Forum » Na cesti » Katere zimske gume?
Katere zimske gume?
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
IL_DIAVOLO ::
krneki0001 je izjavil:
IL_DIAVOLO je izjavil:
Vsaka 17 colska pnevmatika bo bolj izpostavljena aquaplaningu in zato je ne priporocam. Ozja kot je guma boljse se obnasa v zimskih razmerah. Zakaj? Zaradi fizike.
Samo da tebi fizika ne gre ravno dobro. Kaj ima premer platišča z aquaplaningom?
A daj nehaj no
![8-O](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_eek.gif)
Saj pa ze vsak laik ve, da ozja guma ustvarja večji pritisk na podlago-vecja sila v eni tocki. Na ta nacin se pogreza in izpodriva vodo, plundro, sneg etc...leda se zal ne
![:P](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_razz.gif)
Siroka guma dela ravno nasprotno. Zakaj pa mislis, da imas homologirani 2 dimenziji s strani proizvajalca? Za foro?
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
koyotee ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
krneki0001 je izjavil:
IL_DIAVOLO je izjavil:
Vsaka 17 colska pnevmatika bo bolj izpostavljena aquaplaningu in zato je ne priporocam. Ozja kot je guma boljse se obnasa v zimskih razmerah. Zakaj? Zaradi fizike.
Samo da tebi fizika ne gre ravno dobro. Kaj ima premer platišča z aquaplaningom?
A daj nehaj no
Saj pa ze vsak laik ve, da ozja guma ustvarja večji pritisk na podlago-vecja sila v eni tocki. Na ta nacin se pogreza in izpodriva vodo, plundro, sneg etc...leda se zal ne
Siroka guma dela ravno nasprotno. Zakaj pa mislis, da imas homologirani 2 dimenziji s strani proizvajalca? Za foro?
Ce mas 225/17 in 235/18 je bolj za foro ja
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
NikolormousB ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Z 18" verjetno ne bos vozil pozimi.
Jaz imam 19" zimske. Ne vidim razloga, da bi menjal za manjše.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
NikolormousB ::
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
b3D_950 ::
Zgodovina sprememb…
- spremenil: b3D_950 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
SuperVeloce ::
NikolormousB je izjavil:
Zakaj je pa kar naenkrat pomembna teža platišča? Feltne so težke toliko kot so, poleti in pozimi.
Ubistvu bi naj bilo bolje imeti malo težja platišča za sneg. Poleti seveda velja obratno.
IL_DIAVOLO je izjavil:
krneki0001 je izjavil:
IL_DIAVOLO je izjavil:
Vsaka 17 colska pnevmatika bo bolj izpostavljena aquaplaningu in zato je ne priporocam. Ozja kot je guma boljse se obnasa v zimskih razmerah. Zakaj? Zaradi fizike.
Samo da tebi fizika ne gre ravno dobro. Kaj ima premer platišča z aquaplaningom?
A daj nehaj no
Saj pa ze vsak laik ve, da ozja guma ustvarja večji pritisk na podlago-vecja sila v eni tocki. Na ta nacin se pogreza in izpodriva vodo, plundro, sneg etc...leda se zal ne
Siroka guma dela ravno nasprotno. Zakaj pa mislis, da imas homologirani 2 dimenziji s strani proizvajalca? Za foro?
še vedno pa mu nisi razložil, kaj ima obseg platišča s širino gume...
Letne 1,6 milimetra in zimske 3 milimetre. Koliko let, je pa odvisno od samomorilskih nagenj voznika.
če maš avto kasko pa pride do nesreče/zdrsa ipd. ti kaska ne priznajo, če imaš stare gume ki imajo dosti profila...
Bi rekel, da je to dobra ideja... ampak prvič slišim, da bi lahko kdo s tem kompliciral. Saj niti nimajo zakonske podlage za to?!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: SuperVeloce ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
SuperVeloce ::
NikolormousB je izjavil:
Samo podal sem ti odogovor, da kvalitetna guma zdrži 50-60.000 km normalne vožnje.
Zgoraj imaš video, kaj se zgodi po 2 sezonah, ko globina profila pade na cca. 4, 5 milimetrov.
tl;dr: zavorna pot je 2x daljša kot pri novi.
Tukaj je en catch.. hitrost je namensko takšna, da nova guma še ne doživi aquaplaninga, stara ga pa. To je nekako tako, kot bi se hvalil, da ima tvoja nova zimska guma krajšo zavorno pot poleti v nalivu napram športni, kar seveda tudi ima, ko primerjaš te široke valerje, ki jih vozijo/vozimo. Ampak če primerjaš staro top zimsko (2leti 5-6mm) na malo mokrem in mastnem, kot je to večino zime, s tisto ultra budget winter sailun, je zadeva malo drugačna.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: SuperVeloce ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
krneki0001 ::
krneki0001 je izjavil:
IL_DIAVOLO je izjavil:
Vsaka 17 colska pnevmatika bo bolj izpostavljena aquaplaningu in zato je ne priporocam. Ozja kot je guma boljse se obnasa v zimskih razmerah. Zakaj? Zaradi fizike.
Samo da tebi fizika ne gre ravno dobro. Kaj ima premer platišča z aquaplaningom?
Verjetno zato ker 17" gum ne dobis v dimenziji 175/70 :)
In kakšna je razlika med 215/60/16 in 215/55/17? Te gume imam namreč predpisane za moj avto in obe imata približno enak obseg. Trdiš da je 17 col slabša od 16 col in da je bolj izpostavljena aquaplaningu?
IL_DIAVOLO je izjavil:
krneki0001 je izjavil:
IL_DIAVOLO je izjavil:
Vsaka 17 colska pnevmatika bo bolj izpostavljena aquaplaningu in zato je ne priporocam. Ozja kot je guma boljse se obnasa v zimskih razmerah. Zakaj? Zaradi fizike.
Samo da tebi fizika ne gre ravno dobro. Kaj ima premer platišča z aquaplaningom?
A daj nehaj no
Saj pa ze vsak laik ve, da ozja guma ustvarja večji pritisk na podlago-vecja sila v eni tocki. Na ta nacin se pogreza in izpodriva vodo, plundro, sneg etc...leda se zal ne
Siroka guma dela ravno nasprotno. Zakaj pa mislis, da imas homologirani 2 dimenziji s strani proizvajalca? Za foro?
Še tebi isto vprašanje kot predhodniku?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: krneki0001 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
krneki0001 ::
215 je širina gume (215mm), 60 višina gume in sicer je to 60% širine gume (215x60/100=~130mm) in R16 je velikost platišča.
In kaj ima sedaj velikost platišča z aquaplaningom?
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
NoBody- ::
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
IL_DIAVOLO ::
![:D](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_biggrin.gif)
Jaz imam recimo pozimi 195/65 15 in poleti 205/55 16
In za boga milega govorim o sirini gume, ne obsegu. Nauci se brat gume. Prva stevilka pomeni sirino, druga stevilka je procentualni index premera gume, ki izhaja iz sirine gume.
Moja poanta z velikostjo platisc je ta, da so sirse.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: IL_DIAVOLO ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
krneki0001 ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Isto sranje
Jaz imam recimo pozimi 195/65 15 in poleti 205/55 16
In za boga milega govorim o sirini gume, ne obsegu. Nauci se brat gume. Prva stevilka pomeni sirino, druga stevilka je procentualni index premera gume, ki izhaja iz sirine gume.
Moja poanta z velikostjo platisc je ta, da so sirse.
Res???
IL_DIAVOLO je izjavil:
Vsaka 17 colska pnevmatika bo bolj izpostavljena aquaplaningu in zato je ne priporocam. Ozja kot je guma boljse se obnasa v zimskih razmerah. Zakaj? Zaradi fizike.
Nikjer ne vidim da bi opisoval ali govoril o širini!!!
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
krneki0001 ::
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
Horejšio ::
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Malajlo ::
Lahko pa da je bila guma v tistih letih superiorna na jugotih, na dvakrat težjih kočijah pa ne več.
Sava je odlična izbira za zmerne in izkušene voznike. In prav tako za presrane. Če pa vsake toliko misliš pretiravati in obenem pozabiti na pomanjkljivosti čevlja, pa raje obuj kaj takega, ki odpušča napake.
Če veš, s čem si na asfaltu, lahko tudi z letno gumo voziš po snegu. Mi ni v čast, ampak sem na Gorjancih uletel v sneg z ganc novimi Savinimi efekto (ali je bila exacta?). Whatever. Guma se je peljala kot zimska s profilom na koncu. Sicer sem se potem vozil po Dolenjki po bob stezi v pol metra snega, celo uspel prehitevati(!), ampak presenečenj zaradi gume nisem doživel.
Tko da je tole preseravanje s testi zelo subjektivno. Če veš, kaj se dotika ceste, prilagodiš vožnjo. In varnostno razdaljo. In hitrost. In telefona nimaš pri ušesu. Če se na to požvižgaš, plačaš več za gumo, ki bo napake kompenzirala. Simple as that.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar.gif)
perci ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Ni moj problem ce ne znas brati med vrsticami.
Napisal si bedarijo, zdej se pa ven vadiš.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
primoz4p ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Ni moj problem ce ne znas brati med vrsticami.
Napisal si bedarijo, zdej se pa ven vadiš.
A potrebuje pomoč? Potem pa mu pomagajmo:
215 je "nazivna širina preseka v milimetrih" in ne "širina tekalne plasti" (http://publications.europa.eu/resource/...
Širina tekalne plasti sploh ni standardizirana (Sicer obstaja samo pojem "tekalna plast" in ne "širina tekalne plasti", kar je razumlivo, saj bi bilo pot tem pojmom potrebno odšteti kanale.) in se razlikuje med zimsko-letno gumo, proizvajalcem, dimenzijo, ...
Zimske z večjo višino imajo ponavadi ožjo tekalno površino (glede na letne in glede na nižjo višino). Včasih se je potrebno skloniti, vzeti meter v roke, ...
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
SuperVeloce ::
enako je recimo na drugem spektru dimenzij, v 185-65-14 so bile TS850 širše kot karkoli letnega montiranega.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar.gif)
perci ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Ni moj problem ce ne znas brati med vrsticami.
Napisal si bedarijo, zdej se pa ven vadiš.
A potrebuje pomoč? Potem pa mu pomagajmo:
215 je "nazivna širina preseka v milimetrih" in ne "širina tekalne plasti" (http://publications.europa.eu/resource/...
Širina tekalne plasti sploh ni standardizirana (Sicer obstaja samo pojem "tekalna plast" in ne "širina tekalne plasti", kar je razumlivo, saj bi bilo pot tem pojmom potrebno odšteti kanale.) in se razlikuje med zimsko-letno gumo, proizvajalcem, dimenzijo, ...
Zimske z večjo višino imajo ponavadi ožjo tekalno površino (glede na letne in glede na nižjo višino). Včasih se je potrebno skloniti, vzeti meter v roke, ...
Kaj točno ima to veze s premerom kolesa?
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
primoz4p ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Ni moj problem ce ne znas brati med vrsticami.
Napisal si bedarijo, zdej se pa ven vadiš.
A potrebuje pomoč? Potem pa mu pomagajmo:
215 je "nazivna širina preseka v milimetrih" in ne "širina tekalne plasti" (http://publications.europa.eu/resource/...
Širina tekalne plasti sploh ni standardizirana (Sicer obstaja samo pojem "tekalna plast" in ne "širina tekalne plasti", kar je razumlivo, saj bi bilo pot tem pojmom potrebno odšteti kanale.) in se razlikuje med zimsko-letno gumo, proizvajalcem, dimenzijo, ...
Zimske z večjo višino imajo ponavadi ožjo tekalno površino (glede na letne in glede na nižjo višino). Včasih se je potrebno skloniti, vzeti meter v roke, ...
Kaj točno ima to veze s premerom kolesa?
Premer kolesa?
Ne bom spaševal, kaj razumeš pot tem pojmom.
Tema kot vidim je o gumah (pnevmatikah), ki se jih (ne vem zakaj :)) da na kolesne obroče (platišča).
Moje mnenje je, da ima pnevmatika z manjšo višino ponavadi večjo "efektivno" tekalno površino, kot pnevmatika z višjo višino istega proizvajalca in enako "nazivno širino preseka" (pri podobnem obsegu - radiju, če hočeš).
Sicer pa je "zanimivo nadmudrivanje nebivedu in IL_DIAVOLO o oslovi senci", ki se konča za zapisom administratorja:
"Napisal si bedarijo, zdej se pa ven vadiš."
A se ne oftopik zapise (vključno z mojim) in bedarije briše, da se ne zasmeti celotna tema?
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
IL_DIAVOLO ::
krneki0001 je izjavil:
Torej še vedno trdiš, da je 17 col slabša od 16 col in da je bolj izpostavljena aquaplaningu, čeprav sta gumi enake širine?
Seveda ne.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar.gif)
perci ::
Premer kolesa?
Zunanji premer pnevmatike? Bo zdaj v redu? O tem je govoril Hudič.
Zdaj je obrnil zgodbo.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
primoz4p ::
Premer kolesa?
Zunanji premer pnevmatike? Bo zdaj v redu? O tem je govoril Hudič.
Zdaj je obrnil zgodbo.
"IL_DIAVOLO" je tudi po mojem mišlenju govoril neumnosti.
Njegov citat:
"Vsaka 17 colska pnevmatika bo bolj izpostavljena aquaplaningu in zato je ne priporocam. Ozja kot je guma boljse se obnasa v zimskih razmerah. Zakaj? Zaradi fizike."
Vplivna faktorja za aquaplaning avtomobilskih pnevmatik nista samo širina in premer pnevmatike.
Zimske razmere niso samo voda v tekočem agregatnem stanju.
Kakor koli, se ti opravičujem in zaključujem svoje nakladanje na to temo.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
IL_DIAVOLO ::
Premer kolesa?
Zunanji premer pnevmatike? Bo zdaj v redu? O tem je govoril Hudič.
Zdaj je obrnil zgodbo.
"IL_DIAVOLO" je tudi po mojem mišlenju govoril neumnosti.
Njegov citat:
"Vsaka 17 colska pnevmatika bo bolj izpostavljena aquaplaningu in zato je ne priporocam. Ozja kot je guma boljse se obnasa v zimskih razmerah. Zakaj? Zaradi fizike."
Vplivna faktorja za aquaplaning avtomobilskih pnevmatik nista samo širina in premer pnevmatike.
Zimske razmere niso samo voda v tekočem agregatnem stanju.
Kakor koli, se ti opravičujem in zaključujem svoje nakladanje na to temo.
Premer nima nobene povezave z aquaplaningom, širina pnevmatika ima, ki pa seveda ni edini pomemben faktor pri odvajanju večje količine vode izpod pnevmatik. Pomembni so dovolj globoki žlebovi v pnevmatiki, da lahko učinkovito odvaja vodo iz teh žlebov. Kar pomeni da bo tudi še tako ozka pnevmatika bolj nagnjena k aquaplaningu, če profil gume pade pod 3mm-verjetno že tudi pri višji vrednosti.
In ja, zimske razmere niso samo voda, ampak tudi sneg, kjer šele ozke gume pridejo do izraza. Vozniki rallya, bi znali kaj več povedat na to temo.
![;)](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_wink.gif)
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
SuperVeloce ::
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
kuvanasarma ::
krneki0001 je izjavil:
215/50/17 ali 215/55/17?
Jaz bi recimo to razpredelnico malo pogledal:
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre-Size/...
bojo kar 215/50r17 :)
bom pregledal, hvala!
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Master_Yoda ::
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Master_Yoda ::
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Master_Yoda ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
bambam20 ::
Master_Yoda je izjavil:
Hm po ADAC testu bi naj bile overall slabse - najboljse po snegu ampak slabse po mokrem, ter vecja obraba. Choices, choices...
Hmmm zanimivo, da je po AMZS-ju Klebru uspelo naredit vrhunsko gumo. To je men sumljivo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bambam20 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Bellzmet ::
@rupsi31: testov ne dela AMZS ampak nemški ADAC...naši samo prevedejo:
https://www.adac.de/infotestrat/tests/r...
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
bambam20 ::
Zbereš tiste, ki so boljše na mokrem (čez zimo je neprimerno večkrat cesta mokra, kakor pa da je na njej sneg).
@rupsi31: testov ne dela AMZS ampak nemški ADAC...naši samo prevedejo:
https://www.adac.de/infotestrat/tests/r...
Vseeno. Še nikoli nisem nikogar slišal, da bi pohvalil Kleber gumo.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
harmony ::
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
D3m ::
Vceraj sem videl Porseja z Nankang gumami. Za svojo 300 petko je ocitno tip dal bednih 200EUR...toliko sem jaz dal za svojo 235 dunlopko...revez...
Pizda to je pa ko una ko sem videl Meco E-razred ki je imela Renault original lite feltne.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: D3m ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
krneki0001 ::
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Bellzmet ::
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
krneki0001 ::
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
harmony ::
krneki0001 je izjavil:
Ja, ampak mene je bolj motila izjava, da so nalite gume enako dobre kot "originali" in da se "originalov" ne splača kupovat.
Kaj so to nalite gume? Ne stekam...gre za neke obnovljene ali kaj?
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Ghost7 ::
krneki0001 je izjavil:
Ja, ampak mene je bolj motila izjava, da so nalite gume enako dobre kot "originali" in da se "originalov" ne splača kupovat.
Kaj so to nalite gume? Ne stekam...gre za neke obnovljene ali kaj?
Da, s tem, da dobiš neznane gume (osnovo) in ne veš kake kvalitete so notranje integralne napere i.t.d.
Take gume so super za šajtrgo oziroma prikolico, ki jo rabiš 2x letno in ne prekoračiš hitrosti 80 (kolikor ima omejeno večino prikolic za 600€).
In mogoče še kakšen oldtimer za sončno nedeljo.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
krneki0001 ::
krneki0001 je izjavil:
Ja, ampak mene je bolj motila izjava, da so nalite gume enako dobre kot "originali" in da se "originalov" ne splača kupovat.
Kaj so to nalite gume? Ne stekam...gre za neke obnovljene ali kaj?
Ja, to so obnovljene gume.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
GrimReaper ::
Avto na leasing pa obrok skoraj toliko kakor plača...seveda, da potem ni denarja za gume...
Tolk ne gre, ker ti mora ostat minimalna, se pravi cca. 600€.
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
bambam20 ::
GrimReaper je izjavil:
Avto na leasing pa obrok skoraj toliko kakor plača...seveda, da potem ni denarja za gume...
Tolk ne gre, ker ti mora ostat minimalna, se pravi cca. 600€.
Ljudje ne vedo, kaj pišejo pa mislijo, da lahko vsak dobi avto na leasing.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
krneki0001 ::
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Letne gume (strani: 1 2 3 4 … 7 8 9 10 )Oddelek: Na cesti | 69849 (10099) | Vuli |
» | Gume 2019 (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 14049 (11699) | matobeli |
» | Letne gume 2016 (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Na cesti | 83945 (54727) | slemarko |
» | 2015 Testi letnih pnevmatik (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )Oddelek: Na cesti | 105309 (77722) | gruntfürmich |
» | Gume za zimo. (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 25783 (21637) | Domobrancek |