» »

Ali imamo preveč diplomantov s fakultet?

Ali imamo preveč diplomantov s fakultet?

1
2
3 4

dronyx ::

Glede na to, da tule mnogi delate v zasebnih firmah me zanima, ali komu delodajalec del plače "izplača" v obliki deleža v firmi?

Namreč meni je jasno, da so pri nas davki visoki in da nekako niti ni smisla izplačevati visokih plač, saj več kot polovica pobere država. Ampak pri deležih podjetja pa verjetno ni ta problem, ali se motim?

Zgodovina sprememb…

  • premaknil od: Mavrik ()

keworkian ::

Motiš se, v zasebnih firmah so še večje svinje, ker želijo večinoma sami pobasati. Delavec je samo pač nujno zlo, ki je potrebno plačat.

Zgodovina sprememb…

  • premaknil od: Mavrik ()

noraguta ::

Motiš se, v zasebnih firmah so še večje svinje, ker želijo večinoma sami pobasati. Delavec je samo pač nujno zlo, ki je potrebno plačat.

traparija, vsaj prispevki so vedno plačani, glede lastniškega deleža onix pa itak veš kako je se dobi če je čloavek nenadomestljiv za soliden projekt sicer pa ne.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Zgodovina sprememb…

  • premaknil od: Mavrik ()

keworkian ::

noraguta je izjavil:

Motiš se, v zasebnih firmah so še večje svinje, ker želijo večinoma sami pobasati. Delavec je samo pač nujno zlo, ki je potrebno plačat.

traparija, vsaj prispevki so vedno plačani, glede lastniškega deleža onix pa itak veš kako je se dobi če je čloavek nenadomestljiv za soliden projekt sicer pa ne.


Če delodajalca opominjaš najmanj 14 dni, mu poveš da nimaš sredstev, da bi sploh prišel na delo, potem se te le usmili in nakaže tisti drobiž.

Zgodovina sprememb…

  • premaknil od: Mavrik ()

lexios ::

dronyx je izjavil:

noraguta je izjavil:

potem je pa študij velika potrata

O tem si jaz še vedno nisem čisto na jasnem. Veliko ljudi iz moje generacije dela na odgovornih delovnih mestih, so direktorji na Mobitelu, direktorji zastopstva tujih IT firm, direktorji direktoratov na ministrstvu...ampak nihče od teh in v to sem prepričan, se ni niti dneva ukvarjal s poklicem, ki ga je študiral.

Tako je fakulteta za večino izpadla zgolj kot zelo drag IQ test (pogojno rečeno) in pa seveda proces s katerim prideš do papirja, ki se mu reče dokazilo o izobrazbi. Ampak do tega papirja se da priti danes tudi na bistveno lažje in za davkoplačevalce cenejše načine.


A res, davkoplačevalci, da te skrbijo?

Kakšna alternativa? Prvi na spisku za uvedbo šolnin mogoče? Je blo pa super, dokler je šlo brezplačno, no diplomiran očitno si (koristilo ti imho očitno ni), a jebiga časi so sedaj pač takšni, da brezplačno ni več aktualno, ne? "Naj plača vsak sam, jst zate ne bom nič plačal!", ane Mondeo (BTW, kje hudiča je Mondeo? Long time no see, upam da ni bankrotiral!;))? Al pa dejmo mogoče vreč v isti koš in popljuvat vse slovenske diplomante (ali samo une družboslovne, mogoče)? Kaj diplomante, zaboga - fakultete so problem praviš, ne? Fekultete! Same fekalije...;(( Moram reč, vrlo inovativna izpeljanka, lahko si ponosen! Resno!;(( Kakšna inteligentna diplomirana fekalija!


Sori miško, tvoje pisanje se bere predvsem kot jok nekoga, ki mu mati država po zaključku BREZPLAČNEGA šolanja ni nastavila še joške!;) Pričakoval preveč? Izvisel? Razočaran? Ker pa si se srečnež, le pobral (izključno po zaslugi bogov), predlagam, da državi vrneš BREZPLAČNO pridobljen neuporaben papir, naziv (pridobljen v fekalijah...) in davkoplačevalcem znesek subvencij za časa študija, mogoče si olajšaš vest! Čuj, najbrž ti do sedaj papir že krepko zaudarja? Vrni že zaboga! "IQ test" pa si lahko po potrebi še vedno kupiš!

Predlagam še, da "ljudi svoje generacije" na odgovorna mesta, za direktorje, zastopstva, direktorate, ministrstva... iščeš med kmeti, osnovna šola bo OK! Bistvene razlike najbrž res ne bo, če sklepam glede na rezultate dela tvoje opevane generacije fekalij pa se mogoče celo obrne bistveno na bolje...

//Sarc off!
Se strinjam, ampak se ne strinjam! Nimamo preveč diplomantov, imamo pa preveč "diplomiranih kelnarjev" (In še sreča, da se je v zadnjih letih razvilo področje IT branže, sicer bi avtor zgornjega citata mogoče bil zaposljen kot natakar... ;)Just kidding!). In dokler se zadeva ne začne reševati v vrtcu in še prej, lahko fakultete, univerzitetne programe, pogoje etc. popravljate, pljuvate in kritizirate po želji... Topic o tem pa že obstaja!

PS: Vprašanje v naslovu tega topica pa je smešno - kaže na logiko razmišljanja, ki stvari rešuje pri repu - sprašuje po rezultatu, ne vzroku!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: lexios ()

valvoline1 ::

Mavrik je izjavil:

No zdaj si pa predstavljaj državo, ko jo sestavljajo sami kmetje in delavci za tekočim trakom.

Zato raje šolamo ljudi, v državi neizobraženih retardov noče noben živet. Prav tako taki ljudje ne ustvarjajo novih služb za izobraženo delovno silo.


No zdaj si pa predstavljaj državo kjer so vsi diplomirani,noben neb nič delal,vsi bi lepo fikusiral v javnem sektorju.Pravzaprav se Slovenistanu glih to obeta.Še zdaj se pufi povečujejo za 2 milijarde vsako leto dab se nafutral nenasitni javni sektor.

Zgodovina sprememb…

Spura ::

dronyx je izjavil:

Kar se tiče programiranja sem mnenja, da za to pa res ne potrebuješ nobene fakultete, ker to je obrt, kot izdelava čevljev

Se vedno nisi pojasnil v kaksnem smislu je programiranje obrt v vecji meri kot katerikoli drug posel.
Namesto da grem na anglistiko se doma naucim anglescino iz njihovih istih ucbenikov -> lahko ravno tako prevajam brez faksa.
Doma se naucim zakone ter se naucim tudi nekaj splosnih stvari o pravu -> sedaj sm pravni zagovornik brez faksa
Da ne omenjamo strojnega faksa, FMF, celga FDV, AGRFT, ALU, pedagoska itd...povsod se lahko teoreticno doma naucim isto, torej so vsi faksi brezveze in je vse priucljiva obrt.

Ubistvu vse kar taki samouceni dokazujejo je to, da proces ucenja ni nic magicnega, in da faks ni nic magicnega, vsa snov je seveda naucljiva. Kar ni presenetljivo. Edini razlog zakaj se tok obrtuje v ITju je velika motivacija za neizbircnost pri izobrazbi zaradi pomanjkanja kadra in hkrati tudi odsotnost regulacije s strani drzave (odvetnik pac ne mores bit brez faksa in izpita zaradi predpisov, ne zaradi kaksnegakoli stvarnega razloga, isto velja za zdravstveno osebje). Zato sta pravo in medicina taka ekskluzivna kluba, IT pa ni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Spura ()

drejc ::

1. Ljudje študirajo ker je tako v naši državi najlažje priti skoz...namreč narediš faks in potem podiplomca in te čaka lepa služba v javni upravi.

Ni tako malo primerkov prijateljic, ki so končale FDV, delale - že tekom faksa - kot "novinarke" na portalih in/ali delale kot natakarice ter potem naredile še magisterij in dobile šiht v javni upravi z >1300 neto.

Enostavno se pri nas s podiplomcem dobi bolj siguren in manj stresen ter precej dobro (glede na obseg dela in odgovornost) plačan šiht v javni upravi.

2. Kar se ITja tiče je pa stvar taka da je to en redkih šihtov, kjer ni tako redko da lahko faliran študent ukazuje, nadzoruje in uči diplomante/magistre/dvojne doktorje njihove obrti. Zakaj? Ker je intenziteta učenja in hitrost novih dognanj v tem fohu nekako prehitra za počasni vseučiliški (univerzitetni) učni načrt. Če ima tak človek še količkaj poslovnega duha v sebi, zna dobro živeti čene že nesramno obogateti.
"Rise above oneself and grasp the world"
- Archimedes of Syracuse

BlueRunner ::

Ker je intenziteta učenja in hitrost novih dognanj v tem fohu nekako prehitra za počasni vseučiliški (univerzitetni) učni načrt.

To zdrži samo v primeru, da učni načrt degradiraš v učenje receptov namesto v učenje osnov, učenje načina razmišljanja in učenje dobrih pristopov za reševanje novih, še neznanih problemov.

Osnoven cilj univerzitetne izobrazbe naj bi bil, da ti odvzame kladivo zato, da ne boš v vsaki težavi videl žeblja.

Če ta proces degradiraš v učenje receptov (kot si nekateri predstavljajo, da bi celo morali biti prav), potem seveda dobiš samo novo kategorijo obrtnikov in nič drugega.

Kar se ITja tiče je pa stvar taka da je to en redkih šihtov, kjer ni tako redko da lahko faliran študent ukazuje, nadzoruje in uči diplomante/magistre/dvojne doktorje njihove obrti. Zakaj?

Zato, ker je to en redkih šihtov, kjer lahko začneš z majhnimi stvarmi in zaradi tvojih napak ni kakšne posebne škode. Potem pa z vedno večjim številom napak počasi napreduješ navzgor po prehranjevalni lestvici.

Kar je v bistvu zelo lepo... učenje na napakah drugih (šolanje) zamenjaš z učenjem na lastnih napakah (samoizobraževanje). Ne moreš pa pričakovati, da bo vsak poklic prenesel samoizobraževanje takšnega tipa. Dejansko se je IT že precej premaknil v smer formalizacije in prehoda v dejanski inženiring, kjer bo prostora za napake in samouke vedno manj.

Zgodovina sprememb…

Thomas ::

V IT, vsaj taka je nakana, kmalu ne bo prostora za živega človeka več.

Kdo od vas misli, da se lahko srednjeročno kosa z Watsononom?
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

BlueRunner ::

Watsonon? Kaj pa je to?

drejc ::

"Rise above oneself and grasp the world"
- Archimedes of Syracuse

BlueRunner ::

Aha. Watsonom. ThomasAI je naredil napako pri sklanjanju...

Lepo. Ko bomo imeli delujoč AI ali vsaj njegov dovolj dober približek, se bomo lahko posvetili bolj pomembnim detajlom življenja in ne nujno delu v IT-ju. Sam recimo računam na manjši trop ovac + manjša njivica ali dve.

Do takrat bom pa pač preživel s tem, kar znam najbolje.

Go-ahead ::

Na naši firmi imamo kar nekaj srednješolcev. Ker naj ta izobrazba ne bi zadoščala več, so se nekako morali "doizobraziti". Uspeli so izvohati študij ob delu, kjer so jim na informativnem dnevu povedali, da vsi njihovi študentje diplomirajo. Ko to poslušaš, nehote pomisliš na fakse na katere so hodili nekateri, kjer je iz prvega letnika v drugi prišla le tretjina študentov.
Z sprostitvijo trga na področju študija smo pridobili na številu "diplomantov", na kvaliteti pridobljenih znanj pa veliko izgubili.

Ker menim, da vsak vsaj nekaj pridobi z dodatnim študijem in škoditi ne more, me število diplomantov nit ne preveč obremenjuje. Manjka kvalitetno rangiranje naših fakultet!

Pyr0Beast ::

Kvaliteta pridobljenih znanj je taka kakor je.

Povprečje pa je padlo.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

darkolord ::

Thomas je izjavil:

V IT, vsaj taka je nakana, kmalu ne bo prostora za živega človeka več.

Kdo od vas misli, da se lahko srednjeročno kosa z Watsononom?

Ko so na trg prišle električne žage, so tudi verjetno trdili "v mizarstvu ne bo več prostora za živega človeka, le kdo se lahko kosa z električno žago?!".

Watson bo le novo orodje - za človeka.
spamtrap@hokej.si
spamtrap@gettymobile.si

Mavrik ::

Z sprostitvijo trga na področju študija smo pridobili na številu "diplomantov", na kvaliteti pridobljenih znanj pa veliko izgubili.


Zakaj bi pa izgubili na kvaliteti pridobljenih znanj? Tisti ki grejo na ustrezne fakse se še vedno veliko naučijo. Le oni kripli, ko prej niso čez faks prišli majo zdaj papirčke - distribucija znanja se ni spremenila. Distribucija papirja se je.
The truth is rarely pure and never simple.

BlueRunner ::

Ja. Težava je torej v temu, da papir, ki je 10 let nazaj pomenil eno, danes pomeni nekaj čisto drugega. Nikjer pa nimamo nadomestka, ki bi danes povedal približno enako, kar je povedal tisti papir izpred 10+ let.

In to je težava. Za fakultete, študente, diplomante in gospodarstvo.

Pyr0Beast ::

Meni se zdi, da je papir 10 let nazaj, manj vreden kot ta sedaj.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

valvoline1 ::

BlueRunner je izjavil:

Ja. Težava je torej v temu, da papir, ki je 10 let nazaj pomenil eno, danes pomeni nekaj čisto drugega. Nikjer pa nimamo nadomestka, ki bi danes povedal približno enako, kar je povedal tisti papir izpred 10+ let.

In to je težava. Za fakultete, študente, diplomante in gospodarstvo.

Papir je isti,celo več znanja rabiš da prideš do njega kot pred leti,le število *papirjev* se je blazno povečalo. Zakaj? Diploma je trenutno ključ ki odpre vrata za zaposlitev v javnem sektorju.Sam to in nič drugega.

Mavrik ::

BlueRunner je izjavil:

Ja. Težava je torej v temu, da papir, ki je 10 let nazaj pomenil eno, danes pomeni nekaj čisto drugega. Nikjer pa nimamo nadomestka, ki bi danes povedal približno enako, kar je povedal tisti papir izpred 10+ let.

In to je težava. Za fakultete, študente, diplomante in gospodarstvo.


To JE dejansko težava - samo to ne pomeni da zbijanje vrednosti diplome pomeni da se ljudje manj naučijo kot prej - kvečjemu se naučijo kaj več ker jih več gre na fakulteto in jo konča.

Je pa resen problem to, da se ne da ugotoviti na zanesljiv način, kakšno raven znanja ima nek potencialen kandidat za službo - diploma po novem ne pove več veliko (nekaj sicer še vedno, pa najsi se še tako nekateri trudijo to spodbijat) o dejanskem znanju diplomanta.
Kar pomeni da je potrebno ponovno se zamisliti nad sistemom zaključenih izobraževalnih stopenj in o tem, katere fakultete in programi lahko podelijo katerega.
The truth is rarely pure and never simple.

videc ::

Lej, če bi v IT-ju res bili zaposleni samo ljudje, ki imajo ustrezno izobrazbo, tukaj odmisli razne družboslovne informatike in organizatorje/informatike, bi bilo mogoče še kdaj kaj.
Tako je pa stanje takšno, da podjetje/država zaposluje kadre, ki so priučeni ali še to ne. Poznam npr. primer, ko v IT-ju delajo diplomanti visoke turistične. Da to, da so boljše plačani kot nekdo, ki ima narejen FRI, sploh ne omenjam.
Dostikrat je tako, da ti da diploma ustrezno širino in podlago, da si sposoben razmisliti o kakšni zadevi sam.
Je pa malo nelogično, da pride do takšne situacije, kot sem jo omenil zgoraj. Ko nekdo z diplomo dela na področju o katerem nima pojma.

BlueRunner ::

Meni se zdi, da je papir 10 let nazaj, manj vreden kot ta sedaj.


Papir je isti,celo več znanja rabiš da prideš do njega kot pred leti,le število *papirjev* se je blazno povečalo.


Ali bi lahko tole malo bolje obrazložila.

Sam si pod "več znanja" si pri visokošolskem študiju predstavljam še večjo selekcijo in višje zahteve za dosego iste številčne ocene. Pri temu pa to znanje ne sme biti enciklopedično, ampak predvsem znanje sposobnosti povezovanja, sklepanja, samostojnega razmišljanja.

Večje število papirjev že po statistiki pomeni, da do papirja pridejo tudi tisti, ki prej do njega sicer ne bi mogli priti (selekcija bi jih izločila). Torej je "vrednost papirja" v vlogi ocenjevalca količine znanja na ta način razvrednotena.

Ravno tako pa po zadnji reformi vidim, da se količina znanja, vsaj na področju informatike, zmanjšuje na račun nižanja kriterijev in na račun spreminjanja programov, ki promovirajo sposobnost omejenega produciranja namesto sposobnosti kompleksnega razmišljanja.

Go-ahead ::

Mavrik je izjavil:

Je pa resen problem to, da se ne da ugotoviti na zanesljiv način, kakšno raven znanja ima nek potencialen kandidat za službo - diploma po novem ne pove več veliko (nekaj sicer še vedno, pa najsi se še tako nekateri trudijo to spodbijat) o dejanskem znanju diplomanta.

To je to. Zato bi bilo potrebno rangirat fakultete in s tem izdane papirje.

BlueRunner je izjavil:




Ravno tako pa po zadnji reformi vidim, da se količina znanja, vsaj na področju informatike, zmanjšuje na račun nižanja kriterijev in na račun spreminjanja programov, ki promovirajo sposobnost omejenega produciranja namesto sposobnosti kompleksnega razmišljanja.

Zato sem zgoraj izjavil, da se kvaliteta pridobljenega znanja manjša.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Go-ahead ()

BlueRunner ::

diploma po novem ne pove več veliko (nekaj sicer še vedno, pa najsi se še tako nekateri trudijo to spodbijat)

Kar je žalostno... lahko bi povedala vsaj toliko, kot je včasih že. Ali pa tudi več. Tako pa si sami uničujemo sistem, ki je v preteklosti že čisto OK deloval, hkrati pa ne postavljamo nič, kar ga bi enakovredno zamenjalo.

To je to. Zato bi bilo potrebno rangirat fakultete in s tem izdane papirje.

Saj jih. Slovenske fakultete == podn. To je naše novodobno rangiranje.

Rangiranje, ki pa je krivično do tistih študentov, ki se resnično trudijo in imajo znanje in neproduktivno za gospodarstvo, ki mora po večini izmed dveh slabih možnosti (fakulteta A ali pa fakulteta B) na slepo izbrati najmanj slabo. Kajti mislim, da se večina tistih, ki odidejo na študij v tujino več ne vrne. Pa tudi zakaj se bi vračali? Kaj jim pa lahko naše gospodarstvo sploh ponudi?

No, v takšnem okolju podjetje preprosto odpiše diplomo kot bistven faktor pri odločanju in začne iskati druge filtre. To je razvrednotenje diplome. Na trgu takšen papir nima več nikakršne cene.

Ramon dekers ::

mene pa nekaj zanima, koliko je sploh vreden nek naš študij? ok izredni so od cerka 6000EUR do 8k ampak to je pavšalna ocena za vse. Ampak ali je to realna cena za študij, napram ameriškim univerzam oz fakultetam ki stanejo od 60k do 100k in dalje, če so kolikor toliko kvalitetne.


Koliko bi dejansko morala biti cena za študij recimo prava, medicine, informatike, matematike in pa nek brezvezni študij na fvo Kakšen ratio bi moral biti.

BlueRunner je izjavil:

diploma po novem ne pove več veliko (nekaj sicer še vedno, pa najsi se še tako nekateri trudijo to spodbijat)

Kar je žalostno... lahko bi povedala vsaj toliko, kot je včasih že. Ali pa tudi več. Tako pa si sami uničujemo sistem, ki je v preteklosti že čisto OK deloval, hkrati pa ne postavljamo nič, kar ga bi enakovredno zamenjalo.

To je to. Zato bi bilo potrebno rangirat fakultete in s tem izdane papirje.

Saj jih. Slovenske fakultete == podn. To je naše novodobno rangiranje.

Rangiranje, ki pa je krivično do tistih študentov, ki se resnično trudijo in imajo znanje in neproduktivno za gospodarstvo, ki mora po večini izmed dveh slabih možnosti (fakulteta A ali pa fakulteta B) na slepo izbrati najmanj slabo. Kajti mislim, da se večina tistih, ki odidejo na študij v tujino več ne vrne. Pa tudi zakaj se bi vračali? Kaj jim pa lahko naše gospodarstvo sploh ponudi?

No, v takšnem okolju podjetje preprosto odpiše diplomo kot bistven faktor pri odločanju in začne iskati druge filtre. To je razvrednotenje diplome. Na trgu takšen papir nima več nikakršne cene.




kot je nekdo zgoraj rekel, mati država ti da papir, sedaj pa bi marsikdo rad še joško. Ja jebemti treba bo malo v tujino, nabirati delovnih izkušenj, znanja tujih jezikov kljub temu da pač delaš leto ali dve kot natakar, lahko vseeno osvojiš jezik, in s tem jezikom že bolje konkuriraš diplomantom doma ki grejejo riti.
Da o znanju informatiokov v tujini in nabiranju delovnih izkušnjah ter zeloo dobrih možnostih nebi govoril.

Zgodovina sprememb…

BlueRunner ::

kot je nekdo zgoraj rekel, mati država ti da papir, sedaj pa bi marsikdo rad še joško.

Huh? Kaj si želel povedati? Da od države ne morem ali celo ne smem pričakovati, da bi za denar, ki ga odvajamo za visoko šolstvo iz tega dejansko nekaj naredili, ne pa, da ga spreminjamo v "nobody left behind" vrtec?

A sem tako zelo neprizemljen, da pričakujem, da si bodo vse tri univerze dejansko zaslužile ime Univerza, če jih že financiramo pod tem nazivom...

Ramon dekers ::

to pa ti dam prav standard je padel. Ampak kaj hočeš kdor se bo znašel se bo znašel, tako ali drugače.

Mavrik ::

BlueRunner je izjavil:


Ali bi lahko tole malo bolje obrazložila.

Sam si pod "več znanja" si pri visokošolskem študiju predstavljam še večjo selekcijo in višje zahteve za dosego iste številčne ocene. Pri temu pa to znanje ne sme biti enciklopedično, ampak predvsem znanje sposobnosti povezovanja, sklepanja, samostojnega razmišljanja.


Razlaga: nekako ne opažam da bi se standardi na naših fakultetah (tule sicer moram dodat, da moje poznavanje predvsem obsega FRI, FMF, FKKT) kaj pretirano zniževali - kvečjemu se predmeti preoblikujejo v take, da od študentov zahtevajo več samostojnega dela in globjega poznavanja snovi. Zato se nikakor ne morem strinjati s tem, da bi se znanje tistega odstotka diplomantov, ki jih snov dejansko zanima (za katere lahko z dobrim razlogom predpostavljam, da jih je enako kot prej) na kakršenkoli način nižalo.
Se pa povišuje število ljudi, ki diplome na fakultetah (tudi tistih, ki so nove in imajo nižje standarde) povečuje.

BlueRunner je izjavil:


Večje število papirjev že po statistiki pomeni, da do papirja pridejo tudi tisti, ki prej do njega sicer ne bi mogli priti (selekcija bi jih izločila). Torej je "vrednost papirja" v vlogi ocenjevalca količine znanja na ta način razvrednotena.


Tako je. Samo to nima opazne povezave z znanjem diplomantov - številčno še vedno dobimo približno enako število ljudi, ki so se na faksu veliko naučili in so sposobni reševat probleme na zahtevni ravni. Problem je da jih je sedaj težje najt in izločit od plevela, ker je programov in fakultet z nižjimi zahtevami več.

BlueRunner je izjavil:


Ravno tako pa po zadnji reformi vidim, da se količina znanja, vsaj na področju informatike, zmanjšuje na račun nižanja kriterijev in na račun spreminjanja programov, ki promovirajo sposobnost omejenega produciranja namesto sposobnosti kompleksnega razmišljanja.


Tole preprosto in kratkomalo ni res - še več, upam si trditi da zadnje kadrovske spremembe in reforme (vsaj na prej omenjenih faksih) zahtevajo od študentov več razumevanja podane snovi skozi praktično delo, kar je na teh faksih (še posebej na FRI recimo) od študentov izzvalo nemalo negodovanja, saj marsikateri predmet po novem zahteva kaj več kot učenje na pamet.

So se pa pojavili novi programi, ki dopustijo pridobitev naziva diplome z manj dela in poznavanja snovi, kar niža vrednost papirja, ki se mu pravi "diploma" - ne pomeni pa to da so sedaj izginili diplomanti, ki bi se na fakultetah kaj naučili.
The truth is rarely pure and never simple.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mavrik ()

BlueRunner ::

Problem je da jih je sedaj težje najt in izločit od plevela, ker je programov in fakultet z nižjimi zahtevami več.

To je IMO bistven vzvod razvrednotenja, ko govorim o razvrednotenju vrednosti diplom v splošnem.

Tole preprosto in kratkomalo ni res - še več, upam si trditi da zadnje kadrovske spremembe in reforme (vsaj na prej omenjenih faksih) zahtevajo od študentov več razumevanja podane snovi skozi praktično delo, kar je na teh faksih (še posebej na FRI recimo) od študentov izzvalo nemalo negodovanja, saj marsikateri predmet po novem zahteva kaj več kot učenje na pamet.

Glede na to, da imava pred očmi približno iste fakultete, vendar pa se najini mnenji radikalno razlikujeta, bom to moral pustiti stati (ter se malo potegniti nazaj). Čas pa bo pokazal kdo izmed naju ima bolj prav. Trenutno pa sva oba na "občutku" in ne še na "rezultatih" teh sprememb.

Bom pa dodal, da izdelave seminarskih še ne pomenijo avtomatične večje aktivacije študentov, če niso hkrati podkrepljene z bistveno drugačnim - bolj mentorskim - pristopom predavateljev in njihovih asistentov. Mislim, da vem o katerih kadrovskih spremembah govoriš, vendar pa bom raje še malo počakal, preden bom dal res zadnjo sodbo. Morda pa se sedaj preprosto motim in na to gledam preveč črno.

Zgodovina sprememb…

Tear_DR0P ::

Ko nekdo z diplomo dela na področju o katerem nima pojma.

to govoriš o FRIjevcih z diplomo, ki nimajo pojma o področju katerega so študirali? al govoriš o diplomiranih turističnih delavcih, ki so noro dobri ITjevci in sedaj pač delajo na področju, ki ga obvladajo, ne pa na tistem, za katerega so študirali?
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

BlueRunner ::

Drugo ne more biti, ker če so dobri IT-jevci in delajo v IT-ju, potem ne delajo na področju o katerem nimajo pojma... Verjetno bo težava bolj v prvem. Imaš diplomo na področju X in hkrati delaš na področju X, dejansko pa nimaš skoraj nič znanja o področju X (tako ali drugače si se prešlepal skozi faks - preslabo sito).

darkolord ::

BlueRunner je izjavil:

To je to. Zato bi bilo potrebno rangirat fakultete in s tem izdane papirje.

Saj jih. Slovenske fakultete == podn. To je naše novodobno rangiranje.


To si mislil rangiranje "vrednosti" papirjev ali samih fakultet?
spamtrap@hokej.si
spamtrap@gettymobile.si

T-h-o-r ::

kaj ti bo fakulteta in 800EUR plače


boljše je bit zabit debil in delat za 565 :)
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?

BlueRunner ::

To si mislil rangiranje "vrednosti" papirjev ali samih fakultet?

Vrednosti papirjev. Vendar pa je potrebno upoštevati, da je iz vidika gospodarstva efektivna vrednost papirja == efektivni vrednosti fakultete. Ekvivalenca in ne samo implikacija. Fakulteta, ki izdaja brezvredne papirje, bo v očeh HR "brezvredna", hkrati pa bodo papirji, ki jih izdajajo "brezvredne" fakultete tudi sami brezvredni. Iz tega sledi moje razmišljanje, da vedno večji del našega gospodarstva naše fakultete vedno nižje ocenjuje, oziroma njihove diplome pri celi vrsti nereguliranih poklicev praktično več ne pomenijo nič.

Na področju akademskih dosežkov kot merilu splošne vrednosti neke fakultete ali univerze pa menim, da zadevi korelirata - ne pričakujem, da bo fakulteta dobro rangirala, če bo pri študentih imela nizke akademske standarde. Slej kot prej bodo šle stvari navzdol, saj bodo najboljši iskali bolj prestižne ustanove, ki tudi v gospodarstvu uživajo višji ugled.

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

Eh
Efektivna vrednost papirja = Percipirani vrednosti papirja, na katero vplivajo tudi mediji.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Mavrik ::

Vendar pa je potrebno upoštevati, da je iz vidika gospodarstva efektivna vrednost papirja == efektivni vrednosti fakultete.


A ti tule resno impliciraš, da če ima gospodarstvo percepcijo o nizki vrednosti papirja, to dejansko pomeni da izobrazba tiste fakultete ne rezultira v višji dodani vrednosti dela diplomirancev?
The truth is rarely pure and never simple.

BlueRunner ::

Efektivna vrednost papirja = Percipirani vrednosti papirja, na katero vplivajo tudi mediji.


Do neke mere res. Vendar pa neka resna kadrovska služba te stvari sama spremlja. Rezultati pa vsaj po mojem vedenju (neformalna srečanja s kadroviki ob pijačah in to) niso ravno nekaj s čemer se bi lahko univerzi posebej hvalili. Čeprav je med fakultetami tudi nekaj nepričakovanih izjem. Npr. interdisciplinaren ISRM na FRI + FMF je visoko cenjen. Kakor da bi dodaten matematičen dril dobro koreliral s pričakovanji nekaterih IKT podjetij. Hmm... Je pa vzorec na žalost mnogo premajhen, da bi bilo kaj takšnega res možno trditi.

A ti tule resno impliciraš, da če ima gospodarstvo percepcijo o nizki vrednosti papirja, to dejansko pomeni da izobrazba tiste fakultete ne rezultira v višji dodani vrednosti dela diplomirancev?

Oprosti, nisem želel implicirati tega. Kar sem želel povedati (in ne samo implicirati) je to, da potrdilo o opravljenih obveznostih še ne pomeni, da imaš tudi visok nivo izobrazbe. Z večanjem števila diplomantov bi po statistiki tako dobil v roke takšne, ki imajo slabšo kvaliteto znanja, kot je bila nekdaj potrebna za pridobitev sorodne listine. Torej pljuvam po papirjih in ne po znanju... med temi študenti se še vedno skrivajo takšni, ki so dejansko vredni vsega denarja in še več. Vendar pa jih več ne boš našel na podlagi papirja, ker dobijo papir tudi takšni, ki so res sposobni dela kvečjemu na nivoju tehnikov - obrtnikov (po navodilih, brez kompleksnega razmišljanja, brez posebej visoke dodane vrednosti).

Rezultat: sveži diplomanti službe na nekaj koncih praktično več ne morejo dobiti, če ne pridejo s priporočilom točno določenega predavatelja na točno določenem faksu. Ali te to priporočilo postavi "nad rajo" ali pa si z referencami dokazal, da itak veš kaj delaš (nisi več svež diplomant - papir pa potem tudi več ni pomemben). Papir postaja brezvreden in na žalost se na njegovo vrednost veže tudi ocena vrednosti fakultete.

Omejeno razmišljanje, žalostno razmišljanje, napačno razmišljanje. Vendar pa tudi razmišljanje, ki ga okoli sebe opažam.

Zgodovina sprememb…

nekikr ::

Mavrik: Vedno ne, v veliki meri pa. Za razne Teksas Domžale šole se je vedelo in se še vedno ve, da papir nima vrednosti, ker šolanje konča vsak, ki ima 5 minut tedensko časa. Seveda imajo ti ljudje še vedno lahko dobro dodano vrednost, če se jih ustrezno vodi, ampak po večini imajo pa konkretno slabšo kot ostali (ki jih tudi gospodarstvo prizna).

Pred zdaj že kar mnogimi leti, sem kot dijak SŠER na Vegovi poklical za neko delo, nek servis računalnikov/tiskalnikov itd. Kontaktna oseba na drugi strani me sprašuje kaj sem že kaj počel in takrat dejansko nisem imel nekih blaznih izkušenj. Potem pa pravi, citiram ker sem si zapomnil kot da je včeraj: "Iz katere šole praviš da si? Vegove? O, potem pa ni problem, kar ne znaš te bomo že naučili, imamo same dobre izkušnje z vami."

Karaya 52 ::

Inflacija diplom pomeni znižanje vrednosti papirja, topla voda. Najbolj kalitetni študentje odkrivajo nova delovna mesta in ne razmišljajo kako se prebiti skozi kadrovski vprašalnik. Ta miselnost je v Sloveniji imo še v začetnih fazah, pravila igre so pa sila otežena zaradi vseh sindikalnih in egalitarnih cokel. Tog gospodarski sistem, začetnih podjetjem ni pisan na kožo, seveda se socialna država, sveta krava, tega dobro zaveda in problem rešuje po svoje, s subvencijami, s katerimi je pa tako kot z javnim šolstvom. Šolanje kvalitetnih tehničnih kadrov kot imperativ je žal mnogokrat parola naravoslovnih narcisov, katere je Zapatero v tem tednu Merklovi poklonil v cifrah 20.000 inžinirjev plus!

Za ustvarjanje novih delovnih mest pa je potrebno več kot samo obvladanje stroke. Če bi bili španski inžinirji v tem prvem podkovani, bi sami ustvarili dovolj delovnih mest in izvoz šolanega kadra, za katerega so porabili milijone nebi bil potreben. Še 5 let nazaj so jih usmerjali v gradbeništvo, tako da bi sam bil bolj previden pri kadrovskih potrebah čez 5, 10, 20 let.

Picopeki ki berejo Sokrata so absolutno vstran vržen denar in čas. Kdor trdi drugače prodaja Sokrata.

BlueRunner ::

Najbolj kalitetni študentje odkrivajo nova delovna mesta in ne razmišljajo kako se prebiti skozi kadrovski vprašalnik.

Včasih je bila diploma dokazilo, da si sposoben in posledično tudi uporabna za tvoj "kadrovski vprašalnik". Konec koncev tudi Google rad zaposljuje ljudi z doktoratom, pa verjetno ne zato, ker bi to bila ena zadrta birokratska firma.

Za ustvarjanje novih delovnih mest pa je potrebno več kot samo obvladanje stroke.

Ja, to je pa tvoja topla voda. Vemo. Marsikdo in jaz med njimi si želim, da bi bili študentje bolj inovativni, gospodarski okvir pa dovolj fleksibilen, da bi bilo udejanje inovativnosti sploh omogočeno, če že ne podprto oziroma kar zahtevano.

Nikoli in nikjer pa ne bo 100% diplomantov postalo podjetnikov. Kar pomeni, da bodo delali "za nekoga", "pri nekomu" ali "z nekom", ki je podjetje že ustvaril in sedaj išče samo še zaposlene. Visoko izobražene, motivirane in inovativne zaposlene seveda. Kar pa iz papirja pri nas več ni samo po sebi razvidno.

Premik iz sistema, kjer si "študiral, da boš imel dobro plačo" v družbo "študiraj, da boš sploh imel plačo" se je sprevrgel v svojo parodijo: "študiraj, da boš lahko na napotnice vlekel status - papir pa tako več ni pomemben".

Zgodovina sprememb…

Karaya 52 ::

Premik iz sistema, kjer si "študiral, da boš imel dobro plačo" v družbo "študiraj, da boš sploh imel plačo" se je sprevrgel v svojo parodijo: "študiraj, da boš lahko na napotnice vlekel status - papir pa tako več ni pomemben".


Se vidi da je sistem zastavljen kot portfolio ki ga predložiš delodajalcu, "študiraj zaradi napotnice" je odvod "študiraj, da boš imel dobro plačo", isti sistem kadrovanja, samo razmere na trgu so ostrejše, razen javne uprave. Tam "portfolijski" sistem še vedno deluje in to se zgodi ko država preveč razmišlja, plača vsak študij in upa na najboljše. Študente zavije v folijo in prevzame vse faktorje tveganje, ki bi v normalnih razmerah sami po sebi preprečili nastanek teh anomalij v kolikor bi bili prepuščeni posameznikom. Ne jokat za razvrednotenim portfolijskim sistemom, je samo fiktivna rešitev za študente 7. in 8. stopnje, problemi pa so obstajali na nižji ravni.

edit: vse skupaj spominja na strategijo zavoda za zaposlovanje, "napišite dober CV", pa tudi če vsi pišejo vrhunske bo isto število ljudi brezposlenih. Ne, edina rešitev je v novih delovnih mestih, ostalo je BS.

Zgodovina sprememb…

Thomas ::

edina rešitev je v novih delovnih mestih, ostalo je BS.
¸

Ja, se strinjam, s pristavkom, da je produkcija bistveno pomembnejša od delovnega mesta. To ni potrebno, če imaš enga dobrega Watsonona.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

opeter ::

Dejankso je le vprašanje časa, kdaj bo človek kot človek postal odvečen.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

BlueRunner ::

Karaya 52 je izjavil:

edit: vse skupaj spominja na strategijo zavoda za zaposlovanje, "napišite dober CV", pa tudi če vsi pišejo vrhunske bo isto število ljudi brezposlenih. Ne, edina rešitev je v novih delovnih mestih, ostalo je BS.

Da, tukaj sva skoraj na liniji. Ni realno pričakovati, da bo 100% diplomantov ustvarjalo nova delovna mesta. Ampak glede na to kako je zastavljen sistem študija in tudi širši gospodarski okvir... se bojim, da je tudi 1% ustvarjalcev hudičevo optimistična številka.

Pa ciljam samo na tehnične fakultete in pod "ustvarjalce" štejem tudi vse tiste kompanjene, ki se skupaj spravijo ustvariti eno podjetje (Ndelovnih_mest >= Nustvarjalcev >= Npodjetij).

Zgodovina sprememb…

RockyS ::

Preden bi se ta tema odprla bi se morali vprašat
1. Kakšno delovno mesto ti zagotavlja SŠ?
2. Kakšno plačilo dobiš na takem delovnem mestu(če ti zagotavlja dostojno,samostojno življenje)?
3. Kakšno delovno mesto in plačilo ti zagotavlja diploma?

V tujini malo kdo pomisli študij, in nima veze ali se študi plača ali ne, ampak tam z SŠ (oz. enako stopnjo) dobiš službo in plačo da imaš dostojno, samostojno plačo. To pomeni da imaš redno zaposlitev in ne na črno ali da ti delodajalec podaljšuje vsaka 2 meseca kot je to praksa v Sloveniji, da dobiš plačo s katero lahko pokriješ najemnino+stroške, osnovne potrebščine(hrana,oblačila itd...), ter da ti še nekaj ostane za šparovček.

Zdaj pa mi veleumi kateri trdite da imamo preveč diplomantov povejte zakaj pa nebi šel jaz študirat? Eni imamo višje cilje kot večno živeti na kreditih staršev in pod njihovo streho, in tega si z SŠ izobrazbo v Sloveniji ne moreš niti upat sanjati.

Ko se bo spremenila miselnost(predvsem države in delodajalcev) in pa zakonodaja potem bo tudi manj diplomantov do takrat pa ne hvala. Za 500EUR na mesec z 8h na dan, z vsemi sobotami,nedeljami in prazniki ter pretvarjanjem nadur v dopust lahko delajo oni v vladi ali pa direktor firme sam.

Jaz zase vem da sem "težak" in, ko kje delam se ne pustim jebat, čeprav vem da v vrsti za mano stoji 10 študentov ampak ko bomo enkrat vsi "težaki" bo vrsta prazna, šele takrat bo delodajalec začel razmišljat.

BlueRunner ::

Zdaj pa mi veleumi kateri trdite da imamo preveč diplomantov povejte zakaj pa nebi šel jaz študirat?

Na vsak način prosim pojdi študirati. Jaz samo pravim, da bi smel diplomirati samo določen delež vpisanih - določen procentil in nič več. Ne pa, da smo prišli v položaj kjer lahko diplomira že vsak povprečen srednješolec. Takšnih fakultet, ki talajo papirje povprečnežem ne potrebujemo. Imamo že srednje šole, ki pokrivajo ta segment.

Nekateri gredo študirati in pričakujejo, da so s tem avtomatično upravičeni do diplome. Nekatere fakultete pa so to igro še celo sprejele.

čeprav vem da v vrsti za mano stoji 10 študentov ampak ko bomo enkrat vsi "težaki" bo vrsta prazna, šele takrat bo delodajalec začel razmišljat.

Ukiniti študentsko delo kot posebno obliko izkoriščanja zaposlenih in dvigniti kriterije za diplome po celi črti - diplomira naj samo določen delež iz konice gausove krivulje. Ko bo diplomantov primanjkovalo, se jim bo cena avtomatično dvignila. Ker bodo to "cherry picked" znalci, se jim bo cena avtomatično dvignila, pa še čisto vsako smetje ne bodo več pripravljeni početi. Potem bodo pa podjetja že sama seštela 1 in 1, ter začela dajati delo tudi tistim, ki imajo popolnoma ustrezno znanje, samo diplome pa ne, ker pač niso dosegli tistih najvišjih kriterijev.

Tudi to je način... pa IMHO še malo bolj soliden, kot pa upanje, da se bodo horde drugih kar same od sebe spremenile.

Pač, jebiga... ni vsakdo Einstein in ne potrebuje vsako Einsteina za patentnega uradnika.

RockyS ::

Ne moreš ti zahtevat da določen delež diplomira zato ker potem bo še več "večnih študentov", ker bodo vedli da jim diploma ni dosegljiva ampak bodo vseeno študirali zaradi bonitet (štipendije,boni,napotnica itd...).

In me tudi zanima kako se ceni diplomanta iz kakšne "čudne" fakultete, kjer se ve da diplomira vsak.

overlord_tm ::

RockyS je izjavil:

Ne moreš ti zahtevat da določen delež diplomira zato ker potem bo še več "večnih študentov", ker bodo vedli da jim diploma ni dosegljiva ampak bodo vseeno študirali zaradi bonitet (štipendije,boni,napotnica itd...).

In me tudi zanima kako se ceni diplomanta iz kakšne "čudne" fakultete, kjer se ve da diplomira vsak.


Bonitete se ukine, stipendije pomoje ne bodo problem, ker jih imajo itak samo tisti ki v rokih dostudirajo.

Cenijo jih tisti, ki ne vedo da vsak dostudira. Nasploh sem zacuden nad nepoznavanjem slovenskih fakultet s strani HR kadra.

RockyS ::

overlord_tm je izjavil:

RockyS je izjavil:

Ne moreš ti zahtevat da določen delež diplomira zato ker potem bo še več "večnih študentov", ker bodo vedli da jim diploma ni dosegljiva ampak bodo vseeno študirali zaradi bonitet (štipendije,boni,napotnica itd...).

In me tudi zanima kako se ceni diplomanta iz kakšne "čudne" fakultete, kjer se ve da diplomira vsak.


Bonitete se ukine, stipendije pomoje ne bodo problem, ker jih imajo itak samo tisti ki v rokih dostudirajo.

Cenijo jih tisti, ki ne vedo da vsak dostudira. Nasploh sem zacuden nad nepoznavanjem slovenskih fakultet s strani HR kadra.


Ukinit bonitet ne moreš, ker to ni pošteno do študentov, ki redno študirajo oz. diplomirajo v rednem roku.

Največja težava je v nadzoru, sedanja oblika študentskega dela je dobra vendar se zatakne pri nadzoru le tega. V dveh letih so odkrili samo 14 kršitev dela prek napotnic, izdanih kaznih ni bilo. Zakaj ne? Zakaj tisti ki je za to zadolžen ne odgovarja? Mu sistem onemogoča izdajo kazni in več izdanih le teh? Spremenit zakonodajo da se take težave odpravi. Pritožbe na kazni? Pritožbe se pošljejo na enak inšpektorat kjer ponovno preučijo in odločijo, pritožba na to odločitev ni možna. Kazen naj bo za delodajalca in osebo ki dela na tujo oz. izkorišča napotnico, ampak kazen za to osebo naj ne bo finančna ampak prepoved dela za od 3 do 6 mesecev.
1
2
3 4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Biopsihologija neakreditiran študij (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
12817572 (13520) abakus480
»

A še koga moti, da je študij za diplomirance plačljiv? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Šola
10814150 (1513) AndrejO
»

Mi smo univerza (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Problemi človeštva
16914368 (11062) TESKAn
»

540 prostih delovnih mest in 103.831 iskalcev zaposlitve (strani: 1 2 3 47 8 9 10 )

Oddelek: Loža
49555635 (45630) lexios
»

Šolski sistem in IT službe (strani: 1 2 )

Oddelek: Programiranje
9135355 (34115) Nejc Pintar

Več podobnih tem