» »

Toplotna črpalka katero izbrati

Toplotna črpalka katero izbrati

««
42 / 49
»»

damirj79 ::

telexdell je izjavil:

damirj79 je izjavil:



Kakor smo nekoč živeli nas sedaj izkušnje vodijo. Zato vemo, da zastava je krš, mercedes je dober, vw nekaj vmes ipd. S TČ tega še ni ker gre za relativno novo zadevo, pa se že zdaj kaže, da so razlike v kvaliteti minimalne, v ceni pa velike. Ni to tko kot pri avtu, kjer je tudi kvaliteta povezana s ceno (vsaj bilo nekoč, mercedes je slovel po nepokvarljivosti itd)

Očitno nisi zapopadel poante- poanta ni bil Fičo ali Mercedes ampak, da imamo možnost izbire in lahko vsak izbere kot sam želi. In potem mora živeti s tem- sam!.

PS pa takrat se nam je 101 zdel oh in sploh avto. Celo boljši kot Mercedes. Saj prvega si si po letih odrekanja še lahko kupil, za drugega so pa še sanje bile nedosegljive.:)


V bistvu sem razumel, ampak si ti preveč dobesedno vzel. Sicer pa ja, se strinjam. Pač nekaj vzameš, kar si želiš in zmoreš in s tem živiš, dokler ne crkne.

l0g1t3ch ::

telexdell je izjavil:

l0g1t3ch je izjavil:

Samo da bo Nibe.
Al pa Stiebel Eltron.

Čeprav si veliko lastnikov želi drugačen avto, še nisem srečal lastnika Mercedesa, kateri bi si želel npr. Clia tak da...

PS matr, ko so eni obsedeni z nekimi firmami, ko pa je takšna izbira. Eden preferira to, drugi drugo zato kar je OK za enega ni nujno OK za drugega.


Malo šale :)
Ne se vžgat

Go-ahead ::

Nisem vedel, da se je potrebno postavljat tudi s toplotnimi črpalkami in ne samo z avtomobili :)


Pozablja se, da s kurjenjem lesa in tudi peletov vračamo CO2 ponovno v ozračje, kjer se bo ponovno lahko vezal v les. Ali sem na ta način ogljično skoraj nevtralen ? Vam lahko prodam kakšen kupon za CO2?

Država bi nas lahko oprostila vsaj plačila DDV- ja goriva iz lesne biomase. Ne naša država daje subvencije za TČ, da se kuri premog v Teš-u, nato pa še kupuje kupone za CO2.

Na vrhu vsega pa prepoveduje klasične peči na drva, les pa skozi okna že sili v stanovanja in hiše.

Adijo pamet !

billy ::

Ampak dim iz lesa pa ni ravno zdrav, ali?

telexdell ::

Go-ahead je izjavil:

Nisem vedel, da se je potrebno postavljat tudi s toplotnimi črpalkami in ne samo z avtomobili :)


Pozablja se, da s kurjenjem lesa in tudi peletov vračamo CO2 ponovno v ozračje, kjer se bo ponovno lahko vezal v les. Ali sem na ta način ogljično skoraj nevtralen ? Vam lahko prodam kakšen kupon za CO2?

Država bi nas lahko oprostila vsaj plačila DDV- ja goriva iz lesne biomase. Ne naša država daje subvencije za TČ, da se kuri premog v Teš-u, nato pa še kupuje kupone za CO2.

Na vrhu vsega pa prepoveduje klasične peči na drva, les pa skozi okna že sili v stanovanja in hiše.

Adijo pamet !

Moja TČ kuri izključno elektriko iz HE in SE. Kolikor vem gre precej elektrika iz TEŠ za napajanje kotlov na pelete in biomaso ter za napajanje računalnikov njihovih lastnikov, da lahko po netu pišejo neumnosti.

PS pa, da se ne bo kdo čudil- do nas pride 20 kV daljnovod iz Dravske verige HE, nekaj HE in SE pa je priključeno na distribucijsko omrežje 400 V.TEŠ pa gre po 220/400 kV na RTP Podlog in od tam proti Ljubljani in Mariboru.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

energetik ::

Go-ahead je izjavil:

Nisem vedel, da se je potrebno postavljat tudi s toplotnimi črpalkami in ne samo z avtomobili :)


Pozablja se, da s kurjenjem lesa in tudi peletov vračamo CO2 ponovno v ozračje, kjer se bo ponovno lahko vezal v les. Ali sem na ta način ogljično skoraj nevtralen ? Vam lahko prodam kakšen kupon za CO2?

Država bi nas lahko oprostila vsaj plačila DDV- ja goriva iz lesne biomase. Ne naša država daje subvencije za TČ, da se kuri premog v Teš-u, nato pa še kupuje kupone za CO2.

Na vrhu vsega pa prepoveduje klasične peči na drva, les pa skozi okna že sili v stanovanja in hiše.

Adijo pamet !
Ej, TČ se napajajo povprečno le nekje 1/3-1/2 iz premoga. Večinoma iz HE in JE.
Biomasa sicer je CO2 nevtralna, je pa velika svinjarija, če se kuri v individualnih kuriščih. Kaj me briga CO2, če me kurjači giftajo vsak dan s PM-ji, ki mi direktno škodijo? TEŠ ima na dimniku ogromne elektrostatične filtre + filtre SOx + optimalno izgorevanje 24/7.

billy ::

Predvsem priceless je v strnjenih naseljih hiš, zvečer pozimi odpreti z namenom prezračevanja, not pa butne dim iz vseh teh trdih goriv...

energetik ::

Pri nas kadarkoli, razen morda sredi noči, pa tam 10-12h. Najhuje je popoldne in zvečer, ko folk pride s šihta in se spravi žgati na polno.

Jnou ::

Suha drva niso škodljiva. Treba je povečati nadzor nad tem kar ljudje dajejo v peči, ne pa ukiniti energent, ki dobesedno raste povsod okoli nas.

energetik ::

Kaj niso, komot tudi suha cmariš in spuščaš ven svinjarijo. Nadzor nad stotisoči kurišč je nemogoč. Kvečjemu lahko to storiš sistemsko, npr. z obveznimi filtri na dimniku oz. tako kot se že uvaja, da navadnega kotla ne moreš več kupiti.
Še bolje pa bi bile manjše toplarne (npr. 1 na naselje) z uplinjaki na sekance in razvodom tople vode do bajt. Pa je biomasa lepo uporabljena, z odličnim izgorevanjem in filtri.

billy ::

Lokalne mikro TEŠe bi delali? :)

Zakaj pa ne :)

telexdell ::

billy je izjavil:

Lokalne mikro TEŠe bi delali? :)

Zakaj pa ne :)

Za vsako sosesko ali manjše naselje svoj kotel s kogeneracijo. Elektriko pa porabljati za polnjenje EV. Ljudje se bodo ogrevali in vozili precej ceneje, pa tudi narava nam bo hvaležna.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

barakus ::

Pri kurjenju lesa in druge bio mase se sproščajo kancerogene snovi v ozračje. TČ in elektrika iz obnovljivih virov je verjetno bolj čisto ogrevanje.

energetik ::

billy je izjavil:

Lokalne mikro TEŠe bi delali? :)

Zakaj pa ne :)
Zakaj TEŠe, ne rabiš zdaj še s štromom komplicirat. Uplinjak na sekance, zalogovnik, razvod po vasi. Vsekakor bolje kot N- posameznih kurišč, pa še v sekance lahko spraviš kar leži naokrog.
Je pa res, da če bo nekdo lastnik, bo energija dražja, ker bo jasno hotel dobiček. Da bi se pa N-lastnikov hiš zmenilo in skupaj postavilo tak projekt, pa je v SLO verjetno misija nemogoče.

l0g1t3ch ::

Vseeno je verjetno ceneje in učinkovitejše narediti pridobivanje elektrike na sekance (mini TE):
- ne rabiš vleči toplovoda po vasi/soseski
- pridobivanje elktrike pri kogeneraciji in kurjenje le te v TČ ima višji izkoristek
- elektrika je univerzalno uporabna, precej bolj kot samo topla voda

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: l0g1t3ch ()

J.McLane ::

Še vedno bi imel kar nekaj viška toplote, bi bilo pa tko toploto najbolj smiselno uporabit čim bolj lokano, morda za bazenski kompleks, ogrevanje šole, industrije, športne dvorane...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

_marc_ ::

Ima kdo Mitsubishijevo PUHZ-SHW230YKA2?
Imam nasprotujoče podatke o zahtevanih varovalkah in me zanima, če za to TČ zadostuje 3x25A
[img]https://i.imgur.com/ytPGXE0.jpg[/img]

J.McLane ::

Verjetno je bolj odvisno od tega kaj imaš še ostalega na tem priključku, ali gre to za eno tako potratno gospodinjsko hišo da rabiš 23 kW TČ ali gre tu še za kaj več?

V praksi je to sicer vprašnje na koliko jo boš gonil, tile kompresorji z vbrizgom so sposobni požreti kar veliko če jih goniš na MAX.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

_marc_ ::

Gre za večjo, slabše izolirano hišo. Za ogrevanje so mi predlagali TČ moči cca.18-20 KW, ker pa Mitsubishi med 14 in 23KW nima modela, se nagibam k močnejši varianti. Na odjemnem mestu, kjer bo prikjučena TČ, ne bo drugih večjih odjemalcev, saj je na njemu le sončna elektrarna in nekaj manjših uporabnikov v skupnih prostorih.

PrimoZ_ ::

jabe je izjavil:

2 problema. prvi se mu bo zdel mrbit nepomemben, meni je bil, ker sem še kar nekaj doplačala za to.

Hotela sem all black panele, seveda je posredi izgled. Hotela sem enotni izgled, brez bele folije spodaj in brez srebrnih okvirov. Dobila sem 50 odtenkov sive. Bisolov odgovor je nalaganje, da bi z lopato lahko kidal, kako se sicer vidi, da je vse šekasto, ampak oni imajo kontrolo in izvedbo inne vem kaj še vse na ne vem kakem nivoju in da naj par let počakam, da abšlesajo, pa bodo mogoče potem bolj enaki. V glavnem, je zanič, popravljali ne bodo - to je bistvo.

2 problem je bolj pereč najbrž. imam optimizator/2 panela. Sosednja para sta dva, kjer eden najbolj od vseh dela, drug pa najslabše (sta torej na identičnih pogojih). Noben panel ni umazan in nobeden poškodovan, proizvodnja pa seka za 25%. ostali pa potem vse vmes. To bom počakala, da bo 12 mesecev okoli potem pa ne vem... najbrž mi bodo rekli, da bodo boljši sigurno hitreje degradirali kot slabši, pa bo potem bolj enotno. Naj samo počakam par let...

3 problem ni tok problem, kot karma, ki me je pošlatala, ker se pač ne držim osnovnega pravila, da se je za držat tier 1 panelov, saj jih cel kup na voljo - bisolovi so dražji.


Drugi problem ni problem panelov ampak recimo temu napačna odločitev za en optimizator na dva panela.

jabe ::

Dej tole še malo premisli...

PrimoZ_ ::

Zakaj ?

Napisano razumem, da imaš en optimizator na dva panela.

Kot so meni razložili pri ponudbah je to lahko problematično, če sta panela različno obsevana. Pa ni važno al zaradi oblakov ali pa kaka senca od dimnika, vej, karkoli...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: PrimoZ_ ()

telexdell ::

J.McLane je izjavil:

Verjetno je bolj odvisno od tega kaj imaš še ostalega na tem priključku, ali gre to za eno tako potratno gospodinjsko hišo da rabiš 23 kW TČ ali gre tu še za kaj več?

V praksi je to sicer vprašnje na koliko jo boš gonil, tile kompresorji z vbrizgom so sposobni požreti kar veliko če jih goniš na MAX.

12 kW TČ z vbrizgom, potrebna moč varovalk 3x10 A. Če vežeš dve v kaskado imaš 24 kW toplotne moči in 3x20 A vrh glave.

Zubadani so znani, da držijo toplotno moč globoko v minus, vendar za ta luksuz potrebujejo relativno velike moči in v velikem mrazu tudi porabijo relativno več elektrike. Če je problem priključna moč bi se vseeno splačalo pogledati tudi za kakšno drugo firmo. Pa pri takšnih močeh bi bilo bolje razmišljati o dveh TČ, katere bi delovale kaskadno. Taka bo manjša verjetnost za taktiranje v prehodnih obdobjih pa tudi v primeru okvare je velika verjetnost, da bo ena še delovala.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

_marc_ ::

Za kaskadno varianto sem tudi spraševal in pride dražja cca.30% od enojne. #telexdell, glede na to, da je ta model inventerski, veš mogoče kako to dejansko deluje, oziroma, kakšen ima dejanski razpon delovanja. Za Kronotemovo 0724 sem našel podatek, da naj bi delovala od 7-18KW, glede na potrebe, za Mitsubishija in Daikina, pa tega podatka ne najdem.

jabe ::

2 problem je bolj pereč najbrž. imam optimizator/2 panela. Sosednja para sta dva, kjer eden najbolj od vseh dela, drug pa najslabše (sta torej na identičnih pogojih). Noben panel ni umazan in nobeden poškodovan, proizvodnja pa seka za 25%. ostali pa potem vse vmes.




Pogoji so enaki - nobenih ovir, nobenih senc. Ni dreves, ni dimnikov, ni vej, ni nič... Lahko bi bil eden umazan, pa ni bil. Lahko mi seveda tudi prodajaš oblake, ki na dva ne meče sence, potem pa orenk senco na enega in potem na onega spodaj spet ne itn. In da rabim 18 novih optimizatorjev, ki sicer ne bodo nič pomagali, razen na enem panelu, ki ga je oblak mrbit falil (mrbit ga pa ni, mrbit se je pa na oba panela spravil, pa sem na istem + 18 optimizatorjev). Ali je morebiti večja verjetnost, da je en panel mal fouš? Za take stvari so seveda garancije, če ni samo na papirju.

Ampak kot rečeno... Bom počakala, da bo leto dve okoli, pride 2024, kar naenkrat ne bo več tok enega dela in če bo preveč ven sekali bom takrat spet poskusila, če ne pač klinc gleda...

Zgodovina sprememb…

  • spremenila: jabe ()

telexdell ::

jabe je izjavil:

2 problem je bolj pereč najbrž. imam optimizator/2 panela. Sosednja para sta dva, kjer eden najbolj od vseh dela, drug pa najslabše (sta torej na identičnih pogojih). Noben panel ni umazan in nobeden poškodovan, proizvodnja pa seka za 25%. ostali pa potem vse vmes.

Paneli imajo prigrajene diode. Običajno 3. Diode preprečijo da bi ves panel slabše deloval, če bi npr. na eni fotocelici prišlo do okvare. Če pregori dioda tak panel deluje tam 1/3 slabše (če so diode 4 pa 25%!). Če ti vsi ostale pari delujejo +-5% od neke srednje vrednosti in ti odstopa le en par potem je sigurno en panel okvarjen. Ali je doda spustila dušo ali karkoli... Stvar je v garanciji in kliči prodajalca...Z vsakim dnem zgubljaš več elektrike, katero boš konec leta morala plačati.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

sbawe64 ::

_marc_ je izjavil:

Gre za večjo, slabše izolirano hišo. Za ogrevanje so mi predlagali TČ moči cca.18-20 KW, ker pa Mitsubishi med 14 in 23KW nima modela, se nagibam k močnejši varianti. Na odjemnem mestu, kjer bo prikjučena TČ, ne bo drugih večjih odjemalcev, saj je na njemu le sončna elektrarna in nekaj manjših uporabnikov v skupnih prostorih.

Nibe F2120 16 kW ?
https://www.nibe.si/nibedocuments/19205...

Ki ima po navedenih kg večji maso zunannje od Mitsubishi.


S čim ogrevate sedaj in koliko porabite na sezono ?
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

jabe ::

telexdell je izjavil:

jabe je izjavil:

2 problem je bolj pereč najbrž. imam optimizator/2 panela. Sosednja para sta dva, kjer eden najbolj od vseh dela, drug pa najslabše (sta torej na identičnih pogojih). Noben panel ni umazan in nobeden poškodovan, proizvodnja pa seka za 25%. ostali pa potem vse vmes.

Paneli imajo prigrajene diode. Običajno 3. Diode preprečijo da bi ves panel slabše deloval, če bi npr. na eni fotocelici prišlo do okvare. Če pregori dioda tak panel deluje tam 1/3 slabše (če so diode 4 pa 25%!). Če ti vsi ostale pari delujejo +-5% od neke srednje vrednosti in ti odstopa le en par potem je sigurno en panel okvarjen. Ali je doda spustila dušo ali karkoli... Stvar je v garanciji in kliči prodajalca...Z vsakim dnem zgubljaš več elektrike, katero boš konec leta morala plačati.


od konca novembra do novega leta smo si pisarili, odgovori proizvajalca, da naj počakam par let, če se bo kaj drugače pokazalo, odgovori izvajalca, da so montirali povsem enake panele svojemu direktorju in še eni zelo zahtevni stranki in da tam pa odstopanj ni. Ne vem, kako naj si jaz s tem pomagam. Vsi pa priznavajo, da napaka je, samo reševali je ne bodo. Take garancije pa res ni problem 15 let dati. Resnično se zdaj ne mislim več s tem zajebavati, ker sem jim ta zadnja briga do 2024. Ko bodo pa nudili vzdrževanja in preglede in ne vem kaj, da bodo premostili prva leta suše, takrat ga bodo pa našli. Te dve leti, če že bo kaki kWh manjko (dvomim, razen, če bo še kaki problem) pa lažje najdem denar za njih kot dobro voljo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenila: jabe ()

telexdell ::

sbawe64 je izjavil:

_marc_ je izjavil:

Gre za večjo, slabše izolirano hišo. Za ogrevanje so mi predlagali TČ moči cca.18-20 KW, ker pa Mitsubishi med 14 in 23KW nima modela, se nagibam k močnejši varianti. Na odjemnem mestu, kjer bo prikjučena TČ, ne bo drugih večjih odjemalcev, saj je na njemu le sončna elektrarna in nekaj manjših uporabnikov v skupnih prostorih.

Nibe F2120 16 kW ?
https://www.nibe.si/nibedocuments/19205...

Ki ima po navedenih kg večji maso zunannje od Mitsubishi.


S čim ogrevate sedaj in koliko porabite na sezono ?

Ne smeš tu ponujat Nibe! Vsaka čip šit TČ daje enako toploto in se ti investicija nikoli ne povrne. Prave znamke so le tiste s poševnimi očmi. Blond skandinavke so štraf ferboten.

PS verjetno bi taka TČ, za opisan primer bila precej boljša od Zubadana. Pa le 3x16A glavne varovalke potrebuje.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

_marc_ ::

sbawe64 je izjavil:

_marc_ je izjavil:

Gre za večjo, slabše izolirano hišo. Za ogrevanje so mi predlagali TČ moči cca.18-20 KW, ker pa Mitsubishi med 14 in 23KW nima modela, se nagibam k močnejši varianti. Na odjemnem mestu, kjer bo prikjučena TČ, ne bo drugih večjih odjemalcev, saj je na njemu le sončna elektrarna in nekaj manjših uporabnikov v skupnih prostorih.

Nibe F2120 16 kW ?
https://www.nibe.si/nibedocuments/19205...

Ki ima po navedenih kg večji maso zunannje od Mitsubishi.


S čim ogrevate sedaj in koliko porabite na sezono ?


Sedaj se ogrevamo na drva, poraba cca.25m za 22-24°.

sbawe64 ::

https://www.si21.com/Gospodarstvo/Kdaj_...
Letna poraba drv je ogromna. Primer izračuna: gospodinjstvo porabi za ogrevanje 20.000 kilovatnih ur - enakovredno približno 2.000 litrov kurilnega olja - kar je okoli šest do sedem ton hlodov na leto. To je približno 15 kubičnih metrov.

S temi "metri" drv so ponavadi težave, ker si vsak predstavlja po svoje.

15 m^3 drv ... 20 000 kWh
25 m^3 ... ~ 33 333 kWh

Torej kar potratna hiša.
2020 is new 1984
Corona World order

Dimnik ::

PrimoZ_ je izjavil:

jabe je izjavil:

2 problema. prvi se mu bo zdel mrbit nepomemben, meni je bil, ker sem še kar nekaj doplačala za to.

Hotela sem all black panele, seveda je posredi izgled. Hotela sem enotni izgled, brez bele folije spodaj in brez srebrnih okvirov. Dobila sem 50 odtenkov sive. Bisolov odgovor je nalaganje, da bi z lopato lahko kidal, kako se sicer vidi, da je vse šekasto, ampak oni imajo kontrolo in izvedbo inne vem kaj še vse na ne vem kakem nivoju in da naj par let počakam, da abšlesajo, pa bodo mogoče potem bolj enaki. V glavnem, je zanič, popravljali ne bodo - to je bistvo.

2 problem je bolj pereč najbrž. imam optimizator/2 panela. Sosednja para sta dva, kjer eden najbolj od vseh dela, drug pa najslabše (sta torej na identičnih pogojih). Noben panel ni umazan in nobeden poškodovan, proizvodnja pa seka za 25%. ostali pa potem vse vmes. To bom počakala, da bo 12 mesecev okoli potem pa ne vem... najbrž mi bodo rekli, da bodo boljši sigurno hitreje degradirali kot slabši, pa bo potem bolj enotno. Naj samo počakam par let...

3 problem ni tok problem, kot karma, ki me je pošlatala, ker se pač ne držim osnovnega pravila, da se je za držat tier 1 panelov, saj jih cel kup na voljo - bisolovi so dražji.


Drugi problem ni problem panelov ampak recimo temu napačna odločitev za en optimizator na dva panela.


No glede optimizatorjev...pri geni ponudba za 10.4kw je v predračunu 1 optimizator na panel 400w, no sem dodal štiri panele 12kw, ker je streha dopuščala, drug predračun optimizator na dva panela, paneli enaki, spremenil se je tudi razsmernik iz 12.5kw na 16kw....jebi ga, imajo nek protokol, verjetno zastonj, ker je elektro že zavrnil soglasje sosedu, bomo videli kaj bo...

telexdell ::

sbawe64 je izjavil:

https://www.si21.com/Gospodarstvo/Kdaj_...
Letna poraba drv je ogromna. Primer izračuna: gospodinjstvo porabi za ogrevanje 20.000 kilovatnih ur - enakovredno približno 2.000 litrov kurilnega olja - kar je okoli šest do sedem ton hlodov na leto. To je približno 15 kubičnih metrov.

S temi "metri" drv so ponavadi težave, ker si vsak predstavlja po svoje.

15 m^3 drv ... 20 000 kWh
25 m^3 ... ~ 33 333 kWh

Torej kar potratna hiša.

Pomemben podatek je tudi izkoristek kotla. Če nima primernega zalogovnik in uplinjevalnega kotla je lahko izkoristek zgolj 50%. Pa drva so lahko iz trdega lesa (bukev, hrast, akacija...) ali pa iz mehkega ali mešana... Tak da- zgolj 25 m3 ne pove vse zgodbe o morebitni potratnosti hiše.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

_marc_ ::

Kot ste predvidevali gre res za starejšo stadlerco, drva so mešana, pretežno je bukev potem pa še hrast in črni gaber, Zalogovnika tudi nimamo!

l0g1t3ch ::

Taka peč brez zalogovnika ma 35% izkoristka.

Sosed ogreva starejšo hišo iz 70ih površine 240m2 in brez izolacije na fasadi z Orca 12kW, že drugo zimo.

Kakšna bajta potem rabi 23kW TČ , koliko je to veliko ?

Mogoče je tudi bolj smiselno kaj investirat v toplotno sanacijo, namesto v gigantsko TČ ?
Že z izolacijo podstrešja se naredi ogromno pa menjavo oken.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: l0g1t3ch ()

telexdell ::

_marc_ je izjavil:

Kot ste predvidevali gre res za starejšo stadlerco, drva so mešana, pretežno je bukev potem pa še hrast in črni gaber, Zalogovnika tudi nimamo!

Sem tudi jaz nekoč imel Stadlerco. V njej sem letno pokuril tam 4 m smrekovih obrezlin (za podkurit), 4-6 m bukovih drv in 12-14 t lignita. Ko sem nanjo montiral oljni gorilnik sem pokuril tam 3300 l olja. Pa ni bilo nikoli toplo v hiši. Pol sem šel na sodoben kondenzacijski plinski kotel in je poraba padla na 2600 m3 plina. In je končno bilo toplo. Pač, če se komu da računati, kako lahko kotel vpliva na porabo energije popolnoma enake stavbe.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

telexdell ::

_marc_ je izjavil:

Za kaskadno varianto sem tudi spraševal in pride dražja cca.30% od enojne. #telexdell, glede na to, da je ta model inventerski, veš mogoče kako to dejansko deluje, oziroma, kakšen ima dejanski razpon delovanja. Za Kronotemovo 0724 sem našel podatek, da naj bi delovala od 7-18KW, glede na potrebe, za Mitsubishija in Daikina, pa tega podatka ne najdem.

Ko gledaš TČ namesto njene nazivne moči glej, kakšno moč ti da pri npr. projektni zimski temperaturi na tvoji lokaciji. Eni proizvajalci namreč podajajo nazivno moč pri +7°C in temperaturi DV 35°C. Drugi jo dajejo pri +2°C...Tako je lahko nazivno močnejše črpalka pri npr. 0°C celo šibkejša kot nazivno manj močna TČ. Za večjo neizolirano hišo pa je ključni podatek, kakšno temperaturo vode moraš spuščati v radiatorje, da ti bodo prostori pri projektni zimski temperaturi (npr. -12C°C) ogreti na zahtevano temperaturo. Marsikatera TČ ti nad -10°C začne "pešati" in da od sebe namesto vodo 55°C zgolj 45°C. Mogoče se ti bolj splača povečati moč radiatorjev, da bodo močno predimenzionirani, kot nabavljati ne vem kako močno TČ. Vseeno pa za večjo in slabše izolirano hišo ne bi priporočal vsakega poševnookeca. Tisti, kateri pridejo v poštev pa so cenovno povsem primerljivi z EU modeli.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

_marc_ ::

l0g1t3ch je izjavil:

Taka peč brez zalogovnika ma 35% izkoristka.

Sosed ogreva starejšo hišo iz 70ih površine 240m2 in brez izolacije na fasadi z Orca 12kW, že drugo zimo.

Kakšna bajta potem rabi 23kW TČ , koliko je to veliko ?

Mogoče je tudi bolj smiselno kaj investirat v toplotno sanacijo, namesto v gigantsko TČ ?
Že z izolacijo podstrešja se naredi ogromno pa menjavo oken.


Jaz imam še kašnih 80m2 zraven, so pa na hiši že menjana okna in izolirano podstrešje. Glede moči, po predlogih ˝prodajnikov˝, ki so bili na ogledu, naj bi potrebovali cca.18KW TČ. Mitsubishi med 14 in 23KW nima primernega modela zato gledam močnejšo izvedbo, sta pa v igri še Daikin in pa Kronoterm.

J.McLane ::

Vsak normalen, ki nekaj ocenjuje bo dodal rezervo, samo zato da slučajno nebi bilo premalo. Jaz sem s TČ kar dolgo odlašal in pozimi na olju testiral kakšne dvižne vode potrebujem od tu potem odločitev da bo tudi LT TČ dovolj dobra in naračunal sem nekje 6 kW pri -10°. Glede na nekaj dni mraza feb 2018 sem zadel v nulo. Olja smo pokurili 1500 litrov peč na drva + gorilec.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

billy ::

Zakaj pa ti je to tako važno, da je LT TČ? Saj pač vzameš HT in potem teraš na manjši temp/moči.

Razlika v ceni je zanemarljiva, če se gre v dolgoročni nakup.

J.McLane ::

Če se omejiš na LT se izbira TČ poveča, po drugi strani sem pa želel tudi vedeti kako učinkovito bo sploh delala na radiatorjih.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

sbawe64 ::

_marc_
Lokacija (približno), je razlika senčna dolina nekje na Gorenjskem vs Primorska, sončna lega.

Kakšna so okna, radiatorji ?

Kaj izolacije proti strehi v horizontali ?
Najdi podatek, koliko da Micka od sebe pri -7C.


billy
Za HT mora biti hiša 'šotor', okna stara 60 let.
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

billy ::

Že že, ampak a je res taka razlika v ceni med HT in LT?

Saj nikoli ne vemo, kdaj bo pa mogoče res pri nas tudi spet -20, takrat je pa imo bolje imeti HT kot LT?

energetik ::

Pa tudi HT ni enaka HT. Ene so samo po imenu, druge imajo dodatni vbrizg, tretje pa so 2-stopenjske.

Tudi če je kdaj tako mrzlo, ni več kot par ur v kosu in zato imajo TČ vgrajene grelce, da premostijo tistih par promilov časa, ko je res tak mraz.

telexdell ::

billy je izjavil:

Že že, ampak a je res taka razlika v ceni med HT in LT?

Saj nikoli ne vemo, kdaj bo pa mogoče res pri nas tudi spet -20, takrat je pa imo bolje imeti HT kot LT?

Najprej je treba definirati, kaj je HT in kaj je LT. LT so TČ katere dajo od sebe vodo največ 55°C ko je zunaj toplo. Ko pa malce stisne (pod -10°C) pa dajo od sebe le še vodo temperature 45°C. Te so primerne za talno. HT črpalk pa so dveh vrst. Ene so take z dvema kompresorjema, katere lahko dajo od sebe vodo temperatur 80°C in več. Druge pa so take, katere imajo zgolj en kompresor in vbrizg ter lahko dajo od sebe vodo 65°C tudi pri -20°C ali manj. Te pa so namenjene ogrevanju z radiatorji. In eno kompresorska VT TČ je lahko celo cenejša od LT TČ.

energetik je izjavil:

Pa tudi HT ni enaka HT. Ene so samo po imenu, druge imajo dodatni vbrizg, tretje pa so 2-stopenjske.

Tudi če je kdaj tako mrzlo, ni več kot par ur v kosu in zato imajo TČ vgrajene grelce, da premostijo tistih par promilov časa, ko je res tak mraz.

Če takšno logiko malce razširimo- ko je bolj toplo pa itak za ogrevanje potrebujemo manj energije in je vprašanje ali sploh potrebujemo TČ?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

Meni pri -10 na radiatorjih 45° ustreza, pa mislim da nisem v manjsini
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

_marc_ ::

sbawe64 je izjavil:

_marc_
Lokacija (približno), je razlika senčna dolina nekje na Gorenjskem vs Primorska, sončna lega.

Kakšna so okna, radiatorji ?

Kaj izolacije proti strehi v horizontali ?
Najdi podatek, koliko da Micka od sebe pri -7C.


billy
Za HT mora biti hiša 'šotor', okna stara 60 let.


sbawe64
hiša je nekje v osrednji sloveniji, južna lega, na cca.300m/nv, okna so plastična troslojna, na podtrešju je 25 cm izolacije. Bom pa montiral tudi SE, ki bo predvem namenjana za potrebe TČ. Res bi rad poiskal optimalno rešitev za prihodnost, tako da mi tudi kašen evro ali kilovat več ne predstavlja problema.

telexdell ::

J.McLane je izjavil:

Meni pri -10 na radiatorjih 45° ustreza, pa mislim da nisem v manjsini

Lepo da tebi tako ustreza. Imaš očitno dobro izolirano hišo in močno predimenzionirane radiatorje.

kako pa bi bilo videti, če bi jaz zapisal:
Meni gre pri 0°C v radiatorje 41°C, pri -10°C zunaj pa ima voda 50°C, pa mislim, da nisem v manjšini.

PS pomembne so cifre, misliti=nič vedeti.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

energetik ::

telexdell je izjavil:

billy je izjavil:

Že že, ampak a je res taka razlika v ceni med HT in LT?

Saj nikoli ne vemo, kdaj bo pa mogoče res pri nas tudi spet -20, takrat je pa imo bolje imeti HT kot LT?

Najprej je treba definirati, kaj je HT in kaj je LT. LT so TČ katere dajo od sebe vodo največ 55°C ko je zunaj toplo. Ko pa malce stisne (pod -10°C) pa dajo od sebe le še vodo temperature 45°C. Te so primerne za talno. HT črpalk pa so dveh vrst. Ene so take z dvema kompresorjema, katere lahko dajo od sebe vodo temperatur 80°C in več. Druge pa so take, katere imajo zgolj en kompresor in vbrizg ter lahko dajo od sebe vodo 65°C tudi pri -20°C ali manj. Te pa so namenjene ogrevanju z radiatorji. In eno kompresorska VT TČ je lahko celo cenejša od LT TČ.
Eh, običajna LT na R410a gre do nekje 63°C. Je pa res, da bo imela pri 63°C moč zaendrek. Za napajat 2 radiatorja... Taka se splača nekako, če imaš DV večino časa pod 45°.

Tiste z vbrizgom so zelo podobne, le da se kompresor dodatno hladi z vbrizgom tekočega hladiva, na ta način lahko požre veliko več štroma in drži toplotno moč, vendar na račun COP.

Zame so taprave VT le 2-kompresorske, ki jih dejansko lahko prišraufaš kot direktno zamenjavo za olje ali drva. Vprašanje je le, ali se to splača. Po mojem se ne in je bolje za ta denar izolirati vsaj podstrešje pa zamenjat radiatorje za predimenzionirane tip33, pa vzameš lahko potem navadno NT pumpo.

telexdell ::

_marc_ je izjavil:

sbawe64 je izjavil:

_marc_
Lokacija (približno), je razlika senčna dolina nekje na Gorenjskem vs Primorska, sončna lega.

Kakšna so okna, radiatorji ?

Kaj izolacije proti strehi v horizontali ?
Najdi podatek, koliko da Micka od sebe pri -7C.


billy
Za HT mora biti hiša 'šotor', okna stara 60 let.


sbawe64
hiša je nekje v osrednji sloveniji, južna lega, na cca.300m/nv, okna so plastična troslojna, na podtrešju je 25 cm izolacije. Bom pa montiral tudi SE, ki bo predvem namenjana za potrebe TČ. Res bi rad poiskal optimalno rešitev za prihodnost, tako da mi tudi kašen evro ali kilovat več ne predstavlja problema.

Optimalna rešitev ti je TČ+SE. Če zares porabiš 25m3drv v stari Stadlerci, in imaš s tem vso zimo nad 20°C v prostorih potem izberi TČ, katere bo od sebe dala vsaj 60°C pri -15°C zunaj (ob tem je popolnoma vseeno kako mrzlo je pri tebi pozimi). Ker TČ deluje 24/7 in če ogrevalna površina ni večja od 200 m2 bo resna TČ z vsaj 12 kW dovolj. Poleg dodaš še kakšnih 6-9 kW električnih grelcev za kritje mrzlih špic. Od tistih TČ, katere si naštel pa izberi najmanjšo moč TČ katero ponujajo v enako velikem ohišju. Poševnooki ti dajo enako veliko škatlo, enak uparjalnik, enak... pol pač malo navijejo kompresor in npr. 10 kW TČ naraste na 16 kW pri +7°C zunaj. Ko pa zunaj malce stisne mraz pa sta obe enako močni, bolj te greje le jeza ob pogledu na razliko v ceni.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
««
42 / 49
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Izbira toplotne črpalke (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
22537093 (1822) Jurij25
»

Katero ogrevanje za hiso (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
17817290 (7994) energetik
»

Kolikšna je električna moč toplotne črpalke? (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
7135409 (6051) zamotsloteh
»

Ogrevanje v neizolirani hiši (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
14028768 (20750) kixs
»

Ogrevanje hiše s toplotno črpalko? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Loža
382120781 (87605) Zvezdica27

Več podobnih tem