Forum » Na cesti » nakup rabljenega avtomobila
nakup rabljenega avtomobila
SkIDiver ::
Temperatura ni problem. Problem je moč ventilatorja, smer pihanja in način, ki je izbran (Auto, Eco, za Off pa itaq tkoj vidš, ko nič ne piha nikjer).
Če je v vse skupaj zapakiran tudi modul za upravljanje klime potem je pa sploh štala v tem primeru.
Skratka je neumna pogruntavščina. Ni nihče pomislil kaj bo, če radio odpove poslušnost.
Če je v vse skupaj zapakiran tudi modul za upravljanje klime potem je pa sploh štala v tem primeru.
Skratka je neumna pogruntavščina. Ni nihče pomislil kaj bo, če radio odpove poslušnost.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: SkIDiver ()
krneki0001 ::
Temperatura ni problem. Problem je moč ventilatorja, smer pihanja in način, ki je izbran (Auto, Eco, za Off pa itaq tkoj vidš, ko nič ne piha nikjer).
Če je v vse skupaj zapakiran tudi modul za upravljanje klime potem je pa sploh štala v tem primeru.
Skratka je neumna pogruntavščina. Ni nihče pomislil kaj bo, če radio odpove poslušnost.
O, so, so pomislili, samo jim je boljše, če moraš dat 500 namesto 50 evrov.
LordTado ::
a kdo ve kaj je lahk to narobe če zračenje dela sam na vroče oz piha?
lahk vklopiš klimo ali daš na hldno pa še staln vroče piha,bila kaj nardiš...
lahk vklopiš klimo ali daš na hldno pa še staln vroče piha,bila kaj nardiš...
dajoker ::
@LordTado - če si to testiral v hladnejših dneh in imaš avto bavarskega proizvajalca; vgrajena je varovalka, da ti v hladnejših dneh ne piha manj kot 16 stopinj, vsej tko je pr men. Ko je zunaj okol 0, ni boga da obrne klima :)
"Hacker" is a term of honour and respect. It is a term that describes
a skill, not an activity. K. Mitnick
a skill, not an activity. K. Mitnick
LordTado ::
Ne c3 ma ena kolegica in piha kar vroče,pa lahk nardiš na 30 al pa 16 pa isto piha...,včasih pa ne lol..
A kdo ve če majo 2007 letniki c3 elektronski gas?
A kdo ve če majo 2007 letniki c3 elektronski gas?
fosil ::
Verjetno je termostat pokvarjen.
Drugač je pa klima uporabna tud za gretje, ker ti vlago potegne iz avta in se ti zato pozim ne rosijo šipe.
Drugač je pa klima uporabna tud za gretje, ker ti vlago potegne iz avta in se ti zato pozim ne rosijo šipe.
Tako je!
SkIDiver ::
fosil. Vedno piha samo vroče. Če bi bil termostat okvarjen bi ostal zaprt, ker pri odprtem se hladilna tekočine ne more segret in torej ne bi pihalo toplo. Po tvojem predlogu bi njej motor že zakuhal
Termostat in gretje imata skupno samo takrat, ko namesto toplo piha mrzlo. Pa še to hitr preveriš, če je termostat kriv. Imaš potem še mešalni ventil, lopute ventilacije in izmenjevalnik toplote v kabini.
Klima pa ni za ogrevanje pozimi ampak samo za izsuševanja zraka. Klima ne bo grela.
Termostat in gretje imata skupno samo takrat, ko namesto toplo piha mrzlo. Pa še to hitr preveriš, če je termostat kriv. Imaš potem še mešalni ventil, lopute ventilacije in izmenjevalnik toplote v kabini.
Klima pa ni za ogrevanje pozimi ampak samo za izsuševanja zraka. Klima ne bo grela.
Step2en Wolf ::
Hišne klime znajo nekatere greti. Pa ne vse!
Avtomobilske običajno tega ne potrebujejo znati. Greje se z odvečno toploto ICE motorja.
OK, če kupiš električen avto, potem, ja zna klima tudi greti.
Avtomobilske običajno tega ne potrebujejo znati. Greje se z odvečno toploto ICE motorja.
OK, če kupiš električen avto, potem, ja zna klima tudi greti.
SkIDiver ::
Govorimo o avto klimi ne hišni Kompresor avto klime je gnan mehansko preko jermena s silo motorja. Edin kar se segreje se nizkotlačni del klima cevi segreje. Visokotlačni del cevi pa se vedno hladi. Segrevanje nizkotlačnega dela cevi pa je zanemarljivo oz ne bi zadostovalo za ogrevanje kabine.
Poleg tega pri temperaturi pod cca 5°C (odvisno od proizvajalca do proizvajalca)kompresor klime ne deluje več, da ne bi prišlo do poškodbe tlačnega dela kompresorje, če vklopiš klimo.
Poleg tega pri temperaturi pod cca 5°C (odvisno od proizvajalca do proizvajalca)kompresor klime ne deluje več, da ne bi prišlo do poškodbe tlačnega dela kompresorje, če vklopiš klimo.
fosil ::
Kakorkoli obračaš, dejstvo je, da če pozim vklopiš klimo se ti ne rosijo šipe tako, da očitno nekaj vendarle deluje.
Pa nisem mislil na termostat v motorju, avtomatske klime imajo svoj temperaturni senzor in ta je verjetno crknil.
Pa nisem mislil na termostat v motorju, avtomatske klime imajo svoj temperaturni senzor in ta je verjetno crknil.
Tako je!
SkIDiver ::
No pod magičnih 5°C kompresor klime ne deluej več. To se lahko tudi sam prepričaš, če primeš visokotlačno in nizkotlačno cev klime. Obe bosta imeli identično temperaturo.
Da pa je kak senzor za uravnavanje temperature odpovedal ali servo motor za regulacijo toplote pa je možno ja.
Jaz sem razumel, da misliš termostat motorja, ki skrbi za pretok vode preko hladnilnika motorja.
Da pa je kak senzor za uravnavanje temperature odpovedal ali servo motor za regulacijo toplote pa je možno ja.
Jaz sem razumel, da misliš termostat motorja, ki skrbi za pretok vode preko hladnilnika motorja.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: SkIDiver ()
Samson ::
Lord tado: ce je zunanja temperatura naprimer 10°c potem bi klima morala delat. lahko da ne dela ker ni dovolj nafilana in kompresorja ne zazene zaradi varnosti.
condom.com not found - load pregnant.bat - done :O)
Step2en Wolf ::
fosil - višje povedano, klima izsušuje zrak, zato pobira roso s šip. Zelo uporabno jeseni, pozimi in tudi pomladi.
fosil ::
Točno to jaz govorim, ampak nekateri tukaj pa razlagajo da klima pod 5C ne dela. Ampak očitno dela vsaj tisti del, ki suši zrak.
Tako je!
;-) ::
V šentjurju ali nekje blizu celja nekdo fila klime 20EUR je cena, kontakt se da najti na netu. Naredi pa dobro, smo vse tri avte peljali tja.
Drugače pozimi nikoli ne rabim klime ker normalen avto z original šipo nima kaj rositi. Če stekla niso original ali imajo folijo je zadeva drugačna, če pa je original pa je v večini primerov kriv lastnik avtomobila in nepravilno čiščenje (mastne slabo očiščene šipe). Če pa že imaš avto z hibo rošenja šip pa si kupiš bočni vetrobran in imaš 1cm odprto šipo, ne čutiš vetra, ni hrupa, dež ne pada noter, pa še klime nerabiš.
Drugače pozimi nikoli ne rabim klime ker normalen avto z original šipo nima kaj rositi. Če stekla niso original ali imajo folijo je zadeva drugačna, če pa je original pa je v večini primerov kriv lastnik avtomobila in nepravilno čiščenje (mastne slabo očiščene šipe). Če pa že imaš avto z hibo rošenja šip pa si kupiš bočni vetrobran in imaš 1cm odprto šipo, ne čutiš vetra, ni hrupa, dež ne pada noter, pa še klime nerabiš.
SkIDiver ::
Se že resno sprašujem, če jaz narobe vem. Meni se na avtu klima pod 5°C ne vklopi več oz lučka gori, da je klima prižgana ampak kompresor je tiho pa tudi oba cevovoda klime sta enake temperature.
Nad 5°C klima spet deluje. Ni prvi avto, ki se tako obnaša.
Nad 5°C klima spet deluje. Ni prvi avto, ki se tako obnaša.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: SkIDiver ()
Step2en Wolf ::
;-) - vsakič, ko stopiš v avto vlažen ali moker od dežja ali snega.. se avtomobilska stekla BODO rosila, pa če je pred 5s iz tovarne prišel.
SkIDiver - klima meni dela, tudi pri -15C, vsaj odroševalni del.
SkIDiver - klima meni dela, tudi pri -15C, vsaj odroševalni del.
;-) ::
Čudno, potem se okna rosijo vsem avtomobilom brez klime?
Ne, vsaj vetrobran in prednji dve se ne rosita 90% avtomobilom. Če imaš le pravilno nastavljeno ventilacijo, sčiščeno okno in pravilno uporabljaš ventilacijo.
Ne, vsaj vetrobran in prednji dve se ne rosita 90% avtomobilom. Če imaš le pravilno nastavljeno ventilacijo, sčiščeno okno in pravilno uporabljaš ventilacijo.
T0RN4D0 ::
Ma nemoj? Glavno da ma original šipo ne? :D
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
SkIDiver ::
Step2en Wolf odroševalnega dela ni. Potem dejansko kompresor klime dela.
Čeprav sedaj, ko razmišljam. Pri -1°C sem "kao" vklopil klimo in so se stekla lepo odrosila. Še pihal je mrzlo k amen. Bump. Se posujem s pepelom!
Bom še 1x preveril ob naslednjih nizkih temperaturah.
Čeprav sedaj, ko razmišljam. Pri -1°C sem "kao" vklopil klimo in so se stekla lepo odrosila. Še pihal je mrzlo k amen. Bump. Se posujem s pepelom!
Bom še 1x preveril ob naslednjih nizkih temperaturah.
Step2en Wolf ::
;-) - P.S. vsakič, ko smo v avtu počeli tisto, kar so tudi na Titaniku (Leonardo in Kate), so se in se bodo zarosile VSE šipe.
Enako, ko prideš s mučanja, sankanja... z dežja moker v avto. Pomaga le usmerjanje prezračevanja. Podprto s klimo, bo stvar urejena še hitreje.
Pri Renault Scenic II phase 2 mi je všeč, da vse to postoriš z enim gumbom. Prezračevanje gre na max, se usmeri v sprednje vetrobransko steklo, vklopi se klima in gretje zadnjega stekla. Resnično hitro sčisti pogled naprej in nazaj.
Enako, ko prideš s mučanja, sankanja... z dežja moker v avto. Pomaga le usmerjanje prezračevanja. Podprto s klimo, bo stvar urejena še hitreje.
Pri Renault Scenic II phase 2 mi je všeč, da vse to postoriš z enim gumbom. Prezračevanje gre na max, se usmeri v sprednje vetrobransko steklo, vklopi se klima in gretje zadnjega stekla. Resnično hitro sčisti pogled naprej in nazaj.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Step2en Wolf ()
;-) ::
Mej odprte prednji dve okni 1cm ko delaš tisto kar sta Leonardo in Kate in rose nebo.
Ne rečem, zarosi se že ampak 10 skund po tem ko vklopim ventilacijo, ki je usmerjena na vetrobran, stranske pa na prednji 2 šipi (imam 3 vratni avto) se rosa spuče oz. skoraj je nič če imaš okna odprta 1cm. Nikoli pa ne vklopim klime. Zadnje okno pa res rabi malo dlje, pa nevem zakaj ampak itak ga skoraj nerabim v takih sitaucijah, po par min pa je čisto.
Nikoli se mi pa okno ne zarosi ko grem od doma zjutraj, če pa grem smučat ali kaj podobnega pa je motor itak še vsaj malo topel in prej ko se spakiraš pustiš malce ventilacije in je problem rešen. Poznam primere ko se na avtu z klimo (Opel Astra) rosijo šipe, tako da moraš imeti skoz in vedno prižgano klimo. Ampak nekatere astre mk2 in mk2 imajo to hibo, vrjetno da je narobe kaj pri filtrom kabine.
Hočem povedat samo da klima ni pogoj za nezarošene šipe. Mogoče pohitri samo odrositev, par sekund.
Ne rečem, zarosi se že ampak 10 skund po tem ko vklopim ventilacijo, ki je usmerjena na vetrobran, stranske pa na prednji 2 šipi (imam 3 vratni avto) se rosa spuče oz. skoraj je nič če imaš okna odprta 1cm. Nikoli pa ne vklopim klime. Zadnje okno pa res rabi malo dlje, pa nevem zakaj ampak itak ga skoraj nerabim v takih sitaucijah, po par min pa je čisto.
Nikoli se mi pa okno ne zarosi ko grem od doma zjutraj, če pa grem smučat ali kaj podobnega pa je motor itak še vsaj malo topel in prej ko se spakiraš pustiš malce ventilacije in je problem rešen. Poznam primere ko se na avtu z klimo (Opel Astra) rosijo šipe, tako da moraš imeti skoz in vedno prižgano klimo. Ampak nekatere astre mk2 in mk2 imajo to hibo, vrjetno da je narobe kaj pri filtrom kabine.
Hočem povedat samo da klima ni pogoj za nezarošene šipe. Mogoče pohitri samo odrositev, par sekund.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ;-) ()
SkIDiver ::
;-) imaš prav. Samo klima ni pogoj za nezarosene šipe.
Najbolj pomembno je, da se filter za ventilacijo kabine redno menja, da se 1x letno opravi dezinfekcija kondenzatorja klime in toplotnega izmenjevalnika v konzoli ventilacije ter, da odvod kondenza iz ventilacije na zaštopan (če je OK se poleti pod avtom, ko stoji malce na mestu naredi luža).
Najbolj pomembno je, da se filter za ventilacijo kabine redno menja, da se 1x letno opravi dezinfekcija kondenzatorja klime in toplotnega izmenjevalnika v konzoli ventilacije ter, da odvod kondenza iz ventilacije na zaštopan (če je OK se poleti pod avtom, ko stoji malce na mestu naredi luža).
OmegaM ::
LordTado, sicer ne vem kako ima to narejeno Citroen, ampak recimo pri meni se bi lahko zgodilo, da je kriva loputa, da se prav ne odpira in zapira, kar pa je lahko vzrok v elektroniki najperj na konzoli ko reguliras kje/kako vroce bo pihalo.
No to vem, ker je en kolega imel podobne tezave.
Lp, M
No to vem, ker je en kolega imel podobne tezave.
Lp, M
Ni nam lahko, bo pa boljše!!!
osrdek ::
Imam eno vprašanje.
Kupujem rabljen avtomobil, in se šel na ogled enga rabljenega Hyundai i30. Ko sem ga vžgal je bil motor dokaj glasen. To tem tudi povedal prodajalcu, nakar mi je odvrnil da je avto stal 4 dni in je zato glasen, in so zato večji obrati ker je mrzel in da se pol to umiri. Pol sem ga peljal par kilometrov in se je res utišal.
In me zanima ali je to normalno, ali je to kakšna napaka?
Sam se sicer ne razumem pretirano v delovanje avtomobilov, saj tudi prvič kupujem avto.
Prosim za pomoč.
Hvala
Kupujem rabljen avtomobil, in se šel na ogled enga rabljenega Hyundai i30. Ko sem ga vžgal je bil motor dokaj glasen. To tem tudi povedal prodajalcu, nakar mi je odvrnil da je avto stal 4 dni in je zato glasen, in so zato večji obrati ker je mrzel in da se pol to umiri. Pol sem ga peljal par kilometrov in se je res utišal.
In me zanima ali je to normalno, ali je to kakšna napaka?
Sam se sicer ne razumem pretirano v delovanje avtomobilov, saj tudi prvič kupujem avto.
Prosim za pomoč.
Hvala
krneki0001 ::
Ventili so nastavljiva zadeva in ko avto vžgeš, se začenajo nastavljati, ko se nastavijo se avto utiša.
Obrati so vedno povišani ob mrzli mašini - zaug, ko se mašina malo ogreje padejo na normalno vrednost - tam od 750 do 1000.
Obrati so vedno povišani ob mrzli mašini - zaug, ko se mašina malo ogreje padejo na normalno vrednost - tam od 750 do 1000.
osrdek ::
Hvala za odgovor.
Zamima me še kako je s prepisom.
Recimo da s prodajalcem narediva prepis. A lahko pol jaz odpeljem avto, glede na to da nimam zavarovanja? Kako je s tem?
Zamima me še kako je s prepisom.
Recimo da s prodajalcem narediva prepis. A lahko pol jaz odpeljem avto, glede na to da nimam zavarovanja? Kako je s tem?
djordjevic ::
V vsakem primeru moraš urediti zavarovanje. Lahko narediš krajšo, nekajdnevno varianto, lahko pa skleneš kar celoletno. Tako sva naredila s kupcem, ko je odpeljal moj avto. Kjerkoli lahko urediš predpis, so običajno blizu zavarovalnice in tam urediš vse potrebno. Dvomim, da bi to danes kdo dovolil vožnjo na svoje zavarovanje. Če se kaj zgodi, potem on odgovarja.
Mislim, ne krivdno, temveč nasrka pri zavarovalnici.
Mislim, ne krivdno, temveč nasrka pri zavarovalnici.
No grave is deep enough to keep us in chains.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: djordjevic ()
osrdek ::
To vem da moram naredit zavarovanje.
Problem je v tem da bi jaz rad naredil zavarovanje pri svojem zavarovalnem agentu, v Ljubljani, avto pa kupujem v Kopru. In če kupim avto v Kopru ga morem spravit v Ljubljano da naredim zavarovanje.
Pa me zato zanima če lahko sploh avto odpeljem do Ljubljane, ker kolko vem zavarovanje avtomobila preneha ob prepisu.
Problem je v tem da bi jaz rad naredil zavarovanje pri svojem zavarovalnem agentu, v Ljubljani, avto pa kupujem v Kopru. In če kupim avto v Kopru ga morem spravit v Ljubljano da naredim zavarovanje.
Pa me zato zanima če lahko sploh avto odpeljem do Ljubljane, ker kolko vem zavarovanje avtomobila preneha ob prepisu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: osrdek ()
djordjevic ::
No, potem pa imaš opcijo nekajdnevnega zavarovanja, ki stane nekje okoli sto evrov, če se ne motim. Povprašaj agenta.
No grave is deep enough to keep us in chains.
Zheegec ::
Po novem zakonu bo obvezno avto odjaviti pri prodaji, v vsakem primeru je to priporočljivo. Naj ga on odjavi, ti pošlje vse dokumente in uredi prepis (komisijska prodaja najbolje), ti pa ga prijaviš in greš po avto ter ga odpelješ.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
šernk ::
zavarovanje lahko skleneš že preden kupiš avto, ne vem pa točno kaj vse rabiš (kopijo prometne in morda še kaj)
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
osrdek ::
Se pravi, če sem prav razumel:
- s prodajalcem narediva komisijsko pogodbo pri posredniku
- prodajalec overi pogodbo
- narediva prepis
- grem na zavarovalnico, uredim zavarovanje
- grem do prodajalca, vzamem avto in se odpeljem
- s prodajalcem narediva komisijsko pogodbo pri posredniku
- prodajalec overi pogodbo
- narediva prepis
- grem na zavarovalnico, uredim zavarovanje
- grem do prodajalca, vzamem avto in se odpeljem
šernk ::
najbolje da pokličeš tvojega agenta in ti bo vse povedal kaj mu moraš prinesti da ti lahko naredi zavarovanje, vsekakor pa lahko to zrihtaš v naprej da ne boš imel nekih nepotrebnih stroškov
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
norcuron ::
Zavarovanje ti v miru narediš z agentom prej, mislim, da rabiš pač tiste osnovne generalije avta. Naj ti prodajalec skopira prometno pa je.
Great are mysteries of the mind ... or not?
osrdek ::
Sem malce pozabil na temo.
Vglavnem, da napišem kako sem zrihtal, mogoče bo komu v pomoč:
- s prodajalcem sva šla k posredniku kjer sva naredila pogodbo
- sva šla na amzs kjer sva naredila prepis, on je vrnil prometno, jaz sem dal zavarovalno polico in pogodbo, nato so mi izstavili novo prometno. (plačal 15EUR)
- se odpeljal z novim avtom
Stvar je bila opravljena v dobre pol ure.
Zavarovanje sem pa zrihtal 2 dni prej. Prodajalec je mojemu agentu poslal kopijo promenega dovoljenja po faxu.
Stvar sploh ni tako komplicirana kot je na začetku zgledalo.
Hvala vsem za pomoč.
Vglavnem, da napišem kako sem zrihtal, mogoče bo komu v pomoč:
- s prodajalcem sva šla k posredniku kjer sva naredila pogodbo
- sva šla na amzs kjer sva naredila prepis, on je vrnil prometno, jaz sem dal zavarovalno polico in pogodbo, nato so mi izstavili novo prometno. (plačal 15EUR)
- se odpeljal z novim avtom
Stvar je bila opravljena v dobre pol ure.
Zavarovanje sem pa zrihtal 2 dni prej. Prodajalec je mojemu agentu poslal kopijo promenega dovoljenja po faxu.
Stvar sploh ni tako komplicirana kot je na začetku zgledalo.
Hvala vsem za pomoč.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: osrdek ()
nofrus ::
Živ,
to bi bilo potrebno dati na začetek teme (delo za admina ). Čist informativno za vse, ki kupujejo/kupujete rabljen avto:
SPISEK KONTROLNIH TOČK PRI NAKUPU RABLJENEGA AVTOMOBILA
(v1.23, 6.marec 2001)
Priporočam, da imate s seboj tole opremo
1. Obleka, s katero se lahko tudi vležete pod avto ali podloga
2. Rokavice, da si ne boste rok umazali
3. Žepna svetilka (delujoča)
4. Magnetek
5. Merilec tlaka v gumah
Prodajalec
1. V kolikor kličete na oglas in prodajalec vpraša za kateri avto pa gre, je po vsej verjetnosti preprodajalec.
2. V kolikor se prometno dovoljenje ne glasi nanj, je verjetno tudi.
3. Če na vas pritiska s kratkim rokom za odločitev, raje premislite še enkrat. Bolje en zamujen dober avto kot kupljen slab!
4. Če stalno govori in odvrača pozornost ali spreminja temo pogovora, bodite pozorni saj je možno, da kaj prikriva.
5. Če vam zatrjuje, da je v zadnjem času vse živo popravil, da bi ga bolje prodal, mu le ne verjemite kar tako. Verjetno avto prodaja zato, ker ga mora stalno popravljati je to (pre-)drago.
6. Če ima avto samo malo časa obstoji verjetnost, da je z njim nezadovoljen. Poskusite ugotoviti vzrok.
7. Če je avto mlad in je prodajalec že tretji, četrti, ? lastnik, je nekaj čudnega s tem avtom. Bodite pozorni.
8. Bodite še posebej previdni, če za avto ni vseh pravih papirjev ? prometna, zavarovalna polica, servisna knjižica ali še taka malenkost kot kodna številka za avto radio ? le kako ga je sam poslušal?
9. Če na resna vprašanja odgovarja s frazami, ima lahko kaj za bregom. Primeri: Motor zato slabo vžge, ker je mrzlo ali par dni ni bil vožen; slabo se pretikajo prestave pri vseh avtih tega tipa...
10. Če je bil avto zaleten, vztrajajte na tem, da vam pokaže račun popravila (bog si ga vedi, kateri pocar je drugače to nestrokovno popravil ali pa je bil lahko obseg škode večji, kot trdi)
11. Če o kilometraži govori stalno samo o tem, da je po števcu toliko, o drugih indikatorjih pa noče slišat (beri spodaj), potem je v resnici lahko še x-krat več.
12. Če nima/noče dati originalne servisne knjižice oziroma je le-te prazna, lahko kaj prikriva ali pa je nekdo ?fušal/pocal? pri avtu.
13. Če v pogodbo ni pripravljen zapisati, da je bil avto nezaleten ali, da bo to pa to pred prepisom še popravil, pozabite na to.
14. Če se pa ni pripravljen peljati z vami na tehničnega (slabše) ali pa na pooblaščeni servis (boljše), potlej pa tako ali tako pozabite na ta avto.
Pregled karoserije
1. Je avto umazan? Potem boste težko odkrili manjše nepravilnosti, ki lahko marsikaj pokažejo.
2. Kontrola rje: poglejte pragove, vzdolžne nosilce, kote notranjih blatnikov, vogale na zunanji strani blatnikov, poglejte tudi v skrite kote - ne pozabite baterijske svetilke, spodnji robovi vrat in prtljažnika.
3. Ste preverili zaščito podvozja? Posamezna napihnjena mesta nakazujejo rjo.
4. Je zaščita podvozja čisto nova? So deli nanosa drugačne barve? Še posebej na pragovih in robovih blarnikov? Sumljivo?
5. Ste našli debeli nanose kita? Preverite še z magnetkom.
6. Preverite celoten izpuh, če rjavi ali če ima strgane/zlomljene nosilce.
7. Je bil avto zaleten? Bodite pozorni na različne barvne nianse, ostanke laka na vratnih in okenskih tesnilih, na slabo prilegajoča se vrata in pokrove, na zvarjena mesta na podvozju, nosilcih karoserije in blatnikih. Lahko tudi samo kaže na to, da je bil kje kakšen rjast flek ?prešprican?.
8. Če so špranje v vratih in pokrovih zelo očitno različnih širin, je bil avto verjetno poškodovan.
9. Preverite vsa gumijasta tesnila (okna, prtljažnik, vrata in strešno okno). Če ne tesnijo, bo rjavelo (če že ne).
10. Sumljivo je tudi, da avto nima nobenih pikic na maski oziroma na sprednjem pokrovu, ima pa dovolj prevoženih kilometrov.
11. Če so žarometi (reflektorji) mat, zarjaveni ali pa so svetila od znotraj zarošena je verjetno, da ne tesnijo. To je običajno precej drago, ko ti na naslednjem tehničnem to zavrnejo...
12. Dvignite preproge v kabini in prtljažniku. Če je pod njimi vlažno ali plesnivo boste verjetno v vogalih našli tudi rjo.
13. Ali je profil na gumah v redu (vsaj štiri milimetre globok)? Bodite na kvaliteto gume še posebej takrat pozorni, če je bila stranice gume ?poplajhana? s črno barvo.
14. Če ima avto manj kot 50.000 km in nove gume, preverite, zakaj ? pozimi mora voziti na zimskih, polet na letnih? Če je menjal zaradi ?dirkaške? vožnje prav, če je pa vozil več, kot vam ?govori? števec tudi prav, vendar ne za vas!
15. Ali so velikosti gum, tip in proizvajalec na vseh gumah isti? Tudi na rezervni gumi?
16. Ali ima rezervna guma dovolj tlaka? Če je prazna, je lahko preluknjana.
17. Ali ustrezajo velikosti gum tistim v navodilih? Če so prevelike oziroma preširoke, preverite končnike ? tehnični?
18. A so poleti oz. zgodaj jeseni monitirane zimske gume? Zakaj? A so letne totalno fuč ali celo posnete?
19. Preverite kako je z garancijo proti prerjavenju! Garancijo lahko verjetno uveljavljate samo takrat, če je bil avto redno kontroliran pri pooblaščenem servisu (izpolnjena servisna knjižica!!).
20. Se hočete res prepričati, a je bil popravljan, klepan oz. barvan? Za nekaj jurjev si kupite GlassMeter (ali pa kje sposodite) in z njim premerite vse površine avta ? tam, kjer je meritev najmanjša je verjetno originalna barva. Če pa meritev precej naraste, si pa lahko mislite svoje.
Pregled podvozja in koles
1. Ali so gume enostransko zvožene? Ali so poškodovane obese, ali je zamaknjena karoserija po nesreči ? napraviti bo potrebno optiko koloteka, lahko je tudi kaj hujšega.
2. V enakomernih razmakih zvožen profil na gumah ? verjetno so okvarjeni blažilniki.
3. Preverite blažilnike ? poglejte, če so sledi olja oziroma vlage. To ni dobro, saj pušča.
4. Preverite, če imajo kolesa ?luft?: z rokami krepko zatresite kolesa. Če imajo ?luft? potem so verjetno ležaji obrabljeni.
5. Preverite, koliko mrtvega hoda ima volan: pri naravnost stoječih prednjih kolesih se sme volan zaverteti za največ dva prsta, ne da bi se kolesa premaknila. Če je več, so lahko končniki obrabljeni ali pa volanski prenos (zobata letev?). Najbolje je, da zavrtite volan, ko je motor ugasnjen. Če kaj poka ali škrta bo tudi treba kaj še popraviti na tem avtu.
Test zavor
1. Preverite, da zavorni koluti nimajo žlebov (odmontirajte kolesa, če je potrebno).
2. Preverite zavorne diske, da ugotovite, koliko so zrabljeni ? normalna obraba nekako pomeni 0.6-0.7 mm na 100.000 km. Običajno je na znanji strani diska rob, kjer zavorna obloga ne pritiska, na katerem se da izmeriti obrabo. Lahko pa, da so diski novi, vprašajte zakaj!
3. Ali so zavorne obloge vsaj pet milimetrov debele?
4. Zavorni pedal se tudi pri daljšem pritisku ne sme podati do dna (?do pleha?). Če se, ima zavorni sistem ?luft?, ali pa pušča ? zavorni cilinder ne tesni.
5. Preverite, če je dovolj zavorne tekočine v posodi!
Pregled motorja
1. Preglejte motorni prostor ? predvsem na spodnji strani mora biti suh in relativno čist
2. Če je motorni prostor zaoljen oziroma popolnoma ?zasvinjan? ali pa, če je sterilno čist: nekaj je verjetno narobe ? minus točke
3. Preverite cevi in hladilnik, če tesnijo. Sledi vodnega kamna kažejo mesta, kjer ne tesni.
4. Preverite hladilno tekočino, ne sme biti umazana od motornega olja oziroma rje. Če je je premalo, tudi ni dobro.
5. Preverite nivo olja. Lesketajoči delci na kontrolni palici kažejo na obrabljene ležaje ojnice.
6. Poglej še na obesek od servisa pri zadnji menjavi olja. Če datum in kilometri nekako ne gredo skupaj s števcem, je nekaj čudnega, a ne?
7. Vžgite motor. Ali takoj vžge in teče enakomerno? Pri vžigu preverite merilec temperature ? če kaže normalno delovno temperaturo, so ga že prej ogreli.
8. Ali trdo klenka? Lahko je okvara motorja.
9. Ali se pri delujočem motorju hladilna tekočina peni (kot gazirana voda) ? verjetno je okvarjeno tesnilo glave motorja.
10. Odprite pokrov za dolivanje olja ? če vidite, da se kadi, potem lahko, da batni obročki ne tesnijo ? pazi, generalka motorja je lahko nujna
11. Preveri, če tesni izpuh? S krpo ali s podplatom zatesni izpuh. Če tesni, bo motor po nekaj sekundah ugasnil.
12. Preverite akumulator: prižgite hkrati vse porabnike elektrike v avtu, akumulator to mora brez težav zdržati.
13. Ohišje baterije ne sme kazati nobenih razpok ali poškodb, kontakta morata biti dobro namaščena.
Test pogonskega sklopa (menjalnik, sklopka, diferencial, pogoske osi)
1. Test sklopke 1: Na mestu in pri delujočem motorju pretikajte v različne prestave. To mora iti lahko in brez škrtanja. Če ne, potem sklopka ne spusti povsem.
2. Test sklopke 2: Zategni ročno zavoro, pretaknite v drugo prestavo in poskusite z zategnjeno zavoro speljati. Če motor ne crkne, potem sklopka drsi.
3. Test sklopke 3: Pretaknite v prvo prestavo, počasi spuščajte pedal sklopke, ne da bi pritiskali na plin. Po približno dveh tretjinah hoda sklopke se mora avto počasi začeti premikati.
4. Pedal sklopke sme imeti največ tri centimetre mrtvega hoda.
5. Preverite mrtvi hod pogonskih osi: poskusite jih z roko zavrteti sem in tja. Mrtvi hod naj bi bil minimalen, še bolje pa je, če ga ni.
6. Preverite manšete na pogonskih gredeh (no, ne samo tukaj, povsod), če tesnijo. Če ne, lahko prodreta umazanija in vlaga.
Pregled notranjosti vozila
1. Preverite, da delujejo prav vse kontrolne lučke in stikala.
2. Ali je v avtu priložena knjižica z navodili za uporabo? Kaj pa navodila od radia?
3. Ali lahko sedeže prestavite v vse možne položaje?
4. Ali so varnostni pasovi in njihove pritrditve v redu? Če so pasovi umazani ali celo ob robovih nacefrani (obrabljeni), ali pa se ne navijajo več nazaj, potem bi jih bilo dobro zamenjati. To kaže pa tudi na to, da ima avto verjetno že precej kilometrov za seboj.
5. Odstranite prevleke sedežev in preverite originalne prevleke. Če so že močno obrabljene, ali so sedeži močno vdrti ali pa se še sedeži majejo na vodilih, lahko iz tega sklepate na močno rabo vozila (veliko kilometrov).
6. Preverite gumijaste obloge pedalov. Močna obraba pedalov kaže na veliko kilometrino oziroma na pogosto rabo na kratkih progah. Bodite pozorni tudi pri čisto novih gumicah. Tu verjetno poskušajo prikazati kot, da je avto zelo malo rabljen.
7. Pri kabrioletih nujno preverite platneno streho. Večkrat jo odprite in zaprite.
8. Preverite pri njih tudi, če vse tesni oziroma, če so kakšne poškodbe na ogrodju strehe.
9. Če je avto od kadilca, vi pa ne kadite, dobro razmislite. Kar nekaj časa bo trajalo, da se bo (mogoče!!!) cigaretni smrad razkadil.
10. Če radio ni originalen preverite, kako je priklopljen? Slabi spoji na radiu so že pozročili kakšen požar na avtu.
11. Preveri, če je v avtu najnujnejše orodje (dvigalka, ključ)! Kaj pa rezervne luči, trikotnik in prva pomoč?
Elektronika, sklopi, napeljava, delovanje:
Posebno poglavje. Tu je daleč največ problemov.Se dobi nasvet po posebni želji.
Papirji
1. Preverite številke motorja in šasije, če se ujemajo s tistimi na papirjih. Nekateri modeli imajo številko šasije tudi drugje. VW Golf, recimo, ima številko pod podlogo na tleh ob sovoznikovih vratih. Vse številke se morajo ujemati.
2. Preverite, če je prodajalec tudi lastnik vozila. Če ni, mora imeti pismeno pooblastilo za prodajo tujega vozila (žal ne vem, če mora biti le-to overjeno pri notarju)
3. Poglejte, da so na papirjih iste številke kot na pogodbi.
4. Od prodajalca morate dobiti vsaj dva oziroma raje tri originalne (!!!!) ključe. Po nakupu preverite zunanja ogledala in blatnike, če v njih ni skrit kakšen ?rezervni? ključ, da jim čez N-mesecev ne bo treba stekla razbijati! Novejši avtomobili imajo še kakšen plastičen ključ, ali pa mikro ključ, ki naj bi pasal v denarnico (ključ, ki nima plastičnega prijemalnega dela).
5. Preverite dokumente precej natančno, če so vse številke jasno zapisane, če so žigi nerazpacani, da ni bilo kaj radirano ali popravljano na papirjih?
Testna vožnja
6. Osnovno pravilo: vozite vi sami! Relacija mora biti dovolj dolga, da prevozite tudi kakšno slabšo cestišče. Pazite na to, da se ne vozite z neregistriranim avtom.
7. Med vožnjo izklopite radio in ventilacijo, tako vam ne bodo ušli neprijetni glasovi, šklopotanja in škripanja.
8. Ali je hladen (!) motor takoj vžgal?
9. Potem, ko je motor ogret, ne sme ugasniti v prostem teku in mora spontano poskočiti, ko pritisnete na plin, drugače je nekaj narobe z vbrizgom, vplinjačem ali vžigom.
10. Močno pospešite, pri tem ne sme kovinsko šklopotati (kaže na okvaro batov oziroma odmične gredi).
11. Med vožnjo na hitro odvzemite plin. Če poka iz izpuha, potem prihaja neizgoren bencin v izpuh (ventili ne tesnijo ali pa je defekten vžig).
12. Poglejte v vzvratno ogledalo. Če se kadi za avtom, ko odvzamete plin, potem so lahko vodila ventilov ali batni obročki obrabljeni. Posledica: velika poraba olja, pri avtih s katalizatorjem boste verjetno morali kmalu zamenjati katalizator.
13. Ali pretikate prestave lahko in brez zatikanja? Najpogosteje opazite škrtanje med pretikanjem navzdol v drugo prestavo.
14. Med vožnjo odvzemite plin pri vtaknjeni katerikoli prestavi. Če menjalnik tuli, ko zavira avto, so verjetno zobniki obrabljeni
15. Če škrta pri hitrem pretikanju, so sinhronski zobniki obrabljeni/poškodovani
16. Poslušajte diferencijal: če tuli, so zobniki/planeti verjetno obrabljeni
17. Preizkus kardanske gredi: v nižji prestavi na hitro odvzemite plin in takoj spet pospešite. Če poka ali škrta imajo križni zglobi preveč ?lufta?.
18. Test podvozja: vozite po luknjasti cesti. Če podvozje zelo šklopota je lahko nekaj narobe z vodili/premami ali pa blažilniki niso dobro pritrjeni (popuščeni vijaki).
19. Če avto plava, so blažilniki obrabljeni.
20. Če volan na ravni cesti vibrira oziroma, če celo trza, so lahko platišča poškodovana ali pa kolesa niso scentrirana.
21. Test zavor: na ravni prazni cesti pri hitrosti 30-40 km na uro spustite volan in močno zavrite. Avto mora zavirati naravnost! Vendar bodite pozorni, ob okvarjenih zavorah lahko hitro pristanete v jarku ali pa obcestni svetilki ? krivi ste pa vi, ne avto!.
22. Pri tem testu zavor ne smete slišati nobenih kovinskih zvokov, drugače sledijo draga popravila.
23. Test ročne zavore: pri zelo majhni hitrosti zategnite zavoro, zadnja kolesa morajo takoj blokirati. Vendar pozor, nekaterim ?francozom? deluje ročna zavora na sprednja kolesa.
24. Preverite ventilacijo in gretje. Poslušajte, če kaj ropota. Ali mogoče gretje smrdi?
25. Če imate čas in voljo se odpeljite v pralnico, da vidite, če strešno okno in ostala okna, pa tudi tesnila vrat in pokrovov tesnijo
Tole sem nasel na MS forumu in se mi zdi uporabno. Lahko pa še kaj dodate ali pa pokritizirate vsak nasvet pride prav .
lp
N.
to bi bilo potrebno dati na začetek teme (delo za admina ). Čist informativno za vse, ki kupujejo/kupujete rabljen avto:
SPISEK KONTROLNIH TOČK PRI NAKUPU RABLJENEGA AVTOMOBILA
(v1.23, 6.marec 2001)
Priporočam, da imate s seboj tole opremo
1. Obleka, s katero se lahko tudi vležete pod avto ali podloga
2. Rokavice, da si ne boste rok umazali
3. Žepna svetilka (delujoča)
4. Magnetek
5. Merilec tlaka v gumah
Prodajalec
1. V kolikor kličete na oglas in prodajalec vpraša za kateri avto pa gre, je po vsej verjetnosti preprodajalec.
2. V kolikor se prometno dovoljenje ne glasi nanj, je verjetno tudi.
3. Če na vas pritiska s kratkim rokom za odločitev, raje premislite še enkrat. Bolje en zamujen dober avto kot kupljen slab!
4. Če stalno govori in odvrača pozornost ali spreminja temo pogovora, bodite pozorni saj je možno, da kaj prikriva.
5. Če vam zatrjuje, da je v zadnjem času vse živo popravil, da bi ga bolje prodal, mu le ne verjemite kar tako. Verjetno avto prodaja zato, ker ga mora stalno popravljati je to (pre-)drago.
6. Če ima avto samo malo časa obstoji verjetnost, da je z njim nezadovoljen. Poskusite ugotoviti vzrok.
7. Če je avto mlad in je prodajalec že tretji, četrti, ? lastnik, je nekaj čudnega s tem avtom. Bodite pozorni.
8. Bodite še posebej previdni, če za avto ni vseh pravih papirjev ? prometna, zavarovalna polica, servisna knjižica ali še taka malenkost kot kodna številka za avto radio ? le kako ga je sam poslušal?
9. Če na resna vprašanja odgovarja s frazami, ima lahko kaj za bregom. Primeri: Motor zato slabo vžge, ker je mrzlo ali par dni ni bil vožen; slabo se pretikajo prestave pri vseh avtih tega tipa...
10. Če je bil avto zaleten, vztrajajte na tem, da vam pokaže račun popravila (bog si ga vedi, kateri pocar je drugače to nestrokovno popravil ali pa je bil lahko obseg škode večji, kot trdi)
11. Če o kilometraži govori stalno samo o tem, da je po števcu toliko, o drugih indikatorjih pa noče slišat (beri spodaj), potem je v resnici lahko še x-krat več.
12. Če nima/noče dati originalne servisne knjižice oziroma je le-te prazna, lahko kaj prikriva ali pa je nekdo ?fušal/pocal? pri avtu.
13. Če v pogodbo ni pripravljen zapisati, da je bil avto nezaleten ali, da bo to pa to pred prepisom še popravil, pozabite na to.
14. Če se pa ni pripravljen peljati z vami na tehničnega (slabše) ali pa na pooblaščeni servis (boljše), potlej pa tako ali tako pozabite na ta avto.
Pregled karoserije
1. Je avto umazan? Potem boste težko odkrili manjše nepravilnosti, ki lahko marsikaj pokažejo.
2. Kontrola rje: poglejte pragove, vzdolžne nosilce, kote notranjih blatnikov, vogale na zunanji strani blatnikov, poglejte tudi v skrite kote - ne pozabite baterijske svetilke, spodnji robovi vrat in prtljažnika.
3. Ste preverili zaščito podvozja? Posamezna napihnjena mesta nakazujejo rjo.
4. Je zaščita podvozja čisto nova? So deli nanosa drugačne barve? Še posebej na pragovih in robovih blarnikov? Sumljivo?
5. Ste našli debeli nanose kita? Preverite še z magnetkom.
6. Preverite celoten izpuh, če rjavi ali če ima strgane/zlomljene nosilce.
7. Je bil avto zaleten? Bodite pozorni na različne barvne nianse, ostanke laka na vratnih in okenskih tesnilih, na slabo prilegajoča se vrata in pokrove, na zvarjena mesta na podvozju, nosilcih karoserije in blatnikih. Lahko tudi samo kaže na to, da je bil kje kakšen rjast flek ?prešprican?.
8. Če so špranje v vratih in pokrovih zelo očitno različnih širin, je bil avto verjetno poškodovan.
9. Preverite vsa gumijasta tesnila (okna, prtljažnik, vrata in strešno okno). Če ne tesnijo, bo rjavelo (če že ne).
10. Sumljivo je tudi, da avto nima nobenih pikic na maski oziroma na sprednjem pokrovu, ima pa dovolj prevoženih kilometrov.
11. Če so žarometi (reflektorji) mat, zarjaveni ali pa so svetila od znotraj zarošena je verjetno, da ne tesnijo. To je običajno precej drago, ko ti na naslednjem tehničnem to zavrnejo...
12. Dvignite preproge v kabini in prtljažniku. Če je pod njimi vlažno ali plesnivo boste verjetno v vogalih našli tudi rjo.
13. Ali je profil na gumah v redu (vsaj štiri milimetre globok)? Bodite na kvaliteto gume še posebej takrat pozorni, če je bila stranice gume ?poplajhana? s črno barvo.
14. Če ima avto manj kot 50.000 km in nove gume, preverite, zakaj ? pozimi mora voziti na zimskih, polet na letnih? Če je menjal zaradi ?dirkaške? vožnje prav, če je pa vozil več, kot vam ?govori? števec tudi prav, vendar ne za vas!
15. Ali so velikosti gum, tip in proizvajalec na vseh gumah isti? Tudi na rezervni gumi?
16. Ali ima rezervna guma dovolj tlaka? Če je prazna, je lahko preluknjana.
17. Ali ustrezajo velikosti gum tistim v navodilih? Če so prevelike oziroma preširoke, preverite končnike ? tehnični?
18. A so poleti oz. zgodaj jeseni monitirane zimske gume? Zakaj? A so letne totalno fuč ali celo posnete?
19. Preverite kako je z garancijo proti prerjavenju! Garancijo lahko verjetno uveljavljate samo takrat, če je bil avto redno kontroliran pri pooblaščenem servisu (izpolnjena servisna knjižica!!).
20. Se hočete res prepričati, a je bil popravljan, klepan oz. barvan? Za nekaj jurjev si kupite GlassMeter (ali pa kje sposodite) in z njim premerite vse površine avta ? tam, kjer je meritev najmanjša je verjetno originalna barva. Če pa meritev precej naraste, si pa lahko mislite svoje.
Pregled podvozja in koles
1. Ali so gume enostransko zvožene? Ali so poškodovane obese, ali je zamaknjena karoserija po nesreči ? napraviti bo potrebno optiko koloteka, lahko je tudi kaj hujšega.
2. V enakomernih razmakih zvožen profil na gumah ? verjetno so okvarjeni blažilniki.
3. Preverite blažilnike ? poglejte, če so sledi olja oziroma vlage. To ni dobro, saj pušča.
4. Preverite, če imajo kolesa ?luft?: z rokami krepko zatresite kolesa. Če imajo ?luft? potem so verjetno ležaji obrabljeni.
5. Preverite, koliko mrtvega hoda ima volan: pri naravnost stoječih prednjih kolesih se sme volan zaverteti za največ dva prsta, ne da bi se kolesa premaknila. Če je več, so lahko končniki obrabljeni ali pa volanski prenos (zobata letev?). Najbolje je, da zavrtite volan, ko je motor ugasnjen. Če kaj poka ali škrta bo tudi treba kaj še popraviti na tem avtu.
Test zavor
1. Preverite, da zavorni koluti nimajo žlebov (odmontirajte kolesa, če je potrebno).
2. Preverite zavorne diske, da ugotovite, koliko so zrabljeni ? normalna obraba nekako pomeni 0.6-0.7 mm na 100.000 km. Običajno je na znanji strani diska rob, kjer zavorna obloga ne pritiska, na katerem se da izmeriti obrabo. Lahko pa, da so diski novi, vprašajte zakaj!
3. Ali so zavorne obloge vsaj pet milimetrov debele?
4. Zavorni pedal se tudi pri daljšem pritisku ne sme podati do dna (?do pleha?). Če se, ima zavorni sistem ?luft?, ali pa pušča ? zavorni cilinder ne tesni.
5. Preverite, če je dovolj zavorne tekočine v posodi!
Pregled motorja
1. Preglejte motorni prostor ? predvsem na spodnji strani mora biti suh in relativno čist
2. Če je motorni prostor zaoljen oziroma popolnoma ?zasvinjan? ali pa, če je sterilno čist: nekaj je verjetno narobe ? minus točke
3. Preverite cevi in hladilnik, če tesnijo. Sledi vodnega kamna kažejo mesta, kjer ne tesni.
4. Preverite hladilno tekočino, ne sme biti umazana od motornega olja oziroma rje. Če je je premalo, tudi ni dobro.
5. Preverite nivo olja. Lesketajoči delci na kontrolni palici kažejo na obrabljene ležaje ojnice.
6. Poglej še na obesek od servisa pri zadnji menjavi olja. Če datum in kilometri nekako ne gredo skupaj s števcem, je nekaj čudnega, a ne?
7. Vžgite motor. Ali takoj vžge in teče enakomerno? Pri vžigu preverite merilec temperature ? če kaže normalno delovno temperaturo, so ga že prej ogreli.
8. Ali trdo klenka? Lahko je okvara motorja.
9. Ali se pri delujočem motorju hladilna tekočina peni (kot gazirana voda) ? verjetno je okvarjeno tesnilo glave motorja.
10. Odprite pokrov za dolivanje olja ? če vidite, da se kadi, potem lahko, da batni obročki ne tesnijo ? pazi, generalka motorja je lahko nujna
11. Preveri, če tesni izpuh? S krpo ali s podplatom zatesni izpuh. Če tesni, bo motor po nekaj sekundah ugasnil.
12. Preverite akumulator: prižgite hkrati vse porabnike elektrike v avtu, akumulator to mora brez težav zdržati.
13. Ohišje baterije ne sme kazati nobenih razpok ali poškodb, kontakta morata biti dobro namaščena.
Test pogonskega sklopa (menjalnik, sklopka, diferencial, pogoske osi)
1. Test sklopke 1: Na mestu in pri delujočem motorju pretikajte v različne prestave. To mora iti lahko in brez škrtanja. Če ne, potem sklopka ne spusti povsem.
2. Test sklopke 2: Zategni ročno zavoro, pretaknite v drugo prestavo in poskusite z zategnjeno zavoro speljati. Če motor ne crkne, potem sklopka drsi.
3. Test sklopke 3: Pretaknite v prvo prestavo, počasi spuščajte pedal sklopke, ne da bi pritiskali na plin. Po približno dveh tretjinah hoda sklopke se mora avto počasi začeti premikati.
4. Pedal sklopke sme imeti največ tri centimetre mrtvega hoda.
5. Preverite mrtvi hod pogonskih osi: poskusite jih z roko zavrteti sem in tja. Mrtvi hod naj bi bil minimalen, še bolje pa je, če ga ni.
6. Preverite manšete na pogonskih gredeh (no, ne samo tukaj, povsod), če tesnijo. Če ne, lahko prodreta umazanija in vlaga.
Pregled notranjosti vozila
1. Preverite, da delujejo prav vse kontrolne lučke in stikala.
2. Ali je v avtu priložena knjižica z navodili za uporabo? Kaj pa navodila od radia?
3. Ali lahko sedeže prestavite v vse možne položaje?
4. Ali so varnostni pasovi in njihove pritrditve v redu? Če so pasovi umazani ali celo ob robovih nacefrani (obrabljeni), ali pa se ne navijajo več nazaj, potem bi jih bilo dobro zamenjati. To kaže pa tudi na to, da ima avto verjetno že precej kilometrov za seboj.
5. Odstranite prevleke sedežev in preverite originalne prevleke. Če so že močno obrabljene, ali so sedeži močno vdrti ali pa se še sedeži majejo na vodilih, lahko iz tega sklepate na močno rabo vozila (veliko kilometrov).
6. Preverite gumijaste obloge pedalov. Močna obraba pedalov kaže na veliko kilometrino oziroma na pogosto rabo na kratkih progah. Bodite pozorni tudi pri čisto novih gumicah. Tu verjetno poskušajo prikazati kot, da je avto zelo malo rabljen.
7. Pri kabrioletih nujno preverite platneno streho. Večkrat jo odprite in zaprite.
8. Preverite pri njih tudi, če vse tesni oziroma, če so kakšne poškodbe na ogrodju strehe.
9. Če je avto od kadilca, vi pa ne kadite, dobro razmislite. Kar nekaj časa bo trajalo, da se bo (mogoče!!!) cigaretni smrad razkadil.
10. Če radio ni originalen preverite, kako je priklopljen? Slabi spoji na radiu so že pozročili kakšen požar na avtu.
11. Preveri, če je v avtu najnujnejše orodje (dvigalka, ključ)! Kaj pa rezervne luči, trikotnik in prva pomoč?
Elektronika, sklopi, napeljava, delovanje:
Posebno poglavje. Tu je daleč največ problemov.Se dobi nasvet po posebni želji.
Papirji
1. Preverite številke motorja in šasije, če se ujemajo s tistimi na papirjih. Nekateri modeli imajo številko šasije tudi drugje. VW Golf, recimo, ima številko pod podlogo na tleh ob sovoznikovih vratih. Vse številke se morajo ujemati.
2. Preverite, če je prodajalec tudi lastnik vozila. Če ni, mora imeti pismeno pooblastilo za prodajo tujega vozila (žal ne vem, če mora biti le-to overjeno pri notarju)
3. Poglejte, da so na papirjih iste številke kot na pogodbi.
4. Od prodajalca morate dobiti vsaj dva oziroma raje tri originalne (!!!!) ključe. Po nakupu preverite zunanja ogledala in blatnike, če v njih ni skrit kakšen ?rezervni? ključ, da jim čez N-mesecev ne bo treba stekla razbijati! Novejši avtomobili imajo še kakšen plastičen ključ, ali pa mikro ključ, ki naj bi pasal v denarnico (ključ, ki nima plastičnega prijemalnega dela).
5. Preverite dokumente precej natančno, če so vse številke jasno zapisane, če so žigi nerazpacani, da ni bilo kaj radirano ali popravljano na papirjih?
Testna vožnja
6. Osnovno pravilo: vozite vi sami! Relacija mora biti dovolj dolga, da prevozite tudi kakšno slabšo cestišče. Pazite na to, da se ne vozite z neregistriranim avtom.
7. Med vožnjo izklopite radio in ventilacijo, tako vam ne bodo ušli neprijetni glasovi, šklopotanja in škripanja.
8. Ali je hladen (!) motor takoj vžgal?
9. Potem, ko je motor ogret, ne sme ugasniti v prostem teku in mora spontano poskočiti, ko pritisnete na plin, drugače je nekaj narobe z vbrizgom, vplinjačem ali vžigom.
10. Močno pospešite, pri tem ne sme kovinsko šklopotati (kaže na okvaro batov oziroma odmične gredi).
11. Med vožnjo na hitro odvzemite plin. Če poka iz izpuha, potem prihaja neizgoren bencin v izpuh (ventili ne tesnijo ali pa je defekten vžig).
12. Poglejte v vzvratno ogledalo. Če se kadi za avtom, ko odvzamete plin, potem so lahko vodila ventilov ali batni obročki obrabljeni. Posledica: velika poraba olja, pri avtih s katalizatorjem boste verjetno morali kmalu zamenjati katalizator.
13. Ali pretikate prestave lahko in brez zatikanja? Najpogosteje opazite škrtanje med pretikanjem navzdol v drugo prestavo.
14. Med vožnjo odvzemite plin pri vtaknjeni katerikoli prestavi. Če menjalnik tuli, ko zavira avto, so verjetno zobniki obrabljeni
15. Če škrta pri hitrem pretikanju, so sinhronski zobniki obrabljeni/poškodovani
16. Poslušajte diferencijal: če tuli, so zobniki/planeti verjetno obrabljeni
17. Preizkus kardanske gredi: v nižji prestavi na hitro odvzemite plin in takoj spet pospešite. Če poka ali škrta imajo križni zglobi preveč ?lufta?.
18. Test podvozja: vozite po luknjasti cesti. Če podvozje zelo šklopota je lahko nekaj narobe z vodili/premami ali pa blažilniki niso dobro pritrjeni (popuščeni vijaki).
19. Če avto plava, so blažilniki obrabljeni.
20. Če volan na ravni cesti vibrira oziroma, če celo trza, so lahko platišča poškodovana ali pa kolesa niso scentrirana.
21. Test zavor: na ravni prazni cesti pri hitrosti 30-40 km na uro spustite volan in močno zavrite. Avto mora zavirati naravnost! Vendar bodite pozorni, ob okvarjenih zavorah lahko hitro pristanete v jarku ali pa obcestni svetilki ? krivi ste pa vi, ne avto!.
22. Pri tem testu zavor ne smete slišati nobenih kovinskih zvokov, drugače sledijo draga popravila.
23. Test ročne zavore: pri zelo majhni hitrosti zategnite zavoro, zadnja kolesa morajo takoj blokirati. Vendar pozor, nekaterim ?francozom? deluje ročna zavora na sprednja kolesa.
24. Preverite ventilacijo in gretje. Poslušajte, če kaj ropota. Ali mogoče gretje smrdi?
25. Če imate čas in voljo se odpeljite v pralnico, da vidite, če strešno okno in ostala okna, pa tudi tesnila vrat in pokrovov tesnijo
Tole sem nasel na MS forumu in se mi zdi uporabno. Lahko pa še kaj dodate ali pa pokritizirate vsak nasvet pride prav .
lp
N.
rozica1 ::
Živ,
nisem ŠE kupila avta, ker sem varčevala, pa sem se odločila da ga bom sedaj, ko sem malo privarčevala in ko so malo boljsi časi kot so bili nekaj mesecev nazaj...
Hanc hvala
Nofrus love you :) HVALAAAA!! te kontrolne točke mi bodo zelo v pomoč!!! :)
tudi drugim se seveda zahvaljujem ;)
skratka, privarčevala sem recimo okoli 5.000EUR in sem se odločila da bi kupila avto recimo v vrednosti 10.000EUR, nekaj €€ gor, dol.... kar pomeni da bi za preostalih 5000EUR morala vzeti kredit (a nisem redno zaposlena, sem se studentka), torej kredita ne morem vzeti, sem pa razmisljala da ga bi mama, pa bi njej odplačevala.... ali pa leasing, a ne vem kaj je ugodneje? kaj se mi bolj splaača.... recimo lahko bi mesecno odplačevala po npr. 200-300EUR od tistih 5000EUR...
za nakup v tem cenovnem razredu sem pa gledala, nove ali skoraj nerabljene (1leto ali 2 leti..):
Kia Seed
Fiat Punto(je premejhen se mi zdi)
Fiat Bravo
Seat Leon (ibiza je premajhna)
še kak nasvet? mogoče glede financiranja? znamke karkoli, še enkrat hvala vsem :)
nisem ŠE kupila avta, ker sem varčevala, pa sem se odločila da ga bom sedaj, ko sem malo privarčevala in ko so malo boljsi časi kot so bili nekaj mesecev nazaj...
Hanc hvala
Nofrus love you :) HVALAAAA!! te kontrolne točke mi bodo zelo v pomoč!!! :)
tudi drugim se seveda zahvaljujem ;)
skratka, privarčevala sem recimo okoli 5.000EUR in sem se odločila da bi kupila avto recimo v vrednosti 10.000EUR, nekaj €€ gor, dol.... kar pomeni da bi za preostalih 5000EUR morala vzeti kredit (a nisem redno zaposlena, sem se studentka), torej kredita ne morem vzeti, sem pa razmisljala da ga bi mama, pa bi njej odplačevala.... ali pa leasing, a ne vem kaj je ugodneje? kaj se mi bolj splaača.... recimo lahko bi mesecno odplačevala po npr. 200-300EUR od tistih 5000EUR...
za nakup v tem cenovnem razredu sem pa gledala, nove ali skoraj nerabljene (1leto ali 2 leti..):
Kia Seed
Fiat Punto(je premejhen se mi zdi)
Fiat Bravo
Seat Leon (ibiza je premajhna)
še kak nasvet? mogoče glede financiranja? znamke karkoli, še enkrat hvala vsem :)
djordjevic ::
Dobronameren predlog - ne bi raje kupila avta za 4-4,5k, ostalo pa prihranila za morebitna popravila? Vem, da taki avti niso novi, ampak 5000 evrov odplačat za študentski žep ni ravno šala. Pa brez zamere.
No grave is deep enough to keep us in chains.
Zheegec ::
Saj za 10kEUR dobiš najbrž že kakšnega Ceeda novega... Kaj dražji pa res ne bi smel biti
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
energetik ::
Tako je, 3x premisli preden vzameš kredit za pol avta, vrednega 10kEUR. Ker to pomeni da ga še vzdrževati ne boš mogla. Razen če samo trenutno nimaš toliko našparanega in boš vzela zelo kratkoročni kredit. Tudi za 5000EUR lahko dobiš dober avto, pa še kaj ti bo ostalo za servisiranje in bencin.
Sicer je pa zgornji seznam kontrolnih točk pri nakupu rabljenega odličen; vprašanje je samo, kateri prodajalec te bo mirno gledal 2h, da boš vse to preveril + da boš na testni vožnji na polno zaviral in blokiral kolesa...
Imaš pa potem dobre argumente da konkretno znižaš oglaševano ceno.
Sicer je pa zgornji seznam kontrolnih točk pri nakupu rabljenega odličen; vprašanje je samo, kateri prodajalec te bo mirno gledal 2h, da boš vse to preveril + da boš na testni vožnji na polno zaviral in blokiral kolesa...
Imaš pa potem dobre argumente da konkretno znižaš oglaševano ceno.
Steinkauz ::
Jst bi ti predlagal Ford Fiesta. Jo mamo pa je čist luškan avto.
Mi smo za 4000eur dobil 1.3 letnik 2004, 30000 kilometrov, k nov, fural en star ata
Edin kar je bedno je da avtoradio ni na cdje, vgradit ga pa ne morš, ker bi moral menjat celo konzolo ki pa stane 400eur
http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=399...
Mi smo za 4000eur dobil 1.3 letnik 2004, 30000 kilometrov, k nov, fural en star ata
Edin kar je bedno je da avtoradio ni na cdje, vgradit ga pa ne morš, ker bi moral menjat celo konzolo ki pa stane 400eur
http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=399...
amigo_no1 ::
Da niti ne omenjam kako te bodo nategnili, še posebej če greš rabljen avto kupovat sama.
Za zgoraj naštete kontrolne (večino tehničnih točk) točke še povprečno razgledan moški ne ve, kje se nahajajo, niti kako bi jih realno ocenil glede na stanje.
Za zgoraj naštete kontrolne (večino tehničnih točk) točke še povprečno razgledan moški ne ve, kje se nahajajo, niti kako bi jih realno ocenil glede na stanje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: amigo_no1 ()
rozica1 ::
hvala, nekako se odločam med zgoraj nastetimi avtomobili, torej seat leon, fiat bravo, kia ceed....
mi je pa prijatelj včeraj razlagal da so določene serije narejene z napakami... p me zanima ali je katera od teh znamk ki sem jih nastela narejena z napakami... gledam pa ali nove, ali leto, dve stare avtomobile...
kaksni so kia ceed??? 7let garancije??? tezko verjamem ima kdo kaksne izkusnje?? so dobri avtomobili??
kaj predlagate glede financiranja?kredit leasing?? nič ne vem o tem... :(
mi je pa prijatelj včeraj razlagal da so določene serije narejene z napakami... p me zanima ali je katera od teh znamk ki sem jih nastela narejena z napakami... gledam pa ali nove, ali leto, dve stare avtomobile...
kaksni so kia ceed??? 7let garancije??? tezko verjamem ima kdo kaksne izkusnje?? so dobri avtomobili??
kaj predlagate glede financiranja?kredit leasing?? nič ne vem o tem... :(
WarpedGone ::
nič ne vem o tem...
Potem pa za nasvet vprašaj nekoga, ki te ima rad, ti pa maš rada njega.
Ko bojo prišle težave (to bodo sigurno) boš vsaj vedela, da te nihče ni hotu "na suho nategnit". Tkole bo pa vsak hvalu tisto kar je kupil in tajil probleme. Dražji kot je avto, bol bo tajil probleme. Da imajo BMWji obupne serijske felerje zveš šele potem, ko ga kupiš in se ti to zgodi in moraš financirat popravilo. Prej slišiš samo slavospeve in hvalnice.
Kupi avto, ki ti je nabol všeč po kriteriju, ki je teb najbol važn. Konec filozofije.
Kar se tehnike tiče so vsi avtomobili podobnega cenovnega razreda, narejeni podobno. Podobne rešitve in materijali. Pri garanciji je precej reklame pa drobnega tiska in še prakse, ki lahko od predstav in obljub močno odstopa. Ja 7 let, preberi pogoje če lahko potem še vedno sama dolivaš tekočino pranje stekel al moraš tudi za to na pooblaščeni servis in mastno plačat.
Če morm glasovat za katerega od omenjenih bi glasoval za Bravota. Zakaj? Ker je lep.
Zbogom in hvala za vse ribe
amigo_no1 ::
Prvo se vprašaj zakaj ga sploh rabiš.
En zanimiv kalkulator:
http://www.focus.si/index.php?node=276
Za financiranje= kredit pomeni X obrokov zneska Y za Z let vsak mesec. Boš nad tem navdušena tudi po pol leta ?
Kakšni so: predlagam ti kako testno vožno pri avtohiši ali prodajalcu.
Drugače pa: pripelješ se iz točke A do B, opreme imajo dovolj, klima ,abs, airbagi, poraba: bencinar/dizel ne izstopa (od povprečja v tem razredu),korejci so v zadnjih 15 letih naredili velik korak naprej, tako da pomoje nimaš kaj za zgrešit z nakupom ceeda.
7let garancije: je že WarpedOne vse povedal.Droben tisk.
Za kupovanje bi ti predlgal kak bolj bolj namenski forum:
http://www.avtomobilizem.com/forum/view...
En zanimiv kalkulator:
http://www.focus.si/index.php?node=276
Za financiranje= kredit pomeni X obrokov zneska Y za Z let vsak mesec. Boš nad tem navdušena tudi po pol leta ?
Kakšni so: predlagam ti kako testno vožno pri avtohiši ali prodajalcu.
Drugače pa: pripelješ se iz točke A do B, opreme imajo dovolj, klima ,abs, airbagi, poraba: bencinar/dizel ne izstopa (od povprečja v tem razredu),korejci so v zadnjih 15 letih naredili velik korak naprej, tako da pomoje nimaš kaj za zgrešit z nakupom ceeda.
7let garancije: je že WarpedOne vse povedal.Droben tisk.
Za kupovanje bi ti predlgal kak bolj bolj namenski forum:
http://www.avtomobilizem.com/forum/view...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: amigo_no1 ()
kihc ::
Bump, ja stara tema, sam brezveze odpirat novo ...
Mi lahko eden pove kje je catch pri tem oglasu? Da bi bli km tolk zbiti skor dvomim, če je crashan pa najbrž tud hitr vidiš če maš mojstra s seboj.
Drgač sprašujem čist iz firbca, nimam keša za te hece.
Mi lahko eden pove kje je catch pri tem oglasu? Da bi bli km tolk zbiti skor dvomim, če je crashan pa najbrž tud hitr vidiš če maš mojstra s seboj.
Drgač sprašujem čist iz firbca, nimam keša za te hece.
x
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Rada bi kupila avto (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 29064 (22720) | hojnikb |
» | Absolutno najcenejši avto (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 19085 (16039) | 69charger |
⊘ | Nepošteni slovenci pri prodaji vozila (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 17434 (14057) | Mavrik |
» | Koliko znašajo vaši letni stroški za avtomobil?Oddelek: Na cesti | 7004 (6664) | Zeberdee |
» | Dilema: nov avto ali iz druge roke? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 13796 (11490) | Super Sonic |