» »

Vedenje policista - nekorektnost in prepotentnost!

Vedenje policista - nekorektnost in prepotentnost!

kekz ::

Saj vem, da so potem iznašli neke pravne luknje, ko je bilo treba naknadno kljub listku na avtu še dodatno pošiljati odločbe (sicer ni veljalo).
Ampak to je bilo še pred tem. Tako je znanec dobil listek na avto in ga ignoriral, potem sem po enem letu jaz (ne da bi vedel za vse skupaj) dobil izvršbo.

Na koncu smo to pač rešili tako, da so meni trgali, znanec pa je povrnil meni (torej smo plačali brez pritožb). Čudno se mi je zdelo le, da sem bil postavljen pred dejstvo brez možnosti ugovora. Tako so mi zatrdili na davkariji.
Danes bi najbrž meni po pošti poslali odločbo in bi jaz za vse skupaj pravočasno vedel.

perci ::

kekz: Listek na avtu se nikoli ni štel za vročeno zadevo. Če listka nisi plačal si vedno dobil še plačilni nalog na dom. Tisti listek je samo obvestilo o prekršku - zato se nanj tudi ne moreš pritožiti. Pritožiš se lahko šele na plačilni nalog. Pa niso to nobene pravne luknje, to so čist normalni postopki.

Kaj se je v tvojem primeru zgodilo pa lahko sedaj samo ugibamo - lahko da te je samo usluzbenka na davcni malo zajebala ;).

BigWhale ::

perci:

Jaz sem dobil izvrsbo na placo zaradi ene neplacane poloznice. Sodnega sklepa nisem nikoli dobil, nikoli nisem dobil obvestila o tem, da se je proti meni karkoli pocelo.

Odvetnik mi je dejal, da je mozna edino pritozba (ki pa izvrsbe ne ustavi) zaradi nepravilnega postopka, ker sodni sklep oz sklep o izvrsbi oziroma karkoli pac ze, da mi stvar lahko trgajo od place bi moral dobiti. Potem mi je pa se svetoval naj raje placam tisto, kot da se bodem in pritozujem.

Cel hec. :)

perci ::

BW: Mi se pogovarjamo o davčni izvršbi, ti pa govoriš o sodni (civilni). Dve popolnoma različni temi sta to.

Pa tudi pri sodni izvršbi ti mora biti sklep o izvršbi vročen.

Kaj konkretno se je pa v tvojem primeru zgodilo, pa ne morem vedeti - vse sorte se dogaja - to ne pomeni, da je vse to zakonito.

TekO ::

Če pošljem pritožbo v roku 8ih dneh ter jo nato dobim zavrnjeno, ali imam potem od prejema zavrnjene pritožbe 8 dni časa za plačanje polovičnega zneska?
Ideas are bulletproof.

perci ::

ne

Avenger ::

Mene je sistem že zdavnaj navadil, da če me ustavi policaj, pač sledi položnica. Enkrat sem bil pa prav šokiran, ko me je ustavil, pogledal dokumente in samo opozoril, da mi ne gori zadnja pozicijska lučka.

Velika škoda se mi zdi, da si država polni žepe tako, da rine kazni za prekrške v nebo, saj vsaj četrtina totalnih pravnih laikov ve, da višina kazni ne zmanjšuje števila kršitev, jih pa zelo učinkovito zmanjša povišan nadzor. Jaz bi kazni pustil take kot so bile in postavil na ceste 2x več policistov, ki bi za spremembo kontrolirali hitrost in ostale kršitve tam, kjer kršitelji dejansko ogrožajo sebe in druge, ne pa naprimer na kilometrskih, kot ravnilo ravnih odsekih izven naselja, kjer je hitrost iz nerazumljivega razloga omejena na 70 km/h ali pač na podobnih odsekih, kjer se cestarska logika ne sklada z zdravo pametjo normalne vožnje. Saj vsi vemo za kaj gre, norme in podobno.

Jaz bi bolj kot nedolžno prekoračitev hitrosti kaznoval objestnost, izsiljevanje prednosti, prehitevanje v škarjice, vožnja 'za ritjo' in podobno.

Zelo pametna poteza se mi zdi postavitev radarjev na avtoceste skupaj z opozorilnimi tablami, da sledi radar ker so to nekake kontrolne točke za preverjanje:
a) inteligence
b) pozornosti

Skratka, če ne boš pazil na znake in na vožnjo pač fašeš radar, po njem lahko spet pospešiš, ampak le do naslednje točke - ohrani zbranost. Men se zdi to precej človeško.

Tiste visoke kazni bi pa podpiral, če bi se najvišje dovoljene hitrosti povečale za 50%.
It is better to be hated for what you are than to be loved for something you are not.

Keyser Soze ::

Ah, da vedno sledi kazen pa ni res. Osebno sem jo odnesel ene dvakrat z opozorilom. Pač probaš bit korekten. Ni ti treba bit tiho, razen če presodiš, da je v tvojem interesu in držiš pesti v prid opozorila. Če pa sprejmeš prekršek in kazen takšno kot je pa res ni treba bit tiho. Mu pač poveš, da se ti zdi njegov postopek butast in neutemeljen, da je nekompetenten in da v življenju še nisi srečal slabšega policista.:D

Samo poznati moraš meje pa je vse OK. Razni sočni izrazi niso primerni. "Fino podjebavanje".

Me pa zanima ena stvar. Kako hudiča, se lahko policist predstavi zgolj in samo z številko, ostali delavci v upravi pa morajo v primeru zahteve stranke povedati ime in priimek?
A me lahko policaj utemeljeno zavrne če zahtevam njegovo ime in priimek? In če me lahko, kje je podlaga za to?
OM, F, G!

MadMax ::

Kakšni boječi skrivači so naši paličnjaki, je bilo lepo vidno tudi v oddaji "na zdravje", ko so imeli vsi odstranjene našitke s številko/priimkom.

Za razliko od vojakov recimo, ki so se brezskrbno upali predstavit.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

Avenger ::

Keyser: ti imaš pravico policista vprašati po njegovem imenu, oziroma celo naj ti pokaže izkaznico, on pa ima dolžnost, da ti jo pokaže. To je seveda v teoriji, v praksi pa velja zakon močnejšega; če si sam, si kot vrabček pred skobcem, tvoja beseda proti njegovi in si pogorel, če boš potem na postaji govoril, da ti niti imena ni povedal, bo on rekel, da si ga zmerjal in tako naprej brez konca. Nekateri policisti so pač kreteni, drugi so korektni in skulirani, tretji celo razumevajoči. Nekega profesorja s pravnega faksa (ki je zdaj ustavni sodnik) je enkrat ustavil mlad policajček in naredil nekaj napak v postopku, na kar ga je profesor opozoril. Potem je pa policaj šel merit profil gum, pregledal varnostno opremo, žarnice in vse kar se je dalo pregledat.

Vsekakor je bolje ne bit preveč pameten, ni pa treba bit tiho, če veš da se ti godi krivica; pa tudi v tem primeru se ne razburjaš ampak policista na to mirno opozoriš, v zapisnik zapišeš svojo opombo o nestrinjanju in nato podpišeš. Če se odločiš za upiranje to vodi samo v vojno, ki jo boš najverjetneje zgubil.
It is better to be hated for what you are than to be loved for something you are not.

BigWhale ::

A ljudje dejansko verjamejo, da si drzava s kaznimi polni zepe?!

Avenger ::

Mislim da raje verjamem, da si država s tem polni žepe, kot da nam vladajo idioti. :\
It is better to be hated for what you are than to be loved for something you are not.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Avenger ()

darkolord ::

> Jaz bi kazni pustil take kot so bile in postavil na ceste 2x več policistov

Aha, kje jih boš pa našel?

jeanmike ::

Najdeš jih zelo hitro... v policijo naj vstopajo vsi ki ne morejo končat osnovne šole. Situacija se od zdejšnje ne bo kaj dosti spremenila.

nurmaln ::

ti imaš pravico policista vprašati po njegovem imenu, oziroma celo naj ti pokaže izkaznico, on pa ima dolžnost, da ti jo pokaže
brihta dej povej kje ti piše da ti je dolžan pokazat izkaznico če je uniformi

Nekega profesorja s pravnega faksa (ki je zdaj ustavni sodnik) je enkrat ustavil mlad policajček in naredil nekaj napak v postopku...
Dej ti enkrat na faksu začni profesorju med izpitom pametvat kaj vse narobe dela in kako nima pojma o svojem poslu pa boš videl kako se bo končalo. Profesor se bo potrudil da bo našel tvoje napake da boš pogrnil na izpitu, policist bo pa našel napake na tvoji vožnji ali vozilu, da boš plačal kazen. Noben ne mara da mu nekdo iz drugega poklica pametuje, kako naj opravlja svojo službo (le čevlje sodi naj kopitar... pa to..)

Če se ti zdi da je policist nekoerkten ali nestrokoven je to tvoja stvar. Če si normaln boš dal mir in se pritožil naknadno. Če pa si hočeš pumpat ego (običajno pred kolegi ali punco) boš pa policistu, ki ti napiše kazen za varnostni pas, pametoval kako te ne more kaznovat brez kape ali s kakšnimi podobnimi bedarijami in boš pač dobil kazen za pokvarjeno lučko za osvetljevanje zadnje registrske tablice, ker nisi privezan, ker nimaš tekočine az spiranje vetrobranskega stekla in vse ostale stvari, katere bo policist ugotovil.


A ljudje dejansko verjamejo, da si drzava s kaznimi polni zepe?!
Ja očitno se tudi taki še najdejo. Žal.

K0K0 ::

Država dobi kr lepo vsoto denarja iz kazni.
V Nemčiji so ravno prejšn teden razkrili, da imajo policaji res norme za št. kazni, ki jih morajo napisat med enim delavnikom. Pri nas je verjetno isto, kar je tudi razlog da so radarji vedno na popolnoma neposeljenih odsekih ceste, kjer gre vsak 60-70km/h, namesto da bi bili pre šolami itd...

Pyr0Beast ::

Glih par minut nazaj so ustavili in začeli pisati kazen ženski, ki je šla čez cesto. 41€
A je to sploh učinkovito ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

nurmaln ::

V Nemčiji so ravno prejšn teden razkrili, da imajo policaji res norme za št. kazni, ki jih morajo napisat med enim delavnikom. Pri nas je verjetno isto

Ti iz prve roke povem da ni.


Glih par minut nazaj so ustavili in začeli pisati kazen ženski, ki je šla čez cesto. 41€
A je to sploh učinkovito ?


Sigurno. Če bo mogla plačat 41 €, sigurno kar nekaj časa ne bo šla več čez cesto tam kjer je prepovedano.

PacificBlue ::

I’m out.
:3

Pyr0Beast ::

Tole od zadnjič, ko so tako norel ? :D

Sigurno. Če bo mogla plačat 41 €, sigurno kar nekaj časa ne bo šla več čez cesto tam kjer je prepovedano.
Hey, učinkovitost se ne meri v €. (Jst pa mal prej šu 2x čez pa še čez rdečo >:D)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

Avenger ::

Policaji funkcionirajo kot v filmu Harold in Kumar, ko stojita pred semaforjem za pešce, nikjer žive duše, da prometa sploh ne omenjam, slišiš čričke, drugače pa tišina kot v sobi za paciente v komi - onadva gresta čez in policaj jima napiše kazen.

Ej, a so lahko kazni, ne vem, človeške? Ne pa da se držijo zakona kot pijanec plota... prav, pa si šel čez rdečo, ampak kilometer naokol ni blo nobenga avta na cesti, v čem je problem? Če greš pa čez cesto kjer ni prehoda in švigaš med avti, si pa dejansko zaslužiš kazen. Ravna cesta, malo prometa, 10 km/h čez omejitev - ne dobiš kazni. Šola, rush-hour - 10 čez - kazen. Tko bi moral špilat, pa bi bil jaz čist zadovoljen in ko bi bil kaznovan, bi se posipal s pepelom, ne pa zdaj ko mi je žal le za smolo, da je bil ravno tam policaj.
It is better to be hated for what you are than to be loved for something you are not.

BigWhale ::

> Tko bi moral špilat, pa bi bil jaz čist zadovoljen in ko bi bil kaznovan, bi se
> posipal s pepelom, ne pa zdaj ko mi je žal le za smolo, da je bil ravno tam policaj.

Zakon ne more biti gumijast, ker potem bi ga vsi zvijali. Heh.

Ce gres prehitro, gres prehitro. Ja kaj potem, ce sem sel 50km/h cez omejitev, saj ni blo nikjer nikogar!

darkolord ::

> ampak kilometer naokol ni blo nobenga avta na cesti, v čem je problem?

Problem je, da si šel čez rdečo.

WarpedGone ::

>> Ja kaj potem, ce sem sel 50km/h cez omejitev, saj ni blo nikjer nikogar!

Seveda je bil - policaj je bil tam.

Govor je o življenskosti znakov in predpisov. Država je preveč radodarna in teoretična z njimi.

Če je tabla "Delo na cesti" naj se na cesti res nekaj dela, ko pa grejo domov in mašine pospravijo pa naj prosim umaknejo tudi to tablo. Če je tabla, da se promet usmerja z zastavico naj tam res stoji človek in maha z njo, ko pa oddide, naj s sabo vzame tudi znak. Če je tabla da bo semafor, naj ta semafor prosim res sveti, ne pa da je obrnjen v mejo in sveti čričkom. Če je tabla za omejitev na 40 zaradi dela na cesti, naj prosim res nekaj počnejo na cesti, ne pa da 500m ni nikjer nobene žive duše ki bi kaj migala, nato pa konec omejitve - že 3 mesece skupaj. Če je omejitev na 30 zaradi bližine šole naj bo omejitev časovno vezana - nočnih turnusov v šoli še nimamo.

Dodatno: pametnjakoviči, ki planirajo ceste, bi lahko vsaj malo pomislili čemu so ceste res namenjene in zakaj imamo različne range cest. Da ne naredijo par kilometrov povsem ravne regionalne ceste, kjer je vsakih 100m dovoz iz vasi / hiše in seveda znak za omejitev na 60 al pa 50. Naj lepo nardijo eno vzporedno lokalno cesto z omejitvijo 50 in nato redkejše priključke na regionalko - kjer bo omejitev dejansko potrebna in bo služila namenu. Ne pa da zaradi enega avta na teden, ki se tam vključi na regionalko, mora zavirat tisoče avtomobilov vsak dan - al pa štancat prekrške. Če na regionalko počijo rondo naj potem vse bližnje priključke speljejo preko njega, ne pa da maš 50m pred IN za rondojem še omejitev na 50 zaradi novega križšča.

itd, itd...

>> Problem je, da si šel čez rdečo.

Zločin brez žrtve. So pravila, po katerih špilamo, zato da se izognemo problemom. Moramo pravila upoštevat tudi, ko je EVIDENTNO IN 100% da problema ne more bit? Kdo je takrat lahko žrtev razen užaljene države, ker jo nismo ubogal?

Sem PROTI vsem semaforjem, ker vsiljujejo pravilo ne glede na situacijo. Podpiram izvennivojska križanja cest in enostezne rondoje. Sitacije na večsteznih rondoji žal presegajo sposobnosti večine voznikov, ki po njih ne furajo ravno vsak dan 10x.

Praga je večmiljonsko mesto. V mestu so semaforji redkejši kot vegetarijanski psi, pa nobene hude gužve in kaosa. Ljudje se prilagajajo situaciji - peljejo, če in ko je prosto.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

Problem je, da si šel čez rdečo.
Problem je v tem, da problem iščejo ..
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

kmetek ::

Vi bi moral videt kako divjajo v Lescah tam na Rožni dolini, omejitev 50 letijo pa po 100. Kdor ve kake je tam cesta ve, da je jebeno. Pa da ne omenjam kulturo v Kranju, semafor rdeče ne predstavlja več ničesar. Le kje so policaji, da bi sankcioniral? Ja nih, ker jih boli kurčina. Važen da greš 51 namesto 50. :\

nurmaln ::

Govor je o življenskosti znakov in predpisov. Država je preveč radodarna in teoretična z njimi.
Mogoče ampak to je druga tema. Dokler predpisi so je neumnost pizdit čez policiste, ker predpise uveljavljajo.

Moramo pravila upoštevat tudi, ko je EVIDENTNO IN 100% da problema ne more bit? Kdo je takrat lahko žrtev razen užaljene države, ker jo nismo ubogal?
JA MORAMO! Ravno tukaj je problem, ko ti domnevaš da lahko sam zase določaš kdaj moraš neka pravila upoštevat in kdaj ne. Če daš vsakemu posamezniku diskrecijsko pravico za odločanje o tem ali bo upošteval zakone ali ne.... ne bi blo dobro.
Pa da ne bo pomote, tudi sam grem čez cesto izven prehoda, prekoračim hitrost z avtom in podobne stvari. Ampak če me pri tem ustavi in kaznuje policist mi je jasno da ni problem glup policist ampak je problem v meni ker nisem upošteval predpisov.


Problem je v tem, da problem iščejo ..
Če ne storiš prekrška ga policist ne more najti. Je pa sigurno res, da če boš v postopku pametoval, se bo policist dodatno potrudil da bo kaj našel. Ampak še vedno - če ni ni.

imagodei ::

BW@ Zakon ne more biti gumijast, ker potem bi ga vsi zvijali. Heh. Ce gres prehitro, gres prehitro. Ja kaj potem, ce sem sel 50km/h cez omejitev, saj ni blo nikjer nikogar!

Zakon ne more biti sam sebi namen. Ne bi zdaj preveč o pravniških definicijah, ampak IMHO so naloge zakona v tem, da ščitijo šibkejše, določajo jasna pravila igre (protokol) in sankcije, ki sledijo, če kršiš pravila igre. Vedno imaš pa običajne situacije, kjer zakon (protokol) velja in posebne situacije, kjer ne velja. Tudi z odvzemom življenja je tako: v normalnih okoliščinah ti sodijo najmanj za uboj iz malomarnosti, če pa življenje vzame rabelj, je pa to smrtna kazen (rablju ne sodijo). Ravno tako v vojnem času običajno vojaku, ki je na bojnem polju pobil na desetine sovražnikov, nihče ne bo sodil za umor. Končna posledica je seveda enaka pri običajnem uboju/umoru, ali pa v primeru rablja oz. vojaka. Se pa najbrž močno strinjamo, da so okoliščine bistveno drugačne.

Zdaj, če gledamo promet in prometni zakon... Tudi tukaj zakon določa pravila igre. Je nujno potreben, ker smo vsi udeleženci prometa udeleženci istega sistema in potrebujemo protokol. Na cestah bi pač vladal hud kaos, če bi eni vozili po desni, drugi po levi. Zakon je v tem primeru evidentna specifikacija protokola. Čeprav so nekatere omejitve nesmiselne velja, da bolj, kot se udeleženci prometa držijo protokola, manj collisionov(!) je. Manj, kot se držijo protokola, več collisionov je. Skratka, situacija zelo podobna npr. TCP/IP protokolu. Če se tu ne držiš protokola in npr. floodaš ali pa povzročiš DoS napad, se del sistema sesuje. Ne moreš se priklopit na javno omrežje in uporabljat svoje izvedenke TCP/IP protokola. Kaj pa delaš v svojem zasebnem omrežju, pa nikogar ne briga, pa če magari na vsak ACK paket odgovoriš s stringom "Bruhaha".

Malce slikovita oz. svobodna primerjava morda, ampak v končni fazi je to to: okoliščine. Protokol zapoveduje določeno obnašanje zato, da so jasna pravila igre tam, kjer se srečuješ z drugimi in kjer bi z neupoštevanjem pravil ogrožal varnost. Tam, kjer si edini aktivni udeleženec sistema ti sam, je protokol sam sebi namen. Policaj, ki te štrafa zato, ker te je videl, kako si na prazni cesti prečkal rdečo, je pač neinteligenten(!) agent, ki slepo in neživljenjsko interpretira protokol ne glede na okoliščine.

Kako daleč gre torej lahko to? Teoretično ima lahko policaj zasedo na neprometni ulici ob 23h in lovi tiste, ki ne vklopijo smernika, ko zavijajo na domače dvorišče. Ali pa še huje - zasedo na gozdni cesti in lovi tiste, ki brez smernika zavijajo k svojim vikendom?! Saj mu zakon to dopušča, ne?
- Hoc est qui sumus -

imagodei ::

@nurmaln:
Beri tudi moje predhodnje sporočilo.

nurmaln> Dokler predpisi so je neumnost pizdit čez policiste, ker predpise uveljavljajo.

Ni neumnost. Neumnost je, da nekateri policisti zakon interpretirajo neživljenjsko. Bo sicer treba tudi pogledat, ali je v zakonu kakšno določilo, ki specifično omogoča policistu, da se prilagaja okoliščinam; no, če ga ni, je to sploh kolosalna neumnost.

nurmaln >JA MORAMO! Ravno tukaj je problem, ko ti domnevaš da lahko sam zase določaš kdaj moraš neka pravila upoštevat in kdaj ne. Če daš vsakemu posamezniku diskrecijsko pravico za odločanje o tem ali bo upošteval zakone ali ne.... ne bi blo dobro.
Pa da ne bo pomote, tudi sam grem čez cesto izven prehoda, prekoračim hitrost z avtom in podobne stvari. Ampak če me pri tem ustavi in kaznuje policist mi je jasno da ni problem glup policist ampak je problem v meni ker nisem upošteval predpisov.

Strinjam se, da na prometnih površinah ne more biti dvoma o tem, da je treba zakon spoštovati in da mora policist kaznovati kršilce. Je pa bistvena razlika, če pešec steče čez rdečo in "vozi slalom" medtem, ko avtomobili švigajo po cesti, ali pa, če pešec prečka cesto pri rdeči luči ob 1h zjutraj na preglednem delu ceste, kjer 100m v obe smeri ni nobenega avtomobila. Med situacijo, kjer je zadosti prometa in "Protokol" mora veljati, ter situacijo, kjer praktično ni prometa in si ti edini udeleženec "Protokola", je veliko sivo področje. V tem območju težko določiš točko, v kateri naj sankcije še delujejo in točko, v kateri sankcije niso več potrebne. V skrajnostih oz. limitah je pa to preprosto. In če te policaj kaznuje v tisti limiti, kjer nisi ogrožal nikogar, je to lahko zgolj žalostno.
- Hoc est qui sumus -

Keyser Soze ::

Evo pol ure nazaj. Prehod pred vrtcem Ledina.

Se ravno prižge zelena za pešce, Prvi avto, manjša limuzina ranga Stilo, se ustavi pred semaforjem, večji SUV X5 z zatemnjenimi stekli pa lepo ležerno in v izi malo levo, čez polno črto, mimo prvega avta, čez rdečo luč pol metra pred mano in lepo naprej.

Če ne bi bil pozen v službo, bi mu tako usekal po zadnji šipi da bi ga tista mala gnida tam notri v momentu spustila v hlače. Da ne omenjam, če bi bil z biciklom. Mu tako sesujem avto, da mu ne bi bilo nič jasno. Hvala bogu znam padat z biciklom, tako da so poškodbe minimalne zame.:|

P.S.: Logično to ni bila edina takšna situacija. In v večini primerov so bili kršitelji v avtomobilih višjega cenovnega razreda. Policajev pa nikjer. Skrajni čas, da dobimo kamere na semaforje.
OM, F, G!

Zgodovina sprememb…

Mavrik ::

Neumnost je, da nekateri policisti zakon interpretirajo neživljenjsko.


Policaji si ne smejo interpretirati zakone po svoje ali kakorkoli drugače kot so zapisani. Ker potem imaš veliko večji problem.
The truth is rarely pure and never simple.

nurmaln ::

Bo sicer treba tudi pogledat, ali je v zakonu kakšno določilo, ki specifično omogoča policistu, da se prilagaja okoliščinam; no, če ga ni, je to sploh kolosalna neumnost.

Je tako določilo. Reče se mu opozorilo. Policist ga lahko izreče po lastni presoji pri blažjih prekrških če ni prišlo do škodljivih posledic. In se ZELO velikokrat uporablja, večkrat kot izrek kazni.
Na raznih forumih je pač tako, da vsak pove kako priden, prijazen, ponižen je bil spričo policista, policist pa se je izživljal nad njim. V praksi garantiram da je velika večina kazni za brezvezne prekrške (pokvarjena luč za osvetljevanje registrske tablice, manjkajoča 1 žarnica v rezervni opremi, pokvarjeno gretje zadnje šipe) izrečena izključno osebkom ki se začnejo u štartu pizdit in pametovat.

imagodei ::

@Mavrik:

To je čisto moralni problem. Če policaj interpretira isto določilo za enega človeka tako, za drugega drugače, je to seveda problem. Enako tudi, če policaj pozabi, da je profesionalec in če nekomu da višjo kazen samo zato, ker je začel viti z rokami, si puliti lase in biti žaljiv (če policaj presodi, da je šlo za žalitev uradne osebe, lahko napiše kazen za to, ne pa, da napiše kazen za vsako manjkajočo žarnico in za umazane tablice).

Povsem nekaj drugega pa je, če bi policaji imeli navodilo (zakonski člen, interni pravilnik ipd.), ki bi omogočalo nižje kazni oz. opozorila za lažje prekrške in za prekrške, ki so to samo na papirju in dejansko niso pomenili nobene nevarnosti za (ostale) udeležence, sploh če se jih zagreši na delu cestišča, ki je prometno zelo malo obremenjen oz. ob času manjše prometne obremenitve.

Če je to treba specifično zapisat v zakonu, je to stvar dveh ali treh členov in nenadoma postane bolj življenjski.
- Hoc est qui sumus -

Mavrik ::

Postanejo pa zlorabe tudi veliko lažje. Potem se hitro lahko začne dogajati, da bodo kaki določeni ljudje se preprosto izognili kazni ker "ni bilo dovolj nevarno". Kakor hitro ti lahko policaju daš presojo, kdaj je določen zakon oz. člen veljaven in kdaj ne, ga le-ta lahko tudi zlorabi. A ni glih ta tema bila odprta zaradi takih primerov?
The truth is rarely pure and never simple.

darkolord ::

> Če policaj interpretira isto določilo za enega človeka tako, za drugega drugače, je to seveda problem

Sej če tebi pogleda vse žarnice, tistemu, ki ga je pred tabo ustavil pa ne, to ni čisto nič drugače interpretiran zakon.

> če bi policaji imeli navodilo ..., ki bi omogočalo nižje kazni oz. opozorila za lažje prekrške in za prekrške, ki so to samo na papirju in dejansko niso pomenili nobene nevarnosti za (ostale) udeležence

Ja, to bi bilo res krasno, potem bi se vsak izgovarjal na to ("sej 120 mim šole ni nč nevarno, zdejle so vsi otroci pri pouku!"). Opozorilo pa tudi zdaj lahko dobiš, če se policaju zdi, da bo zaleglo.

imagodei ::

Tema NI bila odprta direkt zato.

Se pa bolj točno specificira, kdaj se lahko izreče opozorilo. nurmaln je par sporočil višje zapisal, da že sedaj lahko policaj po lastni presoji zgolj opozori, "če ni prišlo do škodljivih posledic". Če je ta zadnji del dejansko zapisan v zakonu (nisem preverjal), je stvar zelo zoprna, ker škodljivih posledic v večini primerov, ko te policaj ustavi, NI. Torej te lahko za vožnjo 100 km/h skozi mesto zgolj opozori?

Moja ideja je drugačna - dejansko specificirat, kdaj se lahko uporablja blažje kazni oz. izrek opozorila. Seveda se s tem minimalno poveča možnost zlorab, po drugi strani se boš pa verjetno strinjal, da je skrajno butasto, da bi ti policaj napisal kazen za to, ker si sredi noči, pravilno razvrščen, na popolnoma prazni glavni cesti zavijal levo brez smernika?

(So pravila, ki se jih držimo TUDI zaradi sebe. Npr. pripenjanje z varnostnim pasom, vožnja s prižganimi lučmi, vožnja po desni strani... So pa pravila, ki so v uporabi izrazito zaradi drugih udeležencev. Če si sam na cesti, je nakazovanje spremembe smeri skrajno odvečno opravilo, kajneda?)
- Hoc est qui sumus -

kekz ::

> ker škodljivih posledic v večini primerov, ko te policaj ustavi, NI. Torej te lahko za vožnjo 100 km/h skozi mesto zgolj opozori?

Odvisno, kako definiraš škodljive posledice. Za mene so škodljive posledice tudi strah in nelagodje drugih udeležencev v prometu in ne le potem, ko ti manjka pol glave.

darkolord ::

> Če si sam na cesti, je nakazovanje spremembe smeri skrajno odvečno opravilo, kajneda?

Če smernikov nisi navajen uporabljati, morda res.

imagodei ::

@darkolord,

nisem mislil ravno takole, 120 mimo šole. Pravila še vedno veljajo, interpretacija bi bila pa NEKOLIKO bolj življenjska. Gotovo nisem mislil, da bi se s policajem sedaj lahko pregovarjal, ali je bila neka situacija nevarna ali ne.

Gre bolj za to, da se ne bi dogajalo, da bi policaj kaznoval očeta in njegovega sedemnajstletnega mulca, ker bi se na popolnoma praznem parkirišču na nek praznični dan učila speljevati. Ali pa, da ti policaj ne bi gnojil, če bi ob 2h zjutraj na popolnoma prazni stranski ulici prečkal cesto ob rdeči luči.

Imate prav vsi, ki opozarjate na zlorabe. Ampak, dajmo se spomnit, da so zakoni v službi družbe. Niso napisani zato, da so sami sebi namen. Če ni žrtve oz. če ni bila povzročena ogroženost, te sistem ne sme preganjati.
- Hoc est qui sumus -

nurmaln ::

nurmaln je par sporočil višje zapisal, da že sedaj lahko policaj po lastni presoji zgolj opozori, "če ni prišlo do škodljivih posledic".

OK uradna dikcija je:

Pooblaščena uradna oseba prekrškovnega organa lahko namesto izreka sankcije, kršitelja opozori, če je storjeni prekršek neznatnega pomena in če pooblaščena uradna oseba oceni, da je glede na pomen dejanja opozorilo zadosten ukrep.

imagodei ::

kekz@ Odvisno, kako definiraš škodljive posledice. Za mene so škodljive posledice tudi strah in nelagodje drugih udeležencev v prometu

Ti, ki si ravno proti pripenjanu v avtomobilu...: meni bi bilo skrajno nelagodno, če bi te videl, kako ob prometni nesreči poletiš kakih 20m po zraku in se razpacaš na asfaltu. To bi dejansko interpretiral kot škodljivo posledico. >:D
- Hoc est qui sumus -

imagodei ::

darkolord:
>> Če si sam na cesti, je nakazovanje spremembe smeri skrajno odvečno opravilo, kajneda?
> Če smernikov nisi navajen uporabljati, morda res.

Če takole trgaš iz konteksta, morda res.
- Hoc est qui sumus -

imagodei ::

Glede na uradno dikcijo zakona, ki jo je podal nurmaln, je jasno, da bi že dandanes LAHKO policaj vsakogar, ki ob pol dveh zjutraj popolnoma prazno cesto prečka pri rdeči luči, zgolj opozoril.

Vse skrbi v zvezi z zlorabami, če bi se to določilo zapisalo v bolj konkretni obliki, so s tem odveč. Kvečjemu manj zlorab bi bilo. S tem je ta veja debate postala povsem odveč, kajne?

Ostaja pa vprašanje nekorektnega in prepotentnega obnašanja policistov, ki kljub temu določilu preganjajo kurje tatove.
- Hoc est qui sumus -

darkolord ::

> Če ni žrtve oz. če ni bila povzročena ogroženost, te sistem ne sme preganjati.

To bi bla potem že kurativa namesto preventive.

V takem primeru bi se lahko (oz. kar zelo verjetno) pojavil problem, da ljudje ne bi upoštevali pravil, takrat ko bi bilo to nujno potrebno (kar bi ugotovili, ko bi bilo že prepozno).

Če bi bilo SEDAJ delo na avtocesti, pa bi bila omejitev z ustrezno signalizacijo postopno zmanjšana na 40, na koncu pa ena "šikana" iz priročnih betonskih blokov, ki se jo da še zvoziti z recimo 50 km/h (več pa ne), kaj misliš, da bi se zgodilo? Pomoje katastrofa.

Edit: Če se nekdo zdaj ni zmožen držati pravil, zakaj bi se jih potem, ko bi bila še bolj mila? Če bi se danes vsi vozili po pravilih, bi omejitve zlahka (z lahkoto lastovke) lahko zvišali brez posledic, kar pa ne bi bilo tako, če pa vsak že vozi z napako števca in toleranco radarja/merilca v mislih....

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: darkolord ()

WarpedGone ::

Treba se je zavedat nečesa - učenje je tudi podzavestno in avtomatsko. Asociacije se gradijo tudi podzavestno. Spomnite se Pavlova in njegovih psov, ki so se slinili ob zvončku.

Če js dan za dnem videvam tablo za delo na cesti, omejitev na 50 in tablo da se promet ureja z zastavicami hkrati pa nikjer nobenega, ki bi kaj delal mi to podzavestno pravi kaj?
Pravi mi, da prometni znaki niso povezani z realnostjo. Pa se lahko mečete na trepalnice kako je to narobe - tako deluje podzavest, tako smo narejeni.

Če je ob vsakem dovozu na ravno pregledno cesto tabla 60 se iz tega naučim kaj? Da je omejitev na 60 spet v 99% primerov brezvezna in podzavestno nanjo "ne trzam več" - le zavestno, kadar mi uspe.
Spet se lahko mečete na trepalnice oz. naj prvi vrže kamen tisti, ki ob VSAKEM znaku 60 VEDNo zavre na 60. Ga ni.

Te hitrostne omejitev bi enostavno zmetal stran. Je splošna hitrostna omejitev na rang ceste in cesta je tudi prilagojena tej omejitvi. So morebitni znaki za križišča in "splošno nevarnost". Na vozniku je, da presodi kako ravnati v situaciji. Ne potrebujemo znakov za srne na cesti, pa znakov za jelene na cesti, pa znakov za kače na cesti. Voznik bo videl kaj je na cesti, če je kaj na cesti. Kakšna je razlika med tem, da usekaš v srno in tem da udariš ob skalo na cesti? Znak za nevarno vozišče je dovolj. Pameten bo upočasnil, "neumnemu" pa ne pomaga niti video posnetek srne ki lauda po cesti.

Ključ je v poenostavitvi pravil. Če mislite, da voznik ni sposoben ustrezno presodit nevarnost - zakaj ste mu dali izpit?
Zbogom in hvala za vse ribe

kekz ::

Še ena zanimiva izkušnja, ki se mi je zgodila pred kratkim.
Po obvoznici okoli mesta je omejitev hitrosti 90. Pa sem vozil za nekom, ki očitno o tem ni imel pojma in je vozil 70.
Na nekem mestu so ponavadi policaji in tudi tokrat so bili. Ko jih človek zagleda, še dodatno (najbrž refleksno) stopi na bremzo. Jaz že od prej malo slabe volje tudi zmanjšam in prižgem vse 4 žmigovce. Policaji pa meni loparček.

Njihovo prvo vprašanje, kaj se afnam brez veze z utripalkami na takorekoč prazni cesti.
Pa sem jim pojasnil, da menda v zakonu piše, če voziš z manj kot polovično hitrostjo od dovoljene, moraš prižgati utripalke. In če niso videli onega pred mano, ki se je po polževo vlekel naprej po prazni cesti in kršil zakon, ker ni imel prižganih žmigovcev. Malo se je zamislil in me spustil naprej.

kixs ::

WarpedOne:

tole z opozorilnimi tablami za srne si ga pa mimo usekal.

Srne imajo utecene poti in bodo vedno na priblizno istem mestu preckale cesto, zato je NUJNO, da je tabla postavljena. Se posebej, ce nisi lokalni voznik. Table so pa za vse.

lp

nurmaln ::

Ključ je v poenostavitvi pravil. Če mislite, da voznik ni sposoben ustrezno presodit nevarnost - zakaj ste mu dali izpit?

Seveda. Dejmo še v gradbeništvu zmetat stran pravila. Valda da mora vsak arhitekt poznat statiko, drugač ne bi mel potrdila da je arhitekt. Zakaj bi določali pravila kako je treba stolpnico postavt, sej bo vsak zase presodil.

WarpedGone ::

Če se hočeš kregat, se grema lahko tudi tepst. Zakaj le napol?

Lahko pa prebereš kar sm napisal in se malo potrudiš to tut razumet. Nism reku UKINITEV, reku sm POENOSTAVITEV.
Kakšna je razlika med živino na cesti in divjadjo na cesti in padajočim kamenjem? Kar se mene kot voznika tiče? Zakaj mi morajo konkretno zapovedat da hitreje kot 50 ne smem peljat mimo praznega preglednega križišča? Mi ne zaupajo, da sm sposobn presodit al koga ogrožam s tem al ne? Zaupajo mi pa da na AC ne bom vozil vzvratno ali parkiral na prehitevalnem pasu?
Zbogom in hvala za vse ribe

darkolord ::

> Kar se mene kot voznika tiče?

Da veš, ali ti morebitna nevarnost preti s strani, z vrha ali morda kar na sredi ceste

> Voznik bo videl kaj je na cesti, če je kaj na cesti.

Ko je seveda že prepozno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: darkolord ()


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Novi zakon o cestnoprometnih predpisih (strani: 1 2 3 48 9 10 11 )

Oddelek: Loža
53594574 (77618) darkolord
»

Prometni prekršek in denarna kazen...? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
10319476 (16883) BlueRunner
»

Prevožena rdeča luč (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
26094535 (82938) fosil
»

kazen zaradi nehomologiranega izpušnega lonca (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
9933821 (12125) Mehmed

Več podobnih tem