» »

Toplotna črpalka katero izbrati

Toplotna črpalka katero izbrati

««
15 / 19
»»

DePalmo ::

Pri nas se tudi ogrevamo za toplotno, ampak me malo skrbi poraba elektrike, zato je možna alternativa peleti, ampak bo tam verjetno problem dimnik ker je ravnega dela 5.5 m in višinskega cca. 12m.

Evo, konkreten primer za izračun za toplotno:

Izolacija hiše:
- pritličje, prvo nadstropje in mansarda
- gradnja je ytong s plavajočimi stropi, letnik 2002
- vsa okna in balkonska vrata so lesena, dvojslona
- trenutno ogrevanje: drva, poraba med 12 in 15 m2, Viadrus 25kW, 2x 900l zalogovnik
- radiatorji tipa 22 (
)
- ogrevalna temperatura do sedaj: podnevi med 21 in 23, ponoči med 19 in 20

pritličje:
- nevem če je pod temeljno ploščo kaj izolacije in če je koliko ter kakšna ... to je neznanka
- delno podkleteno
- zunanje stene 22cm ytong + 5 cm stiropor + 1 cm fasada
- 3 okna
- 1 balkonska vrata
- 1 malo kopalniško okno
- lesena vhodna vrata kjer uhaja veliko toplote
- 5 radiatorjev
- 72m2

prvo nadstropje:
- zunanje stene 22cm ytong + 5 cm stiropor + 1 cm fasada
- 5 oken + 1 veliko okno
- 2 balkonska vrata
- lesena vhodna vrata kjer tudi uhaja veliko toplote
- 2 stekleni površini (kao okna), sestavljeni iz steklenih kock
- 72m2

mansarda:
- 2 zunanje stene 22cm ytong + 5 cm stiropor + 1 cm fasada
- 2 zunanje stene 10cm steklena volna, knauf + 1 cm fasada
- 2 balkonska vrata
- 2 okna po meri ki se ne odpirata
- streha 20 cm steklene volne
- 48 m2

Če se komu da izračunat ali pa če vidi na uč ali se toplotna izplača ali ne. So pa tudi meni padle tele nove v oči, katere naj bi bile sposobne greti ob zunanji temperaturi do -28 ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DePalmo ()

energetik ::

telexdell je izjavil:

Povsem enostaven izračun. Preko dneva so v teh dneh pri nas zunanje temperature 15°C, ko sonce zaide pa padejo na 5°C. Potrebe za ogrevanje se mi v uri ali dveh spremenijo iz 2,1 KW na 4,4 kW. Isto se dogaja zjutraj, ko potrebe po ogrevanju padejo. Odzivnost talnega ogrevanja pa se meri v desetinah ur? Kako torej dobite v uri ali dveh dvakrat več energije in jo nato prepolovite v istem času, da imate v prostorih konstantne temperature.
PS pa v zgornjem nisem upošteval direktnega sonca, pribitkov zaradi kuhanja, delovanja strojev, večjega števila ljudi v sobi...

Od kje dobiš dodatno energijo? Iz vseh masivnih delov hiše, ki so v stiku z notranjim zrakom. Imaš spletne kalkulatorje, ki ti to celo izračunajo.
Talno pa tudi ne traja cel dan, da se odzove, v nekje 3h je na novi temperaturi po skočni spremembi setpointa, izmerjeno.
Prav tako imam izmerjeno sobno temperaturo pri takih in še večjih zunanjih spremembah, in lahko ti povem, da se notri prav nič ne spremeni. Samo TČ malce dvigne setpoint. Sicer pa je v naši masivni izolirani bajti temperatura pribita na +-0,1K, ne glede na to ali je dan, noč, oktober ali januar.
Razen v osončenih prostorih. Ampak tudi tukaj kolega joggy nima prav, sonce dvigne temp. v prostoru ne glede na radiatorje ali talno. Sem že pisal - v spalnici imamo talno zaprto, celo zimo. Kljub temu celodnevno sonce vrže gor temperaturo za 0,5K+. Še enkrat, kaj ima tukaj veze talno, ki je non stop zaprto?

feryz ::

Saj ne gre samo za talno. Ena povprečna bajta ima 200 ton plus materiala ogretega na, recimo, 23 stopinj. Par ur sonca ali par ur mraza je dobesedno pičkin dim za tako maso.
Pri nas temperatura, vsaj na tistih štirih termometrih in termostatih, s katerimi merimo, nikoli ne zaniha več kot pol stopinje. Pravzaprav je zabetonirana na 24 celo zimo, noč in dan. Ne glede na vreme zunaj.

aborko ::

sposobne greti ob zunanji temperaturi do -28

Ne oziraj se na te specifikacije, ker so larifari, lahko da večinoma grejejo z grelci ali imajo mizeren cop ali mizerno moč. Sploh pa ne rabiš da greje do -28, kupi nekaj kar dela optimalno tam do -10 ali -15 (povprečna t večine dni čez zimo je okoli 0 stopinj!), sibirske špice tistih nekaj dni letno pa pokriješ z greci. Verjetno kupuješ za dosti let, glej bolj priznane zadeve, poznana imena, ne firme za katere prvič čuješ, kitajce ali še huje za rebrandane kitajce za katere čez par let verjetno ne bo rezervnih delov. Išči grafe padanja moči TČ/COP/max t dvižnega voda glede na zunanjo temperaturo. Če nič od tega nimajo niso resna firma.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: aborko ()

floyd1 ::

Ampak tudi tukaj kolega joggy nima prav, sonce dvigne temp. v prostoru ne glede na radiatorje ali talno.

Točno to. Ampak on je ponosen na to, da so njegovi radiatorji takrat lahko hladni, moj estrih s talnim pa še vedno topel, kar po njegovem pri meni povzroči blazna temp. nihanja, pri njemu pa tega ni. Pri tem gladko ignorira ostalih 100+ ton materiala, ki je tako pri njemu kot pri meni zagret na notranjo temperaturo in zato zlahka prepreči omenjena nihanja.

nsa_ag3nt ::

floyd1 je izjavil:

ttommy je izjavil:

Ampak sedaj sem spet za Orco začel gledati. Imajo tudi delovanje do -28 stopinj. Staro peč ko kurim, pazim da je v peči tam okrog 65- 70 stopinj, termometer na cevi pa kaže okrog 55-60 stopinj. Pa je v hiši zmeraj toplo. Zadnja leta kurimo samo popoldan do poznega večera.

Bodi previden pri marketinških obljubah. Moja črpalka (Toshiba Estia 4) nekje pri -15 preklopi izključno na el. grelce. Torej nihče ne more rečt, da pri tej temp. ne dela. Dela tudi pri -20. Učinkovitost pa je... :'( Ker to pol ni več pumpa ampak eloblock.
Ima pa to čisto logično razlago - nekje okrog -15 stopinj je pri tej črpalki COP že tako blizu 1, da nima smisla matrat kompresorja pri pogojih, ki mu niso najbolj prijazni in mu sigurno skrajšujejo življenjsko dobo. Stroškovno je itak enako, le kompresor malo šparaš.

Ko vidim omenjeno -26, se res vprašam o COP pri tej temperaturi.

Pri tč zrak voda je potrebno pogledati diagrame zunanja temperatura - moč tč pri 7/0/-15C in temperaturo dvižnega voda npr 50C (radiatorji), potem se vidi kaj je za kaj primerno.

Take zadeve:
https://gizmodo.com/c/goodbye-big-five

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: nsa_ag3nt ()

nekikr ::

Gledati moraš temperature, ki jih dejansko imaš. Če ne živiš na Kredarici je čisto vseeno kakšen COP je pri -15, -20 -45. Tisti dan ali maksimalno dva, ko pa je -15, bo pa pač COP 1. Big deal, saj v ostalih dnevih prihraniš toliko več, pa tudi -15 ne vztraja 30 dni skupaj. Če je pa samo dan ali največ dva imaš pa še dovolj akumulacije v betonu, da ne bo ne mrzlo, ne drago.

telexdell ::

Ni pomemben COP pri -15°C ampak toplotna moč. In gornji diagram kaže ravno to, kako se dve TČ razlikujeta v toplotni moči pri nizkih temperaturah. Toplotna moč TČ s padanjem temperature pada, potrebe objekta po ogrevanju pa raste. Ko TČ ne more več dovajati dovolj energije pa začne temperatura v prostoru padati, če ne boš zagnal kakšnega dodatnega vira za ogrevanje (kamin, električni grelci...). V prospektih je to označeno kot bivalentna točka. Pri enih TČ je že pri npr. -2°C, pri drugih pa pri npr. -10°C. Koliko dražje pride zaradi tega ogrevanje je pa odvisno od cene dodatnega energenta.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

nekikr ::

Se moraš pa že kar fino potruditi, da najdeš TČ danes, ki ima COP 1 pri -2°C... morda, če jo res najdeš nekje v pozabljenem kitajskem skladišču in nekako usposobiš za potrebe slo techa ;)

WhiteAngel ::

telexdell je izjavil:

Ni pomemben COP pri -15°C ampak toplotna moč. In gornji diagram kaže ravno to, kako se dve TČ razlikujeta v toplotni moči pri nizkih temperaturah. Toplotna moč TČ s padanjem temperature pada, potrebe objekta po ogrevanju pa raste. Ko TČ ne more več dovajati dovolj energije pa začne temperatura v prostoru padati, če ne boš zagnal kakšnega dodatnega vira za ogrevanje (kamin, električni grelci...). V prospektih je to označeno kot bivalentna točka. Pri enih TČ je že pri npr. -2°C, pri drugih pa pri npr. -10°C. Koliko dražje pride zaradi tega ogrevanje je pa odvisno od cene dodatnega energenta.


Če te to skrbi, potem daš močnejšo TČ, da ima še kaj grelne moči pri -10°C. V splošnem imajo močnejše TČ tudi višji COP (=izkoristek, po domače), npr. Kronotermova WPL serija. Začetna investicija je sicer nekaj dražja, ampak bi morala biti tudi življenjska doba daljša zaradi manjše obremenjenosti.

damirj79 ::

telexdell je izjavil:

Ni pomemben COP pri -15°C ampak toplotna moč. In gornji diagram kaže ravno to, kako se dve TČ razlikujeta v toplotni moči pri nizkih temperaturah. Toplotna moč TČ s padanjem temperature pada, potrebe objekta po ogrevanju pa raste. Ko TČ ne more več dovajati dovolj energije pa začne temperatura v prostoru padati, če ne boš zagnal kakšnega dodatnega vira za ogrevanje (kamin, električni grelci...). V prospektih je to označeno kot bivalentna točka. Pri enih TČ je že pri npr. -2°C, pri drugih pa pri npr. -10°C. Koliko dražje pride zaradi tega ogrevanje je pa odvisno od cene dodatnega energenta.



Oboje je pomembno, toplotna moč je lahko večja tudi na račun večje električne moči. Nekje je pa neka meja, katero si vsak sam zastavi. Meni verjetno ne bi bilo ql, če bi mi TČ porabila pri -15stC 10kW za topotno moč 10kW. Tko mi je pa tudi tisti graf zgoraj od Dakin Altherme LT in HT precej čuden, verjetno pobran iz kakšnega reklamnega letaka, kjer se forsira HT izvedba. Ne verjamem, da je LT izvedba tako neučinkovita pri -2stC, kot graf kaže. Jaz imam en drugi model TČ in pri -2stC ohranja še skoraj vso nazivno moč, pri -7stC pa je ima še vedno 70-80%.

energetik ::

Graf očitno upošteva tudi zmrzovanje in defroste in je kar realen. HT izvedba je pri Daikin dvokompresorska, zato tako z lahkoto drži moč tudi v globok minus in tudi pri visokih temperatura ogrevalne vode.
COPa pa nobena nima 1 pri -15 ali celo -10, tam pod 1,8 začne padati COP le pri visokih temp. ogrevalne vode npr. nad nekje 50° pri zelo nizkih zunanjih temp.

Sicer pa pri moji običajni NT TČ na talnem + sanitarna voda dnevni COP ni nikoli padel pod 2,4, niti tistega ledenega januarja 2017, ko je bil Tmin -17°, povprečna dnevna pa nekje okoli -9°C. Pri Z/V = -17°/38° je imela moja kišta (8kW nazivne) še nekje 6kW toplotne moči.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

telexdell ::

nekikr je izjavil:

Se moraš pa že kar fino potruditi, da najdeš TČ danes, ki ima COP 1 pri -2°C... morda, če jo res najdeš nekje v pozabljenem kitajskem skladišču in nekako usposobiš za potrebe slo techa ;)

In kako si ti bivalentno točko pretvoril v COP? COP je razmerje med vloženo električno energijo in oddano toploto. Bivalentna točka pa je temperatura pri kateri TČ ne more proizvesti dovolj toplote za objekt in zato potrebuješ nek dodaten vir. TČ lahko ima COP tudi 5 pa ne more zagotoviti dovolj toplote za objekt in obratno, lahko ima COP 1,5 pa vseeno proizvede dovolj toplote za vzdrževanje temperature v objektu.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

nekikr ::

Kaj ima to, da vzameš pol preslabo TČ, veze s čimerkoli? V tem primeru se pač vklopi električni grelec, ki pokrije razliko.

telexdell ::

damirj79 je izjavil:




Oboje je pomembno, toplotna moč je lahko večja tudi na račun večje električne moči. Nekje je pa neka meja, katero si vsak sam zastavi. Meni verjetno ne bi bilo ql, če bi mi TČ porabila pri -15stC 10kW za topotno moč 10kW. Tko mi je pa tudi tisti graf zgoraj od Dakin Altherme LT in HT precej čuden, verjetno pobran iz kakšnega reklamnega letaka, kjer se forsira HT izvedba. Ne verjamem, da je LT izvedba tako neučinkovita pri -2stC, kot graf kaže. Jaz imam en drugi model TČ in pri -2stC ohranja še skoraj vso nazivno moč, pri -7stC pa je ima še vedno 70-80%.

TČ je prvenstveno namenjena za ogrevanje objekta, za kar je potrebno ustrezna toplotna moč. COP pa nam pove, koliko nas bo to stalo. Kakšen je COP pri robnih pogojih (ekstremnem minusu), kateri trajajo le nekaj desetink % kurilne sezone ne vpliva toliko na stroške, kot bi hladni prostori v tistem obdobju vplivali na naše počutje.
Vse TČ renomiranih proizvajalcev na našem tržišču dosegajo COP večji od 1 v celotnem območju delovanja. Dodatni grelci običajno pomagajo pri razliki med močjo TČ pri nekem minusu in potrebami objekta (objekt potrebuje npr. 10 kW, TČ da 7 kW, 3 kW pokrijejo grelci). Tako je tudi ob pomoči grelcev dejanski COP večji od 1.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

damirj79 ::

Seveda je COP praktično katerekoli TČ vedno večji od 1. Drugače bi v TČ že proizvajalec sam vgradil nastavitev, da v primeru manjpega izplena toplote raje uporabi grelce. Pa tega nisem videl na nobeni TČ, tako da je to samo potrditev dejstva, COP>1 vedno. Glede grafa zgoraj, pa tudi če upoštevamo defroste je močno sumljiv. Sploh defroste ne moreš kar posplošeno upoštevati, saj se v različnih krajih različno izvajajo. Dvokompresorska TČ nima nobenega večjega benefita pri defrostih.

WhiteAngel ::

telexdell je izjavil:


Vse TČ renomiranih proizvajalcev na našem tržišču dosegajo COP večji od 1 v celotnem območju delovanja.


WTF? Kako za vraga imaš COP lahko sploh manjši od 1? ;(( Če je COP 1, potem greješ na elektriko. In slabše ne more biti.

WhiteAngel ::

ttommy je izjavil:

Mi kolebamo ali bi ali ne bi šli na ogrevanje s toplotno črpalko... Hiša je stara 48 let in ima dvoslojna okna (2003), 10cm stiropor fasado (2009), na podstrešju 15 cm kamena volna. Sedaj ogrevamo na 25 let staro peč na drva preko radiatorjev (Aklimat). Ali bi se splačalo iti na toplotno črpalko?
Je bratu rekel prodajalec v eni trgovini, da toplotne za starejše hiše (čeprav so izolirane) sploh ne priporoča. Jo je menda on imel eno leto, potem pa jo je vrgel ven in šel na pelete. Sedaj porabimo na leto 8 palet pripravljenih drv (cca 1250€).


A to je imel eno klimo za dva jurja in ni dosti dala od sebe? Ker današnje TČ brez težav nadomestijo peči in stroški so tudi nižji (razen, če imaš domača drva). Edini problem je začetna investicija.

telexdell ::

WhiteAngel je izjavil:



WTF? Kako za vraga imaš COP lahko sploh manjši od 1? ;(( Če je COP 1, potem greješ na elektriko. In slabše ne more biti.

Zakaj ne more biti COP slabše kot 1? Imaš električne grelce v zunanji enoti in del toplote gre v okolico ostalo pa v hišo. Torej je COP manjši od 1.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

ttommy ::

Zakaj ni subvencije na visoko temperaturno TČ?
Gamer

energetik ::

telexdell je izjavil:

WhiteAngel je izjavil:



WTF? Kako za vraga imaš COP lahko sploh manjši od 1? ;(( Če je COP 1, potem greješ na elektriko. In slabše ne more biti.

Zakaj ne more biti COP slabše kot 1? Imaš električne grelce v zunanji enoti in del toplote gre v okolico ostalo pa v hišo. Torej je COP manjši od 1.
Ja, ker grelci so tam zunaj na pol v vodi na pol v zraku?
Če že je monoblok, je vse skupaj lepo izolirano. Tisti meter cevne povezave + izmenjevalec + posoda z grelci imajo minimalno površino + so izolirani.
Ja, če bi monoblok delal izključno na grelce, bi se lahko zgodilo, da bi bil COP morda < 1, ampak to recimo nekje 0,99... Kakor hitro pa laufa zraven kompresor, ni šanse da COP < 1.

Pri splitu pa je COP ko dela samo grelec točno 1, nič več nič manj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

;-) ::

Cop tud ni vse.

Dejansko konec meseca ce gledamo tc ki bi delala s cop 3 in el grelce eloblock vrjetno racun za el. Nebi bil pri eloblocku tocno 3x nizji. Sigurno grelci zbombajo vroco vodo v talno dokler ne pride nazaj zeljena temp dosti dosti hitreje kot TČ in posledicno tudi dosti več stojijo.

Dv pri toplotni je koliko? Pri meni 5-7 stopinj, kako je pri grelcih?

In ko se stavba enkrat zagreje in samo dogrevajo bi bil izracun stroskov glede na hitrost delovanja in dosti vec moznosti taktiziranja z grelci zelo zanimiv, sploh ce bi imel dvotraifno merjenje in zalogovnik, ki bi ga nabombal ponoci s poceni energijo.

Ce se odlocim za soncno elektrarno bom sigurno vgradil se grelce cene drugega ker so poceni...ziher.

;-) ::

Aja. Sanitarno vodo se vedno ogrevamo z Tikijem 80l ker je dovolj za nas tri in ga tudi z zarednim tusiranjem ne spraznimo. Nastavljen je malo cez polovicko tistega dump termostata. Poleti imamo elektrike tam 45€, pozimi je bila najvisja poloznica 108€ od januarja letos.

Nikakor se mi ne izide da bi nabavljal zalogovnik ceprav ostalo saro s tripotnim ventilom ze imam in napeljavo iz tc pripravljeno. Ampak bi rabil se krmilje...ampak potem bi toplotna motila nas mir na terasi v toplih dneh.

STČ pa me ne preprica glede na to da nam ta bojler kaj jaz vem pri taki poloznici dosti vec kot 10€ nemore pozret, niti ne vidim moznosti prihranka. Je pa res da bi pridobili na kolicini tople vode ki je ne potrebujemo.

energetik ::

Nimam pojma kaj točno si hotel s tema 2 postoma povedat. COP morda ni vse, je pa vse SCOP. Torej koliko kWh toplote je šlo v celem letu v talno in bojler deljeno s porabljenim štromom za kotlovnico. SCOP pa jasno je pomemben, ker če je SCOP v podnu, ne greš montirat zrakomlata, ampak na steno našraufaš malo plinsko pečko za 1,5k€ in imaš mir. Ampak SCOP v veliki večini ni v podnu, temveč je vsaj tam od 2.x naprej, v sodobnih bajtah s talnim od 3.x naprej.

Glede sanitarne vode pa - imaš očitno malo porabo tople vode. Mi skurimo nekje 1000kWh (~100€) štroma letno samo za SV + cirkulacijo. Če bi jo greli s Tikijem, bi skurili 300€ letno. Torej je tisti tripotni ventil pokrit v letu dveh. Itak pa že vse skupaj vsebuje vsaka normalna TČ in je neumnost, če je ne priklopiš na bojler.

;-) ::

V mojem primeru bi bila neumnost da bi priklopil, ker bi ze OČ porabla skor tolk k bojler.

Bellzmet ::

Pa se splača pri nizkoenergijski hiši in talnem + TČ dati ločene termostate za vsako sobo posebej? Npr. v smislu, da talno v spalnici/otroški sobi avtomatsko ob 18h preklopi na nižjo temperaturo (zapre ventil), da se do časa za spanje recimo ob 23h soba vsaj malo "ohladi"? Gre to v praksi?

Ali se pač da v kurilnico ročne ventile in se prvo leto nastavi in potem pusti?

;-) ::

Mi smo ob prvem testiranju nastavli te rocne ventile na vsakem izmed razdelilcev in tak pustili. Mam tud kable puscene v omarice ce bi se odlocil za termostatske ventile ampak ni potrebe.

Od 18 do 23 pa se pomoje nebo poznalo ce bos spustil temperaturo niti za stopinjo.

energetik ::

V masivni NEH ne boš zvečer nič ohladil. Tudi če izklopiš komplet gretje ob 18h, boš imel zjutraj morda 0,2K manjšo temp., tudi v trdi zimi.

Ročni ventili so itak že na vsakem razdelilcu talnega. Splača se morda dati termo ventile le na veje za osončene prostore, kjer se ti pozna npr. ob več zaporednih sončnih zimskih dneh, ko se tam talno sploh ne zalaufa več dni.

paraboŁa ::

Atlas ima par zanimivih case studijev na to temo https://www.atlas-trading.si/thermia-at....

Bellzmet ::

No ja...oglasni "strokovni članki" niso ravno moje najljubše branje.

ttommy ::

Zdaj gledamo za različne toplotne črpalke in cene so res visoke. Za Daikin komplet visokotemperaturne TČ, 300l bojlerjem in 200l zalogovnikom, je prišel predračun v višini 11.442,00€

Atlas komplet z visokotemperaturno TČ podobne zadeve, ampak 100 litrski zalogovnik, je še dražji: 12.128,22€

Iz Orce sem pa lani dobil predračun za 14KW zunanjo enoto MITSUBISHI PUHZ-SHW140YHA ZUBADAN (60°C) 14 KW 400V, notanjo enoto ORCA MONO (8-16) ter s 300l bojlerjem za sanitarno vodo, brez zalogovnika z njihovimi popusti (brez subvencije)za 8618€. Na njihovi spletni strani je pa sedaj napisano, da so subvencije v višini 3200€. Se pravi, da bi me ORCA prišla manj kot 6000€?

Kaj mi svetujete, da vzamemo?
Gamer

energetik ::

Zakaj gledaš visokotemperaturne TČ in pa neke predelave originala (Orca)?
Imaš precej dobro izolirano hišo za svoj letnik, kot si napisal. Samo še od radiatorjev je odvisno, kako velike imaš in kakšno število, in tega še nisi napisal. Glede na izkušnje ne rabiš visokotemperaturne TČ, če boš od zdaj ogreval kot je treba, in sicer 24/7 po vremenski krivulji.

Vzameš neko klasično NT, 2-ventilatorsko ~11kW napravo s 300L bojlerjem, npr. LG monoblok 12kW dobiš z 300L bojlerjem + osnovno montažo že pod 6kEUR, ima že grelce, lahko skombiniraš, da imaš obstoječo peč za backup. Poskusiš s 24/7 ogrevanjem po vremenski krivulji, če je v kakšen prostoru prehladno ali so potrebne absurdne temperature ogrevalne vode (v kar dvomim), prihranjeni denar nameniš za zamenjavo nekaj radiatorjev z večjimi, kar reši problem. Še vedno pa menim, da bi shajal s temperaturo vode do nekje 45° tudi v trdi zimi, če so le radiatorji normalnih velikosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

energetik ::

EDTI: v vsakem primeru se ti tako glede potrebne moči kot SCOP bolj splača dodatni denar vlagat v zamenjavo radiatorjev (če bi bilo potrebno), kot pa v močnejšo/dražjo/VT črpalko. Npr. zamenjaš 8 členski Aklimat s toliko členi (če se ne motim se da člene celo dodajat?), kot jih še spraviš v prostor (npr. nišo pod oknom).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

ttommy ::

Hvala za odgovor- bom vzel na znanje. Pa tudi radiatorje bi bilo res pametno zamenjati. Niso vsi Aklimat. Za LG Therma V piše, da je voda ogrevana do 57 stopinj, kar bi res moralo zadostovati. Obdržal bi peč na drva, peč na olje pa zaradi neuporabe več kot 14 let dal ven zaradi pridobitve subvencije.
Bom gledal za izvajalce, ki ponujajo tudi LG.
Gamer

WhiteAngel ::

@ttommy: Daikin in Atlas sta ok. Cena je pa relativna. Mene bi motil predvsem hrup in bi vzel Stiebl Eltron, ki je verjetno še 2k dražja. Omenjene TČ kupuješ za 20+ let.

;-) ::

Nevem ce se tc kupuje za 2let plus. Na forumu pod svojonstreho so v eno temo pisali kdaj je kermu riknila in jih je bilo ogromno malo iz garancije ven, ogromno ze v garanciji....v glavnem zivljenska doba tc 20let plus....nebi upal racunat na to.

trancer01 ::

Realna življenjska doba azijskih inverterskih toplotnih črpalk naj bi bila 10-15 let, pri čemer je po dobrih desetih letih že pričakovati kakšen dražji servis. Vsaj dvakrat daljšo življenjsko dobo pa naj bi imele toplotne črpalke evropskih premium proizvajalcev, ki imajo vgrajene bistveno robustnejše komponente. Zato menim, da se ne izplača zapravljati preveč denarja za kvazi boljše znamke, saj so si vse azijske inverterske toplotne črpalke, ki izvirajo iz klimatskih naprav, glede robustnosti oz. kakovosti vgrajenih komponent podobne.

energetik ::

ttommy je izjavil:

Hvala za odgovor- bom vzel na znanje. Pa tudi radiatorje bi bilo res pametno zamenjati. Niso vsi Aklimat. Za LG Therma V piše, da je voda ogrevana do 57 stopinj, kar bi res moralo zadostovati. Obdržal bi peč na drva, peč na olje pa zaradi neuporabe več kot 14 let dal ven zaradi pridobitve subvencije.
Bom gledal za izvajalce, ki ponujajo tudi LG.

Je že res, da pripravlja vodo do 57°, ampak pri tem ji moč strmoglavi, prav tako COP. Kaj ti koristi, če s 57° lahko napajaš le npr. 1/3 vseh radiatorjev?
Pravilno je, da čimbolj znižaš temp. ogrevalne vode, to pa narediš z velikimi dobrimi radiatorji in ogrevanjem 24/7.

Kar se tiče zdržljivost tudi jaz ne bi računal na 2x dobo pri 2x dražjih napravah. V tem primeru je po mojem bolje izbrati ugodno azijsko (npr. LG).

damirj79 ::

Cez 10let bo tudi najboljsa TC le se en navaden jajc in tudi ta bo skoraj gotovo potrebovala kaksno popravilo, ki pa bo drazje kot od kaksnega poceni TC jajca. Tako kot servis renoja proti servisu mercedesa. Cez 10 let poceni TC zamenjas za novo, ki bo spet v garanciji in ki bo imela bistveno boljse boljse karakteristike, kot sedaj 10 ali vec let stara premium TC jajca. TC je zal ena taka zadeva, kjer drazje ni nujno toliko boljse, da se splaca, gre vecinoma samo za tisti waw efekt, da se lahko postavis pred kolegi, ker prihranki so med razlicnimi TC zelo mizerno veliki. ROI pa vlece proti neskoncnosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: damirj79 ()

energetik ::

Točno tako. Več denarja se morda splača investirat, če npr. rabiš tišjo enoto, ker večje in kvalitetnejše zunanje enota so načeloma tišje, npr. Nibe itd ali pa če rabiš prosto postavitev brez strehe.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

DePalmo ::

Fantje, nekaj ste omenjali izračune (res da drugemu forumašu in se vskočil v temo) če se toplotna izplača. Zgoraj sem podal podatke o naši hiši, ampak se ni še nihče opogumil in mi svetoval če se v naši hiši splača toplotna črpalka. Osebno še vedno mislim da bi raje vzel VT ker je boljše nekaj rezerve, ampak mi še vedno ni jasno če bi imeli zalogovnik, koliko kW naj bi bila peč, katere firme se priporoča itd. Pravite da ne azijskih. In katere so to?

Za pelete sem ugotovil da odpadejo ker imamo blesav dimnik in nebo pravega vleka. Da bi pa sedaj konkretno predeloval dimnik ali pa celo postavil novega, pa odpade.

Utk ::

Splača glede na kaj? Najcenejša so drva, če hočeš malo več udobja, z zalogovnikom. Od tu dalje se pa pač lahko preseravamo in nehamo o tem kaj se "splača".

energetik ::

DePalmo je izjavil:

Fantje, nekaj ste omenjali izračune (res da drugemu forumašu in se vskočil v temo) če se toplotna izplača. Zgoraj sem podal podatke o naši hiši, ampak se ni še nihče opogumil in mi svetoval če se v naši hiši splača toplotna črpalka. Osebno še vedno mislim da bi raje vzel VT ker je boljše nekaj rezerve, ampak mi še vedno ni jasno če bi imeli zalogovnik, koliko kW naj bi bila peč, katere firme se priporoča itd. Pravite da ne azijskih. In katere so to?

Za pelete sem ugotovil da odpadejo ker imamo blesav dimnik in nebo pravega vleka. Da bi pa sedaj konkretno predeloval dimnik ali pa celo postavil novega, pa odpade.
Hiša je še kar ok izolirana, se pa TČ jasno splača glede na vse druge energente, razen domača drva, brez zalogovnika.
Čisto na hitro bi rekel, da bi bila zadosti katerakoli azijska 2-ventilatorska zadeva, od nekje 11kW naprej. Največja uganka pri tebi so radiatorji, torej dimenzije. Če so dovolj velike površine in pri ogrevanju 24/7, ni nobene potrebe po VT napravi, preberi moj prejšnji odgovor. Za morebitno ekstremno mrzlo jutro so za tistih par ur grelci, ki ti bodo porabili zanemarljivo malo kWh.

Utk je izjavil:

Splača glede na kaj? Najcenejša so drva, če hočeš malo več udobja, z zalogovnikom. Od tu dalje se pa pač lahko preseravamo in nehamo o tem kaj se "splača".
Morda so najcenejša drva, če jih kje dobiš pri lokalcu zelo poceni in če nabaviš samo osnovno peč, ki pa ima beden izkoristek in smradi vsem naokoli.
Dobra peč + zalogovnik + napeljava + regulacija pa hitro pride na ceno nižjecenovnih TČ, cena 1kWh toplote pa je praktično enaka + dela pri TČ nimaš popolnoma nič.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Utk ::

Samo da bo peč na drva držala vodo 20-30 let, za TČ pa pravite da ne. Torej je skoraj enkrat cenejša.
Pri drvih se ne splača neka strašna regulacija. Daš termostatske ventile na radiatorje pa je, zalogovnik mora itak stalno bit segret.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

damirj79 ::

Ravno obratno, pec na drva zahteva zelo dobro regulacijo, plus tega da je modro postaviti nek sistem v primeru izpada elektrike. Moderne peci brez nje tako ali tako ne delujejo. In glede na kvaliteto vseh izdelkov dan danes je iluzorno pricakovat, da bo cisto navadna pec na drva zdrzala 20let +. Pa tudi ce bi, stane te vec kot TC ze z nakupom ker ni subvencij, in ce moras se drva kupovati, se racunica ne izide, in to s pecmi romunskega porekla, kaj sele kaksna renominirana pec.

Invictus ::

Utk je izjavil:

Splača glede na kaj? Najcenejša so drva, če hočeš malo več udobja, z zalogovnikom. Od tu dalje se pa pač lahko preseravamo in nehamo o tem kaj se "splača".

Ne pozabi še na to, da bodo kurišča na trda goriva pod vedno večjo regulacijo.

Ala filter trdih delcev na dimniku, že tako je obisk dimnikarja bolj pogost, kaj in kdaj lahko kuriš (vremenski pogoji)...

Počasi se niti tisti mali kamin v bajti ne bo več splačal (če se sploh kdaj je ;)).
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

Utk ::

Seveda so subvencije tudi za drva. In tudi romuni znajo že nekaj časa nekaj železa pošvasat.

nekikr ::

Ne pozabi še na to, da bodo kurišča na trda goriva pod vedno večjo regulacijo.

Čisto nič ne kaže na to. Takoj, ko se je začela kurilna sezona letos, se je iz dimnikov začel valiti vonj po zažganem iveralu, plastiki, skratka vaška idila.

feryz ::

Sem bil zraven, ko je k sosedu prišla policija. Tip vsak večer tako zapali, da zasmradi in zadimi vsaj 30 bajt naokoli. Svinjsko res, vsak večer je prijava.
OK, da skratim priču, policiji se u ksiht reži in jih u kurac pošilja. In ima popolnoma prav, prav nič mu ne morejo.
Dimnik ima pa spucan, potrdila vsa.
Sodišče pa nekako noče izdati odločbe za vstop v hišo. Ker pravzaprav niti razloga nima za to. Govorice sosedov ne zadostujejo.

Utk ::

In kakšna je rešitev za to? Prepoved uplinjalnih kotlov? Uvedba filtrov? Bo filter prefiltriral plastiko?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()
««
15 / 19
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Izbira toplotne črpalke

Oddelek: Loža
459655 (6314) Borut H
»

Katero ogrevanje za hiso (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
814645 (2350) TheBlueOne
»

Ogrevanje hiše s toplotno črpalko? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Loža
38283348 (50172) Zvezdica27
»

Kolikšna je električna moč toplotne črpalke? (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
7027462 (19881) Magic1
»

Toplotna črpalka zrak-voda TERMOTEHNIKA

Oddelek: Loža
2612452 (11907) clancy

Več podobnih tem