Forum » Loža » Boste menjal avto zaradi podražitve goriva
Boste menjal avto zaradi podražitve goriva
jype ::
On verjetno išče
M-XXXX> Na hitro: tvoje razmišljanje je: tudi če se onesnažuje 10x bolj, važno, da se ne onesnažuje pred tvojim nosom?
Moje razmišljanje je: tudi če se onesnažuje 10.000x bolj, važno, da se s tem ne ogroža zdravja ljudi.
M-XXXX> Tud če 20 kitajcev pomre zaradi izdelave enega Priusa
Lahko začneš kar naštevat, kolk Kitajcev je že pomrlo zaradi izdelave priusov.
M-XXXX> Na hitro: tvoje razmišljanje je: tudi če se onesnažuje 10x bolj, važno, da se ne onesnažuje pred tvojim nosom?
Moje razmišljanje je: tudi če se onesnažuje 10.000x bolj, važno, da se s tem ne ogroža zdravja ljudi.
M-XXXX> Tud če 20 kitajcev pomre zaradi izdelave enega Priusa
Lahko začneš kar naštevat, kolk Kitajcev je že pomrlo zaradi izdelave priusov.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
RejZoR ::
Najbolj bo fajn, ko ga bo neslišni Prius kje zbil iz bicikla...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
para! ::
Sej ne, da je z električnimi avtomobili kaj tehnološko narobe, da se povprečen voznik ne bi mogel voziti z njim, ampak so cene v primerjavi z bencinarji/dizli smešno visoke, sploh če upoštevamo, da za ceno marsikaterega električnega avta dobiš dosti boljše opremljen in bolj zmogljiv bencinski mlinček. Da bi ljudje plačevali mnogo več denarja zato, da na Trdinovi ne bojo spuščali svinjarij v zrak pa ni videt, še manj pa za pričakovat.
Nihče (razen petrol headov) se ne bi zmrdoval nad električnimi avti, če (ko) bo cena konkurenčna.
PS: Tesla pa stane 85k EUR in edina posebnost tega avtomobila je, da je na elektriko. Za 85k EUR pri ne-električnih avtih dobim dosti več, kot naprimer 500+ HP (v primerjavi z 280 pri Tesli), brutalne pospeške, boljšo lego na cesti, ipd. Tako da Tesla v svetu športnih avtov nima kaj za iskat, ko govorimo o resnih zverinah.
lp
Nihče (razen petrol headov) se ne bi zmrdoval nad električnimi avti, če (ko) bo cena konkurenčna.
PS: Tesla pa stane 85k EUR in edina posebnost tega avtomobila je, da je na elektriko. Za 85k EUR pri ne-električnih avtih dobim dosti več, kot naprimer 500+ HP (v primerjavi z 280 pri Tesli), brutalne pospeške, boljšo lego na cesti, ipd. Tako da Tesla v svetu športnih avtov nima kaj za iskat, ko govorimo o resnih zverinah.
lp
Death before dishonor!
Ziga Dolhar ::
Najbolj bo fajn, ko ga bo neslišni Prius kje zbil iz bicikla...
Ali pa, ko ga bo zbila limuzina v leru ali z ugasnjenim motorjem. Ali drug neslišen kolesar. Ali pa neslišno padajoč dimnik s strehe. Ali pa ga bo nekdo neslišno zaštihal.
Argumentiranjes z dejstvom, ki samo po sebi predstavlja protipravnost in kršitev cestnoprometnih predpisov, ne more biti sklepčno.
Če ga bo pa zbil neslišni Prius zato, ker mu bo jype izsilil prednost - hja, bo pa jype kriv in se ne bo mogel sklicevati, da ga "ni slišal".
Zaradi teh "neprilik" električnih vozil imajo nekatera možnost aktivnega oddajanja (izbranega) zvoka v okolico.
https://dolhar.si/
IceIceBaby ::
Ampak tega ne delajo na Trdinovi ulici v Ljubljani - avtomobili pa točno tam spuščajo v zrak zdravju nevarne delce in pline - prius pa pač ne.
V eni drugi temi si razlagal, da smo Apple userji krivi za uničevanje okolja na kitajskem :) Odloči se, ali ti gre za lastno rit ali za okolje nasplošno.
Kaj pa hočeš, natanko? Ker po moje ti vse to ponuja (v primerjavi z avtomobili) precej ugodna igrača, ki se priključi na USB.
Udobno kruzanje pri 160+ kmh, brez ma mašina skoraj ven pade. Solidne pospeške, soliden handling, direkten volan... Take stvari.
Tesla, anyone?
Sem že zgoraj napisal. Za 1/3 cene dobiš Lotusa, ki je osnova za Teslo. S tem, da je Lotus hitrejši in boljši v ovinkih. Tesla je pretežek.
energetik ::
Zheegec ::
Ampak tega ne delajo na Trdinovi ulici v Ljubljani - avtomobili pa točno tam spuščajo v zrak zdravju nevarne delce in pline - prius pa pač ne.
Kot že povedano jih, sploh novi modeli, ki imajo direct-injection. Torej NOx in SOx podobno, kot ostali bencinarji s podobno porabo, mikroskopskih trdih delcev pa več, ampak še vedno manj kot dizli.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
IvoJan ::
Ziga Dolhar je izjavil:
Najbolj bo fajn, ko ga bo neslišni Prius kje zbil iz bicikla...
Ali pa, ko ga bo zbila limuzina v leru ali z ugasnjenim motorjem. Ali drug neslišen kolesar. Ali pa neslišno padajoč dimnik s strehe. Ali pa ga bo nekdo neslišno zaštihal.
nismo mi te sreče.
Mr Hilter ::
Ma presedate s temi električnimi avti. Glede na današnje baterije je bolje da se sploh ne oprimejo, ker bo hujša svinjarija kot pa ko jype snifa auspuf iz 20 let starega dizla.
...and that "mass production of lithium carbonate is not environmentally sound, it will cause irreparable ecological damage to ecosystems that should be protected and that LiIon propulsion is incompatible with the notion of the 'Green Car'...
Dandanes je neopravičljivo da vzamete besedo (Slo-Techovih) samooklicanih mesij za sveto. 20 let nazaj sem komu na besedo verjel ker se mi ni dalo v knjižnico, s prihodom interneta pa ni taka glupost ni več opravičljiva.
@tKBurek: made my day :)
...and that "mass production of lithium carbonate is not environmentally sound, it will cause irreparable ecological damage to ecosystems that should be protected and that LiIon propulsion is incompatible with the notion of the 'Green Car'...
Dandanes je neopravičljivo da vzamete besedo (Slo-Techovih) samooklicanih mesij za sveto. 20 let nazaj sem komu na besedo verjel ker se mi ni dalo v knjižnico, s prihodom interneta pa ni taka glupost ni več opravičljiva.
@tKBurek: made my day :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mr Hilter ()
jype ::
IceIceBaby> V eni drugi temi si razlagal, da smo Apple userji krivi za uničevanje okolja na kitajskem :) Odloči se, ali ti gre za lastno rit ali za okolje nasplošno.
To pa ni res. Krivi ste za uničevanje _ljudi_ na Kitajskem.
To pa ni res. Krivi ste za uničevanje _ljudi_ na Kitajskem.
jype ::
IceIceBaby> Udobno kruzanje pri 160+ kmh, brez ma mašina skoraj ven pade. Solidne pospeške, soliden handling, direkten volan... Take stvari.
No, sej sem vedu. USB port pa maš.
tKBurek> nismo mi te sreče.
Ti prov fehtaš, da bi si jaz kupu šleparja in te z njim zrinil s ceste, ane.
No, sej sem vedu. USB port pa maš.
tKBurek> nismo mi te sreče.
Ti prov fehtaš, da bi si jaz kupu šleparja in te z njim zrinil s ceste, ane.
IceIceBaby ::
To pa ni res. Krivi ste za uničevanje _ljudi_ na Kitajskem.
Priusa delajo pa na luni al kaj?
Tebi je očitno mar samo to, koliko saj pride iz izpuha v Ljubljani. Kako umazan je proizvodni proces ni važno, ker itak večinoma najebejo kitajci, na drugem koncu sveta.
No, sej sem vedu. USB port pa maš.
Evo, kontra.
Invictus ::
IceIceBaby> V eni drugi temi si razlagal, da smo Apple userji krivi za uničevanje okolja na kitajskem :) Odloči se, ali ti gre za lastno rit ali za okolje nasplošno.
To pa ni res. Krivi ste za uničevanje _ljudi_ na Kitajskem.
Seveda so Acerji, Asusi, IBM, HPji, Delli in ostali narejeni v EU ali ZDA, kjer lahko delavec narediti samo 5 laptopov na dan. Da ne trpi okolje in zasluži 100.000 USD na leto ...
Sicer se je pa že malo pozabilo da je jype troll ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Invictus ()
jype ::
Invictus> Sicer se je pa že malo pozabilo da je jype troll ...
Aha, če je jype troll, potem je pa itak vseeno kolk kdo komu usvinja življensko okolje.
Aha, če je jype troll, potem je pa itak vseeno kolk kdo komu usvinja življensko okolje.
Gray_Warden ::
btk za varčne avte sj maš kolo. Preostali svet, ki se mu ljubljana zdi nekako najgrše možno mesto in tam pod nobenim pogojem ne bi živel pa rabi avte. Varčne avte.
sicer pa..ponovno ena tema ki se je nekako vrtela okoli avtov dokler ni jype prišel. Zdaj pišete že o applu in usb portih in računalnikih?!?
dafuq is wrong with u?!?
ta tema je vsekakor zrela za zaklep.
sicer pa..ponovno ena tema ki se je nekako vrtela okoli avtov dokler ni jype prišel. Zdaj pišete že o applu in usb portih in računalnikih?!?
dafuq is wrong with u?!?
ta tema je vsekakor zrela za zaklep.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gray_Warden ()
Invictus ::
Invictus> Sicer se je pa že malo pozabilo da je jype troll ...
Aha, če je jype troll, potem je pa itak vseeno kolk kdo komu usvinja življensko okolje.
Nimamo vsi toliko časa da bi se vozili s kolesom v službo ...
Sicer pa jaz hodim peš. Tako da je moj CO2 izpust še manjši ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
jype ::
Invictus> Sicer pa jaz hodim peš. Tako da je moj CO2 izpust še manjši ...
Kul, ta CO2 je res nevaren.
Gray_Warden> niti ne živimo vsi v žabarski,zamegljeni, temačni in prenagnečeni ljubljani.
Seveda ne, se pa vseeno nonstop drenjate sem. Ostante doma, pa ne bo problema!
Invictus> Nimamo vsi toliko časa da bi se vozili s kolesom v službo ...
Časa trdit, da je prius zanič, ker bolj organizirano svinja, pa imate neomejeno.
Kul, ta CO2 je res nevaren.
Gray_Warden> niti ne živimo vsi v žabarski,zamegljeni, temačni in prenagnečeni ljubljani.
Seveda ne, se pa vseeno nonstop drenjate sem. Ostante doma, pa ne bo problema!
Invictus> Nimamo vsi toliko časa da bi se vozili s kolesom v službo ...
Časa trdit, da je prius zanič, ker bolj organizirano svinja, pa imate neomejeno.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
Gray_Warden ::
časa PO službi. Kdo bo ob 5 vstajal da bo ob 8 prišel v službo, zato da se bo s kolesom vozil?1?:D daj no ne bit smešen:D
jaz se ne drenjam tja, razen ko moram po službi na faks, ki je pač v Ljubljani
jaz se ne drenjam tja, razen ko moram po službi na faks, ki je pač v Ljubljani
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gray_Warden ()
jype ::
Gray_Warden> jaz se ne drenjam tja, razen ko moram po službi na faks, ki je pač v Ljubljani
Ja, bogi revež, se moraš k žabarjem vozit po znanje, k ga v rovtah ni nič, al kaj?
Gray_Warden> časa PO službi. Kdo bo ob 5 vstajal da bo ob 8 prišel v službo, zato da se bo s kolesom vozil?1?:D daj no ne bit smešen:D
Let's have a moment of silence for people who are right now stuck in traffic on their way to a fitness centre to ride a stationary bike.
Ja, bogi revež, se moraš k žabarjem vozit po znanje, k ga v rovtah ni nič, al kaj?
Gray_Warden> časa PO službi. Kdo bo ob 5 vstajal da bo ob 8 prišel v službo, zato da se bo s kolesom vozil?1?:D daj no ne bit smešen:D
Let's have a moment of silence for people who are right now stuck in traffic on their way to a fitness centre to ride a stationary bike.
Gray_Warden ::
zanimivo, 3/4 mojih profesorjev je iz Maribora. Žabarji očitno ne znajo nič.
na stacionarnem kolesu ni treba paziti na voznike avtov, ki tebe tako zelo motijo. :D
poleg tega..če bi fakultete malo bolj smiselno postavili, bi bil tudi bistveno manjši prometni zamašek zaradi študentov in ostalih ki so povezani s faksom. poglej Maribor recimo, k ima 3/4 fakultet na enem koncu. V Ljubljani pa so razmetani po praktično celem mestu, kar pomeni da se morajo študenti voziti gor in dol.
Parkiričš vaša preljuba ljubljana prav tako nima, kar spet povzroči velike nevšečnosti pri parkiranju....v smislu ljubljančanov ki pametno dajejo krompirjeve gajbice na svoj parking ko gredo v službo saj je reveže strah da jim bo nekdo ukradel parking ko bodo v službi. lol.
Pač...vsi ki nismo iz ljubljane rabimo varčne avteke. Kdor pa živi v ljubljani in dela v ljubljani pa avto rabi za v trgovino in zato da gre ob vikendih lahko na zrak izven ljubljane. Za ostalo je trola.
na stacionarnem kolesu ni treba paziti na voznike avtov, ki tebe tako zelo motijo. :D
poleg tega..če bi fakultete malo bolj smiselno postavili, bi bil tudi bistveno manjši prometni zamašek zaradi študentov in ostalih ki so povezani s faksom. poglej Maribor recimo, k ima 3/4 fakultet na enem koncu. V Ljubljani pa so razmetani po praktično celem mestu, kar pomeni da se morajo študenti voziti gor in dol.
Parkiričš vaša preljuba ljubljana prav tako nima, kar spet povzroči velike nevšečnosti pri parkiranju....v smislu ljubljančanov ki pametno dajejo krompirjeve gajbice na svoj parking ko gredo v službo saj je reveže strah da jim bo nekdo ukradel parking ko bodo v službi. lol.
Pač...vsi ki nismo iz ljubljane rabimo varčne avteke. Kdor pa živi v ljubljani in dela v ljubljani pa avto rabi za v trgovino in zato da gre ob vikendih lahko na zrak izven ljubljane. Za ostalo je trola.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gray_Warden ()
jype ::
Gray_Warden> zanimivo, 3/4 mojih profesorjev je iz Maribora. Žabarji očitno ne znajo nič.
Čemu potem rinete v žabarijo? A v Mariboru ni elektrike? Je do tam makadam?
Gray_Warden> na stacionarnem kolesu ni treba paziti na voznike avtov, ki tebe tako zelo motijo. :D
V Ljubljani se z osebnimi avtomobili vozijo izključno idioti in invalidi. Kaj od tega si ti, pa sam najbolje veš.
Čemu potem rinete v žabarijo? A v Mariboru ni elektrike? Je do tam makadam?
Gray_Warden> na stacionarnem kolesu ni treba paziti na voznike avtov, ki tebe tako zelo motijo. :D
V Ljubljani se z osebnimi avtomobili vozijo izključno idioti in invalidi. Kaj od tega si ti, pa sam najbolje veš.
Gray_Warden ::
Ker je maribor 200 km oddaljen od mojega doma. lol. daj bejži v kiberpipo rajši komu predavat dej.
V Ljubljani se vozijo izključno idioti in invalidi? Kam pa naj avto pospravi nekdo, ki pride izven ljubljane? Na plačljive parkinge ki jih je uredil vaš županček in gredo nato s taksijem dalje?
Sami ste izjemno slabi uredili Ljubljano, zdaj pa imater kar imate. Vse je razmetano v božjo mater, brez avta nimaš kaj hodit v Ljubljano. Že samo če greš v trgovino ne moreš vsega obletati samo z avtobusom.
boš ti plačal? Aja ne, ti še za svoj avto nimaš.
V Ljubljani se vozijo izključno idioti in invalidi? Kam pa naj avto pospravi nekdo, ki pride izven ljubljane? Na plačljive parkinge ki jih je uredil vaš županček in gredo nato s taksijem dalje?
Sami ste izjemno slabi uredili Ljubljano, zdaj pa imater kar imate. Vse je razmetano v božjo mater, brez avta nimaš kaj hodit v Ljubljano. Že samo če greš v trgovino ne moreš vsega obletati samo z avtobusom.
boš ti plačal? Aja ne, ti še za svoj avto nimaš.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gray_Warden ()
jype ::
Gray_Warden> poglej Maribor recimo, k ima 3/4 fakultet na enem koncu. V Ljubljani pa so razmetani po praktično celem mestu, kar pomeni da se morajo študenti voziti gor in dol.
Ja, res, v Ljubljani so fakultete raztresene po obeh lokacijah!
Gray_Warden> Kam pa naj avto pospravi nekdo, ki pride izven ljubljane?
Naj pride peš, po kolenih!
Gray_Warden> boš ti plačal? Aja ne, ti še za svoj avto nimaš.
Tako je. Jaz hočem v Ljubljani ležat sredi poljubne vmesne vpadnice v prometni konici in poslušati šumenje vetra v drevesih in ničesar drugega! Deal with it! Jaz sem bil prvi tle!
Gray_Warden> Sami ste izjemno slabi uredili Ljubljano, zdaj pa imater kar imate.
Nismo se mi odselil v rovte, vi ste se!
Ja, res, v Ljubljani so fakultete raztresene po obeh lokacijah!
Gray_Warden> Kam pa naj avto pospravi nekdo, ki pride izven ljubljane?
Naj pride peš, po kolenih!
Gray_Warden> boš ti plačal? Aja ne, ti še za svoj avto nimaš.
Tako je. Jaz hočem v Ljubljani ležat sredi poljubne vmesne vpadnice v prometni konici in poslušati šumenje vetra v drevesih in ničesar drugega! Deal with it! Jaz sem bil prvi tle!
Gray_Warden> Sami ste izjemno slabi uredili Ljubljano, zdaj pa imater kar imate.
Nismo se mi odselil v rovte, vi ste se!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
Gray_Warden ::
sami ste krivi za izjemno slabo organizacijo mesta. vse je raztreseno povsod.
Nismo mi krivi da ne znate smiselno gradit.
In ne, ne da smo se odselili ampak že od nekdaj živimo v lepih krajih. Ne v kvaklandiji.
Ti kar dihaj tisti zrak če češ:D tud če nisi kadilec...v ljubljani to vsekakor si. Mi imamo pa lepo čista pljuča in poslušamo šumenje vetra v drevesih in nič drugega kadarkoli hočemo. Le okno odpremo. epic.
Nismo mi krivi da ne znate smiselno gradit.
In ne, ne da smo se odselili ampak že od nekdaj živimo v lepih krajih. Ne v kvaklandiji.
Ti kar dihaj tisti zrak če češ:D tud če nisi kadilec...v ljubljani to vsekakor si. Mi imamo pa lepo čista pljuča in poslušamo šumenje vetra v drevesih in nič drugega kadarkoli hočemo. Le okno odpremo. epic.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gray_Warden ()
Ziga Dolhar ::
Jype vas želi (neuspešno) opozoriti, da ni pomembna (le) količina onesnaževanja, ampak tudi njegova alokacija in s tem povezana možnost nadzora ("containment").
Onesnaževanje je lahko (1) nenadzorovano razpršeno, (2) nadzorovano razpršeno ali (3) nadzorovano omejeno.
Prvo je značilno za primere, kadar v vozilu (hibridu ali tradicionalcu) deluje agregat, ki proizvaja izpuste. Takrat vsako vozilo v okolje vedno, kadar deluje, emitira (nezaželene) izpuste.
Tretje je značilno zlasti za proizvodni proces - izdelavo avtov oz. njihovih delov, med drugim baterije. Negativni učinki so v nekaterih primerih (npr. izdelava in razgradnja baterij), vendar že po naravi omejeni, prav tako je (zaradi koncentracije dejavnosti na določenem območju) možno njihovo bolj nadzorovano omejevanje oz. v nekaterih primerih obvladovanje. Škodljive snovi se lahko npr. zapakirajo (kot jedrski odpadki ali kisline v sodove) oz. ujamejo (npr. plinski izpusti), kar omogoči njihovo varno skladiščenje.
Pri proizvodnji določenega izdelka (recimo vozila na hibridni pogon) lahko nastane več škodljivih učinkov kot pri proizvodnji nehibridnega. Recimo, da vam tu verjamem na besedo. Vendar so negativni učinki v primeru proizvodnje (ni razgradnje) obvladljivi v precej večji meri kot negativni učinki, ki nastanejo pri uporabi (vožnji) vozila. Pri uporabi vozila voznik praviloma nima nobenega vpliva na obvladovanje emisij: izpusti plinov gredo neposredno v okolje; ko enkrat zapustijo izpušno cev, jih ni mogoče več obvladovati. V Ljubljani to je problem.
Glavna prednost hibridnega vozila je, da kljub morebitni višji vsoti vseh negativnih vplivov (ob proizvodnji + ob uporabi) omogoča mnogo višji nadzor oz. obvladljivost izpustov (torej tretje oblike - nadzorovano razpršenega onesnaževanja). Medtem ko bo dizelski motor svinjal po celotni Ljubljani, bo hibridni pogon neprimerno manj svinjal v zgoščenih območjih nižje hitrosti (saj bo pretežno deloval na elektriko), medtem ko bo svinjal v okoljih večje hitrosti, kjer izpusti niso tako problematični - naprimer na avtocesti. Absolutno pa lahko tovrstno onesnaževanje odstrani uporaba plug-in hibrida ali ekskluzivno električnega vozila.
Trije sklepi:
1. Bencinsko/dizelsko in hibridno vozilo lahko na 100 kilometrov porabita enako goriva in imata skupno enako količino izpustov. Vendar ni pomembna le količina izpustov, pač pa tudi njihova alokacija. Vsak gram izpustov v mestnem centru je bolj problematičen kot dva grama izpustov v neurbanem okolju. Pri povsem električnem vozilu tovrstnih vplivov (izpustov, ki nastanejo ob uporabi), praktično ni.
2. Negativni vplivi proizvodnje so minimalni, saj so v mnogo večji meri obvladljivi. Ali jih konkretni proizvajalci obvladujejo ali ne - pa je pretežno odvisno od njih samih. Vsak izdelovalec vozil lahko negativne vplive na okolje obvladuje ali ne ne glede na to, kakšna vozila proizvaja.
3. "Povsem uničena zemlja" (nasprotniki električnih vozil radi prikazujejo fotografije geografskih območij uničene zemlje, brez rastja in ponavadi s slabim vremenom) je mnogo manj problematična, saj v manjši meri škoduje zdravju ljudi po vsem svetu kot razpršeni sajasti izpusti. Nekaj (tisoč) kvadratnih kilometrov povsem uničene Zemlje je poceni (ma, zastonj) nadomestek čistejšemu okolju po vsem svetu.
Torej - ni važna le absolutna količina negativnih vplivov na okolje - važna je predvsem njihova razporeditev v prostoru in obvladljivost. Bencinarji - slabo, hibridi - dobro, električna vozila - super.
Onesnaževanje je lahko (1) nenadzorovano razpršeno, (2) nadzorovano razpršeno ali (3) nadzorovano omejeno.
Prvo je značilno za primere, kadar v vozilu (hibridu ali tradicionalcu) deluje agregat, ki proizvaja izpuste. Takrat vsako vozilo v okolje vedno, kadar deluje, emitira (nezaželene) izpuste.
Tretje je značilno zlasti za proizvodni proces - izdelavo avtov oz. njihovih delov, med drugim baterije. Negativni učinki so v nekaterih primerih (npr. izdelava in razgradnja baterij), vendar že po naravi omejeni, prav tako je (zaradi koncentracije dejavnosti na določenem območju) možno njihovo bolj nadzorovano omejevanje oz. v nekaterih primerih obvladovanje. Škodljive snovi se lahko npr. zapakirajo (kot jedrski odpadki ali kisline v sodove) oz. ujamejo (npr. plinski izpusti), kar omogoči njihovo varno skladiščenje.
Pri proizvodnji določenega izdelka (recimo vozila na hibridni pogon) lahko nastane več škodljivih učinkov kot pri proizvodnji nehibridnega. Recimo, da vam tu verjamem na besedo. Vendar so negativni učinki v primeru proizvodnje (ni razgradnje) obvladljivi v precej večji meri kot negativni učinki, ki nastanejo pri uporabi (vožnji) vozila. Pri uporabi vozila voznik praviloma nima nobenega vpliva na obvladovanje emisij: izpusti plinov gredo neposredno v okolje; ko enkrat zapustijo izpušno cev, jih ni mogoče več obvladovati. V Ljubljani to je problem.
Glavna prednost hibridnega vozila je, da kljub morebitni višji vsoti vseh negativnih vplivov (ob proizvodnji + ob uporabi) omogoča mnogo višji nadzor oz. obvladljivost izpustov (torej tretje oblike - nadzorovano razpršenega onesnaževanja). Medtem ko bo dizelski motor svinjal po celotni Ljubljani, bo hibridni pogon neprimerno manj svinjal v zgoščenih območjih nižje hitrosti (saj bo pretežno deloval na elektriko), medtem ko bo svinjal v okoljih večje hitrosti, kjer izpusti niso tako problematični - naprimer na avtocesti. Absolutno pa lahko tovrstno onesnaževanje odstrani uporaba plug-in hibrida ali ekskluzivno električnega vozila.
Trije sklepi:
1. Bencinsko/dizelsko in hibridno vozilo lahko na 100 kilometrov porabita enako goriva in imata skupno enako količino izpustov. Vendar ni pomembna le količina izpustov, pač pa tudi njihova alokacija. Vsak gram izpustov v mestnem centru je bolj problematičen kot dva grama izpustov v neurbanem okolju. Pri povsem električnem vozilu tovrstnih vplivov (izpustov, ki nastanejo ob uporabi), praktično ni.
2. Negativni vplivi proizvodnje so minimalni, saj so v mnogo večji meri obvladljivi. Ali jih konkretni proizvajalci obvladujejo ali ne - pa je pretežno odvisno od njih samih. Vsak izdelovalec vozil lahko negativne vplive na okolje obvladuje ali ne ne glede na to, kakšna vozila proizvaja.
3. "Povsem uničena zemlja" (nasprotniki električnih vozil radi prikazujejo fotografije geografskih območij uničene zemlje, brez rastja in ponavadi s slabim vremenom) je mnogo manj problematična, saj v manjši meri škoduje zdravju ljudi po vsem svetu kot razpršeni sajasti izpusti. Nekaj (tisoč) kvadratnih kilometrov povsem uničene Zemlje je poceni (ma, zastonj) nadomestek čistejšemu okolju po vsem svetu.
Torej - ni važna le absolutna količina negativnih vplivov na okolje - važna je predvsem njihova razporeditev v prostoru in obvladljivost. Bencinarji - slabo, hibridi - dobro, električna vozila - super.
https://dolhar.si/
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Zakaj se CVT ne uporablja oziroma ni razširjen? (strani: 1 2 3 4 … 7 8 9 10 )Oddelek: Na cesti | 78704 (30128) | WizzardOfOZ |
» | Bi kupili avto (nov) z atmosferskim motorjem? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )Oddelek: Na cesti | 50200 (40271) | -valvoline- |
» | Opel Ampera - avto leta; začetek sprememb?Oddelek: Loža | 6291 (5144) | s1m0n |
» | Kater normalen avto, 05-06, do 6k, megane, c4, fokus, astra (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 13413 (11824) | Mesar |