» »

F1 sezona 2003

F1 sezona 2003

««
5 / 24
»»

||_^_|| ::

Ne bi blo nč čudnega če bi se zaračunali pri gorivu, sam spomnite se ko so gumo pri Irvinu pozabl:D

shock ::

Zmotiti se, je človeško, ampak pozabit gumo v boxih to je živ kriminal >:D.

boštjan ::

ah to so bli dobri stari cajti pri ferrariju,ko je šlo vse narobe.Takrat sem se še jaz nasmejal.:D :D

TribesMan ::

Jaffa a teb auto tud kuri manj ko je zunaj deževno vreme??? Ne bi reku. Sej ne da bi vleku kakšne velike vzporednice med avtomobili in F1 sam veš dežne gume majo že same po seb precej večji kotalni upor, potem pa je tle že upor ki ha povzroča dež pa malo zjebana aerodinamika zarad kapljic, potem pa se tista ališičeva ideja da F1 v dežju zaradi tega, ker motor "manj" šponajo žre manj. napača.

LP

TribesMan
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Jaffa ::

Joj ko si smotan ti. Ja pa to je edino kar ima ališič prav ! Daj neboma se o tem prepirala, ker je brezveze. V đežju formula porabi manj bencina in pika. Plus tega, da je bil varnostni avto dostikrat gor in takrat pa tak vozijo pod "štangasom" in tudi mešanico bencina dirkači priredijo temu. Torej, prosim, da ne pesniš več.

Glede kotalnega upora. Kaj ni kotalni upor odvisen od širine gume oz. kotalne površin gume (če zanemarima trdoto gume) ? Dežna guma - več žlebov - manj upora ?
www.markosoft.si | www.markoshop.si
GRYPHON Z87|i7-4770k@4200MHz|16GB VENGEANCE 1866MHz
2x SAMSUNG 850PRO 256GB|GTX960|LIAN LI|BENQ BL3201PT 4K

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Jaffa ()

borinho ::

Evo en updejt izven teme F1, ampak ker je tuki tut tekla debata o tem: Kot kaže bo Daijiro Kato preživel, danes se je njegovo stanje spet izboljšalo srčni utrip je dosegel tudi do 100 udarcev na min., upajmo da bo res dosegel kar je po nesreči kazalo nemogoče, saj je utrpel res težke poškodbe: močne krvavitve možganov, izpahnjena 1. in 2. in polomljeno tretje vratno vretence, večkratni zlomi ključnice in prsnega koša..........

SisQ ::

Gospodje, kakorkoli že, vedeli ne bomo kaj bilo RES narobe pri barichelu. Glede porabe velja, da je v DEŽJU poraba večja. Veljajo vsi tisti upori, ki jih je nekdo lepo razložil. Kar se tiče napak, so jih vsi delali, pa še vedno jih bojo. N epozabimo tudi na napake drugih, kot je npr. pri Mclarenu bilo, da so Hakkinenu zelo slabo privijačli kolo. Veste, kej se je takrat zgodilo. Avto v eno smer, kolo pa v drugo. Za crknit. Tako da, nobeden ni popoln, ne Ferrari, in ne ostali. Čeprav upam, da bo Ferrari naredil več napak, kot Mclaren :D :D.
Kar se tiče F1 2003 GA, pa koliko vem ima majhen problem. Koliko vem, sta na testiranju crknila oba. Verjamem, da jih bodo porihtali, vendar bi bilo boljše za njih (in ne za nas opozicijo), da še malo počakajo, dokler ne bo vsaj 99% stabilen.
Ker pa jim voda že malo curlja in kaplja v grlo, se to verjetno ne bo zgodilo. Prav tako ima Mclaren probleme, zato bi naj testiranje prestavili na naslednji teden.


Jaffa ::

Ja, samo pri formuli ne. Če so krogi v dežju počasnejši za 15-20s, je pomojem voznik tud manj na gas prtiskal in to se odraža v porabi goriva. Tak da lepo vas prosim.
www.markosoft.si | www.markoshop.si
GRYPHON Z87|i7-4770k@4200MHz|16GB VENGEANCE 1866MHz
2x SAMSUNG 850PRO 256GB|GTX960|LIAN LI|BENQ BL3201PT 4K

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Jaffa ()

dizel ::

Po današnji ponovni preučitvi dirke je zmagovalec Fisichella.
Najboljši so že padli mi pa se pogumno spotikamo naprej!

zile ::

To sem vedu že takoj po dirki, brihtne buče so pa zato rabile skoraj cel teden :P

boštjan ::

to sem tudi jaz trdil da bi moral fisico zmagat in pravici je bilo zadoščeno

TribesMan ::

Jim cist prvoščim, da so zmagal.

Drgač pa v dežju dirkači tud na gas tiščijo, ker drugače ne bi šlo nikamor.

LP

TribesMan
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Jaffa ::

Kaj je kdo reko, da ga ne ? Drugač pa probaj pelat v en ovinek, ki ga drugač recimo v drugi zvoziš pri polnem gasu, pelat z enako hitrostjo in gasom po dežju... Pa boš pol, ko boš dobo avto nazaj, šel drugič bolj počasi z manj gasa (da ga boš zvozil) in boš porabil več ?
www.markosoft.si | www.markoshop.si
GRYPHON Z87|i7-4770k@4200MHz|16GB VENGEANCE 1866MHz
2x SAMSUNG 850PRO 256GB|GTX960|LIAN LI|BENQ BL3201PT 4K

Boky ::

Avti( v F1) v dežju definitivno trosijo manj. Če drugega ne, lahko to slišiš od kateregakoli kometatorja vkljucno z Alešičem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Boky ()

shock ::

Ja to vsi pravijo da vsi porabijo manj goriva.

ripmork ::

hhhm....zakaj so dirkalniki oblikovani kakor so?
ker se ves čas zaletavajo v nevidno oviro imenovano ZRAK.Recite mi da sem nor,vendar SE MI ZDI da so mogoče kaplje dežja GOSTEJŠE in težje od zraka,kar pomeni dosti večji upor kajne....to je pri porabi bencina ključno in ne to da dirkač manj pritiska na gas

Jaffa ::

Ripmork: Nor si... 8-)
Če boš ti 20% manj na gas držal, valjda da bo poraba manjša, aerodinamika in kapljice gor al dol. Daj si dopovedat to no.
www.markosoft.si | www.markoshop.si
GRYPHON Z87|i7-4770k@4200MHz|16GB VENGEANCE 1866MHz
2x SAMSUNG 850PRO 256GB|GTX960|LIAN LI|BENQ BL3201PT 4K

boštjan ::

prejšni teden:GUME
ta teden:PORABA GORIVA
po 4.dirki:AERODINAMIKA?
Če bomo tako nadaljevali,lahko naslednjo leto že svoj bolid izdelamo:D

Boky ::

RIPMORK pa saj se ne vozijo pod vodo. Možno, da zaletavanje v dežne kapljice poveca porabo za kak deciliter:D , vendar v praksi to ni nic v primerjavi z manjšo povprečno in končno hitrostjo na mokri stezi. Razen tega je pri manjših hitrostih zračni(in ce hoces tudi vodni) upor manjši, kar vse doprinese k manjsi porabi ob dezju!
Saj lahko dase v zgornjih trditvah motim, ampak v PRAKSI se izkaže, da ob dežuju, so dirkalniki manj žejni in pika! Kdor trdi nasprotno govori na pamet in zgleda, da ne spremlja formule kaj preveč!:|

ripmork ::

no pa sem le mal narobe ocenil vse skup...no če vsi to prbijajo
(skupi z ališičem)pa res ne morem ugovarjat ane:P
dejstvo je pač,da so bili argumenti na obeh straneh in da je poraba
bencina res manjša v dežju,prav tako kot je večji upor zraka(inu vode),nasploh pa je stik dirkalnika s cestiščem dosti drugačen...

shock ::

Hmm a je ers tako težko razumet zakaj formule manj porabijo goriva?
Če malo boljše pomislimo gume nimajo več tako dober grip kot po suhi stezi in to sledi manjši pospešek potem sledi zarad tega tud manj stiskanje na gas ja da se ne bi gume zavrtele v prazno itd. Saj je res da pri ravnici bistveno več pije kot po suhi stezi ampak največ formula porabi pri pospeševanju.
A zdaj je vsem jasno?

Jaffa ::

Shock: Sej na ravnini v dežju tud ne držijo do konca. Torej... 8-)

Glede pospeševanja. Tud na ravnini formula pospešuje in to relativno hitro...

No vglavnem, da smo le prišli do zaključka... 8-)

www.markosoft.si | www.markoshop.si
GRYPHON Z87|i7-4770k@4200MHz|16GB VENGEANCE 1866MHz
2x SAMSUNG 850PRO 256GB|GTX960|LIAN LI|BENQ BL3201PT 4K

TribesMan ::

OK a ste mal ubrisani al se sam delate?

Pa kdo vam je reku da gas tiščijo manj kadar je dež??? Povejte mi vsaj eno logično razlago zakaj bi gas tiščali manj??? A veste v čem je fora formule v tem da se čimhitreje prevozi krog, tudi v dežju. Torej to pomeni da poizkušaš doseci cimvečji povprečno hitrost na krogu, kar pa zgleda prbližno takole: na ravnini tiščiš v poden, pred ovinkom žlajfaš, za ovinkom tiščiš v poden, itd... Ne glede na dež, sneg, točo, pa še kaj hušega.
Zdaj p poglejmo primerjavo med dežjem in suhim. V dežju avto potrebuje več "moči" da doseže neko hitrost, ker je pod kolesi voda ki se upira in dodatno zavira avto (to je nekak tako kot bi tiščal na gas zreven pa imel zategnjeno ročno zavoro) potem je v dežju kot sem že omenil poslabšana aerodinamika (kapljice, večji naklon krilc in podobno sranje), v fazi zaviranja pred ovinkom, se v dežju zacne ta že prej, torej prišparamo bencin, pri pospeševanju iz ovinka pa je spet v igri povečan upor na vseh področjih. Pol sem pa pozabu še dežne gume, ki že same po sebi kurijo več kot slick...

Zdej pa primerjajte upor zaradi gum, upor zaradi dežja, dodaten aerodinamični upor, z tem da začnemo v ovinku zavirati 10 metrov prej. Mislim da sem dokazal svoje.

LP

TribesMan
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

SisQ ::

TribesMan...na koncu manjka samo še AMEN. Svaka čast, da si enim razložil kot je potrebno, pa čeprav se bo nekdo najdel in vprašal ZAKAJ PA TO?? oz. KAKO PA VEŠ,DA JE TAKO??

Pozabil si edino še to, da je v dežju še več podrsavanja, kar še dodatno poveča porabo. (pa ne glede na to, da imajo sistem proti zdrsavanju)


BigWhale ::


> Pa kdo vam je reku da gas tiščijo manj kadar je
> dež??? Povejte mi vsaj eno logično razlago zakaj bi
> gas tiščali manj???

Tisti ki ga v Brazilijo niso, so bili Montoja, Pizzonia, Schumacher... In to vsi v istem ovinku... Pa se nekaj drugih...

Logicna razlaga, ne?

> A veste v čem je fora formule v tem da se čimhitreje
> prevozi krog, tudi v dežju. Torej to pomeni da

A ves v cem je fora dezja?

> V dežju avto potrebuje več "moči" da doseže neko
> hitrost, ker je pod kolesi voda ki se upira in
> dodatno zavira avto (to je nekak tako kot bi tiščal
> na gas zreven pa imel zategnjeno ročno zavoro) potem

Ne, to tudi priblizno ni isto. Voda ti ne 'zavira' koles, se pravi, potem v snegu, sneg se bolj zavira kolesa? Ravno nasprotno, zaradi vode se kolesa precej lazje vrtijo in vrtijo se v prazno. Rezultat tega pa ni, vecja poraba goriva, ker avto porabi vec 'moci' (Kaj pa je 'moc'?) ampak samo to, da dejansko soferji manj pritiskajo na gas po dezju, da se kolesa ne bi vrtela v prazno (Ja, ja, kontrola proti zdrsavanju, ne bi se zdaj se v te malenkosti spuscal), se ti ne zdi to nekako bolj logicno?

Danes je glih lep dan (dezeven), pejdi se peljat od rondoja pri zalah proti tisti TV hisi in tisci gas tolk kot ga tiscis ko je suha cesta, bi te rad videl na tistem 90deg ovinku...

> ovinka pa je spet v igri povečan upor na vseh
> področjih. Pol sem pa pozabu še dežne gume, ki že same

Ta sprememba upora je kot en prdec v viharju...

> po sebi kurijo več kot slick...
Katerih ze nekaj casa vec ne uporabljajo? Zlebovi?


> ovinku zavirati 10 metrov prej. Mislim da sem dokazal
> svoje.

Meni ne. Voda ne zavira avta, ker bi se pri pospesevanju kolesa tezje vrtela... Voda zavira avto, ce jo je na cesti 5cm, ne pa tista tanka plast, ki ostane tam, po tem ko prevozijo nekaj krogov. Poleg tega je pri vecji kolicini vode zadeva nevarna zaradi aqua planninga, ko avto 'zaplava' na gladini stojece vode, pri tem ga ne mores kontrolirat, ponavadi se pa zacne zadeva tudi nekontrolirano vrteti, ponavadi tja, kamor si ne zelis... Torej, zmanjsas hitrost, da lazje 'prebrodis...'


--
BigW!

borinho ::

Ker se kolesa zavrtijo hitreje je normalno tudi v dežju zdrs gume na podlago večji, ko se guma zavrti v prazn(ali naj bi se) se obrati motorja bistveno povečajo-večja poraba, dežne gume s bistveno več profila povečajo upor, ne opaziš da z zimskimi gumami porabiš bistveno več? V dežju so motorji bolj obremenjeni: večji obrati motorja + manjša hitrost(manj zraka za hlajenje), torej je motor bolj obremenjen = večja poraba

Big Whale: Ta sprememba upora je kot en prdec v viharju...

Tvoj post je bolj ali manj prdec v dežju

Boky ::

BigWhale se popolnoma strinjam s tabo!
borinho ti se vedno trdis da formula v dezju vec trosi?8-O

shock ::

Mater pa kako ste res nekateri neumni. Sorry za žaljvke ampak druge bolj mile besede nisem našel. Kaj vam se res ne da nekaj dopovedat, da pri F1 v deževnem vremenu bistveno manj pijejo benzina. Nekdo je prej rekel da bistvo F1 da narediš en krog v čimkrajšem času. Čimkrajši čas je da se ti ne spodrsavajo guma (sila trenje je večja ko sila lepenja). Okej zdaj bo mal primerjavo in če ne bo zadovoljen mu bom še praktično pokazal na suhi in na mokri stezi z istim avtomobilom in z istimi gumami.

TribesMan: rečemo, da gremo jaz in ti tekmovat, z istim avtomobilom, kdo bo pripeljal prej 400m dolgo pot. Edina razlika ki bi bila med mano in tabo, bi bila da bi imel ti mokro stezo in deževne gume in jaz suho stezo. Okej na štartu te bi jaz nascal ker meni ne bi spodrsavala kolesa kot bi bilo pri tebi, če bi hotel isto štartati kot jaz. Okej pol rečemo da bi ti malo počasneje štartal, ja da ti nebi se kolesa vrtela v prazno. Sledi da ti bi imel zarad tega manjši pospešek kot jaz. A smo si na jasnem? OK. Zarad večjega pospeška, jaz bom imel pri daljavi 400m bistveno višjo hitrost, kot ti ki bi dosegel isto razdaljo. A je zdaj vsem jasno? Naj tisti dvigne roko prosim, komu ni jasno? Ne me tako debelo gledat otroci moji8-O.:D:D. Zdaj vzamte, tisto knjigico, kjer so notri fizikalne formule in malo preštudirajte tisto formulo o moči, ja tisto fomulo kjer je moč odvisna od hitrosti. In kaj smo ugotovili?:D Ja ugotovili smo da tisti, ki govorijo da je večja poraba goriva pri deževnem vremenu se bistveno motite.

Jaz sem moje dokazal:D. Otroci a se strinjate zmano? Ne me spet tako debelo gledat>:D >:D >:D .

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: shock ()

Jaffa ::

Pa sej to ne morš verjet... Ko da še doben nebi avta vozo... Ali ga pač ne ? Tisti ki ste tolk pametni, pejte probat ja po dežju tiščat na gas. Pa prosim prvo probajte in potem spet kaj napište.

Tribes: Pol pa ko si že reko da 10 metrov prej začnejo premzat... Če že iz tvojega aspekta gledaš ne, pol glede na to, da je kr nekaj ovinkov na progi in da takrat ko zaviraš, ne držiš na gas - poraba manjša....
www.markosoft.si | www.markoshop.si
GRYPHON Z87|i7-4770k@4200MHz|16GB VENGEANCE 1866MHz
2x SAMSUNG 850PRO 256GB|GTX960|LIAN LI|BENQ BL3201PT 4K

typhoon ::

Shock in vsi ostali. Kolesa v F-1 se ze kar nekaj casa ne vrtijo vec v prazno. Na mokri stezi so motorji bistveno manj obremenjeni kot na suhi, kar pomeni manjso porabo goriva. V ovinek vozniki lahko pritiskajo na gas do konca saj jim sistem proti zdrsavanju pogonskih koles uravnava vrtljaje motorja(traction control).Na ravnih delih proge je poraba goriva skoraj enaka na mokri in suhi stezi.Razlike nastajajo v ovinkih,tako pri porabi kot pri casih. Pri porabi je vazno koliko procentov proge voznik prevozi s polnim plinom (max.st. obratov motorja).Na mokri progi zmanjsajo st. vrtljajev motorja za 500-1000(lepo vidno na telemetrijskih podatkih).Mislim, da je dovolj dejstev, ki pricajo, da na mokri stezi dirkalniki porabijo manj goriva.

Lp typhoon

shock ::

typhoon: In kaj sem jaz napisal do zdaj? Ti si isto rekel kot jaz samo brez "dokazov" :D. BTW tisti tvoj traction control, ni dovolj pameten, da ve kdaj je suha steza in kdaj je mokra, tako da še vedno piloti držijo v ovinku manj gasa.

typhoon ::

Ja res se s prvim strinjam, z drugim pa ne, ker mora voznik le prestaviti v ustrezno prestavo in pohoditi plin ostalo pa postori "Traction control". Kako "pameten" je ta sistem jaz vem ze vrsto let, saj ga imam tudi jaz na tovornjakih, ki ima se dodatek, da se kolo, ki zdrsne v prazno tudi zavira. No ni ravno za primerjat tovornjaka in F-1, vendar je ta sistem ze star in deluje priblizno enako na vseh vozilih, ki ga imajo vgrajenega.Sistem imenujemo tudi ASR.

Lp typhoon

SisQ ::

Gospodje, koliko od vas ima svoje avte oz. koliko jih sploh vozi. Pa ne mamim avto do trgovine, ali pa očetovega iz garaže, ko ga morate prat.

Vozim že dolgo let in prevozil sem že ogroooomno kilometrov. Govorim iz izkušenj in vem, da mi v deževnem vremenu avto porabi več. In definitivno dež povzroča upor. Pri tolikih kilometrih, ko jih oni prevozijo se to pozna pri porabi. Pa še krilca imajo bolj strmo nastavljena, kar povečuje upor. Klub temu, da imajo sistem proti zdrsavanju, avto v takšnih pogojih kot so bili v Braziliji spodrsavajo.

Poglejte eno (meni) butasto zadevo glede Šumijeve čelade. Če se spomnite (lansko sezono), je bilo veliko govora kakšno čelado so mu naredili: lažjo, aerodinamično..., ki je izboljšala njegove kroge. Ja, pa ja. Če se tistih par gramov manj pozna (pri čeladi 8-O ), kako se nebi ne vem koliko več tisoč litrov vode na porabo.

In še en praktičen dokaz:

Tečete po lepem zelen travniku in uživate lep dan (še posebej v družbi lepega telesca). To počnete celo pomlad in poletje, nato pa pride zima in zapade 50 cm snega. Pa ker ste zelo vztrajni in zagreti za tek, tečete v snegu.
Kaj mislite?
Vam že klikeri delajo (tisti, ki zagovarjate manjšo porabo) koliko prej se boste utrudli v teku čez tisti travnik. To pa pomeni, da vam je sneg v velik upor in se morate zato bolj gnat. Pri tem pa izgubljate več energije kot bi jo po lepem zelenem travniku. Ta energija pa pri avtu pomeni gorivo.

Pa še novica: Za zdaj velja, da F1 2003 GA še ne bodo uporabili v Imoli, ker je kanta. Crkuje pač.


Zgodovina sprememb…

  • spremenil: SisQ ()

shock ::

E ta elektronika dandanes. Saj neveš kdo vozi pilot al avto sam :D.

shock ::

SisQ: nemoreš ti tako gledat. Ti si zdaj dal primer ko ti tečel konstantno. Ti tikaj med tekom nič ne pospešuješ, tako da v tem primeru ki si ga ti navedel je samo sila trenja itd. Okej zdaj se bom potrudil in naredil res eno praktično zadevo. Rečemo imamo tekača na 100m. Enkrat šprinta po suhi progi in drugič šprinta pri mokri progi(bolj spolzka). in rečemo da njegov pospešek je konstanten do 100m. pospešek pri suhi progi naj bo 5m/s^2 in pospešek pri mokri naj bo 3m/s^2. Aja zanemarimo upor zraka da bo vse lažje. Ča zdaj upoštevamo končna hitrost sila ki mora dajati tekaš na noge zaradi pospeška dobimo tole:

v=a*t t=sqrt(2*s/a)---> v=sqrt(2*s/a)

P=F*v F=m*a če zdaj damo enačbe skup pridemo do

P=m*a*sqrt(2*s*a)

BTW kdo rabi inštrukcije fizike :D.

in zdaj imamo ramerje med

P(suha)/P(mnokra)=a(suha)*sqrt(a(suha)))/a(mokra)*sqrt(a(mokra)))=2,54

Pomeni da na suhi stezi je porabil 2,154krat več moči kot na mokri stezi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: shock ()

Maxtor ::

Da še jaz pristavim svoj lonček:D in moj način razmišljanja:

1. Če bi avto res toliko več pil, Fisicela ne bi v 53 krogu zmagal in to brez da je bil v boksu (saj je bilo tako, ne) ampak bi že zdavnaj ostal brez bencina, kljub polnemu tanku ob startu.

2. Gume po moje ne zdrsavajo v dežju nič manj, kot na suhi stezi (elektronika pa to). V obeh primerih torej ne zdrsavajo, vendar zaradi tega v dežju, ker je možnost zdrsavanja večja, pač zaradi tega elektronika bolj omejuje pospešek, saj bolj preprečuje zdrs. Manjši pospešek pomeni manjšo porabo. Zaradi manjšega pospeška so manjše dosežene hitrosti na ravnih delih, kar tudi pomeni manjšo porabo. Zaradi vseh teh dejavnikov je poraba bistveno manjša, na kar pa zelo malo vplivajo upori dežnih kapljic pa podobne neumnosti, ki jih ne morem več poslušat ;( . Dejstvo je da je povprečna hitrost precej manjša kot na suhi stezi.

Primerjava osebni avto: če ga ženeš na maksimumu ves čas in hitro pospešuješ, bo pač bolj pil. Krivulja porabe proti maksimalnim vrtljajem strmo narašča. Enako je pri F1. V dežju se pač gibljejo v nižjih točkah te krivulje in PORABA JE MANJŠA. Upam da smo s rem zaključili.

Pa še malo z šalo:
Ali kdo razume ta stavek Ališiča: Ulalala, zgleda da je Firman trčil sam s sabo :D :D

LP

Maxtor ::

Torej ima avto v suhem vremenu večjo moč kot v mokrem :D .

Samo šalim se. Z izračunom se strinjam.

Boky ::

Maxtor vec moci lahko prenese na stezo! :D

Maxtor ::

Boky: saj sem napisal da se šalim:)) .

To, da v suhem vremenu prenese več moči na stezo, je še en dokaz da v suhem vmremenu za to večjo moč porabi pač več bencina.

Upam, da med nami sedaj ni več oseb, ki mislijo obratno:D :D

SisQ ::

Hmmm...mene še niste prepričali, pa ne se več trudit o porabi, ker Ferrari kljub temu ostaja v Braziliji z K.O. Pa je bencin, pumpa ali aquaplaning...
They suck anyway :D


shock ::

Maxtor: tega ne boš doživel :D. Vsak po svoje misli in ne boš nekaterim res nikoli dopovedal, da je 1kg železa enako tehta kot 1kg vode>:D.

shock ::

SisQ: Upam ja da si imel fiziko vsaj v srednji(upam da nisi ekonomist)? Saj tisti zgornji izračun je čist simpl samo malo moraš nastavljat tu in tam pa prideš do rezultata.

Microsoft ::

No, jst sm pa dele se mal posvetoval, pa sm pršu tud do nekih ugotovitev. Na koncu se strinjam s tistim, pa tudi sam sm takega mnenja, da F1 na mokri stezi porabi manj goriva.

Ena od ugotovitev je ta, da je upor med gumo in asfaltom večji, kot pa med gumo in pa mokrim asfaltom. To se vidi tako, da se F1 pri zaviranju na suhi stezi ustavi prej, kot pa na mokri. Pa tudi samo pospeševanje je na suhi stezi lahko hitrejše, kot pa na mokri stezi. Tako, da ima F1 pri vožnji po mokri stezi manj upora s stezo, s tem pa je potrebno tudi manj moči za doseganje istih hitrosti, kot pa po mokri stezi.

Pa pospeševanje na mokri stezi je manjše, se pravi za doseganje neke hitrosti je na mokri stezi potrebno več časa. Za večji pospešek pa je potreban veliko večja moč, kar pomeni tudi večjo porabo motrja F1.

Zaradi tega so lahko hitrosti na suhi stezi na ravnini večje, kot pa na mokri. Če se ne motim, se z večanjem hitrosti zračni upor povečuje s kvadartom. Kar pomeni malo večja končna hitrost na suhi stezi in kar večja moč, ki je potrebna za to malo večjo hitrost. Na koncu pa je s tem spet večja poraba.

Ker lahko na suhi stzi F1 zavira pozneje, je tudi čas, ko F1 vozi pod polnim plinom večji in s tem tudi večja poraba goriva.

Ker je oprijem pri vožnji po suhi stezi, lahko F1 začne po prevoženem ovinku prej pospeševati, kot pa po mokri stezi. Lahko že recimo začne pospeševati, ko je še v ovinku. Ko pa je mokra steza, pa lahko začne pospešvati šele na koncu ovinka. S tem se spet poveča poraba.

Tak da sej jst sm prepričan v to, da je poraba F1 v dežju manjša.:D

Pa še to: mislm, da ma F1 še kr tak naret, da majo F1 setup sprogramiran za vsako progo in za ČISTO VSAK ovinek na progi. Kar pomeni, da je setup optimalno nastavljen za vsak ovinek. In misml, da je s takimi stvarmi, kot je traction controle, enak. Pa tudi voznik bi naj na volanu mel možnost si nastavit, kako "močen" bo način delovanja tega sistema. Kolkor sm jst slišu, takrat ko je dež nastavijo manjšo občutljivost sistema, ker bi drugače prevečkrat "reagiral" in s tem nebi bilo optimalno delovanje sistema. Sam kljub temu sej v Braziliji nisme zsaledil, da bi se kolesa kej na veliko vrtela v prazno...:\

by Miha

SisQ ::

Glih si ti imel cajt gledat kolesa.
Pa s tvojimi pospeški v mokrem / suhem. V suhem so večji, ker guma ne drsi tako kot na mokrem.

OK, tako vam rečem. Nobeden me ne bo prepričal, da dež in podobna jajca ne povečajo porabo, ker jo 100%. Poleg tega so tudi gume za mokro stezo požrešnejše itd.

Edino, kar ispodbija teorijo večje porabe je to, da ne vozijo pod max plinom.
Druge matematične in fizikalne fore, ki ste jih našteli me ne prepričajo.

JimiBtn, tvoja razlaga ni tudi ni slaba. Pravzaprav zelo logična, ni kaj.



Zgodovina sprememb…

  • spremenil: SisQ ()

BigWhale ::

Ce bi traction control v resnici deloval tako kot nekateri mislijo, potem ne bi nihce ven letel, ker bi enostavno vsi samo gas drzali in obracali volan, traction control pa potem naredi svoje, mar ne?

Traction control je pripomocek in ne autopilot... ;) Tisti, ki pa imate ASR v avtomobilih, pa poglejte manual od avta, ki pise, da zadeva ne obdrzi avta na cesti v vsakih pogojih in v vsaki situaciji.

Kar se pa tice travnika in snega, sem pa ze prej povedal, da dirka ni potekala po 5cm globoki vodi ampak po mokrem asfaltu... Kar je pa bistvena razlika. :)


--
BigW!

Microsoft ::

SisQ, mislm, da se nikjer nism zmotu in da sm napisu pospeški na suhem večji, na mokrem manjši. Res nevem, kje sm napisu obratno.:\

Ena od napak je v drugem odstavku čist na konc: ...hitrosti, kot pa po SUHI stezi.
Se zgodi!:D

BigWhale: Jst tud tak mislmim, in sm v to prepričan, da je traction kontrol samo pripomoček. Še vseeno more voznik pazit, kdaj in koliko pohodi plin. Ker če bi bil ta sistem tako vsemogoč, pol v Braziliji v 3. ovinku ne bi šlo iz steze tolko bolidov.:)

by Miha

shock ::

SisQ: daj pol povej tvojo teorija. In pol ko si vse to naštel poskusi še s fizikalnimi enačbami to razložit ja da ti bomo verjeli v tvojo teorijo. Lepo te prosim če vse od A do Ž res vse poveš.

Maxtor ::

TAK, zdaj pa zadosti kreganja.

Dež in upor kapljic povečata porabo, to vsekakor. Vendar bi to držalo v primeru, če bi se po progi vozili z ENAKO hitrostjo, kot v suhem vremenu. Ker pa se vozijo z občutno manjšo hitrostjo, pa je ta malenkost povečana poraba zanemarljiva proti temu, koliko F1 troši manj zaradi manjše hitrosti, s katero drvi po progi.

JASNO!

SisQ ::

JimiBtn, priznam sem zajebal :8).
Sem već postov prebral, pa...:D

Kot sem že povedal, edino glede hitrosti, da je poraba manjša, drugače pa ne.

Še en praktična primer:
Pozimi, ko voziš po snegu je poraba sigurno večja, ker kolesa veliko drsijo v prazno, kot pa pozimi, ko je cesta suha. (izmerjeno)
Je isto pri vodi, vendar si po snegu lažje predstavljate zdrsevanje koles.
Pa sistem proti zdrsu (kot je že nekdo napisal) ni 100% antizdrs.

No, pa to dejstvo?


Jaffa ::

Maxtor: Tako !

SisQ: Ja sej glih to ti hočemo povedat, da je to da vozijo z manjšim plinom glavni krivec, da manj porabijo.

Drugač pa je glede traction kontrola tak, da ta preprečuje zdrsevanje koles in to pogonskih (v našem primeru zadnjih), nihče pa ti ne bo pomagal pri prekrmarjenju (upam da je pravi izraz 8-)), ko ti avto ne bo šel v pravo smer in ko ga bo začelo vlečt proti zunanjemu delu ovinka, če bo cesta spolzka oz. če bo hitrost previsoka. Zaradi tega je treba le manj pritiskat na plin. Torej TC kr lepo opravlja tisto kar more.
www.markosoft.si | www.markoshop.si
GRYPHON Z87|i7-4770k@4200MHz|16GB VENGEANCE 1866MHz
2x SAMSUNG 850PRO 256GB|GTX960|LIAN LI|BENQ BL3201PT 4K
««
5 / 24
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

F1 - sezona 2005 (strani: 1 2 3 449 50 51 52 )

Oddelek: Loža
257681749 (40664) Alexius Heristalski
»

F1 2004 (strani: 1 2 3 440 41 42 43 )

Oddelek: Loža
214178964 (46287) Microsoft
»

Sezona F1 se začenja (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
554659 (4006) Chessman
»

Šumi ČETRTIČ ! - forza Schumi !!! (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
706026 (5247) ziga7
»

F1 (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
1709387 (8115) Nemelk

Več podobnih tem