Forum » Loža » Dilema: nov avto ali iz druge roke?
Dilema: nov avto ali iz druge roke?
itak37 ::
He he, zanimive strategije... Tudi sam sem nameraval najprej kupiti avto iz druge roke in o novem nisem niti razmišljal. Potem ko sem naredil ta finančni izračun v prvem postu, sem bil presenečen, kako malo razlike je v roku 5 let med starim in novim avtom (če seveda moj izračun drži). Anyways, včeraj sem na avto.net videl Ford Focus 1.6 Ti-VCT Sport in danes sem šel plačat aro. Ker je bil brez ALU platišč, so mi dali nekaj popusta na 15" platišča in končna cena je znesla 13.860EUR. Letnik izdelave je sicer 2007, vendar je redna cena za tak avtomobil 16.350EUR, kar pomeni da sem ga dobil za 2.500EUR ceneje. V tujini se prodajajo isti avtomobili letnik 2006 od 10.500EUR naprej, tako da sem kar zadovoljen z nakupom.
Hvala vsem za nasvete in srečno vožnjo vsem tako z novimi kot starimi avtomobili
Še en par slik:
Hvala vsem za nasvete in srečno vožnjo vsem tako z novimi kot starimi avtomobili
Še en par slik:
KandazaR ::
Res pa je da je prišel že nov model (no v bistvu samo face lifting) in si tega "starega" dobil ceneje.
Drugače pa boš nad ford focusom (če ne bo kaka skrita napaka) zelo zadovoljen.
Drugače pa boš nad ford focusom (če ne bo kaka skrita napaka) zelo zadovoljen.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: KandazaR ()
SkIDiver ::
Čestitke za nakup. Če si iz LJ imaš kvaliteten in poceni servis v Avto Moto Svet (prodajajo tudi nove originalne dele bistveno ceneje kot pooblaščeni servisi) v Ljubljani. Specialist za Forda pa je Stepan v Črnomlju
Zgodovina sprememb…
- spremenil: SkIDiver ()
djordjevic ::
Ima pa polepšano armaturko - prejšnje kontrole za klimo so bile recimo za kozlat grde.
OrkAA ::
Meni se zdi 10.000eu bizarno _ogromna_ vsota denarja za avto. Kot razumem, se avto večinoma uporablja za vožnjo v službo, kar naredi zadevo še bolj smešno. Če ima človek cca. 1000 evrov plače, nameni celotno delovno leto samo nakupu avta, torej eno leto dela samo zato, da lahko dela. H temu znesku pa je potrebno prišteti še ceno goriva, ki ob razdalji cca. 30km od delovnega mesta nanese slabih 200 evrov na mesec.
200eu na mesec pa znaša že skoraj polovica najemnine za neko povprečno stanovanje v glavnem mestu, kaj šele kje drugje, kjer so cene mnogo nižje. Pa s tem pridobiš še čas in živce, ki bi jih drugače vrgel stran med čakanjem v jutranji gneči.
Ne vem no, saj ima tudi moje mišljenje dosti pomankljivosti, ampak bi vseeno izpostavil to, da je pametno temeljito premisliti o nakupu novega avtomobila. Mogoče bi to lahko primerjal s tem, da bi plačal 10.000 evrov za VPN dostop do službe, s katerim bi potem lahko delal od doma. :) Enostavno bi se preselil tja in je zadeva rešena.
200eu na mesec pa znaša že skoraj polovica najemnine za neko povprečno stanovanje v glavnem mestu, kaj šele kje drugje, kjer so cene mnogo nižje. Pa s tem pridobiš še čas in živce, ki bi jih drugače vrgel stran med čakanjem v jutranji gneči.
Ne vem no, saj ima tudi moje mišljenje dosti pomankljivosti, ampak bi vseeno izpostavil to, da je pametno temeljito premisliti o nakupu novega avtomobila. Mogoče bi to lahko primerjal s tem, da bi plačal 10.000 evrov za VPN dostop do službe, s katerim bi potem lahko delal od doma. :) Enostavno bi se preselil tja in je zadeva rešena.
itak37 ::
Sem iz Nove Gorice, tako da mi je LJ predaleč za servis. Itak pa bom po preteku garancije servisiral pri lokalnemu mehaniku.
Ja, prvotna armatura pri 2.modelu je bila res ogabna. Prodajalec mi je rekel, da so jo zamenjali v drugi polovici 2007.
Ja, prvotna armatura pri 2.modelu je bila res ogabna. Prodajalec mi je rekel, da so jo zamenjali v drugi polovici 2007.
gruntfürmich ::
Nakup novega avta je IMHO norost. Ampak naj vas to ne odvrne od nakupa novega, bo več ponudbe starih...
Sam sem naredil takole:
Pred dvema letoma sem kupil 2 leta in pol staro Škodo Superb, z vso opremo (avtom. klima, usnjen volan, tempomat, senzor za dež, 8 airbagov,...), TDI, 130KM. Nov bi takrat stal okrog 28k EUR, sam sem dal 11 k. Imel je 94000 realnih kilometrov, redno servisiran, na 91k veliki servis narejen (menjan jermen,...). Poraba je, odkar ga imam (40k km v dveh letih), povprečno 5.4 litra.
Zdaj je avto star 6 let, pa sem ga spet začel vozit na uradni servis (Integral Jesenice), kjer zaradi starosti avta dajo 20% popust na material in delo.
Pa naj kdo reče, da ni racionalno. Avto je udoben, velik, stroški vzdrževanja sprejemljivi, pokvarilo se ni še NIČ (edino plin je bil v klimo za nafilat, ampak to je potrošni material). Dela kot nov.
Torej?
torej ga bova enostavno menjala za mojga golfa 3
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
McMallar ::
@itak37: Samo upam, da ne pri Prima IE...
Why can't a programmer tell the difference between Halloween and Christmas?
Because OCT31 = DEC25
Because OCT31 = DEC25
krneki0001 ::
Osebno za avto ne dam več kot 1500 evrov. In tako sem si kupil avto za 800 evrov (letnik 1990), ga malo poštimal ker sem ga mislil imeti pol leta (potem pa bi po prepričanjih vseh doma crknil in bi bil samo še za na odpad - pač nimajo pojma, kaj je to kvalitetna izdelava avtomobila, ker doma vozijo samo nemški šrot). Sedaj ga imam že 5 let, pa še kar noče crknit - domači pa ga samo še hvalijo. Vmes sem kupil še 2 druga avtomobila in zdej je en delavni avto (za vse orodje in material prevažat, ker gradiva hišo), drugi je za v službo in za poslovne sestanke, tretji (ta ki že 5 let noče crknit) pa za izživljanje na offroad tekmah in za dolga potovanja po brezpotjih.
BigWhale ::
Kaj so 'realni kilometri'? Redni servis? Za en six-pack ima vsak avto vse redne servise. ;>
Nakup novega avta je priblizno taka norost, kot nakup nobega racunalnika. S tem, da racunalnik se hitreje zgublja ceno. V enem letu izgubi prakticno 80% cene, ce ne kar 90%.
Nakup novega avtomobila ni norost, ce ga bos vozil vec kot pet let, recimo kar deset in ce se noces sekirat kako bo s servisi, kdaj ti bo kaj stran padlo od avtomobila, kaj je v resnici bilo zamenjano in kaj ne... Kupis nov avto in imas vsaj prvo leto mir in si brez skrbi. Pri vecini avtomobilov pa imas garancijo se dalj casa. Pri starem avtu, ne poznas lastnika, ne ves kaj je delal z avtom pred teboj, ne ves kako je s servisi, ker, kot sem ze rekel, lahko za en deci alkohola 'poservisiras' vsak avto, za pet let nazaj, ce treba. Tudi pri preizkusnji voznji avta ne mores opaziti, ce je kaj narobe. Dva meseca po tem, ko si avto kupil, ti pa lahko 'menjalnik ven pade'...
Nov avto je 'safe-bet'. Precej bolj, kot star avto.
Nakup novega avta je priblizno taka norost, kot nakup nobega racunalnika. S tem, da racunalnik se hitreje zgublja ceno. V enem letu izgubi prakticno 80% cene, ce ne kar 90%.
Nakup novega avtomobila ni norost, ce ga bos vozil vec kot pet let, recimo kar deset in ce se noces sekirat kako bo s servisi, kdaj ti bo kaj stran padlo od avtomobila, kaj je v resnici bilo zamenjano in kaj ne... Kupis nov avto in imas vsaj prvo leto mir in si brez skrbi. Pri vecini avtomobilov pa imas garancijo se dalj casa. Pri starem avtu, ne poznas lastnika, ne ves kaj je delal z avtom pred teboj, ne ves kako je s servisi, ker, kot sem ze rekel, lahko za en deci alkohola 'poservisiras' vsak avto, za pet let nazaj, ce treba. Tudi pri preizkusnji voznji avta ne mores opaziti, ce je kaj narobe. Dva meseca po tem, ko si avto kupil, ti pa lahko 'menjalnik ven pade'...
Nov avto je 'safe-bet'. Precej bolj, kot star avto.
KandazaR ::
@nebivedu tudi avto za v službo te je stal 1500€? Malo dvomim. Če se kupuje star avto je pomembno tudi al je že bil narejen velik servis (zobati jermen, zavore...) to je takm okol 100k-120k km. Se zna zgoditi da dobiš avto z npr 90k km ceneje samo ko prišteješ še ta servis pa cena kar krepko naraste. Nov avto se splača kot je rekel že predhodnik tistim, ki nameravajo avto zvoziti (obdržati vsaj 5-6 let).
imagodei ::
BW,
Nov entry-level računalnik = 600 EUR, z legalnimi Polkni
Nov gamer računalnik = 900-1500 EUR, odvisno, koliko se želiš skeširat
Nov osnovni model avta, nižji razred = 8.000 EUR
Ostali avtomobili = 10.000, 12.000, 18.000, 25.000, 50.000, 75.000 EUR, odvisno koliko se želiš skeširat
Ko to pogledaš čez par let, si relativno gledano pri PC-ju res morda izgubil 80-90 % vrednosti že v prvem letu, ampak absolutno je pa to še vedno manj, kot 1.500 EUR. Pri avtomobilu te iste procente dosežeš šele nekje pri 10 letih, kljub temu pa v 5 letih večina avtomobilov izgubi nekako 50% vrednosti (večji ponavadi še raje več, manjši morda malo manj).
Saj, če bi gledal relativno, si pri avtomobilu na boljšem. Žal realnost absolutnega zneska pokaže drugo sliko. Pri avtomobilu denar mečeš skozi okno.
Poleg tega pa PC-ji in ostali gadgeti svojo ceno izgubljajo predvsem na račun napredka - vedno boljši in novejši modeli na tržišču. Pri avtomobilih je v zadnjih desetih letih napredek kje? Malenkost manjša poraba? Programirano lomljenje (ki ima itak efekt samo pri mestni vožnji, če se zaletiš 90 km/h čelno v drevo, moraš imeti hudičevo srečo, da preživiš, če se pa zaletiš v nasproti vozeče vozilo, pa itak ne boš preživel)? Metalna barva (aja, to ne, to je že dlje kot 10 let na tržišču)? Nove, lepe, zaobljene, futuristične oblike avtomobila (khm, no, ja, če že ravno pališ na to...)?
EDIT:
Glede tiste, da ne poznaš lastnika, sem že govoril - je malo bosa. Koliko pa jih poznaš, da svoj avto direkt uničujejo? Jaz pri vseh svojih prijateljih, sorodnikih, bivših sošolcih, znancih, sodelavcih ipd. ne poznam niti enega, ki bi avto vozil stalno na 90% obratih, non-stop sunkovito zaviral in pospeševal, vozil 90 km/h čez luknje po makadamu... Ja, sem ter tja pa res lahko kdo dobi avto od kakega mladca, ki je z avtom vozil rally, obračal z ročno, tiščal gas in bremzo hkrati, toriral obrate... Po večini so pa to babje čenče. Če kupiš max 5 let star avto od človeka 25+ let z družino, si lahko že kar zelo prepričan, da avto nima okvar zaradi "katastrofalne" vožnje.
Se pa strinjam s tabo, da če nabavljaš nov avto za obdobje vsaj 7-8 let, zadeva ni tako hudičevo kritična. PC-je običajno kupujemo za krajše obdobje.
Nov entry-level računalnik = 600 EUR, z legalnimi Polkni
Nov gamer računalnik = 900-1500 EUR, odvisno, koliko se želiš skeširat
Nov osnovni model avta, nižji razred = 8.000 EUR
Ostali avtomobili = 10.000, 12.000, 18.000, 25.000, 50.000, 75.000 EUR, odvisno koliko se želiš skeširat
Ko to pogledaš čez par let, si relativno gledano pri PC-ju res morda izgubil 80-90 % vrednosti že v prvem letu, ampak absolutno je pa to še vedno manj, kot 1.500 EUR. Pri avtomobilu te iste procente dosežeš šele nekje pri 10 letih, kljub temu pa v 5 letih večina avtomobilov izgubi nekako 50% vrednosti (večji ponavadi še raje več, manjši morda malo manj).
Saj, če bi gledal relativno, si pri avtomobilu na boljšem. Žal realnost absolutnega zneska pokaže drugo sliko. Pri avtomobilu denar mečeš skozi okno.
Poleg tega pa PC-ji in ostali gadgeti svojo ceno izgubljajo predvsem na račun napredka - vedno boljši in novejši modeli na tržišču. Pri avtomobilih je v zadnjih desetih letih napredek kje? Malenkost manjša poraba? Programirano lomljenje (ki ima itak efekt samo pri mestni vožnji, če se zaletiš 90 km/h čelno v drevo, moraš imeti hudičevo srečo, da preživiš, če se pa zaletiš v nasproti vozeče vozilo, pa itak ne boš preživel)? Metalna barva (aja, to ne, to je že dlje kot 10 let na tržišču)? Nove, lepe, zaobljene, futuristične oblike avtomobila (khm, no, ja, če že ravno pališ na to...)?
EDIT:
Glede tiste, da ne poznaš lastnika, sem že govoril - je malo bosa. Koliko pa jih poznaš, da svoj avto direkt uničujejo? Jaz pri vseh svojih prijateljih, sorodnikih, bivših sošolcih, znancih, sodelavcih ipd. ne poznam niti enega, ki bi avto vozil stalno na 90% obratih, non-stop sunkovito zaviral in pospeševal, vozil 90 km/h čez luknje po makadamu... Ja, sem ter tja pa res lahko kdo dobi avto od kakega mladca, ki je z avtom vozil rally, obračal z ročno, tiščal gas in bremzo hkrati, toriral obrate... Po večini so pa to babje čenče. Če kupiš max 5 let star avto od človeka 25+ let z družino, si lahko že kar zelo prepričan, da avto nima okvar zaradi "katastrofalne" vožnje.
Se pa strinjam s tabo, da če nabavljaš nov avto za obdobje vsaj 7-8 let, zadeva ni tako hudičevo kritična. PC-je običajno kupujemo za krajše obdobje.
- Hoc est qui sumus -
Zgodovina sprememb…
- spremenil: imagodei ()
krneki0001 ::
@nebivedu tudi avto za v službo te je stal 1500€? Malo dvomim. Če se kupuje star avto je pomembno tudi al je že bil narejen velik servis (zobati jermen, zavore...) to je takm okol 100k-120k km. Se zna zgoditi da dobiš avto z npr 90k km ceneje samo ko prišteješ še ta servis pa cena kar krepko naraste. Nov avto se splača kot je rekel že predhodnik tistim, ki nameravajo avto zvoziti (obdržati vsaj 5-6 let).
Zame servisi niso važni. Če mi je avto všeč in bi ga imel, je prva stvar, ki jo naredim to, da ga temeljito poservisiram in zamenjam vse ključne dele, ker ne zaupam nobenemu prodajalcu, pa četudi mi kaže račun, da je včeraj menjal jermene. Tako da mi je vseeno v kakem stanju je avto, ker če ga mislim imet, ga bom tako tudi poštimal in sedanji avto bom obdržal, dokler ne bo razpadel. Za avto pa nisem dal 1500 evrov, ampak 800.
Konkretno kompleten servis, ki sem ga opravil na mojem avtu en mesec nazaj. Avto sem kupil pred petimi leti za 800 evrov in je bil potreben temeljite obnove, ker sem ga uničil na tekmah in offroad popotovanjih.
- olje liqui molly MOS2 5 litrov - 32 evrov
- olje liqui molly za menjalnike in diferenciale 5 litrov 40 evrov
- oljni filter - 4 evre
- zračni filter 11 evrov
- svečke 14 evrov
- vodna pumpa - 32,5 evrov
- napenjalec - 24 evrov
- jermen - 20 evrov
- termostat 11 evrov
- kit komplet dihtunge(sesalne, izpušne, glava in pokrov ventilov) , tefloni, obročki, semeringi - 108 evrov
- blažilec KYB(kayaba) plinski prednji - 52 evrov x2
- blažilec KYB(kayaba) plinski zadnji - 56 evrov x2
- prednje zavorne ploščice - 23 evrov
- zadnje zavorne pakne 19 evrov
- sklopka (lamela, košara in potisni ležaj) Aisin - 125 evrov
- obnova glave, ventilov 110 evrov (šentjakob - v firmi, ker tega sam ne morem narest).
- obnova gumijastih delov (končniki in zglobi volana, seleni) 150 evrov (vargalant)
- prednja blatnika, havbo in oboje vrat s stekli (avtoodpad italija)
- štrihanje (kolega - 230 evrov + 90 evrov kitanje in priprava na štrihanje)
- povlečeni vsi kabli za elektriko na novo
- razni vijaki, podložke, ostale drobnarije(pleh, kabli, kit, brusni papir, ...) - 150 evrov
Tole je konkretno kompleten servis za moj avto. Večino zadev naredim sam, obnova glave in gumijastih zglobov in štrihanje mi pa ne gredo od rok in to raje pustim profesionalcem. Čaka me samo še izdelava 140 litrskega tanka za gorivo, kar bo prineslo še dodatnih 40 evrov materiala.
Ves material je stal okoli 1300 evrov, ampak avto je kompletno poštiman od a do ž, in tak znesek se mni zdi majhen v primerjavi, kaj vse je poštimano na avtomobilu.
KandazaR ::
Spraševal sem te za drug avto ne za tega off road. Vidim da se sam lotiš popravil. Vendar mnogi nimajo/mo ne časa ne izkušen za to zato je pomembno če je bil avto pred nakupom servisiran ali ne.
solatko ::
Ko kupujem rabljen avto, ocenim lastnika, koliko je pedanten (se hitro vidi - okolica hiše, garža, stanje drugega avta....), potem skušam izvedeti kje oziroma na katerem servisu je avto vzdrževal, pregledam zvare (da se vidi če je bil zaleten), raje vzamem avto, ki je bil lepo vzdrževan, pa je glih pred servisom (se še mal cena zniža), zato da vem, kaj bo moj mehanik z avtom počel. Tudi, če mi lastnik zagotavlja, da je bil avto ravnokar na servisu, ponavadi naredim kompleten servis, tako da štartam iz nule. Kakšen avto kupuješ, se da vidit na različne načine (obraba gum in zavornega sistema, ne maram opranih klinično čistih mašin, saj so bile oprane za prodajo in se za tem pranjem, lahko skriva marsikaj, ko dvigneš tepih v prtlažniku, vidiš masrikaj, podreš zice - ti zopet veliko pove), v glavnem, če si previden in si vzameš čas, lahko za zelo dober denar kupiš odličen avto, s katerim boš imel takoj na začetku nekaj stroškov, potem pa bo vse delalo, kot pri novem, s tem, da prišparaš več kot pol cene novega (izjema so mali francozi, VW in kakšni dobri japonci).
Če mi je avto zanimiv, povabim lastnika na kakšno poizkusno vožnjo cca 30km, s tem da v eno stran pelje on (ocenim način vožnje.....), nazaj pa jaz (sem že pustil odličen avto, ko sem videl kako lastnik dela z njim).
Če mi je avto zanimiv, povabim lastnika na kakšno poizkusno vožnjo cca 30km, s tem da v eno stran pelje on (ocenim način vožnje.....), nazaj pa jaz (sem že pustil odličen avto, ko sem videl kako lastnik dela z njim).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: solatko ()
krneki0001 ::
Kandazar
Drugi avto je toyota (sicer stara, ampak zelo ohranjena), pa kot japonc zgublja ceno zelo hitro, kar je voda na moj mlin in si potem za 1500 evrov privoščiš avto, ki bi, če bi bil evropskega porekla najmanj 3x dražji.
Tudi če je ali ni servisiran pred nakupom, je bolje uporabit malo drugačno taktiko.
Imaš recimo 3000 evrov in se odločaš za rabljen avto. Polovico denarja daš takoj stran in iščeš avto za 1500 evrov. Vzameš par avtomobilov ki so ti všeč v paco in izbiraš. Ko izbereš poiščeš tistega za ceno 1500 evrov (polovico vsega). Takoj ko kupiš avto, ga daš na veliki servis, kjer zamenjajo vse jermene in prepogljive dele (zglobe in končnike). To te košta okoli 500 evrov. Pazi, pri takem avtu se splača tudi termostat menjat - najpogostejša zadeva za odpoved mašine, stane pa od 5 do 20 evrov.
Potem kupiš dobre gume, kar je nadaljnih 500 evrov in greš na tehničnega. Tam plačaš tehničnega in cestnino ter prvi obrok zavarovanja, kar znese okoli 200 evrov, preostanek zavarovanja pa na mesečne obroke. Potem pa napolniš tank do vrha (50 do 60 evrov). Ostane ti 250 evrov denarja, ki pa ga prišparaqš, če se na avtu slučajno pokaže kaka izredna napaka, ki se pri starem avtu lahko pojavi.
Na ta način imaš vredu avto (le malo starejši od tistega, ki si ga sam na začetku hotel, ki pa je kompletno poštiman, imaš nove gume in si pripravljen na varno vožnjo.
Problem pri slovencih pa je da kupijo avto za vse kar imajo, potem pa zmanjka tako za servis, kot za gume, za zavarovanje si pa še sposodijo in potem avto crkne, ljudje pa pljuvajo potem čez tisto znamko - krivi so pa izključno sami za te probleme.
Drugi avto je toyota (sicer stara, ampak zelo ohranjena), pa kot japonc zgublja ceno zelo hitro, kar je voda na moj mlin in si potem za 1500 evrov privoščiš avto, ki bi, če bi bil evropskega porekla najmanj 3x dražji.
Tudi če je ali ni servisiran pred nakupom, je bolje uporabit malo drugačno taktiko.
Imaš recimo 3000 evrov in se odločaš za rabljen avto. Polovico denarja daš takoj stran in iščeš avto za 1500 evrov. Vzameš par avtomobilov ki so ti všeč v paco in izbiraš. Ko izbereš poiščeš tistega za ceno 1500 evrov (polovico vsega). Takoj ko kupiš avto, ga daš na veliki servis, kjer zamenjajo vse jermene in prepogljive dele (zglobe in končnike). To te košta okoli 500 evrov. Pazi, pri takem avtu se splača tudi termostat menjat - najpogostejša zadeva za odpoved mašine, stane pa od 5 do 20 evrov.
Potem kupiš dobre gume, kar je nadaljnih 500 evrov in greš na tehničnega. Tam plačaš tehničnega in cestnino ter prvi obrok zavarovanja, kar znese okoli 200 evrov, preostanek zavarovanja pa na mesečne obroke. Potem pa napolniš tank do vrha (50 do 60 evrov). Ostane ti 250 evrov denarja, ki pa ga prišparaqš, če se na avtu slučajno pokaže kaka izredna napaka, ki se pri starem avtu lahko pojavi.
Na ta način imaš vredu avto (le malo starejši od tistega, ki si ga sam na začetku hotel, ki pa je kompletno poštiman, imaš nove gume in si pripravljen na varno vožnjo.
Problem pri slovencih pa je da kupijo avto za vse kar imajo, potem pa zmanjka tako za servis, kot za gume, za zavarovanje si pa še sposodijo in potem avto crkne, ljudje pa pljuvajo potem čez tisto znamko - krivi so pa izključno sami za te probleme.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: krneki0001 ()
solatko ::
Nebivedu - toyote in nisani tudi stari držijo zelo visoko ceno in jim ne pada tako kot suzukijem, hondam. Za 1500€ dobiš 15let staro toyoto.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: solatko ()
jype ::
Imagodei> Pri avtomobilu denar mečeš skozi okno.
To je to. Naj bo nov al pa star, temu dejstvu se ne moreš izogniti.
To je to. Naj bo nov al pa star, temu dejstvu se ne moreš izogniti.
Jackal ::
Itak37, dobrodošel v družini voznikov Fordov. Podobnega Focusa imam tudi sam, model MK2 z novo armaturno ploščo.
Vidim, da je večina nekih zagretih zagovornikov rabljenih avtomobilov.
Moje mnenje pa je, da z rabljenim avtom nikoli ne presežeš tistega občutka, ko greš k prodajalcu po naročen nov avto in ga pripelješ domov. Tudi tistega vonja po novem v rabljenem avtu ni nikdar več. Pa tudi to, da ni vozil nihče drug, razen mene, mi nekaj pomeni. Pa ga bom imel, dokler ga bom lahko. Potem pa spet novega.
Sicer se strinjam, da je avto predvsem orodje, ki ti služi,da te spravi od kraja A do B. Me pa zanima kdaj se je kdo peljal kam kar tako... iz veselja do vožnje in ker uživa v avtomobilu. Kdor je gledal zadnji Top Gear že ve o čem govorim.
Vidim, da je večina nekih zagretih zagovornikov rabljenih avtomobilov.
Moje mnenje pa je, da z rabljenim avtom nikoli ne presežeš tistega občutka, ko greš k prodajalcu po naročen nov avto in ga pripelješ domov. Tudi tistega vonja po novem v rabljenem avtu ni nikdar več. Pa tudi to, da ni vozil nihče drug, razen mene, mi nekaj pomeni. Pa ga bom imel, dokler ga bom lahko. Potem pa spet novega.
Sicer se strinjam, da je avto predvsem orodje, ki ti služi,da te spravi od kraja A do B. Me pa zanima kdaj se je kdo peljal kam kar tako... iz veselja do vožnje in ker uživa v avtomobilu. Kdor je gledal zadnji Top Gear že ve o čem govorim.
Walking the way is something completely different than imagining the way.
djordjevic ::
Če nimaš za novega ali pa ga nočeš kupit, a bi rad vseeno užival v vonju po novem, kupiš smrekico z vonjem 'new car'. :)
profii ::
pri tej temi ne razumem nečesa, nekdo govori o avtih za 1500€, drugi pa govori da imajo avtomobili že 10let klime notr, aibage, abs, električna stekla, so varni itd. jaz osebno se z avtom za 1500€ nebi vozil 100+km/dan. je pa resnica da bi isto zgodbo ki je omenjena z 1500€ ponovil na avtu za 4000-8000€, na avtomobilu ki je ravno čez generalni servis 90-120kkm in je novejši od 6 let.
je pa res da nekateri avtomobili preveč držijo cene. nekateri stanejo rableni eno leto skoraj za ceno novega (samo da moreš novega čakat). nekateri avtomobili so pa pocen k slama, po treh letih niso vredni niti polovico nabavne cene.
je pa res da nekateri avtomobili preveč držijo cene. nekateri stanejo rableni eno leto skoraj za ceno novega (samo da moreš novega čakat). nekateri avtomobili so pa pocen k slama, po treh letih niso vredni niti polovico nabavne cene.
kixs ::
Sicer se strinjam, da je avto predvsem orodje, ki ti služi,da te spravi od kraja A do B. Me pa zanima kdaj se je kdo peljal kam kar tako... iz veselja do vožnje in ker uživa v avtomobilu. Kdor je gledal zadnji Top Gear že ve o čem govorim.
Nikoli se nisem vozil kar brezveze, pa se tudi zdaj ne mislim, se posebej glede na trenutne in prihodnje cene goriv.
lp
solatko ::
Dejstvo je, da nam policaji in ablast zmeraj bolj zategujejo zanko okoli vratu. Resno razmišljam, da bi si naredil elektronsko blokado pri 140 km/h (še zmerna kazen na AC), tako da kupovat avto za več kot 5000€, je čista bedarija. Vsak avto star med 10 in 15 let, če je vzdrževan, mirno dosega to hitrost, tudi udobni znajo biti starejši avtomobili, tako da ne vidim razloga, zakaj se z dobrim avtom za 1,5k€ ne bi dnevno vozil še več kot 100+ dnevno. Z 7 let staro samaro (tolk zastarel avto že ne dobiš več pri nas), sem delal med 200 in 300 km dnevno, pa mi ni nič falil. Sedaj imam 12 let starga 318i, pa je skoraj kot nov. Na tehničnem padem čez, kot da mam novga, gre pre več, kur glih prov, koštal me je pa 3k€ (od starejšga ata 150k km - glih dobr se je ulaufov, na servisu je vsake dva mesca (pač kilometri), mehankar pa zmajuje z glavo - dej no tist ole že sam zameni). Avto je ziher boljš kot nov clio ali punto ali kej druzga majhnega.
jype ::
solatko> Avto je ziher boljš kot nov clio ali punto ali kej druzga majhnega.
Za tvoje vrste vožnjo (veliko kilometrov vsak dan) morda res. Nam se tak avto nikakor ne bi splačal, ne nov, ne rabljen.
Majhni in varčni avtomobili so za nekatere scenarije uporabe idealni. Novi so veliko pridobili tudi na varnosti, tako da se z ogromno staro kravo enostavno ne splača vozit.
Našo družino je nova toyota (yaris dizel z vso opremo) v prvem letu lastništva in 35kkm stala 2800 evrov (ob 10 letni amortizacijski dobi, skupaj z registracijo, zavarovanjem, (rednimi) servisi in gorivom), kar je 700 evrov na osebo na leto. Ni pretirano, seveda pa ni niti poceni. Če bi se odpovedali opremi bi prihranili približno 5%, kar se seveda ne splača, če ti denarja ne primanjkuje.
10 let star velik avto za 3000 ojro bi letno stal približno dvakrat več že samo zaradi porabe goriva.
Za tvoje vrste vožnjo (veliko kilometrov vsak dan) morda res. Nam se tak avto nikakor ne bi splačal, ne nov, ne rabljen.
Majhni in varčni avtomobili so za nekatere scenarije uporabe idealni. Novi so veliko pridobili tudi na varnosti, tako da se z ogromno staro kravo enostavno ne splača vozit.
Našo družino je nova toyota (yaris dizel z vso opremo) v prvem letu lastništva in 35kkm stala 2800 evrov (ob 10 letni amortizacijski dobi, skupaj z registracijo, zavarovanjem, (rednimi) servisi in gorivom), kar je 700 evrov na osebo na leto. Ni pretirano, seveda pa ni niti poceni. Če bi se odpovedali opremi bi prihranili približno 5%, kar se seveda ne splača, če ti denarja ne primanjkuje.
10 let star velik avto za 3000 ojro bi letno stal približno dvakrat več že samo zaradi porabe goriva.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
solatko ::
jype - mal te matematika zajebava recimo da ti kur 5l/100 je to cca 1750 l ali evrov (vzemiva povprečno ceno 1€ - pa je več), cena novga jarisa je okoli 13k je to 1300€, pa je pol še kasko, obvezno na 35k km vsaj dva servisa po ene 300€, prištej še kakšno taxi ali žeton (verjetno se ne vozite vsi trije na vse konce skupaj.
Sedaj pa strošek z avtom kot je moj:
cena 3000€ - amortizacija vsaj 6let - 500€
serivis, registracija - osnovna s 50% bonusa, servisi Aral olje za 30000 -recimo 1000€ pa je blo mal manj.
Povprečna poraba 7,8l/100km (točim na Agip, povprečno več kot liter nižja poraba) - 2730€
mene bi avto koštal s tvojimi km 4230€, ker pa delam cca 20kkm sem za bencin dal cca 1560€. Ob tem morava upoštevati, da se jaz vozim v dnevni sobi, s full avtomatsko klimo, navigacijsko napravo, šest vreč, original električni šibedah, potovalni računalnik.... ni da ni. Vi pa se trije stiskate v jajčku od yarisa, če boš (ne daj bog) kam ruknu, bodo posledice dosti hujše kot v mojem avtu, kolko koštajo poškodbe po nesreči na žalost pri nas ne računajo...... Skratka za svojo varnost in varnost moje družine, sem pripravljen prispevati tistih tisoč € na leto, kolikor me več košta bencin. Kasko zavarovanja ne potrebujem, saj 12 let starih gar ni škoda (čeprav še enkrat omenjam, da je avto kot nov). Ko vse skupaj preračunam si ti takoj moral skeširat cca 13-15k€ in ne moreš razdeliti to v amortizacijo, to lahko naredijo samo v firmah zaradi odpisa. Če bi vzel avto na fafing, potem bi lahko računal tako, dejansko pa si brez tega denarja in avto ti ga ne bo prinesu nazaj, tako kot kombi ali kamion. In če deliš celotno količino denarja z prevoženimi km, so bili letos zelooooo dragi. Pa še to moram oment, da sem dobil skoraj pol kilometrine izplačane, tako, da me osebno avto ni koštal skoraj nič.
Sedaj pa strošek z avtom kot je moj:
cena 3000€ - amortizacija vsaj 6let - 500€
serivis, registracija - osnovna s 50% bonusa, servisi Aral olje za 30000 -recimo 1000€ pa je blo mal manj.
Povprečna poraba 7,8l/100km (točim na Agip, povprečno več kot liter nižja poraba) - 2730€
mene bi avto koštal s tvojimi km 4230€, ker pa delam cca 20kkm sem za bencin dal cca 1560€. Ob tem morava upoštevati, da se jaz vozim v dnevni sobi, s full avtomatsko klimo, navigacijsko napravo, šest vreč, original električni šibedah, potovalni računalnik.... ni da ni. Vi pa se trije stiskate v jajčku od yarisa, če boš (ne daj bog) kam ruknu, bodo posledice dosti hujše kot v mojem avtu, kolko koštajo poškodbe po nesreči na žalost pri nas ne računajo...... Skratka za svojo varnost in varnost moje družine, sem pripravljen prispevati tistih tisoč € na leto, kolikor me več košta bencin. Kasko zavarovanja ne potrebujem, saj 12 let starih gar ni škoda (čeprav še enkrat omenjam, da je avto kot nov). Ko vse skupaj preračunam si ti takoj moral skeširat cca 13-15k€ in ne moreš razdeliti to v amortizacijo, to lahko naredijo samo v firmah zaradi odpisa. Če bi vzel avto na fafing, potem bi lahko računal tako, dejansko pa si brez tega denarja in avto ti ga ne bo prinesu nazaj, tako kot kombi ali kamion. In če deliš celotno količino denarja z prevoženimi km, so bili letos zelooooo dragi. Pa še to moram oment, da sem dobil skoraj pol kilometrine izplačane, tako, da me osebno avto ni koštal skoraj nič.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: solatko ()
BigWhale ::
Kakšen avto kupuješ, se da vidit na različne načine (obraba gum in zavornega sistema, ne maram opranih klinično čistih mašin, saj so bile oprane za prodajo in se za tem pranjem, lahko skriva marsikaj, ko dvigneš tepih v prtlažniku, vidiš masrikaj, podreš zice - ti zopet veliko pove), v glavnem, če si previden in si vzameš čas, lahko za zelo dober denar kupiš odličen avto, s katerim boš imel takoj na začetku nekaj stroškov, potem pa bo vse delalo, kot pri novem, s tem, da prišparaš več kot pol cene novega (izjema so mali francozi, VW in kakšni dobri japonci).
Ti pa od mene ne bi kupil avto... Pa ne zato, ker bi bil slabo vzdrzevan ampak zato, ker bi te po desetih minutah brskanja in stoferjenja po avtu nagnal domov brez avta. ;>
Podiranje zicev?! Wtf? A stare prestice in grisine isces al kwa? :P Tega mam jest polno po avtu!
jype ::
solatko> jype - mal te matematika zajebava recimo da ti kur 5l/100 je to cca 1750 l ali evrov
Porabi nam okoli 3.8 litrov nafte na 100 km (noben od nas nima težke noge), tako da je to ca. 1200 evrov (račune mam spravljene). Zdaj bo dražje, ja.
solatko> cena novga jarisa je okoli 13k je to 1300€, pa je pol še kasko,
Tako je, nov avto je bil 13350€ + neke dajatve (skupaj 16000), na to pa je bilo danih 4000€ popusta, kar ceno pripelje na približno 12000€. Registracija ter zavarovanje sta skupaj 700€, vendar lastnica vozila, ki v življenju še ni imela nesreče, čeprav vozi že 40 let, dobi zgleden popust, tako da je vse skupaj stalo le približno 400€.
solatko> obvezno na 35k km vsaj dva servisa po ene 300€
Uradni servis ob 15k je bil 70€, ob 30k je bil 100€, ob 45k je bil 60€, vendar se ta zadnji ne šteje, ker je bil opravljen precej kasneje kot po prvem letu. Stroškov v drugem letu še ne morem prikazat.
Aja, res nisem štel novih pnevmatik in dodatnih platišč za zimske pnevmatike, tako da se reč povzpne na 3300€, vendar nisem prepričan, če nove letne pnevmatike niso že zunaj obdobja prvega leta (če so, je 3000€).
Bivša Nissan Micra '92 je imela po 15 letih negativno vrednost, vendar je še vedno dobro služila namenu (ni pa bila ravno varen ali udoben avto). Če amortizacijo nove toyote raztegnemo na 15 let, je reč še precej cenejša.
solatko> Ob tem morava upoštevati, da se jaz vozim v dnevni sobi, s full avtomatsko klimo, navigacijsko napravo, šest vreč, original električni šibedah, potovalni računalnik...
No, pri nas je vreč 9, vgrajena pa je tudi avtomatska klima, ki pa je razen na poti na morje 99% časa izključena (baje je dobro vsaj enkrat na mesec prižgat za kakih 10 minut, tako da to počnemo), ker je avto praktično ves čas garažiran (doma, v službah obeh zaposlenih uporabnikov, dva sta pa itak upokojena, na njivi, kjer delata, pa je senca) in prijetno hladen. Seveda je v avtomobilu tudi ESP, ABS, EBD, BA, TRC, odklepanje in zaklepanje brez uporabe ključa, zelo fleksibilno urejen prostor v avtomobilu (ločeno pomična zadnja klop, nastavitev prednjih sedežev tudi po višini, popolnoma ravno in 145cm dolgo in 125cm široko dno prtljažnega prostora čisto do prednjih sedežev), vgrajena navigacijska naprava, ki pa je popolnoma zanič in jo nadomešča moj mobilni telefon), cd izmenjalnik z mp3 podporo, potovalni računalnik, zelo pregleden digitalni dashboard, pogrešam pa head-up display, šesto prestavo, tempomat in HID žaromete - ampak to bi stalo 6000€ več in pomenilo tudi bistveno višjo porabo goriva (ker bi bil avto večji - pri yarisu teh reči ne dobiš) in se pri našem povprečnem režimu uporabe zagotovo ne bi splačalo (avtocesto avtomobil vidi dva do trikrat mesečno).
Porabi nam okoli 3.8 litrov nafte na 100 km (noben od nas nima težke noge), tako da je to ca. 1200 evrov (račune mam spravljene). Zdaj bo dražje, ja.
solatko> cena novga jarisa je okoli 13k je to 1300€, pa je pol še kasko,
Tako je, nov avto je bil 13350€ + neke dajatve (skupaj 16000), na to pa je bilo danih 4000€ popusta, kar ceno pripelje na približno 12000€. Registracija ter zavarovanje sta skupaj 700€, vendar lastnica vozila, ki v življenju še ni imela nesreče, čeprav vozi že 40 let, dobi zgleden popust, tako da je vse skupaj stalo le približno 400€.
solatko> obvezno na 35k km vsaj dva servisa po ene 300€
Uradni servis ob 15k je bil 70€, ob 30k je bil 100€, ob 45k je bil 60€, vendar se ta zadnji ne šteje, ker je bil opravljen precej kasneje kot po prvem letu. Stroškov v drugem letu še ne morem prikazat.
Aja, res nisem štel novih pnevmatik in dodatnih platišč za zimske pnevmatike, tako da se reč povzpne na 3300€, vendar nisem prepričan, če nove letne pnevmatike niso že zunaj obdobja prvega leta (če so, je 3000€).
Bivša Nissan Micra '92 je imela po 15 letih negativno vrednost, vendar je še vedno dobro služila namenu (ni pa bila ravno varen ali udoben avto). Če amortizacijo nove toyote raztegnemo na 15 let, je reč še precej cenejša.
solatko> Ob tem morava upoštevati, da se jaz vozim v dnevni sobi, s full avtomatsko klimo, navigacijsko napravo, šest vreč, original električni šibedah, potovalni računalnik...
No, pri nas je vreč 9, vgrajena pa je tudi avtomatska klima, ki pa je razen na poti na morje 99% časa izključena (baje je dobro vsaj enkrat na mesec prižgat za kakih 10 minut, tako da to počnemo), ker je avto praktično ves čas garažiran (doma, v službah obeh zaposlenih uporabnikov, dva sta pa itak upokojena, na njivi, kjer delata, pa je senca) in prijetno hladen. Seveda je v avtomobilu tudi ESP, ABS, EBD, BA, TRC, odklepanje in zaklepanje brez uporabe ključa, zelo fleksibilno urejen prostor v avtomobilu (ločeno pomična zadnja klop, nastavitev prednjih sedežev tudi po višini, popolnoma ravno in 145cm dolgo in 125cm široko dno prtljažnega prostora čisto do prednjih sedežev), vgrajena navigacijska naprava, ki pa je popolnoma zanič in jo nadomešča moj mobilni telefon), cd izmenjalnik z mp3 podporo, potovalni računalnik, zelo pregleden digitalni dashboard, pogrešam pa head-up display, šesto prestavo, tempomat in HID žaromete - ampak to bi stalo 6000€ več in pomenilo tudi bistveno višjo porabo goriva (ker bi bil avto večji - pri yarisu teh reči ne dobiš) in se pri našem povprečnem režimu uporabe zagotovo ne bi splačalo (avtocesto avtomobil vidi dva do trikrat mesečno).
solatko ::
Zdej mi pa nekaj ni jasno - naredil si 35kkm, pa praviš da imaš avto lepo v senci parkiran (ja kam za hudiča se pa pol voziš v službo), 3,8 ti tudi pod slučajno ne kuri, sploh, če se voziš po regionalkah. Povprečje pri teh avtih je med 4,5 in 5l/100km, servise si tud mal brez materiala napisal, klima je najbolje, da laufa celo leto (a sorry, bi 0,3l več kurjave pokuru), v vsakem primeru ni primerjave, moj BMW je bil pri Tehnounionu skoraj 60kDEM, z vso možno dodatno opremo, uporabljal ga je starejši možakar, vsak dan, avto razen ene nepomembne praskice na odbijaču ni bil karamboliran, servisiran na pooblaščenem servisu, skratka ni niti najmanjše primerjave s kakšnim yarisom, getzom, cliotom, golfom, fabio.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: solatko ()
Super Sonic ::
"Ti pa od mene ne bi kupil avto"
Ja, se podpišem. Takšnih moronov je ena gora. Ljudje dejansko pričakujejo, da bodo za 5k dobil nov avto. Po eni strani je treba vse razumeti, saj je dejstvo, da so pri nas rabljena vozila (v večini) v slaben stanju. Predvsem ciljam na nepazljivo vožnjo, slabe servise in zamujene intervale servisov. V največji meri je kriv pogled na avto (kaj mi bo ta kanta železa). Po drugi strani pa lahko rečem - vsaka stvar imajo svojo mejo. No, dejstvo je, da za Slovenijo velja, da imamo zelo slabo vzdrževana vozila.
Pri rabljenih vozilih ti dejansko največ pove lastnik vozila. Tam je (vsaj meni) v pol ure vse jasno, še posebno, če moraš priti k nekomu domov. Generalno lahko rečem, da se izgobam avtomobilom kjer ženska prodaja od moža avto, avtomobilom, ki jih vozijo dirkači, upokojenci in kakšen retard v svojo smer. Namreč za avto je vse slabo - če se vozi, stoji, je uzunaj, v garaži, se vozi počasi, hitro - vse ima svoj plus in minus, toda pri omenjenih skupinah je minus precej velik (dedoti kurjo sklopke, amortizerji so ponavadi hin, prask je veliko na plehu, itd., dirkači uničujejo vse to v drugo smer, retard je pa že tako ali tako retard).
Lepo je, če je prodajalec normalen, sproščen in jasen. Odločitev je takoj bolj lahka. Tudi lažje je, če veš za vse te napake za katere ve prodajalec.
Glede same teme je pa tako: oboje je lahko dobro in slabo. Včasih lahko cenovno dobiš zelo ugodno ponudbo iz obeh "strani" - prodajalcev ali preprodajalcev. Odvisno koga poznaš, koliko sreče, volje in denarja imaš.
Nov avto sigurno ne pomeni kaj veliko v smislu samega delovanja, ker z lahkoto dobiš slabo serijo (ata od punce je dobil novo x5-tko in je onboard computer šel v manj kot mesecu dni), po neki drugi strani je pa prav prvih 10000k odločilnih, v smilsu delovanja kasneje (pravilno avto vpeljat na cesto ni "kar tako").
Ja, se podpišem. Takšnih moronov je ena gora. Ljudje dejansko pričakujejo, da bodo za 5k dobil nov avto. Po eni strani je treba vse razumeti, saj je dejstvo, da so pri nas rabljena vozila (v večini) v slaben stanju. Predvsem ciljam na nepazljivo vožnjo, slabe servise in zamujene intervale servisov. V največji meri je kriv pogled na avto (kaj mi bo ta kanta železa). Po drugi strani pa lahko rečem - vsaka stvar imajo svojo mejo. No, dejstvo je, da za Slovenijo velja, da imamo zelo slabo vzdrževana vozila.
Pri rabljenih vozilih ti dejansko največ pove lastnik vozila. Tam je (vsaj meni) v pol ure vse jasno, še posebno, če moraš priti k nekomu domov. Generalno lahko rečem, da se izgobam avtomobilom kjer ženska prodaja od moža avto, avtomobilom, ki jih vozijo dirkači, upokojenci in kakšen retard v svojo smer. Namreč za avto je vse slabo - če se vozi, stoji, je uzunaj, v garaži, se vozi počasi, hitro - vse ima svoj plus in minus, toda pri omenjenih skupinah je minus precej velik (dedoti kurjo sklopke, amortizerji so ponavadi hin, prask je veliko na plehu, itd., dirkači uničujejo vse to v drugo smer, retard je pa že tako ali tako retard).
Lepo je, če je prodajalec normalen, sproščen in jasen. Odločitev je takoj bolj lahka. Tudi lažje je, če veš za vse te napake za katere ve prodajalec.
Glede same teme je pa tako: oboje je lahko dobro in slabo. Včasih lahko cenovno dobiš zelo ugodno ponudbo iz obeh "strani" - prodajalcev ali preprodajalcev. Odvisno koga poznaš, koliko sreče, volje in denarja imaš.
Nov avto sigurno ne pomeni kaj veliko v smislu samega delovanja, ker z lahkoto dobiš slabo serijo (ata od punce je dobil novo x5-tko in je onboard computer šel v manj kot mesecu dni), po neki drugi strani je pa prav prvih 10000k odločilnih, v smilsu delovanja kasneje (pravilno avto vpeljat na cesto ni "kar tako").
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
jype ::
solatko> (a sorry, bi 0,3l več kurjave pokuru)
To drži. Ostalo pa pač ne. S 40l brez klime narediš 1100 km, s klimo pa malo manj kot 1000.
solatko> Zdej mi pa nekaj ni jasno - naredil si 35kkm, pa praviš da imaš avto lepo v senci parkiran
Avto uporabljamo štirje. Jaz sem prevozil 22.000 km, od tega 16.000 na dolgih poteh (Berlin, Plovdiv, jadranska obala, Verona). Največ (najdlje časa) avto uporablja tašča, za prevoz orodja na njivo in pridelkov z nje. Ja, avto je večino časa temeljito usran.
solatko> skratka ni niti najmanjše primerjave s kakšnim yarisom, getzom, cliotom, golfom, fabio.
Seveda ni. Saj gre za drug razred avtomobila s povsem drugo namembnostjo. Prav tako pa ni primerjave v stroških - tebi je morda tisti stari ata res sponzoriral več kot 50% vrednosti avtomobila, a v 15 letih boš imel ti z njim še vedno vsaj dvakrat toliko stroškov.
Super Sonic> po neki drugi strani je pa prav prvih 10000k odločilnih, v smilsu delovanja kasneje (pravilno avto vpeljat na cesto ni "kar tako").
Tako je. Pri nas se mašina prek 2000 obratov zavrti samo na avtocesti, ker sicer ni potrebe, kar pomeni, da se jo temeljito zavrti samo parkrat na mesec. A je to dobro al slabo? Hja - pri isti kilometrini bo naš ziher bolj zgonjen, ker se več vozi hladen - ampak ker se ves čas vozi v nizkih vrtljajih je verjetnost, da bo npr. crknila turbina, zelo majhna.
To drži. Ostalo pa pač ne. S 40l brez klime narediš 1100 km, s klimo pa malo manj kot 1000.
solatko> Zdej mi pa nekaj ni jasno - naredil si 35kkm, pa praviš da imaš avto lepo v senci parkiran
Avto uporabljamo štirje. Jaz sem prevozil 22.000 km, od tega 16.000 na dolgih poteh (Berlin, Plovdiv, jadranska obala, Verona). Največ (najdlje časa) avto uporablja tašča, za prevoz orodja na njivo in pridelkov z nje. Ja, avto je večino časa temeljito usran.
solatko> skratka ni niti najmanjše primerjave s kakšnim yarisom, getzom, cliotom, golfom, fabio.
Seveda ni. Saj gre za drug razred avtomobila s povsem drugo namembnostjo. Prav tako pa ni primerjave v stroških - tebi je morda tisti stari ata res sponzoriral več kot 50% vrednosti avtomobila, a v 15 letih boš imel ti z njim še vedno vsaj dvakrat toliko stroškov.
Super Sonic> po neki drugi strani je pa prav prvih 10000k odločilnih, v smilsu delovanja kasneje (pravilno avto vpeljat na cesto ni "kar tako").
Tako je. Pri nas se mašina prek 2000 obratov zavrti samo na avtocesti, ker sicer ni potrebe, kar pomeni, da se jo temeljito zavrti samo parkrat na mesec. A je to dobro al slabo? Hja - pri isti kilometrini bo naš ziher bolj zgonjen, ker se več vozi hladen - ampak ker se ves čas vozi v nizkih vrtljajih je verjetnost, da bo npr. crknila turbina, zelo majhna.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
Super Sonic ::
Off topic:
"ja kam za hudiča se pa pol voziš v službo)"
A ne veš? On je s kolesom drugač.
"ovprečje pri teh avtih je med 4,5 in 5l/100km"
Ja, verjetno bo kar držalo če takole čez palec človek udari, da gre za eno iz med bolj "zamorjenih" mašin. Še en nakup rabljenega vozila, ki se absolutno ne splača ( da o tem, koliko goriva več pokuri zaradi (pre)počasne vožnje, sploh ne bi).
"ja kam za hudiča se pa pol voziš v službo)"
A ne veš? On je s kolesom drugač.
"ovprečje pri teh avtih je med 4,5 in 5l/100km"
Ja, verjetno bo kar držalo če takole čez palec človek udari, da gre za eno iz med bolj "zamorjenih" mašin. Še en nakup rabljenega vozila, ki se absolutno ne splača ( da o tem, koliko goriva več pokuri zaradi (pre)počasne vožnje, sploh ne bi).
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
jype ::
Super Sonic> da o tem, koliko goriva več pokuri zaradi (pre)počasne vožnje, sploh ne bi).
A to samo meni ne gre v račun, al je tam zunaj še kdo, ki se zaveda, da poraba raste s kvadratom hitrosti?
A to samo meni ne gre v račun, al je tam zunaj še kdo, ki se zaveda, da poraba raste s kvadratom hitrosti?
solatko ::
Do sedaj sem kupil v življenju 12 avtomobilov in pri vsakem, ki je šel z menoj, sem si lahko ogledal celoten avto, zunaj, znotraj, spredaj, zadaj in spodaj, pri takih kljukcih kot sta vidva, sem se lepo obrnil in odšel, avte so pa še kar nekaj mesecev prodajal, pa prodal za precej nižjo ceno. Zadnji zici se podrejo, sprednji zici se podrejo in ne vidim razloga, da se to ne naredi v pričo potencialnega kupca. Tudi, če bi hotel za avto samo 300€, bi jaz hotel vidit, kaj bom za svoj denar dobil, če mi bo všeč bom vzel, drugače pa ne. Če ti misliš, da mi lahko prodaš jajca za 500€, katera niso vredna 100€ se motiš. Za svoj denar ne pričakujem ne vem kaj, ampak tisto kar kupim mora biti vredno vsaj 1€ več.
Kakšen je lastnik avta se najbolj vidi po tem koliko ima prestic za zadnjimi zici, to pomeni da so imeli mulci igrišče na zadnjih sedežih, to da je lastnik starejša oseba ne pomeni dosti (šele, ko te lastnik pelje kakšnih 30km vidiš, kako vozi (moram reči, da sem praviloma kupoval avte od možakarjev nekaj čez petdeset let), ko ga pelješ ti nazaj pa vidiš vse ostalo. Dejansko sem izredno tečen kupec (do sedaj se mi je to splačalo) in od kakšnih koleričnih tipov, ki si ne morjo vzet časa za kupca, avta niti slučajno ne kupim.
jype - meni na avtocesti pri 140km/h kaže 3,9l/100km trenutne porabe, drugače pa vozim v mejah najvišjega navora (kadar je to zaradi omejitev mogoče), na Nemški avtocesti, pa je bila trenutna poraba pri 200km/h okoli 9l. Poraba narašča pri nepopolnem izkoristku navora, ne pa pri hitrosti, če voziš v zelenem polju obratov, če hitro pridobiš željeno hitrost, če ne voziš 40km/h v peti ali šesti brzini, bo poraba 2.0 literske mašine okoli 8l/100km, hitrost pa bo na ravni cesti preko 200km/h. Če pa hočeš voziti športno, kar ta avto omogoča, pa boš hirto na 14 ali 15 litrih. Tako, da poraba ni odvisna od hitrosti temveč navora, zato tudi dizli kurjo manj, pri enakih hitrostih.
Kakšen je lastnik avta se najbolj vidi po tem koliko ima prestic za zadnjimi zici, to pomeni da so imeli mulci igrišče na zadnjih sedežih, to da je lastnik starejša oseba ne pomeni dosti (šele, ko te lastnik pelje kakšnih 30km vidiš, kako vozi (moram reči, da sem praviloma kupoval avte od možakarjev nekaj čez petdeset let), ko ga pelješ ti nazaj pa vidiš vse ostalo. Dejansko sem izredno tečen kupec (do sedaj se mi je to splačalo) in od kakšnih koleričnih tipov, ki si ne morjo vzet časa za kupca, avta niti slučajno ne kupim.
jype - meni na avtocesti pri 140km/h kaže 3,9l/100km trenutne porabe, drugače pa vozim v mejah najvišjega navora (kadar je to zaradi omejitev mogoče), na Nemški avtocesti, pa je bila trenutna poraba pri 200km/h okoli 9l. Poraba narašča pri nepopolnem izkoristku navora, ne pa pri hitrosti, če voziš v zelenem polju obratov, če hitro pridobiš željeno hitrost, če ne voziš 40km/h v peti ali šesti brzini, bo poraba 2.0 literske mašine okoli 8l/100km, hitrost pa bo na ravni cesti preko 200km/h. Če pa hočeš voziti športno, kar ta avto omogoča, pa boš hirto na 14 ali 15 litrih. Tako, da poraba ni odvisna od hitrosti temveč navora, zato tudi dizli kurjo manj, pri enakih hitrostih.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: solatko ()
WarpedGone ::
>> da o tem, koliko goriva več pokuri zaradi (pre)počasne vožnje, sploh ne bi).
Počasna vožnja sama posebi ni nič kriva za porabo.
Minimum porabe dosežeš ob kar se da visoki hitrosti ob minimalnem pritisku na plin. To pomeni, da imaš v najvišji prestavi in se pelješ s kakimi 20% gasa - točne cifre so odvisne od avtomobila ampak običajno je sweet spot okrog 70 kmh.
Počasna vožnja sama posebi ni nič kriva za porabo.
Minimum porabe dosežeš ob kar se da visoki hitrosti ob minimalnem pritisku na plin. To pomeni, da imaš v najvišji prestavi in se pelješ s kakimi 20% gasa - točne cifre so odvisne od avtomobila ampak običajno je sweet spot okrog 70 kmh.
Zbogom in hvala za vse ribe
jype ::
solatko> pri takih kljukcih kot sta vidva, sem se lepo obrnil in odšel,
Mi avtomobilov še nismo prodajali, ker smo vsakega iztrošili do mere, ko lahko samo še plačaš, da ti ga odpeljejo.
Do zdaj se je kar obneslo, za škode, nissane in toyote - edino brat od deklice si vsako leto ali dve kupi novega rabljenega audija (ker mu tak avto očitno nekaj pomeni).
solatko> Tudi, če bi hotel za avto samo 300€, bi jaz hotel vidit, kaj bom za svoj denar dobil, če mi bo všeč bom vzel, drugače pa ne.
solatko> od kakšnih koleričnih tipov, ki si ne morjo vzet časa za kupca, avta niti slučajno ne kupim.
Jasno. Če kupuješ rabljeno vozilo, potem je tako ravnanje edino smotrno. Tudi jaz bi, če bi kupoval rabljeno vozilo.
Mi avtomobilov še nismo prodajali, ker smo vsakega iztrošili do mere, ko lahko samo še plačaš, da ti ga odpeljejo.
Do zdaj se je kar obneslo, za škode, nissane in toyote - edino brat od deklice si vsako leto ali dve kupi novega rabljenega audija (ker mu tak avto očitno nekaj pomeni).
solatko> Tudi, če bi hotel za avto samo 300€, bi jaz hotel vidit, kaj bom za svoj denar dobil, če mi bo všeč bom vzel, drugače pa ne.
solatko> od kakšnih koleričnih tipov, ki si ne morjo vzet časa za kupca, avta niti slučajno ne kupim.
Jasno. Če kupuješ rabljeno vozilo, potem je tako ravnanje edino smotrno. Tudi jaz bi, če bi kupoval rabljeno vozilo.
Fizikalko ::
>>Počasna vožnja sama posebi ni nič kriva za porabo.
Ampak eni ste pa res...
Seveda vožnja 30km/h ni ekonomična, ampak predvsem zato, ker mašina ni naštelana za take brzine.
Drugače pa ima jype rpav - s hitrostjo poraba vsekakor narašča (sicer ne s kvadratom, še manj pa linearno).
Optimum je odvisen od nstavitev mašine (prestavna razmerja, krivulja navora,...), načeloma pa kurijo najmanj nekje med 80-90 km/h v 5. prestavi.
Ampak eni ste pa res...
Seveda vožnja 30km/h ni ekonomična, ampak predvsem zato, ker mašina ni naštelana za take brzine.
Drugače pa ima jype rpav - s hitrostjo poraba vsekakor narašča (sicer ne s kvadratom, še manj pa linearno).
Optimum je odvisen od nstavitev mašine (prestavna razmerja, krivulja navora,...), načeloma pa kurijo najmanj nekje med 80-90 km/h v 5. prestavi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Fizikalko ()
jype ::
WarpedOne> točne cifre so odvisne od avtomobila ampak običajno je sweet spot okrog 70 kmh.
Pri meni tudi - 2.9 l/100 km po računalniku.
Pri meni tudi - 2.9 l/100 km po računalniku.
solatko ::
jype - drugač mate pa daleč njive, da mat nardi 13k km za vožnjo na polje in pridelke vozit. Po kolk pa mate solato. Bratu pa pomeni samo to, da za mal denarja dobi odličen avto, če prav jaz audia ne bi mel tud zastonj. V glavnem pri vas kupujeta avto ata in mama, ki pa za svoja leta ne rabita kej druzga, kot yaris, ti pa si zase ne moreš kupit avta, ker ga ne bi imel s čem vzdržvat.
Fizikalko ::
Za nejeverne Tomaže, ki ne verjamejo jypetovi porabi:
sam sem imel s Peugeotom 206 HDi 1.4 dolgoletno povprečje 4.2. Najmanjša mešana (!!!) poraba je bila 3.39 (ena dolga relacija in kakšnih 20 kratkih). Seveda z lahko nogo in premišljeno vožnjo.
Sem pa ugotovil, da se z ekstremnim trudom na dolgo relacijo da priti fajn pod 3 litre.
Podobno vozim zdajšngea Superba - povprečje dobrih 5, na dolge relacije z lahko nogo pod 5. Z velikim trudom 4.5. Učinek varčevanja je torej pri velikem avtu manjši - razlika je bila pri malem peugeotu precej večja, saj sem ob priganjanju lahko prišel čez 7 litrov, pri Superbu pa tudi tam nekje (spet ob nevarčni vožnji).
sam sem imel s Peugeotom 206 HDi 1.4 dolgoletno povprečje 4.2. Najmanjša mešana (!!!) poraba je bila 3.39 (ena dolga relacija in kakšnih 20 kratkih). Seveda z lahko nogo in premišljeno vožnjo.
Sem pa ugotovil, da se z ekstremnim trudom na dolgo relacijo da priti fajn pod 3 litre.
Podobno vozim zdajšngea Superba - povprečje dobrih 5, na dolge relacije z lahko nogo pod 5. Z velikim trudom 4.5. Učinek varčevanja je torej pri velikem avtu manjši - razlika je bila pri malem peugeotu precej večja, saj sem ob priganjanju lahko prišel čez 7 litrov, pri Superbu pa tudi tam nekje (spet ob nevarčni vožnji).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Fizikalko ()
jype ::
solatko> ti pa si zase ne moreš kupit avta, ker ga ne bi imel s čem vzdržvat.
No, tega yarisa sem plačal jaz, preostanek denarja do BMWja za 200k ojro je pa šel v moje podjetje (in se pridno obrača), pohištvo, hišo, travnik pod hišo (ja, v Ljubljani) in vrhunsko računalniško in telekomunikacijsko opremo, s katero udobno ustvarjam še več.
Ker sem iz Ljubljane imam na voljo tudi to udobje, da se v službo lahko vozim z biciklom.
solatko> drugač mate pa daleč njive, da mat nardi 13k km za vožnjo na polje in pridelke vozit.
Ne vem, kako si prišel do te cifre. Sem napisal, da smo uporabniki štirje. Vozila praviloma tudi ne uporabljamo takrat, ko ni treba in se da jit s kolesom ali peš.
Da smo tko šparovni gre pa predvsem zasluga špartanski vzgoji - kot kolesarji smo pač v družini vajeni življenja ob minimalni prtljagi, kar se super obnese, saj smo žilavi in zdravi ko dren (ti pa v dnevno-sobnem klimatiziranem avtomobilu bržkone bolj slabo vzdržuješ kondicijo, tako telesno kot imunskega sistema).
No, tega yarisa sem plačal jaz, preostanek denarja do BMWja za 200k ojro je pa šel v moje podjetje (in se pridno obrača), pohištvo, hišo, travnik pod hišo (ja, v Ljubljani) in vrhunsko računalniško in telekomunikacijsko opremo, s katero udobno ustvarjam še več.
Ker sem iz Ljubljane imam na voljo tudi to udobje, da se v službo lahko vozim z biciklom.
solatko> drugač mate pa daleč njive, da mat nardi 13k km za vožnjo na polje in pridelke vozit.
Ne vem, kako si prišel do te cifre. Sem napisal, da smo uporabniki štirje. Vozila praviloma tudi ne uporabljamo takrat, ko ni treba in se da jit s kolesom ali peš.
Da smo tko šparovni gre pa predvsem zasluga špartanski vzgoji - kot kolesarji smo pač v družini vajeni življenja ob minimalni prtljagi, kar se super obnese, saj smo žilavi in zdravi ko dren (ti pa v dnevno-sobnem klimatiziranem avtomobilu bržkone bolj slabo vzdržuješ kondicijo, tako telesno kot imunskega sistema).
solatko ::
Fizikalko ti si pa zdele tolk naložu, da bo SŽ odvažala še cel mesec. Še nisem videl škode ali pa VW, ki bi kuru manj kot 7l/100km, ob zelo varčni vožnji, zna pa vsak passat, golf, superb, oktavija it krepko čez 9l, če maš mal težjo nogo, oziroma če ne znaš lovit največjega navora. Dej mal posliki povprečno porabo na računalniku, ker te tvoji podatki so za štantgas.
jype- moram dodati odgovor - sam si napisal, da si ti naredu 22000 večina na dolgih relacija in da ti mama naredi večino ostalih kilometrov za vožnjo na polje in, da imaš avto ful usran od tega. Sedaj pa ti predlagam, da prebereš svoje prejšnje poste, preden se začneš zmišljevat, kej novga. Kakšno imaš firmo ne vem, pa me tudi ne briga, sam ne nakladat brez veze. Mojih 20k km pomeni skoraj 60km dnevno, torej za 35k km pomeni to vsak dan 90km. Ni mi jasno kako jih naredite (magar štirje (stroške si delil na 3)) tolk, če avto več ali manj stoji, vozite se s kolesi ali peš, dej ne prbijaj. Sem vsak dan na cesti in mi je prekleto jasno kaj pomeni 35kkm/leto. Kar se pa šparavnosti tiče, pa sploh ne bi imel avta,če bi bili šparovni, saj bi nujne vožnje (kakšnih 5kkm), dosti ceneje opravili z javnimi prevoznimi sredstvi (avtobus, taxi in rent-a-car).
jype- moram dodati odgovor - sam si napisal, da si ti naredu 22000 večina na dolgih relacija in da ti mama naredi večino ostalih kilometrov za vožnjo na polje in, da imaš avto ful usran od tega. Sedaj pa ti predlagam, da prebereš svoje prejšnje poste, preden se začneš zmišljevat, kej novga. Kakšno imaš firmo ne vem, pa me tudi ne briga, sam ne nakladat brez veze. Mojih 20k km pomeni skoraj 60km dnevno, torej za 35k km pomeni to vsak dan 90km. Ni mi jasno kako jih naredite (magar štirje (stroške si delil na 3)) tolk, če avto več ali manj stoji, vozite se s kolesi ali peš, dej ne prbijaj. Sem vsak dan na cesti in mi je prekleto jasno kaj pomeni 35kkm/leto. Kar se pa šparavnosti tiče, pa sploh ne bi imel avta,če bi bili šparovni, saj bi nujne vožnje (kakšnih 5kkm), dosti ceneje opravili z javnimi prevoznimi sredstvi (avtobus, taxi in rent-a-car).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: solatko ()
Fizikalko ::
Ni problema, poslikam ob priliki - sploh, če daš za gajbo, ko si tako korajžen z izjavami. Da ne bo dileme, govora je o dizlu.
Fizikalko ::
Za poskus bom pa najdu sliko, ko sem slikal števec Peugeota po tem, ko smo prispeli na Korčulo (niti pol tanka ni pokuril v 700km razdalji, če se prav spomnim).
Fizikalko ::
Fizikalko ::
Da ne bo pomote, un ključ pomeni, da je čaz za servis in ne to, da je servis čez 677.8 km (tisto namreč zaokrožuje na 100km , če se prav spomnim). Da ne bi kdo kaj podtikal :)
djordjevic ::
Tole glede porabe manjših dizlov je vsekakor živa istina. Imam clia 1.5 dci z 82 konji. Če bi se vsekozi vozil po regionalkah bi imel povprečje 4-4,5. Lani recimo sem imel povprečje po bivši Jugi (z jadransko magistralo, priznam), povprečje 3,6. Skratka, ne govorit, da se ne da. Zlasti na magistralkah se da.
solatko ::
Govora je o superbu - avto približno razreda audi6tdi s svojimi 150kw in niti slučajno ne tako mašino, kot jo ima audi 6tdi s porabo okoli 7l/100km, dober avto, ampak vseeno je utopija tvojih 5l/100km. Sporoči porabo v Škodo, pa boš dobu velik denar, ko jim boš odkril, kako ti to uspeva. Nič ne rečem za peugota, z dolgimi odprtimi vožnjami je to mogoče, če prav tudi v to povprečje dvomim, če si iz LJ, ali če si se v LJ vozil v službo (iskanje parkirnih mest, konice, pet metrov na minuto - to vse povečuje porabo).
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kateri avto? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 12193 (10601) | zez |
» | Mnenje o Renault Megane Grandtour, 1.5 dci, 63kw (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 20099 (13086) | MeGreat |
» | avto za avtocesto (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 29723 (25578) | D3m |
» | Zanesljiv in varčen rabljen avto manjše velikosti (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 20268 (18519) | b |
» | Svetovanje za nakup avtomobila (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 28216 (25825) | amigo_no1 |