Forum » Loža » Slovenske železnice
Slovenske železnice
dronyx ::
Na tramvaje ponavadi sicer nisem pozoren, sem pa zanimivega videl v Padovi. Tam ima samo en tri (plus verjetno kolesa - možno celo da lahko vozi kot avtobus), ponekod so električne žice, drugje jih ni. Predvidevam da potem uporablja nek kombiniran pogon. Ampak bistvo je, da ima tramvaj prosto pot in da ne obstane v prometu ko je gužva, kot ostala vozila.
Robocop1 ::
Železniške proge bi bilo smiselno klasificirat po skupinah Tako kot imamo navadne ceste, hitre ceste in avtoceste, bi lahko proge razdelili po omejitvah na:
- omejitev max 100 km/h: kamniška proga, kočevska proga ipd.
- omejitev max 160 km/h: primorka, gorenjka, dolenjka, štajerka (kot nekakšen AC križ).
- omejitev max 220 km/h: proge za hitre vlake - koridorji, kjer je veliko potniškega prometa in potrebe po hitrih migracijah.
Omejitve hitrosti so samo okvirne in primerljive s cestnimi hitrosti. Na primer: hitrost 160 km/h na železnici bi se dalo primerjati s hitrosto 130 km/h na avtocesti. Ker ima vlak vmes še postanke, mora biti hitrost nekoliko večja, da lahko konkurira cestnemu prometu.
Zdaj ko se proge prenavljajo, bi bilo smiselno razmisliti o tem. Namesto, da se samo menjajo tiri in pragovi, bi bilo treba investirati v take spremembe, da se zagotovi ustrezna hitrost.
Medtem ko se prenavljajo železnice pa bi bilo treba razmisliti o tem, kako se bo migriralo po večjih mestih od železniške postaje dalje.
Ampak kolikor vem, mi nič od tega ne upoštevamo. Menjajo se tiri, pragovi, elektrifikacija, ampak vse to poteka po isti trasi, ki na nekaterih odsekih ne zmore zagotavljati zadostne hitrosti. Kakorkoli, prenove se ne odvijajo najbolj premišljeno in gredo v neko tretjo stran.
- omejitev max 100 km/h: kamniška proga, kočevska proga ipd.
- omejitev max 160 km/h: primorka, gorenjka, dolenjka, štajerka (kot nekakšen AC križ).
- omejitev max 220 km/h: proge za hitre vlake - koridorji, kjer je veliko potniškega prometa in potrebe po hitrih migracijah.
Omejitve hitrosti so samo okvirne in primerljive s cestnimi hitrosti. Na primer: hitrost 160 km/h na železnici bi se dalo primerjati s hitrosto 130 km/h na avtocesti. Ker ima vlak vmes še postanke, mora biti hitrost nekoliko večja, da lahko konkurira cestnemu prometu.
Zdaj ko se proge prenavljajo, bi bilo smiselno razmisliti o tem. Namesto, da se samo menjajo tiri in pragovi, bi bilo treba investirati v take spremembe, da se zagotovi ustrezna hitrost.
Medtem ko se prenavljajo železnice pa bi bilo treba razmisliti o tem, kako se bo migriralo po večjih mestih od železniške postaje dalje.
Ampak kolikor vem, mi nič od tega ne upoštevamo. Menjajo se tiri, pragovi, elektrifikacija, ampak vse to poteka po isti trasi, ki na nekaterih odsekih ne zmore zagotavljati zadostne hitrosti. Kakorkoli, prenove se ne odvijajo najbolj premišljeno in gredo v neko tretjo stran.
zodiak ::
Grejo proti Avstro-Ogrski monarhiji. Zadnjič sem peljal nekakšno robo od Celja proti dolenjski. Peljal sem s hitrostjo 90 km/h. Bil sem praktično enako hitro vozeč kot vlak na tirih zraven ceste. Za hitrosti, ki jih omenjaš potrebujemo povsem novo progo , ki bo to tudi omogočala. Stare proge iz Avstro-Ogrske tega ne zmorejo. Treba bo zakupit zemljo in narediti povsem novo progo. Ob Avtocesti Lj - Mb če se le da. Drugače pa mogoče, kje drugje če bo cena znatno nižja. Se da delat kompromise zagotovo. Manevrskega prostora je dovolj.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: zodiak ()
dronyx ::
Ampak kolikor vem, mi nič od tega ne upoštevamo. Menjajo se tiri, pragovi, elektrifikacija, ampak vse to poteka po isti trasi, ki na nekaterih odsekih ne zmore zagotavljati zadostne hitrosti. Kakorkoli, prenove se ne odvijajo najbolj premišljeno in gredo v neko tretjo stran.
Po moje gre tu bolj za to, da je denar in ga je potrebno nekako zapraviti. Če se ne motim so te prenove železnice financirali iz "mehanizma za okrevanje in odpornost" in zopet če se ne motim je to ogromno denarja, ki so ga natisnili za časa Covid (648 MRD - mi smo to seveda plačali z inflacijo, tako da to ni zastonj denar). Če to drži, to potem niso neki strateški načrti, vizija, ampak odločitve na hitro.
Tole pogled iz kabine vlaka na progi Salzburg - Dunaj:
Vlak ponekod pelje precej čez 200 km/h (max hitrost je 230 km/h) pa to kakor vem ni "hitra železnica" v smislu TGV in podobnih vlakov. Pri nas po prenovi pa vozi s hitrostjo 50 km/h, ker je očitno s progo nekaj narobe in so omejili hitrost.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()
ferko2 ::
Dostikrat je izgovor teren. Recimo skoraj cela nemčija je kot naše prekmurje. Na drui strani imaš švico, kjer je nebroj tunelov in mostov, ki so inženirsko zahtevni, stroškovno dragi in rabiš know-how tudi za upravljanje/manipuliranje s temi objekti.
Benchmark bi moral bit vlak lj-vrhnika/kamnik/grosuplje/litija 200km/h, 5-10 minut skupaj s čakanjem na postaji. To bi tudi pocenilo nepremičnine v ljubljani in jih podražilo na periferiji, ker bi odpadel element vožnje in časa prebitega na cesti.
Odgovor je 100x bolj preprost in ni nobenih zarot ali česarkoli. Enostavno je slovenija prerevna za speljat te projekte. Žalostno, a resnično. Dosti je tudi pritisk iz novih ekonomij (saudova arabija, zae..) kamor greko strokovnjaki rajši delat za veliko večji denar iste stvari oz. isto delo (infrastuktura, elektrarne ipd).
Benchmark bi moral bit vlak lj-vrhnika/kamnik/grosuplje/litija 200km/h, 5-10 minut skupaj s čakanjem na postaji. To bi tudi pocenilo nepremičnine v ljubljani in jih podražilo na periferiji, ker bi odpadel element vožnje in časa prebitega na cesti.
Odgovor je 100x bolj preprost in ni nobenih zarot ali česarkoli. Enostavno je slovenija prerevna za speljat te projekte. Žalostno, a resnično. Dosti je tudi pritisk iz novih ekonomij (saudova arabija, zae..) kamor greko strokovnjaki rajši delat za veliko večji denar iste stvari oz. isto delo (infrastuktura, elektrarne ipd).
sci3nc3 ::
Enostavno je slovenija prerevna za speljat te projekte. Žalostno, a resnično.
Vem kakšen bo odgovor na moj komentar, ampak vseeno...
Na drugi strani imamo nebroj ministrov, preveč korupcije in vsako napako plačujemo davkoplačevalci. Tu je treba začet reševat problem.
Če ministrstvo ni nujno, zakaj ga imamo? Ansambel je treba potem plačat, tudi če je muzika zanič.
Čim se zazna sum korupcije ali neka minimalna napaka, od dotičnega zahtevati, da denar prinese nazaj ali pa škodo odsluži z deli v javno dobro... hitro se bo privarčevalo nekaj denarja in tudi ekipo za polaganje pragov bomo hitro imeli (se bojo asi javili kar sami).
Problem Slovenije ni to, da je prerevna, ampak to da politične veljake skrbi samo za svoj žep. Mene so učili, da je problem treba reševati pri izvoru.
GRT811 ::
Ampak kolikor vem, mi nič od tega ne upoštevamo. Menjajo se tiri, pragovi, elektrifikacija, ampak vse to poteka po isti trasi, ki na nekaterih odsekih ne zmore zagotavljati zadostne hitrosti. Kakorkoli, prenove se ne odvijajo najbolj in gredo v neko tretjo stran.
Za novo traso je potreben nov DPN. Za sprejetje DPN se je potrebno se dogovorit z lokalnim prebivalstvem.
Lokalno prebivalstvo pa...
dronyx ::
Benchmark bi moral bit vlak lj-vrhnika/kamnik/grosuplje/litija 200km/h, 5-10 minut skupaj s čakanjem na postaji. To bi tudi pocenilo nepremičnine v ljubljani in jih podražilo na periferiji, ker bi odpadel element vožnje in časa prebitega na cesti.
To bi morala biti tudi po moje prioriteta pri posodabljanju železnice - potniškega prometa. Hiter primestni promet. Hitre železnice, kjer vlaki peljejo s hitrostjo nad 250 km/h so primerne za povezavo velikih mest na daljših relacijah. Cene kart so kakor vem visoke, tako da ne verjamem, da bi se pri nas s takim vlakom vozili šolarji ali delavci.
fikus_ ::
Pozabljate, da za takssne hitrosti vlak porabi kar nekaj razdalje za pospesevanje in zaviranje.
Zato hitri vlaki (ne slovenski) vozijo na večje razdalje z redkimi postanki. Na te postaje za prestop na hitri vlak vozijo pocasni lokalni vlaki, avtobusi,...
Zato hitri vlaki (ne slovenski) vozijo na večje razdalje z redkimi postanki. Na te postaje za prestop na hitri vlak vozijo pocasni lokalni vlaki, avtobusi,...
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
Robocop1 ::
Ampak kolikor vem, mi nič od tega ne upoštevamo. Menjajo se tiri, pragovi, elektrifikacija, ampak vse to poteka po isti trasi, ki na nekaterih odsekih ne zmore zagotavljati zadostne hitrosti. Kakorkoli, prenove se ne odvijajo najbolj in gredo v neko tretjo stran.
Za novo traso je potreben nov DPN. Za sprejetje DPN se je potrebno se dogovorit z lokalnim prebivalstvem.
Lokalno prebivalstvo pa...
Zanimivo. Potem je treba par predstavnikov ministrstva za promet poslati na izobraževanje v Avstrijo, Nemčijo, Švico, da jim razložijo, kako to rešujejo pri njih. Tudi tam je lokalno prebivastvo, pa gradijo proge kot v igrici. Smešno in hkrati sramotno bo, ko bo en nemški vlak prevoz Nemčijo prej kot bi naš prišel od Ljubljane do Kranja.
dronyx ::
DRSI mi je odgovoril glede železniške proge Ljubljana - Borovnica in hitrosti 50 km/h. Samo jaz te omejitve še vedno ne razumem. Saj pred 40 leti so bili tudi nivojski železniški prehodi in rampe (zapornice) je takrat celo vlakovni upravnik premikal ročno (nekaj je na postaji vrtil), samo kljub temu so vlaki vozili s hitrostjo precej nad 50 km/h. Ampak v redu. Proga je menda grajena za 160 km/h in upam da se bo dalo nekoč voziti tu hitreje z vlakom.
Barbarpapa2 ::
Dober dan.
Najprej sem iskreno (rahlo) presenečen, da si sploh dobil odgovor. So dokaj podrobno opisali, kaj se je vse na odseku, ki ga omenjaš, do sedaj naredilo - v bistvu so zgradili progo povsem na novo, razen nivojskih prehodov. In ti prehodi so očitno razlog, da je hitrost omejena na 50 km/h. Tudi meni ni jasno, zakaj samo 50 km/h, sploh, ker gre za najbolj obremenjen odsek proge v Sloveniji (po SŽ podatkih je prepustnost proge (dvotirne) tukaj izkoriščena 96% - isto kot koprska (enotirna) proga).
Glede nivojskih prehodov mi tudi ni vse jasno. Baje bi morale proge, predvidene za hitrost 160 km/h in več, biti brez nivojskih prehodov. Ob remontu odseka Zidani Most - Šentilj se je zelo veliko truda vlagalo v to, da so se nivojski prehodi nadomestili z izven-nivojskimi (nadvozi, podvozi). Kolikor vem, je obnova tukaj zaključena, pa je še kar nekaj prehodov ostalo. Večina jih je res tam, kjer zaradi profila proge hitrost 160 km/h ne bo možna, ampak dva sta na odseku Pragersko - Šentilj (eden med Pragerskim in Račami, drugi pri postaji Rače) in to tam, kjer se že vsaj par desetletij vozi s 160 km/h (Pendolino, Stadler)...
Bom kar z nemškim pregovorom zaključil: "Wo die Logik aufhört, fängt das Eisenbahn erst an!" (kjer se logika konča, se železnica šele začne)...
Jože
Najprej sem iskreno (rahlo) presenečen, da si sploh dobil odgovor. So dokaj podrobno opisali, kaj se je vse na odseku, ki ga omenjaš, do sedaj naredilo - v bistvu so zgradili progo povsem na novo, razen nivojskih prehodov. In ti prehodi so očitno razlog, da je hitrost omejena na 50 km/h. Tudi meni ni jasno, zakaj samo 50 km/h, sploh, ker gre za najbolj obremenjen odsek proge v Sloveniji (po SŽ podatkih je prepustnost proge (dvotirne) tukaj izkoriščena 96% - isto kot koprska (enotirna) proga).
Glede nivojskih prehodov mi tudi ni vse jasno. Baje bi morale proge, predvidene za hitrost 160 km/h in več, biti brez nivojskih prehodov. Ob remontu odseka Zidani Most - Šentilj se je zelo veliko truda vlagalo v to, da so se nivojski prehodi nadomestili z izven-nivojskimi (nadvozi, podvozi). Kolikor vem, je obnova tukaj zaključena, pa je še kar nekaj prehodov ostalo. Večina jih je res tam, kjer zaradi profila proge hitrost 160 km/h ne bo možna, ampak dva sta na odseku Pragersko - Šentilj (eden med Pragerskim in Račami, drugi pri postaji Rače) in to tam, kjer se že vsaj par desetletij vozi s 160 km/h (Pendolino, Stadler)...
Bom kar z nemškim pregovorom zaključil: "Wo die Logik aufhört, fängt das Eisenbahn erst an!" (kjer se logika konča, se železnica šele začne)...
Jože
dronyx ::
Ne vem če sem prav videl, samo na posnetkih vlaka, ki vozi po Avstrijski progi s hitrostjo 200 km/h se mi zdi, da so bila tudi nivojska križanja, torej zapornice in cesta čez progo. Verjetno pa je res problem v tem, da če pride pri tako visoki hitrosti do trka, lahko vlak iztiri in so lahko posledice hujše. Ampak mi smo do tja še zelo daleč. Meni je dovolj če pelje 100 km/h za začetek. parkrat sem tudi opazil, da strojevodja dobi navodilo, da mora pred vsako zapornico ustavit, potrobit in potem pelje naprej. To se mi zdi tudi čudno pri vsej tej tehnologiji, ampak očitno se dogajajo neke napake.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()
dronyx ::
Daniel ::
Možno, da se sploh niso dvignile, kar je ravno tako napaka. Strojevodje imajo tako vsi GSM-R terminal in so v stalnem kontaktu z dispečerji.
paradajzos ::
Grejo proti Avstro-Ogrski monarhiji. Zadnjič sem peljal nekakšno robo od Celja proti dolenjski. Peljal sem s hitrostjo 90 km/h. Bil sem praktično enako hitro vozeč kot vlak na tirih zraven ceste. Za hitrosti, ki jih omenjaš potrebujemo povsem novo progo , ki bo to tudi omogočala. Stare proge iz Avstro-Ogrske tega ne zmorejo. Treba bo zakupit zemljo in narediti povsem novo progo. Ob Avtocesti Lj - Mb če se le da. Drugače pa mogoče, kje drugje če bo cena znatno nižja. Se da delat kompromise zagotovo. Manevrskega prostora je dovolj.
Človek se lahko vpraša, kaj so - če sploh kaj - mislili infrastrukturni veleumi, ki so zgenerirali avtocestni križ, da niso zraven umestili še železnice. Bi bilo zagotovo ceneje, ko je bila vsa mašinerija na terenu, kot x let kasneje znova.
Levakarski fake forum.
Moderatorske manipulacije.
Serijsko.
Moderatorske manipulacije.
Serijsko.
starfotr ::
Avtocestni umi so si naredili posel za celo naslednje stoletje. Zato tudi osiromašeno projektiranje (manjša debelina asfalta, da se hitreje uniči itd.)
delavec44 ::
Možno, da se sploh niso dvignile, kar je ravno tako napaka. Strojevodje imajo tako vsi GSM-R terminal in so v stalnem kontaktu z dispečerji.
Kako se lahko v 2024 z vsemi temi terminali in gpsi ter sledljivostjo še vedno zgodi, da en vlak čelno na polno prileti v drugega? Bi si mislil, da sistem tega na isti progi ne bo dovoljeval oz. ne bo dopuščal človeške napake.
dronyx ::
paradajzos je izjavil:
Človek se lahko vpraša, kaj so - če sploh kaj - mislili infrastrukturni veleumi, ki so zgenerirali avtocestni križ, da niso zraven umestili še železnice. Bi bilo zagotovo ceneje, ko je bila vsa mašinerija na terenu, kot x let kasneje znova.
Jaz se sprašujem kaj so razmišljali, ko so projektirali avtoceste, da niso v izračunih upoštevali dejstva, da se število prebivalcev še vedno povečuje in da se ekonomsko standard zvišuje, tako da si čedalje več ljudi lahko privošči avto in leta naokrog. Sedaj pa presenečenje, od kje toliko prometa. Take infrastrukturne projekte se dela dolgoročno in v času izgradnje moraš imeti neke projekcije, kako se bo promet spreminjal z leti. Če za avtocestni križ take projekcije obstajajo, bi bilo jih zanimivo videti. Ali je ta projekt kar Zidar osebno napisal v imenu SCT?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()
feryz ::
Gledam nove AC zunaj.
Če jo delajo res na novo, ponavadi, pri dvopasovnicah, pustijo vsaj na desni plac še za en pas, velikokrat pa tudi vmes. Tako da lahko z lahkoto naredijo 4 pasovnico v eno smer.
Ampak to so, jasno, ravninci. Pri nas, hribcih, še odstavnega ne morejo vklesati zraven, kaj šele da bi bilo še širše.
Saj pri nas niti na ravnini ne najdejo prostora za odstavnega. Pač ne delamo več AC, samo še nekaj na pol. Toliko da ga folk lahko pritisne, policaji pa merijo.
Če jo delajo res na novo, ponavadi, pri dvopasovnicah, pustijo vsaj na desni plac še za en pas, velikokrat pa tudi vmes. Tako da lahko z lahkoto naredijo 4 pasovnico v eno smer.
Ampak to so, jasno, ravninci. Pri nas, hribcih, še odstavnega ne morejo vklesati zraven, kaj šele da bi bilo še širše.
Saj pri nas niti na ravnini ne najdejo prostora za odstavnega. Pač ne delamo več AC, samo še nekaj na pol. Toliko da ga folk lahko pritisne, policaji pa merijo.
Daniel ::
Možno, da se sploh niso dvignile, kar je ravno tako napaka. Strojevodje imajo tako vsi GSM-R terminal in so v stalnem kontaktu z dispečerji.
Kako se lahko v 2024 z vsemi temi terminali in gpsi ter sledljivostjo še vedno zgodi, da en vlak čelno na polno prileti v drugega? Bi si mislil, da sistem tega na isti progi ne bo dovoljeval oz. ne bo dopuščal človeške napake.
Verjetno človeški faktor. Sicer pa vse proge še niso vodene iz centra za vodenje prometa ampak so marsikje še vlakovni odpravniki in kretniki. Več detajlov o tem se da najti v programu omrežja:
https://infrastruktura.sz.si/wp-content...
GRT811 ::
DRSI mi je odgovoril glede železniške proge Ljubljana - Borovnica in hitrosti 50 km/h. Samo jaz te omejitve še vedno ne razumem. Saj pred 40 leti so bili tudi nivojski železniški prehodi in rampe (zapornice) je takrat celo vlakovni upravnik premikal ročno (nekaj je na postaji vrtil), samo kljub temu so vlaki vozili s hitrostjo precej nad 50 km/h. Ampak v redu. Proga je menda grajena za 160 km/h in upam da se bo dalo nekoč voziti tu hitreje z vlakom.
Med samo gradno se ponavadi uvede neka znizna hitrost npr 50 ali pa 30. Ko se nadgradnja konča se uvede hitrost, ki je bila pred nadgradnjo to je na relaciji Lj-Borvonica vecinoma 100km/h. Nova hitrost začne veljati šele po pridobitvi vseh dovoljen in izvedbi zahtevanih meritev. In to na železnicah lahko traja zelooo (in res zeloo) dosti časa.
Nivojski prehodi niso problem, ker so dovoljeni do hitrosti 160km/h. Odsek med Mariborom in Pragerskim ima Vmax 160 km/h in ima nivojske prehode.
Kar predvidevam da se pri tem projektu dogaja je to, da se čaka da bo proga 100% končana. Se pa nadgradna postaj sploh še ni začela tako, da bo do polne hitrosti pretekelo še kar nekaj Ljubljanice.
Barbarpapa2 ::
Pozdrav.
Vsak avtomatski zavarovan nivojski prehod (zapornice) je opremljen s signali, ki obveščajo strojevodjo o stanju zavarovanja na prehodu:
https://pisrs.si/api/datoteke/integraci...
Glej od strani 48 naprej...
Mislim, da ti signali obstajajo od uvedbe avtomatskih zapornic na naših progah...
Lp
Jože
To je splošni protokol ob nedelujočih zapornicah.
Kakor sem videl iz vlaka so vse zapornice delovale in bile spuščene. Očitno dobijo neko napako in potem dajo tako navodilo strojevodji.
Vsak avtomatski zavarovan nivojski prehod (zapornice) je opremljen s signali, ki obveščajo strojevodjo o stanju zavarovanja na prehodu:
https://pisrs.si/api/datoteke/integraci...
Glej od strani 48 naprej...
Mislim, da ti signali obstajajo od uvedbe avtomatskih zapornic na naših progah...
Lp
Jože
dronyx ::
Gledam nove AC zunaj.
Če jo delajo res na novo, ponavadi, pri dvopasovnicah, pustijo vsaj na desni plac še za en pas, velikokrat pa tudi vmes. Tako da lahko z lahkoto naredijo 4 pasovnico v eno smer.
Ampak to so, jasno, ravninci. Pri nas, hribcih, še odstavnega ne morejo vklesati zraven, kaj šele da bi bilo še širše.
Saj pri nas niti na ravnini ne najdejo prostora za odstavnega. Pač ne delamo več AC, samo še nekaj na pol. Toliko da ga folk lahko pritisne, policaji pa merijo.
Pri avtocestah se mi zdi da imajo precejšnji vpliv na promet tudi vinjete. Če bi plačevali cestnino tako kot recimo v Italiji potem dvomim, da bi se ljudje po avtocesti vsak dan vozili iz Maribora v Ljubljano ali za vikend skočili na kavo v Trst. Sedaj se to počne in to delamo praktično vsi. Če se mene vpraša bi vinjete prepovedal na nivoju EU. Plačaš lepo po prevoženih kilometrih. Če se ti ne splača vozit iz Maribora v službo v Ljubljano pa si najdi bližje ali pa vlak in vstaneš ob štirih zjutraj. Pa ne me razumet narobe, jaz sem tudi navdušen nad vinjetami, samo že ob tako preveč prometa in onesnaženja to ni modra rešitev. Vinjete pa bi uvedel recimo za električna vozila, da je neka stimulacija. Seveda ta opcija pride realno v poštev ko imaš brezhiben javni prevoz, da imajo ljudje alternativo avtu. Do tja smo mi še zelo daleč. Desetletja, če ne celo dlje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()
Robocop1 ::
Slovenske železnice imajo še ogromno možnosti za izboljšave. Osebno bi si v prihodnosti želel imeti naslednje povezave:
- Murska Sobota - Lendava: cca 30 km razdalje. Trenutno se v Lendavo z vlakom pripelješ lahko samo preko hrvaškega Čakovca.
- Velenje - Slovenj Gradec in naprej: Slovenj Gradec je trenutno edino večje mesto, ki nima železniške povezave (je pa nekdaj bila).
- Nova Gorica - Ajdovščina - Vrhnika - LJ: Trenutno je pot v Novo Gorico kot bi šel okoli riti v žep (dolga pot + prestopanje).
- Kočevje - Novo mesto: Po možnosti železniška povezava v bližini Kolpe, kar bi imelo pozitiven učinek za turizem.
- še kakšna povezava Maribora z Novim mestom - kot nekakšna alternativa za 3. razvojno os.
Če bi imeli te povezave, bi se lahko že malo primerjali z Avstrici, ki imajo železniško omrežje kar razvejano.
- Murska Sobota - Lendava: cca 30 km razdalje. Trenutno se v Lendavo z vlakom pripelješ lahko samo preko hrvaškega Čakovca.
- Velenje - Slovenj Gradec in naprej: Slovenj Gradec je trenutno edino večje mesto, ki nima železniške povezave (je pa nekdaj bila).
- Nova Gorica - Ajdovščina - Vrhnika - LJ: Trenutno je pot v Novo Gorico kot bi šel okoli riti v žep (dolga pot + prestopanje).
- Kočevje - Novo mesto: Po možnosti železniška povezava v bližini Kolpe, kar bi imelo pozitiven učinek za turizem.
- še kakšna povezava Maribora z Novim mestom - kot nekakšna alternativa za 3. razvojno os.
Če bi imeli te povezave, bi se lahko že malo primerjali z Avstrici, ki imajo železniško omrežje kar razvejano.
2dark ::
Slovenske železnice imajo še ogromno možnosti za izboljšave. Osebno bi si v prihodnosti želel imeti naslednje povezave:
- Murska Sobota - Lendava: cca 30 km razdalje. Trenutno se v Lendavo z vlakom pripelješ lahko samo preko hrvaškega Čakovca.
- Velenje - Slovenj Gradec in naprej: Slovenj Gradec je trenutno edino večje mesto, ki nima železniške povezave (je pa nekdaj bila).
- Nova Gorica - Ajdovščina - Vrhnika - LJ: Trenutno je pot v Novo Gorico kot bi šel okoli riti v žep (dolga pot + prestopanje).
- Kočevje - Novo mesto: Po možnosti železniška povezava v bližini Kolpe, kar bi imelo pozitiven učinek za turizem.
- še kakšna povezava Maribora z Novim mestom - kot nekakšna alternativa za 3. razvojno os.
Če bi imeli te povezave, bi se lahko že malo primerjali z Avstrici, ki imajo železniško omrežje kar razvejano.
Mi imamo zelo slabo železniško infrastukturo. Gleda se samo sredinska os, vse ostalo pa zaboli.. pa bi moralo biti tako kot si napisal.
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
delavec44 ::
Slovenske železnice imajo še ogromno možnosti za izboljšave. Osebno bi si v prihodnosti želel imeti naslednje povezave:
- Murska Sobota - Lendava: cca 30 km razdalje. Trenutno se v Lendavo z vlakom pripelješ lahko samo preko hrvaškega Čakovca.
- Velenje - Slovenj Gradec in naprej: Slovenj Gradec je trenutno edino večje mesto, ki nima železniške povezave (je pa nekdaj bila).
- Nova Gorica - Ajdovščina - Vrhnika - LJ: Trenutno je pot v Novo Gorico kot bi šel okoli riti v žep (dolga pot + prestopanje).
- Kočevje - Novo mesto: Po možnosti železniška povezava v bližini Kolpe, kar bi imelo pozitiven učinek za turizem.
- še kakšna povezava Maribora z Novim mestom - kot nekakšna alternativa za 3. razvojno os.
Če bi imeli te povezave, bi se lahko že malo primerjali z Avstrici, ki imajo železniško omrežje kar razvejano.
Mi imamo zelo slabo železniško infrastukturo. Gleda se samo sredinska os, vse ostalo pa zaboli.. pa bi moralo biti tako kot si napisal.
Še KP-LJ ne znajo porihtati, da bi prišel v 1 uri namesto treh (mokre sanje so 45 min, da bi res šel raje z vlakom kot z avtom). Pa bodo Novo Gorico :D
dronyx ::
V Ljubljani obstaja železničarski muzej. V tem muzeju je ena slika železniških prog, ki so včasih bile, pa jih je nekdo očitno ukinil. Ena taka proga je bila speljana očitno tudi do Vrhnike (sedaj je tam sprehajalna in kolesarska pot). Pa kot sem tu že napisal se mi zdi, da bi moral biti hiter in uporaben primestni železniški promet prioriteta.
2dark ::
Še KP-LJ ne znajo porihtati, da bi prišel v 1 uri namesto treh (mokre sanje so 45 min, da bi res šel raje z vlakom kot z avtom). Pa bodo Novo Gorico :D
Občutek je takšen, da v redu funkcionira samo Ljubljana - Maribor in popolnoma nič drugega : pa verjetno to ni oblutek, ampka dejansko je realno to edina trasa, ki je pogojno v redu.
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
Mato989 ::
Še KP-LJ ne znajo porihtati, da bi prišel v 1 uri namesto treh (mokre sanje so 45 min, da bi res šel raje z vlakom kot z avtom). Pa bodo Novo Gorico :D
Občutek je takšen, da v redu funkcionira samo Ljubljana - Maribor in popolnoma nič drugega : pa verjetno to ni oblutek, ampka dejansko je realno to edina trasa, ki je pogojno v redu.
LOLOLOL pa ti veš kak dolgo časa rabi vlak od LJ do MB... kot za časa Franca Jožefa...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Boomerang ::
Še KP-LJ ne znajo porihtati, da bi prišel v 1 uri namesto treh (mokre sanje so 45 min, da bi res šel raje z vlakom kot z avtom). Pa bodo Novo Gorico :D
Občutek je takšen, da v redu funkcionira samo Ljubljana - Maribor in popolnoma nič drugega : pa verjetno to ni oblutek, ampka dejansko je realno to edina trasa, ki je pogojno v redu.
LOLOLOL pa ti veš kak dolgo časa rabi vlak od LJ do MB... kot za časa Franca Jožefa...
Po mojih izkušnjah še najbolj funkcionira odsek Pragersko - Murska Sobota. Ko sem se nazadnje tam peljal, sem izmeril hitrost cca 140 km/h (omejitev je 160 km/h). Škoda je le, ker proga ni dvotirna.
Drugače pa se sedaj vse proge obnavljajo, prenavljajo, nadgrajujejo. Dokler bodo na tirih dela, velikih hitrosti ni za pričakovat. Res pa je, da to lahko traja tudi do leta 2030 ali še naprej.
zodiak ::
scipascapa je izjavil:
SŽ = MAFIJA, kjer kradejo denar.
Prijatelj oz. bivši sodelavec je delal tam in je povedal , da je vsak mesec dobil manjšo plačo. Nekaj ne štima tukaj.
DamijanD ::
Medtem Italijani: https://www.rtvslo.si/zabava-in-slog/tu...
Gorica - Neapelj 7h 51 min za 100€ (do Rima 6h)
Gorica - Neapelj 7h 51 min za 100€ (do Rima 6h)
Barbarpapa2 ::
Pozdrav
Gugln trdi, da je od Gorice do Neaplja okoli 570 km, kar da pri 7h 51min dolgi vožnji povprečno hitrost okoli 72,6 km/h... Absolutno gledano ni ravno hudo hitro, je pa lep pokazatelj, kako zelo vpliva potek trase na hitrost potovanja. Relativno gledano pa je velik premik na bolje, gugln je (na prvo žogo), našel podatek, da je prej to potovanje trajalo več kot 9 ur...
Je nehalo deževat, grem zdaj nekaj jabolk pobrat ...
Jože
Medtem Italijani: https://www.rtvslo.si/zabava-in-slog/tu...
Gorica - Neapelj 7h 51 min za 100€ (do Rima 6h)
Gugln trdi, da je od Gorice do Neaplja okoli 570 km, kar da pri 7h 51min dolgi vožnji povprečno hitrost okoli 72,6 km/h... Absolutno gledano ni ravno hudo hitro, je pa lep pokazatelj, kako zelo vpliva potek trase na hitrost potovanja. Relativno gledano pa je velik premik na bolje, gugln je (na prvo žogo), našel podatek, da je prej to potovanje trajalo več kot 9 ur...
Je nehalo deževat, grem zdaj nekaj jabolk pobrat ...
Jože
hotig ::
Zanimiva povezava. Men sicer pokaže okoli 850 km, tistih 570 je pa verjetno zračna linija, če se ne motim. To je potem v povprečju cca 113km/h. Tega pač v deželci še dolgo nebomo imeli .
feryz ::
Medtem pri nas.
Tamala je danes prišla z "vlakom" iz Kopra. Komedija zmešnjav.
V Kopru jih je, namesto vlaka, naložil bus in jih dostavil do Divače. Tam so se presedli na vlak in se peljali do Postojne. Tam so se, pazi ti to, presedli na isti bus, z istim šoferjem in se peljali do Rakeka.
Jebe lud zbunjenog, se temu reče. Zamude niti omenjal ne bom, ker verjetno ni potrebno.
Tamala je danes prišla z "vlakom" iz Kopra. Komedija zmešnjav.
V Kopru jih je, namesto vlaka, naložil bus in jih dostavil do Divače. Tam so se presedli na vlak in se peljali do Postojne. Tam so se, pazi ti to, presedli na isti bus, z istim šoferjem in se peljali do Rakeka.
Jebe lud zbunjenog, se temu reče. Zamude niti omenjal ne bom, ker verjetno ni potrebno.
blink ::
Medtem pri nas.
Tamala je danes prišla z "vlakom" iz Kopra. Komedija zmešnjav.
V Kopru jih je, namesto vlaka, naložil bus in jih dostavil do Divače. Tam so se presedli na vlak in se peljali do Postojne. Tam so se, pazi ti to, presedli na isti bus, z istim šoferjem in se peljali do Rakeka.
Jebe lud zbunjenog, se temu reče. Zamude niti omenjal ne bom, ker verjetno ni potrebno.
To je klasika. SZ-ju je potniski promet nebodigatreba, ker jim dela izgubo in ovira kapacitete tovornega prometa ki jim dela profit.
2dark ::
Medtem Italijani: https://www.rtvslo.si/zabava-in-slog/tu...
Gorica - Neapelj 7h 51 min za 100€ (do Rima 6h)
Gorica - Rim - 654 km ( 6 ur )
Gorica Neapelj - 851 km ( 7, 51 ur )
Celje- Koper - 184 km 4 ure oz. 4.20 minut
Peezda smo za časom.
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 2dark ()
mtosev ::
Tudi Maribor Ljubljana 2:40h je kr fajn.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
2dark ::
Potniški vlak pri nas stoji za vsakim vogalom. To je največja težava.
V Sloveniji je registrianih čez 1 milijon in 400.000 vozil.: popolnoma nepotrebno, da vlak stoji v skoraj vsaki vasi, ker je res. Samo v mestih.
Pogojno je vr edu Celje- Maribor nekje v povprečju 50 minut. To se mi zdi sprejemljivo, ker če moraš pridet z avtom v center Maribora ne boš nič pretirano hitrejši.
V Sloveniji je registrianih čez 1 milijon in 400.000 vozil.: popolnoma nepotrebno, da vlak stoji v skoraj vsaki vasi, ker je res. Samo v mestih.
Tudi Maribor Ljubljana 2:40h je kr fajn.
Pogojno je vr edu Celje- Maribor nekje v povprečju 50 minut. To se mi zdi sprejemljivo, ker če moraš pridet z avtom v center Maribora ne boš nič pretirano hitrejši.
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 2dark ()
beta1 ::
Potniški vlak pri nas stoji za vsakim vogalom. To je največja težava.
V Sloveniji je registrianih čez 1 milijon in 400.000 vozil.: popolnoma nepotrebno, da vlak stoji v skoraj vsaki vasi, ker je res. Samo v mestih.
Tudi Maribor Ljubljana 2:40h je kr fajn.
Pogojno je vr edu Celje- Maribor nekje v povprečju 50 minut. To se mi zdi sprejemljivo, ker če moraš pridet z avtom v center Maribora ne boš nič pretirano hitrejši.
Kateri vlak te pelje 50min CE-MB?
Ce se iz Poljcan-MB vozis 40min.
Huawei LTE CPE master.
2dark ::
Kateri vlak te pelje 50min CE-MB?
Ce se iz Poljcan-MB vozis 40min.
VSak.
Jaz se še nikol nisem vozil Ce- Marbor več kot 45- 55 minut.
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 2dark ()
Grizzly ::
Potniški vlak pri nas stoji za vsakim vogalom. To je največja težava.
V Sloveniji je registrianih čez 1 milijon in 400.000 vozil.: popolnoma nepotrebno, da vlak stoji v skoraj vsaki vasi, ker je res. Samo v mestih.
Tudi če bo vlak ustavljal samo v mestih, se bodo zanj odločili samo tisti, ki imajo do železniške postaje manj kot 5 minut hoje. Vprašanje, če bo tako dovolj potnikov, da se vožnja sploh splača. Kdor ima do vlaka več kot 10 minut, ti bo rekel, da potrebuje avto in ko enkrat sede v avto, zakaj bi sploh potreboval vlak? Zakaj se ne bi direktno pripeljal na cilj? Takšno je tipično razmišljanje in to je največji problem.
Ti dam eno lepo primerjavo:
Enkrat sem na vlaku zadremal in pozabil izstopiti. Izstopil sem šele na naslednji postaji (6 km stran). Vlak za nazaj bi prišel šele čez 1 uro in 15 minut (temu prištej še morebitno zamudo). Čeprav je sonce neusmiljeno žgalo, sem se odločil, da teh 6 km pešačim. Trajalo je 1 uro pa sem prišel domov - prej kot če bi čakal vlak za nazaj. Recimo, da sem imel daljši sprehod, kar za zdravje in ohranjanje kondicije ni slabo.
Še zgodba iz druge plati:
Kolega je pred kratkim potreboval prevoz v sosednje mesto, dobrih 35 km stran. Do železniške postaje je imel cca 3 km. Je potožil, da je to predaleč za peš - čeprav ne bi rabil pešačiti, ampak bi lahko počakal na mestni avtobus. Naprej pa bi se komot odpeljal z vlakom. V eni uri bi prišel na cilj. Ampak, ker je vedel, da se tudi sam odpravljam isti dan v to sosednje mesto, mestni avtobus in vlak zanj nista bila opcija. Moral sem ga z avtom prit iskat teh 3 km stran na drug konec mesta, potem je 2 uri počakal pri meni in šele potem sva šla. Raje je izgubil 3 ure, kot pa šel z javnim prevozom.
Folk je navajen na avto. In če bo treba narediti kakšen kilometer peš ali pa malo počakati, bo že problem.
Barbarpapa2 ::
delavec44 ::
Potniški vlak pri nas stoji za vsakim vogalom. To je največja težava.
V Sloveniji je registrianih čez 1 milijon in 400.000 vozil.: popolnoma nepotrebno, da vlak stoji v skoraj vsaki vasi, ker je res. Samo v mestih.
Tudi če bo vlak ustavljal samo v mestih, se bodo zanj odločili samo tisti, ki imajo do železniške postaje manj kot 5 minut hoje. Vprašanje, če bo tako dovolj potnikov, da se vožnja sploh splača. Kdor ima do vlaka več kot 10 minut, ti bo rekel, da potrebuje avto in ko enkrat sede v avto, zakaj bi sploh potreboval vlak? Zakaj se ne bi direktno pripeljal na cilj? Takšno je tipično razmišljanje in to je največji problem.
Ti dam eno lepo primerjavo:
Enkrat sem na vlaku zadremal in pozabil izstopiti. Izstopil sem šele na naslednji postaji (6 km stran). Vlak za nazaj bi prišel šele čez 1 uro in 15 minut (temu prištej še morebitno zamudo). Čeprav je sonce neusmiljeno žgalo, sem se odločil, da teh 6 km pešačim. Trajalo je 1 uro pa sem prišel domov - prej kot če bi čakal vlak za nazaj. Recimo, da sem imel daljši sprehod, kar za zdravje in ohranjanje kondicije ni slabo.
Še zgodba iz druge plati:
Kolega je pred kratkim potreboval prevoz v sosednje mesto, dobrih 35 km stran. Do železniške postaje je imel cca 3 km. Je potožil, da je to predaleč za peš - čeprav ne bi rabil pešačiti, ampak bi lahko počakal na mestni avtobus. Naprej pa bi se komot odpeljal z vlakom. V eni uri bi prišel na cilj. Ampak, ker je vedel, da se tudi sam odpravljam isti dan v to sosednje mesto, mestni avtobus in vlak zanj nista bila opcija. Moral sem ga z avtom prit iskat teh 3 km stran na drug konec mesta, potem je 2 uri počakal pri meni in šele potem sva šla. Raje je izgubil 3 ure, kot pa šel z javnim prevozom.
Folk je navajen na avto. In če bo treba narediti kakšen kilometer peš ali pa malo počakati, bo že problem.
Jaz pa kar nekaj ljudi poznam, ki gredo z avtom do lokalne železniške postaje, parkirajo zastonj in se z vlakom peljejo v Lj. Glavni razlog je po moje, da v službi nimajo parkirplaca. Pa še gužvi se izogneš.
Te nove letne karte s popustom so pa po moje tudi cenejše od bencina in obrabe avta.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: delavec44 ()
beta1 ::
Madona. Te pa imamo neke dobre nove TGVje. 30min!!!
Ko sem se vozil v SŠ je zmeraj bilo 45min z rdečim Simensom.
Ko sem se vozil v SŠ je zmeraj bilo 45min z rdečim Simensom.
Huawei LTE CPE master.
Barbarpapa2 ::
Dober dan...
Kar se vozim na relaciji Maribor - Poljčane - Maribor (20 let), je bil najdaljši voznoredni čas potovanja na tej relaciji za potniški vlak (LP) 37 minut. Je pa bilo veliko časa, ko se je proga obnavljala, takrat pa so bile počasne vožnje mimo gradbišč in pa daljši postanki, saj je bila proga na gradbiščih praktično enostirna, takrat pa je bil potovalni čas tudi 45 minut in več. Moj osebni rekord je več kot 3 ure, ampak takrat smo imeli izredni dogodek (nesrečo)...
Danes zjutraj, LP2981 (Mb 6:32 - Poljčane 7:04) 32 minut, kot je po voznem redu. Več kot 20 let star "ta rdeči" Siemens...
Pa lep dan še naprej...
Jože
Madona. Te pa imamo neke dobre nove TGVje. 30min!!!
Ko sem se vozil v SŠ je zmeraj bilo 45min z rdečim Simensom.
Kar se vozim na relaciji Maribor - Poljčane - Maribor (20 let), je bil najdaljši voznoredni čas potovanja na tej relaciji za potniški vlak (LP) 37 minut. Je pa bilo veliko časa, ko se je proga obnavljala, takrat pa so bile počasne vožnje mimo gradbišč in pa daljši postanki, saj je bila proga na gradbiščih praktično enostirna, takrat pa je bil potovalni čas tudi 45 minut in več. Moj osebni rekord je več kot 3 ure, ampak takrat smo imeli izredni dogodek (nesrečo)...
Danes zjutraj, LP2981 (Mb 6:32 - Poljčane 7:04) 32 minut, kot je po voznem redu. Več kot 20 let star "ta rdeči" Siemens...
Pa lep dan še naprej...
Jože
2dark ::
Madona. Te pa imamo neke dobre nove TGVje. 30min!!!
Ko sem se vozil v SŠ je zmeraj bilo 45min z rdečim Simensom.
Na teh novih belo modrih vlakih imaš WI-fi. Med vsakim sedežem pa el. vtičnico in usb za polnjenje.
Malo je šlo naprej.
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 2dark ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Posodobitev železniškega prometa (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 21420 (12978) | Lonsarg |
» | Modernizacija železniškega potniškega prometa (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 6605 (5005) | Conini |
» | Spletna prodaja vozovnic za vlak leto dni pozneje (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 25260 (19757) | 111111111111 |
» | Japonski brzovlak presegel 600 kilometrov na uro (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 21859 (18105) | Okapi |
» | SŽ - 5 ur na vlaku od MB do KP? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 36741 (30814) | DuleKrtola |