» »

Zakaj je dizel (še vedno) cenejši od bencina?

Zakaj je dizel (še vedno) cenejši od bencina?

kabana ::

V rafineriji iz nafte najlažje ekstrahirajo avto-plin (pri najnižji temperaturi), nato bencin in šele na koncu dizel.
1. Zakaj je potem dizel cenejši od bencina, če za njegovo ekstrahiranje porabijo največ energijskega vložka?
2. Zakaj avto-plin ni (bil) bolj razširjen kot je?
3. Dizelski motorji pri osebnih avtomobilih so v ostalih delih sveta veliko manj razširjeni kot v Evropi. Zakaj v Evropi še vedno vztrajajo pri dizlih, čeprav s sajami in nano-delci bolj onesnažujejo zrak v mestih kot bencinarji?

M-XXXX ::

1. Zakaj je potem dizel cenejši od bencina, če za njegovo ekstrahiranje porabijo največ energijskega vložka?

Ker država nabije na bencin toliko večje trošarine.

3. Dizelski motorji pri osebnih avtomobilih so v ostalih delih sveta veliko manj razširjeni kot v Evropi. Zakaj v Evropi še vedno vztrajajo pri dizlih, čeprav s sajami in nano-delci bolj onesnažujejo zrak v mestih kot bencinarji?

Poglej iz drugega konca: dizelski avtomobili so v ZDA čedalje bolj razširjeni (za ostale kontinente ti iz prve roke ne znam povedati). Zakaj so bili prej bencinarji tako popularni? Ker je bilo gorivo tako poceni, da se nobenemu ni dalo jeb**t za par 10 centov razlike...

opeter ::

M-XXXX je izjavil:

Ker država nabije na bencin toliko večje trošarine.


Zakaj pa ne nabije še na dizel? Ali pa bodo?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Aston_11 ::

Za par centov razlike boste uganjali paniko? Koliko je razlike - 3 ali 4%. Medtem ti pa razne peči na drva, stare šole, v enem kurjenju spravijo toliko saj v luft, kot ga avto s celim tankom ne. Da ne govorimo o popularnih pečeh, kjer se ljudje hvalijo, da ne ostane nič pepela v njih. Seveda ne - gre v luft, tam ga pa dihajo, pepel pa povzroča isto kot nano delci iz dizla. Itd. Oboje je slabo in oboje je na poti (enkrat bo) očiščenja... če ne prej, ko bomo imeli pretežno električna vozila, pa tudi za dimnike se bodo spomnili kakšno obvezno čistilno napravo.

M-XXXX ::

opeter je izjavil:

M-XXXX je izjavil:

Ker država nabije na bencin toliko večje trošarine.


Zakaj pa ne nabije še na dizel? Ali pa bodo?

Nisem nevem kakšen expert v tem, predvidevam pa da so posledice subvencioniranja transportnega prometa.

RejZoR ::

Dizel se pridobiva precej nižje v rafinirnem postopku in posledično pri tem porabijo manj energije kot za bencin, ki nastane višje v rafinirnem stolpu.
RejZoR's Flock of Sheep @ www.rejzor.tk

M-XXXX ::

RejZoR je izjavil:

Dizel se pridobiva precej nižje v rafinirnem postopku in posledično pri tem porabijo manj energije kot za bencin, ki nastane višje v rafinirnem stolpu.

Ni res, ravno obratno je.

Fuel oil @ Wikipedia

Benin je tier 1, dizel pa tier 2. Višje pomeni dražje.

moj_nick ::

Dizel je cenejši zaradi avtoprevoznikov, ki so veliko boljši pogajalci pri določanju cen in trošarin.
110111001001010001010000

RejZoR ::

M-XXXX je izjavil:

RejZoR je izjavil:

Dizel se pridobiva precej nižje v rafinirnem postopku in posledično pri tem porabijo manj energije kot za bencin, ki nastane višje v rafinirnem stolpu.

Ni res, ravno obratno je.

Fuel oil @ Wikipedia

Benin je tier 1, dizel pa tier 2. Višje pomeni dražje.


Ja, ampak moraš prit do tiste faze. Bencin se ti ne bo kar čudežno pojavil nakoncu "kuhalnika" ampak moraš it preko vseh vmesnih faz, da prieš do tja.

Oil refinery @ Wikipedia
RejZoR's Flock of Sheep @ www.rejzor.tk

Barbarpapa2 ::

Pozdrav

Frakcionirana destilacija je samo en korak pri pridobivanju raznih goriv iz surove nafte. Delež bencina, pridobljen iz frakcionirane destilacije, je premajhen glede na potrebe. Večina bencina se pridobi v nadaljnjem procesu iz težjih frakcij s pomočjo "razbijanja" - crackinga. Potem je tu še nekaj dodatnih postopkov, ki so nujno potrebni za dvig kvalitete bencina (oktansko število ipd.) kot so izomerizacija in alkiliranje...

Kako točno pa to vpliva na sestav cene, se mi pa ne sanja...

LP

Jože

noraguta ::

M-XXXX je izjavil:

RejZoR je izjavil:

Dizel se pridobiva precej nižje v rafinirnem postopku in posledično pri tem porabijo manj energije kot za bencin, ki nastane višje v rafinirnem stolpu.

Ni res, ravno obratno je.

Fuel oil @ Wikipedia

Benin je tier 1, dizel pa tier 2. Višje pomeni dražje.

MXXX pojma nimaš sploh o čem govoriš! porabljena energija pri rafineriranju ni problem. in itak se ne izvaja samo ene faze destilacije v rafinerijah. za razbijanje težki frakcij se pa spet porablja energija pa večinoma to ni problem.
no mej že barba prehitela.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: noraguta ()

>JJ< ::

moj_nick je izjavil:

Dizel je cenejši zaradi avtoprevoznikov, ki so veliko boljši pogajalci pri določanju cen in trošarin.


Točno to. Poleg dizelskih avtomobilov uporabljajo to gorivo še tovornjaki, avtobusi, vlaki in ladje. Dizelski promet je pomemben za ekonomijo zato si ga države ne upajo preveč obdavčit.
www.starcraft2.si

Blinder ::

Imajo sploh stroški proizvodnje toliko vpliva na ceno?
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
AMD 2200G Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

opeter ::

>JJ< je izjavil:


Točno to. Poleg dizelskih avtomobilov uporabljajo to gorivo še tovornjaki, avtobusi, vlaki in ladje. Dizelski promet je pomemben za ekonomijo zato si ga države ne upajo preveč obdavčit.


Zakaj pa ne bi dvignili? Bi prišlo do gospodarskega kolapsa?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Siddh ::



konec lanskega leta, cene za galono


Zgodovina sprememb…

  • zavaroval slike: Gandalfar ()

>JJ< ::

opeter je izjavil:

Zakaj pa ne bi dvignili? Bi prišlo do gospodarskega kolapsa?
Skoraj vse bi se podražilo. Večina stvari, ki jih kupiš (npr. v Mercatorju) je vsaj enkrat potovala z vozilom na dizel. Višja cena goriva zato vpliva na končno ceno izdelka, ki ga ti kupiš. Efekt bi bil podoben dvigu DDV.


Blinder je izjavil:

Imajo sploh stroški proizvodnje toliko vpliva na ceno?
Našel sem tile dve slikci, ki pa se navezujeta na ZDA. V Evropi imamo višji davek.

www.starcraft2.si

Blinder ::

čak samo kako ga lahko venezuela ima po 2 centa na liter?
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
AMD 2200G Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

DOOM_er ::

ker ga ima lahko. Imajo svoja nahajališča in politika deluje tako da imajo za domače poceni za druge pa drago.
Robots will steal your job. But that's OK

gregor_m ::

>JJ< je izjavil:

moj_nick je izjavil:

Dizel je cenejši zaradi avtoprevoznikov, ki so veliko boljši pogajalci pri določanju cen in trošarin.


Točno to. Poleg dizelskih avtomobilov uporabljajo to gorivo še tovornjaki, avtobusi, vlaki in ladje. Dizelski promet je pomemben za ekonomijo zato si ga države ne upajo preveč obdavčit.


Poleg prevoza dobrin, je potrebno upoštevat tudi obdelovanje kmetijskih površin (traktorji delajo na dizel). Pa smo že pri podražitvi hrane.

>JJ< ::

Blinder je izjavil:

čak samo kako ga lahko venezuela ima po 2 centa na liter?
Subvencioniran je s strani države.
www.starcraft2.si

stara mama ::

Res je, dizel haterji se ne zavedajo, kako pomemben je dizel za gospoodarstvo.
Poleg transporta in proizvodnje (se pravi kmetijstva) bi tule dodal še gradbeništvo.
In povsod tu so požrešni dizli, naši avti so v primerjavi čist mali mlinčki.

Zgodovina sprememb…

MadMax ::

60% cene je strošek pridobivanja surove nafte?
Ne me jebat, pred 25 leti je bil sodček pod 10$, zdaj je pa 10x toliko? Ob racionalizaciji stroškov, sodobnejši opremi, višjih dnevnih kapacitetah črpanja, ...? Japajade.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

trololo2 ::

MadMax je izjavil:

60% cene je strošek pridobivanja surove nafte?
Ne me jebat, pred 25 leti je bil sodček pod 10$, zdaj je pa 10x toliko? Ob racionalizaciji stroškov, sodobnejši opremi, višjih dnevnih kapacitetah črpanja, ...? Japajade.


No 25 let nazaj je bil $ vreden približno 2x več kot danes, tako da 5x višja cena. Pa viri včasih so bili precej cenejši, saj začeli so črpati na lahko dostopnoh mestih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: trololo2 ()

M-XXXX ::

MadMax je izjavil:

60% cene je strošek pridobivanja surove nafte?
Ne me jebat, pred 25 leti je bil sodček pod 10$, zdaj je pa 10x toliko? Ob racionalizaciji stroškov, sodobnejši opremi, višjih dnevnih kapacitetah črpanja, ...? Japajade.

Odvisno kje gledaš, ampak ne, ni tak strošek.

http://www.petrol.si/ponudba-na-servisi...
pri 1.4€ na liter dizla samo gorivo stane 70centov. V teh 70 centov je vštet strošek pridobivanja samega goriva, vsi delavci, transport, dobički, vse...

noraguta ::

MadMax je izjavil:

60% cene je strošek pridobivanja surove nafte?
Ne me jebat, pred 25 leti je bil sodček pod 10$, zdaj je pa 10x toliko? Ob racionalizaciji stroškov, sodobnejši opremi, višjih dnevnih kapacitetah črpanja, ...? Japajade.
cena surove nafte ni strošek pridobivanja!!!! a še nismo slišal za opec, ponudbo, povpraševanje. etc...
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

T0RN4D0 ::

Eh tistle se ti podre že v tem, da je pri nas davka (trošarine in ddv) ~50%

Recimo 95 @ 1,51400€ = 0,69974€ (cena po stroških in maržah), 0,52737€ trošarin, 0,03456€ CO2 dajatev in 0,25233€ DDV.

Pri dizlu je trošarina nižja za dobrih 10c. Kdor pravi da je ne upajo visoko obdavčit- dafuq vam je, že tako je 50% cene davek. Pa pred tem je cena sestavljena že tako zaradi samih napihnjenih cen. Pač vlečejo uzput miljarde posamezniki, korporacije, špekulanti, države in potem daš četrt plače za becin, ker druge izbire bolj ali manj nimaš. :)
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

opeter ::

Zanimiv grafikon, kakšne bi bila cena brez davka (seveda so podatki že stari):
 Benzinpreise ohne Steuer

Benzinpreise ohne Steuer

Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

MadMax ::

noraguta je izjavil:

cena surove nafte ni strošek pridobivanja!!!! a še nismo slišal za opec, ponudbo, povpraševanje. etc...

Seveda ni, in ravno to sem želel povedat: pohlep obkoritnikov.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

...:TOMI:... ::

LPG avtoplina pa v Sloveniji ni veliko, ker preprosto ni infrastrukture. Za zgled bi si lahko pogledali hrvate ali italijane, tam je precej bolj razširjen LPG. Mi in Avstrija smo na dnu EU po razširjenosti LPG.
Tomi

Blinder ::

ja če bi bil LPG bolj razširjen bi se tudi sopmnili mu podražat trošarino in bi postal drag :)
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
AMD 2200G Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

noraguta ::

MadMax je izjavil:

noraguta je izjavil:

cena surove nafte ni strošek pridobivanja!!!! a še nismo slišal za opec, ponudbo, povpraševanje. etc...

Seveda ni, in ravno to sem želel povedat: pohlep obkoritnikov.

sva že off topic ampak, kitajski al pa indijski denar je ravno toliko vreden kot tvoj. šejki pa prodajajo nafto tistemu kateri jo plača. dokler je zaradi varnosti nujno da se ljudje sami vozijo v tono in pol težkih vozilih bi prej rekel da gre za pohlep potrošnikov po nafti.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

...:TOMI:... ::

To je res, vendar na hrvaškem je trenutna cena 5,15 HRK (0,68€), v Italiji je od 0,71-0,80 € na liter. Pri nas je od 0,75-0,80 €/l. A sedaj je izgovor "eksotika", da je pri nas dražje kot v sosednjih državicah, ki sta v samem evropskem vrhu?
Tomi

matej_jack ::

Na petrolovi strani je lepo napisana cena pred in po "dodatkih":
Neosvinčeni 95, diesel.
Očitno je cena dizla pred dajatvami resnično malo višja od 95 okt.

Šimpanz ::

Bencin je zelo poceni če ga primerjamo s Cocacolo. Staneta skoraj isto, pri čemer nafto črpajo na drugi strani sveta, jo predelajo v bencin v nekaj miljardah vrednih rafinerijah in potem še prepeljejo k nam. Cocacolo pa naredijo tako da zmešajo vodo (ki je praktično zastonj) z malo rjavega praška in dodajo ogljikov dioksid. Aja pa peljejo jo samo ene 100 km daleč.

...:TOMI:... ::

Poraba nafte je dosti večja kot poraba te gazirane pijače. Če rečemo, da je kubik vode 1 € in vse pijače, tudi razni sokovi, vode z okusom, vse imajo ceno vsaj 1€/l. Dokler bodo kupci, bo cena taka in višja, čeprav je v vodi z okusom samo 2 % ostalih primesi, 98 % je voda. Ali pa voda v plastenkah...

Najbrž tudi ti ne spiješ 50 litrov coca cole na teden ali več?
Tomi

kabana ::

Pri destilaciji (segrevanju) surove nafte pri 40 stopinjah iz nje izločijo butan in propan, ki sta osnovi za avtoplin. Pri 150 do 180 stopinj izločijo kemikalijo naphtha, ki jo z aditivi predelajo v bencin. Surovino za dizel pridobijo šele pri segrevanju preostanka surove nafte na ok. 350 stopinj - to surovino potem z aditivi predelajo v dizel.

kow ::

1. Saj ni. Nižje so trošarine.
2. Ker je dražji, razen v EU zaradi energetske politike.
3. Zaradi boljše trgovinske bilance, ki ima prednost pred kakovostjo zraka v mestih?

350ixa ::

Nižja cena je predvsem zaradi avtoprevoznikov.

LeQuack ::

Cena bencina (klik za povečavo):



Cena dizla (klik za povečavo):

Quack !

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: LeQuack ()


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Skoraj vsi dizli presegajo normative, proizvajalci zahtevajo zvišanje dopustnih izpus (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
40456594 (33800) MadMax
»

Cena nafte (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
13313672 (7267) krneki0001
»

Še malo pa bomo peš hodil (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
1338959 (5298) jype
»

bencin : diesel

Oddelek: Loža
453377 (2523) kixs

Več podobnih tem