» »

Toplotna črpalka katero izbrati

Toplotna črpalka katero izbrati

««
35 / 43
»»

J.McLane ::

Gogo je izjavil:

Da pristavim še moj lonček vprašanj.:D
V planu sem imel nabavo Daikin Altherma 3 TČ. Monter ki mi je bil priporočen pravi, da je ne priporoča zame, ker imam spomladi in jeseni precej vlažnosti. Pravi, da naj vzamem Kronoterem Adapt ali pa kaj drugega. Prav tako pravi, da Daikin uporablja grelce nad 55° da doseže 65°. Prav očitno je navijal za KRONOTERM Adapt. Vaše mnenje o tem? Drugače pa je zeloe cenjen profi. Vgradil bo kar mu rečem. Thx


Imamo Althermo LT 2 na radiatorjih že 8 let, vlaga spomladi in jeseni ni noben problem, dokler je zunanja temperatura nekje +3°, pod to mejo nekje pa bodo defrosti, pri nas v takih pogojih z meglo ne vidim nobenih problemov, so pač defrosti malo bolj pogosti, kdo bi se sekiral. LAhko samo pohvalim delovanje po Daikina po vseh teh letih, hrupnost je še vedno na približno enakem nivoju. Za sosedovo Mitshubiski to nebi mogel trditi. Sanitarno vodo grejemo na 43°, v radiatorje ne gre več kot 45°, večino zime pa pod 40°. Če te skrbi legionela, nastaviš program enkrat na teden da ti zagreje z el. grelci, na skupno porabo bo to imelo zanemarljiv vpliv.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

WhiteAngel ::

Gogo je izjavil:

Da pristavim še moj lonček vprašanj.:D
V planu sem imel nabavo Daikin Altherma 3 TČ. Monter ki mi je bil priporočen pravi, da je ne priporoča zame, ker imam spomladi in jeseni precej vlažnosti. Pravi, da naj vzamem Kronoterem Adapt ali pa kaj drugega. Prav tako pravi, da Daikin uporablja grelce nad 55° da doseže 65°. Prav očitno je navijal za KRONOTERM Adapt. Vaše mnenje o tem? Drugače pa je zeloe cenjen profi. Vgradil bo kar mu rečem. Thx


Glede vlage in zamrzovanja je tako, da rabiš čim večjo površino hladilnih reber. Večja kot je površina, počasneje ti bo led zabil pretok zraka in hitreje se bo odtalil. Tudi vrtljaji so pri večjih ventilatorjih nižji, so tišji in daljša življenjska doba (ležaji...). Tako da ni to pomoje bitka med Daikin VS Kronoterm, ampak med klima škatlicami in "tradicionalnimi" TČ.

energetik ::

Defrosti so normalno obratovalno stanje za vsako zračno TČ. Zmrzuje vsak uparjalnik, je pa res, da je fino, če je čim večji, da so defrosti redkejši.

aborko ::

Redkejši so res, ponavadi pa dlje trajajo pri teh širokolamelnih uparjalnikih. Pri meni traja defrost 3 min ali celo nekaj manj, res pa da ko je megla in okoli 0 stopinj so pri naši defrosti na 50 min.

telexdell ::

aborko je izjavil:

Redkejši so res, ponavadi pa dlje trajajo pri teh širokolamelnih uparjalnikih. Pri meni traja defrost 3 min ali celo nekaj manj, res pa da ko je megla in okoli 0 stopinj so pri naši defrosti na 50 min.

Pri defrostih ne smeš gledati zgolj časa dejanskega ogrevanja uparjalnika ampak moraš gledati celoten čas- vse od prekinitve ogrevanja objekta pa vse tja do vzpostavitve nove stabilne in optimalne točke obratovanja. Ko se namreč po defrostu začne ogrevanje regulator potrebuje nekaj časa, da nadoknadi izgubljeno toploto v objektu. Če so defrosti hitri in pogosti potem regulacija vseskozi nekaj dela in nikoli/redko doseže optimalno točko in je zato poraba elektrike večja, kot bi bila ob redkejših in daljših defrostih.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

lukass ::

Prebral kar nekaj strani te teme, pa vseeno kaj pravite na Mitsubishi Zubadan 10kW. Glede na to, da zna to mašinerijo "šravfat vsak lokalc" niti ni tako slaba izbira. Glede na Kronoterm ipd... jo dobim cca. 5k€ ceneje.

billy ::

Za vklop/izklop TČ bi potreboval wifi stikalo, saj moram zadevo "zresetirati".

Ker so 3-fazna wifi stikala pri nas "draga ko žafran", iz alija pa bo hodlo nekaj tednov, razmišljam, da bi na vsako fazo dal pač "navadno" sonof stikalo. Bi tako delovalo? Verejtno se vsa stikala ne bi hkrati vklopila, ampak bi potem vseeno TČ se zagnala, če se pač 3 faze vklopijo v razmaku nekaj sekund?

feryz ::

Daš kontaktor in katerikoli wifi rele. Simpl kot pasulj.

Pri trifaznih strojih ni fajn, če kakšen od treh relejev zataji. Tako da bi tvoja opcija bolj zelo slabo delovala.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: feryz ()

Zvezdica27 ::

hja, saj po moje ima TČ neko pametno elektonirko, da pač ne pregori kaj, če gre samo ena faza ven...

vseeno pa - feryz ima prav.

Ali pa - fizično, saj to moraš imeti na trifazni varovalki, ki jo pač odklopiš-

zz

WhiteAngel ::

billy je izjavil:

Za vklop/izklop TČ bi potreboval wifi stikalo, saj moram zadevo "zresetirati".

Ker so 3-fazna wifi stikala pri nas "draga ko žafran", iz alija pa bo hodlo nekaj tednov, razmišljam, da bi na vsako fazo dal pač "navadno" sonof stikalo. Bi tako delovalo? Verejtno se vsa stikala ne bi hkrati vklopila, ampak bi potem vseeno TČ se zagnala, če se pač 3 faze vklopijo v razmaku nekaj sekund?


Zakaj rabiš 3 faze? Kontrolna enota laufa na 230V na eni fazi. Samo tisto izklopiš in nazaj vklopiš.

zamotsloteh ::

Za vklop izklop lahko uporabiš SSR (solid state rele) -kocke z štirimi vijaki dva za moč, dva za krmilni signal, 3x po 25 A lahko tudi več A, krmilna napetost od 10 -30 V DC če se ne motim malo krmilnega toka reda 100mA, vzameš napajalnik za kak telefon polnilnik za šrauber.... WIFI krmiljeno vtičnico pa si zmagal, kar se reseta TČ tiče. Vklop se izvede ko faza prehaja skozi ničlo zerro cross switching regulacija, ni motenj.
LP

Zgodovina sprememb…

billy ::

A to kar je napisal ferzy, "daš kontaktor" je v bistvu rele?

Nekaj imam pojma o štromariji, toliko pa tudi ne, da bi se tega sam lotil, lahko nekdo priporoča kakšne konkretne izvedbe tega? Nekih konkretnih tokov/moči se ne rabi...

PS, odklopiti se mora vse 3 fazi hkrati in vklopiti hkrati.

zamotsloteh ::

Sem opazil da je za reset, sicer soft verzija, dovolj če preko stikala na upravljalni enoti izklopiš črpalko, malo pčakaš in jo ponovno vklopiš. Če pa to zadostuje za reset morebitnih aktivnih alarmov pa ne vem, mi še ni bilo treba to raziskat.:)) Pomaga tudi izklop preko programske ure, npr. svako noč, vsak dan za kake pol ure. Probaj to verzijo pa ne rabiš z kontaktorjem ali kako drugo avtomatiko.

Likalnik ::

Mogoce mi lahko kaj vec poveste o TC Kronoterm adapt 312....je bil gospod na ogledu in mi je priporocal to toplotno crpalko...koncna cena po subvenciji nekje 8k€.
Imate kaksne izkusnje s to crpalko...kako je glede glasnosti?
Trenutno imam Kronoterm toplotno crpalko za sanitarno vodo...tako bi dodal samo se pec in povezal skupaj.

Ta gospod ima tudi Daikin vendar je predlaga Kronoterm...cena je cca 1000€ razlike...glede na to, da ti pri Kronoterm lahko na daljavo odcitajo tezavo in da rezervni deli niso tezava.

Zvezdica27 ::

poglej, to je isto vprašanje kot: kateri avto naj kupim.

Evo . mercedes Sonderklasse. Boš kupil?

Jaz ti lahko rečem le, da dobi 5 ponudb in se odloči. Moj prijatelj, monter, je zdaj sebi montiral kitajsko obično noname cheap shit in mu dela noro, pravi. Prej mu je Panasonic. Še prej je imel boga in pol, sicer nikdar NIbe itd...

ta tehnologija dela, od tu naprej pa firme, model, namen...

Jaz bom rekel samo, da se mi 8k po subvenciji zdi noro drago. Par let nazaj sem imal jaz račun 7,5k pred subvencijo - popolna prenova kurilnice (še 500 za olje ven poleg subvencija). Pa malo inflacije, korona...

Gospod ti bo seveda priproočal zadevo, od katerih dobi procente.

ne vem.

zz

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

Pri avtu je edino to da nekaj od njega je razlike, če je nek premium, od premium TČ imaš pa samo premium zunnajo kišto za kazat sosedom.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

telexdell ::

J.McLane je izjavil:

Pri avtu je edino to da nekaj od njega je razlike, če je nek premium, od premium TČ imaš pa samo premium zunnajo kišto za kazat sosedom.

Ni ravno tako. Najprej je treba vedeti, kam boš TČ namestil in kaj bo ogrevala. Pri moderni novogradnji s talnim ogrevanjem in povprečno okolico lahko res daš pred hišo najcenejši čip-šit zadevo. Če pa imaš radiatorsko ogrevanje, bolj ali manj izolirani hišo, okolje z veliko megle ali...pa stvar ni več tako enoznačna.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

sloxl8 ::

telexdell je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Pri avtu je edino to da nekaj od njega je razlike, če je nek premium, od premium TČ imaš pa samo premium zunnajo kišto za kazat sosedom.

Ni ravno tako. Najprej je treba vedeti, kam boš TČ namestil in kaj bo ogrevala. Pri moderni novogradnji s talnim ogrevanjem in povprečno okolico lahko res daš pred hišo najcenejši čip-šit zadevo. Če pa imaš radiatorsko ogrevanje, bolj ali manj izolirani hišo, okolje z veliko megle ali...pa stvar ni več tako enoznačna.

Sprašujem, ker ne vem. Na kaj vpliva okolje z veliko megle? Kakšen vpliv ima na izbiro TČ?

DamijanD ::

Sklepam da megla pomeni veliko vlage, to pa pomeni, da se na TČ nabira led in ni nujno, da vse enako dobro to hendlajo. Ampak to je čisto ugibanje.

telexdell ::

DamijanD je izjavil:

Sklepam da megla pomeni veliko vlage, to pa pomeni, da se na TČ nabira led in ni nujno, da vse enako dobro to hendlajo. Ampak to je čisto ugibanje.

Točno tako. Zato mora takšna TČ imeti večji uparjalnik z večjimi razmaki med lamelami. Neustrezna izbira se vidi pri pogostih defrostih in vklapljanju dodatnih grelcev že pri temperaturah okrog 0°C. Najboljše je, da se pogleda kaj imajo drugi v soseski, se mogoče kaj povpraša lastnike (poraba elektrike, dodatni kamini za "gušt", izolacija hiše, predimenzionirani radiatorji ...) in potem primerja s svojo hišo.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

billy ::

Saj TČ itak najbolj "trpijo", ko je zunaj malce nad 0 in megla.

J.McLane ::

telexdell je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Pri avtu je edino to da nekaj od njega je razlike, če je nek premium, od premium TČ imaš pa samo premium zunnajo kišto za kazat sosedom.

Ni ravno tako. Najprej je treba vedeti, kam boš TČ namestil in kaj bo ogrevala. Pri moderni novogradnji s talnim ogrevanjem in povprečno okolico lahko res daš pred hišo najcenejši čip-šit zadevo. Če pa imaš radiatorsko ogrevanje, bolj ali manj izolirani hišo, okolje z veliko megle ali...pa stvar ni več tako enoznačna.


Tudi nepremium črpalke pridejo v različnih močeh in različnimi temperaturnimi območji.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

J.McLane ::

aborko je izjavil:

Redkejši so res, ponavadi pa dlje trajajo pri teh širokolamelnih uparjalnikih. Pri meni traja defrost 3 min ali celo nekaj manj, res pa da ko je megla in okoli 0 stopinj so pri naši defrosti na 50 min.


To o širokih lamelah je en navaden mit. V splošnem velja da je večja površina uparjlanika velik plus, če narediš lamele bolj široke moraš še bolj predimenzionirat uparjlanik, da povečaš njegovo površino. Če ga ne, potem si dejansko na slabšem, kot če bi imel gostejše lamele. Jasno pri gostoti lamel je nekje nek optimum, evropejci zagovarjajo širše lamele japonci ne. Iz prakse pa povem, da je na koncu najbolj pomemben hrup, tu vsekakor lahko damo evropejcim plus, niso pa vsi rižarji hrupni, Daikin Toshiba, pa še kakšna vsekakor ni slaba izbira glede tega.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

energetik ::

billy je izjavil:

Saj TČ itak najbolj "trpijo", ko je zunaj malce nad 0 in megla.
Niti ne, ker je takrat zahtevana moč bajte še dokaj mala. Vsekakor bolj "trpijo", ko je zunaj -17° in megla. Se dogaja pri nas. Takrat se je dejansko modulacija gibala med 60 in 100%, ves čas.
Ko je 0°, moja šele začne delat v enem kosu pri min modulaciji. Ko je topleje, še taktira.

floyd1 ::

Ob "neugodnem" vremenu včasih vidim našo vsako uro v defrostu, pa vendar so položnice (še) vedno normalne, tako da nič skrbet. Ker nekateri govorijo o porabi pri defrostih tako, kot da bi si eloblok v klet priklopil. Gotovo pri tem TČ porabi nekaj več elektrike, ampak na forumih je o tej temi veliko pretiravanja. Govorim za bajto s talnim.

Ko je 0°, moja šele začne delat v enem kosu pri min modulaciji. Ko je topleje, še taktira.

Pri izolirani, masivni gradnji s talnim gretjem taktiranje komot rešiš z urniki. Ampak - če število zagonov in izklopov ni problematično (kot trdi marsikdo tukaj) potem itak ni problema.

billy ::

Ja, na srečo je defrost pri 0°+megla zelo kratkotrajen proces, ~2min. Je seveda odvisno od temp vode v zalogovniku, ipd, ampak "taprave" TČ to hitro rešijo, klima TČ vatianta pa verjetno dlje časa...vsekakor pa to ni nič takega, kar bi bistveno vplivalo na mesečni strošek.

Ne vem edino, kako to spliva na kompresor, ker v času defrosta se verjetno spremeni režim delovanja in mogoče "nenehano" defrostanje skrajša življensko dobo?

energetik ::

Na kompresor nič, saj še vedno dela isto kot prej, najbolj vpliva na uparjalnik, ki se v nekaj 10s ogreje iz nekih -5° na recimo +20 in potem spet nazaj v parih sekundah. Raztezki pa to.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

damirj79 ::

telexdell je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Pri avtu je edino to da nekaj od njega je razlike, če je nek premium, od premium TČ imaš pa samo premium zunnajo kišto za kazat sosedom.

Ni ravno tako. Najprej je treba vedeti, kam boš TČ namestil in kaj bo ogrevala. Pri moderni novogradnji s talnim ogrevanjem in povprečno okolico lahko res daš pred hišo najcenejši čip-šit zadevo. Če pa imaš radiatorsko ogrevanje, bolj ali manj izolirani hišo, okolje z veliko megle ali...pa stvar ni več tako enoznačna.


Ni enoznačna, mapak pišete, kot da bo položnica za to 2x višja. Pa ne bo, razlike bo kvečjemu par €, tako da se nakup dražje ekonomsko nikoli ne povrne. Viša ti pa ugled v okoliču, to pa. Če je to pomemben faktor, potem pa res nimaš druge izbire.

telexdell ::

damirj79 je izjavil:

[

Ni enoznačna, mapak pišete, kot da bo položnica za to 2x višja. Pa ne bo, razlike bo kvečjemu par €, tako da se nakup dražje ekonomsko nikoli ne povrne. Viša ti pa ugled v okoliču, to pa. Če je to pomemben faktor, potem pa res nimaš druge izbire.

Ni stvar le mesečnih položnicah ampak je treba poleg dodati še dostopnost in ceno rezervnih delov, hrup, življenjsko dobo...
Kakšna pa je razlika mesečne položnice pa je odvisno od potreb objekta in vrste ogrevanja. Pri novogradnjah in talnem je vsak čip šit OK. Pri radiatorjih in npr. 20.000 kWh potreb po toploti ti pa razlika v SCOP2 in SCOP3 3000 kWh kar je po lanskih cenah tam 350 €.Drugo leto pa bo tam 2...3x več.
Pogosti defrost niso problem pri talnem ali pri porabi elektrike. Vse to se upošteva v SCOP. Pri radiatorskem ogrevanju brez zalogovnika lahko defrosti povzročijo precejšnja nihanja temperatur v prostoru kar zmanjša bivalno udobje.
Moja TČ naredi največ 7 defrostov dnevno. Zagonov pa ima med 5 in 8.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Bellzmet ::

Pa je v NEH ali pasivni hiše s talnim gretjem sploh smiselno nastaviti urnike delovanja gretja TČ? Katere ure? Ali je bolje, da je kar skos vklopljeno?

jabe ::

Skos...

Wingman ::

Kot prvo, šli smo na TČ iz UNP, res prihranek pri porabi in kar je še bolj pomembno, udobje ogrevanja veliko večje, ne bi šel nazaj na plin nikoli več. Radiatorsko ogrevanje, ni visoko temperaturna, samo večji radiatorji v bivalnih prostorih.
Če bi se še enkrat odločal bi gledal da je dovolj tiha, enim se pa kar dere, ko je temperatura pod 0, verjetno vzel eno "azijsko TČ" z nižjo ceno, obvezno dodatni električni grelci - če kaj crkne imaš toplo in pod pogojem da je servis v redu. Pri "nemški tehnologiji, dela 15-20 let, ne pa une azijske, ki jih je treba menjat na 5 let" je odpovedal kompresor malo iz garancije. Mogoče ni bilo sreče, ampak poznam vsaj še en primer, tudi nemški proizvajalec. Mogoče je to "stanje tehnike", kot radi rečejo na VW avtomobilskih servisih.

user-pass ::

Meni se sicer ne mudi in bom sel v nabavo TC sele cez kaksno leto, pa vseeno, katera firma(-e) pa je Mercedes med TC? Viesmann?

Bizkit45 ::

Bellzmet je izjavil:

Pa je v NEH ali pasivni hiše s talnim gretjem sploh smiselno nastaviti urnike delovanja gretja TČ? Katere ure? Ali je bolje, da je kar skos vklopljeno?


tudi sam sem se to spraševal in mislim da je res najboljše da je prižgana non-stop, brez urnikov. Če razmislim, bi tisti čas, ko je ugasnjena, moral nekje prinesti notri s kasnejšim dodatnim ogrevanjem, saj bi temp v hiši ta čas padla. Po mojem se splača samo če loviš MT na elektriki, ampak po mojem ni optimalno.

energetik ::

Jasno moraš nazaj prinesti, ampak v PH je to izredno malo, prav rako se v parih urah ne bo skoraj nič ohladila. Seveda se ne splača urnikov, ampak se greje 24/7, razen če hočeš letno prišparat 1 pir.
Edini urnik ki ga imam je za SV. Med tednom dopoldne pri nas nihče ne rabi SV, zato je 6-13h ne ogreva. Tako dostikrat SV greje npr. pri 10°, namesto jutranjih -2.

mertseger ::

Meni osebno so tele debate tako smešne sploh tiste ena dela do - 20 druga je pa boljša ker zmore še manj. V zadnjih 20 letih smo pa imeli - 15 2 dni, v naslednjih 20 pa vprašanje če sploh še kdaj bo.

Utk ::

Tako je. Če se takrat vžge 9 kw grelec, je to čisto vseeno. Za par jurjev elektrike se tako ne porabi zlepa. Med raznimi modeli je pa tolk hitro razlike.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Zvezdica27 ::

glej, tako bom rekel, če se držiš znanih firm je vse ok.

za kitajce pa se drži tega, kar je kdo že imel.

Cena je dober pokazaelj nadstandrda - pana je recimo za cca 20% dražji od lg in ponuja mnogo več kontrole, vmesnikov.

NIsem rabil po prvem tednu niti 1x. Vse kar rabiš je osnovni wifi modul, da vžgeš in daš tistih -5 če češ.

Jaz bom naslednjič ziher najcenejšo kitajsko monoblok vzel.

Zdaj sem 4 leta na LG in se je že izplačala samo s prihranki

zz

floyd1 ::

Vse kar rabiš je osnovni wifi modul, da vžgeš in daš tistih -5 če češ.

Če pa imaš talno gretje niti tega ne rabiš. Pri 7 letih delovanja toplotne nisem wifi-ja pogrešal nikoli, niti za trenutek. Če bi več uporabljali tudi hlajenje preko TČ, bi bilo verjetno drugače.

Jaz bom naslednjič ziher najcenejšo kitajsko monoblok vzel.

Jaz pa razmišljam o sončni elektrarni in elobloku v kleti, ampak bi se morali nekje do pomladi odločit, ker potem net metering ne bo več tako ugoden.

Meni osebno so tele debate tako smešne sploh tiste ena dela do - 20 druga je pa boljša ker zmore še manj. V zadnjih 20 letih smo pa imeli - 15 2 dni, v naslednjih 20 pa vprašanje če sploh še kdaj bo.

Res je, do -15 pade kdaj ponoči pri nas, ampak precej redko. Vseeno je fajn bit pripravljen tudi na to, vreme postaja vedno bolj nepredvidljivo.

Če se takrat vžge 9 kw grelec, je to čisto vseeno. Za par jurjev elektrike se tako ne porabi zlepa. Med raznimi modeli je pa tolk hitro razlike.

Točno tako.

Pa je v NEH ali pasivni hiše s talnim gretjem sploh smiselno nastaviti urnike delovanja gretja TČ? Katere ure? Ali je bolje, da je kar skos vklopljeno?

Mi imamo TČ precej predimenzionirano in ima bistveno več vklopov-izklopov. Kar se mi ne zdi OK, kljub temu, da je tu drugačno mnenje glede tega. Urniki to rešijo.

telexdell ::

mertseger je izjavil:

Meni osebno so tele debate tako smešne sploh tiste ena dela do - 20 druga je pa boljša ker zmore še manj. V zadnjih 20 letih smo pa imeli - 15 2 dni, v naslednjih 20 pa vprašanje če sploh še kdaj bo.

Ekstremne temperature so zares redke, so pa mnogo pogostejše temperature okrog -10°C. Če ti TČ deluje le do npr. -15°C in če vemo, da so proizvajalci včasih malce "kreativni" pri mejnih vrednostih to potem pomeni, da bo TČ bistveno več časa delovala v območju maksimalne obremenitve kot neka druga TČ, katera lahko deluje npr. do -25°C. Takšen napor pa povzroča večje probleme z mazanjem, utrujenost materiala, ima manjši SCOP.... skratka krajša življenjsko dobo naprave in povečuje stroške ogrevanja.
Zanašati se na električne grelece pri ekstremnem mrazu pa je vsaj "hrabro" razmišljanje, da ne rečem kaj drugega. Zaradi mrazu samega je že itak povečana poraba elektrike, potem pa bi jo še dodatno povečevali v vključitvijo 6 ali 9 ali ...kW grelcev namesto kompresorjev TČ moči 3, 5 ali ...kW? Le kaj bi pri tem lahko šlo narobe npr. v soseski enodružinskih hiš, ogrevanih s TČ in priključenih na isto transformatorsko postajo?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Utk ::

Aha, se pravi, je pri TČ enako kot pri avtih, drage se kupuje zarad sosedov, ne pa zarad sebe?

jabe ::

telexdell je izjavil:

Zaradi mrazu samega je že itak povečana poraba elektrike, potem pa bi jo še dodatno povečevali v vključitvijo 6 ali 9 ali ...kW grelcev namesto kompresorjev TČ moči 3, 5 ali ...kW? Le kaj bi pri tem lahko šlo narobe npr. v soseski enodružinskih hiš, ogrevanih s TČ in priključenih na isto transformatorsko postajo?


To je edini argument, ki vzdrži. skandinavci, ki kupujejo, zato da jim je toplo, ne za sosede imajo s tem problem. Drugače pa njih, sploh pa preracunjiviv Švabov ni sram glave uporabiti pri gradnji, ne samo rok in so prišli do tega, kar je pri nas bogokletno. TČ sama pokriva do cca 3/4 potem pa grelci naprej. Za Skandinavce ne vem kok je Ta, za Nemce in tudi nas je pa tam -7, -8. ne vem kaj je vzrok in kaj posledica, ampak TČjke imajo praviloma napisano v specifikacijah, kaj dajo od sebe pri -7. Od tu naprej cena dražje naprave ne upraviči nekaj višjega stroška bivalentnege ogrevanja z grelci.

Vse ostalo pa je malo na pamet...
TC, če ima dovoljenje delovanja grelca, ne bo nikdar terala do konca preden, ga bo vklopila. Pri 80% najkasneje... V prehodnih obdobjih, ki jih je tekom leta bistveno več, kot tistih pod -10 in persistirajo dlje časa, ne taktira. Vklopi in izklopi non-stop tudi baje niso najbolj fajn, ampak to se pa nobenemu ne zdi problem ranga velikosti, kak bo, ko bo na vsake par let -20. Stroški vklopa grelcev, ko je enkrat v bivalentnem delovanju je bil pri meni max 5% celotne kurilne sezone, ostala leta pa bolj proti 1% rine, če se sploh vžgejo v ta namen. Niso vse zime enako zahtevne...

Ostane seveda še življenjska doba in stroški popravil... To še ostane za strašiti. To pa še čakamo... Da deloma ali dokončno crkne.

Utk ::

Jaz sem imel predračun za Kronoterm za 13 jurjev, postavljen LG monoblok, še par kw močnejši, ampak pustimo to, pa za manj kot 7 jurjev. Če bi bilo jurja razlike, morda jurja pa pol, naj bo domače, kvalitetno in ves ta bla bla. Ampak 80% več...vse ima svojo mejo. Za 13 jurjev je čist vseeno če se 10 let grejem direkt na elektriko in od tega 12 jurjev dam v delnice ali nekaj kar nosi (samo) 5% letno.

jabe ::

Že znotraj firme je cenovni preskok dostikrat večji, kot strošek večje porabe, če se izbere bivalentnen način.

Zgodovina sprememb…

  • spremenila: jabe ()

billy ::

Starša bi menjala obstoječo peč na olje s TČ, ogrevanje na radiatorje. V kotlovnici bi torej ostalo bolj kot ne, tako kot je, dodatno bi se samo priklopilo TČ.

Trenutno imata sezonsko porabo cca 2400L kurilnega olja.

Katera bi bila primerljiva?

PS, kakorkoli hard bo to slišat...TČ za 30 let ne potrebujeta...tako da razmišljam da bi kak LG monoblok bil čisto dovolj? Not pa še kak dodaten zalogovnik z dodatnim grelcem če slučajno monoblok odpove ravno v napačnem trenutku?

telexdell ::

jabe je izjavil:



To je edini argument, ki vzdrži. skandinavci, ki kupujejo, zato da jim je toplo, ne za sosede imajo s tem problem. Drugače pa njih, sploh pa preracunjiviv Švabov ni sram glave uporabiti pri gradnji, ne samo rok in so prišli do tega, kar je pri nas bogokletno. TČ sama pokriva do cca 3/4 potem pa grelci naprej. Za Skandinavce ne vem kok je Ta, za Nemce in tudi nas je pa tam -7, -8. ne vem kaj je vzrok in kaj posledica, ampak TČjke imajo praviloma napisano v specifikacijah, kaj dajo od sebe pri -7. Od tu naprej cena dražje naprave ne upraviči nekaj višjega stroška bivalentnege ogrevanja z grelci.

Vse ostalo pa je malo na pamet...
TC, če ima dovoljenje delovanja grelca, ne bo nikdar terala do konca preden, ga bo vklopila. Pri 80% najkasneje... V prehodnih obdobjih, ki jih je tekom leta bistveno več, kot tistih pod -10 in persistirajo dlje časa, ne taktira. Vklopi in izklopi non-stop tudi baje niso najbolj fajn, ampak to se pa nobenemu ne zdi problem ranga velikosti, kak bo, ko bo na vsake par let -20. Stroški vklopa grelcev, ko je enkrat v bivalentnem delovanju je bil pri meni max 5% celotne kurilne sezone, ostala leta pa bolj proti 1% rine, če se sploh vžgejo v ta namen. Niso vse zime enako zahtevne...

Ostane seveda še življenjska doba in stroški popravil... To še ostane za strašiti. To pa še čakamo... Da deloma ali dokončno crkne.

Sicer ne vem, kje ti živiš a pri nas na Koroškem je bilo letos v decebru že 10 dni, ko temperatura preko dneva ni prilezla do 0°C, zgodaj zjutraj pa se je spustila do -9,8°C. Moj termometer (bližina potoke) pa kaže tam 2°C manj, kot uradna vremenska postaja ARSO.
Kako se vklapljajo grelci je čisto odvisno od logike TČ. Pri enih se kompresor povsem izključi in delujejo le grelci. Pri drugih se grelci vklapljajo v dveh ali treh stopnjah ob kompresorju. Pri tretjih kjer deluje tako kompresor kot grelci lahki imaš trenutni COP celo manjši od 1, saj direkt z elektriko tališ izmenjevalec na TČ.
Kolikor vem, imaš ti moderno novogradnjo na talnem. Ob letni porabi toplote za ogrevanje s TČ (mogoče 2500 kWh) za takšno stavbo je povsem vseeno, če jo 2000 dobiš it TČ in 1000 direkt iz elektrike. Razlika je tam 120 EUR. V primeru, da pa letno porabiš 25.000 kWh energije in jo 6.000 porabiš direkt na elektriko, pa je razlika 700 EUR/letno . To pa pol ni več drobiž.

Utk je izjavil:

Aha, se pravi, je pri TČ enako kot pri avtih, drage se kupuje zarad sosedov, ne pa zarad sebe?

Sosed ima Tiguana, jaz imam KIA. Sosed ima Zubadana, jaz imam Nibe. Razlika v skupni ceni (avto+TČ) je skoraj moja letna plača. Kaj si hotel s tem povedati?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

DamijanD ::

billy je izjavil:


Trenutno imata sezonsko porabo cca 2400L kurilnega olja.

Uff to je pa kar veliko (sploh samo za 2 osebi)...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DamijanD ()

Utk ::

Sosed ima Tiguana, jaz imam KIA. Sosed ima Zubadana, jaz imam Nibe. Razlika v skupni ceni (avto+TČ) je skoraj moja letna plača. Kaj si hotel s tem povedati?

Da je absurdno plačevat več za TČ, ker bo morda tudi sosed kupil neko poceni TČ in se bomo nazadnje vsi greli na elektriko.

billy ::

DamijanD je izjavil:

billy je izjavil:


Trenutno imata sezonsko porabo cca 2400L kurilnega olja.

Uff to je pa kar veliko (sploh samo za 2 osebi)...


Ja bajta je stara, 40 let, brez "moderne" fasade...siporeks + cigl gradnja torej. Poleg tega pa še kurita "po potrebi" namesto da bi vedno imela enako temperaturo - old skul pač. Poleg tega pa je še klet in podstrešje.

V fasado se sigurno ne bo šlo, vsaj ne dokler sta živa.

telexdell ::

DamijanD je izjavil:

billy je izjavil:


Trenutno imata sezonsko porabo cca 2400L kurilnega olja.

Uff to je pa kar veliko...

Pa je še pozabil povedati, da šparajo in za gušt tej pa tej zakurijo kakšen kamin.

Za prehod iz olja na TČ je treba vedeti troje:
1... kakšna je potrebna temperatura DV, če se ogrevaš 24/7.
2... kolikšna je poraba kWh za ogrevanj katero predstavlja vsota vseh virov za ogrevanje.
3... kakšna je povprečna temperatura prostorov in dodati 5% kWh za vsako °C višjo temperaturo.
Ad1...temperatura DV mora biti čim nižja, vsekakor pa takšna, da pri npr. -7...-10°C ne preseže maksimalne temperature, katero da od sebe TČ.
Ad2...na osnovi celotne porabe izberemo takšno TČ, da bo razmerje SCOP: nabavna cena v nekem obdobju (npr. 10 let) naoptimalnejše.
Ad3...običajno se pri ogrevanju s TČ povprečna temperatura, zaradi ogrevanja 24/7 in nižjimi stroški za energent, dvigne za 1..3°C.

Utk je izjavil:


Da je absurdno plačevat več za TČ, ker bo morda tudi sosed kupil neko poceni TČ in se bomo nazadnje vsi greli na elektriko.

Imaš 100% prav. Bi te pa dopolnil v tem, da moraš k nabavni ceni TČ dodati še vsakoletni račun za elektriko. Pol pa to sešteti npr. za obdobje 10 let. Pol pa vidiš ali je neka TČ za 4 k€ zares cenejša od tiste za 7k€.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

««
35 / 43
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Izbira toplotne črpalke (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
21829443 (2489) telexdell
»

Katero ogrevanje za hiso (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
17815060 (5764) energetik
»

Kolikšna je električna moč toplotne črpalke? (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
7133921 (4563) zamotsloteh
»

Ogrevanje v neizolirani hiši (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
14026057 (18039) kixs
»

Ogrevanje hiše s toplotno črpalko? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Loža
382113163 (79987) Zvezdica27

Več podobnih tem