» »

Zimske pnevmatike

Zimske pnevmatike

Temo vidijo: vsi
««
10 / 10
»
»»

pegasus ::

Ultragrip 9 je že kje kdo testiral?

krneki0001 ::

Kje jih boš pa stestiral, če so letošnji model, sej še vremena ni bilo pravega za kak test.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

GrimReaper ::

V dežju res nimaš kaj testirat, če še moje Conti TS830 4. sezono primejo kot nove. Tam 5. sezono se ponavadi poslabšajo, nove top gume ima pa res smisel testirat samo v snegu.
Ta je pa glede na prejšnja 3 leta pri nas samo januarja in februarja.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

Zgodovina sprememb…

Spajky ::

Aston_11 je izjavil:

... Sem jih pa dal na pogonska, ketne pa sparam za nepogonski par koles, kot je moderno zadnje case
Maš kakšno sliko te "moderne" montaže ketn, da se še malo nasmejemo :))

krneki0001 je izjavil:

... samo 2 novi? Ker so tiste na nepogonskih kolesih samo 4 ali več let stare in imajo še dovolj profila?
Zato, da greš skoz tehnični, ker imajo še dovolj profila :D ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

matobeli ::

Če koga slučajno zanima, danes sem dobil Continental TS850 iz Mimovrste.
Made in Slovakia, 4014

energetik ::

matobeli je izjavil:

Če koga slučajno zanima, danes sem dobil Continental TS850 iz Mimovrste.
Made in Slovakia, 4014
Zanimivo, moje TS800 so pa Made in Romania. Zgleda da jih delajo glih po celi Evropi...

cleanac ::

Če se že špara pri gumah in se ne menja vseh štirih oz. vseh, se dajo slabše vedno na sprednjo os, ker v primeru najhujšega (trka) boš trčil čelno, spredaj pa je avto najbolj robusten. Če te pa obrne in "priletiš" bočno pa si ga najbolj nasrkal, saj je na straneh avto najmanj zaščiten.

Vikking ::

cleanac je izjavil:

Če se že špara pri gumah in se ne menja vseh štirih oz. vseh, se dajo slabše vedno na sprednjo os, ker v primeru najhujšega (trka) boš trčil čelno, spredaj pa je avto najbolj robusten. Če te pa obrne in "priletiš" bočno pa si ga najbolj nasrkal, saj je na straneh avto najmanj zaščiten.


Kje si to pobral?

Kaj naj izluščim iz tega. Da v primeru čelnega trka, vsaj ne uničiš boljših gum?

Miha 333 ::

Vikking je izjavil:

cleanac je izjavil:

Če se že špara pri gumah in se ne menja vseh štirih oz. vseh, se dajo slabše vedno na sprednjo os, ker v primeru najhujšega (trka) boš trčil čelno, spredaj pa je avto najbolj robusten. Če te pa obrne in "priletiš" bočno pa si ga najbolj nasrkal, saj je na straneh avto najmanj zaščiten.


Kje si to pobral?

Kaj naj izluščim iz tega. Da v primeru čelnega trka, vsaj ne uničiš boljših gum?


Teorija v zvezi s slabšimi pnevmatikami spredaj je, da če ti zdrsne prednji del avta, ga veliko lažje ujameš oz. popraviš kot pa če ti odnese zadek. Velja predvsem za vožnjo po mokri cesti. Poleg tega zdrsovanje spredaj prej opaziš in temu prilagodiš vožnjo. Če pa imaš slabe pnevmatike zadaj, imaš zaradi boljših prednjih dober občutek, greš zato npr. prehitro v ovinek, prednje se držijo, zadek ti pa odnese. Ti pa z avtom v jarek ali pa na nasprotni pas.

Boljše je kupiti vse 4 naenkrat in nato med sezonami menjavati pozicije, da se enakomerno obrabljajo in nato spet vse 4 nove.

Kar pa se tiče same izbire pnevmatik, ni potrebno kupit najdražjih, pač pogledaš AMZS/ADAC test za tvojo dimenzijo (oz. najbližje tvoji), v izbor daš tiste z ocenami (zelo) priporočljivo, nato izmed teh izbereš tiste, ki nimajo izpostavljenih slabosti na mokrem, potem pa izmed teh pogledaš, kaj je ceneje oz. lažje dobavljivo. Temu bi se reklo racionalna izbira, ki zadosti veliki večini voznikov.

Olórin ::

Vikking je izjavil:

cleanac je izjavil:

Če se že špara pri gumah in se ne menja vseh štirih oz. vseh, se dajo slabše vedno na sprednjo os, ker v primeru najhujšega (trka) boš trčil čelno, spredaj pa je avto najbolj robusten. Če te pa obrne in "priletiš" bočno pa si ga najbolj nasrkal, saj je na straneh avto najmanj zaščiten.


Kje si to pobral?

Kaj naj izluščim iz tega. Da v primeru čelnega trka, vsaj ne uničiš boljših gum?


v primeru čelnega trka boš verjetno preživel z malo poškodb.
v primeru bočnega trka boš verjetno huje poškodovan ali mrtev.


Seveda če upoštevam da voziš s prilagojeno hitrostjo in ne divjaš kot kak jackass.

krneki0001 je izjavil:

Kje jih boš pa stestiral, če so letošnji model, sej še vremena ni bilo pravega za kak test.



Neuastenberg
North Rhine-Westphalia


Altastenberg
North Rhine-Westphalia

recimo. Ne obstaja samo okolica Ljubljane ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Olórin ()

Vikking ::

Se ne razumemo!
Razumem in mi je jasno, da boljše pnevmatike gredo vedno na zadnjo os vozila.

Ne razumem pa tvojega razloga, da gredo na zadnjo os vozila zaradi bočnega in čelnega trka. "Point" zakaj gredo zadaj je čisto drugje.

cleanac ::

Vikking je izjavil:

cleanac je izjavil:

Če se že špara pri gumah in se ne menja vseh štirih oz. vseh, se dajo slabše vedno na sprednjo os, ker v primeru najhujšega (trka) boš trčil čelno, spredaj pa je avto najbolj robusten. Če te pa obrne in "priletiš" bočno pa si ga najbolj nasrkal, saj je na straneh avto najmanj zaščiten.


Kje si to pobral?

Kaj naj izluščim iz tega. Da v primeru čelnega trka, vsaj ne uničiš boljših gum?


Nevem zakaj želiš izpasti pameten tako, da se delaš neumnega. Povedal sem, da boš pri čelnem trku manj nastradal, kot pri bočnem.

Vikking ::

Pa te citiram:

cleanac je izjavil:

Če se že špara pri gumah in se ne menja vseh štirih oz. vseh, se dajo slabše vedno na sprednjo os, ker v primeru najhujšega (trka) boš trčil čelno, spredaj pa je avto najbolj robusten. Če te pa obrne in "priletiš" bočno pa si ga najbolj nasrkal, saj je na straneh avto najmanj zaščiten.


torej kaj imajo boljše pnemvatik na zadnji osi s tem, da boš pri (pa te spet citiram: " pri čelnem trku manj nastradal, kot pri bočnem. "

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Vikking ()

Buggy ::

...predvidevam da je hotel povedati, da je bolje imeti nove pnevmatike na zadnji osi, ker s tem zmanjsas tveganje, da ti v ovinku odnese rit in posledicno s tem bocno priletis v oviro. Predpostavlja, da ce ze...je bolje prileteti celno kot bocno, zaradi same strukture avta.

Vsaj tako sem jaz desifriral ;)

Vikking ::

Ok. Ampak razlaga je napačna. Razlog je, da lažje uloviš vozilo z boljšimi pnevmatikami zadaj, s tem povečaš možnost da ne zdrsneš s ceste oz. se izogneš objektu, vozilu.

Vsekakor pa z boljšimi zadnjimi pnevmatikami ne povečaš možnosti za več čelnih kot bočnih trkov. V bistvu bi bilo čudno iz te razlage izpeljati misel. Da želiš z zadnjimi boljšimi pnevmatikami zadeti vozilo čelno in ne bočno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Vikking ()

dzinks63 ::

Če imamo par gum malo bolj izrabljen od drugega para, potem gre boljši par gum na pogonsko os, torej če je pogon spredaj, na prednja kolesa, če je pogon zadaj, na zadnja kolesa. Avtomobil s prednjim pogonom se da kontrolirano voziti tudi z slabšimi gumami zadaj. Pogonska kolesa morajo imeti dovolj oprijema, da se sploh lahko normalno premikaš, če ga nimajo, bo vožnja praktično nemogoča.

WarpedGone ::

Avtomobil s prednjim pogonom se da kontrolirano voziti tudi z slabšimi gumami zadaj.

Zakaj majo nekater takšno potrebo po oglašanju, kljub temu da kapirajo nič od nič?
Zbogom in hvala za vse ribe

Miha 333 ::

dzinks63 je izjavil:

Avtomobil s prednjim pogonom se da kontrolirano voziti tudi z slabšimi gumami zadaj.

Tudi na mokri cesti pri 60 km/h v ovinku, ko ti nenadoma odnese zadek?

Olórin ::

dzinks63 je izjavil:

Če imamo par gum malo bolj izrabljen od drugega para, potem gre boljši par gum na pogonsko os, torej če je pogon spredaj, na prednja kolesa, če je pogon zadaj, na zadnja kolesa. Avtomobil s prednjim pogonom se da kontrolirano voziti tudi z slabšimi gumami zadaj. Pogonska kolesa morajo imeti dovolj oprijema, da se sploh lahko normalno premikaš, če ga nimajo, bo vožnja praktično nemogoča.



ne, ker je povprečen voznik na cesti povsem nesposoben in avta ne bo zmožen uloviti, če mu odnese zadek. Posebno ne, če bo na nasprotnem pasu promet in luknja standardno luknjasta, hitrost na števcu pa čez 60 kmh ;)

Vikking je izjavil:

Se ne razumemo!
Razumem in mi je jasno, da boljše pnevmatike gredo vedno na zadnjo os vozila.

Ne razumem pa tvojega razloga, da gredo na zadnjo os vozila zaradi bočnega in čelnega trka. "Point" zakaj gredo zadaj je čisto drugje.


ne, ni. point je v tem da daš boljše gume zadaj da ti avto ne bo bočno zdrsnil. Če ne boš bočno zdrsnil ne boš bočno priletel v nasproti vozeče vozilo ali v drevo. Torej boš verjetno ostal živ. Doooooh.


pač to je butasto početje, zato se kupi 4 gume in se jih rotira primerno, da so vse enako obrabljene.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Olórin ()

SuperVeloce ::

dzinks63 je izjavil:

Če imamo par gum malo bolj izrabljen od drugega para, potem gre boljši par gum na pogonsko os, torej če je pogon spredaj, na prednja kolesa, če je pogon zadaj, na zadnja kolesa. Avtomobil s prednjim pogonom se da kontrolirano voziti tudi z slabšimi gumami zadaj. Pogonska kolesa morajo imeti dovolj oprijema, da se sploh lahko normalno premikaš, če ga nimajo, bo vožnja praktično nemogoča.


Ravno tukaj vidiš, zakaj boljše gume vedno zadaj ;)

IL_DIAVOLO ::

Vikking

A ti res ne razumeš, če ti spodnese zadek, te posledično obrne in je več možnosti za bočni trk, kjer si najbolj ogrožen.

Ti si pa prišel do neke čudne teorije, da s tem povečaš možnost čelnih trkov...saj pa ne tekmujemo, kdo se večkrat zaleti :))

Vikking ::

Jezus fanta. Povsem narobe sta prebrala kaj sem napisal. Mogoče sem pa sam narobe začel prvi stavek.

Jaz sem napisal ravno to kar vidva trdita. Razlog je, da lažje uloviš vozilo z boljšimi pnevmatikami zadaj, s tem povečaš možnost da ne zdrsneš s ceste oz. se izogneš objektu, vozilu.
Ter hkrati repliciral uporabniku cleanac, da ni fora boljših pnevmatik zadaj da zadeneš vozilo čelno. Teorijo čelnih trkov je napisal uporabnik cleanac. ter se trudim mu dopovedati da razlog boljših pnevmatik ni v tem, da boš imel več bočnih trkov.

Če pa imaš dve dobri in dve slabši pnevmatiki, pač daš boljši zadaj.

Če pa imaš stalni 4x4 pač se ne sekiraš. Ker obrablja dokaj enakomerno in je razlika v obrabi sprednjih in zadnjih parov precej manjša.

krneki0001 ::

No, to da stalni 4x4 enakomerno obrablja gume je urbani mit. Vedno so ene bolj obrabljene kot druge (recimo subaru bolj zadnje kuri). Zato imaš recimo za subaruja v navodilih napisano, da naj bi med 7500 in 10000km prevoženimi rotiral gume, da so bolj enakomerno obrabljene. Seveda tudi če ne delaš tega, ni nujno, da bo kaj crknilo, samo sredinski diferencial je potem bolj obremenjen.

Najbolj ključno pa je to rotiranje pri land rover freelanderju. Tam če pride do prevelike razlike v obsegu, crkne IRD (sredinski dif z zaporo) in popravilo tega je višje od cene rabljenih freelanderjev. Zato jih po sloveniji kar nekaj vozi s samo prednjim pogonom (tudi prodajajo se s samo prednjim pogonom - je to v opombah ponavadi zapisano).
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Buggy ::

nebivedu...upam da se hecas s tem, da do okvar zaradi 4mm razlike v obsegu gume 8-O

Avto, ki je delan za teren in so obrementive koles pri taki voznji neverjetno razlicne tako da ima diferencial res tezko nalogo, pa da ima take probleme pri voznji po ravnem z malce nizjo pnevmatiko zadaj/spredaj? Potemtakem je za sredinski diferencial lahko usodna ze razlika tlaka v pnevmatikah....to je potem dalec od kaksne robustne izdelave.

STI impreza mora potemtakem menjati kolesa vsak vikend ko jo malo bolj tiscis ;)

Malo si me zdej presral, ker naslednji avto bo sigurno sportnik z 4x4 in mi tole ne gre cisto v racun. Das prosim kaksen link na to, da crkuje diff zaradi razlike v profilu gum pls?

Buggy ::

Zgleda da je res nekaj na temu kar govori nebivedu...tole je pa novo zame in kar resen pomislek ali bom vzel AWD ali ne :8)

krneki0001 ::

Pri subaruju je takole:
Običajni subaru ima centralni diferencial, za razlike med prednjim pogonom in zadnjim pa je dodana še visko sklopka, ki deluje ponavadi za prenos 50:50 (torej se ob različnih obsegih gum matra, da vzpostavlja te pogoje) ali pa 40:60 in do 60:40, kar pomeni da pusti toleranco in se pri različnih obsegih gum ne matra, tako da pogon deluje brez problemov. Pri starejših subarujih pa že tako ni take panike, ker je vse predimenzionirano. Pri novejših pa so začeli malo šparat pa visko lahko crkne. Meni je na letniku 2000 crknil pri 300.000km. Ker je subaru kot lego kocke, paše visko od starejšega, tako sem dal dvomasni vstrajnik in visko iz letnika 1994, pa sedaj nima nobenih problemov več.
Sem pa zato šel na letnik 1998, kjer ni problemov z ničemer v pogonih. Vzel sem pa avto, ki je imel takrat vso opremo (gretje sprednje šipe, ogledal, sedežev, webasto, elektro stekla in ogledala, daljinsko centralno, klima, abs, reduktor,...)

Potem imaš pa športne subaruje. Tam pa ni teh problemov, ker je ponavadi na sredini torsen, ki pa je mehanska zapora in ne crkne kar tako. Če pa nima torsna na sredini, ima pa visko, ki dela od 10:90 do 90:10, pri nekaterih celo 0:100 in 100:0, kar pomeni, da lahko ves pogon prestavi na prednji ali zadnji par koles.


Zato pa pravim, za AWD se vedno kupi komplet nove štiri gume, tisti ki ti ob nakupu pove, da je dal 2 novi sprednji, mu lahko rečeš, da naj avto kr obdrži.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Zgodovina sprememb…

krneki0001 ::

Buggy je izjavil:

Avto, ki je delan za teren in so obrementive koles pri taki voznji neverjetno razlicne tako da ima diferencial res tezko nalogo, pa da ima take probleme pri voznji po ravnem z malce nizjo pnevmatiko zadaj/spredaj? Potemtakem je za sredinski diferencial lahko usodna ze razlika tlaka v pnevmatikah....to je potem dalec od kaksne robustne izdelave.


Avtomobili delani za teren ponavadi nimajo stalnega 4x4 pogona (imajo ga nekatere toyote, ampak tam je potem sredinski diferencial odprt. Dodatno imajo potem sredinsko zaporo, ki pa jo vklopiš samo na ZDRSLJIVIH podlagah. Na asfaltu bi recimo zaradi tega lahko kaj odlomil. Večina ima pa zadnji pogon stalen in priklopljiv prednji pogon. Seveda je priklop potem togo sklenjen (100% sredinska zapora) in je spet samo za vožnjo po zdrsljivih podlagah.

Ampak pri teh avtomobilih so ponavadi kolesa ogromna in ne polno napolnjena, tako da že zvijanje gume v ovinkih malo oblaži pritiske.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Zgodovina sprememb…

Buggy ::

Zanimivo...toliko kot je raznih quattrov, 4motion-ov in ostalih civilnih AWD-jev okoli mene, pa prvic slisim za to problematiko z novo in staro gumo, ki kot kaze sploh ni tako nedolzna...eh vsak dan kaj novega :)

tnx

krneki0001 ::

Najbolj zanimivo je to, da jih zelo veliko vozi quattro in 4motion in subarujev AWD, problematike s tega področja pa ne poznajo, ker se noben v to ne poglobi, niti navodil ne prebere. Potem je pa po forumih kar nekaj jokanja, zakaj zadeve ne delajo kot bi morale.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

SuperVeloce ::

načeloma je quattro in 4motion itak zelo blag in ima veliko lufta pri popravljanju, zato se tam to ne dogaja. Je pač primarno namenjen za slabše cestne podlage in ne pravi offroad. Pridi ti s 4motion v zasnežen klanec z resnim naklonom in ozkimi ovinki, ga ni junaka... tam ti pomaga kvečjemu kakšen subaru forester in po možnosti ene kramp gume :)

krneki0001 ::

Za v klance je subaru res odlična zadeva, tudi zaradi zelo nizkega težišča, ker boxer mašina je dost nišja od inline ali V mašine. Pa zaradi vzdolžno postavljenega menjalnika je teža lepše razporejena. Je pa še ena zadeva zaradi katere gre subaru lepše v hrib od ostalih - simetrični pogon - vse polosovine so enako dolge. Recimo pri pravih terencih in 4motion sta zadnji dve polosovini enako dolgi, spredaj je pa ena krajša, druga pa daljša in zato vedno avto vleče v stran krajše polosovine, ker se nanjo prenaša več moči.

Je pa zadnja generacija 4motion že narejena tako, da nekih 10 do 20% moči stalno daje na zadnja kolesa. Torej počasi bodo tudi tu razlike v obsegu koles prišle do izraza. Quattro je pa tako kot subarujev AWD s sredinskim diferencialom in zaporo tega diferenciala. Če ima visko, potem je tam tudi možno, da visko odpove zaradi razlik v gumah.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

IL_DIAVOLO ::

Ko se ti zaradi obrabljene pnevmatike s premalo profila zgodi aquaplaning-prevelika količina vode pod kolesom.



Za v razmislek...

GTX970 ::

Pri VW grupi imajo golfi 4Motion, škode, a3 priklopljiv 4x4 (haldex sklopka) 4motion @ Wikipedia , oni iz višjega razreda (A5+, S) pa torsen (stalni 4x4) Torsen. @ Wikipedia

Za zasnežen klanec z resnim naklonom in ozkimi ovinki se najboljše obnese Lada Niva, ni velika kišta kot Toyota landcruiser, ima reduktor, stalni 4s4 in ozke gume.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: GTX970 ()

krneki0001 ::

GTX970 je izjavil:

Pri VW grupi imajo golfi 4Motion, škode, a3 priklopljiv 4x4 (haldex sklopka) 4motion @ Wikipedia , oni iz višjega razreda (A5+, S) pa torsen (stalni 4x4) Torsen. @ Wikipedia

To je bilo včasih. Danes imajo tudi višji razredi visko sklopko. Torsen diferencial je zelo drag, visko pa poceni in je treba poceniti proizvodnjo!!!

GTX970 je izjavil:


Za zasnežen klanec z resnim naklonom in ozkimi ovinki se najboljše obnese Lada Niva, ni velika kišta kot Toyota landcruiser, ima reduktor, stalni 4s4 in ozke gume.

Ti se pa verjetno nisi v prav dosti terencih vozil. Drugače nebi tega trdil. Vsak samurajček (suzuki samurai) pride dlje, ker je lažji in ožji. Lada pride daleč samo in izključno takrat, kadar ti je ni škoda in ti je vseeno tudi če jo razbiješ. Ampak to lahko narediš z vsakim avtomobilom.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster
««
10 / 10
»
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Katere zimske gume? (strani: 1 2 3 461 62 63 64 )

Oddelek: Na cesti
3158490252 (21549) Leko
»

Zimske vs. poletne gume (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
16834086 (28983) m0LN4r
»

Gume za zimo. (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10623980 (19834) Domobrancek
»

Zimske gum poleti ??? (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
23842167 (35886) oemdzi
»

gume nove letne ok? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
13724289 (21655) krneki0001

Več podobnih tem