» »

Ali imamo preveč diplomantov s fakultet?

Ali imamo preveč diplomantov s fakultet?

1 2
3
4

BlueRunner ::

Glede "večnih" samo malo dopolniš današnji sistem: največ 1x ponavljanje ostane, absolvent se ukine, prepisovanje se ukine. Dokler igraš po teh pravilih imaš plačan študij. Ko padeš ven iz tega sistema, si lahko samo še samoplačnik, vrnitve pa več ne more biti. Edin odpustek je prekinitev študija zaradi zdravstvenih alo osebnih razlogov (npr. smrt staršev in podobno).

Omejitev števila ponavljanj izpitov ostane s to razliko, da se bi morda lahko omejilo tudi število koliko izpitov lahko pelješ do poskusa pred komisijo.

Bonitete se ohranijo in lahko se dodajo tudi še kakšne nove - tudi zato, ker se študentsko delo ukine in nisem toliko bebav, da ne bi razumel, da je ta prihodek potreben tudi zato, da lahko študij nekoliko lažje steče.

Sicer pa, če že moramo iskati vzglede, bi dal kapo dol pred fakulteto, ki bi pri nas pri vseh predmetih in programih uvedla tukaj opisan sistem. Ali bi kdo imel kaj proti takšni fakulteti?

Gregor P ::

Meni se zdi, da je glavni problem že v tem, da ljudje študirajo zaradi dela, ker pač rabijo imeti "papirje" (vsaj tako je mišljenje v Sloveniji) in ne zaradi znanosti same; to v bistvu pomeni, da za delo ne rabiš nujno univerzitetne izobrazbe, ampak kvečjemu kakšen bolj delovno usmerjen krajši študij in veliko prakse poleg. Če imaš pa res željo postati znanstvenik, so pa to čisto druge vode.

Tako pa študirajo vsi, tudi tisti, ki sicer nikoli ne bi, ker živijo (vsaj v tujini) sicer zmotnem mišljenju, da bodo potem kar avtomatično imeli službe (o kakšni znanosti itak ne razmišljajo); posledično trpi tudi kvaliteta univerze, kajti ima na stotine študentov, ki jih stroka sploh ne zanima (niti pod razno).:8)

Tako imamo ogromno "izobraženih" diplomantov, ki so več let sicer uspešno študirali nekaj kar jih ne zanima (ter tako izgubili ogromno časa, ki bi ga lahko bolj smotrno investirali v kaj drugega) in jih ni pripravilo na trg dela (čisto "industrijsko štancanje").

In potem se vprašate, kam s temi diplomanti, ali pa zakaj ne najdejo dela ipd.?8-O;((

Uredil: dodal besedilo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

BlueRunner ::

Pri nas se naj bi to ločevalo po visoki in višji smeri. Kar se mi je vedno zdelo popolnoma zgrešeno poimenovanje in zgrešena strategija. Strokovna specializacija ni nujno manj zahtevna od izgradnje akademske poti in se je ne sme in ne more rangirati kot "manj zahtevno" samo zaradi narave študija. Vse ostale težave na temo dveh smeri izobraževanja (specialistična vs. akademska pot) so pri nas izhajale iz te osnovne napake.

Bolonjski študij to do neke mere odstranjuje, vendar pa se še vedno, IMHO čisto neupravičeno, rangira ti dve poti kot različno zahtevni, čeprav temu ni nujno tako.

Kako mi lahko nekdo z resnim obrazom trdi, da je znanje diplomanta 1. bolonjske stopnje specializacije avtomatično manj vredno od diplomanta iste stopnje, vendar pa na "univerzitetni" smeri? Primerljiva zahtevnost študija, pri čemer gre en v širino, drugi pa v globino. Ampak ne... tudi to se mora nekako po strani gledati. Kakor, da je sramota, če imajo različni ljudje različne cilje, fakultete pa jim uresničevanje teh ciljev do neke mere omogočajo.

Zgodovina sprememb…

overlord_tm ::

RockyS je izjavil:


Ukinit bonitet ne moreš, ker to ni pošteno do študentov, ki redno študirajo oz. diplomirajo v rednem roku.


Zakaj ni posteno? Meni se pa trenutni nacin ne zdi posten, tisti ki zivijo v Ljubljani lahko cel mesec jedo na bone, v mojem kraju imamo dve restavraciji, kjer lahko jem na bone. Ena je fast food, druga ni dosti boljsa. Torej ce hocem jesti na bon, se moram zapeljat v Ljubljano. Raje bi videl, da nam namesto bonov dajo toliko vecje stipendije, pa potem sami upravljamo z denarjem. Na bone pac ne morem dobiti nove graficne kartice z CUDA podporo :)

Namesto studentskega dela naj dajo stipendije, vsem tistim ki obetajo da bodo dostudirali. Ostali lahko delajo preko malega dela, pogodb itd in zraven studirajo.

RockyS ::

Gregor P je izjavil:

Meni se zdi, da je glavni problem že v tem, da ljudje študirajo zaradi dela, ker pač rabijo imeti "papirje" (vsaj tako je mišljenje v Sloveniji) in ne zaradi znanosti same; to v bistvu pomeni, da za delo ne rabiš nujno univerzitetne izobrazbe, ampak kvečjemu kakšen bolj delovno usmerjen krajši študij in veliko prakse poleg. Če imaš pa res željo postati znanstvenik, so pa to čisto druge vode.

Tako pa študirajo vsi, tudi tisti, ki sicer nikoli ne bi, ker živijo (vsaj v tujini) sicer zmotnem mišljenju, da bodo potem kar avtomatično imeli službe (o kakšni znanosti itak ne razmišljajo); posledično trpi tudi kvaliteta univerze, kajti ima na stotine študentov, ki jih stroka sploh ne zanima (niti pod razno).:8)

Tako imamo ogromno "izobraženih" diplomantov, ki so več let sicer uspešno študirali nekaj kar jih ne zanima (ter tako izgubili ogromno časa, ki bi ga lahko bolj smotrno investirali v kaj drugega) in jih ni pripravilo na trg dela (čisto "industrijsko štancanje").

In potem se vprašate, kam s temi diplomanti, ali pa zakaj ne najdejo dela ipd.?8-O;((

Uredil: dodal besedilo.



To ni mišljenje ljudi, ampak dejansko stanje v državi. Sem povedal da v tujini tudi imajo težave, ampak ni takega mišljenja.

overlord_tm je izjavil:

RockyS je izjavil:


Ukinit bonitet ne moreš, ker to ni pošteno do študentov, ki redno študirajo oz. diplomirajo v rednem roku.


Zakaj ni posteno? Meni se pa trenutni nacin ne zdi posten, tisti ki zivijo v Ljubljani lahko cel mesec jedo na bone, v mojem kraju imamo dve restavraciji, kjer lahko jem na bone. Ena je fast food, druga ni dosti boljsa. Torej ce hocem jesti na bon, se moram zapeljat v Ljubljano. Raje bi videl, da nam namesto bonov dajo toliko vecje stipendije, pa potem sami upravljamo z denarjem. Na bone pac ne morem dobiti nove graficne kartice z CUDA podporo :)

Namesto studentskega dela naj dajo stipendije, vsem tistim ki obetajo da bodo dostudirali. Ostali lahko delajo preko malega dela, pogodb itd in zraven studirajo.


In zakaj bi ti jedel nekje zunaj namesto doma, če si v svojem kraju? Jaz vem da bone koristim samo ko sem na faksu in ne ko sem doma.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RockyS ()

overlord_tm ::


In zakaj bi ti jedel nekje zunaj namesto doma, če si v svojem kraju? Jaz vem da bone koristim samo ko sem na faksu in ne ko sem doma.


Point je bil, da obstojeca shema ni pravicna, nekdo ki je v LJ lahko je vsak dan na bone in izkoristi polno subvencijo, drugim se to pac ne splaca. Vsak mesec mi zapade recimo 10 bonov, to je recimo okoli 20e subvencije. Raje bi videl, da nam ukinejo bone in ta denar nakazejo na TRR (ampak vem, da bi se sistem potem sesul, ker je pac osnovan na tem, da veliko studentov bonov ne izkoristi).

Zakaj bi pa moral jesti doma? Za samo eno osebo se mi redko da kuhati, cela druzina se pa zbere za kosilo samo za vikende. Med tednom so pac sluzbe, faksi in ostale obveznosti.

Gregor P ::

Jaz vidim problematiko bonov predvsem v tem, da potem noben od vas ne zna kuhat:P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

BlueRunner ::

Heh. Zanimiva definicija nepravične subvencije: to je takšna, ki je ne moreš v celoti izkoristiti. :D

overlord_tm ::

Jaz vidim problematiko bonov predvsem v tem, da potem noben od vas ne zna kuhat

Ce bi znal kuhati, bi vedel da stvar zna vzeti veliko casa. Razen ce si zaovoljen z spageti in mizica pogrni se variantami ;)
Heh. Zanimiva definicija nepravične subvencije: to je takšna, ki je ne moreš v celoti izkoristiti.

Ja, ce mi nekdo rece, da mi nekaj subvencionira, ubistvu pa tega ne morem izkoristiti se mi zdi nepravicno. Se bi tebi zdelo posteno, da recem da ti dam 1000e subvencije, prvih 500e lahko porabis, ce pa zelis porabiti drugih 500e pa moras najprej zapraviti 1000e (bus do LJ in nazaj me pride okoli 2x vec kot je subvencije). Meni je to efektivno 500e subvencije, za drugih 500e najbolje prides skozi da jih pustis meni. Seveda se lahko jaz pohvalim, da sem ti dal kar 1000e subvencije.

BlueRunner ::

Klinc, še vedno sem dobil 500EUR subvencije. Kaj pa šele vse tiste subvencije pri kartah za koncerte, športne prireditve in podobno. Saj to je kriminal! Vsega sploh ni možno izkoristiti! Kako si lahko kdo upa trditi, da so te subvencije pravične.

Subvencije so pač samo bonus. Če ga lahko izkoristiš, potem pač ga. Če ga ne moreš, ga pa pač ne moreš. Tudi jaz bi rad subvencijo za nova alu+plastika okna, pa je država več ne daje. Še lani pa je dajala. Kakšna krivica, aneda....

lexios ::

Ukinit uno subvencijo, omejit drugo, povišat tretjo, ohranit četrto... Rešimo pa v končni fazi ničesar, le malce premešamo fekalije! Brez ostalih konkretnih sistemskih reform in glav na pladnju nima smisla ne eno ne drugo! Niti slednje. Zakaj pa ne bi raje ukinil poklicne mature ali dvignili težavnosti, omejili vpis na gimnazijah itd., če vas že skrbijo davkoplačevalci?

Skrbi vas število diplomirancev? Resno? Kar mene skrbi je predvsem kdo se vpisuje na fakultete! NE KDO DIPLOMIRA! ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: lexios ()

BlueRunner ::

Pa ravno to kdo se vpisuje na fakultete je IMHO še najmanj pomembno. Selekcija do diplome je bistvena.

Zakaj misliš, da je kakorkoli pomembno kdo se vpisuje na fakultete... razen očitne omejitve števila sedežev, kamor bi želel dati tiste, ki imajo več šans za uspešen zaključek. Pa mislim, da število sedežev ni ravno kritično, glede na to, da fakultete poleg subvecioniranih v iste učilnice še vedno stlačijo tudi opazno število samoplačniških študentov.

lexios ::

BlueRunner je izjavil:

Pa ravno to kdo se vpisuje na fakultete je IMHO še najmanj pomembno. Selekcija do diplome je bistvena.


Fail v logiki in to ogromen!

Potrebujemo OŠ in SŠ, ki opravljajo svoje delo - ne fakultet, ki nadomeščajo SŠ! Proti plačilu seveda! ;((

Zakaj misliš, da je kakorkoli pomembno kdo se vpisuje na fakultete... razen očitne omejitve števila sedežev, kamor bi želel dati tiste, ki imajo več šans za uspešen zaključek. Pa mislim, da število sedežev ni ravno kritično, glede na to, da fakultete poleg subvecioniranih v iste učilnice še vedno stlačijo tudi opazno število samoplačniških študentov.


Problem, da gre veliko število diplomantov vsem v nos, je kaj točno? Odtekanje davkoplačevalskega denarja, ko visoko šolamo nefunkcionalen kader? Slabo visoko izobražen kader in sistem financiranja fakultet, oz. posledično spuščanje kriterijev? Tretje?

IMHO je problematično vse omenjeno in še več! A gre za simptome, da je nekaj krepko narobe drugje! Problemi so globji in imho predvsem krepko drugje, ne v visokem šolstvu (niti ne gre za to krivit izključno OŠ in SŠ izobraževalnega sistema... But you can always blame it on politics!;))! Ampak dejmo se omejit:

Če hočeš omejit odtekanje davkoplačevalskega denarja, ker ne potrebuješ 20000 diplomirancev kulturologije, temveč le 2000 letno, jim zagotoviš kvalitetno izobrazbo in šolaš 100000 kandidatov? Ne! Šolaš jih natanko toliko kot jih potrebuješ (+ mogoče bonus 20-30%)! To pa več ali manj že dosežeš s kvalitetno OŠ in SŠ ter selekcijo pred študijem! Ki sedaj ne opravljata svojega namena in težava je tudi v tem!

Vedno se povdarja kako je Slovenija majhna država! Zakaj pa ne bi izkoristili "majhnosti" v svoj prid!? Res potrebujemo osnovne in srednje šole brez kvalitetne selekcije, za ceno EU potrdila o 95% "izobražene" slovenske populacije, na fakulteto pa se vpisuje vsak 2. osnovnošolec?


Zakaj misliš, da je kakorkoli pomembno kdo se vpisuje na fakultete...


Zakaj misliš, da ni in je izobraževalni sistem, ko se na fakulteto lahko vpišeš vsaka ovca, ki 2 leti pase v prazno, OK? Težava brucev je med drugim tudi ta, da miselno niso dorasli zahtevanemu...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: lexios ()

lexios ::

Vedno se povdarja kako je Slovenija majhna država! Zakaj pa ne bi izkoristili "majhnosti" v svoj prid!? Res potrebujemo osnovne in srednje šole brez kvalitetne selekcije, za ceno EU potrdila o 95% "izobražene" slovenske populacije, na fakulteto pa se vpisuje vsak 2. osnovnošolec?


Mogoče se motim in smo le izjemno napreden in inteligenten narod!

Preveliko število diplomantov me ne preganja v spanju, niti na ulicah, imate pa očitno probleme s tem nekateri tule... Mi pa gre že sitno na k. pljuvanje vsepopvprek brez kančka pameti in dejstvo, da šolamo kader za diplomirane bartenderje, še bolj pa to, da večina vprašanih v tem vidi slabo opravljeno delo fekultet (končna alternativa je seveda šolnina), ne vidi pa niti centimetra dlje od dolžine svojega oneta...

Vedno se povdarja kako je Slovenija majhna država! Zakaj pa ne bi izkoristili "majhnosti" v svoj prid!?


...v razmislek - tale princip posplošite na večino uradov, ministrstev, občin, birokratskih zadev...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: lexios ()

BlueRunner ::

Problem, da gre veliko število diplomantov vsem v nos, je kaj točno?

Preberi si vnose pred svojim lastnim in odgovorjeno ti bo.

Če hočeš omejit odtekanje davkoplačevalskega denarja, ker ne potrebuješ 20000 diplomirancev kulturologije, temveč le 2000 letno, jim zagotoviš kvalitetno izobrazbo in šolaš 100000 kandidatov? Ne! Šolaš jih natanko toliko kot jih potrebuješ (+ mogoče bonus 20-30%)!

Aha. Torej natančno toliko, kolikor jih potrebuješ. Lepo, da poznaš te številke. Ali bi nam lahko zaupal še katere delnice se bodo letos podražile za več kot 100%, da bomo lahko vsi zaslužili od tvoje jasnovidnosti, ko tako dobro (samo z 30% napake v obe smeri!) veš koliko katerega kadra država "potrebuje".

To pa več ali manj že dosežeš s kvalitetno OŠ in SŠ ter selekcijo pred študijem! Ki sedaj ne opravljata svojega namena in težava je tudi v tem!

Seveda, seveda. Čim prej prenehati zapravljati denar za zabite in neperspektivne froce, ki jih ocenjuješ v obdobjih, ko se niti umsko še niso formirali, kaj šele prišli v drugo polovico adolescence.

Zakaj misliš, da ni in je izobraževalni sistem, ko se na fakulteto lahko vpišeš vsaka ovca, ki 2 leti pase v prazno, OK?

Predstavljaj si spremenjen sistem tako, kot sem ti ga opisal in mi povej kje je interes, da bo nekdo tupil dve leti na fakulteti, če ne bo resnično verjel v to, da mu lahko uspe.

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

dronyx je izjavil:

Kar se tiče programiranja sem mnenja, da za to pa res ne potrebuješ nobene fakultete, ker to je obrt, kot izdelava čevljev (seveda če ne razvijaš ravno SW za krmiljenje vesoljske postaje ali pa firmware za kakšen napreden usmerjevalnik).


Sej tud risanje nacrtov za hise je obrt, lej kolk je bajt po svetu! Za to pa res ne nucas nobene fakultete. Cist brez veze!

Prosim ne govori neumnosti. Taksno posplosevanje te bo lepega dne zaklalo. Za razvoj programja ni nujen faks v tej stroki, lahko ti pa pomaga. Ni pa nujno, da ti tudi bo pomagal, ce ga naredis.

In takole cez palec reci, da ga ne rabis je neumnost.

lexios ::

Aha. Torej natančno toliko, kolikor jih potrebuješ. Lepo, da poznaš te številke. Ali bi nam lahko zaupal še katere delnice se bodo letos podražile za več kot 100%, da bomo lahko vsi zaslužili od tvoje jasnovidnosti, ko tako dobro (samo z 30% napake v obe smeri!) veš koliko katerega kadra država "potrebuje".


Ok, slabo predstavljen argument (moj)! Prav, pol pa dejmo šolat vse živo, najbolje, da FF naslednje leto razpiše 5000 prostih mest za afriške študije ter 5000 za antropologijo in kulturno etnologijo, you never know when you`ll need them, ay?;(( FDV, EF, FMF... pa... če že ne gre drugače izumijo nove programe, maybe...

Seveda, seveda. Čim prej prenehati zapravljati denar za zabite in neperspektivne froce, ki jih ocenjuješ v obdobjih, ko se niti umsko še niso formirali, kaj šele prišli v drugo polovico adolescence.


In potem se pritožujete nad podaljševanjem študija, ko pa gre vednar za olajševalno okoliščino?! Al bi raje videl, da ostali 2/3 populacije oglobimo, ker ostala 1/3 ne zadošča kriterijem - še! Bi pa bilo jebeno krivično, če bi jih "diskriminirali" na polagi znanja, ne $$$!?


Če pustimo, vso predigro ob strani - moja trditev je le:
"Potrebujemo OŠ in SŠ, ki opravljajo svoje delo - ne fakultet, ki nadomeščajo SŠ!" ...pa 50% selekcije na fakultetah odpade avtomatično!

Tvoja pa: "no need, bomo shendlal selekcijo na fakultetah, input ne igra vloge!"?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: lexios ()

BlueRunner ::

Tvoja pa: "no need, bomo shendlal selekcijo na fakultetah, input ne igra vloge!"?

Kaj pa, če upoštevaš omejitve, kot sem jih navedel? Kaj pa potem? Koliko ocenjuješ, da bo sploh interesa za to, da nekdo zatupi dve leti na fakulteti, na koncu pa nima nič od nič?

Nikjer nisi namreč nakazal, da si te omejitve upošteval ali pa v celoti spregledal.

_Dormage_ ::

EU poziva, da dvignemo število diplomantov naravoslovja. Nevem kje sem to prebral lahko pa najdem vir, če bo potrebno.
Torej diplomantov je premalo?
Pomoje diplomantov ni še toliko, da bi se morali sekirat. Preveč je le družboslovcev, ki gospodarstvu ne prinesejo nič poleg bremena in višje stopnje brezposelnosti.
Preden nastane vojna, ne pljuvam po družboslovnih vedah, če prav po nekaterih bi lahko.
Če karikiram, bi moral vsak drugi državljan imet psihološke probleme, če bi hoteli zaposlit vse psihologe?

lexios ::

Kaj pa, če upoštevaš omejitve, kot sem jih navedel? Kaj pa potem?


Sem prebral, nimam nič proti, me pa zanima kaj točno rešiš s tem, kar se problematike vpisa in števila nefunkcionalnih študentov tiče? IMHO prevelikega števila diplomantov (ki moti nekatere), ogromnega navala na fakultete in v končni fazi diplomirane natakarje ali diplomante na sociali, ki jih trg ne zmore zaposliti, niti ne...

Koliko ocenjuješ, da bo sploh interesa za to, da nekdo zatupi dve leti na fakulteti, na koncu pa nima nič od nič?


Heh, koliko ocenjuješ, da ga je sedaj?;) Ne bo ga nič manj, interesa...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: lexios ()

BlueRunner ::

Sam menim, da bi to rešilo marsikaj, ker ne vem koliko študentov bo želelo vleči študij, umirati na vsakem izpitu posebej, tvegati, da jim vse skupaj pade v vodo in pri temu od vsega skupaj ne imeti kakršne koli materialne koristi. Hmmm. Saj vem, da je splošno mnenje o naši "slovenski psihi" zanimivo. Ampak mislim, da tako hudi mazohisti pa znova nismo.

Mislim, da bi bila na koncu zadovoljna oba. Naval na fakultete več ne bi bil takšen, diplomanti pa bi bili visoko cenjeni, saj bi predstavljali resničen presežek nad najboljšimi iz SŠ. Mislim, da potrebuješ oboje, ne strinjam pa se s tvojim pristopom na SŠ strani. Lahko pa bi fakultete ponovno uvedle sprejemne izpite. Matura pač ne služi dobro tem namenu.

lexios ::

...bo želelo vleči študij, umirati na vsakem izpitu posebej, tvegati, da jim vse skupaj pade v vodo in pri temu od vsega skupaj ne imeti kakršne koli materialne koristi. Hmmm. Saj vem, da je splošno mnenje o naši "slovenski psihi" zanimivo. Ampak mislim, da tako hudi mazohisti pa znova nismo.


Dolžina študija se ne podaljšuje (če sploh se... ugibam, da se zgolj iznihava:D), ker bi namensko ali z interesom hoteli vleči študij!

Študij se vleče ker po študiju diplomirancu trg delovne sile ne nudi praktično ničesar vzpodbudnega, jih nezadostno štipendira, motivira, implementira v gospodarske procese še med časom študija..., ker študentov država niti ne brcne v rit (no worries, rahla brca sledi "po oglasih"... Soon!), niti ne da korenčka, ker se splača biti študent, ker se na študijske programe vpisuje temu nedorasel profil dijakov etc... Skratka imaš cel kup gospodarskih, političnih in mentalnih dejavnikov, če skenlcaš kup pavzerjev in študentov, ki s statusom služijo denar 24/7 ti še vedno ostane kup žurerjev (ki se jih na dolgi rok maybe celo rešiš), kup študentov, ki ugotovijo da niso dorasli študiju in kup diplomiranih natakarjev! Ampak ja, imaš svoj point, mislim pa da dodatna selekcija in nek nivo znanja v srednji (in osnovni) šoli ne škodi! Delno reši predvsem predzadnjo skupino, če pa kdo kasneje ugotovi, da bi vendarle rad bil dipl. pa obstajao alternative... Konec koncev pa bova zadovoljna oba šele, ko dobimo paket reform...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: lexios ()

BlueRunner ::

ker se splača biti študent

No, pa pojdiva po vrsti. Zakaj se splača biti študent?

lexios ::

...študentsko delo, subvencije, žur

PS: Popravek je bil že vključen v nadaljevanju:) Nisi pa zrihtal trga dela, gospodarstva, niti mi z omenjenimi "popravki" ne garantiraš visokega nivoja izobrazbe diplomanta, inovativnosti in davkoplačevalski denar bi vas kljub omenjenim hipotetično implementiranim "popravkom" še vedno moral skrbeti! Smo pa mogoče korak naprej, yes!

Vprašanje je le, kaj vas moti - diplomirani kelnarji ali "preveč" diplomantov!? Če je prvo, predlagam, da iščete vzrok in rešitev (v prvi vrsti) drugje (in šele nato na fakultetah)...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: lexios ()

BlueRunner ::

Lepo, da si šel nazaj in dejansko prebral, kar sem že napisal. In ja, prav imaš. Trga dela se ne dotikam, ker tam ni kaj za urejati. Urediti je potrebno gospodarstvo, kar je pa vredno čisto nove in sveže teme.

Ravno tako je visok nivo izobrazbe zagotovljen z visokimi kriteriji, ki jih zagovarjam na vsakem koraku - šele posledica teh je velik osip in manjšanje števila diplomantov.

Vzporeden efekt tega manjšanja števila diplomantov pa je razbitje idiotske ideje, da se za vsako ceno zaposluje diplomante, četudi delovno mesto te stopnje izobrazbe objektivno ne potrebuje. Diplomantom samim pa se tako vrednost relativno in absolutno poveča - znanje v gospodarstvu znova dobi svojo ceno in plačal jo bo samo tisti, ki jo bo potreboval.

Temu bi idealno sledila večja zaposljivost tistih, ki imajo strokovno tehnično izobrazbo, kar bi še dodatno sprostilo pritisk na vpis v univerze. Hkrati pa se bi marsikdo odločil za študij šele pri kakšnih 22 ali 24 letih. Ko bi ugotovil, da mu konkretno delo res želi in bi želel svoje znanje poglobiti in razširiti. Strokovni študij naj bi bil namenjen natančno temu in šele v tej obliki bi resnično zaživel.

Gospodarstvo? Ja. Gospodarstvo si tudi zasluži svoje spremembe in to korenite. Vendar pa se mi o njih ne da pogovarjati v tej temi, ker je povezava IMHO vzročna v smeri z nižanjem standardov znanja povzročena inflacija diplomantov => vsesplošno sranje v zaposlevanju v gospodarstvu.

Zgodovina sprememb…

lexios ::

Urediti je potrebno gospodarstvo, kar je pa vredno čisto nove in sveže teme.


No tule se ne strinjam čist... ;)
Zrihtj gospodarstvo tko kot je treba, pa prevelik vpis na fakultete in preveč (nefunkcionalnih) diplomantov naenkrat ne bo več tak problem. :P Če karikiram, samo plače ustrezno dvign na "komunali, SŽ..." pa se bo vpis sam porihtal...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: lexios ()

BlueRunner ::

Za del gospodarskih težav menim, da je kriva vzročna povezave v smeri od "nizka kvaliteta diplomantov" v smer "kaotična strategija zaposlevanja".

Prevelika številčnost je IMHO simptom nižanja kriterijev znanja in tako tudi obstoja "manj kvalitetnih" diplomantov med katerimi se bolj kvalitetni porazgubijo (težje jih je najti, kot bi to bilo potrebno).

Ne si misliti, da menim, da je številčnost kot takšna problematična. Vidim jo kot simptom podležne težave za katero menim, da jo je potrebno odpraviti.

Zgodovina sprememb…

lexios ::

povezava IMHO vzročna v smeri z nižanjem standardov znanja povzročena inflacija diplomantov => vsesplošno sranje v zaposljevanju v gospodarstvu.


Goes both ways, imho.

BlueRunner ::

Recimo, da (IMHO seveda) imamo povratno zanko, ki se tiče nejasnih pričakovanj in zahtev gospodarstva napram bodočim diplomantom.

Hkrati menim, da se jo da presekati tudi na strani izobraževanja in to ne nujno s kakšnimi preveč radikalnimi ukrepi. Bolj z zaostrovanjem in nadaljevanjem že zastavljenih ukrepov. Morda so res nepopularni in morda bo vsaj en na referendumu popušil, ampak slej kot prej bo to potrebno pospraviti pod streho.

Zgodovina sprememb…

Grumf ::

Nekdo je nekje na zacetku pisal da noce ziveti v drzavi retardov.

Mojih 5 centov: prepričan sem, da Slovenija JE drzava retardov, pa ce imajo
ti diplomo ali pa ne.

Da raje sploh ne odpiram debate o sposobnosti slovenskih univerz proizvesti
uporaben kader.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Grumf ()

guest #44 ::

Te starejše slo univerze oz fakultete so bolj podn ja. Prav pokvarijo ti zanos, da bi kej zanimivega ustvaru...namečejo pa ti kup podatkov, ki jih itak večinoma ne rabiš oz jih dobiš ko jih potrebuješ. Pa ne govorim nujno, da je premalo prakse...tudi gola teorija je ni pravilno v kontekst postavljena.

Najbolj zaželjene so situacije ko profesor nekoga zmotivira in navduši z nečim, ter mu nato pusti proste roke, ampak mu da dovolj napotkov, da v predpisanem času dobi vso potrebno znanje. Kake domače naloge z dobrimi napotki in rezultatom, ki ima vpliv. Bodisi viša oceno, opravičuje del izpita/kolokvija,... Najhujše so domače naloge za pristop k izpitu, to ti čist moralo zbije.

Hell, še v statistiko, ki mi je bla muka od muk se na trenutke not padu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: guest #44 ()

darkolord ::

namečejo pa ti kup podatkov, ki jih itak večinoma ne rabiš oz jih dobiš ko jih potrebuješ.
Ali pa se ti zdi, da jih ne rabiš, ker jih ne poznaš; ali pa jih ne znaš uporabiti, ko jih potrebuješ.

Najbolj zaželjene so situacije ko profesor nekoga zmotivira in navduši z nečim, ter mu nato pusti proste roke, ampak mu da dovolj napotkov, da v predpisanem času dobi vso potrebno znanje.
Sliši se lepo, ja. Me pa prov zanima, kako nekoga, ki še pred začetkom misli, da je to brezveze in da tega ne bo nikoli rabil ("če bom rabu, se bom pa že nauču!" - yeah, right), navdušiš nad recimo trojnimi integrali. Oz. ne le nekoga, celo trumo njih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: darkolord ()

guest #44 ::

darkolord je izjavil:

namečejo pa ti kup podatkov, ki jih itak večinoma ne rabiš oz jih dobiš ko jih potrebuješ.
Ali pa se ti zdi, da jih ne rabiš, ker jih ne poznaš; ali pa jih ne znaš uporabiti, ko jih potrebuješ.

Najbolj zaželjene so situacije ko profesor nekoga zmotivira in navduši z nečim, ter mu nato pusti proste roke, ampak mu da dovolj napotkov, da v predpisanem času dobi vso potrebno znanje.
Sliši se lepo, ja. Me pa prov zanima, kako nekoga, ki še pred začetkom misli, da je to brezveze in da tega ne bo nikoli rabil ("če bom rabu, se bom pa že nauču!" - yeah, right), navdušiš nad recimo trojnimi integrali. Oz. ne le nekoga, celo trumo njih.


Prav maš. Pri teh osnovnih predmetih treba res marsikej predelat proti volji, ampak z trojnimi integrali se še da marsikaj zanimivega nadrit.

Za bolj strokovne predmete, pa so stvari, ki je dovolj da jih bežno omeniš, ne pa da greš v detajle pri stvareh, ki če boš v tej smeri šou, boš sigurno se jih moral naučit in pridejo itak v navado prek prakse. Dovolj je da znaš kerga reda so ne pa njihovo točno vrednost in to si pomnit vse do teoretičnega izpita.

Sicer se ne da vse navdušit, ampak na faksu se smatra, da si odrasel in s tem, da maš razjasnjene pojme zakaj si prišel sem in da določene stvari bi te morale zanimat.

It npr na strojništvo s tem, da nočeš matematike je tud mal čudno. Lih imaginarna števila te vrjetno ne bodo tolk zanimala, ampak vsaj moreš imet neko spoštovanje do predmeta. Srednješolske miselnosti se moreš znebit. Vsaj na začetku faksa me je veliko stvari navduševalo, tudi statistika...predvsem zaradi možnosti, ki ti jih odpira pri drugih stvareh. Problem je bil ker je blo preveč ostalih predmetov in se nisi smel zadrževat predolgo pri enem, ter tko se uspel le površno samonaučit. Torej porabu si tolko časa za prit do te stopnje pol pa si moral vse vršt v vodo, ker se moreš posvetit popolnoma drugi zadevi.


Sicer pa so tudi drugi kvarni dejavniki pri osvajanju znanja. Med drugim, če si v resni zvezi ali ne. Če si pol imaš precej več časa in intelektualnega miru, da se učiš. Če pa se moraš posvečat druženju z frendi in pripadajočim pecanju bab pol ti to jemlje intelektualno voljo do nabiranja znanja. :) Vsaj meni je, zato mi je povprečje grozno padlo v drugi polovici.
V prvem letniku sem se povprečno npr 5 ur na dan učil sam fizko dva tedna pred kolokvijem. I quite enjoyed it really. Podobno druge predmete.

Pyr0Beast ::

Sliši se lepo, ja. Me pa prov zanima, kako nekoga, ki še pred začetkom misli, da je to brezveze in da tega ne bo nikoli rabil ("če bom rabu, se bom pa že nauču!" - yeah, right), navdušiš nad recimo trojnimi integrali. Oz. ne le nekoga, celo trumo njih.


Nobenega. Ker to ni uporabno znanje.

Takrat ko bi rabil pa bi šel na tečaj, kjer bi se to naučil. Šolsko snov itak pozabiš 5 minut po izpitu.

Meni se zdi bolj uporabno, da se folk nauči bit urejen, da zna poskrbeti zase, si skuhati zdravo kosilo in se rekreira, zna oprati svoje cote, pomiti posode ter očistiti avto in tako končno neha biti odvisen od vseh drugih.
Zraven se jih nauči še lifehacking, načine urejevanja prostorov in načrtovanja projektov, načela sodobne urbanistike, etc ....
Obvezen je še vozniški izpit pred zaključkom oš.

Vse znanje je samo nadgradnja osnovnega.

Ampak tako bi jaz naredil ...
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

TESKAn ::

Meni se zdi bolj uporabno, da se folk nauči bit urejen, da zna poskrbeti zase, si skuhati zdravo kosilo in se rekreira, zna oprati svoje cote, pomiti posode ter očistiti avto in tako končno neha biti odvisen od vseh drugih.

To je pa delo staršev, da te naučijo take osnovne stvari.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Tear_DR0P ::

Omejitev števila ponavljanj izpitov ostane s to razliko, da se bi morda lahko omejilo tudi število koliko izpitov lahko pelješ do poskusa pred komisijo.

zakaj je omejevanje števila opravljanj izpitov dobra stvar? jaz bi mnogo raje videl, da se študentom dovoli neomejeno opravljanje izpitov - ampak po tržni ceni, ki je verjetno nekje v rangu RHCE in podobnih izpitov. Pač šolnina ti krije tri poskuse, ostalo pa plačuješ. Delaj izpit kolikokrat hočeš, ampak vsi nadalnji izpiti so komisijski in ocenjeni s strani neodvisnega revizorja - (da ne bi kakšen faks slučajno služil na padalcih)
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

BigWhale ::

Pyr0Beast je izjavil:

Takrat ko bi rabil pa bi šel na tečaj, kjer bi se to naučil. Šolsko snov itak pozabiš 5 minut po izpitu.

Meni se zdi bolj uporabno, da se folk nauči bit urejen, da zna poskrbeti zase, si skuhati zdravo kosilo in se rekreira, zna oprati svoje cote, pomiti posode ter očistiti avto in tako končno neha biti odvisen od vseh drugih.
Zraven se jih nauči še lifehacking, načine urejevanja prostorov in načrtovanja projektov, načela sodobne urbanistike, etc ....
Obvezen je še vozniški izpit pred zaključkom oš.

Vse znanje je samo nadgradnja osnovnega.

Ampak tako bi jaz naredil ...


A je meni sarcasm detektor crknil?

Al to dejansko res mislis in se ti zdi to dobra resitev?!

BlueRunner ::

jaz bi mnogo raje videl, da se študentom dovoli neomejeno opravljanje izpitov

Ali je potem sploh še smiselno govoriti o znanju? Ali si želiš, da te operira zdravnik, ki je (malo karikirano a vendar) 20x padel na anatomiji?

Ali je potem sploh še smiselno govoriti o subvencioniranem študiju, če plačuješ izpite? Ali ni potem bolje, da se te zabriše ven iz subvencionirane v samoplačniško kategorijo and just be done with it.

ampak vsi nadalnji izpiti so komisijski in ocenjeni s strani neodvisnega revizorja

Kje v Sloveniji boš našel neodvisne člane komisije?

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::


To je pa delo staršev, da te naučijo take osnovne stvari.


Zakaj pa nebi bilo to delo šole ? Naj se folk tudi nauči cenit delo drugih.

Glede na to, da 90% današnjega folka ne zna skuhati kosila. Gospodinjstvo je bil pa včasih obvezen predmet.



A je meni sarcasm detektor crknil?

Nope.


Al to dejansko res mislis in se ti zdi to dobra resitev?!

Zakaj nebi to bila dobra stvar ?


Saj je že bila spolna vzgoja, gospodinjstvo, kako si umivamo zobe, etc ... To je bilo že vse prisotno.
naj se malo razširi zadeva pa je.

Ali je potem sploh še smiselno govoriti o znanju? Ali si želiš, da te operira zdravnik, ki je (malo karikirano a vendar) 20x padel na anatomiji?

Ali misliš da je kaj bolje, če te operira zdravnik, ki je prišel s plonkanjem čez izpit ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

Ne vem zakaj se eni tako naslajajo na take neumnosti;
To bi te morali starši naučiti
ali pa
Ali te tega niso naučili v šoli

In samo prelagajo odgovornost iz ene na drugo stran, kot najveleumnejši birokrati.

Ali imamo težavo z ljudmi ki si ne znajo kuhati in živijo od instant zadev ? Ja.
Ima veze, kje bomo tako učenje izvajali: Sploh ne.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Tear_DR0P ::

Ali si želiš, da te operira zdravnik, ki je (malo karikirano a vendar) 20x padel na anatomiji?

če v enaindvajsetem poskusu opravi z odliko, se mu z veseljem postavim pod nož. to da je prej potreboval 20 poskusov še ne pove kakšen je sedaj.

Kje v Sloveniji boš našel neodvisne člane komisije?

FFS človek - poglej čez planke, vem da znaš
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

darkolord ::

Nobenega. Ker to ni uporabno znanje.

Takrat ko bi rabil pa bi šel na tečaj, kjer bi se to naučil. Šolsko snov itak pozabiš 5 minut po izpitu.
Seveda je uporabno znanje. No, za kmeta verjetno ne, samo (bodoči) kmet tudi ne gre na takšno šolo, kjer bi se to učil.

Pa veliko sreče s tečaji tam, kjer rešitev nekega problema potrebujejo SEDAJ in ne čez 2 leti, ko boš opravil tisti tečaj (menda ne misliš, da se lahko v treh popoldnevih česa takšnega naučiš?).

Pač če v 5 minutah po izpitu pozabiš snov, potem je itak nikoli nisi znal. Na univerzitetnih (oz. sedaj razvojno-raziskovalnih) programih dobiš (oz. imaš možnost dobiti) dovolj dobro osnovo, da veš, kaj moraš kje uporabiti (in kako ta stvar deluje!), detajle, ki si jih pozabil, pa lahko obnoviš v kratkem času.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: darkolord ()

BigBoss ::

BigWhale je izjavil:

Za razvoj programja ni nujen faks v tej stroki, lahko ti pa pomaga. Ni pa nujno, da ti tudi bo pomagal, ce ga naredis.


Za PISANJE programja ga verjetno (?) res ne rabiš.
Za RAZVOJ pa sigurno ...

To sta dve povsem različni zadevi ...

Thomas ::

To nista nič različni zadevi, to je ista stvar.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

PrimozR ::

Pyr0Beast je izjavil:

Obvezen je še vozniški izpit pred zaključkom oš.

Vrhunec posta :D Res bi te rad videl bentiti nad neodgovornimi mulci s prehitro vožnjo, če bi se izpit za avto delalo v OŠ. Skuterje naj imajo, avtov niti pod razno. V primerjavi z avtom je skuter neprimerno manjše morilsko orožje.

BlueRunner ::

če v enaindvajsetem poskusu opravi z odliko, se mu z veseljem postavim pod nož. to da je prej potreboval 20 poskusov še ne pove kakšen je sedaj.

Diploma nima za prilogo seznama ocen po predmetih in število njihovih ponovitev.

Res, da ne vem kakšen je ta človek sedaj. Vendar pa menim, da okoliščina, da je moral neko snov ponavljadi bistveno dlje, kot pa ostali njegovi kolegi, da je dosegel zahtevan nivo znanja, ne vzbuja ravno veliko zaupanja v njegovo splošno sposobnost učenja novih stvari. Pa ravno v poklicu, kjer je permanentno učenje novih stvari bistveno za uspešno zdravljenje.

Skratka: ne želim biti poskusen zajček nekomu, ki potrebuje 19 napak preden se snov nauči. To paralelo pa si upam raztegniti od zdravnika pa do poljubnega inženirja, ki opravlja poljubno delo za poljubno podjetje.

To nista nič različni zadevi, to je ista stvar.

V gradbeništvo imamo arhitekta in gradbenega tehnika. V računalništvu imamo programerja in programerja. Na žalost drugih izrazov ne uporabljamo in brez dodatne razlage se sogovornika mimogrede narobe razume.

Code monkey pa je IMHO žaljiv izraz, ker opice pač ne znajo programirati.

drejc ::

Problem rangiranja fakultet v slo je sicer zelo simpel...greš na tako fakulteto, kjer je izredno malo diplomantov in ima povrhu še rigorozni izpit pred diplomo...praktično exclusive club.

Smiselna izbira za računalničarja je tako recimo FMF, namesto FRIja.
"Rise above oneself and grasp the world"
- Archimedes of Syracuse

overlord_tm ::

drejc je izjavil:

Problem rangiranja fakultet v slo je sicer zelo simpel...greš na tako fakulteto, kjer je izredno malo diplomantov in ima povrhu še rigorozni izpit pred diplomo...praktično exclusive club.

Smiselna izbira za računalničarja je tako recimo FMF, namesto FRIja.


Not anymore, AFAIK je z boloncem diplomski izpit odsel.

Tear_DR0P ::

ne želim biti poskusen zajček nekomu, ki potrebuje 19 napak preden se snov nauči. To paralelo pa si upam raztegniti od zdravnika pa do poljubnega inženirja, ki opravlja poljubno delo za poljubno podjetje.

danes ko ne veš koliko napak so ljudje potrebovali da so se naučili do svojega diplomskega dela pa narediš kaj? diplomsko delo pravi (vsaj naj bi), da je človek sposoben dojeti neko znanje - njegove pretekle reference pa govorijo o kakovosti njegovega dela
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

dronyx ::

Kar se tiče podjetnikov z visoko izobrazbo je upam večini jasno, da lažje odpreš s.p. in polagaš ploščice, kot pa neko visokotehnološko podjetje. Večina diplomantov ne konča šolanje z nekim resnim kapitalom v žepu, poleg tega niti nimajo ustreznih izkušenj iz poslovnega okolja, da bi kar odprli neko firmo in ustvarjali delovna mesta.
1 2
3
4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Biopsihologija neakreditiran študij (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
12829822 (25770) abakus480
»

A še koga moti, da je študij za diplomirance plačljiv? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Šola
10822491 (9854) AndrejO
»

Mi smo univerza (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Problemi človeštva
16921414 (18108) TESKAn
»

540 prostih delovnih mest in 103.831 iskalcev zaposlitve (strani: 1 2 3 47 8 9 10 )

Oddelek: Loža
49576129 (66124) lexios
»

Šolski sistem in IT službe (strani: 1 2 )

Oddelek: Programiranje
9145788 (44548) Nejc Pintar

Več podobnih tem