Forum » Loža » Omejitev hitrosti na cestninskih postajah
Omejitev hitrosti na cestninskih postajah
Temo vidijo: vsi
Gandalfar ::
Prav tako se vozniki ne dajo in pocasi bodo ze natrenirali, da se zmorejo pri 80 cez peljat!
Pyr0Beast ::
Mnja, nekje v obstoječem ZVCP je člen ki zahteva, da je treba vožnjo prilagoditi razmeram na cesti. In ker dejansko slovenskih medijev ne polnijo novice o pogostih nesrečah v pasu 150-250m po cestninskih postajah, očitno varnost tam ni tako pereč problem?
Mjah. To da zabeležene nesreče ni še ne pomeni da varnost tam ni problem.
Sreča v slabosti je, da vključevanje poteka kar se da vzporedno in hitrosti so nizke, pasovi pa široki. Ravno te cestninske hišice morebiti rešujejo situacijo, ki so jo same povzročile s tem, ko dodajo dodaten meter placa med pasovi.
Prilagoditev razmeram na cesti - pod to jaz štejem bolj vremenske vplive in zastoje, ne pa neposredno ogrožanje s strani drugih voznikov. Temu se pač ne moreš izognit.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Keyser Soze ::
No, je že kdo pogruntal da gre za novinarsko raco? Al še vedno velja, da nas bo kmalu 75% ostalo brez izpita že ob prvi vožnji skozi cestninsko postajo?
OM, F, G!
WarpedGone ::
Radarji so novinarska raca. Absurdna omejitev ostaja. Država bo še naprej gledala stran. Razen kadar morda ne.
Zbogom in hvala za vse ribe
imagodei ::
> "Mjah. To da zabeležene nesreče ni še ne pomeni da varnost tam ni problem."
Kako, vraga ne pomeni to tega?! Kakšna merila za nevaren odsek cestišča pa naj potem imamo, če ti število nesreč v dani časovni enoti ne zadošča?
Reč je identična, kot če od voznikov zahtevaš slepo držanje zakona ter vožnjo po omejitvi 50 km/h 10m pred tablo za konec naselja, čeprav tam že 20 let ni bilo zabeležene nesreče in konfiguracija cestišča omogoča višje hitrosti. Da smo si na jasnem: po zakonu si seveda kriv, če te namerijo, da si peljal 55 km/h. Je pa skrajno butasto enforcat slepo spoštovanje pravil tam, kjer ni nobene povečane incidence nesreč, ob enem je pa v okolici 5 točk, ki bi res rabile povečan nadzor.
Pa da jasno predočim tale dvojna merila: Pyr0Beast, prosim če mi pojasniš, kakšna merila imaš za varnost jedrskih elektrarn? Taka, da nekdo vije z rokami, češ da so lahko ti objekti potencialno nevarni, ali mogoče kakšna bolj konkretna? Npr. število mrtvih na proizvedeno Gigawattno uro? Če vztrajaš pri tem, da število zabeleženih prometnih nesreč na določenem odseku (v določenem časovnem intervalu) ni dovolj dober pokazatelj varnosti in ustreznosti trenutnega prometnega režima in v ta namen uporabljaš kakega bolj eksotičnega, te prosim, če lahko to malo deliš z nami.
Kako, vraga ne pomeni to tega?! Kakšna merila za nevaren odsek cestišča pa naj potem imamo, če ti število nesreč v dani časovni enoti ne zadošča?
Reč je identična, kot če od voznikov zahtevaš slepo držanje zakona ter vožnjo po omejitvi 50 km/h 10m pred tablo za konec naselja, čeprav tam že 20 let ni bilo zabeležene nesreče in konfiguracija cestišča omogoča višje hitrosti. Da smo si na jasnem: po zakonu si seveda kriv, če te namerijo, da si peljal 55 km/h. Je pa skrajno butasto enforcat slepo spoštovanje pravil tam, kjer ni nobene povečane incidence nesreč, ob enem je pa v okolici 5 točk, ki bi res rabile povečan nadzor.
Pa da jasno predočim tale dvojna merila: Pyr0Beast, prosim če mi pojasniš, kakšna merila imaš za varnost jedrskih elektrarn? Taka, da nekdo vije z rokami, češ da so lahko ti objekti potencialno nevarni, ali mogoče kakšna bolj konkretna? Npr. število mrtvih na proizvedeno Gigawattno uro? Če vztrajaš pri tem, da število zabeleženih prometnih nesreč na določenem odseku (v določenem časovnem intervalu) ni dovolj dober pokazatelj varnosti in ustreznosti trenutnega prometnega režima in v ta namen uporabljaš kakega bolj eksotičnega, te prosim, če lahko to malo deliš z nami.
- Hoc est qui sumus -
darkolord ::
Torej, ukinit VSE omejitve in naj se ljudje vozijo "po pameti", potem pa vsakih nekaj mesecev preštejemo število mrtvih in če je le-to večje od določenega thresholda, potem se tam omejitev hitrosti zmanjša na recimo 200 km/h (v naslednji iteraciji pa 199 itd)?
BlueRunner ::
Reč je identična, kot če od voznikov zahtevaš slepo držanje zakona ter vožnjo po omejitvi 50 km/h 10m pred tablo za konec naselja, čeprav tam že 20 let ni bilo zabeležene nesreče in konfiguracija cestišča omogoča višje hitrosti.
Štekam logiko, vendar je nujen pogoj tudi ta, da dokažeš, da tudi ni bilo nobene "skoraj nesreče". Torej dogodka, ko do nesreče ni prišlo ravno zato, ker je hitrost tam omejena.
Ker pa te statistik ne-nesreč ne obstaja, je ugotavljanje katere omejitve so smiselne in katere niso smiselne, precej težje vprašanje, kot pa to izgleda na "prvi pogled" (pun intended).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlueRunner ()
imagodei ::
Torej, ukinit VSE omejitve in naj se ljudje vozijo "po pameti", potem pa vsakih nekaj mesecev preštejemo število mrtvih in če je le-to večje od določenega thresholda, potem se tam omejitev hitrosti zmanjša na recimo 200 km/h (v naslednji iteraciji pa 199 itd)?
Zanimivo. Sposobnost iz riti vleči slamnate može je očitno precej univerzalno prisotna med populacijo.
Nikjer nisem trdil, da je treba omejitve odstranit. Povleči tak zaključek iz mojih dosedanjih postov je "giant leap", ki se ga niti Neil Armstrong ne bi branil. Jaz govorim o nečem čisto drugem. Namreč:
Če se na nekem odseku nesreče ne dogajajo, potem je striktno enforcanje omejitve popolna abotnost, trošenje davkoplačevalskega denarja in policijskih resursov. Omejitev (če govorimo konkretno o cestninski postaji) kamot ostane, če ne drugega ima (omejen) psihološki učinek. Dodaten učinek dosežeš s sporadičnimi in random policijskimi kontrolami, najsi bo to v obliki radarja ali zgolj prisotnosti ob cestišču. Morda je v 90% primerov na mestu opozorilo.
Zelo podobno velja za kontrole tik ob koncu naselja, če so izpolnjeni pogoji, da tam ni kakih pločnikov, sprehajalnih poti, izvoza iz dvorišča, nepreglednega ovinka ipd - torej, da je konfiguracija cestišča taka, da dopušča višje hitrosti.
Moje stališče je: Če je na tistih mestih incidenca nesreč s poškodbami npr. <1 na leto (težje ali celo nesreče s smrtnim izidom pa se nihče sploh ne spominja), potem je pogost nadzor ali celo stalno enforcanje omejitve naravnost - svinjsko. Nič pa nisem rekel o sporadičnem nadzoru; toliko da voznikom vendarle ostane v podzavesti, da je npr. omejitev 50 km/h do znaka za konec naselja, ne pa da lahko že 100m prej divjajo; oz. v primeru cestninskih postaj, da je omejitev 40 tam z razlogom, ker je potrebna posebna previdnost zaradi združevanja več voznih pasov v enega samega.
BlueRunner je izjavil:
Štekam logiko, vendar je nujen pogoj tudi ta, da dokažeš, da tudi ni bilo nobene "skoraj nesreče". Torej dogodka, ko do nesreče ni prišlo ravno zato, ker je hitrost tam omejena.
Jah, no... Ne moremo biti pa talci represije, ker se nekomu zahoče pokasirat nadpovprečno veliko listkov in jih gre pisat tja, kjer se kršitve dogajajo po tekočem traku, ob neznatnem zmanjšanju prometne varnosti. Že večkrat sem omenil odsek ceste, ki pelje iz Bleda proti avtocestnem priključku v Lescah: še nekaj mesecev nazaj so vrli policisti non-stop stali zjutraj, v času "komjutanja" delovne sile na delo, 10m pred tablo za konec Bleda. Na tistem mestu nihče od domačinov, s katerimi sem imel priliko govoriti, ne pomni niti malce hujšega "fender benderja", kaj šele resnejše nesreče s poškodovanimi ali mrtvimi. Ne vem, če kje obstaja statistika nesreč po cestnih odsekih, tako da je ljudski spomin najboljši približek "dokaza", ki ti ga lahko ponudim.
"Skoraj nesreče" pa v smislu prometne nevarnosti itak ne štejejo, saj so to situacije, ko so udeleženci v prometu s pravilno reakcijo uspeli preprečiti nesrečo. Če kaj, potem prispevajo k povečevanju varnosti, ne pa k zmanjševanju.
- Hoc est qui sumus -
darkolord ::
Nič pa nisem rekel o sporadičnem nadzoru;Tisti "nesrečnež", ki ga sporadičen nadzor ujame, bo čisto isto (ampak seveda toliko bolj glasno) trobil o nepravičnosti, svinjskosti, abotnosti in ropanju nedolžnih državljanov.
Morda je v 90% primerov na mestu opozorilo.To pa dela samo, dokler ljudem ne pride na ušesa, da so policisti kaj bolj popustljivi, potem pa pride do izigravanja tega - "itak so zlo redko tle, pa tut če so bom naredu puppy eyes pa me bo spustil ---> GAS DO DASKE"
Konkretno glede cestninskih postaj je tako, da je trenutno stanje zelo slabo; čeprav je nesreč tam malo, je vožnja tam, še posebej za nekoga, ki se drži omejitev, zaradi ostalih, ki okrog njega delajo vratolomne manevre s trikrat večjimi avtomobili (če ne kar šleperji), lahko zelo stresna. Zakaj je omejitev takšna kot je, je že večkrat bilo omenjeno, "sporadičen nadzor" pa na teh mestu zaenkrat ni obrodil nobenih sadov.
WarpedGone ::
Omejitev (če govorimo konkretno o cestninski postaji) kamot ostane, če ne drugega ima (omejen) psihološki učinek. Dodaten učinek dosežeš s sporadičnimi in random policijskimi kontrolami, najsi bo to v obliki radarja ali zgolj prisotnosti ob cestišču. Morda je v 90% primerov na mestu opozorilo.
No, s tem se pa ne strinjam.
Če država v povprečju zavestno gleda stran, ko se dogajajo kršitve to pomeni le, da ne spoštuje lastne zakonodaje.
Da pa policaj tu pa tam vseeno mal potipa situacijo in potala kako kazen doseže le še slabo voljo. Filanje proračuna nebi moglo bit bol očitno.
Ljudje smo psihološke mašine s podzavestjo. Če so omejitve, kjer je normalno da se jih ignorira, ostane v podzavesti Omejitev in Brezveze.
Komot se tablo za konec omejitve hitrosti postavi takoj na konec ograje med voznimi pasovi in zraven še lep trikotnik za nevarnost. In je namen dosežen, pa nobenih pravil se ne bo masovno kršilo, "saj je tko edino smiselno".
Če bi bili predpisi mal bol diht, bi se jih bistveno bolj spoštovalo. Ne pa da se tule sliši le par glasov, ki je priznalo da je poskusilo spoštovat dano omejitev in bilo presenečeno kako daleč je šele konec omejitve. Kako smo/ste pa do sedaj fural skozi cestninske? Skozi bajtice in gas.
Enega samega junaka ni, ki bi se pohvalu da je pa on vedno fural 40 do konca omejitve. Ob vseh pravičnikih na tem forumu ki ful spoštujejo pravila in ful varno vozijo ni niti enega, ki bi se lahko s tem pohvalu.
Za zjokat.
Zbogom in hvala za vse ribe
Matevžk ::
WarpedGone je izjavil:
Enega samega junaka ni, ki bi se pohvalu da je pa on vedno fural 40 do konca omejitve. Ob vseh pravičnikih na tem forumu ki ful spoštujejo pravila in ful varno vozijo ni niti enega, ki bi se lahko s tem pohvalu.
Za zjokat.
No, če se prav spomnim, je vsaj en omenjal, da je to naredil -- resda kot eksperiment, ne da bi to redno počel. In omenjal je občutek ogroženosti in nepotrebnega povzročanja nevarnosti ...
lp, Matevžk
WarpedGone ::
Ja, ene par nas je to zavestno probal.
Ko sm reku, da bom to odslej dosledno počel, sm doživel posmeh.
Ko sm reku, da bom to odslej dosledno počel, sm doživel posmeh.
Zbogom in hvala za vse ribe
M-XXXX ::
Enega samega junaka ni, ki bi se pohvalu da je pa on vedno fural 40 do konca omejitve. Ob vseh pravičnikih na tem forumu ki ful spoštujejo pravila in ful varno vozijo ni niti enega, ki bi se lahko s tem pohvalu.
Offtopic: kakšna nedavna smrtna nesreča za cestninsko postajo^^?
darkolord ::
Enega samega junaka ni, ki bi se pohvalu da je pa on vedno fural 40 do konca omejitve. Ob vseh pravičnikih na tem forumu ki ful spoštujejo pravila in ful varno vozijo ni niti enega, ki bi se lahko s tem pohvalu.Meni recimo sploh ni problem to da je "daleč" (ker v resnici niti ni, časovno je razlike za recimo 5% enga cigareta), ampak to, da je včasih to dejansko bolj nevarno, saj če bi moral recimo zavirati v sili, bi mimogrede dobil v rit enega Audija (za takšne imam včasih sicer občutek, da če bi imeli na strehi montiran en minigun, ne bi niti za sekundo oklevali, preden bi me preluknjali) ali pa končal pod kolesom šleperja, ki direkt iz tadesne hišice štarta na prehitevalni pas. Če za seboj nimam takšnih ali se jim lahko umaknem, potem se te omejitve vedno držim.
Za zjokat.
In TO, da je vožnja po omejitvi lahko bolj nevarna zarad preostalih, ki so psihološko očitno preveč šibki, da bi to zmogli, je za zjokat.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: darkolord ()
Looooooka ::
A ni v Sloveniji problem to, da nimamo denarja za radarje(od kje zdej finance za nove radarje, ki jih bojo "vrgli" stran za take bedarije)?
A ni blo na vseh straneh prejsnji mesec, da so pred cestninsko samo "fake" radarji(nekaj posprejano z eno bedno prazno skatlo).
A ne bomo sli na satelitski sistem cestninjenja...oz ZAKAJ hudica ne rusijo cestninskih postaj(vsaj tisto polovico s katero se peljemo tisti, ki imamo vinjeto).
Zakaj mecemo kamenje v vladno stavbo namesto v stavbo darsa :)
A ni blo na vseh straneh prejsnji mesec, da so pred cestninsko samo "fake" radarji(nekaj posprejano z eno bedno prazno skatlo).
A ne bomo sli na satelitski sistem cestninjenja...oz ZAKAJ hudica ne rusijo cestninskih postaj(vsaj tisto polovico s katero se peljemo tisti, ki imamo vinjeto).
Zakaj mecemo kamenje v vladno stavbo namesto v stavbo darsa :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Looooooka ()
darkolord ::
ZAKAJ hudica ne rusijo cestninskih postaj(vsaj tisto polovico s katero se peljemo tisti, ki imamo vinjeto).Kako bi to izgledalo?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: darkolord ()
Isotropic ::
nisem bral teme, ampak po novem je tudi tabla za 40kmh tik pred samo cestninsko postajo... vsaj na torovem.
Pyr0Beast ::
Kako, vraga ne pomeni to tega?! Kakšna merila za nevaren odsek cestišča pa naj potem imamo, če ti število nesreč v dani časovni enoti ne zadošča?
1. Nesreče se lahko ne beležijo - kako boš na podlagi takega pomankljivega podatka skepal da je odsek nevaren če se ti zdi popolnoma varen ?
2. 200 near-hit-ov je pač 200 near-hit-ov, če jih je več kot drugje na km poti kaj naredi to pot, varno ali nevarno ?
Pyr0Beast, prosim če mi pojasniš, kakšna merila imaš za varnost jedrskih elektrarn?
Zadeva je čist simpl. Prešteješ število stvari, katere morajo iti narobe da v okolje pridejo radionuklidi.
Npr. število mrtvih na proizvedeno Gigawattno uro?
Ta je težka. Število mrtvih na GWh ne pomeni nujno varnosti energije ampak ponavadi predvsem varnost pri delu in kako je ogrožujoče okolje dela (delo na višini, etc.).
Če vztrajaš pri tem, da število zabeleženih prometnih nesreč na določenem odseku (v določenem časovnem intervalu) ni dovolj dober pokazatelj varnosti in ustreznosti trenutnega prometnega režima in v ta namen uporabljaš kakega bolj eksotičnega, te prosim, če lahko to malo deliš z nami.
Pravim da je zadeva pomankljiva.
Tako kot je pomankljivo klasificiranje nesreče pod 'Neprilagojena hitrost', če imaš notri še tavžnt različnih faktorjev, med drugim tudi slabo cestišče, izsiljevanje drugega voznika, etc...
Lahko se pa gremo zezati, da je krivec za nesrečo izključno voznik, saj kdo drug pa namreč pelje avto. Treba je razumeti da ima voznik le omejeno možnost odreagiranja, in če ni prostora za manevriranje (oz. zaporednih rešilnih faktorjev, kot npr. dobro cestišče, velike razdalje med vozili, dobra osvetljenost), je fuckup takoj tule.
Za cestninskimi je placa dosti, ker vsi pospešujejo in se kolona raztegne. Pred njimi se pa kompresira in tam je placa praktično nula.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
BigWhale ::
In TO, da je vožnja po omejitvi lahko bolj nevarna zarad preostalih, ki so psihološko očitno preveč šibki, da bi to zmogli, je za zjokat.
To je tisto kar je najvecji problem.
"Totalno me je razkuril un k je pred mano vozil 85km/h in sem bil cist zivcen pa sem ga su prehitevat k se mi je ful mudil, pol je pa kamion nasprot prpeljal."
Taksna je kultura precej voznikov. Precej voznikov, ki sodelujejo na tem forumu, v vsaki temi o hitrosti in prometu se najdejo in to je glavna tezava.
Ni tezava v tem, da so nekateri prepocasni, tezava je v tem, da so nekateri nestrpni in netolerantni do prejsnjih. Ce nekdo ne zmore ali pa noce voziti tocno po omejitvi ali pa se zgolj drzi omejitve (ze to marsikoga moti) ni z njim nic narobe. Precej je narobe s tistimi, ki bi ga zaradi tega kar na javni linc poslali.
Kaj pa ce bi raje naredili akcijo popolne drzavne pokorscine in bi se VEDNO in povsod drzali omejitev in potem zasuli DARS in policijo in medije s pismi, emaili, povprasevanjem in zahtevami zakaj so znaki tam kjer so in zakaj se ne spremenijo?
Ce bo 50 razlicnih ljudi klicalo na policijo, dars in poptv, da je na tem in tem mestu omejitev nesmiselna oziroma, da je celo napacno postavljen znak, potem se bo hitro nekaj zgodilo.
WarpedGone ::
Kaj pa ce bi raje naredili akcijo popolne drzavne pokorscine in bi se VEDNO in povsod drzali omejitev in potem zasuli DARS in policijo in medije s pismi, emaili, povprasevanjem in zahtevami zakaj so znaki tam kjer so in zakaj se ne spremenijo?
Ce bo 50 razlicnih ljudi klicalo na policijo, dars in poptv, da je na tem in tem mestu omejitev nesmiselna oziroma, da je celo napacno postavljen znak, potem se bo hitro nekaj zgodilo.
Shall we do it?
Js sm že začel strogo 40 od cestninske postaje naprej. Če ne bom videl znaka za konec omejitve (ker bo tko blesavo postavljen, da ga bo kaj zakrilo) pa pač do naslednjega odcepa. Edina pot da se kej spremeni na bolje.
Če se zaradi teh mojih 40 za mano zakantajo šlepar in še avtobus otrok, mi dol maha. Omejitev je omejitev.
Zbogom in hvala za vse ribe
Buggy ::
Ni tezava v tem, da so nekateri prepocasni, tezava je v tem, da so nekateri nestrpni in netolerantni do prejsnjih. Ce nekdo ne zmore ali pa noce voziti tocno po omejitvi ali pa se zgolj drzi omejitve (ze to marsikoga moti) ni z njim nic narobe. Precej je narobe s tistimi, ki bi ga zaradi tega kar na javni linc poslali.
tezava je v tem da so nekateri prepocasi predvsem iz razlogov ki niso za na cesto.
Ce ima govnac prevec dela s telefonom ali ce se sminka je krepko za na linc poslat pa par pikic v vozniski izpit nalimat...
Ce se govnac vozi zato krepko po omejitvijo ker nima izpravnega avta je krepko za na linc poslat pa avto na izredni tehnicni poslat...
Ce se (ponavadi starostniki) vozi krepko pod omejitvami ker pac vozisca ne pozna in ni preprican v vozniske sposobnosti ter lastno opazanje okolice ter predvidevanje, naj gre na avtobus oz naj se na primernem odseku odtrani...in je krepko za k osebnem zdravniku poslat in preveriti ali se lahko uporablja izpit...
Stvar je taka...vsak izmed teh idiotov spravlja v nevarnost sebe in mene zgolj s svojim nepravilnim obnasanjem na cesti. Poleg tega je v prekrsku ravno tako kot tisti ki vozi nad omejitvijo...da smo si tukaj na jasnem!!!
imagodei ::
Pyr0> "1. Nesreče se lahko ne beležijo - kako boš na podlagi takega pomankljivega podatka skepal da je odsek nevaren če se ti zdi popolnoma varen ?
2. 200 near-hit-ov je pač 200 near-hit-ov, če jih je več kot drugje na km poti kaj naredi to pot, varno ali nevarno ?"
ad 1) Beležijo se vse nesreče, v katerih so bili poškodovani ljudje. Nesreče s skrivljeno pločevino so sicer nevšečnost in za povprečnega Slovenceljna velika tragedija, ker mu zaradi okrnjenega Ponosa grozi več tedenska erektilna disfunkcija, objektivno gledano pa ne gre za nevaren odsek.
ad 2) "Skoraj še nikoli ni zajca ujel", pravi stari čebelji pregovor. Kot si rekel sam: 200 near hitov je 200 near hitov, pa nobenega pravega. Očitno ljudje na tistem koncu še obvladajo situacijo. Druga je, če je poleg 200 near hitov še 50 dejanskih nesreč, 5 takih s poškodbami in 1 s smrtnim izidom. Če pa govoriš zgolj o near hitih in morebiti o skrivljeni pločevini, imaš pa v vsakem velemestu nebroj "nevarnih odsekov". Sprehodi se kdaj po Beogradu in opazuj promet. Oglej si kdaj stanje avtomobilov v povprečnem Italijanskem večjem mestu. Nenazadnje: s prijatelji smo bili nekaj let nazaj z avtomobilom v Parizu. Po tistem, kar sem videl, se število near-hitov šteje na določenih odsekih (v rondojih) tudi s faktorjem 2-3 / minuto! Pa zato še nobeden ni dal table 20 km/h za vožnjo skozi pariške ulice, niti ne stoji na vsakem rondoju policist.
Pyr0> "Zadeva je čist simpl. Prešteješ število stvari, katere morajo iti narobe da v okolje pridejo radionuklidi."
Ah, Pyr0, ti mešaš tveganje (riziko), potencialno nevarnost (hazard) in realno, merljivo nevarnostjo (danger). Vse ima svojo vrednost in mesto, ni pa vse sinonim. Hoja po stopnicah je potencialno nevarna, realno pa gradbinci na stopnice (še) ne lepijo deklaracije, da njih uporaba lahko pomeni nevarnost za zdravje in potencialno smrt.
V slovenščini ne poznam različnih izrazov za "hazard" in "danger", v angleščini se pa (očitno) lepo ločijo. Kuhinjski nož je "hazardous object" (potencialno nevarna stvar) in celo izpostavljenost tveganju, vsakodnevno rokovanje z njim pa ne pomeni da si v dejanski nevarnosti ("in danger"). Ob upoštevanju nekih kriterijev za ravnanje z nožem, je le-ta povsem varna zadeva. Tako kot štrom, avto ali pa jedrska elektrarna.
Pomembno je, da se naredi kvalitetno analizo potencialnih nevarnosti (hazard), na podlagi tega izdela oceno tveganja in napravi "worst case" scenarije. Vsa ta dokumentacija se uporabi za izdelavo in vpeljavo varnostnih protokolov in to je to. Šele potem lahko govoriš o neki dejanski nevarnosti.
Štekaš? Avionski promet je (ob upoštevanju vseh varnostnih predpisov) daleč najbolj varen, čeprav gre po tvojih merilih lahko narobe 100x več stvari, kot v avtomobilu. Jedrske elektrarne so (ob upoštevanju vseh varnostnih predpisov) daleč najbolj varne, čeprav je worst case scenario lahko 1000x hujši, kot v primeru okvare termoelektrarne.
Ljudje pač dejansko nevarnost merimo z upoštevanjem poškodb in smrti. Če ne obstaja merljiva statistika poškodb, ljudje take aktivnosti ne dojemamo kot nevarne (dangerous). Lahko pa je še vedno potencialno nevarna (hazardeous).
Pyr0> "Ta je težka. Število mrtvih na GWh ne pomeni nujno varnosti energije ampak ponavadi predvsem varnost pri delu in kako je ogrožujoče okolje dela (delo na višini, etc.)."
No, to seveda ne drži. V eni izmed tem o nesreči v Fukušimi smo imeli ravno tako statistiko, ki je zajemala vse smrti, neposredno povezane z različnimi vrstami elektrarn. Statistika je npr. vključevala smrti, ki so nastale zaradi popustitve jezov pri HE, ter smrti zaradi izpusta radioaktivnega materiala. Tukaj ne gre za varnost pri delu.
Če pri različnih vrstah prometa vzameš za primerjavo število smrti in težjih poškodb na skupno število prevoženih potnikov, se izkaže, da je letalski promet daleč najbolj varen - pa spet ne gre za varnost na delovnem mestu. Izjemoma bi to lahko zase rekel pilot letala, pa stevardesa.
Pyr0> "Lahko se pa gremo zezati, da je krivec za nesrečo izključno voznik, saj kdo drug pa namreč pelje avto. Treba je razumeti da ima voznik le omejeno možnost odreagiranja, in če ni prostora za manevriranje (oz. zaporednih rešilnih faktorjev, kot npr. dobro cestišče, velike razdalje med vozili, dobra osvetljenost), je fuckup takoj tule."
Saj konec koncev je vedno kriv voznik (razen v izjemnih primerih, ko gre za strojno odpoved - npr. odpoved zavor, zlomljena gred...) Celo zakonodajalec prelaga odgovornost na voznika, ko v zakon zapiše, da mora voznik vedno prilagoditi vožnjo razmeram na cestišču. Tle nimaš kaj balinat.
Pyr0> "Za cestninskimi je placa dosti, ker vsi pospešujejo in se kolona raztegne. Pred njimi se pa kompresira in tam je placa praktično nula. "
To je sicer res in omejitev 40 tam je nesmiselna. Ne spremeni pa dejstva, da moraš vožnjo prilagodit razmeram. V megli moraš po avtocesti voziti 10 km/h, če ti slaba vidljivost ne omogoča voziti varno hitreje. Je pa zanimivo, da tukaj ti že sam nezavedno ločuješ med potencialno in dejansko nevarnostjo, ko identificiraš dejansko nevarni odsek PRED cestninsko postajo (kolona se kompresira), v nasprotju s potencialno nevarnim ZA cestninsko postajo (kolona se raztegne).
Skratka, kakorkoli obračaš, se nevarne odseke da identificirat. Prav tako se da identificirat odseke, kjer realne nevarnosti ni (odsotnost nesreč) in na teh delih se lahko ponovi analizo ter oceno tveganja in po potrebi dvigne hitrost.
2. 200 near-hit-ov je pač 200 near-hit-ov, če jih je več kot drugje na km poti kaj naredi to pot, varno ali nevarno ?"
ad 1) Beležijo se vse nesreče, v katerih so bili poškodovani ljudje. Nesreče s skrivljeno pločevino so sicer nevšečnost in za povprečnega Slovenceljna velika tragedija, ker mu zaradi okrnjenega Ponosa grozi več tedenska erektilna disfunkcija, objektivno gledano pa ne gre za nevaren odsek.
ad 2) "Skoraj še nikoli ni zajca ujel", pravi stari čebelji pregovor. Kot si rekel sam: 200 near hitov je 200 near hitov, pa nobenega pravega. Očitno ljudje na tistem koncu še obvladajo situacijo. Druga je, če je poleg 200 near hitov še 50 dejanskih nesreč, 5 takih s poškodbami in 1 s smrtnim izidom. Če pa govoriš zgolj o near hitih in morebiti o skrivljeni pločevini, imaš pa v vsakem velemestu nebroj "nevarnih odsekov". Sprehodi se kdaj po Beogradu in opazuj promet. Oglej si kdaj stanje avtomobilov v povprečnem Italijanskem večjem mestu. Nenazadnje: s prijatelji smo bili nekaj let nazaj z avtomobilom v Parizu. Po tistem, kar sem videl, se število near-hitov šteje na določenih odsekih (v rondojih) tudi s faktorjem 2-3 / minuto! Pa zato še nobeden ni dal table 20 km/h za vožnjo skozi pariške ulice, niti ne stoji na vsakem rondoju policist.
Pyr0> "Zadeva je čist simpl. Prešteješ število stvari, katere morajo iti narobe da v okolje pridejo radionuklidi."
Ah, Pyr0, ti mešaš tveganje (riziko), potencialno nevarnost (hazard) in realno, merljivo nevarnostjo (danger). Vse ima svojo vrednost in mesto, ni pa vse sinonim. Hoja po stopnicah je potencialno nevarna, realno pa gradbinci na stopnice (še) ne lepijo deklaracije, da njih uporaba lahko pomeni nevarnost za zdravje in potencialno smrt.
V slovenščini ne poznam različnih izrazov za "hazard" in "danger", v angleščini se pa (očitno) lepo ločijo. Kuhinjski nož je "hazardous object" (potencialno nevarna stvar) in celo izpostavljenost tveganju, vsakodnevno rokovanje z njim pa ne pomeni da si v dejanski nevarnosti ("in danger"). Ob upoštevanju nekih kriterijev za ravnanje z nožem, je le-ta povsem varna zadeva. Tako kot štrom, avto ali pa jedrska elektrarna.
Pomembno je, da se naredi kvalitetno analizo potencialnih nevarnosti (hazard), na podlagi tega izdela oceno tveganja in napravi "worst case" scenarije. Vsa ta dokumentacija se uporabi za izdelavo in vpeljavo varnostnih protokolov in to je to. Šele potem lahko govoriš o neki dejanski nevarnosti.
Štekaš? Avionski promet je (ob upoštevanju vseh varnostnih predpisov) daleč najbolj varen, čeprav gre po tvojih merilih lahko narobe 100x več stvari, kot v avtomobilu. Jedrske elektrarne so (ob upoštevanju vseh varnostnih predpisov) daleč najbolj varne, čeprav je worst case scenario lahko 1000x hujši, kot v primeru okvare termoelektrarne.
Ljudje pač dejansko nevarnost merimo z upoštevanjem poškodb in smrti. Če ne obstaja merljiva statistika poškodb, ljudje take aktivnosti ne dojemamo kot nevarne (dangerous). Lahko pa je še vedno potencialno nevarna (hazardeous).
Pyr0> "Ta je težka. Število mrtvih na GWh ne pomeni nujno varnosti energije ampak ponavadi predvsem varnost pri delu in kako je ogrožujoče okolje dela (delo na višini, etc.)."
No, to seveda ne drži. V eni izmed tem o nesreči v Fukušimi smo imeli ravno tako statistiko, ki je zajemala vse smrti, neposredno povezane z različnimi vrstami elektrarn. Statistika je npr. vključevala smrti, ki so nastale zaradi popustitve jezov pri HE, ter smrti zaradi izpusta radioaktivnega materiala. Tukaj ne gre za varnost pri delu.
Če pri različnih vrstah prometa vzameš za primerjavo število smrti in težjih poškodb na skupno število prevoženih potnikov, se izkaže, da je letalski promet daleč najbolj varen - pa spet ne gre za varnost na delovnem mestu. Izjemoma bi to lahko zase rekel pilot letala, pa stevardesa.
Pyr0> "Lahko se pa gremo zezati, da je krivec za nesrečo izključno voznik, saj kdo drug pa namreč pelje avto. Treba je razumeti da ima voznik le omejeno možnost odreagiranja, in če ni prostora za manevriranje (oz. zaporednih rešilnih faktorjev, kot npr. dobro cestišče, velike razdalje med vozili, dobra osvetljenost), je fuckup takoj tule."
Saj konec koncev je vedno kriv voznik (razen v izjemnih primerih, ko gre za strojno odpoved - npr. odpoved zavor, zlomljena gred...) Celo zakonodajalec prelaga odgovornost na voznika, ko v zakon zapiše, da mora voznik vedno prilagoditi vožnjo razmeram na cestišču. Tle nimaš kaj balinat.
Pyr0> "Za cestninskimi je placa dosti, ker vsi pospešujejo in se kolona raztegne. Pred njimi se pa kompresira in tam je placa praktično nula. "
To je sicer res in omejitev 40 tam je nesmiselna. Ne spremeni pa dejstva, da moraš vožnjo prilagodit razmeram. V megli moraš po avtocesti voziti 10 km/h, če ti slaba vidljivost ne omogoča voziti varno hitreje. Je pa zanimivo, da tukaj ti že sam nezavedno ločuješ med potencialno in dejansko nevarnostjo, ko identificiraš dejansko nevarni odsek PRED cestninsko postajo (kolona se kompresira), v nasprotju s potencialno nevarnim ZA cestninsko postajo (kolona se raztegne).
Skratka, kakorkoli obračaš, se nevarne odseke da identificirat. Prav tako se da identificirat odseke, kjer realne nevarnosti ni (odsotnost nesreč) in na teh delih se lahko ponovi analizo ter oceno tveganja in po potrebi dvigne hitrost.
- Hoc est qui sumus -
imagodei ::
WarpedGone je izjavil:
Omejitev (če govorimo konkretno o cestninski postaji) kamot ostane, če ne drugega ima (omejen) psihološki učinek. Dodaten učinek dosežeš s sporadičnimi in random policijskimi kontrolami, najsi bo to v obliki radarja ali zgolj prisotnosti ob cestišču. Morda je v 90% primerov na mestu opozorilo.
No, s tem se pa ne strinjam.
Če država v povprečju zavestno gleda stran, ko se dogajajo kršitve to pomeni le, da ne spoštuje lastne zakonodaje.
Da pa policaj tu pa tam vseeno mal potipa situacijo in potala kako kazen doseže le še slabo voljo. Filanje proračuna nebi moglo bit bol očitno.
W1, tle se mogoče nisva čisto razumela. Jaz se seveda strinjam, da je omejitev 40 do dolžine 250+ m od cestninske postaje popolnoma neustrezna. Celo mislim, da se s temi bedastimi omejitvami izogibamo resničnega problema - "vikendicam" na sredi AC. Če bi jih odstranili včeraj, bi bilo prepozno.
Tukaj sem se pač malo postavil v vlogo hudičevega odvetnika in zagovarjal policiste. Konec koncev oni skrbijo za spoštovanje zakonov in jih ne postavljajo. Seveda bi bilo treba omejitev odstranit oz. dat tja bolj primerno. Situacija tam ni nič hujša, kot na Celovški v LJ - no, sigurno ni nič hujša, kot na večpasovnici pri Münchnu ali na vpadnici v Dunaj. Pa bi takole po spominu rekel, da omejitev tam zagotovo ni nižja od 80 km/h. Pravzaprav omejitev na takih mestih ni toliko pomembna, kot sposobnost šoferja oz. njegov pregled nad situacijo (spremljanje prometa, stranski pogledi, ogledala).
Zdej, težko si predstavljam, kako zagotovit spoštovanje predpisov na eni strani in "zavestnim gledanjem stran" v primeru izvajanja nadzora prometa tik ob koncu naselij... Če ti bom rekel, da se mi zdi noro, neumno in podlo kaznovat voznika, ki vozi 62 km/h 20m pred tablo za konec naselja, boš rekel, da država ne sme gledat stran in mora spoštovat lastno zakonodajo. Po drugi strani so takšni odseki (zdaj že vemo, o kakšni konfiguraciji cestišča govorim) nenevarni in kot taki povsem primerljivi z bebasto omejitvijo 40 km/h na avtocesti. In če se policija postavi tja, mi boš očital zagovarjanje polnjenja proračuna...
Zato sem pač omenil možnost opozorila, ki ga ima policist na voljo kot ukrep, kadar pretehta, da storjen prekršek ni bil tako hud, da bi izrekel predpisano kazen.
WarpedGone je izjavil:
Komot se tablo za konec omejitve hitrosti postavi takoj na konec ograje med voznimi pasovi in zraven še lep trikotnik za nevarnost. In je namen dosežen, pa nobenih pravil se ne bo masovno kršilo, "saj je tko edino smiselno".
True. Znak za nevarnost je v Sloveniji zelo zapostavljen. Povsod, kjer država vidi potencialno nevaren odcep, hiti z nekimi nesmiselnimi omejitvami hitrosti.
WarpedGone je izjavil:
Če bi bili predpisi mal bol diht, bi se jih bistveno bolj spoštovalo. Ne pa da se tule sliši le par glasov, ki je priznalo da je poskusilo spoštovat dano omejitev in bilo presenečeno kako daleč je šele konec omejitve. Kako smo/ste pa do sedaj fural skozi cestninske? Skozi bajtice in gas.
Enega samega junaka ni, ki bi se pohvalu da je pa on vedno fural 40 do konca omejitve. Ob vseh pravičnikih na tem forumu ki ful spoštujejo pravila in ful varno vozijo ni niti enega, ki bi se lahko s tem pohvalu.
Za zjokat.
Se strinjam s tabo, da je del problema tudi v tem, da se omejitve postavljajo "z rezervo" in da se počasi v podzavest prikrade en buffer - "če piše na znaku 40, grem lahko varno 60 skozi ovinek." In ta reč čisto drži vodo. Na mnogih izvozih iz avtoceste vidim omejitev 40 km/h, čeprav je ovinek pregleden, dolg in ga kamot zvoziš s 60. Ob takih nesmislih ni čudno, da se potem ne spoštuje znaka, ko je postavljen povsem upravičeno.
Kakega pravičništva pa meni osebno ne moreš očitat, no... Po glavi mi sicer roji kar nekaj idej, kako bi pristopil k reševanju poraznega stanja na slovenskih cestah, ampak nikoli nisem zagovarjal slepega držanja omejitev. Je pa jasno, da je 50 km/h skozi mesto povsem zadosti, če pločniki niso fizično ločeni od vozišča.
- Hoc est qui sumus -
St235 ::
Ko govorita o kaznovanju in delu policistvo, sta preveč črnobela. Namreč kljub temu, da so omejitve absolutne. (40 do table in pika) pa ima policist diskrecijsko pravico kako obravnava določen prekršek. To ne pomeni, da gleda stran in dovoli kršenje zakona ampak ima kot izvršni organ diskrecijo, da presodi kdaj in kako naj se kršitev sankcionira v mejah, ki jih dopušča zakon. Na žalost ta koncept pri slovencih ni nikoli zaživel. Ne med policisti in seveda tudi ne med vozniki.
V tujini (sploh ZDA in UK) ločijomed reckless driving in careless driving. In že zakon na podlagi tega kriterija loči kazni. Pač ni isto, če prehitro pospešiš ob koncu naselja in te radr ujame na 60, kot če te z isto hitrostjo ujame sredi vasi pred prehodom za pešce. Žal se pri nas tega zakonsko ne loči, pa tudi policisti v praksi tega ne sankcionirajo različno.
Podobno je pri teh hiškah. ĆE pelješ 60 skozi hiško to pač ni isto, kot če si pospešil na 60 za hiško in se zato lažje in z manj težav ključil v promet.
V tujini (sploh ZDA in UK) ločijomed reckless driving in careless driving. In že zakon na podlagi tega kriterija loči kazni. Pač ni isto, če prehitro pospešiš ob koncu naselja in te radr ujame na 60, kot če te z isto hitrostjo ujame sredi vasi pred prehodom za pešce. Žal se pri nas tega zakonsko ne loči, pa tudi policisti v praksi tega ne sankcionirajo različno.
Podobno je pri teh hiškah. ĆE pelješ 60 skozi hiško to pač ni isto, kot če si pospešil na 60 za hiško in se zato lažje in z manj težav ključil v promet.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
imagodei ::
Lakotnik,
vem, da pišem Wall-o-text (tl;dr), ampak ravno sem zapisal tole:
Vsekakor se strinjam tudi s preostankom tvojega sporočila.
vem, da pišem Wall-o-text (tl;dr), ampak ravno sem zapisal tole:
Zato sem pač omenil možnost opozorila, ki ga ima policist na voljo kot ukrep, kadar pretehta, da storjen prekršek ni bil tako hud, da bi izrekel predpisano kazen.
Vsekakor se strinjam tudi s preostankom tvojega sporočila.
- Hoc est qui sumus -
Pyr0Beast ::
ad 1) Beležijo se vse nesreče, v katerih so bili poškodovani ljudje. Nesreče s skrivljeno pločevino so sicer nevšečnost in za povprečnega Slovenceljna velika tragedija, ker mu zaradi okrnjenega Ponosa grozi več tedenska erektilna disfunkcija, objektivno gledano pa ne gre za nevaren odsek.
Vse nesreče pri katerih je sodelovala policija, bilo ogroženo življenje, oz. je bil opravljen klic na policijsko postajo AFAIK. Če te kdo na parkirišču nasloni se da zmeniti tudi brez vmešavanja zavarovalnice.
Za razbit špegel ne rabiš klicati policije. Kakor tudi ne za poškodbo pri manjših udarcih etc. - kar ne pomeni da se take reči ne dogajajo.
No accident != No reported accident
ad 2) "Skoraj še nikoli ni zajca ujel", pravi stari čebelji pregovor. Kot si rekel sam: 200 near hitov je 200 near hitov, pa nobenega pravega. Očitno ljudje na tistem koncu še obvladajo situacijo. Druga je, če je poleg 200 near hitov še 50 dejanskih nesreč, 5 takih s poškodbami in 1 s smrtnim izidom. Če pa govoriš zgolj o near hitih in morebiti o skrivljeni pločevini, imaš pa v vsakem velemestu nebroj "nevarnih odsekov". Sprehodi se kdaj po Beogradu in opazuj promet. Oglej si kdaj stanje avtomobilov v povprečnem Italijanskem večjem mestu. Nenazadnje: s prijatelji smo bili nekaj let nazaj z avtomobilom v Parizu. Po tistem, kar sem videl, se število near-hitov šteje na določenih odsekih (v rondojih) tudi s faktorjem 2-3 / minuto! Pa zato še nobeden ni dal table 20 km/h za vožnjo skozi pariške ulice, niti ne stoji na vsakem rondoju policist.
Zato ker omejitev hitrosti ni efektivna.
Pravtako policist ne izboljšuje stanja.
Omejitev hitrosti v rondojih je 40km/h afaik ravno z namenom povečanja 'safety-margin'.
Pogostost near-hit-a določa tudi pogostost trkov, ker pač je samo statistika, kdaj bo enkrat zares počilo.
Verjetno so se v tistem rondoju nesreče že dogajale in še se bodo (recimo ena na dan, vas pa ravno takrat ni bilo tam, tako da ne moreš reči da je bil tisti rondo=varen), samo zaradi načina vožnje tam je število nesreč na število near-hit-ov manjše, saj je pozornost večja.
Ah, Pyr0, ti mešaš tveganje (riziko), potencialno nevarnost (hazard) in realno, merljivo nevarnostjo (danger). Vse ima svojo vrednost in mesto, ni pa vse sinonim. Hoja po stopnicah je potencialno nevarna, realno pa gradbinci na stopnice (še) ne lepijo deklaracije, da njih uporaba lahko pomeni nevarnost za zdravje in potencialno smrt.
Hoja po mokri površini je potencialno nevarna pa zato postavljajo tiste rumene table povsod, kjer se le da, kar spet vodi v popolno neuporabnost tega načina opozarjanja.
In kakšna je realna merljiva nevarnost, kako jo boš izračunal ?
In potencialna nevarnost ?
In tveganje.
Razloži na dolgo.
V slovenščini ne poznam različnih izrazov za "hazard" in "danger", v angleščini se pa (očitno) lepo ločijo. Kuhinjski nož je "hazardous object" (potencialno nevarna stvar) in celo izpostavljenost tveganju, vsakodnevno rokovanje z njim pa ne pomeni da si v dejanski nevarnosti ("in danger"). Ob upoštevanju nekih kriterijev za ravnanje z nožem, je le-ta povsem varna zadeva. Tako kot štrom, avto ali pa jedrska elektrarna.
Unauthorized hazardous objects such as knives and firearms are not permitted in the
workplace. In addition, hazardous chemicals and materials should not be stored in the
general office. Hazardous materials include, but are not limited to, the following:
Students may not possess the following items: BB gun, cap gun, dart gun, pellet gun, spot
marker gun, stun gun, model gun, toy gun, squirt gun, replica gun, “zip gun,” model rifle, taser,
model semi-automatic weapon, toy semi-automatic weapon, knife, locking blade, switchblade
knife, butterfly knife, pocket knife, Swiss Army knife, pen knife, keychain knife, kitchen knife,
box-knife, Exacto knife, dirk, dagger, ice pick, razor, razor blades, bombs, pipe bomb, time bomb,
containers of inflammable fluids, clubs, billy club, blackjack, slingshot, nunchaku, sandclub,
sandbag, metal knuckles, any metal plate with radiating points with one or more sharp edges,
and spiked jewelry & apparel, chains (including wallet chains), pepper spray or mace, anything
that expels a projectile by force of air or explosion, fireworks or any incendiary devices,
pressurized cartridges, replica weapons and replica ammunition, and the using or flashing of laser
pointers. These dangerous objects may be recommended for expulsion as a quasi-mandatory.
Kaj če je zadeva ločena na; škodo povzočeno z lastno uporabo sredstva vs. škodo povzročena s strani druge osebe ?
Pomembno je, da se naredi kvalitetno analizo potencialnih nevarnosti (hazard), na podlagi tega izdela oceno tveganja in napravi "worst case" scenarije. Vsa ta dokumentacija se uporabi za izdelavo in vpeljavo varnostnih protokolov in to je to. Šele potem lahko govoriš o neki dejanski nevarnosti.
Ne rabiš se zavijati v nobene analize.
Rečeš samo preprosto: Je kilometer cestninske postaje nevarnejši kakor kilometer navadne avtoceste ?
Kakršnakoli ovira na cesti, pri kateri se spreminjajo hitrosti vozil povečuje fuckup faktor.
Ja. Ampak _Ocena tveganja_ glede na analizo potencialnih nevarnosti nima nujno zveze z realnim stanjem.
Nekaj podobnega je bilo z; Space Shuttle Columbia disaster
Ko se predicted damage ni ujemala z actual damage.
In tudi ne vem zakaj bi sploh namerno povečeval oz. ohranjal tveganje ter ga opravičeval z raziskavami, če ga lahko odpraviš ?
Štekaš? Avionski promet je (ob upoštevanju vseh varnostnih predpisov) daleč najbolj varen, čeprav gre po tvojih merilih lahko narobe 100x več stvari, kot v avtomobilu.
Ker ima firma dejansko nadzor nad poročanjem napak ? Ker tam nesreče niso tipa direktnega čelnega trka ? Ker ima letalo n-krat več elektronske opreme kakor povprečen slovenski fičko ?
Zame so to jabolka in hruške.
Če že primerjaš bo lahko primerjal število varno prepeljanih potnikov glede na število peljanih potnikov.
Pa spet. Pri letalih so nesreče toliko hujše da le malokdo preživi. Pri avtmobilih to ni nujno.
Jedrske elektrarne so (ob upoštevanju vseh varnostnih predpisov) daleč najbolj varne, čeprav je worst case scenario lahko 1000x hujši, kot v primeru okvare termoelektrarne.
Ja. Ker se safety-margin povečuje izključno s tehnologijo in ker se vodje (Vsaj naj bi se) zavedale tveganja, pa čeprav je tehnologija nekajkrat bolj nevarna.
No, to seveda ne drži. V eni izmed tem o nesreči v Fukušimi smo imeli ravno tako statistiko, ki je zajemala vse smrti, neposredno povezane z različnimi vrstami elektrarn. Statistika je npr. vključevala smrti, ki so nastale zaradi popustitve jezov pri HE, ter smrti zaradi izpusta radioaktivnega materiala. Tukaj ne gre za varnost pri delu.
Kako ne drži ? Kar rine nuke iz dreka je le blazno dolga obratovalna doba samega postrojenja, tako da imaš na časovno enoto manj nesreč, pri gradnji pa jih je lahko popolnoma enako. Tukaj imaš več faktorjev ki so pomešani skupaj v eno enolončnico.
Povpečno lahko rečeš da je NEK neverjetno varen, pa ima vsak vikend 'near-meltdown'.
Če pri različnih vrstah prometa vzameš za primerjavo število smrti in težjih poškodb na skupno število prevoženih potnikov, se izkaže, da je letalski promet daleč najbolj varen - pa spet ne gre za varnost na delovnem mestu. Izjemoma bi to lahko zase rekel pilot letala, pa stevardesa.
Ker se tudi pazi na to, da piloti ne uživajo kakih substanc ter niso zaspani, sploh pa auto-piloti razbremenijo voznike.
Celo zakonodajalec prelaga odgovornost na voznika, ko v zakon zapiše, da mora voznik vedno prilagoditi vožnjo razmeram na cestišču. Tle nimaš kaj balinat.
No. Zdaj mi pa povej, kaj natančno je zakonodajalec s temi 'razmerami na cestišču' mislil, če ni to preprosto en bail-out faktor, na katerega se lahko vedno zaneseš kakor je to 'neprilagojena hitrost'.
Je to stanje cestišča, pri katerem se izključuje avtomobile, ali to stanje vključje avtomobile in ostala vozila. Nič ne piše kakšne razmere so to, vremenske, prometne ? Ugibaj.
Ker če se vsi peljejo 150 na uro, koliko se boš potem ti moral peljati. Sedaj si namreč globoku v prekršku. A razmere so pač drugačne in zahtevajo da se prilagodiš vsem ostalim. No go.
Tile zakoni so traparija, ker so ohlapni in podvrženi logiki posameznika.
Je pa zanimivo, da tukaj ti že sam nezavedno ločuješ med potencialno in dejansko nevarnostjo, ko identificiraš dejansko nevarni odsek PRED cestninsko postajo (kolona se kompresira), v nasprotju s potencialno nevarnim ZA cestninsko postajo (kolona se raztegne).
Potencialna nevarnost pri takih odsekih ratuje dejanska, ko se safety-margin približa 0. Takrat nevarnost preprosto je prisotna, ne kaj in koliko. In _kakršnakoli_ napaka uporabnika nemudoma vodi v nesrečo.
Če je safety-margin dovolj velik, se pa lahko celo pogovarjaš o efektu ki ga napaja povzroči. Če je ta napaka nižja od placa ki jo omogoča tak margin nesreče ne bo, drugače bo.
In to je problem. Ker se varnost voznika _zajeda_ v safety margin, namesto da bi se s spremembami cestišča grizlo potencialno nevarnost in ohranjalo to mejo varnosti.
Skratka, kakorkoli obračaš, se nevarne odseke da identificirat. Prav tako se da identificirat odseke, kjer realne nevarnosti ni (odsotnost nesreč) in na teh delih se lahko ponovi analizo ter oceno tveganja in po potrebi dvigne hitrost.
Yup.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
globoko grlo ::
U ste pridni, se mi ni dal vsega brat.
Kdo že ima pri nas varno vožnjo čez? Kuzmič al kaj je že, ane. No in on je reku, da kdor se 80 km/h (mislim, da je reku 80, če ne clo 90) ne more skozi cestninsko pelat, nej vrne izpit. Tukaj je govoril o spodobnosti vožnje in ne o upoštevanju predpisov, ki so pač taki, kot so.
Zdej pa nej en na hitro napiše, a je dovoljen vozit 60 al 40 skozi cestninske.
tnx
Kdo že ima pri nas varno vožnjo čez? Kuzmič al kaj je že, ane. No in on je reku, da kdor se 80 km/h (mislim, da je reku 80, če ne clo 90) ne more skozi cestninsko pelat, nej vrne izpit. Tukaj je govoril o spodobnosti vožnje in ne o upoštevanju predpisov, ki so pač taki, kot so.
Zdej pa nej en na hitro napiše, a je dovoljen vozit 60 al 40 skozi cestninske.
tnx
Pyr0Beast ::
Čez cestninsko gre 80, samo je tvegano.
Tam 50-ka je čisto ok in meji že na polžje premikanje.
Tam 50-ka je čisto ok in meji že na polžje premikanje.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
imagodei ::
Pyr0> "Vse nesreče pri katerih je sodelovala policija, bilo ogroženo življenje, oz. je bil opravljen klic na policijsko postajo AFAIK. Če te kdo na parkirišču nasloni se da zmeniti tudi brez vmešavanja zavarovalnice.
Za razbit špegel ne rabiš klicati policije. Kakor tudi ne za poškodbo pri manjših udarcih etc. - kar ne pomeni da se take reči ne dogajajo.
No accident != No reported accident"
Ja, točno to govorim. Ni vsaka nezgoda z zvito pločevino ali razbito lučjo nujno posel za policijo in tudi ne pomeni ogrožujočega stanja. Pri nesreči na AC mislim, da gre jako težko brez posredovanja policije. Ampak moj point je ravno to: če se delavec v jedrski elektrarni ureže z olfa nožkom pri opravljanju rutinskega vzdrževanja, tudi ne govorimo o jedrskem incidentu. Če se dvakrat na leto dva avtomobila na odseku takoj po cestninski postaji oplazita pa - ekvivalentno - ne moremo govoriti o nevarnem odseku.
EDIT: "u ostalom": filozofiraš, da se kar kadi. Sploh ne veš več, kaj mi želiš dokazat. Vrniva se korak nazaj: ali je omejitev 40 km/h tam po tvoje smiselna? Ali pripomore k varnosti? Ali morebitna bi morebitna stalna merjenja (stacionarni radar) na tistem mestu zmanjšal število prometnih nesreč in zvišal stopnjo varnosti?
Za razbit špegel ne rabiš klicati policije. Kakor tudi ne za poškodbo pri manjših udarcih etc. - kar ne pomeni da se take reči ne dogajajo.
No accident != No reported accident"
Ja, točno to govorim. Ni vsaka nezgoda z zvito pločevino ali razbito lučjo nujno posel za policijo in tudi ne pomeni ogrožujočega stanja. Pri nesreči na AC mislim, da gre jako težko brez posredovanja policije. Ampak moj point je ravno to: če se delavec v jedrski elektrarni ureže z olfa nožkom pri opravljanju rutinskega vzdrževanja, tudi ne govorimo o jedrskem incidentu. Če se dvakrat na leto dva avtomobila na odseku takoj po cestninski postaji oplazita pa - ekvivalentno - ne moremo govoriti o nevarnem odseku.
EDIT: "u ostalom": filozofiraš, da se kar kadi. Sploh ne veš več, kaj mi želiš dokazat. Vrniva se korak nazaj: ali je omejitev 40 km/h tam po tvoje smiselna? Ali pripomore k varnosti? Ali morebitna bi morebitna stalna merjenja (stacionarni radar) na tistem mestu zmanjšal število prometnih nesreč in zvišal stopnjo varnosti?
- Hoc est qui sumus -
Zgodovina sprememb…
- spremenil: imagodei ()
Pyr0Beast ::
filozofiraš, da se kar kadi.
Where there is smoke there is fire :))
Vrniva se korak nazaj: ali je omejitev 40 km/h tam po tvoje smiselna?
Ne, glupost je. Omejitev je smislena izključno glede na to, da je tam ovira. Tista ovira pa je nesmiselna.. :)
Ali pripomore k varnosti?
Ma ... ne vem.
Pripomore in škodi ob enem.
Ali morebitna bi morebitna stalna merjenja (stacionarni radar) na tistem mestu zmanjšal število prometnih nesreč in zvišal stopnjo varnosti?
Prometne nesreče niso povzročene z manjkom radarjev, torej ne :)
Stopnja varnosti je enaka neglede na vse hitrosti, radarje in policaje na odseku in odvisna izključno od konstrukcije takega odseka.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
imagodei ::
Torej? Kaj si sploh še želiva dokazat? Case closed, se strinjava.
EDIT: Edino tole je IMO zelo sporno:
Ne vem, če bi se s temle strinjal, ampak zdajle nimam časa razpredat. Kasneje, morda.
EDIT: Edino tole je IMO zelo sporno:
Stopnja varnosti je enaka neglede na vse hitrosti, radarje in policaje na odseku in odvisna izključno od konstrukcije takega odseka.
Ne vem, če bi se s temle strinjal, ampak zdajle nimam časa razpredat. Kasneje, morda.
- Hoc est qui sumus -
Zgodovina sprememb…
- spremenil: imagodei ()
Pyr0Beast ::
Ne vem, če bi se s temle strinjal, ampak zdajle nimam časa razpredat. Kasneje, morda.
Lahko bi zadevo razdelili na fiksno varnost (določena s kvaliteto cestišča, ovirami)
ter dinamično varnost (določena z omejitvami hitrosti, varnostnimi razdaljami)
mogoče še zaznana (ne)varnost/tveganje (perceived safety) (opozorila o ostrih ovinkih, prisotnost plavcev)
Torej? Kaj si sploh še želiva dokazat? ;) Case closed, se strinjava.
:))
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
globoko grlo ::
da citiram samega sebe
Zdej pa nej en na hitro napiše, a je dovoljen vozit 60 al 40 skozi cestninske.
;-) ::
Kaj ti ne poznaš znakov ?
Čez cestninske ne vozim vsakodnevno pa vseeno sem za da začnemo to delat vsi, ob izvozih iz avtoceste se zadnje čase striktno držim omejitve 40. Pač normalno z 130 na stranski pas potem po bremzi tak da sem ob znaku 40 že na omejitvi. Velikokrat zadaj kaj zaškripa ali kak sredinec, dolge luči prileti naprej.
WarpedGone je izjavil:
Kaj pa ce bi raje naredili akcijo popolne drzavne pokorscine in bi se VEDNO in povsod drzali omejitev in potem zasuli DARS in policijo in medije s pismi, emaili, povprasevanjem in zahtevami zakaj so znaki tam kjer so in zakaj se ne spremenijo?
Ce bo 50 razlicnih ljudi klicalo na policijo, dars in poptv, da je na tem in tem mestu omejitev nesmiselna oziroma, da je celo napacno postavljen znak, potem se bo hitro nekaj zgodilo.
Shall we do it?
Js sm že začel strogo 40 od cestninske postaje naprej. Če ne bom videl znaka za konec omejitve (ker bo tko blesavo postavljen, da ga bo kaj zakrilo) pa pač do naslednjega odcepa. Edina pot da se kej spremeni na bolje.
Če se zaradi teh mojih 40 za mano zakantajo šlepar in še avtobus otrok, mi dol maha. Omejitev je omejitev.
Čez cestninske ne vozim vsakodnevno pa vseeno sem za da začnemo to delat vsi, ob izvozih iz avtoceste se zadnje čase striktno držim omejitve 40. Pač normalno z 130 na stranski pas potem po bremzi tak da sem ob znaku 40 že na omejitvi. Velikokrat zadaj kaj zaškripa ali kak sredinec, dolge luči prileti naprej.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ;-) ()
para! ::
Hm, glede na izkušnje z vožnjo čez te cestninske (če se držiš skrajno levega pasu), bi rekel, da bojo bolj težko merili z radarji. Večina bolj ali manj dosledno upošteva omejitve 100 in 80 pred cestninskimi, tako da se ponavadi nabere tekoča kolona brez varnostne razdalje, ki šiba med 60 in 80 km/h čez cestninske in potem pospešuje do željene hitrosti kolikor se pač da. Tako lahko izmerijo prvega, tiste za njim pa precej težko?
lp
lp
Death before dishonor!
Gregor P ::
Do sedaj se še nikoli niso trudili, dobiti vseh, kar je tudi praktično nemogoče; pač tisti revež ki ga je policist naciljal, bo pač plačal (izgovor tipa, saj ostali tudi drvijo enako hitro, ali celo hitreje, pa mu seveda ne bo prav nič pomagal), ostali pa so v danem trenutku pač imeli srečo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Pyr0Beast ::
Očitno potrebuješ imeti srečo pri tako neumni vladi.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
para! ::
Dobro, potem moram samo pazit, da ne švignem prvi čez cestninsko, dokler je nekdo pred mano je radar namreč brezpredmeten :>
lp
lp
Death before dishonor!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: para! ()
darkolord ::
Se strinjam s tabo, da je del problema tudi v tem, da se omejitve postavljajo "z rezervo" in da se počasi v podzavest prikrade en buffer - "če piše na znaku 40, grem lahko varno 60 skozi ovinek." In ta reč čisto drži vodo. Na mnogih izvozih iz avtoceste vidim omejitev 40 km/h, čeprav je ovinek pregleden, dolg in ga kamot zvoziš s 60. Ob takih nesmislih ni čudno, da se potem ne spoštuje znaka, ko je postavljen povsem upravičeno.Ja, tole je en tak Catch 22 - če je tabla 40, se bodo vozili 60; če pa postaviš tablo 60, bodo vozili 80
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: darkolord ()
WarpedGone ::
Ti pokažem cesto kjer je tabla 70 pa me je strah peljat 60?
In takoj zatem še cesto z omejitvijo 60 kjer je 200 m ravnina z dvojn bankino na obeh straneh, tako da še kura ne more na cesto, kaj šele kaj drugega.
Ta catch 22 obstaja z razlogom - folk je navajen da so omejitve kr neki.
Zapelji se po Avstriji kjer je skozi mesto omejitev 70 in samo debelo glej kaj si avstrici dovolijo. Al pa splošna omejitev 100 po regionalkah. "Nezaslišano". Pa folk na teh cestah fura 60 - 70 in 80 - 90. Ja, pod omejitvami.
In takoj zatem še cesto z omejitvijo 60 kjer je 200 m ravnina z dvojn bankino na obeh straneh, tako da še kura ne more na cesto, kaj šele kaj drugega.
Ta catch 22 obstaja z razlogom - folk je navajen da so omejitve kr neki.
Zapelji se po Avstriji kjer je skozi mesto omejitev 70 in samo debelo glej kaj si avstrici dovolijo. Al pa splošna omejitev 100 po regionalkah. "Nezaslišano". Pa folk na teh cestah fura 60 - 70 in 80 - 90. Ja, pod omejitvami.
Zbogom in hvala za vse ribe
Keyser Soze ::
No ja, razen če se jim zahoče da te prehitijo. Sploh tam okoli Ljubelja.
Sedaj se rajši izogibam tega prehoda in ovinkaste ceste tam, ker mi ni jasno, kako so lahko Avstrijci in Kranjčani tako prifuknjeni. Milo rečeno, ker ne vem kako naj rečem prehitevanju v hrib, v nepregleden, oster ovinek.
Niso mi blih glih za en hud zgled spoštovanja cestnih pravil in varnosti.
Sedaj se rajši izogibam tega prehoda in ovinkaste ceste tam, ker mi ni jasno, kako so lahko Avstrijci in Kranjčani tako prifuknjeni. Milo rečeno, ker ne vem kako naj rečem prehitevanju v hrib, v nepregleden, oster ovinek.
Niso mi blih glih za en hud zgled spoštovanja cestnih pravil in varnosti.
OM, F, G!
;-) ::
darkolord ::
Ta catch 22 obstaja z razlogom - folk je navajen da so omejitve kr neki.In kako jih tega odvadiš?
šernk ::
Ta catch 22 obstaja z razlogom - folk je navajen da so omejitve kr neki.In kako jih tega odvadiš?
s tem da je več policije na cesti tam kjer je res potrebna in ne 10m pred koncem naselja. ko bo možnosti da te dobijo na radar vsaj 20% potem bodo omejitve prišle vsem v kri.
razliki med italijo in slovenijo sta natančno dve. večina se jih drži omejitve in policajev srečaš na cesti ogromno.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
WarpedGone ::
Se boš smejal - ukineš vse posebne omejitve in jih nadomestiš z "good old" znaki za nevarnost. Če situacija ne ustreza nobenemu posebnemu, maš pa še catch-all varianto: klicaj.
In seveda, poskrbiš da postavljeni znaki držijo vodo, ne pa da se ti še koze smejijo. Na primer ne zahtevaš 40km/h še nekaj sto metrov PO cestninski postaji. Ko se popravlja cesta, poskrbiš da ima vsak znak tut znak za konec omejitve/opozoril, ipd.
Skratka: voznike imej za odrasle osebe in ne za morilske debile. Odrasle osebe se bodo začele obnašat kot debili, morilski debili bojo pa ostali debili ne glede na oznake.
In seveda, poskrbiš da postavljeni znaki držijo vodo, ne pa da se ti še koze smejijo. Na primer ne zahtevaš 40km/h še nekaj sto metrov PO cestninski postaji. Ko se popravlja cesta, poskrbiš da ima vsak znak tut znak za konec omejitve/opozoril, ipd.
Skratka: voznike imej za odrasle osebe in ne za morilske debile. Odrasle osebe se bodo začele obnašat kot debili, morilski debili bojo pa ostali debili ne glede na oznake.
Zbogom in hvala za vse ribe
darkolord ::
razliki med italijo in slovenijo sta natančno dve. večina se jih drži omejitve in policajev srečaš na cesti ogromno.ITALIJO si tle privleku ven? Italijo, kjer je na novi avtocesti par kilometrov omejitev 50? Kjer imajo po na ozkih ovinkih postavljenih cestninskih postajah omejitev 30?
Na primer ne zahtevaš 40km/h še nekaj sto metrov PO cestninski postaji.A tko da se vozila iz šestih razporedijo na 2 pasova po principu "kdo je močnejši"?
Skratka: voznike imej za odrasle osebe in ne za morilske debile. Odrasle osebe se bodo začele obnašat kot debili, morilski debili bojo pa ostali debili ne glede na oznake.To, da so debili, itak vsakodnevno vidiš iz situacij, tudi ko ni nobenih posebnih omejitev - konkretno, varnostna razdalja.
Matevžk ::
To, da so debili, itak vsakodnevno vidiš iz situacij, tudi ko ni nobenih posebnih omejitev - konkretno, varnostna razdalja.
Še več. Pred kratkim je bil na siol.net objavljen videoprispevek o sistemu provida. So se šli malo zapeljat s policistom v vozilu s to opremo. V intervjuju je policist povedal, da med drugim preverjajo varnostno razdaljo (in kaznujejo v primeru premajhne).
Prvič, nikjer še nisem slišal, da bi res za to koga kaznovali. Drugič, na posnetku je v nekem trenutku policist vozil z manj kot pol-sekundno razdaljo do vozila pred njim.
lp, Matevžk
darkolord ::
V intervjuju je policist povedal, da med drugim preverjajo varnostno razdaljoKako pa to preverjajo?
WarpedGone ::
A tko da se vozila iz šestih razporedijo na 2 pasova po principu "kdo je močnejši"?
Če vsi upoštevajo omejitev 40 bo narhuj gužva nastala točno ob koncu združevanja pasov. Ko greš proti cestninski je najprej omejitev 100 in dva vozna pasa, potem gre omejitev dol število voznih pasov pa se poveča - s tem se pretočnost praktično ohrani oz. še poveča. Potem imaš ene tri al pa štiri vozne pase na 40 mimo bajtic, ki se zatem združijo na dva vozna pasova. In ta dva pasova na omejitvi 40 morata pogoltnit ves AC promet, ki je proti postaji pridivljal z 130km po dveh voznih pasovih. Zastoj par excelence s karamboli par exelence.
Če se lahko ob združevanju teh pasov že tudi pospešuje, se ti ohrani pretočnost in nimaš zamaška.
Kaj je bol varno pa oceni sam.
Zbogom in hvala za vse ribe
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Naše avtocesteOddelek: Na cesti | 4654 (2808) | Miha 333 |
» | Kakšna je višina kazni za prehitro vožnjo skozi cestninsko postajo??? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 26031 (23285) | LordPero |
» | Radar me je ujel in slikalOddelek: Loža | 11914 (10377) | Valvoline |
» | Cestninske postaje (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 7073 (6276) | WamPIRe- |
» | omejitev hitrosti na ljubljanski obvoznici (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 18382 (16005) | darkolord |