klasicna vozila ne spadajo skupaj. Ko/ce pa bodo 100% samo avtonomna bo ql. Vseeno upam, da tega ne bom dozivel. Rad vozim in rad f*kam, zato si nebi nikoli privoscil avtonomno vozilo, zeni pa ne vibratorja ali celo avtonomnega ljubimca
Največji problem bo dokler bodo kombinirani samovozeči in človeko vozeči avtomobili. Ko bodo vsi avti samovozeči, bodo med seboj komunicirali in bodo prometne nesreče, zastoji ipd. preteklost. Komaj čakam...
Kar na bruhanje mi gre, ko vidim kaj nam vsiljujejo! Pa ne samo za normalno vsakodnevno rabo ampak tudi v avto športu. Pa elektro motorji, DRS,....kot,da je izdelovanje baterije popolnoma okolju prijazno. Sploh pa mi gre na K, ko slišim,da me bo avto sam dostavil na cilj. Kam gre ta kur*evi svet?! Da ne pozabim na neko deljenje avtomobilov (car sharing). To je enako, kot, da bi si delil mojo žensko z enim zašvicanim pedrajsom. Ne HVALA, ne potrebujem tega sranja!!
Najprej izraziš skrb za naravo takoj v naslednjem stavku pa poveš, da ti dol visi za okolje. A v avtobusu, vlaku, bolnišnici se pa ne usedeš na zašvican sedež?
@jeanmike Ce nisi zelo mlad, tega verjetno ne bos dozivel. Dokler dokoncajo razvoj, pridobijo dovoljenja (vsaka drzava posebej), zacnejo proizvodnjo itd bo trajalo.. potem pride faktor kupne moci (tak avto bo na zacetku verjetno zelo drag) in sele nato, bi se v parlamentu lahko odlocili, da v roku 10ih let, nebi bilo vec mozno registrirat neavtonomno vozilo. In spet.. to se ne bo zgodilo nikoli. Zakaj? Ker bodo v prometu se vedno udelezeni kolesarji, motoristi in pesci. Torej human faktor ne bo nikoli iznicen in zato bodo se vedno nesrece, zastoji in smrtne zrtve. Therefore bodo avtonomna vozila primerna za dolocene skupine ljudi (starejsi, invalidi itd..) ostali se pa bomo morali navaditi predvidevat dejanja avtonomnih vozil. Upam da bodo po zakonu morala biti posebno oznacena (rumena crta okoli avta or smth.)
Jaz upam, da jih ne bo na cesti se vsaj 30let. Voznika se nekako preberes kaj namerava naredit, ce te je opazil itd.. na podlagi tega se odlocis kako bi izpeljal manever (recimo vkljucevanje na meji izsiljevanja v krozni). Za avtonomno vozilo pa ne bos nikoli vedel kako bo reagiralo. Vsaka firma bo imela drugacen algoritem. Vsekakor avtonomna + klasicna vozila ne spadajo skupaj. Ko/ce pa bodo 100% samo avtonomna bo ql. Vseeno upam, da tega ne bom dozivel. Rad vozim in rad f*kam, zato si nebi nikoli privoscil avtonomno vozilo, zeni pa ne vibratorja ali celo avtonomnega ljubimca
Vedel boš. Avtonomno vozilo vozi po predpisih. Človeka ne moreš vedno prebrati. Nikoli ga ne moreš prebrati. Lahko le ugibaš kaj bo naredil. Pri avtonomnem vozilu se lahko vsaj zanašaš, da ne bo prišlo do nesreče zaradi človeškega faktorja - utrujenost, telefoniranje, nepozornost, takšni in drugačni problemi, ki človeka odvrnejo od zbranosti. Večja verjetnost je da te bo počil avto v katerem je človek kot avtonomno vozilo.
Avto bo lahko popolnoma avtonomen samo v izoliranem okolju. V vseh ostalih situacijah bo vedno nekaj narobe. Klasična cesta žal ni izolirano okolje.
Že obstoječi ai avti te demantirajo. Imajo bistveno manj nesreč/kilometer kot človek. In ne poznam primera kjer bi bilo za nesrečo krivo avtonomno vozilo.
@xmetallic Jaz govorim o real life situaciji. Pusti pisarniske simulacije v idealnem svetu. Dejstvo je, da je izsiljevanje prednosti v mestih postalo vsakdan. Ce ne izsilis na kroznem, lahko cakas tudi 1h in jih dobis se po gobcu od tistega za tabo. Izkusnje so nas naucile kdaj je relativno varno izsilit prednost. Ocenimo hitrost drugega vozila, opazamo njegov pogled (ce nas je opazil), spremljamo ce pospesuje itd (to vse naredimo instantno podzavestno). Na podlagi teh informacij speljemo ali pocakamo, drugi voznik pa lahko kulturno zmanjsa hitrost. Ce bi se tam prvic srecal z avtonomnim vozilom bi pocakal, ker nebi vedel ce bi manever sel skozi. Ce bi bilo avtonomno vozilo na mojem mestu in upostevalo cpp, bi tam stalo 1h in naredilo zastoj. Pac primer.. Vem da so varni ampak si ne predstavljam takega avta v centru LJ ali Kopra v rush hour. Avtonomno vozilo mislim, da se ni zakrivilo nesrece, ni pa nujno da je nebi moglo prepreciti.
drugacen algoritem za kaj? za to, da zapelje cez sredinsko crto? te izsili na kriziscu? prehiteva v skarje? ti vozi za ritjo?
ne vem, kaj bluzis. cestno prometni predpisi so znani in ceprav so v praksi dostikrat neizvedljivi, ni med stroko nobenih resnih prerekanj, kako naj se stvar obnasa in kaksne so smernice pri klasicni defenzivni voznji.
drugacen algoritem za kaj? za to, da zapelje cez sredinsko crto? te izsili na kriziscu? prehiteva v skarje? ti vozi za ritjo?
ne vem, kaj bluzis. cestno prometni predpisi so znani in ceprav so v praksi dostikrat neizvedljivi, ni med stroko nobenih resnih prerekanj, kako naj se stvar obnasa in kaksne so smernice pri klasicni defenzivni voznji.
Drugacen algoritem za reagiranje v nepredvidljivih situacijah, drugacen algoritem za predvidevanje itd.. fck.. cpp ni vse na cesti. Ce bos izsilil prednost janezu, bo ta refleksno zavremzal in resil situacijo, bo tudi avtonomno vozilo? Po cppju mu ni potrebno. Na kriziscu bi zavil levo, 200m za tabo en mulc vozi 120 in bo vsak cas menjal pas, da te prehiti. Voznik bo pocakal, bo tudi avtonomno vozilo? Bo razumelo da bo mlad idiot prehiteval, ne pa se zaletel v rit? O takem tipu algoritmov govorim
Drugacen algoritem za reagiranje v nepredvidljivih situacijah, drugacen algoritem za predvidevanje itd.. fck.. cpp ni vse na cesti. Ce bos izsilil prednost janezu, bo ta refleksno zavremzal in resil situacijo, bo tudi avtonomno vozilo? Po cppju mu ni potrebno. Na kriziscu bi zavil levo, 200m za tabo en mulc vozi 120 in bo vsak cas menjal pas, da te prehiti. Voznik bo pocakal, bo tudi avtonomno vozilo? Bo razumelo da bo mlad idiot prehiteval, ne pa se zaletel v rit? O takem tipu algoritmov govorim
Avtonomno vozilo je sposobno zavirati bistveno hitreje kot človek. V delčku sekunde lahko prepračuna vse možne izhode in se odloči za najbolj učinkovitega. Človek mora takoj nekaj naredit, nima časa pregledat vse možne situacije, pogledat v stranska ogledala ali se lahko umakne na stran, pogledat v vzratno ogledalo ali lahko sunkovito zavira. Poleg tega pri človeku moramo upoštevat še čas preden se človek sploh zave, da se bo zaletel.
Avtonomno vozilo predvideva situacije še preden se te zgodijo. Če oceni, da obstaja velika verjetnost da pride do trka lahko pripravi zavore na sunkovito zaviranje še preden je potrebno sploh zavirat.
Človek ni nikoli bil ustvarjen za volan. Poleg tega se težko osredotoči le na vožnjo. Avtonomno vozilo je svetlobna leta varnejše od vozila, ki ga vozi človek.
Tudi ta point razumem, stvar je v temu KAJ se bo vozilo odlocilo. In to se bo glede na situacije razlikovalo med proizvajalci. Verjetno bojo po tem dobivali ncap zvezdice v prihodnosti:))
Izkazalo se bo, da je z vožnjo podobno kot z avtomatskim prevajanjem jezikov.
V 50-h letih so recimo napovedalovali, da bo možno jezike odlično računalniško prevajati v roku desetih let. Potem so pa počasi ugotovili, da računalnik zelo težko razbere namen sporočila, če nima nobene podlage in ne razume sveta okoli sebe.
Današnja samovozeča vozila so nekje na nivoju Google translate, kjer se skuša s statističnimi prijemi doseči nek približen prevod. Nobeden računalnik pa še vsaj 20 let ne bo mogel razumeti ravnanj in reakcij udeležencev v prometu, ker preprosto nima nobenega razumevanja človeških interakcij v vsakdanjem svetu.
Človek ni nikoli bil ustvarjen za volan. Poleg tega se težko osredotoči le na vožnjo. Avtonomno vozilo je svetlobna leta varnejše od vozila, ki ga vozi človek.
Ne, ni!
Morda kdaj bo, a sedaj še vedno ni!
Pomagala da, popolnoma samostojna vožnja ne!
Plus, da obstaja še veliko neodgovorjenih vprašanj glede odgovornosti, glede slabega programiranja, glede programiranja nemogočih situacij (kdo je več vreden voznik ali otrok na cesti), glede hackanja, glede zasebnosti, glede načrtnega zaletavanja specifčnih ljudi, itd.?
Poškodvanih ni bilo oseb. Bila so poškodovana vozila. Samovozeča vozila ne bodo nikoli do teme mere varna, da bi lahko v resnici samodejno vozila, ker jim ne morejo obesit ok senzorjev in kamer, ker niso sposobna odločanja in reagiranja na nepredvidene dogodke.
Jaz mislim ravno obratno in sicer, da bi bila ravno za nepredvidljive in nevarne situacije boljša avtonomna vozila. Ker lahko reagirajo skoraj instantno in tudi nasplošno prej detektirajo nevarnosti, ker ne pišejo sms-ov, jejo sendvičev, itd.
Ce bi se kdaj zgodilo, da bi bila vsa vozila avtonomna (recimo cez kakih 100 let), ne vidim potrebe po osebnem vozilu. Uporabil bi javni prevoz, kateri bi bil tocen kot urca, saj zastojev, nesrec itd, nebi bilo.
Poškodvanih ni bilo oseb. Bila so poškodovana vozila. Samovozeča vozila ne bodo nikoli do teme mere varna, da bi lahko v resnici samodejno vozila, ker jim ne morejo obesit ok senzorjev in kamer, ker niso sposobna odločanja in reagiranja na nepredvidene dogodke.
Jaz mislim ravno obratno in sicer, da bi bila ravno za nepredvidljive in nevarne situacije boljša avtonomna vozila. Ker lahko reagirajo skoraj instantno in tudi nasplošno prej detektirajo nevarnosti, ker ne pišejo sms-ov, jejo sendvičev, itd.
Vprasanje ce pravilno zaznajo nevarnost. Za zdj si upam trdit, da ga ni avtonomnega vozila, ki bo bolje prebralo dejanja janeza, kot pa izkusen voznik. No way.
Ce bi se kdaj zgodilo, da bi bila vsa vozila avtonomna (recimo cez kakih 100 let), ne vidim potrebe po osebnem vozilu. Uporabil bi javni prevoz, kateri bi bil tocen kot urca, saj zastojev, nesrec itd, nebi bilo.
Določen del nesreč, zastojev bo vedno, saj niso vse nesreče posledica človeških dejavnikov.
Imaš tudi primer, ko je skala padla na avtomobil, tega nobeno avtonomno vozilo ne bi preprečilo...
Glede na to, da se govori, da bi bile potem lahko hitrosti višje, ker bi avtomobili komunicirali med seboj, bi bilo še več mrtvih v takem primeru.
Vem, da je primer ekstremno redek, ampak takih ekstremno redkih primerov je lahko še kar nekaj...
Imaš tudi primer, ko je skala padla na avtomobil, tega nobeno avtonomno vozilo ne bi preprečilo...
Kako si pa to lahko tako prepričan?
Skala ki pada proti cesti, kjer bi se potencialno lahko znašlo vozilo, je verjetno precej lahko opaziti (če nisi človek), in preprečiti, da avto sploh pride v takšno pozicijo.
o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.
Kar na bruhanje mi gre, ko vidim kaj nam vsiljujejo! Pa ne samo za normalno vsakodnevno rabo ampak tudi v avto športu. Pa elektro motorji, DRS,....kot,da je izdelovanje baterije popolnoma okolju prijazno. Sploh pa mi gre na K, ko slišim,da me bo avto sam dostavil na cilj. Kam gre ta kur*evi svet?! Da ne pozabim na neko deljenje avtomobilov (car sharing). To je enako, kot, da bi si delil mojo žensko z enim zašvicanim pedrajsom. Ne HVALA, ne potrebujem tega sranja!!
Največja ironija je ko nam serjejo z nekimi eko sranji. Ko bo avto rosfrei material potem bo to pomenilo napredek, saj je material trd, ni potrebno štrihanje lakiranje...že samo po 5 ih letih kabli za senzorje pri zavorah preparijo, kako bo šele s temi skropucali.
Si pozabila, da med nami obstajajo antivaxerji? Obstaja dokaj velika skupina ljudi, ki se jim fučka za varnost.
Zato morajo obstajati dokaj stroge regulacije, preden se podamo v novoodkrite vode avtonomnih vozil. Da ne bomo kupovali kitajskih mačkov v žaklju, ki bodo odpovedali ob prvem izzivu.
Stroge regulacije dušijo razvoj. Ja vem, če bi vse lahko potekalo idelano, bi bilo idealno. 100% ziheraštvo v obstoječem svetu pomeni samo vodo na mlin zaustavitvi vsega napredka.
o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.
Preveč filozofirate. Ko bodo avtomobili vsaj 5 let na cesti oziroma ga bodo potrošniki koristili vsaj 5 let bomo dejansko videli rezulatete. Ali bodo to samo vozila višjega cenovnega razreda? Ker pri nižjih in srednjih sem prepričan da bo kvaliteta izdelave enaka kot je sedaj. En senzor ne bo deloval pravilno in si lahko mrtev.
Težava je v tem da vsi samo gledajo ergonomičnost in avtonomijo baterij, ne pa recimo tistih malih žic (senzorjev), termostatov... Pleh sam po sebi pa ko pleh pička. Do tretje zime je ok, kasneje pa če ni zaščite podvozja in koloteka z dinitolom gnije ko pes. Že na golf 5 so bili problemi z lučko za airbag. So zamenjali software, plačal 150€ pa je še vedno svetila.
Poškodvanih ni bilo oseb. Bila so poškodovana vozila. Samovozeča vozila ne bodo nikoli do teme mere varna, da bi lahko v resnici samodejno vozila, ker jim ne morejo obesit ok senzorjev in kamer, ker niso sposobna odločanja in reagiranja na nepredvidene dogodke.
Ne vidim ničesar, kar bi bremenilo uberjev avto. Voznik drugega avtomobila se je zaletel v avtonomno vozilo. Prepovemo vožnjo ljudem? Ker očitno človek ni bil sposoben odločat in reagirat na nepredviidene dogodke (beri upoštevanje predpisov samovozečega avtomobila).
Po za zdaj zbranih podatkih je bil povzročitelj prometne nesreče voznik drugega vozila, ki je odvzelo prednost Uberjevemu športnemu terencu Volvo.
Avto je zaznal nevarnost hitreje kot jo je zmožen človek. Človek v tej situaciji bi odreagiral šele ko bi pred seboj videl, da sta se dva zaletela, k temu prištej še čas preden začne zavirat. Tesla je na to opozoril še preden sta se avta zaletela.
Tesla je zaviral sele ko sta trcila in nic prej. Nekje je bilo govora da so pri tesli sami rekli da se je vklopilo zaviranje v sili. Torej nobenega predvidenega dogodka ni zaznal.
Glede na to, da se govori, da bi bile potem lahko hitrosti višje, ker bi avtomobili komunicirali med seboj, bi bilo še več mrtvih v takem primeru.
Če bodo avtomobili komunicirali med seboj bo to le zmanjšalo možnost prometne nesreče, ne povečalo. Hitrost niso težava pač pa ljudje, ki zletijo na prehitevalni pas z 90km/h. Za njimi pa vozi avto s 160km/h. Nesreč na avtocesti je manj kot nesreč na lokalnih cesta. Glede na tvojo izjavo bi nesreč moralo biti več, ker višje hitrosti = več nesreč. Pa temu ni tako. Če bi znali voziti po predpisih omejitev na avtocestah ne bi potrebovali. Ker imaš loleke, ki zletijo na prehitevalni pas 1. brez da preverijo če je varno 2. s hitrostjo 90km/h, to v Sloveniji ni mogoče.
Tesla je zaviral sele ko sta trcila in nic prej. Nekje je bilo govora da so pri tesli sami rekli da se je vklopilo zaviranje v sili. Torej nobenega predvidenega dogodka ni zaznal.
Tesla je zaznal nevarnost preden je prišlo do trka. Če bi vklopil slušalke bi slišal pisk še preden sta se zaletela. Zavirati je začel šele takrat ko je bilo to potrebno. Tle ni point kdaj je avto začel zavirati (stvar algoritma, lahko bi nastavili da takoj ko zazna nevarnost začne ustavljat) ampak da je zaznal nevarnost, ki je 99.5% ljudi ne bi.
Tesla je voznika s piskom opozoril na nevarnost. Ker voznik ni reagiral je avto sprožil zasilno zaviranje.