» »

Ogrevanje hiše s toplotno črpalko?

Ogrevanje hiše s toplotno črpalko?

S4ul3 ::

Magic1 je izjavil:

Jaz imam nastavljeno:

6.00-8.00 22C
8.00-16.00 18C
16.00-22.00 22C
22.00-6.00 20C


V normalno izolirani hiši ti bo temperatura iz 22 padla v 8 urah ravno na 21°C. Človek sanjaš... v tvojem primeru se tč "ne splača", a temperatura ti niha za 4°C. Pa ti nisi normaln.


Odvisno kaj imam za eno ogrevalno telo in kolikorat prezračim hišo. Ali to pač kar za vse enako po tvoji logiki? No, neko minimalno mero kritičnega pogleda pa vseeno lahko daš od sebe - ni cel svet naštiman tako kot ti:)

energetik ::

S4ul3 je izjavil:

Ne, TČ nima možnosti regulacije (oz. se prihranki izničijo zaradi same narave TČ): http://energy.gov/energysaver/articles/...
8-O
Moja inverter TČ ima možnost regulacije obratov 0-100%, s tem tudi moči. OK, nekje je min. moč, kjer se raje izklopi in nato spet vklopi. Reguliraš jo lahko na par možnh načinov (glede na vreme, glede na notranjo T, glede na oboje...) Brez regulalcije?

Glede zniževanja temp. ponoči pa tudi očitno nimaš izkušenj. Zidana, dobro izolirana bajta čez noč praktično ne spremeni temperature, če izklopi gretje, sploh če imaš talno gretje. Morda za 0,5-1°C. Ogromna akumulacija v zidovih, estrihih in AB ploščah ter dobra izolacija naredi svoje. Zato tudi poleti brez na stežaj odprtih oken ne moreš ohladiti bajte praktično nič.

Nima nobenega smisla zniževat ponoči. Nastaviš ustrezno vremensko krivuljo, dobro nastaviš pretoke za vsako sobo in ne tikaš več.

Magic1 ::

Troll alert...
Magic

Utk ::

3. Jaz sem ti prilepil link od kje meni informacija da zmanjšanje temperature pri TČ ne bo imelo pozitivnega učinka. Prilepi nam še ti link od kje tebi informacija, da ga bo imela.

Tist link je tako neumen, da je nemogoče najt karkoli, kar ga bi demantiralo. Kot da bi iskal link, da nebo ni zeleno.

S4ul3 ::

energetik je izjavil:

S4ul3 je izjavil:

Ne, TČ nima možnosti regulacije (oz. se prihranki izničijo zaradi same narave TČ): http://energy.gov/energysaver/articles/...
8-O
Moja inverter TČ ima možnost regulacije obratov 0-100%, s tem tudi moči. OK, nekje je min. moč, kjer se raje izklopi in nato spet vklopi. Reguliraš jo lahko na par možnh načinov (glede na vreme, glede na notranjo T, glede na oboje...) Brez regulalcije?

Glede zniževanja temp. ponoči pa tudi očitno nimaš izkušenj. Zidana, dobro izolirana bajta čez noč praktično ne spremeni temperature, če izklopi gretje, sploh če imaš talno gretje. Morda za 0,5-1°C. Ogromna akumulacija v zidovih, estrihih in AB ploščah ter dobra izolacija naredi svoje. Zato tudi poleti brez na stežaj odprtih oken ne moreš ohladiti bajte praktično nič.

Nima nobenega smisla zniževat ponoči. Nastaviš ustrezno vremensko krivuljo, dobro nastaviš pretoke za vsako sobo in ne tikaš več.


Ok, se strinjam, sigurno bo kar nekaj tega ostalo v stenah. Ampak kot si že sam enkrat rekel, bajto 4x na dan prezračim, in kot pišeš jo poleti lahko shladiš, tako da prezračiš.

Mislim... Če bajto prezračim (kar jo) bo temperatura padla 100% - ali ne? Za talno pa smo se tudi strinjali, da če ga dam na estrih je akumulacija v tleh majhna.

Utk je izjavil:

3. Jaz sem ti prilepil link od kje meni informacija da zmanjšanje temperature pri TČ ne bo imelo pozitivnega učinka. Prilepi nam še ti link od kje tebi informacija, da ga bo imela.

Tist link je tako neumen, da je nemogoče najt karkoli, kar ga bi demantiralo. Kot da bi iskal link, da nebo ni zeleno.


Seveda, na internetu pač ni dovolj informacij:)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: S4ul3 ()

Magic1 ::

Ti zračiš pri minusu štirikrat na dan in sanjaš o pasivni porabi za ogrevanje? To ni res, kolk se ti kontriraš.
Magic

Aston_11 ::

Zato pa talno daš v estrih in ne na estrih.

S4ul3 ::

Magic1 je izjavil:

Ti zračiš pri minusu štirikrat na dan in sanjaš o pasivni porabi za ogrevanje? To ni res, kolk se ti kontriraš.


To sem odgovoril energetiku, ki je 4x zračenje vkalkuliral v svojo porabo (če se prav spomnim).

Aston_11 je izjavil:

Zato pa talno daš v estrih in ne na estrih.


Ja, če se hočeš it akumulacijo. Če se hočeš it pa regulacijo, ga daš pa na estrih (in imaš odziven sistem). Jasno ne govorim o 100% regulaciji, ker ti bo toplota sigurno šla tudi v estrih (in ne samo v laminat/parket). Ampak nekaj pa po logiki mora biti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: S4ul3 ()

Utk ::

Seveda, na internetu pač ni dovolj informacij:)

Informacij je seveda dovolj, samo ti jih ne razumeš. Še pred par dnevi sploh nisi vedel iz kod dobi tč polovico energije. Potem si na wkipediji "prebral" da zemlja/zrak prihrani 20 do 60 procentov elektrike, pa tega tam sploh ne piše.
Na tem linku pa itak nič konkretnega ne piše kako naj bi termostati škodili črpalki. Čemu naj potem oporekam? Pa tudi če bi, dobro izolirani hiši je čisto prav, če je temperatura konstantna. Nobenga omembe vrednega prihranka tu ni.
Sicer pa napiši m2 in porabo elektrike pa ti bomo izračunali, če bi prihranil s tč. Sam očitno nisi mogel tega zračunat, če nisi vedel kaj to sploh je.

energetik ::

S4ul3 je izjavil:

Ok, se strinjam, sigurno bo kar nekaj tega ostalo v stenah. Ampak kot si že sam enkrat rekel, bajto 4x na dan prezračim, in kot pišeš jo poleti lahko shladiš, tako da prezračiš.

Mislim... Če bajto prezračim (kar jo) bo temperatura padla 100% - ali ne? Za talno pa smo se tudi strinjali, da če ga dam na estrih je akumulacija v tleh majhna.
Bo padla, ampak bo takoj narastla skoraj na isto vrednost kot prej. Shranjena toplota v stenah in estrihih je neprimerno večja kot v tistih 300kilah zraka, ki ga zamenjaš v celi bajti. Samo estrihi imajo v 130m2 bajti cca. 25 ton. Prištej še stene in AB ploščo. Tisti zamenjan zrak je mišji kakec v primerjavi s tem.

Kaj misliš s talnim NA estrihu? 8-O

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

S4ul3 ::

Utk je izjavil:

Seveda, na internetu pač ni dovolj informacij:)

Informacij je seveda dovolj, samo ti jih ne razumeš. Še pred par dnevi sploh nisi vedel iz kod dobi tč polovico energije. Potem si na wkipediji "prebral" da zemlja/zrak prihrani 20 do 60 procentov elektrike, pa tega tam sploh ne piše.
Na tem linku pa itak nič konkretnega ne piše kako naj bi termostati škodili črpalki. Čemu naj potem oporekam? Pa tudi če bi, dobro izolirani hiši je čisto prav, če je temperatura konstantna. Nobenga omembe vrednega prihranka tu ni.
Sicer pa napiši m2 in porabo elektrike pa ti bomo izračunali, če bi prihranil s tč. Sam očitno nisi mogel tega zračunat, če nisi vedel kaj to sploh je.


Glede učinkovitosti črpalk čez celo temo samo ponavljam, da so COP oznake teoretični maksimum in da 70% prihranki čez zimo pri povprečni temperaturi 5-7C niso realni. Obračaš pa lahko moje besede kot ti paše, to je pa res.

Glede zmanjšanja temperature in prihrankov pa enostavno ne vem kaj hočeš povedat. Če bom manj grel bom manj plačal: https://www.google.hu/webhp?sourceid=ch...
http://www.homeenergy.org/show/article/...
http://www.energyvanguard.com/blog-buil...

Potrditev kolikor hočeš.

Da to pri TČ ne dela (brez pravega termostata):

http://ths.gardenweb.com/discussions/24...
http://community.seattletimes.nwsource....
https://www.ag.ndsu.edu/news/newsreleas...

Koliko boš prihranil s TČ je de-facto nemogoče izračunat, ker ne veš kakšna bo temperatura čez naslednjo zimo. Lahko pa malo ugibaš, to je pa res (bolj ali manj uspešno).

energetik je izjavil:

S4ul3 je izjavil:

Ok, se strinjam, sigurno bo kar nekaj tega ostalo v stenah. Ampak kot si že sam enkrat rekel, bajto 4x na dan prezračim, in kot pišeš jo poleti lahko shladiš, tako da prezračiš.

Mislim... Če bajto prezračim (kar jo) bo temperatura padla 100% - ali ne? Za talno pa smo se tudi strinjali, da če ga dam na estrih je akumulacija v tleh majhna.
Bo padla, ampak bo takoj narastla skoraj na isto vrednost kot prej. Shranjena toplota v stenah in estrihih je neprimerno večja kot v tistih 300kilah zraka, ki ga zamenjaš v celi bajti. Samo estrihi imajo v 130m2 bajti cca. 25 ton. Prištej še stene in AB ploščo. Tisti zamenjan zrak je mišji kakec v primerjavi s tem.

Kaj misliš s talnim NA estrihu? 8-O


Kar pišeš se mi sliši do neke mere logično, vseeno zgoraj navajam en kup linkov kjer vse piše, da se to več kot splača. Dodatno je prilepljen link z 2 hišam side-by-side, kjer se je setback testiral.

Električno talno dobiš tudi v obliki traku, ki ga daš pač na estrih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: S4ul3 ()

energetik ::

Ti daješ USA itd linke, kjer pa vemo, kakšne izolacije in okna imajo. Vse skp glih tolk da je. Prav tako tisti gips notri nima skoraj nič toplotne kapacitete v primrjavi z našimi 30cm opečnimi stenami. Pri takih bajtah se morda res kaj pozna.
Če imaš pa ti stene iz 30cm porotherma, 15 in več cm izolacije, medetačno 14cm betonsko plato, na podstrešju pa še 35cm izolacije, je to nekaj čisto drugega. Se preprosto ne da ponoči zniževat, ker tudi če tako nastaviš, se ne bo praktično ni ohladilo.

Če kaj vem, se eletrično talno zalije v estrih. S čim ga boš pa prekril če bo na estrihu in zakaj bi to sploh tako naredil?

krneki0001 ::

MajorM je izjavil:

Spremljam tole temo pa vem vedno manj...

Živim v 30+ let stari hiši. Okni slabi, fasada brez izolacije. Če je recimo včasih zadostovalo cca 2000-2500 litrov olja za kurilno sezono, me zanima kaj se mi sploh izplača?
Nova okna in boljša izolacija? Ali nakup visoko temperaturne TČ.
Trenutno ogrevamo na drva. Kar pa je zelo zelo nekomfortno ker nimamo večjega zalogovnika.
Je bolje samo en večji zalogovnik? Peč je kombinirana drva/oljne in že tudi potrebna nove. Potem so tu še pogoste težave z dimnikom (čiščenje).

V bistu kaj bi predlagali bi bila najboljša energetsa prenova v mojem primeru?


Rostfrei v dimnik - 1500€ (pride povrtat in potem vstavi rostfrei cevi v dimnik.

nova fasada - če veliko dela narediš sam, bo dost ceneje. Mene je prišlo delo za fasado nekje 2000€, material sem sam kupil za 3800€, delali smo pa da bo 20cm izolacijem torej nekje 22cm debeline na koncu z lepilom in zaključnim slojem. Moraš pa kljub lepilu, še parkrat prbit vsak kos stiropora vsaj 4 žeblje (jaz sem jih za tavelko fleho (1m x 0.5m) porabil od 6 do 8, kot je predpisano). Ko sem delal je še država nekaj povrnila, ker sem imel več kot 15cm izolacije, danes pa mislim pa da država povrne nekaj, če imaš več kot 22cm izolacije.

Izolacija podstrešja - sam sem delal v sklopu prenove hiše in se mnabil SF35 stekleno volno pod streho, tako da imam res orenk izolirano hišo.

Če boš peč menjal vzameš novo uparjalno, vsaj 800 litrski zalogovnik, kar te pride nekje 6000 evrov, 1000 ponavadi povrne država za subvencijo.

Sam imam peč z dvema kuriščema (eno za plin in olje, in drugo za drva), vendar enega kurišča še nisem uporabil (tistega za olje), ker si sam iz svoje hoste pripeljem drva in me to pride najceneje.
Na leto pokurim med 8 in 10 metri drv za vse (topla voda čez celo leto in ogrevanje pozimi).

erkgheoruugh ::

Ha, ta boljša je tista, da TČ nima regulacije.
Kako pa pri vas rečete proceduri, da grelno telo vzdržuje kontantno temperaturo pri nihanju zunanje za 10 ali več stopinj dnevno?

Pri nas (v svetu, da ne bo pomote) temu pravimo kar regulacija. Ampak razumem, da v vašem vesolju uporabljate druge izraze.

S4ul3 ::

energetik je izjavil:

Ti daješ USA itd linke, kjer pa vemo, kakšne izolacije in okna imajo. Vse skp glih tolk da je. Prav tako tisti gips notri nima skoraj nič toplotne kapacitete v primrjavi z našimi 30cm opečnimi stenami. Pri takih bajtah se morda res kaj pozna.
Če imaš pa ti stene iz 30cm porotherma, 15 in več cm izolacije, medetačno 14cm betonsko plato, na podstrešju pa še 35cm izolacije, je to nekaj čisto drugega. Se preprosto ne da ponoči zniževat, ker tudi če tako nastaviš, se ne bo praktično ni ohladilo.

Če kaj vem, se eletrično talno zalije v estrih. S čim ga boš pa prekril če bo na estrihu in zakaj bi to sploh tako naredil?


Lahko se da pod estrih ali na estrih (če je trak) oz. se ga zalije v estrih če je na žico. Na estrih bi ga, v tem razmišljanju, dal zaradi same odzivnosti sistema. Prekriješ ga pač s tistim kar misliš dat: laminat, ploščice, parket..

Preden pomisliš, da ti samo kontriram v vsem kar napišeš, rad bi samo razumel, kaj in kako se dejansko splača in kaj se ne splača. Tu recimo človek piše:

The idea that warming your house back up uses as much/more energy than just keeping it at temperature is generally regarded as a myth. Setting back the temperature saves you money, although the amount it helps depends primarily on 1) how long you keep it setback and 2) how well insulated your house is (because if your house is not insulated well, you'll have to make some compromises between comfort or saving money).
The more hours you keep it set back, the more money you are saving. If you have a well insulated house, then it will take much less time to warm up, and therefore you can keep it setback longer. If your house is not well insulated, you'll have to program the thermostat to come on earlier so it warms up by the time you wake up (or just live with the cold until the house gets warm).


Tudi tu piše, da boš pri dobro izolirani hiši prišparal, če reguliraš temperaturo.

Note that these savings are for two airtight, well-insulated, unoccupied houses. The savings in your home may vary but are likely to be in the same range.


Se pa tu poudarja tudi pomislek, da imaš lahko ob konkretnem zmanjšanju temperature težave z vlago.

erkgheoruugh je izjavil:

Ha, ta boljša je tista, da TČ nima regulacije.
Kako pa pri vas rečete proceduri, da grelno telo vzdržuje kontantno temperaturo pri nihanju zunanje za 10 ali več stopinj dnevno?

Pri nas (v svetu, da ne bo pomote) temu pravimo kar regulacija. Ampak razumem, da v vašem vesolju uporabljate druge izraze.


Sem se nerodno izrazil: setback (zmanjšanje temperature ponoči oz. ko te ni) pri TČ ne bo imel pozitivnega učinka, v kolikor nimaš pravega termostata.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: S4ul3 ()

Aston_11 ::

Glede na to, da bajta drži toploto ogromno cajta, so tile termostati za talno ogrevanje povsem neuporabni.

In jasno - nadomestiti moraš toploto, ki jo nisi dodajal v času, ko si šparal in ga fajn najebeš, če recimo ne kuriš ene tri dni, ker bi ravno toliko dni porabil, da bi bajto spravil na začetno T.

Tako da ta članek, ki si ga citiral, je podenj.

Šparanje bi veljalo za sistem, ki ne akumulira, torej za kakšne montažne bajte (ameriški šrot narejen iz OSB plošč), narejene iz lesa, brez estrihov in masivniih zidov. Tam dejansko segrevaš samo zrak.

Pa toliko malo porabijo ene in druge, da je šparanje podobno hypemilingu.

Ne bi ti raje citiral evropske vire, ne pa čisto nek drug sistem gradnje?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Aston_11 ()

erkgheoruugh ::

Ok, ker se mi ne da več, ti dam eno uganko.

Npr. pri meni je recimo poraba energije skozi 5let in pol kar imam TČ, 30:70 (VT:MT).
Zdaj pa mi ti razloži zakaj je to dobro in kako se to poklaplja s tistim, čemur ti rečeš regulacija ali setback ali whatever.

S4ul3 ::

Aston_11 je izjavil:

Ne bi ti raje citiral evropske vire, ne pa čisto nek drug sistem gradnje?


Vse kar sem našel evropskega je bilo direktno od proizvajalcev termostatov, kjer je objektivnost vsaj vprašljiva. Nemško/francosko pa žal ne znam.

erkgheoruugh je izjavil:

Ok, ker se mi ne da več, ti dam eno uganko.

Npr. pri meni je recimo poraba energije skozi 5let in pol kar imam TČ, 30:70 (VT:MT).
Zdaj pa mi ti razloži zakaj je to dobro in kako se to poklaplja s tistim, čemur ti rečeš regulacija ali setback ali whatever.


Saj ne prepričujem, da je to 100% smiselno (poskušam pa razumet, kaj drugi pišejo). Sem tudi že omenil, da je sigurno potrebno upoštevat VT/MT.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: S4ul3 ()

Magic1 ::

Regulacijo uporabljaš zgolj za lovlenje optimalnega razmerja med zunanjo temperaturo in poceni tarifo. Načeloma se ti bolj splača laufat TČ v nižji tarifi, a ne če je ponoči konkretneje nižja temperatura. V hiši pa imaš itak +-0,75°C konstantno neglede na to kdaj dela, kot smo že razložili zgoraj.
Magic

AndrejO ::

erkgheoruugh je izjavil:

Ha, ta boljša je tista, da TČ nima regulacije.
Kako pa pri vas rečete proceduri, da grelno telo vzdržuje kontantno temperaturo pri nihanju zunanje za 10 ali več stopinj dnevno?

Pri nas (v svetu, da ne bo pomote) temu pravimo kar regulacija. Ampak razumem, da v vašem vesolju uporabljate druge izraze.

Hmmm... TČ ima optimalen izkoristek pri določenih pogojih, kar vključuje tudi moč delovanja. TČ res omogočajo manjšanje moči delovanja, vendar pa jim pri tem začne izkoristek naglo padati. Tako se potem še zlasti v prehodnih obdobjih pojavi dilema: pustiti TČ, da deluje z manjšo močjo in pri tem ne ustvarja nekih prihrankov glede na druge energente, ali pa pustiti TČ, da deluje z optimalno močjo, vendar pa jo pri temu taktirati, kar negativno vpliva na življensko dobo kompresorja.

Zato je "regulacija moči" pri TČ neoptimalen način regulacije temperature v hiši in zato bo marsikdo rekel, da se TČ ne regulira, čeprav to same naprave omogočajo.

Zato je zalogovnik pri TČ skoraj vedno boljša rešitev, kot pa brez zalogovnika in to ne glede na izgube, ki jih prinese v sistem. V tem prehodnem obdobju bo TČ + pravilno izbran zalogovnik omogočil večje prihranke, kot pa bo zaradi njega dodatnih izgub v času najhujšega mraza.

TČ se tako pusti, da deluje z optimalno močjo, pri čemer energijo "poje" zalogovnik, ki je dovolj velik, da v kombinaciji z velikostjo hiše prepreči taktiranje, hkrati pa dovolj majhen, da "hladen zagon" ne traja toliko časa, da je že skoraj jutro, preden začno v bivalnih prostorih greti.

Magic1 ::

Hmm Andrej ne vem če se strinjam s tabo. A si prepričan, da je izkoristek pri 50% delovanju slabši, kot pri 100%. Po moji logiki je še boljši, saj se zunanja enota bolje izkoristi. Poleg tega pa se pri tem lahko operira z nižjimi temperaturami delovanja, kar tudi deluje pozitivno za TČ. Verjam da je ena spodnja točka, kjer se izkoristek začne slabšat, a dvomim da že pri 40%(kar je pa itak nanjnižja točka delovanja pri inverterju po mojih izkušnjah).
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Zvezdica27 ::

lp,

če se pogovarjamo o TČ je res: nima sploh smisla imeti ločenih temperatur za noč, saj se ob dobro izolirani bajti enostavno NE MORE shladiti za več kot stopnijno. Akumulacija. Pač, iverter bo delal svoje.

Če pa imaš bajto na drvo, pa ima veze, ker ponoči z toplo pečjo filaš zalogovnik, ohladi se itak nič, če je dobro izolirano in potem zjutraj spusti vročo vodo v radiator. Pa je isto sopinj, samo radiacija ti da večji občutek toplote.

To je ves hec - TČ sploh ni faktor, faktor je akumulacija in izolativnost hiše. Lesene bajte recimo imajo slabo akumulativnost a dobro izolativnost, tam se lahko tu pogovarjamo, betonske ali cegu pa pač: ko je topel , eje topel dolgo časa in če je izolacija sploh ni frke, pa tud če je -20. SAmo segret je problem, zato ap se pri mrazu bajto segreje, potem pa z minimumom vzdržuje to, če je izolacija. In zato je največja neumnost zapirat radiatorje (razen v prostoru, kerj imaš main vir, recimo kamin)...

folku ene stvari enostavno niso jasne, da če zapreš, zmanjšaš peč ali karkoli, da boš šparal, delaš lih kontra... pa še komfort je slabši. Seveda, če je izolirano.

KOt sem napisal že nekaj strnai prej: KO IMAŠ IZOLACIJO JE ČISTO VSEENO, NA KAJ SE GREJEŠ.

TČ je zakon, ker je elektrika, komot, mapak čist istko kot če maš električne, klimo, IR, kurilc al pa drva, samo kolk je komforta, začetne investicije - VSE TO, če je bajta izolirana. Dobro izolirana.

Od tu naprej, so samo preference. Sredi LJ itak TČ, na vasi pa vprašanje. Jaz sem sredi vasi in vsaj 10 let bom na drvih še dokler se mi da, ko bom star bom tudi jaz dal TČ, na obstoječ kotel na kurilca (torej prvenstveo se grejem na kamin ki je vezan na centralno, ki je na kurilca, sodobna peč).

evo.

IZOLACIJA, ne TČ.

zz

Zgodovina sprememb…

Marko Pek ::

Živjo
Mene zanima nakup Toplotne črpalke. Oziroma sem jo mel v planu za ogrevanje hiše cca. 160m2 dokler mi ni kolega začel predavati o IR-panelih. Kok je investicija manjša, poraba pa enaka kot pri Toplotni... Kar sem gledal je bilo res da je investicija manjša ampak glede porabe in plusih in minusih ogrevanja z IR-paneli mi pa noben ni znal odgovoriti. Zato se obračam na vas ker me res zanima če je to res mnogo bolje kot pri Toplotni črpalki... Upam da ma kdo kakšne izkušnje in mi lahko svetuje..
Hvala za odgovore!!
lp

Magic1 ::

Kdo rabi sovražnike, če ima take kolege. Samo to lahko rečem glede tvojega kolega. A veš kaj je še daleč najceneje? Si kupiš kalorifer za 10EUR, par m2 izolacije, oblečeš shrambo, daš not kalorifer in si not. Imaš lahko tudi 28°C pri -15°C pa boš plačal drobiž.
Ir je tako kot taborni ogenj na prostem. Od spredaj ti je vroče, zadaj te zebe. Če pa misliš ogrevati temperaturo komplet prostora s IR, potem je pa to še dražja varjanto kot kalorifer.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Marko Pek ::

Ir je tako kot taborni ogenj na prostem. Od spredaj ti je vroče, zadaj te zebe. Če pa misliš ogrevati temperaturo komplet prostora s IR, potem je pa to še dražja varjanto kot kalorifer.


Sicer hvala za mnenje... Ampak fora grelnih panelov je ravno ogrevanje predmetov v prostoru in ne zraka. So pa mojstri rekl da jih je najbolje montirati na strop v prostoru in nekako če bo montiran na stop izklučujem možnost da se bom potikal za njim :D . Zdej če sm pravilno razumel je varčnost vidna zaradi tega ker ima vsak prostor svoj termostat in lahko reguliraš npr. kopalnica 22°C, spalnica 18°C itd. potem se pa te paneli vklopjo in izklopjo glede na temp. v vsakem prostoru posebaj.

energetik ::

Marko Pek je izjavil:

Živjo
Mene zanima nakup Toplotne črpalke. Oziroma sem jo mel v planu za ogrevanje hiše cca. 160m2 dokler mi ni kolega začel predavati o IR-panelih. Kok je investicija manjša, poraba pa enaka kot pri Toplotni... Kar sem gledal je bilo res da je investicija manjša ampak glede porabe in plusih in minusih ogrevanja z IR-paneli mi pa noben ni znal odgovoriti. Zato se obračam na vas ker me res zanima če je to res mnogo bolje kot pri Toplotni črpalki... Upam da ma kdo kakšne izkušnje in mi lahko svetuje..
Hvala za odgovore!!
lp
Poraba nikakor ni enaka kot pri TČ, saj gre za navadno električno gretje s COP=1. Za odtenek nižja poraba je kot pri električnih radiatorjih, ker imaš lahko v prostorih za kakšno stopinjo ali dve hladneje, zaradi sevanja panelov (ki pa morajo biti strateško razporejeni po celem prostoru).
Toplotne črpalke pa imajo letni COP vsaj 3, torej te pride gretje s TČ cca. 3x ceneje kot IR paneli.
IR panel je dobra zadeva za kakšen vikend hišico, kjer se ogreva samo občasno.

Marko Pek je izjavil:

Ir je tako kot taborni ogenj na prostem. Od spredaj ti je vroče, zadaj te zebe. Če pa misliš ogrevati temperaturo komplet prostora s IR, potem je pa to še dražja varjanto kot kalorifer.
Točno tako.


Sicer hvala za mnenje... Ampak fora grelnih panelov je ravno ogrevanje predmetov v prostoru in ne zraka.
To je eno samo bluzenje. Če se segrejejo predmeti, se takoj zatem segreje tudi zrak. Sicer pa - zakaj bi sploh pustil, da se karkoli ohladi oz. kdaj naj bi se prostor ohladil?? V bajti imaš tistih 21° in to je to.

Zdej če sm pravilno razumel je varčnost vidna zaradi tega ker ima vsak prostor svoj termostat in lahko reguliraš npr. kopalnica 22°C, spalnica 18°C itd. potem se pa te paneli vklopjo in izklopjo glede na temp. v vsakem prostoru posebaj.
?? Tudi če imaš TČ na radiatorje ali talno, imaš termostate za vsak prostor in nastaviš vsak prostor posebej.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Marko Pek ::

Se mi je zdelo da je bilo prelepo kar je gorvoril :D Sem pa tudi poklical podjetje katero prodaja toplotne črpalke in IR-panele in sem bil presenečen kako nepristransko so odgovoril. S tem da sem se zmenil za nakup toplotne črpalke ZUBADAN od Mitsubishi Electric http://www.prava-klima.si/kategorija/to.... Verzija z kompaktnim 200l bojlerjem. Zdi se mi smotern nakup s tem da je bla cena konkurenčna z ostalimi ponudniki. Bom sporočil kako bodo izvedli zadevo :P
Hvala še enkrat
LP

energetik ::

Dobra odločitev. Imaš radiatorsko gretje?

Marko Pek ::

Imamo kombinacijo radiatorjev in talnega gretja v koplanicah se mi zdi da je moč 11kW odlična za nas.

Tarzan ::

Te IR paneli so zmagovalni. Sem našel pred časim eno revijo v stilu 'sam svoj mojster' iz začetka osemdesetih let in na več straneh videl oglase za energijo sonca. Energija sonca, IR paneli. Izgleda takrat niso vsega prodali in zdaj poskušajo prodat, kar jim je takrat ostalo. :))

nekikr ::

No ja, za kakšen manjši prostor ali dogrevanje kakšnega prostora so sicer čisto super. Ni pa ravno higienično tega prodajati kot ogrevanje za celotno hišo.

D3m ::

Tarzan je izjavil:

Te IR paneli so zmagovalni. Sem našel pred časim eno revijo v stilu 'sam svoj mojster' iz začetka osemdesetih let in na več straneh videl oglase za energijo sonca. Energija sonca, IR paneli. Izgleda takrat niso vsega prodali in zdaj poskušajo prodat, kar jim je takrat ostalo. :))


Hmmmmmm podobne so, kot granitni radiatorji, ki jih imam. Kako je pa z vzdrževanjem topolote? Kamen drži toploto cca. 30-45min preden se spet dogreje.
|HP EliteBook|R5 6650U|

energetik ::

nekikr je izjavil:

No ja, za kakšen manjši prostor ali dogrevanje kakšnega prostora so sicer čisto super. Ni pa ravno higienično tega prodajati kot ogrevanje za celotno hišo.
Eh, komot celo hišo primarno ogrevaš na IR panele. Samo ne moreš tega prodajati kot ekonomično rešitev in trditi, da je poraba enaka kot pri TČ.
Saj sem rekel, za vikend hiško je ok varianta, ko prideš je vse hladno, vžgeš IR in takoj občutiš sevalno toploto, počasi pa se potem segrejejo še predmeti in zrak. Če imaš pa stalno naseljeno bajto s konstantno temperaturo prostorov pa nimajo paneli nobene prednosti pred 2kW el. radiatorji za 50EUR (3 stopnje + termostat).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

energetik ::

energetik je izjavil:

S4ul3 je izjavil:

To so vse hipoteze, ki lahko držijo ali pa tudi ne držijo. Tako kot ideja, da ti TČ prihrani več kot 50% energije. To vse drži, v laboratoriju :)
.

Še moji podatki pri sušenju estrihov zadnji teden:
Toplota poslana v talno = 880kWh
Poraba elektrike = 203 kWh
---> COP = 4,3
Prihranil sem torej 77% glede na čisto električno gretje. Hipoteza??

Evo, malo osveženi podatki, vključno s sušenjem estrihov + ogrevanje (na 15°C brez SV) do danes, SCOP malce nad 4. Torej še vedno 75% prihranka glede na električno gretje. Po vselitvi, gretju na 20° in SV pričakujem seveda nekaj padca SCOP, vendar ne na manj kot 3,4; torej še vedno vsaj 70% ceneje kot čista elektrika, oziroma 50% ceneje kot kurilc na novem kondenzacijskem kotlu.

-valvoline- ::

http://www.bolha.com/gradnja/ogrevanje-...
Sumivo poceni. A ma kdo kej podobnega?

-valvoline- ::

Marko Pek je izjavil:

Se mi je zdelo da je bilo prelepo kar je gorvoril :D Sem pa tudi poklical podjetje katero prodaja toplotne črpalke in IR-panele in sem bil presenečen kako nepristransko so odgovoril. S tem da sem se zmenil za nakup toplotne črpalke ZUBADAN od Mitsubishi Electric http://www.prava-klima.si/kategorija/to.... Verzija z kompaktnim 200l bojlerjem. Zdi se mi smotern nakup s tem da je bla cena konkurenčna z ostalimi ponudniki. Bom sporočil kako bodo izvedli zadevo :P
Hvala še enkrat
LP

Kolk je stal komplet z montazo (minus subvencije) ?

Zvezdica27 ::

pf... neznana firma. Vpašaj kakega monterja ali so za kaj.

zz

energetik ::

-valvoline- je izjavil:

http://www.bolha.com/gradnja/ogrevanje-...
Sumivo poceni. A ma kdo kej podobnega?
Nič ne piše kdo ali zakaj prodaja. Morda je rabljeno, morda v okvari. Sicer težko verjamem, da je tako nizka cena in to za 16kW enoto.

Aston_11 ::

energetik ::

Kitajc. Kako je potem z garancijo? Verjetno najbolje, da glede na ceno naročiš 2 komada in imaš v primeru okvare takoj zamenjavo ali rezervne dele.

nekikr ::

Vzemi tri, pa bo še vedno najmanj pol ceneje od uveljavljenih znamk. Kaj te briga garancija potem.

AvtoR ::

Ali je to cena za komplet ali samo za zunanjo enoto?

Zvezdica27 ::

lp,

vprašaj svojega toplovodarja, monterja, ali je za kaj. Če to vgrajuje in pravi, da je ok, pol je ok. Če on prvič sliši, se izogibaj. Tudi veliki imajo modele, ki jih zafrknejo, tudi kitajci imajo modele, ki so top.

zz

energetik ::

AvtoR je izjavil:

Ali je to cena za komplet ali samo za zunanjo enoto?
Tole je monoblok, povezava je vodna. Če imaš talno, priklopiš direktno na omarice talnega, ker če se ne motim vsebuje tudi obtočno črpalko.
EDIT: očitno ni inverter ampak ON-OFF, zato rabiš notri zalogovnik + še eno OČ (pri talnem bi morda šlo celo brez če so debeli estrihi, ker so sami zalogovnik).

AvtoR ::

energetik je izjavil:

AvtoR je izjavil:

Ali je to cena za komplet ali samo za zunanjo enoto?
Tole je monoblok, povezava je vodna. Če imaš talno, priklopiš direktno na omarice talnega, ker če se ne motim vsebuje tudi obtočno črpalko.
EDIT: očitno ni inverter ampak ON-OFF, zato rabiš notri zalogovnik + še eno OČ (pri talnem bi morda šlo celo brez če so debeli estrihi, ker so sami zalogovnik).


A stvar ima waterbox kar v zunanji enoti?

energetik ::

Waterbox?

Pač ploščni izmenjevalnik plin/voda ter obtočno pumpo. Monoblok. Sej ima večina firm tudi monobloke v ponudbi.

Magic1 ::

Zadeva pač nima nobenega zalogovnika. Ko dela, dela na polno in vso toploto pošlje direktno v sistem. Če imaš radiatorje, to sploh ni problem, pri talnem pa zna bit.
Ter pozimi malo pod nula zna kar fajn zmrzovat rebra, ker dela vedno na polno, ko je potreba.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

energetik ::

Ravno obratno, pri talnem zalogovnik ni potreben, ker je tistih 10-20ton estrihov sam po sebi zalogovnik.
Moja TČ (na talnem) lahko dela 1h na polno, pa se notri sploh še nič ne pozna. Vse gre v akumulacijo na začetku.
Pri radiatorjih je pa samo par 100kil vode in kovine.

Magic1 ::

Po tem takem ne rabiš zalogovnika v nobenem primeru;), tudi par sto kil vode in železa ni mačji kašelj za TČ in bo kar trajalo, da jih dogreje. Ker je pa ON/OFF varianta je pa itak nepomembno gledat na efektivnost, ki bi jo lahko zalogovnik v primeru inverterja dodal.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

energetik ::

energetik je izjavil:

energetik je izjavil:

S4ul3 je izjavil:

To so vse hipoteze, ki lahko držijo ali pa tudi ne držijo. Tako kot ideja, da ti TČ prihrani več kot 50% energije. To vse drži, v laboratoriju :)
.

Še moji podatki pri sušenju estrihov zadnji teden:
Toplota poslana v talno = 880kWh
Poraba elektrike = 203 kWh
---> COP = 4,3
Prihranil sem torej 77% glede na čisto električno gretje. Hipoteza??

Evo, malo osveženi podatki, vključno s sušenjem estrihov + ogrevanje (na 15°C brez SV) do danes, SCOP malce nad 4. Torej še vedno 75% prihranka glede na električno gretje. Po vselitvi, gretju na 20° in SV pričakujem seveda nekaj padca SCOP, vendar ne na manj kot 3,4; torej še vedno vsaj 70% ceneje kot čista elektrika, oziroma 50% ceneje kot kurilc na novem kondenzacijskem kotlu.
Evo, ogrevalna sezona praktično končana. Za ogrevanje porabljeno 1600kWh elektrike, toplote je šlo v talno ogrevanje 6800kWh --> SCOP=4,3
Torej za tiste, ki ne verjamejo - cca. 75% prihranek glede na čisto električno gretje.
Sicer pa kot sem še omenil, šlo je za gretje na 13-15stC, po vselitvi bo SCOP nekaj padel zaradi gretja na višjo temperaturo + sanitarna voda.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Toplotna črpalka katero izbrati (strani: 1 2 3 475 76 77 78 )

Oddelek: Loža
3858556451 (6952) edi123
»

Kolikšna je električna moč toplotne črpalke? (strani: 1 2 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
7141417 (12059) zamotsloteh
»

Vgradnja zemeljskega plina za stanovanje (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
609246 (6431) Invictus
»

Ogrevanje v neizolirani hiši (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
14042748 (34730) kixs
»

Ogrevanje na Elektriko (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
15960019 (29468) konspirator

Več podobnih tem