» »

pof*kani cestarji in šleparji

pof*kani cestarji in šleparji

1 2
3
»

krneki0001 ::

Live - naše ceste so ravno ob začetku naliva najbolj nevarne. Med asfaltom je ogromno apnenca, na asfaltu je ogromno olja in ostalih smeti in ob prvih kapljah potane ta zmes zelo gladka in avtu se podaljša zavorna pot, tko da je takrat potrebno pazit. Če pa imaš slabe guma pa še posebej.

ivanuscha ::

Vem jst to. Problem je ker je še po enem dnevu naliva gužva. In tud sicer, če maš slabe gume nimaš kej delat na cesti - kupi nove dobre ali pa ne furat. In še vseeno dost folka upočasni preko vseh mej, tko da je bolš da greš peš. Sicer pa takoj ko pade dež in je cesta spolzka, zadostuje že povečana varnostna razdalja skupaj z recimo 15% padcem hitrosti. Nimaš kej praskat s polžjo hitrostjo na cesti in delat gužvo. Takim bi jst izpit vzel, isto kot unim ki norijo po cestah. Je pa tud res da vse preveč folka nardi izpit. Praktično vsak. Ne poznam nobenga ki mu nebi ratal, če ne v tretje pa v osmo. Pol pa mamo take nesposobneže na cesti.

Zgodovina sprememb…

Liker ::

Dejansko sposobnih ljudi za v avto je morda 5% populacije (Vsaj ce sodim po mojih znancih, prijateljih in sodelavcih)...
Jaz sem takoj za to da se vzame izpite vsem ki nimajo pojma o voznji, mislijo da ga imajo veliko ali pa so "motoricni idioti".
Problem je samo kje definirat meje?

Lahko recemo da vsak ki avta ne ustavi relativno varno ko mu pri 130 poci ena od prednjih gum nima kaj iskati za volanom. Saj je vendar nesreca ki caka na to da se zgodi.
Potem lahko tudi recemo da vsi ki upocasnijo voznjo v dezju za vec kot 10% bolje da ne vozijo (profici v F1 in podobni kalibri vozijo v dezju skoraj tako hitro kot po suhem)
Potem dodamo se maximum za reakcijski cas za zaviranje (recimo 0,3 ali 0,4).
Vsi ki niso zmozni skoraj normalne voznje pri 10cm snega odpadejo, prav tako vsi ki bi na testu voznje po ledu podrli kak stozec, etc...

Jaz bi bil zelo vesel. Prometa bi ne bilo skoraj nic, lahko bi vozili mnogo hitreje (omejitve vsaj 2x visje za tako sposobne voznike), pa se kak + bi se najdu.

Zaenkrat pa je na zalost res da vsi dobijo izpit! Moja prva punca je vozila tako da sem se zraven skoraj jokal. Za njo v vsakih razmerah OBVEZNO kolona 20+ vozil in to na katerikoli cesti, etc... V ovinek smo sli vedno 20-25 (ali max 40 ce je bila cesta res velika).
Nevarni pa so tudi taki kot en moj ze pokojni kolega, pri kateremu motor kar ni hotel pod 5k obratov. Je tip eno leto sparal za nakup avtomobila, kupil Nissan Primero 2.0, in v roku enega meseca naredil totalko in prelezal se en dodaten mesec v bolnici.

No pa ce smo malce back on topic:
Bi rekel da so se cestarji relativno dobro odrezali. Glede na to kako mocno je snezilo je prakticno nemogoce da bi bile ceste spluzene povsod in to vseskozi. Policija je pa tudi svojega denarja vredna pri nas :\
Pa eno taksno povsem random vprasanje: Ali tuji soferji vedo da imamo pri nas zakon ki doloca da se tovornjaki samo-izlocajo ko se sneg prijemlje cestisca?

kekz ::

Lahko recemo da vsak ki avta ne ustavi relativno varno ko mu pri 130 poci ena od prednjih gum nima kaj iskati za volanom.


Jaz sem do zdaj 3x izgubil enega od koles. Enkrat sem se pri tem prekucnil na streho, ker me je zaneslo s ceste na brežino zraven.
2x mi je med vožnjo razneslo gumo, od tega enkrat tako divje, da se je sopotnik refleksno prijel za vse, kar je dosegel. Kasneje je dejal, da je imel občutek, kot bi padel skozi dno avtomobila.
Imam pač že zelo dolgo kilometražo (že pred leti sem naračunal več kot milijon km).

Ampak takih stvari vseeno ni, da bi se jih človek navadil in upam, da se ne bodo ponovile.

KandazaR ::

Ta tema je postala zelo podobna temi o prepočasni vožnji voznikov. Mogoče res niso vsi rojeni talenti za vožnjo (sploh v slabših vremenskih situacijah) vendar so previdnejši od ostalik kao voznikov tipa f1. Nikoli me niso motili prepočasni vozniki (jih pač prehitim in je) ampak vozniki, ki vozijo na mejah, ki ti skačejo na ac v tvojo varnostno razdaljo, ki ne vejo zakaj obstaja smernik,...
Btw: ljudje tipa live, liker, super sonic,... a vi ste pa zelo sposobni al kako (torej sodite v tistih 5%). A to se kar sami ocenjujete?

ivanuscha ::

No dejansko je težko rečt kdo je sposoben za vožnjo in kdo ni. Eni so bolj eni manj, eni pa so res nesposobni(gledano s stališča tekoče vožnje). Jst sem se osredotočil na tekočo vožnjo pač, ne pa na splošno nesposobnost. Sej 20 na uro lahk tud 90 let star človek fura še dokaj vredu, sam vprašanje je kolk druge v prometu s tem ovira. Tako, da jst ne pravim da sm l33t F1 driver, samo se pa trudim da v vseh razmerah čim bolj tekoče in hkrati varno vozim. In verjemi, da če bi še kdo malo tudi na to mislil, da bi blo precej manj gužve na cestah. Folk niti na semaforju ne zna spelat normalno. Potegnejo kot da bi mel notr čivavo zapreženo namest motorja.

Liker ::

/sarcasm on
Mene ne motijo pocasni ali hitri vozniki, mene motijo vozniki, ki me lahko zaradi svojega neznanja in neizkusenosti ubijejo pravzaprav kadarkoli ko sem na cesti
/sarcasm off

Hja, za 5% si ne bi upal trdit da pridem notri, kakih 15% pa ze, razen ce po kaksnem statisticnem slucaju vsi ljudje s katerimi sem se ze vozil pasejo v rang motoricnih debilov. (od 50+ ljudi, 100% zaupam (kar se tice sposobnosti voznje) samo trem, njim tudi posodim avto brez pomisleka, ce kdo rabi).
Drugace pa ja: resil sem ze N nevarnih situacij (med drugim sla prednja desna guma na AC pri 130), tako da sem definitivno vsaj nadpovprecen ce ze drugega ne :\

Matev ::

se pa trudim da v vseh razmerah čim bolj tekoče in hkrati varno vozim


kaj to pomeni?
da ti je vseeno za sneg led dež ... meglo
in se voziš optimalno glede na zmožnost avtomobila ali konfiguracijo terena, ceste
po avtocesti do daske
po cesti pa kolikor avto pospeši med ovinki
?

BluPhenix ::

Nekateri tukaj ne razumejo, da varna vožnja ni enaka kot to, da avto pač gre in se nič ne zgodi. In tega ne bojo nikoli razumeli. Kako lahko rečeš, da voziš varno, če se ne zgodi nobena nepredvidena stvar in ne preizkusiš svoje varne vožnje? Po tej logiki bi lahko tudi ljudje, ki vozijo 300 po avtocesti govorili, da vozijo varno, resnica bi pa spet bila nekje drugje.
Podpisa ni več, ker so me poskušali asimilirati.

krneki0001 ::

bluphenix - točno tako govorijo ljudje, ki vozijo 200 in več po naših avtocestah, po katerih jim na voznem pasu vozijo ostali 100km/h. Da vozijo varno in da njihov avto je varen in podobni izgovori. Ampak to počnejo samo do prvega izsiljevanja prednosti, ko nekdo zapelje s 110km/h pred njih, ker jih je spregledal. Potem pa se valjajo par mesecev po bolnicah(če imajo sploh to možnost).

Liker ::

Sam ne vozim hitro :P
pravzaprav je moj maximum kadarkoli bil 170, ceprav v knjizici od mojega trenutnetga avta pise da gre 230... (bom sprobal v nemciji ce me kdaj pot zanese tja)
Ce bi vozil s seboj policaja 24/7 od dne ko sem dobil izpit bi placal kazen ene 20x, se to vse vecinoma pred 10+ leti, ko sem bil se mlajsi in neumen.

Varno voziti pomeni voziti tako da si vedno pripravljen na vse (in to res VSE).
Recimo kaj naredis ko te ponoci na AC prehiti en avto s cca 200, in potem 50 metrov pred tabo izgubi nadzor in gre v ograjo, potem pa dobesedno odleti preko cestisca, nakar ga se odbije levo in desno ene 3x.
Ali pa kaj storis ko ti en "car" pripelje nasproti v nepreglednem ovinku tako da ga je vec kot pol na tvojem pasu? (seveda se nimas skoraj kam odmaknit zaradi ograje).
Ali pa ko Avtobus (!) prehiteva tovornjak, in ne kaze znakov da se bo kateri od njih umaknil, ti pa peljes nasproti (se mi je zgodilo v Grciji)...
Ali pa... (ce zacnem nastevat, lahko to pocnem se nekaj strani in ur, verjamem da nima smisla :P)
Jaz vase zelo zaupam, verjamem da tudi moji sopotniki, veckrat sem ze slisal, da kar ne morejo verjet da se nesreca ni zgodila... (pa ne bi bila po moji krivdi).
Ce pa ne pasem v vase stereotipe da vozi varno samo tist ki vozi 75% omejitve, potem pac tough luck.
Aja, pa vecina nas zna prilagodit hitrost vremenu in slabsim razmeram na cestah, drugace bi verjetno imeli ze kar precej razbitin za seboj.

Zdej pa jaz tole zakljucujem, ker nima vec smisla, ste oboji prevec napeti ;(

krneki0001 ::

Noben ni rekel, da je varno, če voziš s hitrostjo 75% od omejitve. Nihče pa tut ni rekel, da je varno 25% čez omejitev. Gre zato, da voziš defenzivno, nearogantno, predvsem pa strpno in s predvidevanjem da če vidiš, da vozi cela kolona 60, je ne greš prehitevat s 120km/h, ampak z malo manjšo hitrostjo - s prilagojeno temu, da lahko pričakuješ in lahko previdevaš, da lahko nekoga od teh, ki vozijo 60km/h po mokri cesti odnese vate ali na drug pas, ker jih je najbrž večina imela letne gume, cesta pa je bila hladna in mokra ter je naletaval sneg.
Pa ne gre zdej zato, da bi tudi ti vozil 60 in se postavil v kolono za njimi. Gre zato, da boš prehitel to kolono z recimo 80 ali 90km/h in se zaradi tega lahko pravočasno umaknil ali ustavil pred oviro, ki se bo znašla na tvojem pasu pred tabo.

Nekateri so pa preveč arogantni in samovšečni, ter mislijo, da obvladajo avto do potankosti na cesti in gonijo kljub temu da vsi ostali vozijo s polovično njihovo hitrostjo in ti arogantneži in samovšečneži sigurno niso varni vozniki, prej bi rekel, da so nevarni, pa ne drugim, ampak sebi.

Do sedaj sem prevozil ogromno različnih avtomobilov, od športnih (R5GTT okoli 420.000km in predelano R19 z williamsovo mašino okoli 180.000km, saab 9000 2.0 turbo okoli 200.000km), preko enoprostorcev, 4WD osebnih pa do 4WD terencev (z zadnjim naredil okoli 90.000km).

Vsekakor pa lahko zatrdim, da je bolje in predvsem varneje če voziš malo počasneje in prideš 5 minut ali pa 30 minut kasneje na cilj, kot pa da ne prideš nikoli.

TRIROG ::

@SS

Samo tole bom rekel ... mislim da je čas da greš na obnovitveni tečaj treninga varne vožnje ...

če sem kaj odnesel od teh treningov je to dejstvo da se s hitrostjo zavorna pot eksponentno povečujej ... torej dejstvo da imaš kramparce ali pa modrda celo gume za led z žeblji na avtu in v snegu voziš 120 nikakor ne pomeni da če te odnese da boš priletel s v zid z enako hitrostjo kot če bi vozil 60 na uro in imel letne gume gor ... tako da ne bluzi ... raje daj še enkrat 150€ pa pejt še enkrat h kuzmiču ...

dejstvo je da pozabljaš na en detajl ...in to je da so na cesti tudi stvari na katere nimaš vpliva, recimo drugi vozniki... pa če si še tako veliko na cesti ne moreš vedeti kaj bo kdo naredil ... pa varno vožnjo ti želim ...

kixs ::

Eni tuki veliko pretiravajo... npr. Liker , tudi v F1 je ZELO VELIKA razlika med suho in mokro stezo, se posebej, ce dobro dezuje!!

Zadnjic sem se tudi js peljal po obvoznico, ko je bilo kar precej plundre na cesti in cela kolona se je peljala okol 70km/h. Nekaj casa sem peljal toliko, potem sem sel na prehitevalni pas in se peljal okoli 90km/h. Pa ti povem, da v teh razmerah to ni bilo ravno pametno.

Potem sem zapeljal nazaj in so se mimo mene peljali eni terenci precej vec in delali za sabo pravo meglo in metalo je tisto plundro na vse strani in prav nic ni dober obcutek, ko ti to leti na sprednjo sipo!!

Ja, lahko se je delat frajerja... ce si sam na cesti. Ker pa vecinoma nismo sami, je potrebno biti odgovoren, uvideven in upostevat tudi ostale udelezence!

Seveda tega nekateri nikoli ne bodo razumeli. Na cesti nismo sami in predpisi so za VSE ENAKI! In nima veze ali imas tak avto ali take gume...

Pacienti!!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kixs ()

krneki0001 ::

kixs97, ja s terenci se veliko lažje vozimo po zasneženih cestah zaradi 4 kolesnega pogona in večinoma zelo dobrih gum (terenca s slabimi gumami skoraj ne vidiš - razen kake nive, te pa so ponavadi v kolonah, ker ne gredo dost hitro) z visoko višino te gume, večinoma so višine 70 ali več % širine gume ter pumpane na nizke pritiske, tako da se bolj porazdelijo na teren in zmanjšajo učinek plundre.
Napaka pa je ker je kar nekaj voznikov teh terencev, ki ne ne upošteva mase avtomobila pri zavorni poti. Terenci so mnogo težji od osebnega avta in imajo zato večinoma zavorno pot daljšo (na kakšnih terenih se pa zadeva obrne v korist terenca). 3.60m dolga daihatsu feroza ima brez dodatkov 1180kg, če prišteješ še 30kg bulbara spredaj ter 4 velike jeklene zaščitne plošče na podvozju in voznika, pa je teža že okoli 1300kg, za primerjavo, renault 5 je malo daljša od tega avta, pa ima osnovno težo (20litrov bencina v tanku in avto) samo 770kg, recimo 850 z voznikom skupaj. To pomeni da je približno enak terenec vsaj 400kg težji od osebnega avta.

kixs ::

nebivedu:

nimam nic proti terencem. Problem so vozniki, ki ne upostevajo ostalih prometnih udelezencev.

Ce si pa ze zacel, pa naj te samo spomnim, da imajo terecni naceloma sirse gume, kar pa je ZELO slabo tako v snegu, plundri in mokri cesti! Se posebej to velja pri vecjih hitrostih (60km/h naprej, ker take gume so dobre za po tezkem terenu - offroad, kjer pa so hitrosti seveda nizke).

Sicer pa velja enako za vse ostale avte, kjer lastniki pretiravajo z sirino gum. Sirsa guma je dobra le na suhi podlagi.

ivanuscha ::

@Matev
Ne ni mi vseeno za vremenske razmere. Preberi si še enkrat moj post višje. Jst samo trdim, da nekateri precej pretiravajo ter po nepotrebnem delajo še večjo gužvo.

@Nebivedu
Morš vedet, da R5 je zelo old in jih že redko srečaš na cesti. Sodobni nižji razred avta(sam imam grande puntota) tehta precej več. Punto ima recimo osnovno težo 1115 kil. Je pa res, da je tud Feroza ze old. Nekak razmerje je pa res okol +500 kil za terenca, tazaresni majo pa itak okol 2 tone, tako da ob bližnjem srečanju s kakšnim Pathfinderjem ne ostane kej dost od tebe.

Matev ::

Jst samo trdim, da nekateri precej pretiravajo ter po nepotrebnem delajo še večjo gužvo.


dokazano je da se pretočnost cest zmanjša če:
spustiš par kamikaz na cesto in ti vozijo prehitro ter prehitevajo in so sploh supersoniki

zakaj? ne bi ti sedaj razlagal - mogoče boš občutil ta zakon kdaj na kakšnem drugem področju v življenju

hiti počasi
počasi se daleč pride

krneki0001 ::

Live Pathfinder ali cherokee ali kia ter podobne zadeve brez šasije(spodnjega dela kjer je podvozje in mašina, gor pa je postavljena školjka) so lahki, zgledajo masivno, niso pa dost težki. Hujše je kak 7 sedežni pajero ali toyote, ali pa celo kaki nissan patrol GR. Tisti pa imajo orenk težo. Cherokee 4.0 recimo ni dost težji od feroze, ker ima samo 1225kg, feroza 1180 s platneno ali plastično streho, s kovinsko pa 1220kg.



kixs97, večinoma imajo širše gume ogromni terenci, ki pa imajo tudi težo in se to, da je guma tok širša, ne pozna. Mi z majhnimi terenci se držimo tega, da je nekak največja širina gume tam do 215, kar pa za zelo narezane gume ni neke panike, ker se zareže skozi sneg. Sam imam gume 195R15 (nekako primerljivo z 195/82/R15), tako da niso prav široke.

Super Sonic ::

Ma sej bi bil načeloma tiho, sam skoraj ne morem biti.

Dejstvo je, da je večina tule gor mišljenja naše ljube vlade - najceneje je NUJNO tudi najbolje (saj nekdo je vendarle moral te ljudi tudi voliti, ane).

Preneseno na cesto - najpočasneje je NUJNO najbolj varno.

Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm, I like it (not).

Matev, res ne razumem kako po treh straneh pisanja še vedno ne razumeš pol klinca palca o čem sploh teče debata. Če se cesta maši, se veliko prej zaradi takšnih, kot si ti. In matematična pretočnost je en kurc vredna, še posebej če imaš na cesti ljudi, ki to prakticirajo.

Poleg tega me zanima kako boš ti pravilno izračunal relevantno matematično pretočnost za cesto, ki ima ovinke, naklon, semafor in ravno cesto. Z različnimi vozili in različnimi motoričnimi sposobnostmi voznikov.

Mislim, naračunat se da čudo, če je pa relevantno in kje uporabno, je pa to čisto druga pesem.

nebivedu: Res nisem vedel, da je Brane zate bedak.

trirog: Mogoče bi mogel ti še kam nazaj, samo tja, kjer ni veliko za brati. Namreč slednje ti ne gre ravno najbolje.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

WarpedGone ::

Izbrisal sem žolčni izpad in nekaj nanj navezujočih se postov. Ne mislim kirurško odstranjevat gnilega tkiva.
Tole je res loža, ni pa gostilna, kjer boste en čez druzga vpili. Če ma še kdo kej za povedat v normalnem tonu in povezano s temo, naj izvoli, sicer bo dejansko zaklep. Plače šoferjev niso stvar te teme.

Obnašajte se svojim letom primerno.

Hvala.
Zbogom in hvala za vse ribe

krneki0001 ::

SuperSonic ne vem kje sem izjavil, da je Barne bedak?

Samo v parih urah na njegovem tečaju ti ne obvladaš avtomobila, ker imaš samo teoretično znanje in znanje že povlečeš iz tistega dneva, uporabit na terenu ga pa ne znaš - to znanje ti mora preiti v prakso z večimi poizkusi in lahko verjameš, da ena noč norenja, obračanja z ročno, in podobnih zadev na praznem parkirišču odnese ogromno. Naučiš se uporabljati svoj avto.

Ampak to norenje na zasneženem parkirišču ne sme biti samo gas pa zategovanje ročne.

Mi smo parkirišče opremili še s stožci(posodili policaji, ki so bili kr celo noč zraven) in smo celo noč vozili med stožci in posobno kot na branetovem tečaju. Ampak s to razliko, da smo mi sami vozili celo noč, ne samo trikrat poizkusili, ampak resnično vozili in verjemi da sem vse kar je brane povedal in pokazal na primerih temeljito preizkusil na tistem parkirišču. Kasneje so ti policaji pripeljal tri mlade policaje, ki so morali na ledu isto početi s policijskim avtom.
Uglavnem v osmih urah vožnje po snegu sem odnesel več izkušenj kot iz branetovega dneva varne vožnje.
1 2
3
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

DARS je spet presenetilo (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
19138098 (31891) stara mama
»

Zakaj se ne izloča tovornih vozil iz prometa, če je sneg? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6814464 (12936) r3dkv1c4
»

Prometna kultura in vozniki dolocenih vozil (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
23520668 (15356) lexios
»

Cestarje znova presenetilo... (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )

Oddelek: Na cesti
31620568 (13012) krneki0001

Več podobnih tem