» »

Cestarje znova presenetilo...

Cestarje znova presenetilo...

««
7 / 7
»
»»

PaX_MaN ::

Če je not 0.2 bara, ne pomeni potem to, da bi, če bi odprl ventil, zrak not potegnil...
Podtlak, pa to?

darkolord ::

NADTLAK je 0.2 bara. Ko gumo napolniš na 2.4 bar, je to NADTLAK in ne absolutni tlak.

da večje gume potre3bujejo manj tlaka v njih
To v splošnem ne drži.

Zgodovina sprememb…

krneki0001 ::

NADTLAK je 0.2 bara. Ko gumo napolniš na 2.4 bar, je to NADTLAK in ne absolutni tlak.

da večje gume potre3bujejo manj tlaka v njih
To v splošnem ne drži.


Kaj ne drži - da večje gume ne potrebujejo tok tlaka kot manjše? To drži v splošnem. Zakaj potem kolesa biciklov filajo s 3 do 5 bara, avtomobilske gume osebnih avtomobilov pa samo še do 2.5 bara.

Manjše gume potrebujejo večji tlak (in zaradi manjšega volumna manj zraka v njih) kot večje gume že zato, da držijo obliko. Ogromni baloni (235/75/15) imajo lahko samo 1 bar (original je 1.8), pa ne izgubijo toliko oblike kot če spustiš normalne zimske gume 165/70/13 iz 2.0 na 1.6 bara.


Sicer pa: imejte svoje prerpičanje in delajte kot vam paše. Vse te ugotovitve so direktno prenešene iz obnašanja mojih avtomobilov. In kar se tiče spuščanja gum na snegu in blatu, ter filanja gum (manjših z večjim tlakom in večjih gum z manjšim tlakom).

Zgodovina sprememb…

T0RN4D0 ::

:D
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

Ktj ::

NADTLAK je 0.2 bara. Ko gumo napolniš na 2.4 bar, je to NADTLAK in ne absolutni tlak.

da večje gume potre3bujejo manj tlaka v njih
To v splošnem ne drži.


Kaj ne drži - da večje gume ne potrebujejo tok tlaka kot manjše? To drži v splošnem. Zakaj potem kolesa biciklov filajo s 3 do 5 bara, avtomobilske gume osebnih avtomobilov pa samo še do 2.5 bara.

Manjše gume potrebujejo večji tlak (in zaradi manjšega volumna manj zraka v njih) kot večje gume že zato, da držijo obliko. Ogromni baloni (235/75/15) imajo lahko samo 1 bar (original je 1.8), pa ne izgubijo toliko oblike kot če spustiš normalne zimske gume 165/70/13 iz 2.0 na 1.6 bara.


Sicer pa: imejte svoje prerpičanje in delajte kot vam paše. Vse te ugotovitve so direktno prenešene iz obnašanja mojih avtomobilov. In kar se tiče spuščanja gum na snegu in blatu, ter filanja gum (manjših z večjim tlakom in večjih gum z manjšim tlakom).


Nope:
Avtobusi majo ~6,5 barov(so dost velke gume al ne ??)
Prikolce(to une za na traktor) pa kokr se spomnem pa tud nimajo pod 4 bare

krneki0001 ::

ja, si pa dal primer. Avtobusi in prikolice za traktor imajo pa nosilnost kakšno, poleg tega imajo že težo veliko večjo kot osebni avtomobili?

Pridi enkrat na kakšno tekmo s terenci po blatu in si poglej zakaj spuščajo gume na 0,8 bara, ko se vozijo po blatu (ki se nekako podobno obnaša kot sneg). Kljub temu, da so gume že orenk narezane in da imajo zelo zelo grob profil, se to da spustiš gume še dodatno zelo pozna na blatu in snegu. Seveda pa s takimi gumami na suhi ali mokri cesti ni več normalno vozit. Zato pa pravim za po celem nespluženem snegu se lahko gume spustijo, po asfaltu pa ne.

Sicer pa lahko nafilaš gumo na svojem avtu na 3 bare in se pojdi vozit po mokri spolzki cesti, potem jo pa spusti na 1 bar in se pojdi vozit po isti cesti in povej, kdaj bolj grabijo gume.



Tole pa predlagajo vulkanizerji http://www.boltez.si/mojster/napotki.htm
Zračni tlak pri terenski vožnji

Zaradi manjših hitrosti pri vožnji po terenu lahko pnevmatike pri enaki obremenitvi vozimo z manjšim zračnim tlakom kot sicer. Z znižanjem zračnega tlaka se:

* izboljša vleka na neutrjenem terenu in
* izboljša čiščenje dezena.

Zaradi boljšega vzmetenja (poseda) pnevmatike se poveča stična površina pnevmatike s tlemi, večja površina dezena oprijema podlago in pnevmatika se lahko bolje prilagodi tlem. Trakcija na neutrjeni podlagi se zaradi tega občutno izboljša. Zaradi večje valjavosti se pnevmatika boljše čisti, kar še dodatno pripomore k boljšemu oprijemu.

Zgodovina sprememb…

Ktj ::

A je važn, namreč ti si se nakako izrazu v temu smislu: večja ko je guma man pritiska rab, in jest sm ti samo ovrgu to tezo.

krneki0001 ::

Ja izrazil sem se v kontekstu, ker se pogovarjamo o osebnih avtomobilih in o gumah na osebnih avtomobilih, ter o vožnji po zasneženem cestišču z osebnim avtomobilom, kjer moraš nekam priti,cestarjev pa še par ur ne bo na spregled in takrat je malo spuščena guma na takem cestiču boljša od polno napumpane.

Koliko od slo-tech-ovcev pa vozi avtobuse po zasneženih cestah?

M-XXXX ::

Poanta teh gum z 0,2 bara je v tem, da večje gume potre3bujejo manj tlaka v njih. Seveda je zraka v njih mnogo več, vendar je pritisk manjši.

To da je v gumi 0,2 bara pa pomeni da je to zunanji tlak 1 bar + 0,2 bara, kar pomeni, da je v resnici 1,2 bara. V navadnih gumah, nafilanih na 2.2 bara je pa 1bar zunanjega tlaka + 2.2 bara.

V tole sem pa se moral spotaknit:D

Kot prvo je tukaj absolutni tlak okolice popolnoma nepomemben, in treba je meriti nadtlak v gumah..
Tako da gume se pumpajo na okoli 2 bara nadtlaka, če pa boš imel 0.2 bara pa boš videl da bo vsaka guma na tleh (pustimo zdaj tiste, ki jih ni treba pumpati, plastične koleščke in podobno>:D

koyotee ::

zakaj bi večje gume rabile manj tlaka :O
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!

M-XXXX ::

zakaj bi večje gume rabile manj tlaka :O

1 bar je enako 100 000 Pa. 1Pa je enako 1N na m2.

Recimo da ima neka guma 1m2 površine, druga guma pa 0.2m2. Obe napumpamo na 2 bara, kar pomeni da na prvo, (večjo gumo) deluje 200kN na površino plašča gume, pri drugi pa le 40kN. Upam da si razbral kaj sem mislil:)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: M-XXXX ()

krneki0001 ::


Tako da gume se pumpajo na okoli 2 bara nadtlaka, če pa boš imel 0.2 bara pa boš videl da bo vsaka guma na tleh (pustimo zdaj tiste, ki jih ni treba pumpati, plastične koleščke in podobno>:D


No, tole je 1 bar na 240/80/15 gumah (ženin avto), ko smo se po koncu potovanja po bosni ustavili zraven avtopralnice.



Pa še ena slikca z 0,8 bara zarad vožnje po blatu(da ima guma boljši oprijem - moj avto - gume so 235/75/15)

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: WarpedGone ()

krneki0001 ::

Imel sem pa tudi že samo 0.3 bara v gumah, samo je nevarnost, da mi jo sleče pri kakem bočnem nagibu (vrže dol iz feltne), tako da pod 0.6 ne grem več, razen po snegu.

Navadna guma na osebnem avtu pa je pri 0,2 bara prazna in bi jo uničil, ampak še vedno pa trdim, da če jo spustiš na 1.4 ali 1.6 bara pozimi na celem snegu, se bo avto veliko lepše vozil in imel ogromno več oprijema, ter se bo guma hitreje čistila, kot pa z 2.2 bara (ali pa toliko kot je predpisano).

M-XXXX ::

nebivedu glej drugi del mojega posta, ki govori o velikosti oziroma površini gume ter sili na njo.

krneki0001 ::

Sej to razumem, brez skrbi. Pišem, pa zato, ker ljudje trdijo, da tisto, kar sem rekel za sneg in malo spuščene gume na osebnem avtu ne drži.

Se ti strinjaš s tem, da tole velja tudi na snegu?

Zaradi manjših hitrosti pri vožnji po terenu lahko pnevmatike pri enaki obremenitvi vozimo z manjšim zračnim tlakom kot sicer. Z znižanjem zračnega tlaka se:

* izboljša vleka na neutrjenem terenu in
* izboljša čiščenje dezena.

Zaradi boljšega vzmetenja (poseda) pnevmatike se poveča stična površina pnevmatike s tlemi, večja površina dezena oprijema podlago in pnevmatika se lahko bolje prilagodi tlem. Trakcija na neutrjeni podlagi se zaradi tega občutno izboljša. Zaradi večje valjavosti se pnevmatika boljše čisti, kar še dodatno pripomore k boljšemu oprijemu.

gzibret ::

offtopic

nebivedu - offroad izlete po BIH ti toplo odsvetujem zaradi številnih random posejanih min po celi državi. Poznam problematiko dol zelo dobro, ker smo tam delali, govoril sem tudi z ljudmi, ki so bili v vojski takrat in gledal karte minskih polj ter karto minskih incidentov (nesreč), ki se s prejšnjo karto ne ujema prav dobro.

Torej - v BIH (in deloma na Hrvaškem v krajini in Slavoniji) NIKOLI ITI IZVEN CEST IN DOBRO SHOJENIH POTI!!! Tudi pokošeni travniki so lahko rizični, da o gozdovih in kakšnem grmovju (zaraščeni travniki, trnje, gosta podrast) niti ne govorimo.
Vse je za neki dobr!

krneki0001 ::

offtopic

nebivedu - offroad izlete po BIH ti toplo odsvetujem zaradi številnih random posejanih min po celi državi. Poznam problematiko dol zelo dobro, ker smo tam delali, govoril sem tudi z ljudmi, ki so bili v vojski takrat in gledal karte minskih polj ter karto minskih incidentov (nesreč), ki se s prejšnjo karto ne ujema prav dobro.

Torej - v BIH (in deloma na Hrvaškem v krajini in Slavoniji) NIKOLI ITI IZVEN CEST IN DOBRO SHOJENIH POTI!!! Tudi pokošeni travniki so lahko rizični, da o gozdovih in kakšnem grmovju (zaraščeni travniki, trnje, gosta podrast) niti ne govorimo.



Misliš? Po takih terenih, kjer se mi vozimo, ni min, preverjeno. V bosni se ne splača po travnikih in ravninah vozit, po takih koncih kot se mi, pa peš ni noben hodil pa min postavljal, bi jih prej s helikopterjev ali pa iz avionov dol metal na taka področja, so preveč nagnjena za mine. Vedno imamo pa s seboj domačine s terenci, ki vedo, kje se sme vozit in kje se ne sme.

Res pa je da v muslimanskem delu bosne lahko hitreje srečaš mino, kot v srbskem. Mi pa hodimo pretežno v srbski del (odojki so boljši ko jagenčki >:D).
««
7 / 7
»
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

*** sneži 2016-2017 *** (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
18134147 (16992) krneki0001
»

DARS je spet presenetilo (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
19138202 (31995) stara mama
»

*** sneži 2015-2016 *** (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6712150 (8309) Phantomeye
»

Zakaj se ne izloča tovornih vozil iz prometa, če je sneg? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6814490 (12962) r3dkv1c4
»

pof*kani cestarji in šleparji (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
12111093 (7719) krneki0001

Več podobnih tem