Forum » Na cesti » Življenska doba gum ?
Življenska doba gum ?
...:TOMI:... ::
Nisi pa uposteval, da so to avti, ki jih kradejo najvec niti nisi uposteval morebitnih nepredvidenih stroskov, ki so posledica vecjega nepredvidenega popravila ali nesrece. Znesek hitro naraste.
Tomi
smacker ::
...:TOMI:... je izjavil:
Nisi pa uposteval, da so to avti, ki jih kradejo najvec niti nisi uposteval morebitnih nepredvidenih stroskov, ki so posledica vecjega nepredvidenega popravila ali nesrece. Znesek hitro naraste.
Joj, kako sem lahko to pozabil. Če ti avto 2x ukradejo in ga 3x sesuješ, maš 5000 stroška na leto. Res boljše da peš hodiš -.-
Al maš ti mogoče kristalno kroglo, ki ti bolj točno pove, kolk NEPREDVIDENIH stroškov boš mel z avtom??
Zgodovina sprememb…
- spremenil: smacker ()
...:TOMI:... ::
Samo hotel sem povedat, da se dogaja to vsakodnevno in da je treba tudi to nekako vzeti v zakup. Saj ce se nic ne zgodi, potem tvoj izracun drzi.
Verjetnost, da ti crkne nekaj, kar ni samo 1 mehanikova ura dela in 6 eur za rezervni kos je pri novih avtih kar velika.
Verjetnost, da se nekdo zaleti je tudi kar velika, ce si vsakodnevno v prometu.
Verjetnost s krajo je pa taka kot je.
Vsega tega ni, ce uporabljas javni prevoz. Tam tocno ves, koliko stane karta in vse ostalo te ne zanima. Kar pri avtu niti slucajno ne mores predvidet.
Verjetnost, da ti crkne nekaj, kar ni samo 1 mehanikova ura dela in 6 eur za rezervni kos je pri novih avtih kar velika.
Verjetnost, da se nekdo zaleti je tudi kar velika, ce si vsakodnevno v prometu.
Verjetnost s krajo je pa taka kot je.
Vsega tega ni, ce uporabljas javni prevoz. Tam tocno ves, koliko stane karta in vse ostalo te ne zanima. Kar pri avtu niti slucajno ne mores predvidet.
Tomi
smacker ::
Vedno v življenju se lahko pojavijo nepredvideni stroški. Računat nepredvidene stroške je nemogoče (vsaj jaz ne poznam pametne formule za to). Za take stvari imaš pač neko rezervo na računu (magari limit na banki), s katero pokrivaš popravila avta, pralnega stroja,... Sej ti ne crkne vse naenkrat, tak da zadošča neka splošna rezerva za nepredvidene dogodke v življenju.
Drugače pa na Cliotu do 120kkm nimaš kaj menjavat. Kaka cinšpula če maš res smolo (cca. 100eur). Ostale stvari (ležaji, auspuh, fedre,...) so posledica neprimerne uporabe avta.
Pri nesrečah je pa tak, da če si jo ti povzročil je tvoja napaka. Treba prevzet odgovornost in plačat. Če jo je kdo drug, pa ti nimaš nekih stroškov, samo kup sitnosti in malo bencina za urejanje stvari. Če si ne zaupaš, še pljuneš tistih 100eur/leto za kasko, pa maš mir.
---
Sry za offtopic, dajmo se k temi vrnit... OPja zanima kdaj mora gume menjat
Drugače pa na Cliotu do 120kkm nimaš kaj menjavat. Kaka cinšpula če maš res smolo (cca. 100eur). Ostale stvari (ležaji, auspuh, fedre,...) so posledica neprimerne uporabe avta.
Pri nesrečah je pa tak, da če si jo ti povzročil je tvoja napaka. Treba prevzet odgovornost in plačat. Če jo je kdo drug, pa ti nimaš nekih stroškov, samo kup sitnosti in malo bencina za urejanje stvari. Če si ne zaupaš, še pljuneš tistih 100eur/leto za kasko, pa maš mir.
---
Sry za offtopic, dajmo se k temi vrnit... OPja zanima kdaj mora gume menjat
šernk ::
če nimate za menjat gume na vsake 3-4 leta, potem je čas da prodate avto in si omislite manjšega. za mojega prejšnjega je prišla continentalka 65eur/kom. zimska 60eur/kom.
to je zneslo 500eur na 4 leta., če to razdelim na cca 80k km kar sem jih v povprečju naredil z dvema kompletoma gum znese strošek gume 0,63 eur na 100km, glede na bencin ni to nič.
to je zneslo 500eur na 4 leta., če to razdelim na cca 80k km kar sem jih v povprečju naredil z dvema kompletoma gum znese strošek gume 0,63 eur na 100km, glede na bencin ni to nič.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
jalovec09 ::
Ob prilagojeni hitrosti so tud 10 let stare gume solidne, ko pa se vozi dinamično pa si hitro lahko v jarku.
Vedno primerjajte isti način vožnje in rabljene vs nove gume.
Vedno primerjajte isti način vožnje in rabljene vs nove gume.
šernk ::
Ob prilagojeni hitrosti so tud 10 let stare gume solidne, ko pa se vozi dinamično pa si hitro lahko v jarku.
Vedno primerjajte isti način vožnje in rabljene vs nove gume.
način vožnje pri gumah nima kaj dosti veze.
pri predvidenih situacijah se prilagodiš gumi, problem nastane ko pride do nepredvidene situacije. tam pa recimo 8 let stara guma proti 3 leta stari odpove in bo v mokrem ustavila 15m pozneje. to zna pa o marsičemu že odločat.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
eko_2k4 ::
Mogoče malo off topic, ampak ima zveze z gumami.
Poleti (avgusta), ko je bilo zunaj 30+, sem za hec pred blokom na parkirišču gledal, koliko avtov ima zimske gume... in bil neprijetno šokiran - naštel sem jih 13 od 22 parkiranih.
Potem sem čisto pretresen od te statistike še nekaj časa gledal parkirane avte po drugih ljubljanskih ulicah in vedno prišel na >50% takih z zimskimi.
Pokazalo se je tudi pravilo: na novih(ejših) avtih so bile bolj letne.
Sklep: na novih so jih dobili original gor, potem pa ko so bile za v smeti so se pa celo leto vozili z zimskimi in tako varčevali na menjavah 2x letno.
Kaj pa vaša opažanja?
PS. Pozimi skoraj ne vidim več avta z letnimi gumami z LJ registracijo.
Poleti (avgusta), ko je bilo zunaj 30+, sem za hec pred blokom na parkirišču gledal, koliko avtov ima zimske gume... in bil neprijetno šokiran - naštel sem jih 13 od 22 parkiranih.
Potem sem čisto pretresen od te statistike še nekaj časa gledal parkirane avte po drugih ljubljanskih ulicah in vedno prišel na >50% takih z zimskimi.
Pokazalo se je tudi pravilo: na novih(ejših) avtih so bile bolj letne.
Sklep: na novih so jih dobili original gor, potem pa ko so bile za v smeti so se pa celo leto vozili z zimskimi in tako varčevali na menjavah 2x letno.
Kaj pa vaša opažanja?
PS. Pozimi skoraj ne vidim več avta z letnimi gumami z LJ registracijo.
otago ::
Potrebno upostevat, da eni delajo, npr. moji sorodniki po 8k km na leto. Corsa. A naj zdaj na vsaka 4 leta menjajo oba kompleta? Eni penzionisti, delavci na minimalcu pac nimajo denarja za luksuz. Ce je avto garaziran, profila dovolj, plus ne povsem cunga lunga znamka, tudi menjava na 7-8 let ni problematicna. Sploh ce se vozi ergonomicno in v skladu s cestnimi razmerami.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: otago ()
...:TOMI:... ::
Tudi ce delajo malo km, postane guma stara. Za male avte je cena ene gume tam od 35 eur dalje. Ce pa nimajo 280 eur/4 leta, klub temu, da so penzionerji, potem je to zalostno. Naj prodajo avto.
Kot je zalostna ugotovitev eko_2k4, ki ugotavlja, da folk vozi zimske gume poleti. Jaz se zgrozen zaradi tega, ker vem, da se bo nekdo zaletel vame ravno zaradi slabih gum in/ali bremz. In da je velika verjetnost za to!
To so osnove! Primerne gume, zavore in podvozje so vec kot pol avta. Za moje pojme so tehnicni pregledi v tem pogledu premalo strogi. Treba bi bilo spremenit zakonodajo.
Ko je pa treba kupit nov avto in odsteti zajetne denarje, takrat ni problema. Ko pa je treba dati denar za vzdrzevanje, pa je kriza.
Kot je zalostna ugotovitev eko_2k4, ki ugotavlja, da folk vozi zimske gume poleti. Jaz se zgrozen zaradi tega, ker vem, da se bo nekdo zaletel vame ravno zaradi slabih gum in/ali bremz. In da je velika verjetnost za to!
To so osnove! Primerne gume, zavore in podvozje so vec kot pol avta. Za moje pojme so tehnicni pregledi v tem pogledu premalo strogi. Treba bi bilo spremenit zakonodajo.
Ko je pa treba kupit nov avto in odsteti zajetne denarje, takrat ni problema. Ko pa je treba dati denar za vzdrzevanje, pa je kriza.
Tomi
otago ::
4x40eur/guma + 20 montaza = 180 krat 2x.. za to da gredo 3x na teden v trgovino nekaj km vstran, pa 1x na teden v 20 km mesto npr. k zdravniku. Pa gre za avto star 7-8 let, ko gredo tudi druge stvari k vragu. Novega si ne morejo kupit.
V prometu imas taksne in drugacne voznike s taksnimi in drugacnimi avtomobili.
V prometu imas taksne in drugacne voznike s taksnimi in drugacnimi avtomobili.
smacker ::
No mojstri, ki ste pametni pa mečete stran 3-4leta stare gume z prevoženimi 20kkm, dajte naslove. Pridem po njih in jih brezplačno odpeljem
Samo napihovanje in trollanje!
Samo napihovanje in trollanje!
šernk ::
in kaj ti bodo gume v povprečju z 3-4mm profila? si še eden tistih ki nimaš za vzdrževanje avta?
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
...:TOMI:... ::
Jaz imam trenutno 5 let stare letne in prav tako zimske in gredo spomladi oboje v smeti. Spomladi pa kupim nove letne, jeseni pa nove zimske.
Imam jeklene felte z zimskimi in lite, na katerih so letne gume, tako, da vsaka premontaza odpade. Razen, ce je treba centrirat kaj, vendar do sedaj sem to moral 2x ker sem zvil feltno.
Imam jeklene felte z zimskimi in lite, na katerih so letne gume, tako, da vsaka premontaza odpade. Razen, ce je treba centrirat kaj, vendar do sedaj sem to moral 2x ker sem zvil feltno.
Tomi
zk_eu ::
...:TOMI:... je izjavil:
Jaz imam trenutno 5 let stare letne in prav tako zimske in gredo spomladi oboje v smeti. Spomladi pa kupim nove letne, jeseni pa nove zimske.
Imam jeklene felte z zimskimi in lite, na katerih so letne gume, tako, da vsaka premontaza odpade. Razen, ce je treba centrirat kaj, vendar do sedaj sem to moral 2x ker sem zvil feltno.
Čisto tako, zaradi popustov se ti splača narediti ravno obratno :P. Se pravi jeseni letne in pomladi zimske. Čeprav sem tudi jaz pri tem malomaren :).
Drugače pa eni res komplicirate in mečete stran gume, ki so še popolnoma v redu. Nekdo je lepo napisal, na odgovorno vožnjo vplivajo številni dejavniki, ne samo gume in potrebno je gledati na vse. Seveda pa je vsak sam gospodar svojega denarja in odgovoren zase :).
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: zk_eu ()
blink ::
Zadnjič sem nekaj bral da povprečna pnevmatika zdrži cca 50.000km oz. po 4 letih zaradi zastarelosti jo je dobro menjat.Če recimo da imaš zimsko letne pomeni, da najkasneje po 4 letih jih je dobro zanenjat, saj narediš v tem času cca 60.000km. Če pa imaš ločene zimske in letne jih moraš zamenjat po cca 30.000 km zaradi zastaranja po 4 letih ! :)
:) Nevem, vendar meni se zdi, da je ta podatek marketniško usmerjen zato da se gume čimpogosteje prodajajo, saj ne vidim potrebe tako pogoste menjave.
Res je odvisno od načina vožnje, vendar ne vidim težav če ima guma dober profil in je stara recimo 6-7 let ? ... Naj bi se spemenile lastnosti gume in posledično ni več tako varnja, vendar sklepam, da to velja če dirkaš in ne za normalno vožno?... ali ?
Zamenjaš jih, ko imaš na letnih samo še 1,6mm profila, na zimskih pa 3mm oz. opaziš kakršnekoli resne mehanske/UV/toplotne poškodbe. Bolj preprosto ne gre. Življenjsko dobo napišejo, ker nekaj morajo napisati pa tudi v interesu jim je da bi jih menjal čimbolj pogosto. Jaz se vozim z 12 let starimi zimskimi (dolga leta so bile skladiščene in jih želim porabiti) in ni nobenih problemov. Vozim po omejitvah z varnostno razdaljo, nervozneži bi temu rekli "penzionistična vožnja".
jalovec09 ::
Na svojwem imam celo leto zimske gume, sm pa iz hribov doma.
saj ravno to sm mislu.
Ob prilagojeni hitrosti so tud 10 let stare gume solidne, ko pa se vozi dinamično pa si hitro lahko v jarku.
Vedno primerjajte isti način vožnje in rabljene vs nove gume.
način vožnje pri gumah nima kaj dosti veze.
pri predvidenih situacijah se prilagodiš gumi, problem nastane ko pride do nepredvidene situacije. tam pa recimo 8 let stara guma proti 3 leta stari odpove in bo v mokrem ustavila 15m pozneje. to zna pa o marsičemu že odločat.
saj ravno to sm mislu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jalovec09 ()
Netrunner ::
Saj po zakonu lahko imaš dva para različnih gum kaj ne ? ... v smislu da imaš sprednji dve drugačne od zadnjih dveh. Potentako je ena vmesna varjanta še najbolj optimalna gledano cena/varnost in sicer da kot je že nekdo omenil da cca vsake dve leti kupiš samo par pnevmatik katere daš na sprednja pogonska kolesa, in sprednja daš zadaj. Res da so vse 4 pomembne vendar vseeno se mi zdi da so sprednje pomembnejše. (vsaj pri vozilih na sprednji pogon)
...:TOMI:... ::
Vazno je, da jih izmenjujes, da das sprednje gume naslednje leto zadaj in obratno. Tako imas priblizno enako obrabljene in ko so zanic, so zanic vse.
Tomi
smacker ::
Mišljenje, da so spredne pomembnejše je rahlo zavajujoče. Pri speljevanju in zaviranju res, v ovinkih pa so zadnje pomembnejše. Sprednje lahko upravljaš z volanom in ko odnaša sprednje, lahko to hitro popraviš. Ko odnese zadek, je veliko težje vlovit avto.
Jaz jih premenjam vsako sezono, da so pribl. enako obrabljene in ko kupim nove, vzamem vse 4.
Jaz jih premenjam vsako sezono, da so pribl. enako obrabljene in ko kupim nove, vzamem vse 4.
jalovec09 ::
zk_eu ::
Kako je pa drugače z obrabo zimskih. Recimo od novembra do aprila, ko naredim menjavo, naredim nekje 10.000 km. Je to realno pričakovati 1 mm obrabe ali je to utopija?
Sem zmerni voznik. Po AC se vozim do 100 km/h, razen, ko je potrebno prehitevati.
Mogoče komu neumno vprašanje, ampak res me zanima.
Sem zmerni voznik. Po AC se vozim do 100 km/h, razen, ko je potrebno prehitevati.
Mogoče komu neumno vprašanje, ampak res me zanima.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
Utk ::
Gume zamenjas ko zacutis da ne drzijo vec, najbolj se pozna v drugi na mokri cesti na kakem parkiriscu ali kroziscu. Drzat pa nehajo veliko pred uradno minimalnem profilu. No, odvisno tudi od starosti ja. Za zimske je pa se bolj enostavno, razen ce je zima brez snega.
Netrunner ::
Kako je pa kaj t nalitimi oz. obnovljenimi gumami ? ...sam se jih raje izogibam, čeprav nevem če upravičeno.
mihec87 ::
No mojstri, ki ste pametni pa mečete stran 3-4leta stare gume z prevoženimi 20kkm, dajte naslove. Pridem po njih in jih brezplačno odpeljem
Samo napihovanje in trollanje!
Zakaj bi ti jih šenkal, če jih lahko prodam na avto.net
...:TOMI:... je izjavil:
Jaz imam trenutno 5 let stare letne in prav tako zimske in gredo spomladi oboje v smeti. Spomladi pa kupim nove letne, jeseni pa nove zimske.
Imam jeklene felte z zimskimi in lite, na katerih so letne gume, tako, da vsaka premontaza odpade. Razen, ce je treba centrirat kaj, vendar do sedaj sem to moral 2x ker sem zvil feltno.
Čisto tako, zaradi popustov se ti splača narediti ravno obratno :P. Se pravi jeseni letne in pomladi zimske. Čeprav sem tudi jaz pri tem malomaren :).
Drugače pa eni res komplicirate in mečete stran gume, ki so še popolnoma v redu. Nekdo je lepo napisal, na odgovorno vožnjo vplivajo številni dejavniki, ne samo gume in potrebno je gledati na vse. Seveda pa je vsak sam gospodar svojega denarja in odgovoren zase :).
Točno to na cesti nisi sam in nimaš vpliva na vse situacije in v tej nepredvideni situaciji še kako prav pride guma na katero se lahko zaneseš...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: mihec87 ()
zk_eu ::
Kako je pa kaj t nalitimi oz. obnovljenimi gumami ? ...sam se jih raje izogibam, čeprav nevem če upravičeno.
Ravno zadnjič sem se pogovarjal o tem. Rotal so bojda odlični za eno zimo in popolnoma varne. Se pa veliko hitreje obrabljajo. Jaz imam drugače zadržek zaradi tega, ker ne veš katero znamko gume boš dobil in letnik. Oni dejansko gumo pobrusijo in na novo nalijejo profil. To pomeni, da lahko imaš 4 različne znamke in 4 različne letnike, čeprav si kupil vse pri enem in isti letnik.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
krneki0001 ::
Aston_11 ::
Jaz imam ene 205/16/60 letne, tretjo ali četrto sezono vožene, če hočeš, so tvoje za simbolično plačilo enako vrednosti menjave gum (25 EUR), ker so še na avtu. /60 ali 55, pozabil, koliko je.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Aston_11 ()
Markus386 ::
4 leta ali 4mm, kar pride prej, kilometrov ne stejem.
Imam pa 195/65/15 tako da je med cangslang in najboljsimi na ADAC nekje 10eur/kom razlike, tako da vzamem "najboljse" tisto leto. Imam pa na 2 kompleta felten.
Sem pa nazadnje 4leta stare TS830 prodal za 100eur, in placal 240eur za nove ts850, tako da je bil dober dil :)
Imam pa 195/65/15 tako da je med cangslang in najboljsimi na ADAC nekje 10eur/kom razlike, tako da vzamem "najboljse" tisto leto. Imam pa na 2 kompleta felten.
Sem pa nazadnje 4leta stare TS830 prodal za 100eur, in placal 240eur za nove ts850, tako da je bil dober dil :)
solatko ::
Fantje preberite si tole
http://www.sava-avto.si/SAVAAVTO,,servi...
Sam imam že kakšnih 20 let v gumah samo mešanico plinov in vam lahko iz lastnih izkušenj povem, da guma s plinom, ni po petih letih nič bolj trda, kot nova.
Glavni problem gum je namreč kisik in olje, ki ga s filanjem dobiš iz kompresorja.
Druga odlična lastnost teh plinov je, da so bolj raztezljivi, kot zrak, zato je ob vožni čez luknjo, rob,.... površina celotne gume na cesti.
Tretja lastnost plina je, da se ne greje, med še tako zahtevno vožnjo, na vročem asfaltu ali soncu, ostanejo gume hladne.
Lega na cesti, je zaradi plina veliko boljša.
Novi avtomobili priznanih znamk imajo po defaultu, v gumah plinsko mešanico, opazi pa se to na različnih barvah pokrovčkov ventilov - zelena, rdeča, rumena in plava - z zrakom so praviloma črni ali srebrni.
Fotr je z avtom delal cca 3000 km/letno. Gume je moral menjat na vake 4-5 let, s skoraj nedotaknjenim profilom, ko pa sem ga prepričal, da naj da plin, je po 6-ih letih ugotovil, da se oprijem na cesti ni čisto nič spremenil od novih. Pa je bil zelo dinamični voznik, ne kakšna stara počasnela.
In še nekaj je pri plinu, če vozilo dolgo stoji na mestu, gume ne ratajo bulaste - zaležane, kar se zgodi pri zraku.
http://www.sava-avto.si/SAVAAVTO,,servi...
Sam imam že kakšnih 20 let v gumah samo mešanico plinov in vam lahko iz lastnih izkušenj povem, da guma s plinom, ni po petih letih nič bolj trda, kot nova.
Glavni problem gum je namreč kisik in olje, ki ga s filanjem dobiš iz kompresorja.
Druga odlična lastnost teh plinov je, da so bolj raztezljivi, kot zrak, zato je ob vožni čez luknjo, rob,.... površina celotne gume na cesti.
Tretja lastnost plina je, da se ne greje, med še tako zahtevno vožnjo, na vročem asfaltu ali soncu, ostanejo gume hladne.
Lega na cesti, je zaradi plina veliko boljša.
Novi avtomobili priznanih znamk imajo po defaultu, v gumah plinsko mešanico, opazi pa se to na različnih barvah pokrovčkov ventilov - zelena, rdeča, rumena in plava - z zrakom so praviloma črni ali srebrni.
Fotr je z avtom delal cca 3000 km/letno. Gume je moral menjat na vake 4-5 let, s skoraj nedotaknjenim profilom, ko pa sem ga prepričal, da naj da plin, je po 6-ih letih ugotovil, da se oprijem na cesti ni čisto nič spremenil od novih. Pa je bil zelo dinamični voznik, ne kakšna stara počasnela.
In še nekaj je pri plinu, če vozilo dolgo stoji na mestu, gume ne ratajo bulaste - zaležane, kar se zgodi pri zraku.
Delo krepa človeka
Zgodovina sprememb…
- spremenil: solatko ()
krneki0001 ::
Ni važno kakšen plin je v gumi, vedno bo ratala jajčasta, če bo dlje časa vozilo stalo na istem mestu.
Če bi prebral tvojo linkano stran, bi prebral tudi to:
Kako so potem ti plini bolj raztezljivi kot zrak, kot si ti napisal? Manj so raztezljivi.
Če bi prebral tvojo linkano stran, bi prebral tudi to:
Zato dušik zagotavlja konstanten tlak v pnevmatikah, ne glede na temperaturo, saj ni občutljiv na temperaturne razlike oziroma se ne krči ali razteza
Kako so potem ti plini bolj raztezljivi kot zrak, kot si ti napisal? Manj so raztezljivi.
solatko ::
nebivedu - Bolj so elastični, prej pridobijo potrebno obliko, oziroma se pritisk na neko točko, hitreje in bolje razporedi, imaš na netu študije, pa se mi jih ne da iskat.
Preštudiraj, kako deluje pritisk na zračno mešanico in potem na plinsko. Je ogromna razlika.
Ko zapelješ v ovinek, se guma napolnjena z zrakom, na določenem delu podlage dvigne, pri plinu ostane v vseh razmerah na cesti, enako je, ko zapelješ v luknjo, guma s plinom se uleže po celotni površini, z zrakom, se ne prilagodi tako hitro.
Tudi ko vozilo, ki ima plin v gumah, zaziblješ, se precej dlje umirja.
Nekatere voznike ta nestabilnost moti in ne marajo plina, saj je občutek, kot da lebdi avto v ovinkih, dokler se ga ne navadiš, kar zoprno, ko pa prviš pripelješ v kak ovinek prehitro in se že vidiš v škarpi, pa ne daš plina nikoli več stran.
Najprej so začeli te pline uporabljat v gumah vojaških avionov, potem pa se je to preselilo v F1 in nato v splošno uporabo.
Zadeva ni draga in plačaš polnjenje samo pri menjavi gum, potem pa hodiš vsake toliko preverit tlak in pri mojih avtih ni bilo nikoli potrebe po dofilanju.
Preštudiraj, kako deluje pritisk na zračno mešanico in potem na plinsko. Je ogromna razlika.
Ko zapelješ v ovinek, se guma napolnjena z zrakom, na določenem delu podlage dvigne, pri plinu ostane v vseh razmerah na cesti, enako je, ko zapelješ v luknjo, guma s plinom se uleže po celotni površini, z zrakom, se ne prilagodi tako hitro.
Tudi ko vozilo, ki ima plin v gumah, zaziblješ, se precej dlje umirja.
Nekatere voznike ta nestabilnost moti in ne marajo plina, saj je občutek, kot da lebdi avto v ovinkih, dokler se ga ne navadiš, kar zoprno, ko pa prviš pripelješ v kak ovinek prehitro in se že vidiš v škarpi, pa ne daš plina nikoli več stran.
Najprej so začeli te pline uporabljat v gumah vojaških avionov, potem pa se je to preselilo v F1 in nato v splošno uporabo.
Zadeva ni draga in plačaš polnjenje samo pri menjavi gum, potem pa hodiš vsake toliko preverit tlak in pri mojih avtih ni bilo nikoli potrebe po dofilanju.
Delo krepa človeka
...:TOMI:... ::
To je nateg. V zraku je ze tako ali tako zelo velik del dusika. Pa ce bi bilo tole res, bi morali z vakumom izsesati ves zrak in ga nadomestiti s to mesanico, ce bi zelel 0 % kisika ipd.
Kaj pa pnevmatika zunaj? A od zunaj se ne stara? Od zunaj pa ni vpliva nanjo? Dej, malo zdrave pameti.
Na soncu se ne segreva?
Plinska enacba vedno velja, tako, da o nekih lastnostih govoriti je tu brezveze, s tem lahko nategnejo samo naivne.
Olja je tako malo v mesanici z zrakom, da ni omembe vredno. Poleg tega je komplet pnevmatika bolj "umazana" od masti, s katero ti namazejo gumo pri motazi. Sami nategi...
Kaj pa pnevmatika zunaj? A od zunaj se ne stara? Od zunaj pa ni vpliva nanjo? Dej, malo zdrave pameti.
Na soncu se ne segreva?
Plinska enacba vedno velja, tako, da o nekih lastnostih govoriti je tu brezveze, s tem lahko nategnejo samo naivne.
Olja je tako malo v mesanici z zrakom, da ni omembe vredno. Poleg tega je komplet pnevmatika bolj "umazana" od masti, s katero ti namazejo gumo pri motazi. Sami nategi...
Tomi
krneki0001 ::
Solatko s plinom je guma manj raztegljiva. Ni toliko raztezanja kot z zrakom. Zato imaš manj raztezanja gume na toploti in ob udarcih, kar pomeni manj poškodb gume samo zaradi raztezanja in manj uhajanja plina iz gume.
Če pa boš zapeljal na 2cm kamen pri 130kmh, je pa vseeno ali imaš plin ali pa zrak v gumi, bo guma odskočila in bo še 56m v zraku, brez oprijema, preden se spet dotakne tal.
To kar pa ti trdiš, pa jaz izkoriščam pozimi, ko spustim gumo na 1.8 ali še manj barov pritiska (normalno pa je med 2.5 in 2.7 bara). Guma se razleze po cestišču, bočnica na gumi začne drajsat po cestišču, vendar ker je narezana (offroad gume), da dodaten oprijem, ker je profil samočistilen, se sneg bolj izločuje iz profila in s tem zagotavlja optimalen oprijem v vseh pogojih.
TOMI, tisto ni mast, je žajfnca.
Če pa boš zapeljal na 2cm kamen pri 130kmh, je pa vseeno ali imaš plin ali pa zrak v gumi, bo guma odskočila in bo še 56m v zraku, brez oprijema, preden se spet dotakne tal.
To kar pa ti trdiš, pa jaz izkoriščam pozimi, ko spustim gumo na 1.8 ali še manj barov pritiska (normalno pa je med 2.5 in 2.7 bara). Guma se razleze po cestišču, bočnica na gumi začne drajsat po cestišču, vendar ker je narezana (offroad gume), da dodaten oprijem, ker je profil samočistilen, se sneg bolj izločuje iz profila in s tem zagotavlja optimalen oprijem v vseh pogojih.
TOMI, tisto ni mast, je žajfnca.
Machete ::
Preseneča me, da se rabljene gume tako prodajajo. Oo
Revščina ali škrtost?
Revščina ali škrtost?
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
Netrunner ::
Plin ima vsekakor drugačne lastnosti od zraka. Kako pa do res dejansko vpliva na življensko dobo je vprašljivo. Je kdo že testiral en par napolnit s plinom drugi par z zrakom in nato primerjati če je dejansko akkšna razlika po npr 3 letih ?
Načeloma bi morali redno kontrolirati pritisk v pnevmatikah in ga po potrebi prilagodit obremenitvi avtomobila. A to kdo dejansko počne ?? .. Večinoma kontrolira pritisk samo ob zimsko/letni menjavi, se pravi 1x letno in mogoče še 1x preden grejo na morje oz. daljšo pot. Da bi pa kdo, to redno počel glede na obremenitev avtomobila še nisem slišal.
Načeloma bi morali redno kontrolirati pritisk v pnevmatikah in ga po potrebi prilagodit obremenitvi avtomobila. A to kdo dejansko počne ?? .. Večinoma kontrolira pritisk samo ob zimsko/letni menjavi, se pravi 1x letno in mogoče še 1x preden grejo na morje oz. daljšo pot. Da bi pa kdo, to redno počel glede na obremenitev avtomobila še nisem slišal.
starboi ::
Fantje kaj naj bi pomenila ta oznaka na gumah : DOT gum je 1116-3216 ? Hvala za informacije. Lp
krneki0001 ::
Plin ima vsekakor drugačne lastnosti od zraka. Kako pa do res dejansko vpliva na življensko dobo je vprašljivo. Je kdo že testiral en par napolnit s plinom drugi par z zrakom in nato primerjati če je dejansko akkšna razlika po npr 3 letih ?
Načeloma bi morali redno kontrolirati pritisk v pnevmatikah in ga po potrebi prilagodit obremenitvi avtomobila. A to kdo dejansko počne ?? .. Večinoma kontrolira pritisk samo ob zimsko/letni menjavi, se pravi 1x letno in mogoče še 1x preden grejo na morje oz. daljšo pot. Da bi pa kdo, to redno počel glede na obremenitev avtomobila še nisem slišal.
Pritisk v gumah bi moral kontrolirati vsaj 1x na mesec.
Poleg tega, če bolj obremeniš kolesa s težjim tovorom, moraš gume bolj napolnit.
Fantje kaj naj bi pomenila ta oznaka na gumah : DOT gum je 1116-3216 ? Hvala za informacije. Lp
zadnje 4 cifre - 32 teden leta 2016
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: krneki0001 ()
Netrunner ::
krneki0001 je izjavil:
Pritisk v gumah bi moral kontrolirati vsaj 1x na mesec.
Poleg tega, če bolj obremeniš kolesa s težjim tovorom, moraš gume bolj napolnit.
Moral bi, vprašanje je koliko jih to dejansko počne.
smacker ::
Novejši avti majo vsi merilce tlaka v pnevmatikah (če se ne motim je to zakonsko predpisana obvezna oprema), tak da precej ljudi to počne povsem nezavedno
zk_eu ::
krneki0001 je izjavil:
Pritisk v gumah bi moral kontrolirati vsaj 1x na mesec.
Poleg tega, če bolj obremeniš kolesa s težjim tovorom, moraš gume bolj napolnit.
Moral bi, vprašanje je koliko jih to dejansko počne.
Hehe, jaz ga na svojem vsaj na 3 tedne. Ampak večinoma ne pada veliko razen, ko se (seveda) spremenijo temperature. Zaradi tega imam vedno enakomerno obrabljene robove in tekalno plast.
Bom pa odkrit, da se mi ne ljubi pred težjim tovorom bolj napolniti gume. V tistih 300 ali 400 km, kolikor sem navadno kaj težjega oz. večje število ljudi peljal (ali pa še to ne, navadno 30-40 km), se nikoli ni ne vem kako poznalo. Pa da bi moral potem iti nazaj na bencinsko in ponovno puščati zrak ven... :).
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.
krneki0001 ::
Sam kolobarim z gumami vsakih 7500 do 10.000km (rotiram po osi ali diagonalno), tlak pa preverjam vsako soboto zjutraj, ko preverim še vse tekočine v avtu (zavorno olje, olje v motorju, olje v menjalniku, olje v diferencialu, hladilno tekočino in servo olje, tekočino za šipe pucat). Pa če kaj manjka, dolijem (največkrat samo tekočino za šipe pucat), drugače pa samo za boljši občutek in preventivo. Pri subaruju je namreč tako, da da je večino časa vse v redu. Vendar, če zmanjkuje olja, je olje zanič in ga je treba menjat, če zmanjkuje voda, potem je nekaj z motorjem narobe in je potrebno it na servis (kar se mi do sedaj še ni zgodilo, pa je nekje 15-ti subaru pri hiši).
Za menjalnik in prednji diferencial imam možnost preverjanja, ker ima avto tako kot za motorno olje šibke za preverjanje nivoja tako v prednjem diferencialu kot v menjalniku.
Za menjalnik in prednji diferencial imam možnost preverjanja, ker ima avto tako kot za motorno olje šibke za preverjanje nivoja tako v prednjem diferencialu kot v menjalniku.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: krneki0001 ()
St235 ::
Fantje preberite si tole
http://www.sava-avto.si/SAVAAVTO,,servi...
Sam imam že kakšnih 20 let v gumah samo mešanico plinov in vam lahko iz lastnih izkušenj povem, da guma s plinom, ni po petih letih nič bolj trda, kot nova.
Glavni problem gum je namreč kisik in olje, ki ga s filanjem dobiš iz kompresorja.
Druga odlična lastnost teh plinov je, da so bolj raztezljivi, kot zrak, zato je ob vožni čez luknjo, rob,.... površina celotne gume na cesti.
Tretja lastnost plina je, da se ne greje, med še tako zahtevno vožnjo, na vročem asfaltu ali soncu, ostanejo gume hladne.
Lega na cesti, je zaradi plina veliko boljša.
Novi avtomobili priznanih znamk imajo po defaultu, v gumah plinsko mešanico, opazi pa se to na različnih barvah pokrovčkov ventilov - zelena, rdeča, rumena in plava - z zrakom so praviloma črni ali srebrni.
Fotr je z avtom delal cca 3000 km/letno. Gume je moral menjat na vake 4-5 let, s skoraj nedotaknjenim profilom, ko pa sem ga prepričal, da naj da plin, je po 6-ih letih ugotovil, da se oprijem na cesti ni čisto nič spremenil od novih. Pa je bil zelo dinamični voznik, ne kakšna stara počasnela.
In še nekaj je pri plinu, če vozilo dolgo stoji na mestu, gume ne ratajo bulaste - zaležane, kar se zgodi pri zraku.
haha, spet solatko s svojimi blodnjami... Najprej smo imeli idiotizem o tem kako s zaviranjem v tretji presežeš vse fizikalne zakone.
Sedaj je izumil plin za katerega ne velja plinska enačba...
Zrak je pa po njegovem tako ali tako v 99% sestavljen iz kisika, olja in vode...
Zakaj pa guma ne bi ratala jajčasta na mestu je pa pozabil povedat, da "plin" v bistvu ustvarja antigravitacijsko območje pod gumo.
Malo bolj racional pogled na solatkove blodnje:
https://practicalmotoring.com.au/car-ad...
Še največja razlika je v tem, da prečistiš zrak/plin, kar enako dosežeš s filtrom na zračnem kompresorju.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
Netrunner ::
krneki0001 je izjavil:
tlak pa preverjam vsako soboto zjutraj, ko preverim še vse tekočine v avtu (zavorno olje, olje v motorju, olje v menjalniku, olje v diferencialu, hladilno tekočino in servo olje, tekočino za šipe pucat).
Predvidevam da si velik entuziast avtomobilov kateri da več na avtomobil kot na kaj drugega. Še nisem slišal, da bi kdo to tako pogosto preverjal. Še na mesečnem nivoju mi je prepogosto, kaj šele na tedenskem. Take zadeve več kot na 3 mesece po moje jih ni potrebno preverjat. Razen seveda če delaš zelooo veliko km vsak teden.
noraguta ::
Ob prilagojeni hitrosti so tud 10 let stare gume solidne, ko pa se vozi dinamično pa si hitro lahko v jarku.
Vedno primerjajte isti način vožnje in rabljene vs nove gume.
Ma ko gume začnejo drset začnejo drset. Voznik mora to opazit. Po 10ih letih se ponavad že kar fino drajsaš ko je mastna cesta. Pa makar je guma nova.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
krneki0001 ::
krneki0001 je izjavil:
tlak pa preverjam vsako soboto zjutraj, ko preverim še vse tekočine v avtu (zavorno olje, olje v motorju, olje v menjalniku, olje v diferencialu, hladilno tekočino in servo olje, tekočino za šipe pucat).
Predvidevam da si velik entuziast avtomobilov kateri da več na avtomobil kot na kaj drugega. Še nisem slišal, da bi kdo to tako pogosto preverjal. Še na mesečnem nivoju mi je prepogosto, kaj šele na tedenskem. Take zadeve več kot na 3 mesece po moje jih ni potrebno preverjat. Razen seveda če delaš zelooo veliko km vsak teden.
Ne dam veliko na avto, ampak avto mora biti vedno pripravljen za na dolgo pot in vedno mora vžgat v prvo. Ne pa da ne preverjaš, potem pa nekam greš, je pa vse z avtom narobe. Takih primerov sem namreč videl že veliko. Avto doma stoji 3 mesece, potem pa naenkrat 2000km dolga pot in avto po 200km odpove zaradi banalne napake.
Smo šli na potovanje, pa je imel človek slabo sklopko, potem je pa sredi potovanja po nekje 600km moral menjat sklopko in celotna kolona je morala čakati 6 ur, da so mu na avtu zamenjali sklopko.
Sam se pa lahko danes zvečer odločim, da bom od jutri zjutraj naprej na poti in bom v treh tednih naredil 10k kilometrov. Imam pa tudi v prtljažniku liter olja za motor, liter za menjalnik in liter za diferenciale, par litrov vode, večino orodja, ki ga rabim za popravilo avta (ključ 10, 12, 14, 17 in 19, ter 32 (za pesto) in kakšen del, ki bi lahko odpovedal.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Katere zimske gume? (strani: 1 2 3 4 … 63 64 65 66 )Oddelek: Na cesti | 540960 (105) | c0ck4m0u53 |
» | Staranje zimskih gum (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 11019 (9134) | GrimReaper |
» | Zimske gum poleti ??? (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Na cesti | 44880 (38599) | oemdzi |
» | Zamenjati ali ne zamenjati stare pnevmatike (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 36603 (34196) | GrimReaper |
» | Zimske gume poleti (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 34638 (31779) | SuperVeloce |